Mies ilmoitti eilen illalla lopettavansa puhumisen ja niin hän sitten lopetti.
Tällä kertaa minä en ala pyytelemään anteeksi, kun en ole mitään väärää tehnyt. Ei ollut riitaa, vaan kaikki oli hyvin. Ilmeisesti en kuitenkaan ollut riittävän kiinnostunut hänen puheistaan ja hän tämän päätöksen sitten teki. Ei ollut ensimmäinen kerta, eikä varmasti tule olemaan viimeinenkään. Tätä ennen olen aina muutaman (viimeistään 5 päivän) jälkeen alkanut anella häntä puhumaan ja sitten lopulta pyytänyt anteeksi tehtyjä ja tekemättömiä, oli syytä tai ei, vain saadakseni hänet puhumaan. Tällä kertaa minä olen väsynyt jo alussa, en vain jaksaisi tuota painostavaa tunnelmaa, enkä oikeastaan jaksa edes soputilaa, tämän jälkeen... Soputila/onnellinen vaihe on raskas koska tiedän, että se voi katketa milloin tahansa jos unohdan vaaran ja heittäydyn varomattomasti nauttimaan olostani eli vitsailen, viihdyn omissa puuhissani esim siivous, ulkoilu ja lukeminen. Vaarana tässä on se, että kiinnitän liian vähän huomiota mieheen ja hän kokee, että häntä väheksytään ja ettei hän ole elämäni keskipiste. Hän on itse sanononut että hän on minun elämäni keskipiste ja uskoo vilpittömästi että näin se kuuluu ollakkin. Itse en ole siitä niin vakuuttunut, mutta pääsen helpommalla (eli ilman riitoja ja mykkäkouluja) kun teeskentelen että niinhän se on....
Toivottavasti jaksan olla iloinen tulevina päivinä ja käyttäytyä normaalisti. Enhän halua antaa hänen kääntää asiaa niin että minä kiukuttelen, Mitä en tee, pidän tarkkaan huolen että toivotan hyvät huomenet, kysyn kuulumiset, kerron omat ja juttelen normaalisti. Ymmärtääköhän mies, että tällä tavoin käyttäytymällä hän kieltäytyy jakamasta elämäänsä ja arkea minun kanssano ja jos näin on liian usein, minä saatan oppia elämään yksin ja ottamaan kaikesta vastuun yksin. Käytännön asioissa minä niin jo elänkin, mutta olen ajatellut että on kiva kun on juttukaveri ja ystävä kotona. Jos hänestä ei ole enää edes tähän ja hän hyvän mielen ja läsnäolemisen sijasta antaa vain pahaa mieltä minulle, niin mihin tarvitsen? Eikö parempi olisi yksin?
Mies aloitti mykkäköulun...taas
6
223
Vastaukset
- loppuelämä sitä
No hyvää päivää vaan sinullekin!
Kuuntele nyt itsekin oma tekstisi läpi ja mieti sitten kunnolla; mihin hemmettiin tuota miestä tarvit?
Hän ei ymmärrä mitään, hän ei halua luopua mistään, hänellä ei ole empatiaa sinulle, hän ei yksnkertaisesti VÄLITÄ sinun yrittämisistäsi. Koirat kerjää, oletko koira?
Kuluta sinä vain elämäsi teeskentelemällä, meillehän on annettu kullekin yksi elämä ja sinä haluat teeskennellä sen??
Hohhoijaa, kukin taaplaa tyylillään, mieti kuitenkin edes..- x
Hyviä ajatuksia sinulla, vähän samaa itsekkin olen viime aikoina alkanut miettiä. En vain haluaisi heittää hukkaan vuosien kovaa työtä toimivan liiton eteen. Tähän asti olen toivonut että hän muuttaisi käytöstään, jos hän pääsisi itsetunto ongelmiensa ylitse, mutta taitaa olla turha toivo.
