Hyvinkään ampuja on ollut ammattioppilaitoksessa opiskelijana, jossa ei ole kuitenkaan viihtynyt. Onko tämä nykyisen nuoriin kohdistetun työllisyyspolitiikan tulosta, oliko kyseessä pakkokoulutus päivärahojen menetyksen uhalla tms., vaikka kaveri ei ollut kunnossa eikä valmis opiskelemaan?
Hyvinkään ampujan opintojen keskeytykset?
15
217
Vastaukset
- Vai lisää tappoja...
Kyllä sinussa poloisessa on semmoinen määrä vihaa, että ei olisi yhtään ihme, jos sinä toteuttaisit nuo "haaveesi". Säälittää ja surettaa.
- xyllix
Olen samaa mieltä Sawloverin kanssa. Nuoria työhaluttomia ja muitakin loisia on hyysätty jo aivan liikaa.Tuo hyysääminen on itse asiassa syynä tähän pahoinvointiin. Minkäänlaisiin vastoinkäymisiin ei ole totuttu, heti kaikki tänne mulle nyt, ja ilman mitään ponnistuksia on päivän sana. Ei kait tavallinen opiskelu ja työnteko kiinnosta kun sossu betalar. Näin saadaan nuorten pinna käsittämättömän lyhyeksi. Yksi osoitus tästä on intin keskeyttäneiden määrän huima kasvu. Nämä pullamössöt ei kestä, että joku määräilee heitä. En kylläkään kannata nappia otsaan, mutta esim. pakkotyösiirtolat voisivat olla erinomainen keino selkärangan rakentamiseksi näille loisiville ja hemmoteluille nuorille.
- ali-ihmiskessu
xyllix kirjoitti:
Olen samaa mieltä Sawloverin kanssa. Nuoria työhaluttomia ja muitakin loisia on hyysätty jo aivan liikaa.Tuo hyysääminen on itse asiassa syynä tähän pahoinvointiin. Minkäänlaisiin vastoinkäymisiin ei ole totuttu, heti kaikki tänne mulle nyt, ja ilman mitään ponnistuksia on päivän sana. Ei kait tavallinen opiskelu ja työnteko kiinnosta kun sossu betalar. Näin saadaan nuorten pinna käsittämättömän lyhyeksi. Yksi osoitus tästä on intin keskeyttäneiden määrän huima kasvu. Nämä pullamössöt ei kestä, että joku määräilee heitä. En kylläkään kannata nappia otsaan, mutta esim. pakkotyösiirtolat voisivat olla erinomainen keino selkärangan rakentamiseksi näille loisiville ja hemmoteluille nuorille.
Työttömät kaikki arrrrrmeijjjjaan 9 euron ylläpitokorvauksella vai?
Kyllähän noita pakkotöitä on jo tänäpäivänä käytössä. Niitä kutsutaan työharjoitteluiksi. Töitä tehdään pelkällä työmarkkinatuella, eli taloudellinen hyöty on yhtä tyhjän kanssa. Vaikka kuinka hyvin harjoittelun suorittaa, saa kenkää ja kohta on uudessa paikassa harjoittelijana.
Vielä tässä sitten pitäisi lähteä jonnekin pakkotyösiirtolaan. Voi helevetti teitä naapurikateellisia tampioita. - ääliöiden naurattama
xyllix kirjoitti:
Katsokaa vaan itseänne peiliin. Esimerkki opettaa, tosin harva sitä myöntää. Ihminenhän oppii vain itse. Vaikka venhemmat olisivatkin ok. ympärillä on elämän pyörteissä aika moni muukin. Kun jotain sattuu, kukaan ei tietenkään ota vastuuta. Tää on tätä aja päälle ja lähde haneen -systeemiä. Näin se nykyään on!
Etsikää vaan syytä muualta kuin itsestänne :) The perfects!
- elämä on
Itse kävin väkisin loppuun koulun, johon pääsin vahingossa, tosin se oli kauan sitten. En iljennyt keskeyttää, vaikka olisi varmaan ollut viisasta. nyt on todistus alalta, joka ei kiinnosta ja mistä en ymmärrä, mutta en tajunnut edes mihin hain. Myöhemmin on hankittu ammatti alalta, joka kiinnostaa.
- on on
Aiemmin kun oli enemmän työllisyyskoulutusta, niitä erilaisia ammattikursseja joskus 70-90- luvulla, niin niitä käytiin ihan tavan vuoksi. Opetuksen taso oli mitä oli, mutta moni kävi useammankin ammattiin tähtäävän kurssin, itsekin kävin. Kurssipäiviltä maksettiin päivärahaa ja ruoka tuli myös talon puolesta. Asuntolapaikankin sai tarvitseva kurssikeskuksen asuntolasta.
Ei niistä juurikaan sen pidemmälle menevää hyötyä aina ollut, mutta maan tapa oli silloin sellainen, kursseja ja kortistoa ja olihan niitä välillä hommiakin. Ne ei olleet kovin pitkiä ne koulutukset max 12 kk ja sen jaksoi aina sinnitellä.
Tämä nyt ei liity tämän päivän koulutuksiin ja työvoimapolitiikkaan muuten kuin, että oli siellä silloinkin aika pimahtanutta porukkaa, mutta mitään vakavampaa ei tapahtunut. Jos tuolloin olisi pitänyt sitoutua nykyiseen tapaan pakolla kolmeksi vuodeksi johonkin ei motivoivaan koulutukseen jossa ei saa edes päivärahaa niin moni olisi saattanut pimahtaa pahemminkin. - loppet
on on kirjoitti:
Aiemmin kun oli enemmän työllisyyskoulutusta, niitä erilaisia ammattikursseja joskus 70-90- luvulla, niin niitä käytiin ihan tavan vuoksi. Opetuksen taso oli mitä oli, mutta moni kävi useammankin ammattiin tähtäävän kurssin, itsekin kävin. Kurssipäiviltä maksettiin päivärahaa ja ruoka tuli myös talon puolesta. Asuntolapaikankin sai tarvitseva kurssikeskuksen asuntolasta.
Ei niistä juurikaan sen pidemmälle menevää hyötyä aina ollut, mutta maan tapa oli silloin sellainen, kursseja ja kortistoa ja olihan niitä välillä hommiakin. Ne ei olleet kovin pitkiä ne koulutukset max 12 kk ja sen jaksoi aina sinnitellä.
Tämä nyt ei liity tämän päivän koulutuksiin ja työvoimapolitiikkaan muuten kuin, että oli siellä silloinkin aika pimahtanutta porukkaa, mutta mitään vakavampaa ei tapahtunut. Jos tuolloin olisi pitänyt sitoutua nykyiseen tapaan pakolla kolmeksi vuodeksi johonkin ei motivoivaan koulutukseen jossa ei saa edes päivärahaa niin moni olisi saattanut pimahtaa pahemminkin.mieluummin pakolla opiskelemaan alaa joka ei kiinnosta, kuin päivärahalla loisimaan työttömänä muiden elätettäväksi. Tosiasia on, ettei tänä päivänä meinaa millään saada töitä, jos ei ole koulutusta. Ja käsi sydämelle, kuinka moni tekee juuri sitä duunia joka kiinnostaa ja on itsestä mukavaa. Tässä maailmassa on vain toistaiseksi pakko suurimman osan porukasta käydä työssä (ja useimmiten sellaisessa josta ei pidä). Yhteishakuvelvollisuus on säädetty nimenomaan ajatellen nuorten omaa parasta eikä suinkaan kiusaamismielessä.
- Ei toimi
loppet kirjoitti:
mieluummin pakolla opiskelemaan alaa joka ei kiinnosta, kuin päivärahalla loisimaan työttömänä muiden elätettäväksi. Tosiasia on, ettei tänä päivänä meinaa millään saada töitä, jos ei ole koulutusta. Ja käsi sydämelle, kuinka moni tekee juuri sitä duunia joka kiinnostaa ja on itsestä mukavaa. Tässä maailmassa on vain toistaiseksi pakko suurimman osan porukasta käydä työssä (ja useimmiten sellaisessa josta ei pidä). Yhteishakuvelvollisuus on säädetty nimenomaan ajatellen nuorten omaa parasta eikä suinkaan kiusaamismielessä.
koulutus jos motivaatio ei ole kunnossa. Mikähän lie todellinen keskeytysten määrä? Hukkaan heitettyä rahaa yhteiskunnan puolelta.
- on on
loppet kirjoitti:
mieluummin pakolla opiskelemaan alaa joka ei kiinnosta, kuin päivärahalla loisimaan työttömänä muiden elätettäväksi. Tosiasia on, ettei tänä päivänä meinaa millään saada töitä, jos ei ole koulutusta. Ja käsi sydämelle, kuinka moni tekee juuri sitä duunia joka kiinnostaa ja on itsestä mukavaa. Tässä maailmassa on vain toistaiseksi pakko suurimman osan porukasta käydä työssä (ja useimmiten sellaisessa josta ei pidä). Yhteishakuvelvollisuus on säädetty nimenomaan ajatellen nuorten omaa parasta eikä suinkaan kiusaamismielessä.
"Yhteishakuvelvollisuus on säädetty nimenomaan ajatellen nuorten omaa parasta eikä suinkaan kiusaamismielessä"
Näin varmasti on ajateltu, mutta kun elämä ei ole aina niin mustavalkoista kuin usein ajatellaan.
Nettitietojen mukaan Hyvinkään ampujalla on ollut kouluvaikeuksia jo ylä-asteella, ainakin runsaina poissaoloina. Jostain sekin kertoo? Samoin amiksen keskeyttäminen kertoo ongelmista koulunkäynnissä. Eli on osoitettavissa, että kyseisen henkilön koulunkäynti ei jostain syystä sujunut. Eikö oli pitänyt selvittää syitä moiseen ensin, enne kuin nuori laitetaan pakkohakuun uudelleen? Hänhän oli kirjoilla jossain koulussa taas.
Sitä emme luonnollisestikaan voi vielä tietää oliko kouluahdistus ampumisten syy, mutta kyllä se mahdollista on.
Suomessa on sattunut kaksi vakavaa kouluampumistapausta ja kyllähän tästäkin tapauksesta side koulumaailmaan löytyy. - Wanna know
loppet kirjoitti:
Mitä teet aikuisella, joka ei arvosta omaa työtään? Taas on seuraava oravanpyörä valmiina siinä vaiheessa kun koulutus olisi viety loppuun. Halutaanko me tänne katkeria ihmisiä hoitamaan meitä sitten kun ollaan terveyskeskuksen vuodeosastoilla? En minä ainakaan.
- Yhteiskuntatakuu
on tulossa ensi vuonna. Kyllä taas koulutusta ja kuntoutusta haluttomille ja innottomille. rahaa palaa. No työllistää ainakin kouluttajia ja kuntouttajia..
- Wanna know
Mikä ihmeen käsitys tää on, että kaikki palkkavero menee työttömiin???? Eikö kukaan näe mitään muita epäkohtia kuin työttömyys, jolloin valitetaan vain kuinka minä ja minä ja taas minä ylläpidän jotakuta!
Milläs me kaikki muu palvelu täällä Suomessa sitten saadaan kun mouhkataan koko ajan vain työttymyysetuuksista???
Suomalainen putkiajattelu on aika kummallista. - Elinkautinen vaan
Hyvinkään hemmo pääsee vankilassa oikeisiin töihin ja oikeisiin tienesteihin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291909Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651880Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3751748Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221158- 121131
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81066- 881066
- 2851025
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501001