EMU koot

Koosta kiinni

Te jotka olette käyttäneet Emu-saappaitanne nyt jonkin aikaa, onko paras valita suorastaan vähän ahdistavalta tuntuva koko vai reilusti tilaa antava koko?

Mun jalka on 22 cm pitkä ja tilattu Stinger saapas 35,5 koossa tuntuu tosi pieneltä. Että venyykö saapas ihan numeron verran satunnaisessakin käytössä? Vai onko paras viedä saapas suutarille venytykseen? Mulla vielä se hankaluus että toinen jalka on ainakin puol numeroo pienempi toista, joten koko 37 ei kai tule kyseeseen?

Tuhannet kiitokset avuliaille ihmisille vaikka nyt ei varsinaisesti mikään Emu-kausi olekaan..

8

2267

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koosta kiinni

Ja lisäyksenä vielä että mun normaali kengän/saappaan koko on yleensä 36.

• Ovat kalliit

Jotkut sanoo että venyvät käytössä ihan hirveesti, joillakin kuulema tullu varpaat läpi. Itellä ei omaa kokemusta ole, ovat kalliit kengät. Kannattaa varmaan ottaa riittävän iso koko ei kai siitä haittaakaan oo.

• Koosta kiinni

Siis en voi uskoo ettei kellään täällä ole Emuja käytössään? Olkaa kilttejä ja kertokaa vinkkejä mulle. Enkä voi uskoo että olen ainoo jolla on 36 numeron jalka (eli jalkapohjan pituus 22 cm), sehän on yksi yleisimpiä jalankokoja täällä Suomessa. Joudunko siis palauttamaan ja tilaaman uudet jotka mahdollisesti taas palauttaman ja tilaamaan ne alunperiset...?

Olen yrittänyt spartoolta kysyä että mitä eroo niiden myymillä 35/36 ja 35,5 saappailla on mutta sain vain ylimalkaisen vastauksen että 35,5 olis varmaan isompi kuin tuo 35/36. Kuitenkin joillakin ulkolaisilla sivuilla sanotaan että on just toisinpäin eli 35/36 on isompi kuin 35,5. Muutenkin vähän outo tuo Spartoon kokoluokitus, Emu Australian sivuillahan ei edes ole kokoa 35,5 vaan 35/36 ja 37 jne.

Muutenkin on kyllä viimeinen kerta kun tilaan mitään Spartoolta jos noin epäselvää on aspa.

• sunbrn

Itse ostin emut 2 kokoa pienemmät (oma jalka 41, ostin 39). Kengät on kookkaammat kuin UGGit joten tilaa kengässä on eikä jalkaa purista.

Tosiaan tuo 35.5 on isompi kuin 35. Jos kokosi on 35 sinuna tilaisisin 35/36.

• Emu

Mun koko on yleensä 36 tai joskus 37. Emut on kokoa 35/36.

• EA

Mulla on Emut kokoa 39 ja ne on uutena juuri sopiva, varmaan venyvät vähän. Yleensä käytän kenkiä 38-40 riippuen mallista ja valmistusmaasta yms.

• Ihanat kengät

Mun Emut on 39 ja se on normaali koko mulle muutenkin, villasukka mahtuu juuri. Ei ole kauheasti venyneet käytössä. Jos olisin tilannut 2 numeroa liian pienet, ne ei olisi mahtuneet lainkaan, en ymmärrä miten joku tarvitsee 2 numeroa pienemmät! Emut on kuitenkin mielestäni kookkaammat kuin Uggit. Niissä mulla pitää olla 1 numeron isommat kuin normaalisti.

• Talvea odotellessa

Olen myös samaa mieltä edellisten kanssa, eli Ugg Australian koot on pienehköt ja Emu Australiat on hieman isohkot. Riippuu kengän mallista tietenkin.

Sellainen perinteinen ugg-mallinen kenkä on tilavampi, kun taas kapeampi klassinen saapas-malli voi olla pienempi. Esim. itsellä tavallisin kengän koko on 39. Minulla on kolmet Emut: tosi kylmille ilmoille koko 39, johon mahtuu villasukka, sitten kaksi paria kokoa 38 ohuemman sukan kanssa käytettäväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4177
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1699
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      79
      965
    Aihe