Käytökseni edellä kuvatun perusteella vaikuttaa tosi nöyristelevältä ja kynnysmattomaiselta. Tiedän kuitenkin olevani vahva ihminen, henkisesti paljon vahvempi kuin mieheni, sen vuoksi edellisen kerran eroa vakavasti miettiessäni, päätin vielä kerran yrittää ja antaa suhteelle mahdollisuuden. Uskon vahvasti siihen sanontaan että vain omaa käytöstään voi muuttaa ja silloin minä muokkasin omaa käytöstäni, siten että päätin ajatella kaikesta positiivisesti, pärjätä itsenäisesti ja tukea kaikin tavoin miehen heikkoa itsetuntoa ja välttäää riitojen aloittamista ja jatkamista. Sanotaanhan sitä että riitaan tarvitaan aina kaksi, ajattelin että jos en suostu riitelemään vaan annan loukkausten yms valua pois mielestä ja yritän ymmärtää syyt niiden takana. Päättelin että jos tässä onnistun, mies saa paremman itsetunnon ja hänen ei tarvitse enää kiukutella turhautumista ja huonoa mieltään. Näyttää kuitenkin siltä että aina löytyy jokin syy suuttua minulle. Ikävää vain etten suostu uskomaan mustan olevan valkoista ja itseäni syylliseksi johonkin ääneen lausumattomaan asiaan. Tuohon kiukutteluun ja mykkäkouluun liittyy hyvin usein se että mitän varsinaista syytöstä tai syytä sille ei kerrota, minkä vuoksi minä olen täysin puolustuskyvytön kun en voi edes itselleni selvittää sitä mitä tein väärin.
Taitaa todellakin olla aika vakavissaan alkaa miettiä lähtöä. Elämä ei siitä ulkoisesti varmaan paljoakaan muuttuisi, mutta kotona voisi sen jälkeen luottaa siihen että on rauha ja voi rentoutua.Voi kun sitä kuitenkin toivoisi että voisi elää sovussa ja harmoniassa, kun kaikki puitteet sille olisivat olemassa ja olisi niin mukavaa vain nauttia siitä mitä on saavuttanut.
- 10
-> ap
Joku piirre tai menneisyydessä tapahtunut sinussa kuitenkin vituttaa miestäsi, väliilä on hyvin mutta sitten pukkii mieleen. - oppeliini1
Mies on pahimman lajin henkinen kiduttaja! Kuinka voi olla normaalisti ja touhuta samassa taloudessa puhumatta toiselle mitään ja asennoitua kuin toinen olisi vain pelkkää ilmaa.
Olisi todella hyvä ottaa piiitkä etaisyys tuon tason ihmisiin. Koko asetelma on niin kiero kuin olla voi!- 9+1
Aloittajalle sympatiat! Mieheni on juuri samanlainen! Kuin olisin omaa tekstiäni lukenut. Välillä menee hyvin välillä mies ykskaks päättää että kaikki on päin peetä. Syyttää minua kaikesta. Olen kans miettinyt kauanko jaksan tuota,mutta rakastan häntä ja meillä on kaksi lastakin. Tsemppiä!
- amdwlöamf
Hei. Oma mieheni oli samanlainen. En helvetti käsitä kuinka neljä vuotta jaksoin tuota. Varsinkin kun se oli viikottaista. Mies saattoi mököttää ihan käsittämättömistä syistä: En jaksanut seksiä työpäivän päätteeksi, söin väärää ruokaa, tiskasinkin hänen mielestään väärin ja jumalauta jos erehdyin sanomaan asioista liian suoraan tai olin liian allapäin hänen käytöksensä takia.
Jos olet asiasta hänen kanssaan puhunut ( ja sinun todellakin tulisi sanoa suoraan rauhallisesti miltä tuo tuntuu sinusta), niin ei se tule muuttumaan tulevaisuudessa. Älä tee niinkuin minä ja kestä ja myötäile ja ymmärrä kaikkea vaan ähde lätkimään vielä hyvän sään aikana, ennenkuin tuo miehesi raunioittaa sinut kokonaan, jookos? Mitä pidempään odottelet niin sitä enemmän teet haittaa itsellesi ja tulevaisuudellesi. Tuo suhde pukkasi minulle syömishäiriön ja luottamuksen puutteen toisia ihmisiä kohtaan ja lähes tapoin itseni sen seurauksena. Itsekin olin ennen eksääni vahva ja lujatahtoinen ja hyvä ihminen ja tässä nyt kovasti opetellaan sitä uudestaan. Helppoa se ei ole. Pysy vahvana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2333961Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1222291Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401429
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927- 77909
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37900Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8767J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61736