No niin. Tilanne on yksinkertaisuudessaan se, että tiedän vaimoni pettävän minua. Vaimoni ei tiedä, että minä tiedän. Asia kaivertaa jonkun verran, mutta en itse asiassa ole vaimoani suuremmin tuomitsemassa,
Minusta parisuhteessa on tärkeämpääkin tekemistä, kuin seksin monopolisointi. Sitä paitsi, olen käynyt vieraissa itsekin. Millään tavalla sekään ei vähentänyt minun rakkauttani vaimoani kohtaan. Ehkäpä vaimokin vai nauttii vieraasta seksistä sen kummemmin minua väheksymättä. Tätähän en tietenkän voi tietää, koska emme ole asiasta puhuneet.
Tässä tilanteessa on kuitenkin jotain, joka käy miehiselle itsetunnolleni. En haluaisi olla pelkkä aisankannattaja. Laskujen maksaja ja turvantuoja. Lisäksi tunnen itseni epävarmaksi. Kuinka tosissaan vaimo suhteensa kanssa on? Kyseessä on vaimoa hieman nuorempi työkaveri, joka on omalla tahollaan naimisissa. Miten käy, jos kaverin vaimo saa asian selville ja heille tulee vaikkapa ero.
Kaikkein kummallisisnta tässä on, että tämän suhteen aikana oma seksielämämme on piristynyt kovasti. Vaimo ilmeisesti syyllisyyttään lääkiten on antavaisempi ja minä laukkaan kilpailusta innostuneena kuin nuori ori. Elämä olisi muuten erinomaisesti mallillaan, mutta kuten sanottu epävarmuus tulevaisuudesta kaihertaa ja aisankannattajan maine ei kyllä oikein istu harteilleni.
Asiat tuppaavat aina kehittymään johonkin suuntaan. Mihinkähn suuntaan tätä kehitystä olisi tuupattava? Onko kenelläkään samtapaista tilannetta?
Ongelmansa kullakin
9
197
Vastaukset
- Ei aisankannattaja
Minulla oli. Lopulta alkoi hirvittämään kun tilanne jatkui useamman kuukauden.
Lähetin rakastajan vaimolle pari kuvaa vaimostani ja vihjeen mitä hänen miehensä touhuaa. Kerroin illalla vaimolleni että olen saanut tietää että hän pettää minua tämän rakastajan kanssa. Vaadin vaimoa joko allekirjoittamaan erohakemuksen tai lähettämään rakastajalleen tekstarin jossa päättää suhteen.Aikaa 5 minuuttia, jollei tee kumpaakaan lähtee avioerohakemus oikeuteen.
Tästä on nyt viisi kuukautta aikaa, olemme edelleen naimisissa mutta vaimon rakastaja ei ole. En ole toistaiseksi havainnut että vaimo olisi pitänyt kaveriin minkäänlaista yhteyttä. En tiedä onko totta mutta vaimoni kertoi pitävänsä minua miehenä kun uskalsin asettaa sen uhkavaatimuksen.
En tosin olisi voinut hyväksyä sitä aisankannattajan roolia joten vaikea sanoa mitä sinun pitäisi tehdä. Itseäni kyllä epäilyttäisi kun naisilla pettäminen yleensä johtaa rakastumiseen (tai päinvastoin). - Pertti-ei-nörtti
Juuri tämä rakastumisen vaarahan tässä on. Vieraan seksin nautinnot sinänsä vaimolleni suon, jos se pn satunnaista eikä seikoita perheen arkea.
Lisäksi olen hieman huolissani siitä, millainen soppa tästä saattaa syntyä. Asumme pienehkössä kaupungissa. Täällä kaikki tuntevat toisensa. Vaimoni rakastajan nuori vaimo tuskin suhtautuu asiaan ihan yhtä vapautuneesti, kuin minä. Pienet lapsetkin heillä on.
Sinänsä minä en rupea mitään uhkavaatikuksia esittämään. Miksi sen tekisin? Vaimoni ei ole omaisuuttani, mutta kumppanuuteen kuuluu tietenkin tietyt säännöt. Kun perhe on perustettu ei perheen elämää pidä sotkea.- Minävain1
Hei Pertti , hyvin on tosiaan miehinen tuo sinun suhtautumisesi pettämiseen :) Naisena olen sitä mieltä että pettämiseen kuuluu usein muutakin kuin seksi ja vaikka vaimollasi ei olisi mitään aikomusta erota naisilla usein astuvat tunteet peliin helpommin. Sinuna nostaisin kissan pöydälle ja sanoisin juuri kuten täälläkin että hyväksyt asian mikäli se ei vaikuta arkeenne muuten homman täytyy loppua. Pidä itsesi miehenä :)
- kokemuksesianaiselta
Minävain1 kirjoitti:
Hei Pertti , hyvin on tosiaan miehinen tuo sinun suhtautumisesi pettämiseen :) Naisena olen sitä mieltä että pettämiseen kuuluu usein muutakin kuin seksi ja vaikka vaimollasi ei olisi mitään aikomusta erota naisilla usein astuvat tunteet peliin helpommin. Sinuna nostaisin kissan pöydälle ja sanoisin juuri kuten täälläkin että hyväksyt asian mikäli se ei vaikuta arkeenne muuten homman täytyy loppua. Pidä itsesi miehenä :)
Pertin olisi kyllä syytä pysyä ihan hiljaa ja kärvistellä itsekseen. Itekkin vieraissa käynyt. Niistä tuskin vaimo edes tietää. Voin kokemuksesta sanoa, että vaimolla on varmasti tunteita vierasta kohtaan. Naiset kun tuppaa ajattelemaan myös tunteella asioita. Olisi Pertti vaan tyytyväinen, kun vaimoa seksi kiinnostaa. Niin muakin teki, kun vieras mies oli kuvioissa. Koko ajan teki mieli.
Lisäksi Pertti on kovin huolissaan siitä, mitä kylillä puhutaan. Antaa ihmisten puhua, ainahan ne niin tekee. Saattaahan miehen vaimo asiasta jo tietääkin. Pertillä on nyt kovat päivät. Vaimo nimittäin saattaa lopulta haluta eron. Ei siksi, että menisi yhteen nuoren rakastajan kanssa, vaan siksi, ettei Pera jollain tasolla tyydytä häntä enää. - kertokaas naiset
Minävain1 kirjoitti:
Jännä ilmiö, jälleen kerran. Jos ap kirjoittaja olisi nainen, jota mies pettää, niin kaikki naiset täällä huutaisivat, että ota ero, hullu olet, jos jatkat tuollaisessa liitossa. Mutta kun pettäjä onkin nainen, niin häntä täytyy ymmärtää. Miehen pitää hyväksyä kaikki. Mistä moinen tekopyhyys?
- Sukupuoliroolit
kertokaas naiset kirjoitti:
Jännä ilmiö, jälleen kerran. Jos ap kirjoittaja olisi nainen, jota mies pettää, niin kaikki naiset täällä huutaisivat, että ota ero, hullu olet, jos jatkat tuollaisessa liitossa. Mutta kun pettäjä onkin nainen, niin häntä täytyy ymmärtää. Miehen pitää hyväksyä kaikki. Mistä moinen tekopyhyys?
Mies ja nainen nähdään länsimaisessa sukupuolijärjestelmässä vastakkaisina ja toisensa poissulkevina: mies on aktiivinen, nainen passiivinen; mies on rationaalinen, nainen emotionaalinen; mies on voimakas, nainen heikko; mies on itsenäinen, nainen riippuvainen.Miehet ja naiset nähdään erilaisina. Siitä "tekopyhyys".
Tämä on nyt yleistämistä joka ei päde kaikkiin, mutta usein miehet voivat pettää vain seksin tai tylsistymisen takia, ilman mitään aikomustakaan erota tai muuttaa mitään. Tämähän on äärimmäisen itsekästä mutta miehet ovat luonnostaan itsekkäämpiä kun naiset. Joidenkin miesten mielestä ei ole mitään pahaa siinä jos käy muualla hakemassa virkistystä - kunhan pitää perheestä huolen. Luonnossahan alunperin miehen rooli on ollut metsästää, lisääntyä ja tuoda ravinto jälkikasvulle.
Naisen rooli sen sijaan on ollut pitää huolta jälkikasvusta ja pitää kiinni "elättäjästä". Naiset sitoutuvat tästä syystä hanakammin emotionaalisella tasolla. Usein siis kun nainen pettää hän etsii uutta "elättäjää", ei vain kivaa virkistystä.
Tämä on nyt kärjistetty mutta on siinä totuuden siemen, joka johtaa ihan meissä asuvista hyvin alkukantaisista tunteista. Siksi sitä usein katsotaan eri lailla jos nainen pettää, ajatellaan että joku on pielessä ja nainen on onnetton (muuten ei pettäisi). Kun taas jos mies pettää ajatellaan että sika vaan on itsekäs. Makes sense? - kertokaas naiset
Sukupuoliroolit kirjoitti:
Mies ja nainen nähdään länsimaisessa sukupuolijärjestelmässä vastakkaisina ja toisensa poissulkevina: mies on aktiivinen, nainen passiivinen; mies on rationaalinen, nainen emotionaalinen; mies on voimakas, nainen heikko; mies on itsenäinen, nainen riippuvainen.Miehet ja naiset nähdään erilaisina. Siitä "tekopyhyys".
Tämä on nyt yleistämistä joka ei päde kaikkiin, mutta usein miehet voivat pettää vain seksin tai tylsistymisen takia, ilman mitään aikomustakaan erota tai muuttaa mitään. Tämähän on äärimmäisen itsekästä mutta miehet ovat luonnostaan itsekkäämpiä kun naiset. Joidenkin miesten mielestä ei ole mitään pahaa siinä jos käy muualla hakemassa virkistystä - kunhan pitää perheestä huolen. Luonnossahan alunperin miehen rooli on ollut metsästää, lisääntyä ja tuoda ravinto jälkikasvulle.
Naisen rooli sen sijaan on ollut pitää huolta jälkikasvusta ja pitää kiinni "elättäjästä". Naiset sitoutuvat tästä syystä hanakammin emotionaalisella tasolla. Usein siis kun nainen pettää hän etsii uutta "elättäjää", ei vain kivaa virkistystä.
Tämä on nyt kärjistetty mutta on siinä totuuden siemen, joka johtaa ihan meissä asuvista hyvin alkukantaisista tunteista. Siksi sitä usein katsotaan eri lailla jos nainen pettää, ajatellaan että joku on pielessä ja nainen on onnetton (muuten ei pettäisi). Kun taas jos mies pettää ajatellaan että sika vaan on itsekäs. Makes sense?Sä olet ilmeisesti mies? Itse olen nainen ja tuota juuri hain väittämällä tekopyhyydeksi sitä, että naiset nosta kamalan metelin, jos mies käy vieraissa. Mä olen niin monessa roolissa ollut elämäni aikana, etten pidä vieraissa käymistä maailmaa kaatavana asiana.
Ehkä musta on tullut vuosien varrella itsekäs, alan ymmärtää miesten ajatusmaailmaa. Naisissa tosiaan on se vika, että kaikki ajatellaan liian tunteella. Kyllä minäkin siihen joskus sorrun. Mua väitetään täysin tunteettomaksi, kun joskus varatun miehen kanssa sänkyyn eksyn. Jos molemmat osapuolet tietää, että kyseessä on vain seksiä ja mukavaa ajanviettoa, niin onko se väärin? Jos molemmat nauttii ja mies ei missään tapauksessa eroa vaimostaan ja mä sen hyväksyn, onko se väärin? Toki on väärin vaimoa kohtaan. Mutta seksi vie ja taksi tuo. Ainakin mua. - Sukupuoliroolit
Sä olet ilmeisesti mies? Itse olen nainen ja tuota juuri hain väittämällä tekopyhyydeksi sitä, että naiset nosta kamalan metelin, jos mies käy vieraissa. Mä olen niin monessa roolissa ollut elämäni aikana, etten pidä vieraissa käymistä maailmaa kaatavana asiana.
Ehkä musta on tullut vuosien varrella itsekäs, alan ymmärtää miesten ajatusmaailmaa. Naisissa tosiaan on se vika, että kaikki ajatellaan liian tunteella. Kyllä minäkin siihen joskus sorrun. Mua väitetään täysin tunteettomaksi, kun joskus varatun miehen kanssa sänkyyn eksyn. Jos molemmat osapuolet tietää, että kyseessä on vain seksiä ja mukavaa ajanviettoa, niin onko se väärin? Jos molemmat nauttii ja mies ei missään tapauksessa eroa vaimostaan ja mä sen hyväksyn, onko se väärin? Toki on väärin vaimoa kohtaan. Mutta seksi vie ja taksi tuo. Ainakin mua.Ei, olen nainen. Ja mikäs siinä että voivat naisetkin toimia kuin miehet, tosin se on harvinaisempaa ja itse kun olen sellaisia tapauksia nähnyt on usein ollut kyse naisen kyynistymisestä ja elämään pettymisestä tai vain alistumisesta kun koetaan ettei ole vaihtoehtoa. En tuomitse ketään mutta olen itse sitä meiltä että ns perinteiset roolimallit toimii parhaiten ja niissä molemmat sukupuolet ovat onnellisimmillaan.
Minä haluan olla nainen kaikkine tunteineni enkä halua mieheksi muuttua - Pertti-ei-nörtti
Sä olet ilmeisesti mies? Itse olen nainen ja tuota juuri hain väittämällä tekopyhyydeksi sitä, että naiset nosta kamalan metelin, jos mies käy vieraissa. Mä olen niin monessa roolissa ollut elämäni aikana, etten pidä vieraissa käymistä maailmaa kaatavana asiana.
Ehkä musta on tullut vuosien varrella itsekäs, alan ymmärtää miesten ajatusmaailmaa. Naisissa tosiaan on se vika, että kaikki ajatellaan liian tunteella. Kyllä minäkin siihen joskus sorrun. Mua väitetään täysin tunteettomaksi, kun joskus varatun miehen kanssa sänkyyn eksyn. Jos molemmat osapuolet tietää, että kyseessä on vain seksiä ja mukavaa ajanviettoa, niin onko se väärin? Jos molemmat nauttii ja mies ei missään tapauksessa eroa vaimostaan ja mä sen hyväksyn, onko se väärin? Toki on väärin vaimoa kohtaan. Mutta seksi vie ja taksi tuo. Ainakin mua.Niinpä. Kuten jo alussa totesin, parisuhteessa riittää muutakin tekemistä, kuin seksin monopolisointi. Se vaatisi kyttäämistä, kieltoja ja kieltojen valvomista.
Ihminen tykkää ihastumisesta. Ehkä naiset kaipaavat ihastumisen huumaa enemmän kuin miehet. Monelle miehelle taas tärkeintä on ylipäätään vietellä nainen. Se on kai jonkinlainen todiste omasta miehisyydestä. Tältä asia ainakin omien havaintojeni mukaan näyttää. Aika monelle naimisissa olevalle miehelle naisten iskeminen oman miehisyyden korostaista. Ei siinä suurta tunnetta ja sielunkumppanuutta haeta. Poikkeuksiakin tietysti on.
Perhe ja elämänkumppanuus on paljon isompi asia, kuin satunnainen seksi. Se on isompi asia, kuin pitkäänkin kestänyt sivusuhde. En minä ole valmis purkamaan koko perheen elämää ja tulevaisuuden suunnitelmia vain sen takia, että kumppanini on hieman ihastunut. Kuten jo kerroin, oma seksielämäni on tästä asiasta vain parantunut. Eli siis ilmaisin jo olevani siihen puoleen tyytyväinen.
Sen verran tässä olen pohtinut, että tuskinpa tässä mitään häviää, jos nostan ns. kissan pöydälle ja kerron kuinka itse tähän asiaan suhtaudun. Luulenpa vaan, että sekin saattaa muuttaa vaimoni suhtautumisen minuun. Ihan välttämättä ei parempaan suuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805029
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734668Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv832917Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232384Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592025Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska201760- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131415- 1851318