Onko kenelläkään jolla on ollut Cipralex käytössä ollut pahoinvointia?Minulla nyt kaksi päivää mennyt Cipralexia 5mg päivässä ja koko ajan on etova olo.Lääkäri määräsi viikon ajaksi 5mg ja sitten nosto 10mg päivässä.Hirvittää ajatellakin nostaa annostusta kun jo nyt näin huono olo.Kuuluu kyllä haittavaikutuksiin,mutta milloin pitäs helpottaa?Tekis mieli lopettaa koko lääke kun aiheuttaa tälläisen pahoinvoinnin..Pitääkö vaan yrittää sinnitellä ja katsoa meneekö pahoinvointi ohi,tosi inhottava sivuvaikutus..Kiitos jos joku viitsii kertoa omia kokemuksia.
cipralex ja pahoinvointi
6
4327
Vastaukset
- juuri aloittanut
Minä aloitin Cipralex 5mg viisi päivää sitten. Tai en juuri Cipralexiia, vaan halvemman rinnakkaislääkkeen, mutta vaikuttava aine sama.
On minullakin ollut ihan hivenen etovampi olo kuin normaalisti, mutta niin vähän, että voipi olla siis vain omaa kuvitelmaani, kun tuosta sivuvaikutuksesta luin. Siis minulla on muutenkin erään sairauden vuoksi sellaista etovaa oloa koko ajan.
Mulla ei automaattisesti kasvateta annosta, vaan käyn ensin muutaman viikon päästä vastaanotolla ja katsotaan sitten tilanne.
Ja mulla ei siis etova olo ole niin paha, että siksi edes harkitsisin lopettamista. Seurailen vaan ja sitten vastaanotolla katsotaan tilanne, josko vaikka tuo 5mg olisikin sopiva annos mulle, koska toisen sairauteni vuoksi pitää olla aika tarkkana lääkemäärien kanssa, siis erittäin pienillä määrillä jo toivoa hyvää vaikutusta..- sanni.80
Hei,minulla jäi kiinnostamaan tuo kun mainitsit että sinulla on pahoinvointia jonkin sairauden vuoksi.Haluatko kertoa mistä sairaudesta on kyse?Ihan siksi vaan kyselen,koska minulla itselläni on ollut n.3 vuoden ajan pahoinvointia joka on välillä lievempää ja välillä voimakkaampaa..On tutkittu todella paljon päästä varpaisiin,eikä syytä vain löydy.Nyt tätä lääkettä kokeillaankin sen vuoksi jotta nähdään olisiko pahoinvointi psyykkisistä syistä johtuvaa,lisäksi minulla ollut selittämätöntä uupumusta nyt n.2 kuukauden ajan.Nyt tosiaan tämä Cipralex lääke pahensi tuota etovaa oloa tosi paljon.Vielä odottelen uusien verikokeiden tuloksia josko niistä löytys syy oireisiini.Halusin kuitenkin kokeilla mielialalääkitystä ja katsoa onko siitä apua,kun välillä tuntuu ettei nämä oireet ole psyykkisiä..
- juuri aloittanut
sanni.80 kirjoitti:
Hei,minulla jäi kiinnostamaan tuo kun mainitsit että sinulla on pahoinvointia jonkin sairauden vuoksi.Haluatko kertoa mistä sairaudesta on kyse?Ihan siksi vaan kyselen,koska minulla itselläni on ollut n.3 vuoden ajan pahoinvointia joka on välillä lievempää ja välillä voimakkaampaa..On tutkittu todella paljon päästä varpaisiin,eikä syytä vain löydy.Nyt tätä lääkettä kokeillaankin sen vuoksi jotta nähdään olisiko pahoinvointi psyykkisistä syistä johtuvaa,lisäksi minulla ollut selittämätöntä uupumusta nyt n.2 kuukauden ajan.Nyt tosiaan tämä Cipralex lääke pahensi tuota etovaa oloa tosi paljon.Vielä odottelen uusien verikokeiden tuloksia josko niistä löytys syy oireisiini.Halusin kuitenkin kokeilla mielialalääkitystä ja katsoa onko siitä apua,kun välillä tuntuu ettei nämä oireet ole psyykkisiä..
No minulla tuo etova olo (ei siis ihan oksenteluun asti menevää, mutta lähelle) johtuu nefropatiasta eli munuaisten vajaatoiminnasta, joka on edennyt jo predialyysivaiheeseen.
Siksi onkin vähän hankalaa sanoa mistä tämä nykyinen etovan olon voimakkuus johtuu, voi siis myös johtua munuaisten tilan huononemisesta, seuraavat munuaiskontrollit on vajaan kuukauden päästä.
Paniikkihäiriöön itse hain apua omalääkäriltä, se siis syynä Cipralexin aloitukseen. Ja mulla ehkä hankalin sivuvaikutus (ainakin näin alussa) on ollut ripuli ja ilmavaivat. Ne ovat pahentuneet selvästi, mutta siinäkin on se, että niitä on minulla muutenkin, joten tiedä sitten onko vain aktiivisempi vaihe lymfosyyttikoliitissa vai olisiko tuo lääkitys syynä. - sanni.80
juuri aloittanut kirjoitti:
No minulla tuo etova olo (ei siis ihan oksenteluun asti menevää, mutta lähelle) johtuu nefropatiasta eli munuaisten vajaatoiminnasta, joka on edennyt jo predialyysivaiheeseen.
Siksi onkin vähän hankalaa sanoa mistä tämä nykyinen etovan olon voimakkuus johtuu, voi siis myös johtua munuaisten tilan huononemisesta, seuraavat munuaiskontrollit on vajaan kuukauden päästä.
Paniikkihäiriöön itse hain apua omalääkäriltä, se siis syynä Cipralexin aloitukseen. Ja mulla ehkä hankalin sivuvaikutus (ainakin näin alussa) on ollut ripuli ja ilmavaivat. Ne ovat pahentuneet selvästi, mutta siinäkin on se, että niitä on minulla muutenkin, joten tiedä sitten onko vain aktiivisempi vaihe lymfosyyttikoliitissa vai olisiko tuo lääkitys syynä.Minulta myös munuaisarvot otettu useamman kerran,joten syy ei minulla ole munuaisissa.Mutta koetetaan kestää nämä lääkkeen aloitusoireet jotka toivottavasti helpottavat pian!Jospa saataisiin helpotusta oireisiin tästä lääkkeestä..
- Cipranainen
sanni.80 kirjoitti:
Ellei sinulla oikeasti ole serotoniini vajausta ni ei varmaan kannata syödä ssri lääkettä, sillä serotoniini tasosi voivat nousta liian korkeaksi ja se aiheuttaa pahoinvointia. Itse en selviä ilman ssri -lääkettä koska sero tasoni on luonnostaan matala ja se on aiheuttanut vaikeaa masennusta ja neurooseja.En kyl suosittelisi ainakaan annoksen suurentamista, kuka nyt jatkuvan oksetuksen kans jaksaa elää?
- Joopee
Itse aloitin cipralexin rinnakkaisvalmisteen n. 5½ viikkoa sitten ja minulla oli myös oksettavaa oloa ensimmäisen viikon ja sen jälkeen harvemmin. Nyt ei ainakaan pariin viikoon ole ollu ollenkaan.
Sinnittele vain alku!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760