ensiksi haluan kertoa. Olen erittäin mustasukkainen. Olen aloittanut monen vuoden jälkeen parisuhteen. Meidän pitäisi muuttaa yhteen. Mieheni on vannonut että häntä rehdinpää miestä saa nainen etsiä. Koskaan ei ole pettänyt, edes ex vaimoaankaan vaikka 10 v elivät vaan kavereina lasten takia.
Musta nyt vaan tuntuu että on yhteydessä johonkon naiseen. Lähettelee tekstareita, aina silloin kun en ole paikalla. Olmme tosin paita ja peppu ja koskaan hänelle ei tule viestejä kun olemme yhdessä.
Tapasimme netissä ja tuntuu että näiltä ajoilta sille on jäänyt jotain yhteydenottoja tms.
Ajatus tekee hulluksi. Yhden numeron löysin tavattuamme. Se oli kirjoitettu ylös lehdenkulmaan. Siihen numeroon on pidetty epäsäännöllisen säännnöllisesti yhteyttä
pari kertaa kuussa.en haluisi kysyä numerotiedustelusta kenen numero on. Tämä lehti on edelleenkin mieheni työhuoneessa.
Haluan muistuttaa, että mua on riivannut mustasukkaisuus siitä lähtien kun ex mieheni petti ja en luota kehenkään
tutkitko miehesi kännykkää...eritttäin mustasukkainen
10
470
Vastaukset
- kokemustamustiksesta
Eiköhän sun olisi parasta päästää mies menemään, petti tai ei. Mustasukkaisen ihmisen kanssa on lähes mahdotonta elää. Parisuhteessa lähtökohtana on luottamus. Mustasukkainen ei siihen pysty. Ei vaikka toinen tekisi kaikkensa, ettei ole aihetta epäilyyn.
Mielestäni teit väärin, että tutkit miehen kännykän. Se on hänen yksityistä omaisuuttaan. Fiksummin olisit toiminut pyytämällä lupaa siihen. Jos mies ei olisi suostunut, mitä siitä voi päätellä? Ei mitään. Siellähän voi olla viestejä hänen ystäviltään, jotka eivät halua sinun tietävän jotain yksityisiä asioitaan. Kertoneet luottamuksella miehellesi.
Sun pitäisi oppia luottamaan ennenkaikkea itseesi. Siihen, että vain sinä kelpaat jollekin miehelle, olet se ainoa. Kannattaisikohan sun käydä keskustelemassa jonkun ulkopuolisen kanssa asioistasi? Miehesi nimittäin tulee kärsimään ja paljon sun mustasukkaisuudestasi. Onko se oikein häntä kohtaan?- i+pppppjlho
Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
Ei se, että on aiemmassa suhteessa tullut petetyksi voi eikä saa olla oikeutus uuden kumppanin "gestapointiin"! Meillä jokaisella on menneisyydessämme kipeitä asioita, jotka seuraavat meitä lopun ikäämme, mutta ei menneisyyden vääryyksiä saa kostaa uudelle kumppanille! Voi tietysti kertoa nämä huonot kokemukset ja sen kautta saada ymmärrystä toiselta, mutta se, että jatkuvasti kyylää ja testaa toista ei todellakaan ole oikein!
Minua petettiin entisessä suhteessa mies käyttäytyi humalassa uhkaavasti. Olen nämä seikat kertonut nykyiselle miehelleni - mutta en kaada vanhaa p-askaa hänen niskaansa esim kyttäämällä kännykän tai / ja s-postin käyttöä tai vauhkoilemalla hänen satunnaisesta alkoholin käytöstään.
Joku tuolla sanoo, että luottamus pitää ansaita... Minusta luottamus on kahteen suuntaan kulkeva asia: ihmisen pitää olla luottamuksen arvoinen, mutta toisen pitää myös osata luottaa häneen ilman jatkuvaa kaivelua, kun kerran toinen ei ole tehnyt mitään luottamusta järkyttävää.
Mistä aloittaja tietää, että mies lähettelee txt hänen poissa ollessaan..? Ei mistään, vaan ainoastaan luulee niin. Miltä sinusta itsestäsi tuntuisi, aloittaja, jos sinua koko ajan epäiltäisiin jostain, mitä et tee? Kokisitko sen oikeudenmukaiseksi kohteluksi?
Minulla ja miehelläni on sanaton sopimus, ettei toisen kännykkään tai sposteihin kosketa. Tiedän, että vaikka kännykkäni olisi viikon keskellä keittiön pöytää, mies ei sitä räpeltäisi - jos se soisi lakkaamatta, tod näk vilkaisisi, kuka soittaa, muttei muuta. Sama juttu päinvastoin. Sähköpostien salasanoja emme tiedä, sillä välillämme on luottamus, ettei toinen touhuile mitään ikäviä selkämme takana.
Suhteemme alussa kuutisen vuotta sitten keskustelimme mm luottamuksesta ja totesimme, että vaikka miten olisi "avoin peli" eli kännykkä kotona näkyvillä tai s-posteihin vapaa pääsy, niin kyllä näitä halutessaan pystyy kiertämään. Aina voi hankkia toisen kännykän ja liittymän tai toisen sähköpostitilin, joka pimitetään kumppanilta...
Kännykässäni tai s-postissani ei ole mitään, mitä mies ei saisi nähdä, mutta parisuhteessa ollessammekin kunnioitame toistemme yksityisyyttä. Yleensä ottaen kerromme esim ystäviemme kanssa käymästämme "kirjeenvaihdosta" ym, mutta kun esim hyvä ystäväni kertoo minulle luottamuksella arkoja tuntojaan, en siitä miehelleni kerro, vaan toteanpa vain yhteyttä pidetyn.
- petettybvb
Minä olen jonkun verran mustasukkainen ja suhteen alkuun oli todella vaikea oppia luottamaan mieheen. Luottamus ei tullut itsestään, vaan miehen piti se ansaita. Lopulta luotin todella kaikellani, enemmän kuin olin ikinä pystynyt. Oliskohan tähän mennyt vuosi, ehkä reilukin.
Meillä on aina ollut toistemme kännyköihin oikeus koskea ja katsoa. Sähköpostien ja muiden salasanat toistemme tiedossa jne. 10 vuoteen en näihin ikinä koskenut tai katsonut. Kunnes epäilys hiipui mieleen ihan muista syistä ja löytyihän noista paljon. Salasanoja oli vaihdettu, mutta lopulta totuus reilun puolen vuoden suhteesta lävähti silmilleni. Rikottu luottamus :( Enkä kyllä usko, että ikinä palautuu. - kokoajan98
Ihan kamalaa petettybvb
joo minäkin sorruin spostin katsomiseen, mutta salasana oli muutettu. tilanne meillä vähän auki, koska mies edelleen sanoo että ei ole mitään salattavaa.
Mustasukkaisuus on syvältä. Ei tässä itsekkään hyvin voi. - rehellistä peliä
Jos olet sairaan mustasukkainen ja omistushaluinen ja sen tiedostat, se pitäisi kertoa tulevalle puolisolle. Kerro, että olet sairas tältä osin ja tulet järjestämään jatkuvia kohtauksia ja ikävyyksiä yhteiselossanne. Kerro että kyyläät ja kyttäät häntä jo tässä vaiheessa ja jos hän jää kiinni jostain pienestäkin, sinä kostat sen hänelle kovimman mukaan. Tällaista sairautta sairastavat ihmiset eivät yleensä päästä toista lähtemään pois, kun tämä tahtoisi. Mainitse myös tästä, että tulet loppu elämäsi järjestämään hänelle ikävyyksiä, jos hän jättää sinut. Jos hän silti huolii sinut, niin sitten voitte aloittaa. Jos sinä vaadit rehellisyyttä tulevalta puolisolta, pitää sinun itsesikin olla rehellinen ja kertoa, mitä on tulossa sinun taholta.
- petoksenkokemuksesta
Nykyään ei kannata luottaa, vaan tarkistaa jos mahdollista.
- tosioutoo
itse sain käsiini numerolistan ( ei näy tosin koko numero ) soitetuista tai tekstatuista viesteistä. Alko epäilyttämään kun yhteen numeroon ei koskaan soitettu tekstailtu vaaan ja aina niinä iltoina kun olin poissa kotoa. Pysy siinä sitten luottavaisin mielin. Mutta mun tilanteessa paha mennä sanomaan kun koko listaa mun kuuluisi saada virallisesti käsiini.
Mmä olen meistä se mustasukkaisin. Tosin viestejä ei koskaan tule silloin kun oon kotona. Puhelin aina auki ja vapaasti näkyvillä.
- hytröoijkl
Ei voi muuta kuin kliseisesti todeta: "sitä saa, mitä tilaa".
On ihmistyyppi, jotka kuvittelevat omistavansa toisen ihmisen parisuhteeseen päädyttyään. Katsotaan oikeutetuksi ronkkia toisen kännykkää, sähköposteja, menemisiä ja tulemisia... Joka puolella nähdään jotain epäillyttävää ja uhkaavaa - oli totta tai ei. Ei ole oikein kaataa toisen ihmisen niskaan aiempia huonoja kokemuksiaan ja kostaa niitä kyttäämällä. Kun ei kerran pysty luottamaan kehenkään, pitää pysyä pois parisuhteessa!
Mietipä sinäkin, aloittaja, miltä itsestäsi tuntuisi, jos sinua koko ajan epäiltäisiin jostain, mitä et ole tehnyt? Eikö yhtään jurppisi? Kokisitko sen oikeutetuksi, ettei sinuun luoteta jonkun toisen tekemien mokien vuoksi?
Ei tuollaista menoa jaksa loputtomiin. Kun toinen lähtee tai todellakin pettää, kannattaa katsoa peiliin ja pitkään: onko itse ollut täysin syytön tähän? - ...
Minunkin on hyvin vaikea luottaa miehiin,kun jouduin hyväksikäytetyksi 7-vuotta, sitten siskoni miehelle. Olin miehen tuntenut koko lapsuuden. Sitten,kun luulin löytäväni hyvän miehen,niin selvisi, että mies oli pettänyt minua 5kk seurustelun jälkeen,kun en ollut,vielä valmis harrastamaan seksiä, sen hyväksikäytön takia. Olin muutenkin hyvin arka,kun mies kosketteli minua ja melkein joka asiasta tuli siskoni mies mieleen,enkä voinut sille asialle mitään. Olen miehen kanssa,vielä yhdessä ja annoin hänelle yhden mahdollisuuden,koska en usko pettävän niiden seurausten takia mitä hänen pettämisestään tuli. Mutta en häneen 100% luota vieläkään. Vaikka mies on puhunutkin lapsista ja kihloihin menemisestä viimme aikoina. Itselläkin olisi tässä, vielä poliisikuulusteluihin meno joskus, sen hyväksikäytön takia. Taitaa mennä vasta syksyyn,kun sinne asti pääsee. Ei tämä elämä helppoa ole! :/
- ruutualiina
Aloittajalle:
Vain heikolla itsetunnolla varustetut ihmiset ovat mustasukkaisia. Oletko sellainen että tunnet itsesi muita huonommaksi ja ettet ole esim. tarpeeksi hyvännäköinen? Minä olen hiukan ylipainoinen mutta olen monelta mieheltä saannu kuulla että minulla on hyvä itsetunto niin etten välitä kiloistani enkä miltä alastomana näytän ja kyllä on seksiä tullu ihan tarpeeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse924716Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133892Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2023758Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791318- 1311204
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1611183- 531075
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30934