Suomalaiset ovat epäsosiaalisia

juttelija .

Miks me suomalaiset ei olla mitenkään hyviä sosiaalisesti. Ei oikeen juttu luista baareissa ym.

Olin kaveriporukalla loppuviikosta liikkeellä ja juttua oli kavereiden kesken ja mukavaa, mut ei muiden.

Olin eilen loppuillasta vähän aikaa kierroksella yksin. Näin monia hiljasia yksin liikkujia ja baareissa yksin istuvia. Juttelin yhden kanssa, aika vähäsanaista.

Kiinnitin tähän huomiota, kun mun uusi ulkomaalainen ystävä, ei mielellään yksin mene kuppiloihin Suomessa. Sanoi, ettei täällä saa juttukavereita. Pitkästä aikaa löysin tästä ulkomaalaisesta avoimen, rennon ja sosiaalisen kaverin, aikamoinen kontrasti suomalaisiin.

Olisikohan meillä vähän helpompaa täällä, jos huomioisimme muut ja vaihtaisimme muutaman sanankin välillä tuntemattomien kanssa, baaritiskillä kenties antaisimme hymyillen tilaa, ehkä avaisimme ovenkin jollekkin.
Tällanen asenne voisi vaikuttaa myös siihen, ettei niin monen tarvitsisi yksinään lipitellä tuoppejaan tyhjiksi illasta toiseen.

14

818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miks pitäis

Minä olen ainakin helvetin ylpeä aito suomalainen, joka puhuu silloin kun oikeasti haluaa puhua. Mikään muu ei vituta niin paljon kuin se, että joku saatanan kälättäjä istuu viereen ja puhuu jostain asiasta, joka ei oikeasti edes kiinnosta. Tottakai sitä kohteliaisuuttaan tälle hymyilee ja yrittää parhaansa mukaan jutella, mutta jos aihe ei oikeasti kiinnosta, niin se ei kiinnosta.

Suomeen vaan ei ole iskostunut sellainen pinnallinen jubailukulttuuri. Ihmisten ei tarvitse täällä esittää mitään Mark Levendoodeja tai välittää siitä, mitä joku ruotsalainen kaveri nyt taas on sanonut suomalaisista. Ihan sama. Suomi on täynnä hienoja ja aitoja ihmisiä. Minä ainakin olen ylpeästi kansallismielinen. Jos se on joltain muulta pois, niin sitten on.

• Ylpeä Brassi

Aito Suomalainen=tuppisuu ja melankolinen jurottaja, pessimisti vässykkä.

• Lähde pois
        Ylpeä Brassi kirjoitti:

Aito Suomalainen=tuppisuu ja melankolinen jurottaja, pessimisti vässykkä.

täältä jos ahdistaa

• myös tyhmiä???
        Lähde pois kirjoitti:

täältä jos ahdistaa

Eihän tuossa puhuta mitään ahdistuksesta. Todetaan vain se mikä on totta.

• Täytyy muistaa

että kaikki ei halua puhua joutavaa sontaa (smoooltolkkia).Kaikki ei oo sosiaalisia.Nautin yksinäisyydestä.

• Suomalaiset ovat

aina asuneet lähinnä metsissä hajallaan. Muut ihmiset ovat olleet lähinnä uhka heidän kannaltaan. Siinä ei sosiaalisuus kehity ihan äkkiä. Etelämpänä Euroopassa on asuttu kaupungeissa ja kylissä muiden ihmisten keskellä. Siinä sosiaaliset taidot kehittyvät ihan eri tahtiin kuin lähes asumattomassa Suomessa.
      Vaatii aikansa, että meille kehittyy kaupunkilaiskulttuuri, jossa osataan elää myös muiden ihmisten parissa.

• Sauna viina perkele

Ei täällä tarvita mitään kaupunkikulttuuria tai ihmisten parissa elämistä. Mitä vittua jotkut ulkomaanpellejen perseennuolijat vouhkaavat aina siitä sosiaalisuudesta. Muuttakaa perkele Afrikkaan, siellähän on tosi sosiaalista väkeä, paljonpa siitä on niille ollut hyötyä, koko maanosa on varsinainen maapallon paskaläpi. Tämä on Suomi! Maassa maan tavalla tai maasta pois! Täällä ei kaivata ulkomaanpelletyylistä paskanjauhantaa.

• 11+3

Esittäisinpä päinvastaisen tulkinnan: koska suomalaiset ovat asuneet hajallaan, ei ole ollut tarvetta kehittää smalltalk-kulttuuria väkivaltaa vastaan. Toisin sanoen, väitän, että tiuhemmassa asuvissa kulttuureissa tuo "sosiaalisuus" on ollut välttämätön suojakeino, on pitänyt osoittaa, ettei ole vihamielisissä aikeissa. Suomessa ei ole harvan asutuksen vuoksi ollut niin tarvetta siihen ja toisaalta taas nykyaikaisessa yhteiskunnassa tämä suojaamistehtävä on paljolti siirtynyt poliisille ja oikeuslaitokselle. Voisi sanoa niin, että lainsäädäntö asettaa nykyään oletusarvoksi sen, ettei jokaista vastaantulijaa tarvitse pitää potentiaalisena vihollisena. Siten ei ole enää tarvettakaan kehittää smalltalk-kulttuuria.

• sweet bejesus

Olet oikeassa. Baareissa voisi ottaa vähän löysemmin rantein ja jutella vaikka sitä karmeaa smalltalkia. Sanomatta mitään on vaikea tutustua ihmisiin, ja heti alkuun on hankala laittaa bigtalkia.

• Eri mieltä

Minun mielestäni suomalaiset ovat oikein hyviä sosiaalisesti - suomalaisten ikiomalla hillityn sosiaalisella tavalla.

No, jos lähtee kumppania tai seuraa johonkin hakemaan, suotakoon vähemmän hillitty asenne. Kunhan ei yritetä hymyillä ja puhua yhtaikaa; siihen ei jäyhä suomalainen pysty.

• juu.

Siis ei, minä ainakin hymyilen ja puhun ja puhuessani hymyilen.
        Minäkin tykkään suomalaisesta hillitystä ja kohteliaasta tavasta.

• Kontaktilaji

Juu se suomalaisen epäsosiaalisuus.....pitää ottaa tarpeeksi, että tulee sosiaaliseksi....ja hetken päästä siaksi.
      Toisaalta monikin on noissa baareissa saanut "pakkeja" ja senkin vuoksi hiukan varpaillaan menemään ottamaan kontaktia juttelun merkeissä.

• 18

Päivää heimoveljet ja sisaret! Minä olen supisuomalainen mies ja juttelen usein tuntemattomille ihmisille. Minulle myös jutellaan takaisin ja nämä juttukaverit ovat useimmiten suomalaisia. Minulla ei ole näyttöä merkittävästä epäsosiaalisuudesta. Väite kumottu!

• juu.

Mutta kyllä myös suomalainen hiljaisuus ja luonnonläheisyys on ihanaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      143
      3485
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1980
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      70
      1925
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      134
      976
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe