Helsingin Konservatorion laulunopetus

:)

Heip!
Onko kellään kokemuksia Helsingin Konservatorion laulunopetuksesta? Mitä mieltä olette opettajista ja opetuksesta?

3

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea laulutaipaleelle

      Moi! Konsan klassisen laulun puoli On hyvä paikka nuorelle laulajalle. Parasta on lied opetus, joka on suomen parasta. Myös ensemblet ovat hyviä, silloin kun sitä on. Riippuu vuodesta ja muista laulajista mitä on mahdollista tehdä. Monesti hienojakin produktioita, ei kuitenkaan joka vuosi. Konsalla klassinen taidemusiikki elää hienosti! Niinkuin aina: Mitä itse laulunopetukseen tulee niin riippuu tapauksesta kuinka paljon edistyy. Joku tarvitsee vain vähän opastusta päästäkseen hyvälle tasolle, joku toinen joutuu vääntämään hirveesti että kehittyy. Eri opettajat sopii eri henkilöille, pitää löytää itselleen sopiva ope. Ei siellä silti paljon opettajavalikoimaa ole. Kuitenkin voin sanoa, että koulu tuottaa terveitä,kevyellä ja luonnollisella äänellä
      laulavia oppilaita. Vähän kropatonta ja ujoa laulutapaa, mutta ehkä niin on ihan ok kun nuorista äänistä kyse. Kuten suomessa yleensä, laulunopettajat eivät ole erityisen hyviä, mutta ei täysin huonojakaan. Lähinnä puutteellisia ja oma koulutus saatu joskus aikaa sitten ja vähän keltä sattuu. Ainakaan mitään ei voi mennä pilalle. Todellinen ammatillinen laulutapa löytyy sitten myöhemmin muilta foorumeilta, kun asioita alkaa valjeta. Monet konsalaiset ovat edenneet sibaan ja metropoliaan tai muualle jatkamaan opintojaan. Se on erinomainen paikka päästä sisälle klassisen laulutaiteen maailmaan, kaikista konsista anniltaan selvästi paras. Teoriakurssit yms. ovat mittavat. Talossa vallitsee todella kiva ilmapiiri. Suosittelen lämpimästi!

    • LLaulamaan

      Heipä hei!

      Kertokaa toki lisää kokemuksia, olen ajatellut hakea laululinjalle :)

      P.S. Asiasta tietävät/valistuneet arvaukset: Jos olen jo aiemmin suorittanut perustason tutkinnon toisella instrumentilla ja toisessa opistossa, tarvitseekohan minun suorittaa ne uudestaan konsalla (mahdollisesti jos pääsisin) lauluopinnoissa?

    • laululintu.

      Moi!
      Olen se joka aloitti tämän viestiketjun. Ensinnäkin kiitos sulle joka vastasit pitkän ja monipuolisen vastauksen! (Näin vuoden myöhässä nyt mutta kaipa se on parempi myöhään kuin ei milloinkaan) :)
      Olen nyt Konsalla ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Tykkään paljon talon ilmapiiristä ja siitä että on paljon tapahtumaa. Opetukseenkin olen ollut tyytyväinen ja opettajat ovat kivoja.
      Ja siis joo, opinnot aloitetaan luonnollisesti alusta uuteen instrumenttiin siirryttäessä. Aikaisemmasta soittotaustasta on kuitenkin paljon hyötyä lauluharjoittelussa. Ja jos on takana teoriaopintoja niin niitä ei tarvitse tehdä alusta. Ja perustason tutkinto instrumentissasi pysyy toki voimassa, mutta se ei vaikuta lauluopintoihisi :)
      Kiva jos hait taloon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe