Hukassa: arvioikaa syömiseni

Nanolasku

Jepulis, siis oon aina ollut tosi huono syömään oikeaoppisesti ja terveellisesti, ja nyt olen sitä sitten koettanut tehdä ja menettää kilojakin ehkä siinä samalla (167cm/63kg, ihanne olis 57kg, mutta kiinteytyminen ensisijalla).

Tässä esimerkkejä mun viime päivien safkoista, nautittu yleensä n.4 tunnin välein. (kaikki maitotuotteet rasvattomia, joka päivä lisäksi ainakin omega3 x 2, mahdollisesti vitamiinitabletti). Määristä en osaa muuta sanoa kuin varmaan joku pari/kolme desiä kerrallaan (puuro, jogurtit yms.)

1.
- kaura-ruispuuro maidolla maitokahvi
- keitetty kananmuna appelsiini
- kinkkuleikkele, kourallinen siemensekoitusta
- rasvatonta luonnonjogurttia ja pakastemustikoita

2.
- kaura-ruispuuro rasvattomalla maidolla maitokahvi
- luonnonjogurttia hunajalla
- klementiini, raparperijogurtti
- banaani
- tomaattibasilikakeitto veteen 2 ruisleipää salaatilla ja kinkulla lasi maitoa

3.
- 4viljan puuro maidolla appelsiini
- maitokahvi, keitetty kananmuna
- tomaattibasilikakeitto veteen 2 ruisleipää kurkulla lasi maitoa
- kourallinen kirsikkoja, vähän kuivattuja marjoja ja rusinoita
- banaani

Huomaan itsekin että lämmin ruoka taitaa jäädä ihan liian vähille eikä lihaa/kalaa/kanaa löydy lähes ollenkaan vaikken ihan täyskasvissyöjä olekaan.. Ups. Vähän vaan opiskelijana rahasta on pulaa....

Mutta kysymys kuuluu, tippuuko tällä paino? Liikunta kuuluu arkeen lähinnä runsaan hyötyliikunnan ja kävelylenkkeilyn muodossa. Ihan kaikenlaiset vinkit ja tietämys otetaan ilomielin vastaan, kiitos!

7

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooooooooooooh1981

Missä sun ruuat on? Jos syt vain jonkun jogurtin ja klementiinin, ei elimistö kyllä päästä kiloista irti, saatikaan että tuo ruokavaliosi olisi mitenkään terveellinen.
      Aivan liian vähän kasviksia päivässä, liian vähän rasvaa päivässä ja liian vähän proteiinia päivässä.

• Muona

Mä luulin että tossa oli yhden päivän ruokailut johon olisin kommentoinu että liikaa hiilareita ja liian vähä proteiinia, selkeämmät ateriat. Olen itsekin opiskelija ja tiedän, että rahasta voi olla tiukkaa. Niin tiukkaa ei kuitenkaan ole, etteikö olisi varaa ostaa lihaa tai maitotuotteita. Raha pitää osata jakaa tärkeysjärjestyksen mukaan ja ruoka/vuokra on ykkönen. Lihaakin voi ostaa ison paketin ja jakaa sen pienempiin annoksii--> pakkaseen. Halvempi kilohinta. Tajusin kuitenkin että tässä on monen päivän ruuat, eli syöt ihan naurettavan vähän ja sillä et laihdu (en jaksa edes kertoa miksi et, tiedät varmaan). Missä kasvikset ja kunnon ruoka?

• Nanolasku

Kiitos paljon vastauksista! Okei, koitin tankata tänään vähän enemmän, kuulostaako jo paremmalta:

- 4 viljan puuro maidolla, appelsiini, maitokahvi, omega3
      - porkkana, maitorahka banaaninsiivuilla
      - n. 150g kanaa currykastikkeessa, riisiä, kypsennettyä kukkakaalia ja porkkanaa, juomana maitoa
      - maitokahvi, 4 jogurttimansikkaa, kourallinen kuivattuja marjoja pähkinöitä
      - päärynä

Varmaan kannattaisi myös mainita: mun päivät on tällä hetkellä aika lyhyitä mutta hektisiä. Olen kumminkin valveilla ja aktiivisena lähinnä vain klo. 11 aamusta korkeintaan keskiyöhön, eli enempi syöminen tuntuisi jo ahtamiselta ja rahan tuhlaukselta..

• Muona taas

Musta toi kuulostaa nyt jo paljo paremmalta, kun on edes tuo yks kunnon ateria päivässä (vähentää turhaa napostelua ja muutenkin). En itekään koe tarpeelliseksi syödä kahta lämmintä ruokaa niinä päivinä, jolloin heräilee vasta joskus 10 jälkeen. Et vieläkään syö mitenkään liikaa, mutta ei pidä syödä enempää kuin mitä nälkä vaatii :)

• hippaheikitär

Syöt kyllä tooosi vähän proteiinia!!! Jätä hiilarit aamuun ja päivään, ja iltapäivällä keskity proteiineihin. Esim kanamunat ei ole kovin kalliita, eli paista (rypsiöljyssä) vaikka (kasvis)munakas päivälliseksi tai iltapalaksi. (2 munaa, kinkkusuikaleita, tomaattiviipaleita, paprikaa tms ja pinnalle vähän juustoraastetta. Ja suolaa ripaus, jos tarvitsee)
      Välipalaksi purkillinen raejuustoa. Siinä on paljon proteiinia, ja se pitää kylläisenä ja auttaa laiduttamisessa.

Sinulla ei kyllä ylipainoa ole. Ja siksi laihduttaminen kannattaa tehdä viisaasti, ettei paino lähde lihaksista. Ja tähän on vastauksena Proteiini :) Sinun painoisen ihmisen pitää saada sitä vähintään se 63 g / vrk. Yhdessä raejuusto purkillisessa esim on 26 g.

Onnea painonpudotukseen :)

• Nanolasku

Kiitos paljon taas vinkeistä, ja onnentoivotuksista. Oon lisännyt liikuntaa tosiaan samalla ja huomaan että loppuviikosta kasvanut, eli kaksi lämmintä ruokaakin on alas saatu hyvillä mielin. Koitan kiinnittää nyt sitten tuohon proteiiniin huomiota!

• Nanolasku

siis ruokahalu on kasvanut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      89
      4484
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3870
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3220
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2892
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2412
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2116
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      16
      1791
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe