Empatia

naikkonen1

"Empatia (kreikan ilmaisusta em pathos, tuntea sisälle) tarkoittaa kykyä asettaa itsensä toisen henkilön asemaan ja ymmärtää toisen tunteita."
Empaattisuus riippuu testosteroonitasoista, eli mieshormoonien määrästä. Mitä enemmän tes. sen vähemmän empatia kykyä.

Noin. Eli naisilla on hormonaalisesti enemmän kyvykkyyttä tuntea ja osata empatiaa. On toki miehiä, joilla vähäiset tasot, naisia joilla korkeat...Mutta keskityn naisen empatia kykyyn.

On ollut mielenkiintoista ja erittäin huvittavaa seurata veljeäni. Hänen empatia kykynsä ja tilannetajunsa on ilmiselvästi vähäistä. Päästelee sammakoita suustaan väärissä tilantaissa. Ei ymmärrä toisen surua, vaan möläyttää jotain, joka saa suremaan vielä enemmän jne...Nämä kaikki käy selväksi esim: joululahjojen ostossa, hän ei tiedä mitä toinen haluaa, ei siis mitään hajua.

Mitä ajan takaa? Sitä, että tämä kyseinen veljeni alkoi teini-iässä sitten lukemaan näitä maailmalla arvostettuja filosofeja, uskontoja ja historiaa.
Nyt hän tulee minulle ja alkaa "opettamaan" erinäisiä tunneasioita, joita totta puhuakseni tiesin jo lapsena.

No siitä tuli vain mieleeni, että ymmärtävätköhän miehet nyt sitä seikkaa, että empaattinen nainen tosiaan "menee toisen sisälle ja näkee asian hänen silmillään ja tuntee ne" . Kun tälläistä koko ikänsä tekee, alkaa toisen tunteiden havaitsemisessa ja tilannetajussaan olla jo aikas hyvä. Sitten kun tämä veljeni tulee puhumaan Nietzsche mietelmiä naisesta, olen aivan pöyristynyt siitä kuinka mönkään tämän ukon määritelmät menivätkään ja kuuluisa filosofi kyseessä.

Toinen eroavaisuus

No tämä veljeni kaikessa miehuudessaan on sitten kilpailuhaluinen, oikein viimeisen päälle. Kun puhun jotain itse älyämääni tunneasiaa hänelle, niin hetken päästä kuulen saman asian hänen suustaan muka hänen omana mietteenään. Joten hän tavallaan pöllii kunniaa, mikä taas pistää ajattelemaan, kuinka paljon nämä filosofit loppujenlopuksi naisilta pöllivät naisten ajatuksia, jotta miehetkin niitä ymmärtäisi.

Näin naisena koen suurten filosofien ihmisaatteet, jopa latteina ja hieman yksinkertaisina, joissa kaikkia yksittäisiä asioita (usein tunteita) ei ole kokonaisuudessa otettu huomioon. Koska tunteet on jokaisen ajatuksen pohjalla, ovat ne ehkä tärkeimpien asioiden listalla elämässä. Ja koska miehet kautta ajanlaskujen eivät ole pystyneet niitä samalla lailla elämään, kuin naiset on yhteiskunnassa arvot oikeastaan päin persettä.

Ei ole mikään ihme, että kuolinvuoteella miehet sitten tajuavatkin nämä "naiselliset" arvot, jotka naisilla ovat aina olleet.

Kolmas seikka. Törmään usein siihen kuinka sanotaan, ettei nainen ole keksinyt mitään merkittävää tai mies keksi rock-musiikin jne...

Kokemuksieni perusteella

- Kaikessa empaattisuudessaa nainen on havainnut miehen tarpeen mennä ja toteuttaa itseään. Jos on ollut köyhä perhe, on paljon satsattu poika-lapseen, koska kilpailuvietti on kovempi. Naiset ovat siis itse uhranneet elämänsä lapsille ja miehelle.

- Kuuluisuus tai miesten arvostus, ei ole naisen suurin päämäärä elämässä. Tunnen lahjakkuuksia, jotka aikansa etenivät aloillaan ja lupailtiin jo mahtavaa tulevaisuutta. Sitten tämä henkilä väistyi pois alalta. Miksi? Hänen mukaansa siksi, että kilpaileminen oli suorastaan tylsää, että kaipasi elämäänsä jotain syvempää ja tärkeämpää, kuin kohoaminen miesten arvoasteikolla.

- Yksinkertaisesti kokee olevansa tarpeeksi riittävä, hyväksytty ja rakastettu ihminen, ettei tarvi sitä väkijoukon hurrausta. Oma mies riittää.

- Ei ei lahjakkuudesta silloin voi olla kuse, vaan miehisestä arvomaailmasta, mitä miehet kokee arvokkaaksi tai menestymiseksi. Vaikka se vallitsee maailmassa nyt, ei se joka nuppiin asti ole vielä onneksi mennyt. Raha, kunnia, menestys työ elämässä, hieno auto, status...itselleni riittää perhe, lähimmäiset, sopivan kokoinen talo, ja hyvä ruoka. Maailma voisi olla parempi paikka, jos nämä asiat riittäisivät miehillekin.

Mutta halusin vain ilmoittaa, että meissä naisissa on tosiaan suuri potentiaali, jota ehkä kannattaisi arvostaa.

83

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sxth

Hieno kirjoitus! Onneksi avasin tämän linkin. Kirjoittaisit nimmarilla, tai käyttäisit samaa ettei hyvät jutut menisi ohi. En avaa kaikkia, kun ei ole aina aikaa ja arvelen ettei asiaa.

• sxth

Tuo naikkonen nimmari on sulle ihan liian halpa. Sen lisäksi moni käyttää sitä samaa.

Odotin seuraavaa:

Empatia
        Miehet on ällöjä!!!
        - Naikkonen1

• sxth
        sxth kirjoitti:

Tuo naikkonen nimmari on sulle ihan liian halpa. Sen lisäksi moni käyttää sitä samaa.

Odotin seuraavaa:

Empatia
        Miehet on ällöjä!!!
        - Naikkonen1

Eikun näin:

Empatia
        Miehet on ällöjä!!! D;
        - Naikkonen1

• Kyllä noita miehiäkin löytyy.

Raha, kunnia, menestys työ elämässä, hieno auto, status...itselleni riittää perhe, lähimmäiset, sopivan kokoinen talo, ja hyvä ruoka. Maailma voisi olla parempi paikka, jos nämä asiat riittäisivät miehillekin.

Minunkin miehelleni riittää nuo. Löytyy myös empatiakykyä. Toisaalta hän ei olekkaan missään isoissa äijäkööreissä mukana tai ihailemassa autoja, statusta, menestymistä työeälämässä tai kilpaile kunniasta ja rahaakin säästää.

• Tuota hormooni asiaa jäin miettimään, onko tuo jotenkin todennettu käytännössä? Mitä vähemmän testosteronia sitä enemmän empatiaa? Ulkonäöstähän sitä ei huomaa, mutta ehkä verikokeista? Vai?

• Ap.
        teevadit kirjoitti:

Tuota hormooni asiaa jäin miettimään, onko tuo jotenkin todennettu käytännössä? Mitä vähemmän testosteronia sitä enemmän empatiaa? Ulkonäöstähän sitä ei huomaa, mutta ehkä verikokeista? Vai?

Se on tutkittu, tietenkin ihmisillä on monenlaisia kasvatuksia ja elämäntilanteita. Esim lapsen saaminen alentaa miehen testosteroni tasoja, joten empatia kyky paranee hieman.

Ja kai ne saa omat hormnoonitasot mitattua.

Jokatapauksessa miehillä, joilla on paljon testosteronia on kova kilpailuvietti ja tarve voittaa. Silloin empatia ikäänkuin jarruttaisi tätä maaliin pääsemistä. On niitä poikkeuksiakin tosiaan. Veljeni vain vaikuttaa aika äärimieheltä. Oma mieheni ei taas koe tarvetta kilpailla ja haalia rahaa ja kunniaa. Sen verran, että pystyy elämään ihan riittävän hyvin.

• Ap. kirjoitti:

Se on tutkittu, tietenkin ihmisillä on monenlaisia kasvatuksia ja elämäntilanteita. Esim lapsen saaminen alentaa miehen testosteroni tasoja, joten empatia kyky paranee hieman.

Ja kai ne saa omat hormnoonitasot mitattua.

Jokatapauksessa miehillä, joilla on paljon testosteronia on kova kilpailuvietti ja tarve voittaa. Silloin empatia ikäänkuin jarruttaisi tätä maaliin pääsemistä. On niitä poikkeuksiakin tosiaan. Veljeni vain vaikuttaa aika äärimieheltä. Oma mieheni ei taas koe tarvetta kilpailla ja haalia rahaa ja kunniaa. Sen verran, että pystyy elämään ihan riittävän hyvin.

Just tätä jäin miettimään, kun hyvin erilaisiin miehiin on tullut törmättyä. Toisilla on kauhea kilpailuvietti päällä läpi elämän ja toisille riittää tehdä oman päänsä mukaan kilpailematta tai vertailematta muihin omia tavoitteitaan.

Varmaan sitten naisilla joilla on kilpailuvietti ja uraohjuksia, on testosteronia enemmän?

Mietin, että kuinka vaikuttaa jos poikalapsi on vaikka vain äidin kasvattama. Ei ole isää kuvioissa, pehmentääkö se pojan tiettyjä ominaisuuksia?

Sama juttu mun miehellä, hän elää hyvin omia polkujaan ja viis veisaa maailman tahtipuikoista ja kilpailuttamisesta. Siitä mimmoinen mies maailman kirjojen mukaan pitäisi miehen olla. Kaukana kyllä näistä streotypioista. Onhan häntä kirjoitusten perusteella naiseksikin luultu. x-D

Ehkä se ajatumaailma sitten on MIES miesten silmissä naisellisempi?

• laskin..reisille
        teevadit kirjoitti:

Just tätä jäin miettimään, kun hyvin erilaisiin miehiin on tullut törmättyä. Toisilla on kauhea kilpailuvietti päällä läpi elämän ja toisille riittää tehdä oman päänsä mukaan kilpailematta tai vertailematta muihin omia tavoitteitaan.

Varmaan sitten naisilla joilla on kilpailuvietti ja uraohjuksia, on testosteronia enemmän?

Mietin, että kuinka vaikuttaa jos poikalapsi on vaikka vain äidin kasvattama. Ei ole isää kuvioissa, pehmentääkö se pojan tiettyjä ominaisuuksia?

Sama juttu mun miehellä, hän elää hyvin omia polkujaan ja viis veisaa maailman tahtipuikoista ja kilpailuttamisesta. Siitä mimmoinen mies maailman kirjojen mukaan pitäisi miehen olla. Kaukana kyllä näistä streotypioista. Onhan häntä kirjoitusten perusteella naiseksikin luultu. x-D

Sinua luulimme miehexi!!!

• teevadit kirjoitti:

Säästäminen taas mitä rahaan vielä tulee, juontuu siitä ettei halua ostaa koskaan mitään velaksi. Ei rahan ahneudesta.

• laskin..reisille kirjoitti:

Sinua luulimme miehexi!!!

Niin on luultu. Ehkäpä siis täydennetäänkin sitten miehen kanssa siksi hyvin toisiamme. Minun maskuliiniset ja hänen feminiiniset piirteet loksahtaa kohdikkain. ;-)

• Hmmm...

vähän aiheen vierestä...

Pathos... Siitä tulee mieleen englanninkielinen sana path(polku). Kun on matkalla Itseen, tiet johtaa poikkeuksetta harhaan. Koska tiet on leveitä ja niitä pitkin on kulkenut moni muukin. Pitää löytää se polku, jos Itseen haluaa löytää. Polku(path) on aina aika kapea, eikä sitä monikaan valitse...

Kun ei löydä Itseä, ei löydä myöskään sitä empatiaa. Löytää ehkä jotain, mitä empatiaksi luulee, ei sitä itse asiaa...

• wr

Ei ole vierestä vaan just asiaa.

Jos oma itse ei ole koskaan kasvanut mihinkään mieleiseen muottiin ja ole sinut sen kanssa niin - niin kohtelee niin muitakin. Ne sisäiset antennit on se väline millä etsitään ja löydetään. Ja löydökset sen mukaiset. Huomasin jo nuorena, että monet ystävät olivat samoista kohdin rikki.

Ensin etsitään kaunista ja komeaa, kunnes tajutaan ettei se riitä. Niin sitä ihminen kasvaa.

Ja vaikka olisi kuinka viisas, niin pitkään jatkunut stressi ja väsymys vie ihmisen takaisin jonnekin...alimmalle tasolle ja siellä toteutetaan jotain...selviytymistaitoja. Sen perusteella voi vain arvailla mikä ajoi Hyvinkään ampujan tekoonsa. Nuorilla on kova paikka kasvaa ja haluaisin muistuttaa vanhempien vastuuta olla läsnä, asettaa rajat, kuunnella, rohkaista ja rakastaa lastaan vaikka se olisi jo 18v.
        Ja aikuisille: pitäkää vapaata ja itsellenne lupa tehdä jotain joutavaa...ajatella.

Lasten tekoon pitäisi olla jokin valmennuskurssi tai ehdollinen lupakirja.

• :)
        wr kirjoitti:

Ei ole vierestä vaan just asiaa.

Jos oma itse ei ole koskaan kasvanut mihinkään mieleiseen muottiin ja ole sinut sen kanssa niin - niin kohtelee niin muitakin. Ne sisäiset antennit on se väline millä etsitään ja löydetään. Ja löydökset sen mukaiset. Huomasin jo nuorena, että monet ystävät olivat samoista kohdin rikki.

Ensin etsitään kaunista ja komeaa, kunnes tajutaan ettei se riitä. Niin sitä ihminen kasvaa.

Ja vaikka olisi kuinka viisas, niin pitkään jatkunut stressi ja väsymys vie ihmisen takaisin jonnekin...alimmalle tasolle ja siellä toteutetaan jotain...selviytymistaitoja. Sen perusteella voi vain arvailla mikä ajoi Hyvinkään ampujan tekoonsa. Nuorilla on kova paikka kasvaa ja haluaisin muistuttaa vanhempien vastuuta olla läsnä, asettaa rajat, kuunnella, rohkaista ja rakastaa lastaan vaikka se olisi jo 18v.
        Ja aikuisille: pitäkää vapaata ja itsellenne lupa tehdä jotain joutavaa...ajatella.

Lasten tekoon pitäisi olla jokin valmennuskurssi tai ehdollinen lupakirja.

Joskus on huokauksen paikka:

*kyllä ihminen väsyy...*

• wr

Loistava kirjoitus. Ei sillä että kumpikaan olisi parempi tai huonompi, ollaan vain erilaisia.
      Hyvässä tiimissä on molemmat, hyvin valittuna ja tahdolla vain täydentävät toisiaan.
      Tämä on tavoite.

Ai niin ja sitten tarvitaan vielä erilaisuuden hyväksyminen. Eli se mikä esim minusta on tylsää (esim toisten kanssa kilpaileminen) ei välttämättä ole hunoutta, vaikka se olisikin epämiehekästä. Jotkut miehet katsoo sen heikkoudeksi.....jos on erilainen. Jos mies ei innostu puutarhan laitosta...se on erilaisuutta, mutta ei heikkoutta. Ei tarvitsekkaan.
      Se on just hyvä: on jotain erilaista, mutta myös jotain yhdistävää. Osataan eri asioita.

• Mut hei!

Mikään ei ole tärkeää, paitsi puutarhan hoito. Eikä sekään ole kovin tärkeää...

Kyllä Ike tietää...

• Jotkut naisetkin katsoo erilaisuuden heikkoudeksi. Minusta sukupuolella ei ole monessakaan asiassa kovinkaan suurta merkitystä, jos ihminen on saanut ja halunnut kasvaa yksilönä, ei osana laumaa.

• wr
        Mut hei! kirjoitti:

Mikään ei ole tärkeää, paitsi puutarhan hoito. Eikä sekään ole kovin tärkeää...

Kyllä Ike tietää...

Älä nyt sotke Ikeä tähän, tulee paha mieli. En halua ajatella.

Se mitä sinä tarkoitit sillä: SE on tärkeää ja se pitäisi olla se yhdistävä asia. Liian usein se on erottava asia.

Tarkoitin oikeaa kasvimaata tai mitä tahansa ihmiset bykkaa takapihoillensa. Jos se kiinnostaa...niin mitä sitten. Sitäpaitsi se on tärkeää.

• Juu...
        wr kirjoitti:

Älä nyt sotke Ikeä tähän, tulee paha mieli. En halua ajatella.

Se mitä sinä tarkoitit sillä: SE on tärkeää ja se pitäisi olla se yhdistävä asia. Liian usein se on erottava asia.

Tarkoitin oikeaa kasvimaata tai mitä tahansa ihmiset bykkaa takapihoillensa. Jos se kiinnostaa...niin mitä sitten. Sitäpaitsi se on tärkeää.

Juuri hetki sitten mulle oli tärkeintä mun puolivalmis vaatimaton kirjahylly kun petsasin sitä. Nyt se ei enää ole kovin tärkeää siihen asti, kunnes se petsattu puoli on kuiva ja voin kääntää sen toisin päin ja lakata sen toisenkin puolen...

• Ja kyllähän se
        Juu... kirjoitti:

Juuri hetki sitten mulle oli tärkeintä mun puolivalmis vaatimaton kirjahylly kun petsasin sitä. Nyt se ei enää ole kovin tärkeää siihen asti, kunnes se petsattu puoli on kuiva ja voin kääntää sen toisin päin ja lakata sen toisenkin puolen...

oma sisäinen secret garden huonoon kuntoon pääsee, jos sitä ei hoida rakkaudella...

• wr
        Ja kyllähän se kirjoitti:

oma sisäinen secret garden huonoon kuntoon pääsee, jos sitä ei hoida rakkaudella...

Niin tekee :)

Vai puuseppä...älä alenna työtäsi. Harva osaa tehdä kirjahyllyä, paitsi Ikean paloista. Joskus tekeminen on tärkeämpää kuin lopputulos.

• Ei tää nyt niin
        wr kirjoitti:

Vai puuseppä...älä alenna työtäsi. Harva osaa tehdä kirjahyllyä, paitsi Ikean paloista. Joskus tekeminen on tärkeämpää kuin lopputulos.

ihmeellinen ole. Kolme lautaa yhteen liitettynä. Pitäisi hakea kai jostain kaupasta ne seinätuet. Ensiksi aattelin tehdä puusta, mutta sit tulin siihen tulokseen, että ehkä ne metalliset on sittenkin parempi vaihtoehto...

Mut pähkinä on hieno väri puulle. Tykkään.

Ps. Olen monia asioita, mutta puuseppä en ole. Tullakseen puusepäksi pitäisi nikkaroida vuosia kaikenlaista puusta. Minä olen siinä kohtaa vaan sellainen askartelija...

• Heh,
        Ei tää nyt niin kirjoitti:

ihmeellinen ole. Kolme lautaa yhteen liitettynä. Pitäisi hakea kai jostain kaupasta ne seinätuet. Ensiksi aattelin tehdä puusta, mutta sit tulin siihen tulokseen, että ehkä ne metalliset on sittenkin parempi vaihtoehto...

Mut pähkinä on hieno väri puulle. Tykkään.

Ps. Olen monia asioita, mutta puuseppä en ole. Tullakseen puusepäksi pitäisi nikkaroida vuosia kaikenlaista puusta. Minä olen siinä kohtaa vaan sellainen askartelija...

Ei puusepäksi tulla aiheesta kirjoja lukemalla...

• Heh vol.2
        wr kirjoitti:

Kyllä ne ikean palaset paljon enemmän aivotyötä vaativat kuin metritavarasta tekeminen...

• wr
        Heh, kirjoitti:

Ei puusepäksi tulla aiheesta kirjoja lukemalla...

En ole minäkään puuseppä, mutta olen tehnyt niitäkin töitä ja kotiin esim kettiön pöydän.
        En silti väitä olevani puuseppä vaan harrastaja. Nikkarointi rules.

Pähkinä on hieno väri. Oletko muuten nähnyt pähkinää raakalautana? Se on yllättävän rumaa. Sen kauneus tulee esille, sitten kun sen on työstänyt ja hionut.

• Voi olla, että
        wr kirjoitti:

En ole minäkään puuseppä, mutta olen tehnyt niitäkin töitä ja kotiin esim kettiön pöydän.
        En silti väitä olevani puuseppä vaan harrastaja. Nikkarointi rules.

Pähkinä on hieno väri. Oletko muuten nähnyt pähkinää raakalautana? Se on yllättävän rumaa. Sen kauneus tulee esille, sitten kun sen on työstänyt ja hionut.

olenkin, mut ei nyt tule ihan heti mieleen. Toinen väri, mistä tykkään puussa, on kirsikka. Mun toinen akustinen on tumman kirsikan värinen ja lissukin on cherry sunburst...

Kyllä mun mielestä puu on kaunis sellaisenaankin. Tosin epäkäytännöllinen minulle ja muille. Heh.. Sen takiahan niitä työstetään ja nikkaroidaan...

• wr
        Voi olla, että kirjoitti:

olenkin, mut ei nyt tule ihan heti mieleen. Toinen väri, mistä tykkään puussa, on kirsikka. Mun toinen akustinen on tumman kirsikan värinen ja lissukin on cherry sunburst...

Kyllä mun mielestä puu on kaunis sellaisenaankin. Tosin epäkäytännöllinen minulle ja muille. Heh.. Sen takiahan niitä työstetään ja nikkaroidaan...

Suomalaiset ovat osanneet monipuolisesti puun käytön varsinkin soitinteollisuudessa. Nyt Suomi on banaanivaltio tässä asiassa ja myy raakapuuta esim Saksaan, he tekevät siitä soittimen ja me ostetaan se tonneilla takaisin.

Jos osaat tehtailla puusta tuotteita loppukäyttöön niin lupaan myydä tuotteesi. Saat keskittyä tehtailuun.

ps. haluaisin vielä jonain päivänä koivuisen lattian (johonkin huoneeseen) omalla värillään. Parkettia tai lautaa. Riippuen tilasta. Tumma trooppinen on pop, mutta näin koivuisen komian...sellanen.

Mun vingutin on jotain kiinalaista puuta...punertava tummuu vuosien mittaan. Enkä soita sitä enää. Toinen soitin on muovia, muovia ja sähköelektoriikkaa.
        Siinä ei puu resonoi...:)

• Taitaa ne munkin
        wr kirjoitti:

Suomalaiset ovat osanneet monipuolisesti puun käytön varsinkin soitinteollisuudessa. Nyt Suomi on banaanivaltio tässä asiassa ja myy raakapuuta esim Saksaan, he tekevät siitä soittimen ja me ostetaan se tonneilla takaisin.

Jos osaat tehtailla puusta tuotteita loppukäyttöön niin lupaan myydä tuotteesi. Saat keskittyä tehtailuun.

ps. haluaisin vielä jonain päivänä koivuisen lattian (johonkin huoneeseen) omalla värillään. Parkettia tai lautaa. Riippuen tilasta. Tumma trooppinen on pop, mutta näin koivuisen komian...sellanen.

Mun vingutin on jotain kiinalaista puuta...punertava tummuu vuosien mittaan. Enkä soita sitä enää. Toinen soitin on muovia, muovia ja sähköelektoriikkaa.
        Siinä ei puu resonoi...:)

soittimet olla jotain itämaista tuotantoa. Mut puuta ne on kaikki. Kai se vanerikin on puuta(hymyilyä). Kyllä ne edullisemmatkin soimaan saa. Niille pitää vaan antaa aikaa ja oppia koskettelee niitä... Lissunkin kans tuskailin sellaiset puoli vuotta, mutta sen jälkeen aloin oppia tuntemaan sen. Nyt se ei ole enää myytävänä eikä vaihdettavana. Tykkään miltä se tuntuu sylissä ja sormenpäissä. Tykkään siitäkin miten se nykyisin laulaa, kun sitä vähän laulattaa... Heh. Kitarat on kuin naiset. Melkein jokaisen saa soimaan, kunhan vaan oppii koskettamaan oikealla tavalla... Ja älä aliarvioi muovia. Ovationit kyllä soi hemmetin kauniisti...

Mulla on tässä laminaattilattia. Sen alla on melko varmasti vanha lankkulattia. Vähän kyllä tekis mieli repiä se laminaatti auki ja katsoa, että onko sille lankkulattialle mitään tehtävissä...

Joskus muuten miettinyt, että siinä vois olla hyvä eläkepäivien harrastus. Oma verstas, missä nikkarois kaikenlaista...

• wr
        Taitaa ne munkin kirjoitti:

soittimet olla jotain itämaista tuotantoa. Mut puuta ne on kaikki. Kai se vanerikin on puuta(hymyilyä). Kyllä ne edullisemmatkin soimaan saa. Niille pitää vaan antaa aikaa ja oppia koskettelee niitä... Lissunkin kans tuskailin sellaiset puoli vuotta, mutta sen jälkeen aloin oppia tuntemaan sen. Nyt se ei ole enää myytävänä eikä vaihdettavana. Tykkään miltä se tuntuu sylissä ja sormenpäissä. Tykkään siitäkin miten se nykyisin laulaa, kun sitä vähän laulattaa... Heh. Kitarat on kuin naiset. Melkein jokaisen saa soimaan, kunhan vaan oppii koskettamaan oikealla tavalla... Ja älä aliarvioi muovia. Ovationit kyllä soi hemmetin kauniisti...

Mulla on tässä laminaattilattia. Sen alla on melko varmasti vanha lankkulattia. Vähän kyllä tekis mieli repiä se laminaatti auki ja katsoa, että onko sille lankkulattialle mitään tehtävissä...

Joskus muuten miettinyt, että siinä vois olla hyvä eläkepäivien harrastus. Oma verstas, missä nikkarois kaikenlaista...

Kotimainen vaneri on useinmiten koivua. Kuusi on oksaista ja kupruilee.
        Jos sielu tarvitsee soittia, niin niitä ei vaihdeta, tauoista huolimatta.

Totta, nainehan kukkii kun antaa kukkia :) Siinä missä mieskin.

En valita Yamahan muovista. Siihen saa kuulokkeet kiinni, niin että naapureillakin on mahdollisuus elää.

Jos lattiasi on vanhaa puuta, sitä tiheäsyistä, sen voi kääntää ja käyttää toisenkin puolen. Ja tää on makuasia, mut eihän lattialankun tarvitse olla virheetön. Hioo enimmät pois, niin ettei irtoa tikkuja ja vetää lakan päälle.

Vertas olis kiva. Jos voitan lotossa, ostan talon johon tulee äänieritetty musiikkihuone ja nikkarointi verstas kunnon työkaluilla.
        Ja toimistotilat piharakennukseen...ja ja

• wr
        wr kirjoitti:

En valita Yamahan muovista. Siihen saa kuulokkeet kiinni, niin että naapureillakin on mahdollisuus elää.

Jos lattiasi on vanhaa puuta, sitä tiheäsyistä, sen voi kääntää ja käyttää toisenkin puolen. Ja tää on makuasia, mut eihän lattialankun tarvitse olla virheetön. Hioo enimmät pois, niin ettei irtoa tikkuja ja vetää lakan päälle.

Vertas olis kiva. Jos voitan lotossa, ostan talon johon tulee äänieritetty musiikkihuone ja nikkarointi verstas kunnon työkaluilla.

En tunne kitaroita, mutta onko "se" blues kitara (näyttää metallilta) metallia? En löytänyt siitä kuvaa, mutta Kuustosen Mikkokin on soittanut sellaisella.

http://www.youtube.com/watch?v=43yvS6bPZDs

• Noh...
        wr kirjoitti:

Tää kämppä on jonkun toisen omaisuutta, mitä minä nyt vuokraan. En mä tänne mitään ihmeitä ala tekemään. Tosin silti olen miettinyt, että miksi omistaja päätyi laminaattiin. Minä olisin laittanut tähän uuden lankkulattian, jos vanha on niin huonossa kunnossa. Tän ikäisissä taloissa nyt kuuluu olla se lankkulattia...

• :)

• Niinjoo...
        :) kirjoitti:

hyvä musavalinta...

Kai se hihhulikin on soittanut sitä. Ja Joel Hallikainenkin...

http://www.ovationguitars.com/guitars

Emmä Ovationilla lähtis bluesia soittamaan. Dobro olis lähempänä sitä blues-soundia...

• Ovationilla
        Niinjoo... kirjoitti:

Emmä Ovationilla lähtis bluesia soittamaan. Dobro olis lähempänä sitä blues-soundia...

on pohja muovia. Kai... Heh... Useinmiten... Muistaakseni...

Mutta ne muutamat, joita olen kokeillut... Noh.. Olen kyllä lumoutunut. Kyllä ne vaan on soineet hienosti...

• wr
        Ovationilla kirjoitti:

on pohja muovia. Kai... Heh... Useinmiten... Muistaakseni...

Mutta ne muutamat, joita olen kokeillut... Noh.. Olen kyllä lumoutunut. Kyllä ne vaan on soineet hienosti...

Olen rämpytellyt perus akustista, Ovatioin näköistä. Eip ollu mun juttu.
        Dobro näyttää blues kitaralta.

Löyty tämä, mut on niit muitakin. Ja on metallia
        http://www.nisonen.fi/wp-content/uploads/2011/06/7-Mikko-Kuustonen.jpg
        Kuustonen on muuten muusikko eikä hihhuli.

Tekniikka korvaa aika paljon materiaalia. Jostain syystä pidän puuta edelleen oikeana. Siksi vanhat puurunkoiset kajaritkin saa jäädä.

Tämä kirjoitusala kapenee koko ajan. Miten pitkälle tää antaa vastailla? Kunnes leveys on tavu tai kirjain?

• wr
        Noh... kirjoitti:

Tää kämppä on jonkun toisen omaisuutta, mitä minä nyt vuokraan. En mä tänne mitään ihmeitä ala tekemään. Tosin silti olen miettinyt, että miksi omistaja päätyi laminaattiin. Minä olisin laittanut tähän uuden lankkulattian, jos vanha on niin huonossa kunnossa. Tän ikäisissä taloissa nyt kuuluu olla se lankkulattia...

Laminaatti suojaa, jos omistaja haluaa säästää sen lankun siellä alla. Laminaatti kestää kulutusta ja sen voi vaihtaa aika äkkiä.

• Kai sille
        wr kirjoitti:

Olen rämpytellyt perus akustista, Ovatioin näköistä. Eip ollu mun juttu.
        Dobro näyttää blues kitaralta.

Löyty tämä, mut on niit muitakin. Ja on metallia
        http://www.nisonen.fi/wp-content/uploads/2011/06/7-Mikko-Kuustonen.jpg
        Kuustonen on muuten muusikko eikä hihhuli.

Tekniikka korvaa aika paljon materiaalia. Jostain syystä pidän puuta edelleen oikeana. Siksi vanhat puurunkoiset kajaritkin saa jäädä.

Tämä kirjoitusala kapenee koko ajan. Miten pitkälle tää antaa vastailla? Kunnes leveys on tavu tai kirjain?

Kuustosellekin paikka löytyy...

Mahonkiahan sen olla pitää, mutta näin pienituloisena täytyy tyytyä vaatimattomampiin materiaaleihin. Tosin päätin täs fillarikauppojen jälkeen sen, että alan säästää kunnon Telecasteriin. Yhteen sellaiseenkin lumouduin joskus vuosi sitten. Vuoden 67' Telecasteriin. Voi Jumalauta et se keppi Rokkas!. Pakko saada oma Tele, vaikka tuleekin olemaan paljon vaatimattomampi...

Samapa tästä kirjoitusalasta. Mä lähen ihan just pitsalle tai kepapille ja pyörähtää johonki baariin ja sieltä sit koisiin. Eiköhän täs ole kirjoitettu tälle päivälle ihan tarpeeks ja liikaakin...

• Häippäsen nyt.
        Kai sille kirjoitti:

Mahonkiahan sen olla pitää, mutta näin pienituloisena täytyy tyytyä vaatimattomampiin materiaaleihin. Tosin päätin täs fillarikauppojen jälkeen sen, että alan säästää kunnon Telecasteriin. Yhteen sellaiseenkin lumouduin joskus vuosi sitten. Vuoden 67' Telecasteriin. Voi Jumalauta et se keppi Rokkas!. Pakko saada oma Tele, vaikka tuleekin olemaan paljon vaatimattomampi...

Samapa tästä kirjoitusalasta. Mä lähen ihan just pitsalle tai kepapille ja pyörähtää johonki baariin ja sieltä sit koisiin. Eiköhän täs ole kirjoitettu tälle päivälle ihan tarpeeks ja liikaakin...

Tässä jotain kaunista sinulle, wr, jos se nyt sun mielestä on kaunista... Mut eniveis. Viikonloppuja...

http://www.youtube.com/watch?v=QJ-sD4fRp4M

• wr
        Kai sille kirjoitti:

Pidähä hauskaa. ja bon appetit.
        Laitoin pihvit pannulle, en jaksa lähteä minnekkään.
        Pysyn alkuperäisessä suunnitelmassa, etten tee tänään mitään.

Ehkä leffaan viikonloppuna. Kaveri suositteli Sasha Baronin Diktaattoria.

Taidat olla muusikko :) jos kerran keppi rokkaa

• Sisko perhana, mitä tulit tänne kaiken möläyttämään!?

• Ei testoteroni ja empaattisuus ole suoraan verrannollisia keskenään, tuo väitteesi on täyttä p*skaa.

Sitten toisekseen tuo, että veljesi varastaa sinun ajatuksiasi saattaa olla sellainen narsistinen defenssi, kuin identifikaatio aggressoriin.
      Exäni joskus aikoinaan varasti myös minun pohdintojani ja esitti ne ominaan ja myös tuli minulle huohottamaan niistä, kuinka olin väärässä ja hänen minulta varastamansa ajatukset oikeassa.
      Tuossa oli kyse epävakaasta persoonallisuushäiriöstä ja toiminnan taustalla on vainoharhaisuus siitä, että nainen koki ajatukseni hyökkäyksinä itseään kohtaan, jolloin hän omi ajatukseni ja esiintyi "empaattisesti" minuna, kääntäen roolin toisinpäin sellaiseen muotoon, miten hän oli vainoharhaisesti tilanteen kokenut.

Ja sitten lopuksi tuosta, että älyllinen menestyminen olsi jokin arvomaailmakysymys... Tuo väitteesi on täysin p*skaa myös, koska älyllinen menestyminen on juuri sellainen sielun asia, eikä arvomaailmakysymys.
      Siis hyvin harvoin nämä Einsteinit sun muut on pyrkineet yhteiskunnan paineesta ja yhteiskunnan arvojen mukaisesti suoriutumaan älyllisesti. Kyllä nää historian miesnerot on sellaisia yksinäisiä pikkupoikia, jotka on olleet yhteiskunnan arvoja vastaan niiden pohdintojensa kanssa. Ei ne ole menestyjiä, vaan paremminkin hyljeksittyjä suoriutujia.

Nietzschen sekoiluita ei kenenkään täyspäisen kuulu suoraan ottaa lainaukseen naiseudesta. Nietzscheltä vietiin nainen ja aivokuppainen mies itki tuota juttua sitten filosofioissaan ja nykyajan akateemiset narsistihorot ja tanopäämiehet lukevat sitä tosissaan viisaana kuvauksena naiseudesta. Niskalaukaus sallittakoon heille, empaattisesti.

• Kuules nyt.

Aloittajan kuvaus veljestäsi kuvaa juuri sinunkaltaista henkilöä. Minäkin olen läheltä seurannut(eräänlainen sukulaisuussuhde) samantapaista henkilöä, joka oli koko elämänsä elänyt vähän niin ja näin, kunnes hän löysi tietynlaisen kirjallisuuden. Freudin, Castanedan ja mitä kaikkea muuta... Sen jälkeen hänellä alkoi se opettaminen siitä oikeasta ja väärästä ja hänestä tuli yhtäkkiä kaikkitietäväinen. Mutta yhtä asiaa hän ei tiennyt. Nimittäin sitä, että tiesin jo hyvin nuorena sen etten tiedä mitään ja tiesin tietäväni enemmän kuin ne jotka väittivät tietävän. Hän ei ikinä vaivautunut löytämään omaa polkua(path), vaan valitsi sen helpoimman(?). Helpointa oli hänelle kulkea muiden viitoittamia teitä ja sillä tiellä hän on edelleen. En tiedä kuin sekaisin hän on nykyisin siitä kaikesta, en ole nähnyt häntä jo vuosiin, mutta tuskin on yhtään tervepäisempi kuin oli silloin. Sinä saisit hänestä varmaan hyvän kaverin, tosin kielimuuri voisi olla esteenä teillä siinä. Kumpikaan tiestä ei taida sanatonta viestintää...

Pointti on siis siinä, ettei mieltään ja elämäänsä askarruttaviin kysymyksiin pidä lähteä etsimään vastauksia kirjoista. Ei siinä järjestyksessä. Ne vastaukset täytyy löytää ensiksi itse ja sitten voi vapaasti vertailla niitä vastauksia kirjallisuudesta löytyviin...

• Ap.

Tämä "yritän älyllä selvittää tunneasioita" on aikalailla veljeni tapaista, yrittää ymmärtää jotain mitä ei selvästi pysty kokemaan.

• Kuules nyt. kirjoitti:

Aloittajan kuvaus veljestäsi kuvaa juuri sinunkaltaista henkilöä. Minäkin olen läheltä seurannut(eräänlainen sukulaisuussuhde) samantapaista henkilöä, joka oli koko elämänsä elänyt vähän niin ja näin, kunnes hän löysi tietynlaisen kirjallisuuden. Freudin, Castanedan ja mitä kaikkea muuta... Sen jälkeen hänellä alkoi se opettaminen siitä oikeasta ja väärästä ja hänestä tuli yhtäkkiä kaikkitietäväinen. Mutta yhtä asiaa hän ei tiennyt. Nimittäin sitä, että tiesin jo hyvin nuorena sen etten tiedä mitään ja tiesin tietäväni enemmän kuin ne jotka väittivät tietävän. Hän ei ikinä vaivautunut löytämään omaa polkua(path), vaan valitsi sen helpoimman(?). Helpointa oli hänelle kulkea muiden viitoittamia teitä ja sillä tiellä hän on edelleen. En tiedä kuin sekaisin hän on nykyisin siitä kaikesta, en ole nähnyt häntä jo vuosiin, mutta tuskin on yhtään tervepäisempi kuin oli silloin. Sinä saisit hänestä varmaan hyvän kaverin, tosin kielimuuri voisi olla esteenä teillä siinä. Kumpikaan tiestä ei taida sanatonta viestintää...

Pointti on siis siinä, ettei mieltään ja elämäänsä askarruttaviin kysymyksiin pidä lähteä etsimään vastauksia kirjoista. Ei siinä järjestyksessä. Ne vastaukset täytyy löytää ensiksi itse ja sitten voi vapaasti vertailla niitä vastauksia kirjallisuudesta löytyviin...

Aivan niin Genio. Kyllä mä olen kuule mieltä askarruttavia kysymyksiä pohtinut ihan itse, ilman kirjoja. Mikään ei estä sitä, etteikö voisi lukea toistenkin ihmisten ajatuksia. Oli ne ajatukset sitten vaikka palstan naisten pohdintoja, tai Immanuel Kantin pohdintoja, niin voin lukea, jos ei ole ihan täyttä puutaheinää.

On olemassa ihmisiä, jotka lukevat kirjoja omien ongelmiensa oikeuttamiseksi ja sitten on olemassa ihmisiä, jotka haluavat vain sivistää itseään ja ymmärtää.
        Näitä opettajia, mistä nyt puhut, olen kaikkein eniten tavannut diplomi-insinööreissä. Itseasiassa nuo tuntuvat kaikki olevan sellaisia, respectfully.

• Ap. kirjoitti:

Tämä "yritän älyllä selvittää tunneasioita" on aikalailla veljeni tapaista, yrittää ymmärtää jotain mitä ei selvästi pysty kokemaan.

Missä kohtaa väitin koittavani älyllä ymmärtää tunneasioita?

• Mutta et
        dazu kirjoitti:

Aivan niin Genio. Kyllä mä olen kuule mieltä askarruttavia kysymyksiä pohtinut ihan itse, ilman kirjoja. Mikään ei estä sitä, etteikö voisi lukea toistenkin ihmisten ajatuksia. Oli ne ajatukset sitten vaikka palstan naisten pohdintoja, tai Immanuel Kantin pohdintoja, niin voin lukea, jos ei ole ihan täyttä puutaheinää.

On olemassa ihmisiä, jotka lukevat kirjoja omien ongelmiensa oikeuttamiseksi ja sitten on olemassa ihmisiä, jotka haluavat vain sivistää itseään ja ymmärtää.
        Näitä opettajia, mistä nyt puhut, olen kaikkein eniten tavannut diplomi-insinööreissä. Itseasiassa nuo tuntuvat kaikki olevan sellaisia, respectfully.

ole löytänyt niitä vastauksia. Sen takia selittelet niitä muiden tarjoamilla vastauksilla. Nyt kun olet sille tielle lähtenyt, en ole ollenkaan varma siitä että onko sulla siitä paluuta.

• Mutta et kirjoitti:

ole löytänyt niitä vastauksia. Sen takia selittelet niitä muiden tarjoamilla vastauksilla. Nyt kun olet sille tielle lähtenyt, en ole ollenkaan varma siitä että onko sulla siitä paluuta.

Ei, kun mä olen löytänyt ne vastaukset jo viisivuotiaana. Mulla on lapsesta asti ollut sellainen ajatuskuvio tästä maailmasta, mitä olen pyöritellyt. Jossain vaiheessa huomasin, että kyseinen ajatuskuvio toistuu kaikkien länsimaisten filosofien keskeisenä ajatuskuviona. Vastaukset kaikkiin kysymyksiin oli jo saatu. Itse olin antanut vastaukset kaikkiin kysymyksiin jo viisi vuotiaana, sitten uudelleen ala-asteikäisenä ja uudelleen yläasteikäisenä ja uudelleen lukioikäisenä ja uudelleen vielä päälle parikymppisenä, kunnes tajusin olevani oravanpyörässä. Vastaukset olivat aina samat, ne oli vain annettu sillä kielellä, mitä kussakin iässä osasin käyttää.
        Samoin samoihin vastauksiin olivat päätyneet kaikki filosofit eri aikakausina. Vain käytetty kieli oli eri.

Jo vauva voi tietää kaiken tästä maailmasta. Lopulta kyse on lähinnä soveltamisesta, toimimisesta ja omien tunteiden käsittelemisestä.

• Tiedätkö muuten
        dazu kirjoitti:

mitä?

Minä olen joskus aika tarkka, kun suosittelen joillekin ihmisille tietynlaista kirjallisuutta, koska mielestäni harvempi on valmis siihen. Joten yleensä olen hiljaa ja annan heidän löytää itse ne omat juttunsa. Ja sitten asiaan liittyvä juttu...

Yhdelle ihmiselle suosittelin Carlos Castanedaa(itse en ole lukenut ainuttakaan). Ostin hänelle oikeastaan joululahjaksi yhden Castanedan kirjan. Tiedätkö mitä hän kertoi minulle kun olin lukenut sen? Et tietenkään, joten kerron sen sinulle, dazu. Hän kertoi, että lukiessaan sitä, hänestä tuntui siltä kuin olisi keskustellut kanssani. Hän oli keskustellut kanssani jo ennen sen kirjan lukemista kaikenlaista ja se Castanedan kirja tuntui hänestä tutulta sen takia. Ja minä uskalsin suositella hänelle ja antaa hänelle sen joululahjan juuri meidän aikasempien keskustelujen perusteella. Sinulle en esimerkiksi suosittelisi kyseisen herran kirjallista tuotantoa. Sinä et ole valmis siihen. Sinulle voisi sopia paremmin Paolo Coelho...

• Tämä tässä
        dazu kirjoitti:

Ei, kun mä olen löytänyt ne vastaukset jo viisivuotiaana. Mulla on lapsesta asti ollut sellainen ajatuskuvio tästä maailmasta, mitä olen pyöritellyt. Jossain vaiheessa huomasin, että kyseinen ajatuskuvio toistuu kaikkien länsimaisten filosofien keskeisenä ajatuskuviona. Vastaukset kaikkiin kysymyksiin oli jo saatu. Itse olin antanut vastaukset kaikkiin kysymyksiin jo viisi vuotiaana, sitten uudelleen ala-asteikäisenä ja uudelleen yläasteikäisenä ja uudelleen lukioikäisenä ja uudelleen vielä päälle parikymppisenä, kunnes tajusin olevani oravanpyörässä. Vastaukset olivat aina samat, ne oli vain annettu sillä kielellä, mitä kussakin iässä osasin käyttää.
        Samoin samoihin vastauksiin olivat päätyneet kaikki filosofit eri aikakausina. Vain käytetty kieli oli eri.

Jo vauva voi tietää kaiken tästä maailmasta. Lopulta kyse on lähinnä soveltamisesta, toimimisesta ja omien tunteiden käsittelemisestä.

"Ei, kun mä olen löytänyt ne vastaukset jo viisivuotiaana."

kertoo jo kaiken sinusta.

• Nietzschesta
        dazu kirjoitti:

puheenollen...

Muistatko Zarathustran alun, missä hän puhuu Hengen kolmesta muutoksesta? Miten kameli on ensiksi henki ja ottaa taakan kantaakseen, miten leijonaksi muuttuu kamelin henki ja heittää kapnoivana raivokkaasti ärjyen sen taakan harteiltaan ja miten lopulta lapseksi muuttuu leijonan henki voidakseen luoda jotain uutta...? Et tietenkään. Olet hänenkin ajatuksista poiminut itselleen ne itselle sopivat palat ja kokonaisuus on jäänyt sinulta hämärän peittoon..

Muistatko häneltä sen "Vasta silloin kun te kaikki olette minut kieltäneet, tahdon palata luoksenne..." Et tietenkään muista sitäkään. Sekään ei ole edullinen ajatus sinulle...Niin kun ei moni muukaan...

Etkä muista tätäkään kaunista ajatusta häneltä "On totta että rakastamme elämää. Emme sen tähden, että olemme tottuneet elämään, vaan sen tähden että olemme tottuneet rakastamaan. Sillä rakkaudessa on aina hiukan hulluutta ja hulluudessa on aina hiukan järkeä"

Etkä todennäköisesti tätäkään... "Itsensä löytänyt on se, joka sanoo: Tämä on Minun Hyväni. Tämä on Minun Pahani"

Ps. Hitlerkin tykkäs Nietzschesta valikoivasti. Luki ja muisti vaan ne ajatukset, joita koki hyödylliseksi itselleen ja omille pyrkimyksilleen...

• Nietzschesta kirjoitti:

puheenollen...

Muistatko Zarathustran alun, missä hän puhuu Hengen kolmesta muutoksesta? Miten kameli on ensiksi henki ja ottaa taakan kantaakseen, miten leijonaksi muuttuu kamelin henki ja heittää kapnoivana raivokkaasti ärjyen sen taakan harteiltaan ja miten lopulta lapseksi muuttuu leijonan henki voidakseen luoda jotain uutta...? Et tietenkään. Olet hänenkin ajatuksista poiminut itselleen ne itselle sopivat palat ja kokonaisuus on jäänyt sinulta hämärän peittoon..

Muistatko häneltä sen "Vasta silloin kun te kaikki olette minut kieltäneet, tahdon palata luoksenne..." Et tietenkään muista sitäkään. Sekään ei ole edullinen ajatus sinulle...Niin kun ei moni muukaan...

Etkä muista tätäkään kaunista ajatusta häneltä "On totta että rakastamme elämää. Emme sen tähden, että olemme tottuneet elämään, vaan sen tähden että olemme tottuneet rakastamaan. Sillä rakkaudessa on aina hiukan hulluutta ja hulluudessa on aina hiukan järkeä"

Etkä todennäköisesti tätäkään... "Itsensä löytänyt on se, joka sanoo: Tämä on Minun Hyväni. Tämä on Minun Pahani"

Ps. Hitlerkin tykkäs Nietzschesta valikoivasti. Luki ja muisti vaan ne ajatukset, joita koki hyödylliseksi itselleen ja omille pyrkimyksilleen...

Miksi muuten poimit Nietzschestä nyt juuri nuo kohdat, jos et kerran omaa tapaa poimia hänestä vain itsellesi sopivia kohtia?

Minä en ole lukenut koko Nietzschen tuotantoa, vaikkakin aikeissa on, mutta pyrin muodostamaan kokonaisuuden sen suhteen, mitä yleensä kukin filosofi on ajatellut. Pyrin tarkastlemaanfilosofia myös ihmisenä, hänen lähtökohtiaan jne. On kuitenkin otettava huomioon, että lähtökohta ei tee kenestäkään väärässäolevaa. Nietzschen jätetyksituleminen ei tee vielä suoraan hänen naisnäkemyksistään vääriä.

Usein Nietzsche on esitetty ateistisena filosofina ja monet ateistit ovat nojanneet näkemyksiään ja perusteitaan ajattelulleen Nietzschen teksteihin. Se on hieman outoa, sillä Nietzsche ei kirjoituksissaan kritisoi kristillisyyttä, vaan kirkkoa, jonka hän rivien välissä esittää ironiseen sävyyn antikristilliseksi.

Hitler tuskin luki Nietzscheä... kuuli jostain pari lausetta...

Minusta Nietzschen kirkkoa kohtaan esittämä kritiikki toimii erittäin hyvin myös nykypäivän markkinatalousyhteiskuntaan, etenkin sen sivutessa paljolti narsismia ja sen yhteiskunnallista luonnetta.

• Tämä tässä kirjoitti:

"Ei, kun mä olen löytänyt ne vastaukset jo viisivuotiaana."

kertoo jo kaiken sinusta.

Jos lapsi itkee, pyytäessään tissiä, vastaatko hänelle: "olet väärässä".

• Toin sulle vaan
        dazu kirjoitti:

Miksi muuten poimit Nietzschestä nyt juuri nuo kohdat, jos et kerran omaa tapaa poimia hänestä vain itsellesi sopivia kohtia?

Minä en ole lukenut koko Nietzschen tuotantoa, vaikkakin aikeissa on, mutta pyrin muodostamaan kokonaisuuden sen suhteen, mitä yleensä kukin filosofi on ajatellut. Pyrin tarkastlemaanfilosofia myös ihmisenä, hänen lähtökohtiaan jne. On kuitenkin otettava huomioon, että lähtökohta ei tee kenestäkään väärässäolevaa. Nietzschen jätetyksituleminen ei tee vielä suoraan hänen naisnäkemyksistään vääriä.

Usein Nietzsche on esitetty ateistisena filosofina ja monet ateistit ovat nojanneet näkemyksiään ja perusteitaan ajattelulleen Nietzschen teksteihin. Se on hieman outoa, sillä Nietzsche ei kirjoituksissaan kritisoi kristillisyyttä, vaan kirkkoa, jonka hän rivien välissä esittää ironiseen sävyyn antikristilliseksi.

Hitler tuskin luki Nietzscheä... kuuli jostain pari lausetta...

Minusta Nietzschen kirkkoa kohtaan esittämä kritiikki toimii erittäin hyvin myös nykypäivän markkinatalousyhteiskuntaan, etenkin sen sivutessa paljolti narsismia ja sen yhteiskunnallista luonnetta.

jotain esimerkkejä mitkä sulta on jäänyt täysin huomaamatta. Ja sitäpaitsi se alku kertoo jo kaiken. Ne kolme hengen muutosta. Jos et sitä ole tajunut(kokenut), et ole tajunut mitään muutakaan.

• Ps.
        Toin sulle vaan kirjoitti:

jotain esimerkkejä mitkä sulta on jäänyt täysin huomaamatta. Ja sitäpaitsi se alku kertoo jo kaiken. Ne kolme hengen muutosta. Jos et sitä ole tajunut(kokenut), et ole tajunut mitään muutakaan.

Dazu, sä muuten projisoit...Et vaan itse ikinä huomaa sitä...

• Toin sulle vaan kirjoitti:

Kolme hengen muutosta muistaakseni jatkui tarinana pitkälle kirjassa. Miten sinä tajusit ks. kohdan? Mulla on niin pitkä aika kirjan lukemisesta, etten saa näin väsyneenä mieleeni nyt mitään.

Mulla defensseinä on hallitsevana torjunta ja se on ristiriidassa projektion kanssa. Mun defenssit kohdistuvat omiin sisäisiin yllykkeisiin. Projektio kohdistuu ulkoiseen.

• Toin sulle vaan kirjoitti:

Kolme hengen muutosta kappaleena Zarathustrassa näin äkkiseltään uudelleenluettuna, kuvaa periaatteessa Freudilaista psykoanalyysia ja toisaalta heittää ääriuskovaista ironiaa Ilmestyskirjan pohjalta kirkkoyhteiskunnan niskaan.

Nietzschen ajatukset saatanasta, painavuuden hengestä(sinun pitää), ovat kutakuinkin samat, kuin minulla. Hän kuvaa, kuinka s*atana vaikuttaa yhteiskunnan kautta ihmisen persoonallisuuden rakenteeseen ja on yhteiskunnan kautta rakentanut ihmisen persoonallisuuden itselleen suotuisaksi, "sinun pitää", noudattamaan s*atanan käskyjä ja tästä ikeestä ihminen voi pelastua psykoanalyysin kautta. Tietenkin psykoanalyysin käyttäminen tässä on hieman sopimatonta, koska Nietzsche ilmeisimmin viittaa uskoontuloon, eikä niinkään psykoanalyysiin, jota silloin ei ollut keksitty. Lapseksi tuleminen on uskoontuloa.
        Tämä kohta voidaan sovittaa nyky-yhteiskuntaan siten, että lohikäärme, s*atana ajatellaan kapitalismiksi, jonka arvomaailmasta ja, jonka vääristämästä persoonallisuudesta ihmisen on vapauduttava.
        Esim. Genio tulisi lapseksi, parantumalla biposta, mikä on loppuviimein s*atanan häneen yhteiskunnan kautta istuttama keino kontrolloida häntä tahtonsa mukaisiin päämääriin.

• Oletko koskaan
        dazu kirjoitti:

Kolme hengen muutosta muistaakseni jatkui tarinana pitkälle kirjassa. Miten sinä tajusit ks. kohdan? Mulla on niin pitkä aika kirjan lukemisesta, etten saa näin väsyneenä mieleeni nyt mitään.

Mulla defensseinä on hallitsevana torjunta ja se on ristiriidassa projektion kanssa. Mun defenssit kohdistuvat omiin sisäisiin yllykkeisiin. Projektio kohdistuu ulkoiseen.

ollut se kameli? Oletko muuttunut kamelista leijonaksi? Leijonasta lapseksi? Et tietenkään. Siksi et tajuakaan niistä jutuista hevonvittua. Etkä tule ikinä tajuamaankaan, koska valitsit sen Tien, etkä vaivautunut kulkemaan sitä polkua(path), mikä sulle on annettu kuljettavaksi.

• Ps...
        Oletko koskaan kirjoitti:

ollut se kameli? Oletko muuttunut kamelista leijonaksi? Leijonasta lapseksi? Et tietenkään. Siksi et tajuakaan niistä jutuista hevonvittua. Etkä tule ikinä tajuamaankaan, koska valitsit sen Tien, etkä vaivautunut kulkemaan sitä polkua(path), mikä sulle on annettu kuljettavaksi.

Minä en ala sinulle avaamaan niitä ajatuksia. Eikä niitä avaa sinulle kukaan muukaan. Minun ainoa neuvo sinulle on sama mikä aikasemminkin... Poistu netistä ja elä elämää. Elä ja opi. Koe kaikenlaista. Kaikki kokemukset on hyväksi, jos kykenet oppimaan niistä. Yksikään kokemuksesi ei ole hyvä, jos et opi niistä mitään.

Eäh... En mä jaksa enää tätä. Sä valitset kuitenkin sen Tien netissä ja The Palstalla. Valitset elää palstan kautta muiden elämää sen sijaan, että keräisit rohkeutta ja eläisit reaalimaailmassa omaasi...

• dazu kirjoitti:

Kolme hengen muutosta kappaleena Zarathustrassa näin äkkiseltään uudelleenluettuna, kuvaa periaatteessa Freudilaista psykoanalyysia ja toisaalta heittää ääriuskovaista ironiaa Ilmestyskirjan pohjalta kirkkoyhteiskunnan niskaan.

Nietzschen ajatukset saatanasta, painavuuden hengestä(sinun pitää), ovat kutakuinkin samat, kuin minulla. Hän kuvaa, kuinka s*atana vaikuttaa yhteiskunnan kautta ihmisen persoonallisuuden rakenteeseen ja on yhteiskunnan kautta rakentanut ihmisen persoonallisuuden itselleen suotuisaksi, "sinun pitää", noudattamaan s*atanan käskyjä ja tästä ikeestä ihminen voi pelastua psykoanalyysin kautta. Tietenkin psykoanalyysin käyttäminen tässä on hieman sopimatonta, koska Nietzsche ilmeisimmin viittaa uskoontuloon, eikä niinkään psykoanalyysiin, jota silloin ei ollut keksitty. Lapseksi tuleminen on uskoontuloa.
        Tämä kohta voidaan sovittaa nyky-yhteiskuntaan siten, että lohikäärme, s*atana ajatellaan kapitalismiksi, jonka arvomaailmasta ja, jonka vääristämästä persoonallisuudesta ihmisen on vapauduttava.
        Esim. Genio tulisi lapseksi, parantumalla biposta, mikä on loppuviimein s*atanan häneen yhteiskunnan kautta istuttama keino kontrolloida häntä tahtonsa mukaisiin päämääriin.

Niin ja lisäksi tuossa kappaleessa tuodaan myöskin esiin sitä, kuinka Luciferin ja Jumalan sota taivaassa näkyy maan pinnalla ja onkin ihmisen elämän tarkoitus. Ihmisen elämän tarkoitus on taistella Jumalan puolella s*atanaa vastaan omasta tahdostaan, tai oman tahdon saavuttamisesta ja sen mukaan elämisestä. Myös psykoanalyysissa keskeinen asia on oman tahdon saavuttaminen. Taistelu omasta tahdosta persoonaan kehittyneitä häiriörakenteita vastaan, joihin yhteiskunnalla on suora kontrollivaikutus.
        Ja todellakin Nietzsche esittää kirkon s*atanan yhteiskunnalliseksi kontrollivaikutukseksi hyvin laajasti kirjoissaan, mutta nyttemmin kritiikki kohdistuisi kapitalismiin.

• Oletko koskaan kirjoitti:

Minä olen kaiken aikaa ollut se lapsi. ;) Tämä on neurologinen fakta. Aivoni eivät ole koskaan sallineet kehitystä kameliksi, vaan olen pysynyt lapsena.

Ei vaan, kyllä minä varmasti jossain välillä olen ollut se kameli, joskus peruskouluikäisenä. Ehkä sellainen vaihe on ollut, mutta en oikein viihtynyt siinä. Neurologiani, kun on staattisessa tilassa lapsena.

• Ps... kirjoitti:

Minä en ala sinulle avaamaan niitä ajatuksia. Eikä niitä avaa sinulle kukaan muukaan. Minun ainoa neuvo sinulle on sama mikä aikasemminkin... Poistu netistä ja elä elämää. Elä ja opi. Koe kaikenlaista. Kaikki kokemukset on hyväksi, jos kykenet oppimaan niistä. Yksikään kokemuksesi ei ole hyvä, jos et opi niistä mitään.

Eäh... En mä jaksa enää tätä. Sä valitset kuitenkin sen Tien netissä ja The Palstalla. Valitset elää palstan kautta muiden elämää sen sijaan, että keräisit rohkeutta ja eläisit reaalimaailmassa omaasi...

Mitä tarkoitat sillä, että elän muiden elämää palstalla? Projisoitko oman tapasi elää muiden elämää palstalla, vai oletko huomannut minussa sellaisen piirteen? Projisointi on kamelina olemista, tai se on oikeastaan pyrkimystä lohikäärmeeksi, siksi, joka on "sinun pitää".

Sinähän sanoit minulle juuri "sinun pitää" poistua palstalta.

Mutta minä olen tullut lapseksi sinun arvomaailmaasi nähden ja sanon sinulle: "anna minun olla sinun silmissäsi kameli siten, kuin sinä koet kamelin, jotta voit itse olla muutoksen suuri opettaja".

• Ei sulla
        dazu kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, että elän muiden elämää palstalla? Projisoitko oman tapasi elää muiden elämää palstalla, vai oletko huomannut minussa sellaisen piirteen? Projisointi on kamelina olemista, tai se on oikeastaan pyrkimystä lohikäärmeeksi, siksi, joka on "sinun pitää".

Sinähän sanoit minulle juuri "sinun pitää" poistua palstalta.

Mutta minä olen tullut lapseksi sinun arvomaailmaasi nähden ja sanon sinulle: "anna minun olla sinun silmissäsi kameli siten, kuin sinä koet kamelin, jotta voit itse olla muutoksen suuri opettaja".

ainakaan omaa elämää näytä olevan, kun yrität minunkin elämää täällä elää. Minua taas ei sinun elämä vois vähempää kiinnostaa...

• Sinä olet vaan
        dazu kirjoitti:

Minä olen kaiken aikaa ollut se lapsi. ;) Tämä on neurologinen fakta. Aivoni eivät ole koskaan sallineet kehitystä kameliksi, vaan olen pysynyt lapsena.

Ei vaan, kyllä minä varmasti jossain välillä olen ollut se kameli, joskus peruskouluikäisenä. Ehkä sellainen vaihe on ollut, mutta en oikein viihtynyt siinä. Neurologiani, kun on staattisessa tilassa lapsena.

yksi kuhnuri muiden joukossa, joka haluaisi olla jotain muuta. Yksi kuhnuri, joka ei kykene hyväksymään kohtaloaan kuhnurina.

Vanha viidakon sanonta:

"Kun aasi on aamulla aasina matkaan lähtenyt, se ei sieltä hevosena takaisin palaa"

• Tässä jo
        dazu kirjoitti:

Niin ja lisäksi tuossa kappaleessa tuodaan myöskin esiin sitä, kuinka Luciferin ja Jumalan sota taivaassa näkyy maan pinnalla ja onkin ihmisen elämän tarkoitus. Ihmisen elämän tarkoitus on taistella Jumalan puolella s*atanaa vastaan omasta tahdostaan, tai oman tahdon saavuttamisesta ja sen mukaan elämisestä. Myös psykoanalyysissa keskeinen asia on oman tahdon saavuttaminen. Taistelu omasta tahdosta persoonaan kehittyneitä häiriörakenteita vastaan, joihin yhteiskunnalla on suora kontrollivaikutus.
        Ja todellakin Nietzsche esittää kirkon s*atanan yhteiskunnalliseksi kontrollivaikutukseksi hyvin laajasti kirjoissaan, mutta nyttemmin kritiikki kohdistuisi kapitalismiin.

pintapuolisesti vilkaistuna näkee sun virheet ajattelussa. Näet kaiken dualistisena, et näe asioita sellaisena kuin ne on. Tuskin tulet ikinä näkemäänkään...

• Ei sulla kirjoitti:

ainakaan omaa elämää näytä olevan, kun yrität minunkin elämää täällä elää. Minua taas ei sinun elämä vois vähempää kiinnostaa...

No, kun tätä keskustelua lukee, niin väittäisin, että suurin merkitys minulle jonkun toisen kautta elämiseen on varmaankin tämän keskustelun valossa Suomen akateemisten, yleensä ateististen "filosofien" näkemys käsittelemästämme kappaleesta, mikä on kutakuinkin sellainen, että lapseksi tuleminen tarkoittaa heidän mielestään irtautumista "kristinuskon kahleista".

Uskovainen ihminen saa paljon enemmän irti uskovaisesta Nietzschestä, kuin ateistisen suomalaisen akateemisen yhteisön jäsen, joka on oman yhteisönsä arvojen kameli ja siksi kieltää Nietzschen kirjoitusten todellisen merkityksen.

Hyvä kysymys Esa Saariselle ja hänen bimboakoilleen voisikin olla "entä sitten, kun Jumalanne(ateistinen arvoyhteisö) on kuollut", miten te sitten Nietzscheä luette?

• dazu kirjoitti:

No, kun tätä keskustelua lukee, niin väittäisin, että suurin merkitys minulle jonkun toisen kautta elämiseen on varmaankin tämän keskustelun valossa Suomen akateemisten, yleensä ateististen "filosofien" näkemys käsittelemästämme kappaleesta, mikä on kutakuinkin sellainen, että lapseksi tuleminen tarkoittaa heidän mielestään irtautumista "kristinuskon kahleista".

Uskovainen ihminen saa paljon enemmän irti uskovaisesta Nietzschestä, kuin ateistisen suomalaisen akateemisen yhteisön jäsen, joka on oman yhteisönsä arvojen kameli ja siksi kieltää Nietzschen kirjoitusten todellisen merkityksen.

Hyvä kysymys Esa Saariselle ja hänen bimboakoilleen voisikin olla "entä sitten, kun Jumalanne(ateistinen arvoyhteisö) on kuollut", miten te sitten Nietzscheä luette?

Mutta hei! Tämän kolmen hengen muutoksen voisikin yhdistää Wittgensteiniin! Eli kolmen hengen muutosta on käytävä jokaisen luetun, kuullun ja aistihavainnoin koetun asian kohdalla.
        Eli ihmisen on jokaisen näiden kohdalla kivuttava tikapuita ymmärrykseen, jotta voi heittää tikapuut pois.

Voisiko sanoa, että kun olet tullut lapseksi, voit ymmärtää, mitä tractatuksessa, tai epätäydellisyyslausessa sanotaan.

Kyseessä on sama ideamaailman olio näiden lapseksitulemisen ja tikapuiden kaatamisen kohdalla.

• Tässä jo kirjoitti:

pintapuolisesti vilkaistuna näkee sun virheet ajattelussa. Näet kaiken dualistisena, et näe asioita sellaisena kuin ne on. Tuskin tulet ikinä näkemäänkään...

Tarkoitatko, että olisi väärin katsoa useiden tekijöiden vaikutusta toisiinsa?

• Sinä olet vaan kirjoitti:

yksi kuhnuri muiden joukossa, joka haluaisi olla jotain muuta. Yksi kuhnuri, joka ei kykene hyväksymään kohtaloaan kuhnurina.

Vanha viidakon sanonta:

"Kun aasi on aamulla aasina matkaan lähtenyt, se ei sieltä hevosena takaisin palaa"

Tuon jo tiesinkin. Olen seuraillut sivusta kaltaisiani.

• En, vaan
        dazu kirjoitti:

Tarkoitatko, että olisi väärin katsoa useiden tekijöiden vaikutusta toisiinsa?

sitä että sulta jää aina jotain oleellista huomaamatta. Mieti sitä...

• Hieno kirjoitus.

Mä oikeastaan uskon, että kaikissa ihmisissä kuitenkin se empatia on jossain sisällä. Monilla miehillä se vain tulee ulos eri tavoin ja joskus ei tule ollenkaan. Ja joskus kommunikointi ja ajattelumalli on sen verran erilaista kuin esim. naisella, että se empatiataju ei ota syttyäkseen. Mies saattaa kokea tunteellisen, esim. surullisen tilanteen jotenkin ahdistavana, syyttelevänä, pelottavana. Empatia ei pääse ulos, koska on muka puolustauduttava, oltava taisteluasemissa, ei saa näyttää tunteita, jos vaikka sitä tunteiden näyttämistä käytetäänkin hyväksi tai pilkataan.. Empatian näyttäminen on joskus aiheuttanut jonkun tilanteen, jossa mies on ollut haavoittuva, ja se on jäänyt alitajuntaan? ja sitten kuitenkin se empatiakyky jossain pilkahtaa, kun ei ole niin varautunut ja jäykkä..

Tuo on totta, että miehet perustavat suurimman osan tiedostaan tunnettujen ajattelijoiden ja tiedemiesten teksteihin. Kun nainen menee enemmän mutu-tunteellä ja intuitiolla eteenpäin, vaikka samasta asiasta puhutaan. Naisen ei tarvi usein noissa asioissa päteä. Se tulee selkärangasta..

• ..

Jokainen mies tarvitsisi varhaiseessa elämänvaiheessa jonkun (naisen tai miehen) jonka kanssa oppii rennosti puhumaan aiheesta kuin aiheesta. Mielellään molempia sukupuolia.

Naiset ( tytöt) saattavat tehdä sen luonnostaan, naislla on "lupa" olla pehmo ja puhua. Miten on poikaporukassa? Epäilempä ettei se ole sama juttu.

• Kröh.

"Mutta halusin vain ilmoittaa, että meissä naisissa on tosiaan suuri potentiaali, jota ehkä kannattaisi arvostaa. "

Teissä naisissa on suuri potentiaali jota ehkä kannattaisi elää todeksi sensijaan että kerjää miesten huomiota tai suostumusta tai arvostusta asialle?

Ihan vaan näin miesnäkökulmasta todettuna. Kukaan ei estä teitä naisia elämästä elämäänne todeksi.

• wr

Kiitso tuntematon

Nainen on usein itse suurin jarrunsa. Naiselle kasvatetaan se (annetaan) ja sitten nainen jatkaa itse sen käytämistä. Jarru kasvaa ja kukoistaa omaa elämäänsä kuin loinen. Olen elänyt ja kokenut sen.

Mutta se ei ole koko kuva. Ympräistö asettaa tiettyjä rajoituksia. Jo pelkästään kultturiero esim E-Suomen ja P-Karjalan alueella ovat suuret. Etelässä kasvanut voi kasvaa ajatukseet, että "vain taivas on rajana". Pohjoisempana naisen paikka toinen. Ja mahdollisuudet sen mukaiset. Mannereurooppa on vieläkin vanhanaikaisempi.

Seuraava läksy oli tajuta, ettei pidä antaa liikaa painoa sille mitä ei ole, vaan mitä on ja mitä voi tehdä. Periaatteessa päivänselvää asiaa, mutta kun on liian lähellä itseään, niin ei näe syy-yhteyttä. Saati myönnä todeksi.

• Ap.

Enemmän minua huolestuttaa media ja tämä "feminiinisten arvojen" vähäinen arvostus juurikin mikä yhteiskunnasta paistaa. Ja se mitä se tekee tuleville naisille,sekä miehille. Itse yritän lapsille ja mieheni myös esimerkillä näyttää sitä, että vaikka raha, kunnia, menestys työelämässä jne...vaikuttavat hyvin tärkeiltä nyt, niin erittäin tärkeää on kunnioitta itseään omaa feminiinisyyttä ja maskulinisuuttaan.

Tällä palstalla toivoin antavani miehille tai niille testosteroni-miehille, näkökulmaa siitä, että feminiinisyyttä saa ja pitää arvostaa. Koska sen arvon esiintuominen saattaisi hillitä näitä "maailman pahuuksia", mitä nyt uutisista aivan näkee.

Tasapainoa kaipaisin ja miehiä sitä tukemaan. Itse en halua lähteä tuonne mediamailmaan kilpailemaan ja sitä kautta tuomaan sanomaani esiin, koska silloin alistuisin juurikin niille arvoille toimintatavassani, mihin en usko.

• samasydänsamanainen

Mä haluan aina ajatella ihmisiä sukupuolettomasti yksilöinä, jos puhutaan varsinkin luonteenominaisuuksista...minusta sekä miehissä ja naisissa löytyy empatiakykyisiä sekä täysin itsekkäitä ihmisiä. Mä oon itse varmaan jossain siellä puolessa välissä.

• Hitto!

Mä en oo mikään Chisu-fani, mutta tästä biisistä tykkään. Chisun paras, jos minulta kysytään...

http://www.youtube.com/watch?v=73wUcvhplNo

Tämä on oikeasti, siis mielestäni, Jumalaisen kaunis biisi...

• Samat sanat,

ja hassua, miten tässäkin ketjussa kommentoi joku jonka empatiataidot eivät ole aina aivan sitä parasta a-luokkaa, vaikka olettaa toki voisi muuta.

• Ap.

Tosiaan ne hormoonitasot liukuu ja vaikuttaahan siihen sukupuoleen moni muukin. Ehkä olisi pitänyt aloituksessa puhua femminiisisitä arvoisa ja maskuliinisista arvoista. Mutta menin helpon kautta ja kerroin itsestäni naisena ja veljestäni miehenä. Sanotaanko näin, että missä ihminen kokee olevansa hyvä. Moni kokee olevansa hyvä kilpailemaan ja sulkemaan muut pois mielestä siinä samalla, moni kokee olevansa huono kilpailemaan sulkemaat muut pois mielestä, vaikka olisi lahjakkaampi, kuin edellä mainittu.

Tällä hetkellä maailman "omistaa" ne hyvät kilpailijat, ja empatiaa on vaikea sieltä välistä havaita. Tulee tunne onko sitä ollenkaan, koska se ei näy.

Silloin ehkä jotkut kokee sen arvottomana ominaisuutena. Ja jos kasvaa maailmassa, jossa ympärillä näkee itsekkyyttä suosivia kasvatusmalleja, voi kokea empatian esteenä tai taakkana. Ja mitä enemmän
        sitä yritetään tukahduttaa ja poistaa ...noh, ehkä se jo vaikuttaa mielenterveyteen.

Onhan tämä hankala ongelma ja ehkä kotijoukot voivat näitä arvoja opettaa, tai ainakin selvittää sen, että empatia on suotava ominaisuus ja tervehenkistä elämän kokemista.

Ennen ei niin paljon ollut tietoa saatavilla, eikä lapset internetistä lukeneet näitä "kuinka menestyt työelämässä" juttuja. Tai raha sitä raha tätä. Bling bling vain. Itse olen kolmekymppinen ja teini-iässä meille tuli netti. Imin sieltä älyttömästi vaikutteita, vaikka netti oli vielä alkeellinen. Siellä on tulvillaan neuvoa siitä kuinka itsekkäästi pitäisi elää. Ja oli aika, jolloin koin empatian taakkana. Toimin itseäni ja arvojani vastaan pitkän aikaa, mutta onneksi nyt ymmärrän kuinka kohtalokasta se onkaan.

• samasydänsamanainen
        Hitto! kirjoitti:

Mä en oo mikään Chisu-fani, mutta tästä biisistä tykkään. Chisun paras, jos minulta kysytään...

http://www.youtube.com/watch?v=73wUcvhplNo

Tämä on oikeasti, siis mielestäni, Jumalaisen kaunis biisi...

Joo seksikäs ääni ja seksikäs veto. Sanat sopii osittain minuun.

• EMMÄ siitä
        samasydänsamanainen kirjoitti:

Joo seksikäs ääni ja seksikäs veto. Sanat sopii osittain minuun.

seksikkyydestä tiedä, mutta se Tarina minkä hän siinä kertoo ja Miten hän kertoo sen ... Veikkaan, että hän on elänyt sen...

• samasydänsamanainen
        Samat sanat, kirjoitti:

ja hassua, miten tässäkin ketjussa kommentoi joku jonka empatiataidot eivät ole aina aivan sitä parasta a-luokkaa, vaikka olettaa toki voisi muuta.

Hän on vain niin kaukana itsestään ymmärtääkseen itseään ja siitä mitä hän tarvitsee ja mikä oliisi hänelle hyväksi. Hän tarttuu sokkona oljenkorsiin inhimillisestä syystä että tarvitsee kipeästi rakkautta ja korjaajaa. Hän hakee sitä rikkinäisistä ihmisistä jotka tekevät vain hänen elämänsä pahemmaksi.

• edellinen
        EMMÄ siitä kirjoitti:

seksikkyydestä tiedä, mutta se Tarina minkä hän siinä kertoo ja Miten hän kertoo sen ... Veikkaan, että hän on elänyt sen...

Ihan varmasti on elänyt. Minäkin elän.

• Mimma65

Kyllä meissä naisissa on vaikka mitä potentiaalia kunhan ei aleta keskenään känäämään. Veljeni voi olla kilpailunhaluinen, mutta olen aina pärjännyt hänelle noissa kilpailuissa. Nyt minua suorastaan ketuttaa, kun töissä on päällikkö (sekään ei haittaa että nainen on 30 ja päällikkö, itse en todella halua olla päällikkö)about 30-nainen joka jokaisessa asiassa nälvii, piruilee ja minä vaan kärsin. Heitän kyllä takaisin, mutta olen jo yli 50-kymppinen, niin mitähän te luulette kenen vika kaikki on. Minun tietysti. Tulen toimeen eri-ikäisten ja erilaisten ihmisten kanssa. Ja tasan yritän tulla toimeen tuon ihmeellisen 30-kymppisen pomonaisen kanssa. Ei muuten onnistu, vaikka päällä seisoisin. Ja niin sitten loppujen lopuksi tämähän on vaan vanhan naisen vika, ei ymmärrä tuota nuorta. Ei muuten pidä paikkaansa, Mikään vaan ei auta. Eli minut "pestään" ulos koska sanon omanlaisia asioita ja hän ei niitä ymmärrä. Korjaan asenteesi ei muuten auta, aivan tauhkaa sanon minä. Minulle on sanottu, että älä puutu keskuteluihih ja epäilty ties mistä, esim. suhteista johonkuhun ja järjestelmän toimimattomuuteen henkilökemiasta johtuen. Sopii sanoa mitä vaan, muttei mitään voi. En tiennyt olevani koulukiusattu vielä 50-kymppisenä.

• Mokelo245

Minkähän takia kreikkalaiset sanovat, että heitä ihmetyttää sana empatia. Sehän tarkoittaa juuri päinvastaista kuin mihin me muut olemme tottuneet. Jollain lailla itseään täynnä olevaa ja inhottavaa ihmistä . Täysin päinvastaista mitä me luulemme...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe