Hei. En nyt googlesta hakemalla löytänyt yhtään tällaista aihetta.
Eli olen tässä 8 ollut töissä eri aloilla, ja käyttänyt aina laadukkaita nappikuulokkeita (eristävät ääntä 90%). Kuunnellut siihen musiikkia päälle. Eli sanotaanko näin: voit taputella vieressä niin tuskin kuulen mitään.
Nyt tää meidän rakas työnantaja on tullut sitten siihen päätökseen, että niiden käyttö kielletään, koska kuulema jos sattuu jotain niin tuskin kuulen mitään.
Tää on kuitenkin tällainen pikkulafka jossa pomona nainen, joka keksii kaikenlaisiä sääntöjä.
Toisaalta hän on oikeassa, enhän minä kuule mitään (esim. paskanjauhantaa).
Mutta kun on tässä parissa vuodessa jo niin tottunut musiikkiin, niin kielto aiheuttaa minulle "jälki oireita"=)))
Eli siis missä tällainen kielletään? esim. työsuojelulaki? en oikeen löydä pykälää.
Onko hänellä edes oikeutta kieltää sitä?
Kuulokkeiden käyttö töissä
4
3926
Vastaukset
- nökjklj
Jos perusteluna on se, että turvallisuus (sinun tai muiden) vaarantuu sillä ettet kuule ympäröiviä ääniä, niin työturvallisuuslain mukaan työnantajan on asian puututtava.
Työturvallisuuslaki 23.8.2002/738
2 luku
Työnantajan yleiset velvollisuudet
8 §
Työnantajan yleinen huolehtimisvelvoite
Työnantaja on tarpeellisilla toimenpiteillä velvollinen huolehtimaan työntekijöiden turvallisuudesta ja terveydestä työssä.
Työturvallisuusmääräysten/-ohjeiden laiminlyönti voi johtaa työsuhteen päättymiseen.
Löytyisiköhän tähän jokin kompromissi? Kuuntelu kaiuttimilla tai kuulosuojaimet jotka mikrofonien kautta tuotvat max 82 dB äänet suojaimissa oleviin kaiuttimiin MP3 tms soittimen ääneen sekoitettuna.
Jos työpaikkana on toimiso tms. niin kielto ei tunnu perustellulta. Yhteistoiminnassa käsiteltävä asia? - Perus Jamppa
Työpaikkana toimisto, ja varastotila jossa ei ole muita. Eli ei ole vaaraa esim. jäädä jonkun alle, tai joku tiputtaisi päälle jotain.
Tavara kun on staattista ja ainoa liike on minun aiheuttamaani. Niin tuntuu erittäin oudolta tämä kielto. - Hevonpaskaaa
Jos pidät luureja päässä työpaikallasi niin ämmä luulee että et sitoudu työhösi 25/9.
- väärä osoite-----
ja tämäkin viesti on täysin vika osoitteessa,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770