Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Palkankorotus muille, mutta ei minulle

Ymmärtämätön

Olen ollut kohta kaksi vuotta varastomiehenä. Aloitimme 4 hengen saapumiserässä parin tyypin kanssa yhtä aikaa, joista on sittemmin tullut hyviä kavereita. Minä ole ollut kuitenkin porukan "säntillisin". En ole ollut yhtään kertaa sairaslomalla, myöhästynyt en ole yhtään kertaa ja hommat on tulleet tehdyiksi ainakin suunnilleen kuten on sovittu (usein on jotain muuttujia). Näillä muilla on jopa pomon tietoon tulleita tahallisia sairaspoissaoloja ja työn jälki usein ihan eri tasoa kuin minulla.

No nyt yksi porukasta lähti, vaihtoi toiseen firmaan. Toinen näistä kävi sillä verukkeella kysymässä palkankorotusta, koska hommat kasvaa ja ketään ei saada palkata tilalle. Hän saikin ihan ok korotuksen palkkaansa. No sitten toinen kuuli tästä ennen minua ja meni hänkin pyytämään lisää - ja hänkin sai palkankorotuksen. Nyt itse eilen maanantaina kävin minäkin pyytämässä lisää, mutta EI TIPU oli vastaus. Rupesivat vetoamaan tessin palkkoihin ja siihen että nyt ei ole enää rahaa jakaa.

Koko eilisen asiaa tottakai päässäni mietin ja tänään menin uudestaan juttelemaan. Sanoin ihan suoraan miten asia on ja että minusta tuntuu väärältä, että juuri minulle ei anneta korotusta. Siis työntekijälle, joka sen olisi kaikista eniten ansainnut, mutta ei ehkä älynnyt käydä sitä ensimmäisenä pyytämässä. No kaiken huippuna ne alkoivat keksiä jotain syitä, että "me ei nähdä sinua tulevaisuudessa täällä, et kuitenkaan sitoudu yms."

Mitä tehdä? Itse olen päätymässä siihen, että pitäkööt tunkkinsa... otan loparit ja pari viimeistä viikkoa saikkua. Enkä varmasti opeta omia juttujani muille mitä olen hoitanut. Opetelkoot siinä sitten itse, jos kerta olen vain kuraa lattioilla.

6

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otin loparit äsken

      Ota lopputili, siihenhän ne jo viittas... oppivatpahan pelottelemaan aiheettomasti hyviä tyyppejä :P

    • Oikeusja kohtuus

      Tuossa on selvästi kyseessä syrjintä ja epätasapuolinen kohteluun, joka on käsittääkseni kielletty työlainsäädännössä.

      Jos siis kaikki teitte samoja töitä ja samat vastuualueet.

      Itse menisin juttelemaan luottamusmiehelle ja tarvittaessa liittoon ja työsuojelupiiriin.

      Jos samaa työtä tehdään, pitää palkka olla sama.

      • ~cis~

        Palkka on henkilökohtainen. Millään työpaikalla ei palkka ole sama samasta työstä kaikilla. On harjoittelijan palkkaa, kokemusvuosilisää ym. Liittoonsoittelijat ei yleensä ole niitä parhaita työntekijöitä, joten usein ovat minimin saajia. Ei aina, mutta useimmiten näin.


    • asdfaaa

      "Itse menisin juttelemaan luottamusmiehelle ja tarvittaessa liittoon ja työsuojelupiiriin."

      Jotkut saa enemmän toiset vähemmän. Perusperiaate on se että samasta hommasta sama palkka ja jos ei makseta niin mitä voit tehdä? Jos työnantaja maksaa TES:in mukaisesti kaikki on hyvin työnantajan puolesta.

      Tää on näitä juttuja, jotka ei ratkeaa kuin vasta käräjillä ja silloin ois syytä etsiä toinen duunipaikka.

      "Mitä tehdä? Itse olen päätymässä siihen, että pitäkööt tunkkinsa... otan loparit ja pari viimeistä viikkoa saikkua. Enkä varmasti opeta omia juttujani muille mitä olen hoitanut. Opetelkoot siinä sitten itse, jos kerta olen vain kuraa lattioilla. "

      Onnea. Olen itsekin tahtonut lähteä, mutta työnantaja ei ole vielä kohdellut kuin kuraa lattialla :P

    • työnantaja..

      "me ei nähdä sinuatulevaisuudessa täällä, et kuitenkaan sitoudu"

      ja seuraavassa kappaleessa: "Itse olen päätymässä siihen, että pitäkööt tunkkinsa"

      Missä kohtaa meni väärin?

    • Esa-Tero

      Mitä tästä opimme? Työt pitää tehdä, muttei liian hyvin. Liian hyvä työntekijä aiheuttaa esimiehelle/työnantajalle epävarmuuden, ellei jopa alemmuuskompleksin. Työnantaja kuvittelee liian hyvän työntekijän pian vaihtavan paremmin palkattuun työhön, koska hänellä vaikuttaa siihen rahkeet riittävän. Esimies taas näkee liian hyvän työntekijän jopa uhkana omalle pallilleen. Varsinkin, jos hän tietää, ettei itsellä ole mahdollisuuksia yletä urallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe