Teen töitä kuukausipalkalla ja tasoittuvalla sopimuksella. Työaikamuoto on epäselvä ja luottamusmies hiillostettiin ulos talosta ennen kun tuli selvyyttä asiaan. 3 vuoden aikana en ole saanut laillista työvuorolistaa vaan silloin tällöin on tullut epämääräinen paperi jossa on ollut päivämäärä ja aloitus kellonaika. Joka toinen työpäivä on pitkä (yli 14h) ja kaikki tunnit maksetaan perustunteina jos ne pääse kiertymään, tai saa pitää vapaana. Vapaapäivistä tosin ei ole vaara, koska jos tunteja on paljon niin päivät puristetaan vaan kaikilla tehoilla pienemmiksi väkisin, eli en tiedä etukäteen kuinka pitkä päivästä tulee. Työnantaja saa kiinteän hinnan meidän työstä ja porukka on vaan puolittunut vuosien aikana - taas ei näy palkassa tai tuntimäärissä. Peruutuksia on tullut korvauksetta ja töiden alkamisajat on heitellyt jatkuvasti vaan ei ole tapa todistaa mitään koska ikään kuin työsuunnitelma on jäännyt tekemättä. Työt tehdään ympäri vuorokauden silloin kuin sopii tilaajalle. Oma porukka hoita kaiken, firman omistajat on nähty ehkä kerran vuodessa huonoissa merkeissä, jotta ne vois uhkailla että on mahdollisuus jäädä työttömäksi. Voimat ja hermot lopussa, ei ole vara jäädä työttömäksi. Onko kysymys harmaasta ylityöstä vai mistä? Miten voisin tästä lähteä etenemään? Olen liiton jäsen mutta pelkän, että jos mokan jotain saan lähteä aika nopeasti...
Miten etenen kun epäilen, että työnantajani vedättää?
65
3163
Vastaukset
- Epäusko liittoihin
Kokeilepa onko liitosta sun kohdalla mitään iloa, siis jos ne vaikka osais kertoa sulle miten tuon pitäs mennä ja mitä kaikkea sulle on jätetty maksamatta. Eipä se liittokaan omin nokkinensa mene kenenkään työpaikalle söhimään, jos et erikseen niitä käske. Pyydä vaan suomennos sun sopparin sisällöstä ja siitä, mitä sen mukaan sulle kuuluu ja mitä oot siis jääny saamatta!
- näin se vaan menee
"Työnantaja saa kiinteän hinnan meidän työstä ja porukka on vaan puolittunut vuosien aikana - taas ei näy palkassa tai tuntimäärissä"
Näinhän se menee palkat ja hinnat nousee, yrityksen myymä tuote asiakkaalle pysy samana tai laskee!
Jostakin tuotto ja kate on revittävä jotenka jäljelle jäävät joutuu painamaan enemmän töitä! - mä vaan
näin se vaan menee kirjoitti:
"Työnantaja saa kiinteän hinnan meidän työstä ja porukka on vaan puolittunut vuosien aikana - taas ei näy palkassa tai tuntimäärissä"
Näinhän se menee palkat ja hinnat nousee, yrityksen myymä tuote asiakkaalle pysy samana tai laskee!
Jostakin tuotto ja kate on revittävä jotenka jäljelle jäävät joutuu painamaan enemmän töitä!Liittoon yhteytä heti paikalla. Ei sun ole pakko tehdä ylitäitä niin paljoo kun olet tenyt. Kuulostaa sairaalta. Ylitöistä pitää maksaa ylityä palkka joka pitää olla tuplasti peruspalkkaa isompi. sua kusetetaan ja sun pitää ottaa sioista selvää itse. ota liittoo yhteyttä ja ne kertoo sulle.
- outo tyyppi---
Ai ettäkö mitä tekisit; no älä ainakaan tänne tule...
- Liitto ja lm
Hankkikaa toimiva luottamusmies ja ota nyt ensalkuun yhteys liittoon.
- Oletko ahne?
Onko niillä luottamusmiehillä enää niin merkitystä duunarin näkökulmasta. Eikö he ole jo työnantajien puolella. Yleensä niin huonosti kouluttamattomia luottamusihmisiä ja hakijoita ei laisinkaan. Joku onneton reppana ryhtyy siihen työtehtävään.
Miksi kaikkia asioita rikotaan ja luottamusmiehet, työsuojeluhenkilöt ei tee mitään asioiden suhteen. Miksi maksaa liittojen jäsenmaksuja.
Moni ilmeisemmin ryhtyy luottamushenkilöksi vaan rahan suhteen. Mutta monessa työpaikassa ei ole edes annettu aikaa tavata henkilöstöä ja työnantaja sanelee asioista kaiken.
Miksi tähän on tultu? Miksi liitot ei aja oikeasti jäseniensä etuja?
Mitä tulle aloittajan tekstiin niin teet liikaa ylityötä, vapaapäivät kuuluu pitää ja työvuorlistat tulee olla näkyvissä, johon on kirjattu työtuntisi. Miten sulle maksetaan palkka.
Vai oletko sarjassamme yksi ahne joka on suostunut tekemään toisenkin henkilön työt ahneuksissasi? Tähänkö on tultu, että viedään toisen ihmisen työ oman ahneuden vuoksi?
Nykypäivää syödään ihmisiä ja saadaan itse hiukan lisärahaa. Onko tämä tätä päivää työmaailmassa ja ahnehtiessa itse kaiken. Muilla ei väliä! - Hurraa! Hurraa!
Oletko ahne? kirjoitti:
Onko niillä luottamusmiehillä enää niin merkitystä duunarin näkökulmasta. Eikö he ole jo työnantajien puolella. Yleensä niin huonosti kouluttamattomia luottamusihmisiä ja hakijoita ei laisinkaan. Joku onneton reppana ryhtyy siihen työtehtävään.
Miksi kaikkia asioita rikotaan ja luottamusmiehet, työsuojeluhenkilöt ei tee mitään asioiden suhteen. Miksi maksaa liittojen jäsenmaksuja.
Moni ilmeisemmin ryhtyy luottamushenkilöksi vaan rahan suhteen. Mutta monessa työpaikassa ei ole edes annettu aikaa tavata henkilöstöä ja työnantaja sanelee asioista kaiken.
Mitä tulle aloittajan tekstiin niin teet liikaa ylityötä, vapaapäivät kuuluu pitää ja työvuorlistat tulee olla näkyvissä, johon on kirjattu työtuntisi. Miten sulle maksetaan palkka.
Vai oletko sarjassamme yksi ahne joka on suostunut tekemään toisenkin henkilön työt ahneuksissasi? Tähänkö on tultu, että viedään toisen ihmisen työ oman ahneuden vuoksi?
Nykypäivää syödään ihmisiä ja saadaan itse hiukan lisärahaa. Onko tämä tätä päivää työmaailmassa ja ahnehtiessa itse kaiken. Muilla ei väliä!"Huonosti kouluttamattomia" ??? Kaksinkertainen negaatio, tarkoittaa siis, että ovat hyvin koulutettuja.
Niin että jos tuon tason "neuvojilta" joku ottaa ohjeita vastaan, silloin hän joutuu ns. ojasta allikkoon. - oikoik
Oletko ahne? kirjoitti:
Nykypäivää syödään ihmisiä ja saadaan itse hiukan lisärahaa. Onko tämä tätä päivää työmaailmassa ja ahnehtiessa itse kaiken. Muilla ei väliä!Minä en ainakaan ole työnantajan puolella. Ryhdyin luottariksi sen jälkeen kun työnantaja oli huijannut palkkaani. Se korjattiin silloisen luottarin toimesta. Melkein joka päivä kuuntelen työnantajan jaarituksia, haukkumisia, syytöksiä jne. Yhteistyötä ei ole, koska meidän työnantaja ei ole vielä ymmärtänyt että luottarista voi ihan oikeasti olla apua työpaikkatoiminnan kehittäjänä.
Mitä tulee raha puoleen niin paremmin tienaisin jos en olisi luottarina vaan omassa toimipisteessäni työkavereideni kanssa. - Ei ay
oikoik kirjoitti:
Minä en ainakaan ole työnantajan puolella. Ryhdyin luottariksi sen jälkeen kun työnantaja oli huijannut palkkaani. Se korjattiin silloisen luottarin toimesta. Melkein joka päivä kuuntelen työnantajan jaarituksia, haukkumisia, syytöksiä jne. Yhteistyötä ei ole, koska meidän työnantaja ei ole vielä ymmärtänyt että luottarista voi ihan oikeasti olla apua työpaikkatoiminnan kehittäjänä.
Mitä tulee raha puoleen niin paremmin tienaisin jos en olisi luottarina vaan omassa toimipisteessäni työkavereideni kanssa.Voitko mainita ne asiat? Ryhdyitkö luottariksi siksi, että ainakaan sinun palkkaasi ei huijata. Oletteko kenties pyrkineet osallistumaan firman johtamiseen?
- vaihtanut paikkaa
Ryhdy hyvä ihminen luottamusmieheksi, sitten et voi saada kenkää. Sitten vaan selvität liiton kanssa koko sotkun ja elätte elämänne onnellisina.
Näin se menee. Joko teet itse, tai sitten tyydyt siihen mitä sulla on. - ensiksi
Merkitse kaikki tunnit ja päivämäärät muistiin paperille. Pidä tarkkaa kirjaa työmääristä.
- Ilman jäänyt, mutta
Pyydä kuittaus joltakulta listaasi, jotta voit tarvittaessa käyttää paperia todisteena oikeudessa. - Kukaties rikastut työsuhteen päätyttyä, kun käräjöit liiton avustuksella saamattomista ylityökorvauksista.
Sellaisista tapauksista saa aina välillä lukea lehdistäkin.
- Helppo neuvo
Etsi uusi työpaikka! Ennemmin tai myöhemmin löytyy.
- Joskus isäntä
Kaikki tunnit ylös ja uusi työpaikka hakuun. Lähtiessä tuntipäiväkirjan mukainen vaatimus palkoista ja jos ei onnistu niin liiton kautta vaatimaan. Jos työsi on itsenäistä niin laita oma pulju pystyyn, kun kerran töitä tuntuu riittävän. Joka tapauksessa kannattaa hankkiutua pois huonolta työnantajalta. Jos tuollaisesta jää työttömäksi, se on todennäköisesti parasta, mitä elämässä voi tapahtua. Nimim. kokemusta on.
- toivoton
Ylitöistä on maksettava aina lain mukainen korvaus ja muu sopimus on mitätön
Se edellyttää, että olet joka päivä pitänyt tunnit ylhäällä
Oletko vaatinut työnantajaltasi niiden maksamista, jos se on kieltäytynyt ja pelkäät työpaikkasi puoesta niin säästä ne sitä tilannetta varten jos jostai syystä työhuhteesi jostain syystä päättyy
niin ne on saatavissssa jälkikäteenkin
Jos et ole liiton jäsen niin työsuojeluviranomaiset hoitvat sen- Provikkalainen
Mikä ihmeen "lain mukainen korvaus"? Tesseissä näistä puhutaan kyllä, mutta jos alalla ei ole tessiä, niin sitten pikkusen toinen juttu.
Omalla kohdallani tilanne on se, että olen ollut pitkään provikkapalkkaisessa työssä, siis täysin provikkaliksa. Tunteja on tullut välillä reippaastikin pitkiä aikoja, 10-12h/pv 5-6pv/vk. Koska liksani tulee täysin tuloksen mukaan, ei näistä ylityötunneista luonnollisesti voi tulla sen kummempaa korvausta. Myös työsopparissa on maininta, että ylityöt on kielletty... olen siis tehnyt sopparin vastaisesti ylitöitä, koska systeemi ei olisi muuten ollut toimiva. Ylitöistä ei ole tosin kyllä tullut sanktioitakaan. Alalla siis ei ole tessiä. - Nimimerkki varattu
Provikkalainen kirjoitti:
Mikä ihmeen "lain mukainen korvaus"? Tesseissä näistä puhutaan kyllä, mutta jos alalla ei ole tessiä, niin sitten pikkusen toinen juttu.
Omalla kohdallani tilanne on se, että olen ollut pitkään provikkapalkkaisessa työssä, siis täysin provikkaliksa. Tunteja on tullut välillä reippaastikin pitkiä aikoja, 10-12h/pv 5-6pv/vk. Koska liksani tulee täysin tuloksen mukaan, ei näistä ylityötunneista luonnollisesti voi tulla sen kummempaa korvausta. Myös työsopparissa on maininta, että ylityöt on kielletty... olen siis tehnyt sopparin vastaisesti ylitöitä, koska systeemi ei olisi muuten ollut toimiva. Ylitöistä ei ole tosin kyllä tullut sanktioitakaan. Alalla siis ei ole tessiä.Työaikalaki ylitöiden korvauksista:
22 §
Lisä- ja ylityöstä maksettava korvaus
Lisätyöstä on maksettava vähintään sovitulta työajalta maksettavaa palkkaa vastaava korvaus.
Säännöllisen työajan määräytyessä 6, 9, 10, 12 tai 13 §:ssä säädetyllä tavalla on vuorokautisen säännöllisen työajan ylittävältä kahdelta ensimmäiseltä työtunnilta maksettava 50 prosentilla ja seuraavilta 100 prosentilla korotettu palkka. Viikoittaisen säännöllisen työajan ylittäviltä työtunneilta on maksettava 50 prosentilla korotettu palkka.
Työn jatkuttua jaksotyössä koko kahden tai kolmen viikon ajanjakson on 12 tai 18 ensimmäiseltä säännöllisen työajan ylittävältä työtunnilta aloittamis- ja lopettamistyö mukaan lukien maksettava 50 prosentilla ja näitä seuraavilta työtunneilta 100 prosentilla korotettu palkka. Jos ajanjakso on keskeytynyt sen johdosta, että työntekijän työsuhde on päättynyt tai että hän ei ole voinut olla työssä loman, sairauden tai muun hyväksyttävän syyn vuoksi, lasketaan, kuinka monta tuntia keskimääräinen työaika kesken jääneenä ajanjaksona on työhön käytettyinä vuorokausina kahdeksaa tuntia pidempi. Tämän tuntimäärän kahdelta ensimmäiseltä keskimääräiseltä ylityötunnilta on maksettava 50 prosentilla ja seuraavilta tunneilta 100 prosentilla korotettu palkka.
Jos säännöllinen työaika perustuu 14 §:ssä tarkoitettuun poikkeuslupaan tai työehtosopimukseen, on luvassa tai sopimuksessa mainittava perusteet, joiden mukaan ylityöstä maksettava korotettu palkka lasketaan.
- neuvo879
Tuostahan pitää pomolle sanoa aina vähintään 3kk välein että tunteja on kertynyt ja olen halukas pitämään ne sovittuna (sano pävämäärä) aikana pois , vai maksatko ne palkkana 500% korotuksena.
Ja tee paikallinen sopimus että saat varmasti sellaisen korvaksen työstäsi jonka itse haluat. ... kun mä olen niin tärkeeeee......
jessus mitä luusereita- reg68
tällainen provo tänään.Ei kannata ottaa aloitusta tosissaan..
- N
Voimpa sanoa et kuulostat...
- ITE OOT PÄSSI
voi mulla taas on kuule ihan toisin päin siis todella vähän toitä ja silt jotai 4 donaa palkaa
- eki34_
Mä en tekisi mitään tuon eteen. Kun irtisanoo itsensä niin on vähän niinkuin
lainsuojaton. Typerä ammattiylpeys kannattaa vain niellä... - työnarkomaani
Muistokirjoitus: Olin korvaamaton
Olisko kuitenkin parempi koittaa etsiä uutta työpaikkaa? Kuulostaa klassiselta esimerkiltä, josta seuraa jossain vaiheessa loppuun palaminen.
- provis
Epäilen että olet urpo
- JÖNSSSSIIIII
kuuluu joukkoon URPOLA
- JK
JOTENKIN
- Palkkaturva
Teputa liittoon, jos et kuulu niin sitten on olemassa palkkaturva. Oletko pitänyt kirjaa tunneistasi?
- jusmo
idiootti
- mooses2
Voi voi. Ei muuta kun laulun sanoin: "Rakasta kärsi ja unhoita". Tähän on tultu tässä juppiyhteiskunnassa. Hyppää pois oravanpyörästä niin kuin minä ja moni muum olemme tehneet. Sitä pärjää ilman BMW:tä ja muita kerskakulutustavaroita. Nyt on aikaa itselle ja perheelle.
Hyvää kesää mä lähden maalle Helsiongistä. - olet typerys
Kuka vi tun idiootti tekee yli 6h päivää?
- Satuvaari
Ylläpito satuilee.
- hipsteriina X
Jos et kuulu ammattiliittoon, niin ota yhteyttä asuinpaikkasi työsuojelupiiriin (täällä meillä päin se on Uudenmaan työsuojelupiiri). Kysy kaikkia noita asioita sieltä, joita olet täältä meiltä kysynyt. Tarvittaessa he voivat siis virallista tietä kysyä työnantajalta asioista. Työnantajan kuuluu nimittäin pitää työaikalain vaatimia tietoja esim. työvuoroista, lomakertymästä ja pidetyistä lomista.
Vaikka työnantaja ei noudattaisi minkään alan TES:iä, niin työnantaja on silti velvollinen noudattamaan työlakia. Näppäränä varmasti osaat googlettaa ja etsiä tietoa, mitä laki todellisuudessa sanoo. Lakia ei siis voi rikkoa minkään TES:in puitteissa. TES voi korkeintaan täsmentää asioita, mutta TES ei saa olla ristiriidassa työlakiin nähden. Tässäpä sinulle valmiina linkkinä netistä bongattu työaikalaki:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960605
Työajat voi olla normaalia 8 tuntia pidemmät, mutta silloinkin pitää katsoa, että viikkotyötuntimäärät ei ylity. Joillakin aloilla saatetaan tehdä vähemmän työpäiviä, mutta pidempiä päiviä, jolloin työaika tasoittuu keskimäärin siihen 40 h/viikko. - Make 1961
Ota yhteyttä liittoosi !!!!!!!!!!
- loimaalainen loim.
Vielä paree on, kun otat yhteyttä Loimaan kassaan. Nehän on jotain uskovaisia ja ne rukoilee Herraa Seepaottia. Pyydä että ne rukoilee sunkin puolesta. Ehkä Herra Seepaotti lähettää sulle jotain hyvitystä (rahaa postisiirrossa, uusi taulutv tai vaikka jonkun hyvän huorran). Meinaan vaan että Herrallemme Seepaotille kaikki on mahdollista.
Ei ole muuta Jumalaa kuin Herra Seepaotti ja Loimaan kassan henkilökunta on hänen profeettojaan.
Aammen.
- oikeasti !
Olet tyhmä, tyhmenpi, tyhmin !
- ~cis~
Tiedät varmaan kuka on oma esimiehesi? Jospa aloittaisit siitä että juttelisit hänen kanssaan. Varaa etukäteen aika, sano, että haluat selvittää työsuhteen ja työajan epäselvät kohdat ja että haluat että asiat kirjataan paperille - ja tarvittaessa tästä tapaamisesta voitte laatia vaikka yhteisen muistion.
Liittoonsoittelijoita kyllä riittää, mutta kyllä se homma pitää aloittaa sieltä missä se hoitaa voidaan eli työpaikalla. Sitten voi jo soittaa liittoon, jos ei esimies hoida asiaa kohtuullisessa ajassa. Aloitteestasi, vastauksesta siihen ja muusta tilanteeseen liittyvästä kannattaa tehdä muistiinpanot. - varatuomari v.
Sinun pitää EHDOTTOMASTI totella aina työnantajaasi ja olla hänelle kuuliainen sekä alamainen. Työantajasi elättää sinut ja jos sinulla on perhettä, työantajasi elättää heidätkin.
Kuinka siis voisit kaan rettelöidä työnantajaasi vastaan!
Jo pelkkä epäily "vedättämisestä" paljastaa sinun olevan häiriintynyt yksilö! Et kai vain ole joku terroristi, joka aikoo häiritä maamme elinkeinoelämän kehitystä? - N
Mitäpä tarkoitat?
- varatuomari v.
Tarkoitan JUURI SITÄ, mitä sanoin! Jokaisen työntekijän velvollisuus on olla alamainen työnantajalleen ja nöyrästi totella ja noudattaa työnantajan käskyjä.
Muuten maamme vajoaa anarkiaan, josta edes Paavo Väyrynen ei meitä pysty pelastamaan.
- :)
Ole yhteydessä omaan ammattiliittoosi
- tottuus
ensiksi otat sinne liittoon yhteyttä. siellä ne osaa kertoa miten mikäkin homma menee ja toiseksi lopeta pelkääminen. Elä kuuntele niiden pelotteluja "voihan sitä olla työtönkin" "ei töitä ole pakko tehdä" "kyllä tälle aina tekijä löytyy"
- riistäjät kuriin
Ota liittoo yhteyttä. Jos et kuulu liittoon, niin liity. Liitosta saa ilmaista apua ja tarvittaessa he hoitavat epäselvät tilanteet kuntoon lakimiesten voimalla.
- ilmainen apu?
Eli meneekö se siivu palkasta sitten pelkästään siihen kuppaseen kalenteriin?
- K. aivoissa itää
ilmainen apu? kirjoitti:
Eli meneekö se siivu palkasta sitten pelkästään siihen kuppaseen kalenteriin?
Miten kalenterissa voi olla kuppa?
hmetys!
Taitaa olla sulla ittellä päässäs kuppa!
- minä vaan
Kyllä pitää hälytyskellojen soida jos luottamusmies on hiillostettu ulos. Kuulostaa sitlä, että ovat firmassa melko pitkän pennin pystyssä sinulle.
- Työaikalaki.
Työaika. Työehtosopimus, vat alakohtaisia.
Etsi netistä tietoa hauilla.
Tämä löyty netistä haulla työaika.
http://www.yrittajat.fi/fi-FI/tyonantajanabc/tyoaika/
-------------
- Päiväuni-Provo
Vaikka tää juttu on skedaa satua mutta monelle todellisuutta, siis nauttikaamme KokoomusOnnelan ParemminVoivien Paratiisista, tällaista se on parhaimmillaan.
Siis nauttikaa jotka voitte, kohta Kakoomus romahtaa, jo seuraavissa vaaleissa.!!
Ylläpidon 'päiväuni' saippuajuttu, toki vakavasta asiasta.. Suomessa on tämänkaltaisissa tapauksissa mahdollisuus liiton,verottajan ja yllätys myös poliisi puuttuu jo nimettömänkin vihjeen perusteella,niin sanotun painostuksen alla eli kiristämällä teetetyn työn määrä näkyy yrittäjän papereissa ja sopimuksissa. Sitä kautta selviää tilinauhoista tunnit joihin liitto tarttuu ja verottoja peesaa omansa pois,Poliisia taas kiinnostaa onko työn antaja maksanut sopivat korvaukset duunarille ja eri tyisesti verot.Luulen että osa pomosi rahoista on harmaata taloutta.Tiedän että poliisilla on tehokkaat konstit pistää nämä vilunki pellet maksamaan ja vaikka lusimaan,Poliisit painaa pitkää päivää kuka missäkin hommassa pikkupalkalla,joten kyllä Suomen poliisi ymmärtää tämän päivän työtilanteen,ettei tänne kiristäjiä tarvita.Onhan teillä kännyissä kamerat ja äänitys mahdollisuus,joten kerätkaa virkamiehille todisteita,ja mene oikeusapu toimistoon tilinauhojes kanssa tietoa hakemaan.Eikä sitä lopputiliä tarvi pelätä,kyllä se yrittäjä kusahtaa kuitenkin kun vie kilpailutilanteessa toisilta yrittäjiltä työt aina halvimmalla ja nopeimmalla tarjouksella,eli yrittäjäin keskusliitto haluaisi myös tietää asiasta.Sitäpaitsi kyllä lliitosta saa ilman karenssia korvauksia,kun uskallat aukaista suusi,vai onko koko työ yhteisö pelkureita.Voihan tämä koko jutun aloitus olla provo kun tuntuu vähän oudolta nykytilanteessa.
- ~cis~
Aloittajan ongelma taisi kylläkin olla se, että tehdyt tunnit _ei_ näy tilinauhoissa. Poliisia ei kiinnosta kenenkään palkkasaatavat, ellei henkilö itse niitä lähde peräämään, silloinkin kyse on ensisijaisesti riita-, ei rikosasiasta. Poliisi ei pistä ketään lusimaan. Kiristys on eri asia kuin työperusteinen syrjintä tai työaikalain rikkominen jne. Työpaikalla ei passaa äänitellä ja tallennella mitään salaa, tai voi itselle rapsahtaa tuomio. Ja niin edelleen...
- neuvo.
Voit myös kokeilla neuvotella itsellesi hyvät sosiaaliedut:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10700459 - käyttöönottaja
Kannattaa ottaa velkaa oikein reilusti. Tämä takaa, että saat olla vedätettävänä, katsos kun tätä velkkakoukkua nämä vallanvahtikoirat käyttävät asenaan.
- moi_____________
Eti uus duuni. Kirjaa joka päivältä työtuntisi vaikka tietokoneella ja säästä palkkakuitit. Pomosi ei vissiin joko välitä velvollisuuksistaan, tai sitten ymmärrä niitä.
- Näin asia on!
Te KAIKKI olette anarkisteja ja terroristeja ja kommunisteja ja ihan varmasti joku teistä on Al-Kaidan jäsen!
Yllytätte työläisorjaa nousemaan Kapinaan laillista yhteiskuntajärjestystä vastaan! Laillisuutta edustaa Työnantaja, kuten teidän ainakin PITÄISI tietää.
Työläisorjan PITÄÄ tyytyä osaansa, sen on Isä Jumala hänelle valimistanut jo silloin kun kyseinen Työläisorja oli äitinsä kohdussa.- eräs loimaalainen
Olen samaa mieltä, ja siksi veisaan hartaasti: Hallelujaa!
- Rotary-veli Amos
eräs loimaalainen kirjoitti:
Olen samaa mieltä, ja siksi veisaan hartaasti: Hallelujaa!
Kyllä noi nykyajan työläiset on tosi härskejä anarkisteja! KAIKKI vaan pitäis saada itselle, eikä yhtään ajatella sitä, että työnanataj elättää tommoset työläisolennot ja vielä niiden eukot ja penikatkin.
Kiittämättömyys on maailman palkkia, se TAAS kerran nähdään tässäkin viestiketjussa! Rotary-veli Amos kirjoitti:
Kyllä noi nykyajan työläiset on tosi härskejä anarkisteja! KAIKKI vaan pitäis saada itselle, eikä yhtään ajatella sitä, että työnanataj elättää tommoset työläisolennot ja vielä niiden eukot ja penikatkin.
Kiittämättömyys on maailman palkkia, se TAAS kerran nähdään tässäkin viestiketjussa!rotary veli amos. HAISTA SINÄ PASKA, DUUNAREIDEN PERHEET ELÄÄ KÄDESTÄ SUUHUN JOTTA SINÄ SAAT PELATA KAUNIINA ARKIPÄIVÄNÄ GOLFFIA,, TOLLASET MULKUT PITÄS VIEDÄ SAUNAN TAAKSE JA ANTAA NISKALAUKAUS!
- Rotary-veli Amos
härkä81 kirjoitti:
rotary veli amos. HAISTA SINÄ PASKA, DUUNAREIDEN PERHEET ELÄÄ KÄDESTÄ SUUHUN JOTTA SINÄ SAAT PELATA KAUNIINA ARKIPÄIVÄNÄ GOLFFIA,, TOLLASET MULKUT PITÄS VIEDÄ SAUNAN TAAKSE JA ANTAA NISKALAUKAUS!
Te, arvoisa "härkä81" olette juuri sellainen anarkisti, jollaisia pieniaivoiset työläisolennot ovat! Suojelupoliisi tarkkailee teidänlaisianne väkivaltaisia yksilöitä, jotta me yhteiskuntaa ylläpitävät Kunnialliset Kansalaiset voimme elää rauhassa täällä kauniissa kotimaassamme.
Ansaitsisitte julkisen raipparangaistuksen! Toivottavasti rikoslakia muutetaan mahdollisimman pian sellaiseksi, että työläisolennot pidetään kurissa ankarilla rangaistuksilla!
- 18+8
Koet itsesi riippuvaiseksi työstäsi, mutta jos oikein tarkastelet asiaa, niin huomaat varmasti että se on ajatus josta pidät kiinni, ja jonka takia sinua on helppo manipuloida. Mikä on elämässä tärkeää? Voitko muuttaa asioiden tärkeysjärjestystä? Teetkö edes työtä itsesi eteen, vai muiden eteen? Muiden eteen on myös se, että pyrkii ylläpitämään tiettyä imagoa/julkisivua ulospäin, eli se on kaukana itsenäisestä elämästä.
Ihminen pitää itseään vankina elämässä joka hänelle on opetettu. Hyvä kirja aiheesta, ja jonka avulla voi vapautua opituista ajatuksista löytyy sivulta www.alkuajatus.org liitot on näissä asioissa täysin hampaattomia! Itse olin 4 vuotta samankaltaisessa työtilanteessa pienessä firmassa missä ylityö tai arkipyhäkorvauksia ei tunnettu, erehdyin pitämään pomoa kaverinani jonka takia aluksi suostuin tekemään vähän viikonloppuhommia ilman korvauksia "kaveri palveluksena", ja aina lupailtiin että kohta alkaa rahakkaat hommat. Noin kolmen vuoden aikana siitä kehittyi kuin huomaamatta täydellinen hyväksikäyttö työsuhde, jonka tajusin itse vasta kun meni mielenterveys sen myötä avioero ja lapset, tajusin pomoni olleeen täysi narsisti. Tällä hetkellä vuosi takana työttömänä ja nyt 3kk sairaslomalla psyykkisistä syistä. Onnex sain kostettua pex-pomolleni, narautin sen törkeästä vakuutuspetoksesta ja veronkierrosta lisäksi menin yksityisen asianajajan juttusille ja haastoin mulkun viälä oikeuteen korvaus vaateiden kera, sen jälkeen on ollu nöyrää poikaa, SITÄ SAA MITÄ TILAA! Nyt on raha vähissä mutta alkaa pitkästä aikaa vuosiin olemaan stressi poissa, joten suosittelen samankaltaisia toimia, niin kauan ku kukaan ei tee mitään niin nämä kusipää työnantajat jatkavat näitä touhuja repimällä muiden selkänahasta. Ja muistakaa että työt ei tekemällä tästä maasta lopu, tekevä löytää aina töitä!
- ApuaMitäTeen
Hei, mistä saisin löydettyä sellaisen yksityisen asianajajan? Voimia sulle, monet eivät oikein ole kokenneet tämän kaltaista kohtelua.
- yks joulumuisto
Muistan yhden hyvän jutskan kun tapahtu sillon kuma olin tommonen 12 vee.
Mä join jouluaattona 1 ½ litraa tosi vahvaa kiljua ja sitten vielä korillisen A-olutta ja mä sammuin keittiön lattialle. Mä heräsin siihen kun Joulupukki pani mua perrseeseen. Muistan sen vieläkin tosi hyvin :))- muistojen kultaa
Nuo muistot rakkaat lapsuuden, ne konsaan ei jää unholaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618860- 1405093
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.384453- 213638
- 233262
- 603102
- 293007
- 322698
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4232391- 322329