tästä ampumatapauksesta ja näitä spekulaatioita saa lukea varmasti viikkoja ja tarinoita puolin ja toisin. Kaksi menehtynyttä mikä on hyvin ikävää ja mitenkään asiaa vähättelemättä, mutta:
http://www.hs.fi/kotimaa/Miehen epäillään surmanneen entisen vaimonsa Kauhajoella/a1305571602630
Näitä saa lukea joka toinen päivä, eikä kukaan nosta näistä mekkalaa. (Otin tuon nyt vain samalta sivulta missä kirjoiteltiin tästä toisesta tapauksesta)
Ei kirjoittelua täällä. Ei blokeissa. Ei missään. Eli nämä tapot joita tuntuu olevan vähän väliä eivät hetkauta, vaikka uhriluku on vuodessa ihan toista luokkaa kuin tällaisessa yksittäistapauksessa. Sitten vielä vaahdotaan, että älkää antako ampujalle julkisuutta. Osittain totta mutta jos alamme näihinkin suhtautumaan yhtä lakonisesti kuin näihin jokatoinen päivä tapahtuviin asioihin, Niin ?
Mikä meitä oikein vaivaa ?
Miksi näin ?
Niin ?
Hirveä haloo
35
77
Vastaukset
- Jazuli.
Ensin teekupposet meuhkasi ympäri ämpäri ampumaketjuissa.
Mutta kun tämän luki, niin naama valahti eikä uskaltanut vastata.
Pelkäsi tietenkin taas todistavan oman hölmöytensä meuhkaamisiltaan, mutta senhän hän on jo todistanut moneen otteeseen.
Hähä xD- Taas olit Jazuli
teevadit kirjoitti:
Jaa en arvannut, että mun mielipiteellä olisi noin suuri merkitys. :-)
Arvasin. Taaskin kiertelet ja kaartelet. Kirjoittelet palstalle kuitenkin kohtuullisesti ja tyhjänpäivsemmistäkin asioista, joten olisit voinut ottaa kantaa pakoilusi sijaan.
Taas olit Jazuli kirjoitti:
Arvasin. Taaskin kiertelet ja kaartelet. Kirjoittelet palstalle kuitenkin kohtuullisesti ja tyhjänpäivsemmistäkin asioista, joten olisit voinut ottaa kantaa pakoilusi sijaan.
Vastasin jo alemmas, jos osaat lukea.
teevadit kirjoitti:
Ja kuinka tuo tappo eroaa kaikesta muusta aggressiivisesta paskasta? Pahaolo sielläkin syynä. Mitä tähän pitäis runoilla? Adressi?
- ...
teevadit kirjoitti:
Katsos kun menen järjestyksessä, jos ymmärrät jotain miehen logiikasta :)
... kirjoitti:
Katsos kun menen järjestyksessä, jos ymmärrät jotain miehen logiikasta :)
Sun logiikasta en taida tajuta, miltä planeetalta se on peräisin?
- ?
teevadit kirjoitti:
Ja kuinka tuo tappo eroaa kaikesta muusta aggressiivisesta paskasta? Pahaolo sielläkin syynä. Mitä tähän pitäis runoilla? Adressi?
Miksi sitten pitäisi runoilla yksittäistapauksista ?
Miksi se on niin helppo sivuuttaa kun joku teilaa vaimonsa, miehensä, isänsä tai poikansa ?
Eikö sinua yhtään kiinnosta mikä on se mekanismi, että sitten tällainen järkyttää, mutta nuo muut tapaukset eivät ? - ...
teevadit kirjoitti:
Sun logiikasta en taida tajuta, miltä planeetalta se on peräisin?
Moon maasta. Osa palstan miehistä on venukselta. Ratikkakuski väittää olevansa Marssista.
Taas kiertelet ja kaartelet.
(kiertelevää naurua) ? kirjoitti:
Miksi sitten pitäisi runoilla yksittäistapauksista ?
Miksi se on niin helppo sivuuttaa kun joku teilaa vaimonsa, miehensä, isänsä tai poikansa ?
Eikö sinua yhtään kiinnosta mikä on se mekanismi, että sitten tällainen järkyttää, mutta nuo muut tapaukset eivät ?Olenhan mä kommentoinutkin aikaisemmin. Olen pahoillani, jos et ole ollut lukemassa. En joka kerta jaksa ihmetellä, kun syyt on aina kokolailla samat kaikissa tapoissa ja murhissa. Epätoivo, paha olo, kilahtaminen jne.
Jos sua nyt hirveesti kiihottaa jauhaa näistä, niin jatka ole hyvä. Mua ei erityisemmin kiihota.... kirjoitti:
Moon maasta. Osa palstan miehistä on venukselta. Ratikkakuski väittää olevansa Marssista.
Taas kiertelet ja kaartelet.
(kiertelevää naurua)Jaa maasta? Nimeltä aurelius sontanius maasta? Mä en taas jaksa sua, häivy.
- ...
teevadit kirjoitti:
Jaa maasta? Nimeltä aurelius sontanius maasta? Mä en taas jaksa sua, häivy.
Häivy itse ketjustani.
Kukaan ei ole sinua tänne pyytänyt. Mene muualle itkemään häipymisiäsi.
Ps. Mua ei kiinnosta yhtään mitä sä jaksat. (mutta molemmat tiedämme, että kun et pärjää väittelyssä tämä on lopputulos aina kanssasi) ... kirjoitti:
Häivy itse ketjustani.
Kukaan ei ole sinua tänne pyytänyt. Mene muualle itkemään häipymisiäsi.
Ps. Mua ei kiinnosta yhtään mitä sä jaksat. (mutta molemmat tiedämme, että kun et pärjää väittelyssä tämä on lopputulos aina kanssasi)Täh? Haluatko sä väitellä vai? Minusta tuntui että sä haluat vaan itkeä mulle murheitasi. Sori. :-)
- ...
teevadit kirjoitti:
Olenhan mä kommentoinutkin aikaisemmin. Olen pahoillani, jos et ole ollut lukemassa. En joka kerta jaksa ihmetellä, kun syyt on aina kokolailla samat kaikissa tapoissa ja murhissa. Epätoivo, paha olo, kilahtaminen jne.
Jos sua nyt hirveesti kiihottaa jauhaa näistä, niin jatka ole hyvä. Mua ei erityisemmin kiihota.Noin se on helppo selittää asiat itselleen jos haluaa olla älyllisesti laiska.
Se kilahti. Anti olla jos tuon parempaan et pysty. ... kirjoitti:
Noin se on helppo selittää asiat itselleen jos haluaa olla älyllisesti laiska.
Se kilahti. Anti olla jos tuon parempaan et pysty.Jos sä keskustella haluat, niin mitä sä sitten lässytät siinä? Keskustele, tää on kun tarhassa 3- vuotiaan kanssa kinais laitetaanko talvella lenkkarit vai kuomat. x-)
- Jazuli (ei kirj.)
teevadit kirjoitti:
Täh? Haluatko sä väitellä vai? Minusta tuntui että sä haluat vaan itkeä mulle murheitasi. Sori. :-)
Enhän minä väitellyt ennenkuin sinä ilmaannuit ketjuun jankkaamaan samaa vanhaa stooria.
Sinä olisit kyllä viimeinen jolle murheistani kertoisin :)
Hähä xD Jazuli (ei kirj.) kirjoitti:
Enhän minä väitellyt ennenkuin sinä ilmaannuit ketjuun jankkaamaan samaa vanhaa stooria.
Sinä olisit kyllä viimeinen jolle murheistani kertoisin :)
Hähä xDJoo joo pyyhi tois paskarinki pääs yläpuolelta pois. Ei näytä rohkaisevalle.
Mjoo, ehkä fiksu veto. Mä en sun murheillesi varmaan lämpenisi.- ...
teevadit kirjoitti:
Joo joo pyyhi tois paskarinki pääs yläpuolelta pois. Ei näytä rohkaisevalle.
Mjoo, ehkä fiksu veto. Mä en sun murheillesi varmaan lämpenisi.Mjoojuuää. Saattaisithan sinä lämmetä muttet vallan positiivisissa merkeissä.
... kirjoitti:
Mjoojuuää. Saattaisithan sinä lämmetä muttet vallan positiivisissa merkeissä.
Pyh...keep on dreaming.
- Näin on.
teevadit kirjoitti:
Pyh...keep on dreaming.
own u.
Hähä xD
Olen ihmetellyt samaa, mutta ajattelin, että lienee epäkorrektia vähätellä näitä summittaisia ampumisia.
Kriisiapua on runsain mitoin tarjolla niin asianomaisille kuin ahdistuneille sivullisillekin. Hyvä tietysti niin, mutta ihmettelen tätä asianosattomien järkytystä.
Varmaan minäkin olisin kriisiavun tarpeessa, jos joku tappaisi vaikkapa vaimoni tai sisareni. Mutta jos Helsingissä joku tuntematon tai vaikka kummin kaima lahdattaisiin, niin kyllä minä siitä pienellä hämmästelyllä selviäisin.Niin, yleensä ne lähimmät on ne jotka jotain merkkaa. Muiden elämä ja kuolema ei niin paljoa kosketa syvämmin. Voi ihmetellä ja miettiä syitä moiseen, mutta ei se tunnetasolla kovin syvälle mene.
Ehkä me ihmiset on paaduttu ja ehkä kaikkea ei enää jaksa surra.- .
"Kriisiapua on runsain mitoin tarjolla niin asianomaisille kuin ahdistuneille sivullisillekin. Hyvä tietysti niin, mutta ihmettelen tätä asianosattomien järkytystä."
Sehän tässä onkin outoa, että nyt on hirveä kriisi, mutta seuraavan kahden viikon aikana (toivottavasti ei) todennäköisesti erilaisissa tapahtumissa teilataan saman verran tai enemmän porukkaa.
Mutta miksi sitten nämä yksittäistapaukset saavat kaikki meuhkaamaan hullun lailla? . kirjoitti:
"Kriisiapua on runsain mitoin tarjolla niin asianomaisille kuin ahdistuneille sivullisillekin. Hyvä tietysti niin, mutta ihmettelen tätä asianosattomien järkytystä."
Sehän tässä onkin outoa, että nyt on hirveä kriisi, mutta seuraavan kahden viikon aikana (toivottavasti ei) todennäköisesti erilaisissa tapahtumissa teilataan saman verran tai enemmän porukkaa.
Mutta miksi sitten nämä yksittäistapaukset saavat kaikki meuhkaamaan hullun lailla?Lopeta se meuhkaaminen, niin ehkä tääkin homma tästä rauhoittuu. Mua ei ole alunperinkään kiinnostanut aiheesta meuhkaaminen. Jos kannanotto on meuhkaamista niin vittua päähän sitten vaan muillekin.
- ...
teevadit kirjoitti:
Lopeta se meuhkaaminen, niin ehkä tääkin homma tästä rauhoittuu. Mua ei ole alunperinkään kiinnostanut aiheesta meuhkaaminen. Jos kannanotto on meuhkaamista niin vittua päähän sitten vaan muillekin.
Minähän yritän keskustella toisesta aiheesta.
Sinä et näköjään pysty siitä keskustelemaan. On oman pääsi sisäinen vaiva, jos jatkat meuhkaamista siitä mistä ei edes keskustella. ... kirjoitti:
Minähän yritän keskustella toisesta aiheesta.
Sinä et näköjään pysty siitä keskustelemaan. On oman pääsi sisäinen vaiva, jos jatkat meuhkaamista siitä mistä ei edes keskustella.Lopeta säkin se meuhkaaminen, sulla ei ole edes mitään aihetta mistä jutella. Susi jo syntyessään. Next.
- ...
teevadit kirjoitti:
Lopeta säkin se meuhkaaminen, sulla ei ole edes mitään aihetta mistä jutella. Susi jo syntyessään. Next.
Sinullahan täällä on (taas) enemmän viestejä kuin ap:lla.
Lue aloitus hitaasti uudestaan. ... kirjoitti:
Sinullahan täällä on (taas) enemmän viestejä kuin ap:lla.
Lue aloitus hitaasti uudestaan.So? Pitäähän paskaa pitää pinnalla, jos ei se muuten kellu. ;-)
- ...
teevadit kirjoitti:
So? Pitäähän paskaa pitää pinnalla, jos ei se muuten kellu. ;-)
Kyllä sinä kellut. Ja hyvinkin. (ei johdu teekupeista)
Hähä xD ... kirjoitti:
Kyllä sinä kellut. Ja hyvinkin. (ei johdu teekupeista)
Hähä xDJännää että mä kellun, vaikka paska olet sinä juttuines. x-D
Johtuu ehkä siitä että sä olet kova tarttumaan.- ...
teevadit kirjoitti:
Jännää että mä kellun, vaikka paska olet sinä juttuines. x-D
Johtuu ehkä siitä että sä olet kova tarttumaan.Juu. Oon mä silloin jos sillä ei ole mitään merkitystä.
... kirjoitti:
Juu. Oon mä silloin jos sillä ei ole mitään merkitystä.
Niin paska vai kova tarttumaan? Jaaha, ei tästä irtoo enää hupia, pitää vaihtaa palstaa. :-)
- ...
teevadit kirjoitti:
Niin paska vai kova tarttumaan? Jaaha, ei tästä irtoo enää hupia, pitää vaihtaa palstaa. :-)
Riippuu siitä mitä sä tahdot. Ensin täytyy vähän haistella ..
tilannetta.
Hähä xD - tilanne tämä
... kirjoitti:
Riippuu siitä mitä sä tahdot. Ensin täytyy vähän haistella ..
tilannetta.
Hähä xDne lääkkeet ne lääkkeet....
Emmä tiedä, mä en järkyty nykyään enää oikeen mistään mitä mediassa vastaan tulee. Tunnekuolio? Typeryytenä pidän montaa asiaa, mutta totean vaan että eipä tää mitään uutta ole. Ihmiset on hulluja, mikä uutinen se nyt muka on?
Ei voi kun pyöritellä päätään tämmösten juttujen kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925931
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754