Hyvä autolasiliike Helsingissä?

callekal

Merkkikorjaamo on kallis (vaikka vakuutus korvaa), mutta onko kokemuksia hyvistä ja nopeista tuulilasikorjaamoista helsignissä?

15

7906

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • callekal

Sori siis - tuulilasi on vaihettava.. eli lasiliike.. ei korjaamo

• Laseja-

alt-lasi pitäjänmäellä.

Esimerkiksi.

Hinta riippuu merkistä, jossain paikassa on yhteen merkkiin halpa ja toisessa johonkin toiseen.

• Varo Carglassia

On erittäin huonoja kokemuksia Tuulilasivarikosta (Carglass). Vaihdatin siellä autooni takalasin, joka automurron yhteydessä rikottu.

Ensimmäiseksi ilmeni, että asentaja ei osannut asentaa avattavan takalasin lukkoa oikein. Piti viedä merkkikorjaamon pikahuoltoon laitettavaksi. Taisi maksaa sekin jotain 100 €.
      Seuraavaksi asentaja soitti, että minun pitää palata noutamaan liikkeeseen unohtunut varoituskolmio, jonka oli asennuksen yhteydessä irrottanut. Nämä nyt oli vielä pientä siihen verrattuna, että asentaja oli naarmuttanut autoni kattoa asentaessa takalasia paikalleen. Katossa oli selkeät kaarenmuotoiset naarmut (sama kaari kuin ilmanohjaimessa). Kyseessä siis auto, jonka takalasin voi avata erikseen. Näistä vahingoista, kun koetin saada korvauksia, niin liike pesi kätensä tyystin. ”He eivät ole tehneet mitään vahinkoa, vahingot olleet autossa, tulleet jälkikäteen” yms.
      On mielestäni päivänselvää, että vahingot tulivat lasiasennuksen yhteydessä, mutta sen toteennäyttäminen on vaikeaa, jos mahdotonta. Muut kuin toimitusjohtaja eivät uskaltaneet ottaa asiaan mitään kantaa, ja toimitusjohtaja teki korvaamattajättämispäätöksen pelkän valokuvan perusteella edes näkemättä vahinkoa
      Koska neuvottelut eivät johtaneet edes vastaantuloon, olin ensin aikeissa tehdä valituksen Kuluttajariitalautakuntaan, mutta kun päätin vaihtaa auton uuteen, asia jäi sikseen.
      Toki tämä on vain minun mielipiteeni, mutta en voi suositella ainakaan Tuulilasivarikkoa tai mitään samaan yritysryppääseen kuuluvaa yritystä. Jos kuitenkin viet autosi sinne, niin ota todistaja mukaan sekä dokumentoi autosi kunto ennen ja jälkeen asennuksen. Muut olet heikoilla, jos/kun jotain sattuu.

• Hyvä tietää

Kiitos varoituksesta, pitää pysytellä kaukana.

• tomtom5

Moi
      Itse taas sain parempaa palvelua kun mistään muualta kun olen autooni jotain tarvinnut tuolta carglassilta..tuulilasi vaihtui parissa tunnissa,laadussa ei mitään moittimista (edellinen lasi vuosi vettä sateella,oli sellainen kun ostin auton nyt ei vuoda.. Hinta oli ok ja oli vielä imuroinut auton joka oli mukava yllätys..

Itse en voi kuin suositella

• asenneongelmiako?

Lasiliikkeen omistajan kommenttiko ? Kuulostaa ihan siltä.

• plöö

"Ensimmäiseksi ilmeni, että asentaja ei osannut asentaa avattavan takalasin lukkoa oikein."'

Etkös sä vienyt lasia vaihdettavaksi etkä lukon asennukseen sitä autoa? Jos lukko rikottu nii ei kai se heidän vika ole?

"Seuraavaksi asentaja soitti, että minun pitää palata noutamaan liikkeeseen unohtunut varoituskolmio, jonka oli asennuksen yhteydessä irrottanut."

Ei sentään vienyt kotia :D

"Koska neuvottelut eivät johtaneet edes vastaantuloon, olin ensin aikeissa tehdä valituksen Kuluttajariitalautakuntaan, mutta kun päätin vaihtaa auton uuteen, asia jäi sikseen."

Siis totesit että oot saattanut itte naarmuttaa katon tai se on saattanut olla sellanen autoa ostaessasi ja huomasit ettei sinulla ollut mitään todisteita siitä että kyseiset naarmut olit tuolta korjaamolta, joten laitoit vahingon kiertämään :D

"Itse taas sain parempaa palvelua kun mistään muualta kun olen autooni jotain tarvinnut tuolta carglassilta.."

Omat kokemukseni ovat samanlaisia, ja käyntikertoja on jo 3, useammassaki pisteessä vielä..

• outoja tyyppejä

Merkkiliike tietää ainakin miten kyseinen auto puretaan ja kasataan. Ei tule harjoittelu mökin ja vakuutus jos maksaa niin en oikein ymmärrä kysymystä.

• ihan sitä samaa

"vakuutus jos maksaa niin..."
        En oikein ymmärrä tuota asennetta. Usein kuulee sanottavan, ettei mitään väliä, kun vakuutus korvaa. Ja kukahan ne vakuutukset maksaa?
        Kyllä sitä osataan töpeksiä merkkiliikkeissäkin.

• Huijareita

Täysiä huijareita ovat eli kannattaa varoa. Jos on lasivakuutus, niin silloin ainakin kannattaa ehdottomasti viedä merkkiliikkeeseen. Vähän kalliimpaa, mutta tulee kerralla kuntoon ilman ylimääräisiä ongelmia tai vaurioita. Tollaisista jobbareista kannattaa pysytellä kaukana.

• lasittaja

Täyttä #€%&##!! Laseja yli 3000kpl vaihtaneena voin kertoa että merkkiliikkeet "tietävät" miten lasi vaihdetaan. Sääliksi käy auton omistajia, pari vuotta vanha auto ja lasin alta ruosteessa, vaihdettu sitten merkkiliikkessä tai ei. Ei välttämättä kallis hinta, vaan työn laatu!

• 4e5rgvfe33333

_Mulla on koemus vain huonosta, laittoivat sivuikkunan lasin tuulilasiksi.

• mitä itket

Saman sinulle maksaa, missä vaan vaihdat!

• Anonyymi

En todellakaan suosittele korjauttamaan tuulilasianne Carglassilla! Yli korostetusti ilmoittavat, että lasi voi haljeta korjauksessa. Antavat lapun, millä vastuu siirretään asiakkaalle. Vastaavaa julistusta en ikinä mistään toisesta alan liikkeestä ole saanut. Jos menet kertomaan että sinulla on lasivakuutus, näyttää siltä että mahdollisuus lähteä halkeamaan, nousee merkittävästi? Ennenkin korjauttanut tuulilaseja, huomattavasti isompia kolhuja ja huonommasta paikasta, eikä yksikään ole korjauksen aikana haljennut. Heidän "korjauksen" jälkeen, tuulilasin kolhu näytti huomattavasti isommalta ja lasi halki. Toki kyseessä sana sanaa vastaan, mitään en pysty todistamaan, mutta suosittelen välttämään!!!

• Anonyymi

Carglass ei suostunut n. 7cm. Lasin reunassa olevaa kiveniskua paikkaamaan ja hyvä niin. Kävin sitten Autoklinikalla ja ei mitään ongelmia korjauksessa. Carglass menetelmä taitaa olla hajoamisherkkä, minkä myös itse myöntävät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe