Jomotusta reisissä iltaisin

tInka877

Osaisiko joku auttaa ja kertoa mistä johtuu tämä jomotus/vihlonta reisissä? Sitä esiintyy välillä päivän mittaan mutta illalla nukkumaan mentäessä kipu tuntuu voimakkaalta ja tuntuu haittaavan nukahtamista. Onko kelläään kokemuksia tällaisesta? en vielä ole keskustellut lääkärin kanssa, ajattelin ensin kysyä onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia. Olen perusterve reilu parikymppinen nainen. Harrastan lenkkeilyä ja kunto on hyvä. Tämä on tullut ihan yllättäen.

7

2784

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinka877

myös alaselkä kipuja on sillon tällöin mutta nämä jalkakivut on tullu yllättäen, jomotus on niin voimakasta että jalkoja on pakko oikioa vähän väliä.

• hra selkä

selkävaivoja,pullistuma ärsyttää hermoa...fysioterapeutille heti ennen kun menee liian pahaksi.

• m55

Samanlaista on mulla ollut jo pitkään. Nytkin sellaista lievää toisessa reidessä.
      Haittaa tosiaan nukahtamista. Alaselkä lisäksi jumissa aamuisin.
      Lisäksi ollut sellaisia tuntohäiriöitä ja lihasnykäyksiä jaloissa. Usein juuri ennen nukahtamista. Ei mitenkään säännöllistä, saattavat olla poissa viikkojakin.
      Tämä kolotus ja selkäkipu on nykyään jatkuvaa. Pitää yrittää jumpata ja koettaa venytellä aamuisin, että pystyy kävelemään suorassa. Eikä sekään oikein auta.
      En tiedä kuuluuko asiaan, vai onko seuraus selkäkivusta, mutta myös alavatsa ja lantion seutu on muutenkin jännittynyt.

• kipuinen123

Mulla on samanlaista. Välillä särkee reisiä. Ja alaselkä on ollut jo muutaman kuukauden kipeä. Olen myös ihmetellyt, mistä jalkasärky johtuu.

• tinka877

Lohduttavaa tietää etten ole ainut :)) Ajattelinki että on yhteyksissä selkäkipuihin. Ja lantion seudulla on myös sitä jomotusta. Todella inhottavaa kun välillä ei pysty olemaan. Fysioterapeutilla en ole koskaan käynyt. Voinkohan aluksi soittaa ihan terveyskeskukseen???

• m55

Tottakai. Siitähän se lähtee. Oman kokemuksen mukaan pääsee paremmin vastaanotolle kun hieman liioittelee (ei ainakaan vähättele) vaivojaan.
        Tosin omasta selkä- jalkakivustani en ole vielä käynyt, tarvitsee varmaan mennä.

Muistin tuossa, että minulla todettiin n. 15 vuotta sitten, että toinen jalkani on 1½ senttiä toista lyhyempi. Varmaan aiheuttaa asentovirhettä selkärankaan ja siellä saattaa olla kipujen syy.

Pitää alkaa hoidattamaan.

• mullakans

Jatkunu jo puol vuotta. On parempia päiviä jolloin ei ole särkyä mutta useimmiten on. Mietin kans mistä johtuu että onko liika istuminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe