Tämä on hyvä tuoda esille tällä kentiesn S24:n liikunta vastaisimmalla- ja vihamielisimmällä palstalla.
Rahastuskuureille on tietysti olennaista että uhreja ei rohkaista millään lailla mihinkään terveyttä oikeastai hoitavaan toimintaa. Näin jopa huonotkin muutkokset saattavat muuttaa oloa tuntumaan paremmalta jos ollaan jopa huonoakin huonommassa jamassa ennen muutosta.
Tämä tuo rahaa näille muutoksen kauppamiehille mutta ei terveyttä uhreille.
"Huono kunto riski koko elämän"
http://www.tohtori.fi/?page=0179162&id=9276519
Suurin riksi: huono kunto
7
60
Vastaukset
- näin on
Olisi sitten korkea aika harkita terveelisempää ruokavalioata, jos kunto on mennyt huonoksi.
- Hiljaa hyvää tulee
Ensinnäkin, ihan lukemisen helpottamiseksi oikeinkirjoitusvinkki:
"liikunta vastaisimmalla- ja vihamielisimmällä palstalla."
Tämä kuuluu oikeasti näin: liikuntavastaisimmalla ja -vihamielisimmällä palstalla
Hankala lukea tuollaisia, vaikka tulee sitä näppisvirheitä kenelle tahansa. Mutta väärin kirjoitettua tekstiä ei ymmärrä eikä jaksa lukea.
Onneksi VHH:lla ei ole tuota ongelmaa, sillä kaikki ohjeet ja ohjaajat kyllä kannustavat liikunnan suuntaan!
Samalla monet kannustavat liikkumaan niitä, joilla on todella ongelmia asian suhteen aloittamalla pienestä, että liikkuisi edes vähän! Siitä se sitten alkaa painon pudotessa ja kunnon karttuessa.
Hyvän esimerkin tästä antaa vaikkapa tämä artikkeli:
KIDE -lehdestä, joka on pääkaupunkiseudun diabetesyhdistyksen lehti:
(tämähän on jo ollut tällä palstalla, mutta kun et näköjään ole lainkaan huomannut!)
http://files.kotisivukone.com/kotisivukoe.diabetesyhdistys.kotisivukone.com/nettiversio2_kide212.pdf
Siinä sivulla 14 otsikolla "Minun tarinani" eräs nainen kertoo terveydestään ja miten sen sai takaisin.
Muuten, samassa lehdessä edellinen juttu on Tolosesta! Sekin on mielenkiintoinen. Tolonen kertoo liikkuvansa aktiivisesti ja on aina liikkunut. Että sellaisia VHH- esimerkkejä.
Myös tuossa ensin mainitussa jutussa nainen kertoo:
"Studio55-ohjelma ja Antti Heikkilä.
Se oli siinä; minun pelastukseni.
Sattuma tai tilaus. Ostin kirjan heti
ja luin ajatuksella.
Minulla ei ollut mitään menetettävää
– vähän pelotti kun karppauksesta
puhuttiin niin huonoon sävyyn,
mutta tuossa kirjassa kaikki on perusteltu
ja järkevästi kerrottu.
Pääsisäisenä 2010 aloitin toiveikkaana
ja viikon kuluttua ei enää
väsyttänyt vaan mieleeni nousi aurinko.
Noudatin ruokaohjeita pilkuntarkasti
ja aloitin lenkkeilyn. Ensin
jaksoin vain kävellä, mutta aloitin
myös kuntosaliharjoittelun. Liikuin
lähes joka päivä, koska tuntui niin
hyvältä ja voi sitä ihmettä kun jaksoi.
Paino tippui huimaa vauhtia. 7 kg
ensimmäisen kuukauden aikana, sitten
3–5 kg kuukaudessa. Heinäkuussa
puin jo minihameen päälle ja sain
jopa katseita. Olin saanut naiseutenikin
takasin."
Tyypillinen tarina. - M. Utareinen
Kyllä tämä on liikunta viha mielinen ja -vastainen palsta vaikka kuinka tulisi oikein kirjoitus virheitä.
Se jos joku karppaajakin jossain on liikkunut ei millään tavalla liity tämän palstan liikunta viha mieli syyteen koska tällä palstalla on viha mielinen liikunta ilma piiri karppaajien keskuudessa.
Kaikki liikunta myönteiset kommnetit saavaqt täyden tyrmäyksen jota kuinkin joka kerta ja joka käänteessä korostetaan miten vähä pätöinen merkitys liikunnalla mukamas on.
antti Heikkilä itse ilmoittaa että liikunta on elimistölle stressi tila eikä sitä tule harrastaa kuin korkeintaa hyvin kevyen kevyellä intensiteetillä. Sillä ei kuntoa kohoteta.
Antti tietää että suurin osa karppaajista heittäisi karppauksen romu koppaan jos alkaisivat liikkumaan niin että kunto oikeasti nousisi. Liikunnan terveys vaikutukset ovat mittavia ja kattavia eikä kirja kauppias halua että se asia huomataan ja sitten nämä palstan eräät karppaaja pellet ja Antin kä'tyrit papu kaijana toistavat mitä Antti kirjoittaa ja ovat kaiken lisäksi täydellisen veteliä sohva perunoita.- Hiljaa hyvää tulee
Sinä siis haluat pitää "mielipiteestäsi" kiinni, vaikka monta kertaa olisi osoitettu, että olet väärässä ja tulkitset väärin Heikkilän sanomisia? Se on ihan oma asiasi. Heikkilä on vain yksi mies VHH-eksperttien joukossa, heitä on monta. Eikä tämä palstakaan ole mikään yhden aatteen palsta.
Mutta jos sinä haluat niin kuvitella, niin ole hyvä vain! Mutta älä ihmettele, jos saat taas omasta mielestäsi negatiivista palautetta, kun muut eivät olekaan kanssasi samaa mieltä. Paitsi tietysti ne omat nimimerkkisi taas.
PS. Tuota tekstiäsi OLI vaikea lukea. Aina on aikaa oppia vähän lisää!
- mormimummo
Vuodenpäivät olen karppaus-ja VHH-palstoja lukenut, ja kyllä minullekin on tullut kuva, että VHH:lla ei paljon liikuta. He, jotka liikkuvat, ovat poikkeuksia.
Ei ainakaan kannusteta liikkumaan, eikä sitä edes pidetä tärkeänä.
Omasta puolestani asettaisin liikkumisen ykkössijalle. Se on tärkeämpi, kuin ruokavaliolla konstaileminen. Tietenkin, jos ei ole liikkunut ennemmin ja on päästänyt itsensä lihavaksi, ruokavaliosta on aloitettava.
Liikkumisella on paljon muitakin hyötyjä, kuin laihduttaminen.- Sofian soffa
Vapaassa maassa jokainen saa löhöä soffalla niin paljon kuin haluaa( jos omistaa soffan)
- Täti vihreä
Liikunna hyödyistä on satoja tutkimukasia eikä kukaan niitä ole kiistämässä. Vai onko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704886
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234365Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484006- 513800
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413378
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo853078Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv652938Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222666