Ihannenaisen käytös ja tavat

olisi tällaista

Mielestäni ihannenainen on käytökseltään rauhallinen ja hillitty. Elehtii naisellisesti. Ei mölötä isoon ääneen mielipiteitään tai yritä muutenkaan tuoda näkemyksiään liian vahvasti esille.

On kiinnostunut kaikista normaalin naiseen elämään liittyvistä asioista: kodinhoito, lasten kasvatus, ruoan valmistus, kodin sisustus, siivous arkiaskareet, rakkauselämä, oma ulkonäkö, naiselliset vaatteet ym.

Ei käytä liian rivoa kieltä tai yritä esittää älykästä. Kauniskin nainen menee herkästi pilalle, jos hän puhuu kovaan ääneen asioista, joista naisen ei kuulu olla kiinnostunut.

Naisen ei mielestäni kuulu olla kiinnostunut seuraavista asioista: politiikka, raha, taloustilanne, liiallinen työnteko ja menestyminen, ura, miehiset urheiluharrastukset, alkoholi, moottoriurheilu ja autot. En halua loukata ketään, mutta mielestäni nainen, joka on näistä asioista liian kiinnostunut ei ole sillä tavalla naisellinen, mitä naiselta odotan. En pidä naisessa lainkaan sellaisesta päällepäsmäröinnistä. Mies on kautta aikojen ollut perheen pää, ja mielestäni niin kuuluu olla jatkossakin. Onneksi nykyäänkin on vielä oikeasti naisellisia naisia, jotka ymmärtävät myös henkiset sukupuoliroolit.

29

2111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpöjuttuja

      Ennen kuin kukaan ehtii älähtää, on syytä antaa neuvo: älkää ruokkiko huonoa provoa.

      • 12

        Ei tuossa ole mitään provoa. Miehen oma mielipide ja ihannenaisen kuvailua.


    • Jk

      OLET TYH MÄ

    • Näinikkäästi

      Naisen täytyy olla siis suurinpiirtein kontrolloitava tyhjäpää jolla ei omia mielipiteitä, kunhan on nätti ja pysyy hellan ja nyrkin välissä!

      • ..................

        Ei tarvitse olla, kunhan pysyy omalla reviirillään ja antaa miehen hoitaa asiat, joiden päälle he paremmin ymmärtävät.

        Mieluummin naisen näkee empaattisena ja äidillisenä hahmona kuin jonain kovana uratykkinä. Ei siihen mitään sovinismia tarvitse vetää. Naisellinen käytös ja ulkomuoto vetoaa ennemmin kuin epänaisellinen.


    • corta

      Mitäpä tuohon kommentoisi nainen, joka ei tunne henkisiä sukupuolirooleja.

    • Onnee sulle!

    • 3971

      Kehityksen suunta tuntuu olevan sellainen, että tuon aatteen edustajat joutuvat siirtymään johonkin lahkoon tai kuolevat sukupuuttoon sopivien kumppaneiden harvetessa. Puhumattakaan liian pienen geenipoolin periytyvistä sairauksista ennen sukupuuttoa... Lastenlastesi tulevaisuus näyttää erittäin valoisalta, jos asenteesi periytyy.

      Tässä puhuu nainen, joka on mielestään naisellinen nainen, vaikka vaihtaakin autonrenkaansa ihan itse ja näkee ompelukonetta käyttävän miehen seksikkäänä :)

    • -Stronger--

      Joo täytyy kyllä sanoa, että onnea ton naisen etsintään.
      Mun mielestä on hyvä,että naisella on asennetta,eikä oo sellane hissukka joka hyväksyy kaiken. Täällä puhuu nainen, joka on saanut kuulla kaikennäköistä.
      "ole sinä nainen hiljaa ja sopeudu" - periaatemiehet ovat kyllä toivottavasti menossa hyvää vauhtia sukupuuttoon ! Anteeksi nyt vain !
      Olen ylpeä siitä kuka ja mikä olen. Vahvat naiset näköjään pelottavat miehiä.
      Mun mielestä on suorastaan per-seestä,että jommankumman pitäisi olla suhteenpää tai jonkun aina tossun alla.. miksei kummatkin voisi kunnioittaa ja kuunnella mielipiteitä ? Kuunteleppas joskus mitä naisilla on sanottavaa,ehkä löydät jotain hyvää sieltäkin ! Vaikka sun puheistas päätellen nainen on sulle vaa esine jota voi esitellä ja joka kokkaa ja hoitaa kaikki hommat kotona.

    • tyttönen__20

      Melkein noin sen pitää mennäkin.. Mies on perheenpää. Ei tossa mitään sovinistista ole. Noin se oli ennen, mutta nykyään tuntuu olevan harvinaista..

      Mutta kyllä naisenkin kuuluu käydä töissä, eikä vaan pelkkää kodinhoitoo harrastaa..
      Mutta ei tarvi olla mikään uraohjus..

      Ja sit kyllä pitaa saada olla omiakin mielipitteitä, mutta ei tarvis olla niissä niin jyrkkä.

      • 3971

        Yhä useampi mies sössii taloutensa pikavipeillä jne ja menettää luottotietonsa. Sellaistenko pitäisi olla perheen päänä automaattisesti? Samallalailla naiset sössivät luottotietonsa, JOTEN taloutta hoitakoon parisuhteessa se, jolla hommat on hyppysissä! Tämä on vain ja ainoastaan järkevää.

        "Mutta kyllä naisenkin kuuluu käydä töissä, eikä vaan pelkkää kodinhoitoo harrastaa.."
        Niin että kodoinhoidon lisäksi nainen käykööt myös töissä ja maksakoot puolet laskuista? Äitiyslomaa varten on hyvä olla rahaa säästössä, kun tulot pienenevät, jotta voi edelleen maksaa puolet menoista...?

        "Ja sit kyllä pitaa saada olla omiakin mielipitteitä, mutta ei tarvis olla niissä niin jyrkkä."
        Tätä kutsutaan sitten taidoksi keskustella mielipideasioista ;)


      • omat päät

        Perheen päällä on valtava vastuu, jos meinaa kaikkia asiat hoitaa. Se on itsekästä, koska ei voi tietää tasan tarkkaan mitä toinen tarvitsee. Voi opetella luottamaan muiden taitoihin ja jakaa vastuuta. Toisen puolesta ei voi päättää asioita, se on ylimielistä toimintaa ja käy lopulta omaan nilkkaan.


    • Moneen junaan

      Minä taas tykkään avoimista ja äänekkäistä naisista, koska olen sellainen itsekin. Kyllä ihmisen TÄYTYY osata sanoa mielipiteensä ja olla itsenäinen. Naisellinen ulkomuoto on taas kaiken a ja o! Ja tietysti sellaiset hyvät käytöstavat pitää olla niin miehillä kuin naisillakin.

      Ihmisiä, kun on erilaisia... Jotkut sattuvat olemaan hiljaisia hissukoita, jotka nöyrtyvät helposti ja jotkut taas ovat avoimia ja itsepäisiä.

      Saako mies tuoda sitten vahvasti mielipiteensä esille, jos kerta nainen ei saa??

      • Anonyymi

        Näin se on, molemmilla on oikeus ilmaista itseään! Itse en kestäisi hetkeäkään Ap:n seurassa, jo pelkkä kirjoitus saa kynnet ja niskakarvat pystyyn!


    • justiinajuniorjunior

      Tämä kirjoitus on surullista luettavaa!

      Miehissä ja naisissa on ja saakin olla erilaisia persoonia.
      Itse olen ns. vahva nainen, enkä täytä tuon kirjoituksen kriteereistä ehkä kuin 1 %:n. Amerikkalainen ystäväni sanoi: "Many men are very hurted about strong women".

      Perheen pään rooli määräytyy henkisten kykyjen perusteella, ei sen perusteella mitä varustuksia on jalkojen välissä, munat kun tunnetusti lisäävät älykkyyttä, haha!

      Jokainen saa etsiä millaista puolisoa haluaa, mutta muistuttaisin ettei sielulla ole sukupuolta, vaikka monilla miehillä tuntuukin olevan geenivikana päällepäsmäröinti, se kun taitaa johtua horrrrmoneista.

      Minun silmissäni dominoiva mies ei herätä minkäänlaista mielenkiintoa.

    • Rauhaa maan päälle

      Edes herttuatar Caty ei mahdu tuohon kategoriaan.

      "...kautta aikojen ollut perheen pää..." Ceasar kaipaa loistokkuuden päiviään.

      Herää kysymys, jos kerran naisihanteesi on melkein autistisen sulkeutunut nainen, niin mitä sä tekisit sellaiselle naiselle, jos saisit hänet kotiiisi?

      Kuulostat pelottavalta. Meinasin sanoa ensin, että sinusta puuttuu testosteroni, kuulostat naispuoliselta mieheltä. Naisellasi ei saa olla hormoneja, koska omat tasosi ovat niin alhaiset. Mutta hallita pitää.

      Onko sinulla niin hyvä työ, että voit elättää koko perheesi?
      Miksi sinun pitää saada olla perheen PÄÄ? Oletko älykäs?
      Oletko koskaan seurustellut? Entäpä onko sinulla naisia ystävänä?
      Oletko pomo yöpaikallasi? Nostiko äitisi sinut jalustalle? Entpä isäsi? Olitko ainoa lapsi?

      Kuulostat koulukodin johtajattarelta. Kerrontatyylisi kuulostaa Tim Gunnilta. joka muuten viehättävä mies.

      Aika erikoista, että miehet kaiketi ennen olivat tuollaisia ja tässä ajassa sä kuulostat pelottavalta. Miten naiset suhtautuivat tuollaisen kuuloiseen tulevaisuuteen? Varsinkin jos se oli järjestetty avioliitto?

      Jokatapauksessa: löytänet parhaiten etsimäsi kertomalla rehellisesti, että tahdot alistuvan ja hiljaisen puolison. Ei kannata huijata olevansa muuta.

    • ei ole mahdollista

      Haluaisin olla ajattelematta, työtä, rahaa, autoa, politiikkaa, taloustilannetta, miehisiä? harrastuksia. Kumpa se onnistuisikin.

      Käytännössä niitä on ymmärrettävä ja asiat huolehdittava, vaikka niistä ei kiinnosta huudella yhtään pakkoa enempää.

      Silti mies ei ole mielestäni perheen pää, siinä mielessä, että hän päättäisi asioista suuremmalla vallalla kuin nainen. Hänellä on vain oma roolinsa ja tekemisensä, naisella omansa. Yhteisiä päätöksiä sen ei pidä poistaa.

    • 2+5

      Mielummin olen sinkku lopun elämääni ja elän elämää kuin ryhdyn moiseksi kuoreksi.

    • juupajuu-----

      Mielestäni ihannenainen on käytökseltään rauhallinen ja hillitty. Elehtii naisellisesti. Ei mölötä isoon ääneen mielipiteitään tai yritä muutenkaan tuoda näkemyksiään liian vahvasti esille.

      - Luultavasti joudut elämään sinkkuna hamaan tulevaisuuteen.

      On kiinnostunut kaikista normaalin naiseen elämään liittyvistä asioista: kodinhoito, lasten kasvatus, ruoan valmistus, kodin sisustus, siivous arkiaskareet, rakkauselämä, oma ulkonäkö, naiselliset vaatteet ym.

      - Joo kyllä olen, paitsi tuosta lasten kasvatuksesta ja muistakin niin kauan kuin mieskin on. Oma ulkonäkö ja naiselliset vaatteet tulevat itseä, ei miehiä varten.

      Ei käytä liian rivoa kieltä tai yritä esittää älykästä. Kauniskin nainen menee herkästi pilalle, jos hän puhuu kovaan ääneen asioista, joista naisen ei kuulu olla kiinnostunut.

      - Rivo kieli on ällöttävää myös miesten suusta. Älykästä ei tarvitse yrittää esittää, eikä edes esittää. Minun kaltaistani naista sinunlaisesi luuseri juoksee karkuun.

      Naisen ei mielestäni kuulu olla kiinnostunut seuraavista asioista: politiikka, raha, taloustilanne, liiallinen työnteko ja menestyminen, ura, miehiset urheiluharrastukset, alkoholi, moottoriurheilu ja autot. En halua loukata ketään, mutta mielestäni nainen, joka on näistä asioista liian kiinnostunut ei ole sillä tavalla naisellinen, mitä naiselta odotan. En pidä naisessa lainkaan sellaisesta päällepäsmäröinnistä. Mies on kautta aikojen ollut perheen pää, ja mielestäni niin kuuluu olla jatkossakin. Onneksi nykyäänkin on vielä oikeasti naisellisia naisia, jotka ymmärtävät myös henkiset sukupuoliroolit.

      - Nämä ovat sitten niitä naisia jotka suostuvat tähän jotta saavat elättäjän. Minä en sellaista tarvitse. Käyn kuntosalilla, raha ja talous kiinnostavat minua suuresti, kuin myös politiikka ja pystyn keskustelemaan näistä asioista pitkiäkin keskusteluja


      Onneksi on vielä miehiä jotka arvostavat älykkäitä, naisellisia naisia. ::)

    • barbiina

      Mä oon niin samaa mieltä. Just tommonen oon. Valitettavasti oon aika varattu ja silleen. Rotunaisii on kuitenki aika harvassa.

    • Nnainen17

      Itse jotenkin tykkäsin ap:n tekstistä.. itse kyllä haluaisin just tuollaisen elämän miehen kanssa. Naisella jokin normaali työ ja kodinhoito, ja miehellä se ura. Menestyvä mies tarvitsee (ainakin omasta mielestäni) sellasenn rauhallisemman emännän.

    • Säälittävä

      Ai et nainen on vaan siel kyökis eikä sano omia mielipiteitään? Että sinä päätät rahan käytön ja tyyliin naisenkin elämän? Hyvää loppuelämää vaan sinkkuna.
      Ite ainkin olisin sinkkuna koko loppuelämäni mielummin ku tollasesti ajattelevan miehen kanssa. Pakkohan naisenkin on ajateltava rahaa, taloutta, jne. Ja sitte mitä väliä jos nainen vaikka nyrkkeilee ja on autokorjaamolla töissä? Et sinä naisen työtä, vapaa-aikaa tai kiinostuksen kohteita voi päättää.

    • Tämä on vanha ketju, mutta otanpa silti osaa tähän.

      Minusta hyvää on se, että nykyään ihmisellä on sukupuolesta riippumatta enemmän valinnanvaraa valita esim. se mitä haluaa opiskella. Mies voi opiskella vaikka sairaanhoitajaksi tai lastentarhanopettajaksi ja nainen vaikka rakennusinsinööriksi tai asianajajaksi tai peräti jopa tuomariksi. Nainen voi myös olla luterilaisessa kirkossa pappi, jopa piispakin.

      Nykyään jokainen voi myös enemmän tehdä asioita oman luonteensa mukaan, ei sen mitä sukupuolta edustaa ja jos tuntee viehtymystä oman sukupuolensa edustajiin, voi vapaammin olla oma itsensä siinäkin tapauksessa.

      Toisaalta taas nykyään puhutaan julkisesti liian vapaasti jopa kaikkein intiimeimmistä asioista. Televisiossa ja radiossa naiset keskustelee seksistä ja tuo asiat julki joskus liian ronskilla tavalla. Ihmisiltä tuntuu nykyään olevan raja julkisen ja yksityisen välillä vähän hakusessa, ainakin välillä. Kaikki pitää sanoa ääneen eikä aina mietitä miten asiat sanotaan.

      Nykyään naiset myös kiroilee enemmän, jopa teeveessäkin. Jotkut juovat alkoholiakin kuin pesusienet ja polttavat tupakkaa kuin korsteeni. Jos tätä katsoo naisellisuuden valossa, niin tällainen ei mielestäni ole oikein naisellista käytöstä. Toki alkoholia voi nauttia, mutta hillitysti.

      Toisaalta taas naisen ei mielestäni kuitenkaan tarvitse olla miehiä eikä toisia naisiakaan miellyttävä ja naisella saa olla omiakin mielipiteitä, kysymys vain on siitä miten mielipiteet tuodaan julki ja millaisissa yhteyksissä. Välillä myös miehetkin voisivat miettiä omaa kielenkäyttöään. Mielestäni nykyään ollaan menty siihen suuntaan, että sellainen kohtelias ja miellyttävä käytös alkaa olla ainakin hieman harvinaistumaan päin. Vallalla on sellainen cooli boss lady -mentaliteetti ja miehillä sellainen kauhea ronski tosimies asenne eli äijäasenne. Yritetään olla kauhean kovia ja herkkyyttä, pehmeyttä ja muita vastaavia ominaisuuksia pidetään enemmän tai vähemmän heikkoutena.

    • Anonyymi

      Ihannenainen on Andy

    • Anonyymi

      Onneksi sinun mielipiteelläsi ei olekaan yhtään sen enempää väliä kuin kalan paskalla Atlantissa. Niin, en minäkään ole sinusta yhtään sen enempää kiinnostunut.

      • Anonyymi

        Aa. No hyvä tietää, että oletkin vain pelkkä kusipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aa. No hyvä tietää, että oletkin vain pelkkä kusipää.

        Haista sinäkin vittu. Kusipää vain koska en ole sinusta kiinnostunut?? Taisi mennä tunteisiin, voivoi.


    • Anonyymi

      Melkein oikein paitsi että politiikka, raha ja talous ovat yhteisiä mielenkiinnonkohteita. Miten voisi olla suhteessa tyypin kanssa joka on ihan pihalla siitä eliitti höykyttää ihmisiä mielensä mukaan.

    • Anonyymi

      😂😂😂😂😂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2194
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1866
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1205
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      13
      1135
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe