Heip!
Onko kellään kokemuksia Helsingin Konservatorion laulunopetuksesta? Mitä mieltä olette opettajista ja opetuksesta?
Helsingin Konservatorion laulunopetus
3
255
Vastaukset
- Onnea laulutaipaleelle
Moi! Konsan klassisen laulun puoli On hyvä paikka nuorelle laulajalle. Parasta on lied opetus, joka on suomen parasta. Myös ensemblet ovat hyviä, silloin kun sitä on. Riippuu vuodesta ja muista laulajista mitä on mahdollista tehdä. Monesti hienojakin produktioita, ei kuitenkaan joka vuosi. Konsalla klassinen taidemusiikki elää hienosti! Niinkuin aina: Mitä itse laulunopetukseen tulee niin riippuu tapauksesta kuinka paljon edistyy. Joku tarvitsee vain vähän opastusta päästäkseen hyvälle tasolle, joku toinen joutuu vääntämään hirveesti että kehittyy. Eri opettajat sopii eri henkilöille, pitää löytää itselleen sopiva ope. Ei siellä silti paljon opettajavalikoimaa ole. Kuitenkin voin sanoa, että koulu tuottaa terveitä,kevyellä ja luonnollisella äänellä
laulavia oppilaita. Vähän kropatonta ja ujoa laulutapaa, mutta ehkä niin on ihan ok kun nuorista äänistä kyse. Kuten suomessa yleensä, laulunopettajat eivät ole erityisen hyviä, mutta ei täysin huonojakaan. Lähinnä puutteellisia ja oma koulutus saatu joskus aikaa sitten ja vähän keltä sattuu. Ainakaan mitään ei voi mennä pilalle. Todellinen ammatillinen laulutapa löytyy sitten myöhemmin muilta foorumeilta, kun asioita alkaa valjeta. Monet konsalaiset ovat edenneet sibaan ja metropoliaan tai muualle jatkamaan opintojaan. Se on erinomainen paikka päästä sisälle klassisen laulutaiteen maailmaan, kaikista konsista anniltaan selvästi paras. Teoriakurssit yms. ovat mittavat. Talossa vallitsee todella kiva ilmapiiri. Suosittelen lämpimästi! - LLaulamaan
Heipä hei!
Kertokaa toki lisää kokemuksia, olen ajatellut hakea laululinjalle :)
P.S. Asiasta tietävät/valistuneet arvaukset: Jos olen jo aiemmin suorittanut perustason tutkinnon toisella instrumentilla ja toisessa opistossa, tarvitseekohan minun suorittaa ne uudestaan konsalla (mahdollisesti jos pääsisin) lauluopinnoissa? - laululintu.
Moi!
Olen se joka aloitti tämän viestiketjun. Ensinnäkin kiitos sulle joka vastasit pitkän ja monipuolisen vastauksen! (Näin vuoden myöhässä nyt mutta kaipa se on parempi myöhään kuin ei milloinkaan) :)
Olen nyt Konsalla ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Tykkään paljon talon ilmapiiristä ja siitä että on paljon tapahtumaa. Opetukseenkin olen ollut tyytyväinen ja opettajat ovat kivoja.
Ja siis joo, opinnot aloitetaan luonnollisesti alusta uuteen instrumenttiin siirryttäessä. Aikaisemmasta soittotaustasta on kuitenkin paljon hyötyä lauluharjoittelussa. Ja jos on takana teoriaopintoja niin niitä ei tarvitse tehdä alusta. Ja perustason tutkinto instrumentissasi pysyy toki voimassa, mutta se ei vaikuta lauluopintoihisi :)
Kiva jos hait taloon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k19311278Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t438270Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t1107857Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht57419Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa915812Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus555268Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk155099Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset405058Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k64666SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude273398