Palkankorotus muille, mutta ei minulle

Ymmärtämätön

Olen ollut kohta kaksi vuotta varastomiehenä. Aloitimme 4 hengen saapumiserässä parin tyypin kanssa yhtä aikaa, joista on sittemmin tullut hyviä kavereita. Minä ole ollut kuitenkin porukan "säntillisin". En ole ollut yhtään kertaa sairaslomalla, myöhästynyt en ole yhtään kertaa ja hommat on tulleet tehdyiksi ainakin suunnilleen kuten on sovittu (usein on jotain muuttujia). Näillä muilla on jopa pomon tietoon tulleita tahallisia sairaspoissaoloja ja työn jälki usein ihan eri tasoa kuin minulla.

No nyt yksi porukasta lähti, vaihtoi toiseen firmaan. Toinen näistä kävi sillä verukkeella kysymässä palkankorotusta, koska hommat kasvaa ja ketään ei saada palkata tilalle. Hän saikin ihan ok korotuksen palkkaansa. No sitten toinen kuuli tästä ennen minua ja meni hänkin pyytämään lisää - ja hänkin sai palkankorotuksen. Nyt itse eilen maanantaina kävin minäkin pyytämässä lisää, mutta EI TIPU oli vastaus. Rupesivat vetoamaan tessin palkkoihin ja siihen että nyt ei ole enää rahaa jakaa.

Koko eilisen asiaa tottakai päässäni mietin ja tänään menin uudestaan juttelemaan. Sanoin ihan suoraan miten asia on ja että minusta tuntuu väärältä, että juuri minulle ei anneta korotusta. Siis työntekijälle, joka sen olisi kaikista eniten ansainnut, mutta ei ehkä älynnyt käydä sitä ensimmäisenä pyytämässä. No kaiken huippuna ne alkoivat keksiä jotain syitä, että "me ei nähdä sinua tulevaisuudessa täällä, et kuitenkaan sitoudu yms."

Mitä tehdä? Itse olen päätymässä siihen, että pitäkööt tunkkinsa... otan loparit ja pari viimeistä viikkoa saikkua. Enkä varmasti opeta omia juttujani muille mitä olen hoitanut. Opetelkoot siinä sitten itse, jos kerta olen vain kuraa lattioilla.

6

607

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otin loparit äsken

Ota lopputili, siihenhän ne jo viittas... oppivatpahan pelottelemaan aiheettomasti hyviä tyyppejä :P

• Oikeusja kohtuus

Tuossa on selvästi kyseessä syrjintä ja epätasapuolinen kohteluun, joka on käsittääkseni kielletty työlainsäädännössä.

Jos siis kaikki teitte samoja töitä ja samat vastuualueet.

Itse menisin juttelemaan luottamusmiehelle ja tarvittaessa liittoon ja työsuojelupiiriin.

Jos samaa työtä tehdään, pitää palkka olla sama.

• ~cis~

Palkka on henkilökohtainen. Millään työpaikalla ei palkka ole sama samasta työstä kaikilla. On harjoittelijan palkkaa, kokemusvuosilisää ym. Liittoonsoittelijat ei yleensä ole niitä parhaita työntekijöitä, joten usein ovat minimin saajia. Ei aina, mutta useimmiten näin.

• asdfaaa

"Itse menisin juttelemaan luottamusmiehelle ja tarvittaessa liittoon ja työsuojelupiiriin."

Jotkut saa enemmän toiset vähemmän. Perusperiaate on se että samasta hommasta sama palkka ja jos ei makseta niin mitä voit tehdä? Jos työnantaja maksaa TES:in mukaisesti kaikki on hyvin työnantajan puolesta.

Tää on näitä juttuja, jotka ei ratkeaa kuin vasta käräjillä ja silloin ois syytä etsiä toinen duunipaikka.

"Mitä tehdä? Itse olen päätymässä siihen, että pitäkööt tunkkinsa... otan loparit ja pari viimeistä viikkoa saikkua. Enkä varmasti opeta omia juttujani muille mitä olen hoitanut. Opetelkoot siinä sitten itse, jos kerta olen vain kuraa lattioilla. "

Onnea. Olen itsekin tahtonut lähteä, mutta työnantaja ei ole vielä kohdellut kuin kuraa lattialla :P

• työnantaja..

"me ei nähdä sinuatulevaisuudessa täällä, et kuitenkaan sitoudu"

ja seuraavassa kappaleessa: "Itse olen päätymässä siihen, että pitäkööt tunkkinsa"

Missä kohtaa meni väärin?

• Esa-Tero

Mitä tästä opimme? Työt pitää tehdä, muttei liian hyvin. Liian hyvä työntekijä aiheuttaa esimiehelle/työnantajalle epävarmuuden, ellei jopa alemmuuskompleksin. Työnantaja kuvittelee liian hyvän työntekijän pian vaihtavan paremmin palkattuun työhön, koska hänellä vaikuttaa siihen rahkeet riittävän. Esimies taas näkee liian hyvän työntekijän jopa uhkana omalle pallilleen. Varsinkin, jos hän tietää, ettei itsellä ole mahdollisuuksia yletä urallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1341
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1241
    3. 64
      1230
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1225
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1049
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      957
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      84
      857
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      824
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      791
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      686
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      618
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      592
    19. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      307
      555
    Aihe