Heip!
Onko kellään kokemuksia Helsingin Konservatorion laulunopetuksesta? Mitä mieltä olette opettajista ja opetuksesta?
Helsingin Konservatorion laulunopetus
3
202
Vastaukset
- Onnea laulutaipaleelle
Moi! Konsan klassisen laulun puoli On hyvä paikka nuorelle laulajalle. Parasta on lied opetus, joka on suomen parasta. Myös ensemblet ovat hyviä, silloin kun sitä on. Riippuu vuodesta ja muista laulajista mitä on mahdollista tehdä. Monesti hienojakin produktioita, ei kuitenkaan joka vuosi. Konsalla klassinen taidemusiikki elää hienosti! Niinkuin aina: Mitä itse laulunopetukseen tulee niin riippuu tapauksesta kuinka paljon edistyy. Joku tarvitsee vain vähän opastusta päästäkseen hyvälle tasolle, joku toinen joutuu vääntämään hirveesti että kehittyy. Eri opettajat sopii eri henkilöille, pitää löytää itselleen sopiva ope. Ei siellä silti paljon opettajavalikoimaa ole. Kuitenkin voin sanoa, että koulu tuottaa terveitä,kevyellä ja luonnollisella äänellä
laulavia oppilaita. Vähän kropatonta ja ujoa laulutapaa, mutta ehkä niin on ihan ok kun nuorista äänistä kyse. Kuten suomessa yleensä, laulunopettajat eivät ole erityisen hyviä, mutta ei täysin huonojakaan. Lähinnä puutteellisia ja oma koulutus saatu joskus aikaa sitten ja vähän keltä sattuu. Ainakaan mitään ei voi mennä pilalle. Todellinen ammatillinen laulutapa löytyy sitten myöhemmin muilta foorumeilta, kun asioita alkaa valjeta. Monet konsalaiset ovat edenneet sibaan ja metropoliaan tai muualle jatkamaan opintojaan. Se on erinomainen paikka päästä sisälle klassisen laulutaiteen maailmaan, kaikista konsista anniltaan selvästi paras. Teoriakurssit yms. ovat mittavat. Talossa vallitsee todella kiva ilmapiiri. Suosittelen lämpimästi! - LLaulamaan
Heipä hei!
Kertokaa toki lisää kokemuksia, olen ajatellut hakea laululinjalle :)
P.S. Asiasta tietävät/valistuneet arvaukset: Jos olen jo aiemmin suorittanut perustason tutkinnon toisella instrumentilla ja toisessa opistossa, tarvitseekohan minun suorittaa ne uudestaan konsalla (mahdollisesti jos pääsisin) lauluopinnoissa? - laululintu.
Moi!
Olen se joka aloitti tämän viestiketjun. Ensinnäkin kiitos sulle joka vastasit pitkän ja monipuolisen vastauksen! (Näin vuoden myöhässä nyt mutta kaipa se on parempi myöhään kuin ei milloinkaan) :)
Olen nyt Konsalla ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Tykkään paljon talon ilmapiiristä ja siitä että on paljon tapahtumaa. Opetukseenkin olen ollut tyytyväinen ja opettajat ovat kivoja.
Ja siis joo, opinnot aloitetaan luonnollisesti alusta uuteen instrumenttiin siirryttäessä. Aikaisemmasta soittotaustasta on kuitenkin paljon hyötyä lauluharjoittelussa. Ja jos on takana teoriaopintoja niin niitä ei tarvitse tehdä alusta. Ja perustason tutkinto instrumentissasi pysyy toki voimassa, mutta se ei vaikuta lauluopintoihisi :)
Kiva jos hait taloon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418