Matka Slemaniin

Sulaymaniyah

Hei!
Olen lähdössä mieheni kanssa ensimmäistä kertaa Slemaniin ja olisinkin kysynyt teiltä jotka olette siellä jo käyneet että millaisia asioita pitäisi ottaa huomioon siellä ollessa esim. pukeutumisessa, käyttäytymisessä jne.? Mies sanoi ettei mitään sellaista ole, mutta voisin kuvitella ettei hän vain hoksaa kertoa kun on itse niin tottunut oman maansa tapoihin.

6

220

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaiiiiimo

Itsekin olen menossa mutta vasta ensi kesänä. Olisi tosiaan mukavaa kuulla kokemuksia... jos ei muilta tule vastauksia niin kerro edes sinä sitten miten meni :)

• kenkatajaankurkottaa

pommivyö tai suojaliivit/kypärä ja miinaharava jolla voi haravoida kulkureitit turvallisiksi tulee ainakin tarpeeseen?
      Irak on Afghanistanin ohella listattu maailman vaarallisimpiin paikkoihin etenkin Bagdad. Mutta mikäs siinä, toki sitä tulee matkustettua ulkkismiehen kanssa maahan kuin maahan, ihan vain mielenkiinnosta ja uteliaisuuttani kysyn että lähtisittekö myös Nigeriaan tai muualle Etelä-Afrikkaan heimosodan keskelle jos rakas mies olisikin sieltä kotoisin? koskaan ei voi sitäkään tietää palaako elossa takaisin Irakista tai näin ovat jotkut sanoneet, vaikka paljon sinne meneekin kurdimiehiä Suomesta, mutta jokaisen oma valinta riskeeraako henkensä vai ei

• 10+14

Itse en ole vielä käynyt siellä päin maailmaa, mutta oma mieheni on evästänyt muutamasta asiasta, jotka pitää ottaa huomioon sitten kun sinne yhdessä menemme:

-halaamiset, pussaamiset ja muut tunteiden näyttämiset julkisesti -tai edes miehen perheen edessä- saa unohtaa
      -naisten tupakointia ei hyvällä katsota, eli jos poltat, niin piilossa katseilta
      -vatsa, selkä, olkapäät, dekoltee ja sääret pitää peittää vaatteilla, eli hyvän maun mukainen pukeutuminen
      -mitään huivia ei tarvitse käyttää, Kurdistanin alueella lopuksi vain pieni osa naisista peittää päänsä huivilla
      -varaudu siihen, että miehelläsi on siellä perillä sit paljon "omia menoja", eli tapaa ystäviään ja miespuolisia sukulaisiaan ominpäin, eli joutunet olemaan aika paljon miehen naispuolisten sukulaisten seurassa tällä välin. Sukuloimaanhan mies on vissiin menossa, eikä mitään kahdenkeskistä lomaa viettämään? Ylipäätään siellä on mieheni kertoman mukaan paikkoja, joissa miehet seurustelevat keskenään, eikä vaimojen kuulukaan olla mukana

Mukavaa matkaa, ja kerrohan sitten takaisin tullessasi että millaista oli ja miten matka meni :))

• jossaansanua

Aivan liioteltua ainakin tuo pukeutuminen. Slemanissa voi pukeutua ihan kuin Suomessakin. Mutta perheen läsnäollessa tietenkin kannattaa edes yrittää näyttää kiltiltä tytöltä ;D Ja jos miehellä on paljon omia menoja eikä aikaa viettää kanssasi aikaa kannattaa miettiä kannattaako lähteä sille matkalle vai menettekö joskus vain sellaiselle matkalle jossa saatte olla kahden ja miehesi pystyy esittelemään sinulle paikkoja ja muita asioita. Ja mitä tulee tunteiden näyttämiseen niin ei ole missään tapauksessa hirveän sopivaa nuoleskellä perheen edessä, mutta halaaminenhan on normaalia kurdit halaavat toisiaankin jatkuvasti ja sitten taas julkisilla paikoilla tunteiden näyttäminen on ihan sama juttu kun täällä. Ei Kurdistan sentään mikään Saudi-Arabia ole.

• 9+19
        jossaansanua kirjoitti:

Aivan liioteltua ainakin tuo pukeutuminen. Slemanissa voi pukeutua ihan kuin Suomessakin. Mutta perheen läsnäollessa tietenkin kannattaa edes yrittää näyttää kiltiltä tytöltä ;D Ja jos miehellä on paljon omia menoja eikä aikaa viettää kanssasi aikaa kannattaa miettiä kannattaako lähteä sille matkalle vai menettekö joskus vain sellaiselle matkalle jossa saatte olla kahden ja miehesi pystyy esittelemään sinulle paikkoja ja muita asioita. Ja mitä tulee tunteiden näyttämiseen niin ei ole missään tapauksessa hirveän sopivaa nuoleskellä perheen edessä, mutta halaaminenhan on normaalia kurdit halaavat toisiaankin jatkuvasti ja sitten taas julkisilla paikoilla tunteiden näyttäminen on ihan sama juttu kun täällä. Ei Kurdistan sentään mikään Saudi-Arabia ole.

Mieheni kertoikin noita asioita just sitä silmälläpitäen, että asumme hänen isänsä ja äitinsä luona, eikä heidän nähden sovi juurikaan pussailla ja halailla. Kuulemma hänen perheensä on aina ollut vähän pidättyväinen tunteiden näyttämisen suhteen, siis pariskuntien välisen. Eivät hyväksy muuten edes mieheni tupakointia, saati sitä jos tietäisivät minun polttavan... :)

Mitä taas tulee miehen omiin menoihin siellä, niin mun puolesta saa ihan vapaasti käydä tapaamassa ystäviään ja sukulaisiaan, joita ei ole taas yli vuoteen nähnyt. Ei mun tarvitse olla siellä mukana kuuntelemassa puheensorinaa josta ymmärrän sanan sieltä ja toisen täältä. Voin ihan mainiosti olla sen aikaa miehen englanninkielentaitoisten sisarusten kanssa. Eihän hän kuitenkaan ole kuin muutaman tunnin poissa kerrallaan.

Joka tapauksessa en ole lähiaikoina sinne menossa, mies saa seuraavankin kerran käydä siellä ihan ominpäin. En usko että kauhean hyvin viihtyisin maassa, jonka kieltä en osaa ja jonka tavat ja kulttuuri ovat NIIN erilaisia siihen nähden mihin itse olen tottunut.... Miehen perhe on kuitenkin utelias tapaamaan minut joskus kasvotusten, joten joku päivä se matka on edessä. Tähän asti ollaan moikkailtu ja hymyilty toisillemme vain skype-keskusteluiden kautta.

• kummallista toiminta

Mikähän siinä on, että naisia saa lyödä julkisesti, mutta halaus ja suukotus on kiellettyjä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53