Naisten silmälasit?

ihmettelee.

Olen alkanut ihmettelemään, että millä logiikalla naiset valitsevat silmälasinsa, kun suurin osa ei sovi yhtään heidän kasvoillensa. Vasta, kun nainen ottaa pois ns. rumentavat lasit, niin sitä monesti havahtuu, että ompa oikeasti hyvännäköinen nainen!

Valitsevatko naiset lasinsa vain nk. muoti-ilmiön mukaan, tai optikon suosittelemat, ilman yhtään kriittisempää pohdintaa?

Vain pieni osa naisista tuntuu osaavan valita itselleen sopivat lasit, näyttävät jopa niiden kanssa hyvältä.

Varsinkin leveät ja mustat paksut kehykset, niitä on tosi monella, eikä todellakaan pue läheskään kaikkia!

Toki, ei kaikki välitä näyttää hyvältä, ymmärrän toki, vaikka moni kyllä varmasti haluaa, vähintään salaa.

180

9806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai sitten...

...heillä ja sinulla vain ei ole samanlainen maku.

• ........

Naisten maku = mikä tällä hetkellä on muotia

• fdshadgf

Varsinkin nykyään näkee nuorilla tytöillä isokokoisia ja paksusankaisia laseja jotka eivät lainkaan sovi siroille kasvoille.. näyttää älyttömiltä.

• ääääbäää
        fdshadgf kirjoitti:

Varsinkin nykyään näkee nuorilla tytöillä isokokoisia ja paksusankaisia laseja jotka eivät lainkaan sovi siroille kasvoille.. näyttää älyttömiltä.

Ei ole koskaan tullut vastaan tyttöä jolla olisi ollut järkyttävän näköiset lasit.
        Erilaisen näköiset lasit tuo vaan persoonallisuutta, onneks ite osaan sitä arvostaa.

• ilmiön perässä
        fdshadgf kirjoitti:

Ne on muotia nyt.... ja mun mielestä ne paksusankaiset isot rotiskot eivät käy juuri kenellekään...

• 6
        fdshadgf kirjoitti:

Kyseiset lasit pienentävät poskia.

• Hyvät pokat
        ........ kirjoitti:

Naisten maku = mikä tällä hetkellä on muotia

Naisten maku = sitä mitä on myynnissä = se mikä on muotia.

SIlmälaseja on hiukka hankalaa valmistaa itse, siksi me rillipäät olemme markkinoiden armoilla.

• Kannatan
        fdshadgf kirjoitti:

Ai ne 70-luvun tyyliset? Näyttävät hyviltä, paremmilta kuin 40 vuotta sitten, koska silloin lasit olivat paksuja ja naiset muutenkin niin tosissaan. Nykyajan tyttösillä vastaavat pokat ovat tosi kivat.

• rumarilli
        Hyvät pokat kirjoitti:

Naisten maku = sitä mitä on myynnissä = se mikä on muotia.

SIlmälaseja on hiukka hankalaa valmistaa itse, siksi me rillipäät olemme markkinoiden armoilla.

Kyllä niitä löytyy monenlaisia. Itse en tykkää nykymuodin mukaisista paksuista pokista, ja löytynyt ihan pikku-Instrusta ainoa mulle omasta mielestä sopiva malli: ohuet metallisangat.

En minä kaunis ole niiden kanssa enkä ilmankaan, mutten tunne oloa hyväksi jos omasta mielestäni näytän entistä friikimmältä muotilaseissa. Sopivat ne joillekin, mutta aika harvoille. Tai sitten silmä ei ole vieläkään tähän muotiin tottunut.

• jaahas25

No siis kun minä en ainakaan näe ilman laseja paljon mitään, niin niiden ikkunalasilla varustettujen pokien valitseminen ei ole ihan yksinkertainen juttu. Joutuu siis luottamaan siihen, miltä ne näyttää hyllyssä ja optikon suosituksiin. Ja valikoimatkin on rajalliset tietysti, koska oikeastaan vain niitä kulloinkin muodissa olevia laseja on myynnissä.

Jospa ne, jotka osaa valita lasit hyvin, on niitä joilla on tarvetta vain pieneen korjaukseen eli he näkevät itsensä peilistä?

• miinusta

Olinpa kerran optikolla, tyttökaveri makutuomarina, sovittelemassa kehyksiä. En tykännyt mistään. Optikko hermostui ja sanoi katsovansa, löytyykö varastosta vielä jotain viime vuosituhannen mummomalleja(!) Kiitin kauniisti, kaupat jäi tekemättä...

• powermyyjä
        miinusta kirjoitti:

Olinpa kerran optikolla, tyttökaveri makutuomarina, sovittelemassa kehyksiä. En tykännyt mistään. Optikko hermostui ja sanoi katsovansa, löytyykö varastosta vielä jotain viime vuosituhannen mummomalleja(!) Kiitin kauniisti, kaupat jäi tekemättä...

Varastit optikon aikaa, vaikka vetoatkin 'hyvään asiakaspalveluun'. Vaikka lopulta olisit ostanut kolmet lasit, olit vetänyt tuloksen miinukselle. Älä tule minunkaan yritykseeni!

• mobanu
        powermyyjä kirjoitti:

Varastit optikon aikaa, vaikka vetoatkin 'hyvään asiakaspalveluun'. Vaikka lopulta olisit ostanut kolmet lasit, olit vetänyt tuloksen miinukselle. Älä tule minunkaan yritykseeni!

Toivottavasti yksikään sielu ei eksy sinun liikkeesesi, eihän se asiakkaan vika ole jos ei optikkoliike osaa tilata kuin mauttomia laseja jotka sattuvat olemaan in kulloisenakin aikana. Myyjän tehtävä on auttaa asiakasta löytämään hänelle sopivat lasit ei päinvastoin. Kertoisitko vielä liikkeesi nimen niin osaan auttaa sinua ettei yksikään minun tutuistani tule viemään arvokasta aikaasi

• Piilolinssit ovat oiva apu uusia sankoja valitessa.

Optikolta saa muutaman kappaleen kokeilupakkauksia halvalla tai ehkä ilmaiseksikin silmälasikauppoja tehtäessä. En tiedä, käyvätkö ne ihan kaikille, mutta mielestäni kannattaa kysyä optikolta ja kokeilla.

Kun viimeksi valitsin silmälaseja, aioin jättää päätöksenteon myöhemmäksi, koska ei ollut piilolinssejä mukana. Olin poikennut liikkeesseen ohikulkumatkalla. Fiksu optikko halusi löydä kaupat lukkoon samantien ja antoi piilolinssit, ettei tarvinnut odotella uutta käyntiäni - joka olisi ehkä saattanut jäädä tekemättäkin.

• powermyyjä kirjoitti:

Höpö-puhetta. Optikon kallista aikaa - istuskella liikkeessään asiakkaita odotellen?

Kaikista ei ole palveluammattiin. Siihen vaaditaan älyä, luovaa ajattelukykyä ja aitoa halua palvella ihmisiä. Kaiken muun voi oppia ja opettaa helposti.

Hyvässä optikkoliikkeessä yksi hyvä ammattilainen pystyy palvelemaan useita asiakkaita samanaikaisesti. Hän osoittaa käytännössä palvelualttiutta, havainnoi ympäristöä kaiken aikaa, antaa välillä asiakkaiden katsella rauhassa itsekseen erilaisia sankoja ja sovitella niitä seuralaisensa kanssa, ja palvelee sellaista asiakasta, jonka huomaa palvelua tarvitsevan.

Joskus lopullinen ostopäätös vaatii useampia käyntejä, ja hyvää palvelua saanut asiakas palaa mielellään tuttuun paikkaan.

Tilannearviokyky ja oikeat toimintamallit kehittyvät harjoituksen myötä sellaisille ihmisille, jotka ihan oikeasti haluavat asiakkaan parasta ja haluavat palvella ihmisiä. Muut ammattilaiset saavat käyttää kalliin aikansa ihan itsensä kanssa asiakkaita odotellen ja kiroilla katkerana miinusmerkkistä tulostaan.

Hyvästä laadusta ja hyvästä asiakaspalvelusta maksaa mielellään hyvän hinnan. Onneksi sellaista on tarjolla.

Oma optikkoni tienasi taatusti viime käynnilläni hyvän tuntipalkan, vaikka taisin viipyä liikkeessä kaiken kaikkiaan lähes pari tuntia. Ostin kahdet silmälasit ja yhdet aurinkolasit kaikilla herkuilla varustetuilla moniteholinsseillä. Kun myy laatua ja osaamista, ei tarvitse toimia halpakauppiaana.

Itse olen saattanut poiketa kerran tyhjään silmälasikauppaan, mutta kun olen pettynyt kerran, olen kulkenut jatkossa ohi. Kauppamatkalla olen pannut merkille, että useissa optikkoliikkeissä näkee äärimmäisen harvoin asiakkaita. Nykyisin käytän vain yhden liikkeeen palveluita, ja olen ilokseni huomannut että siellä on aina ainakin muutama asiakas. Liikkeessä on myös sellaisia sankamalleja, jotka eivät kuulu ihan kaikkien kauppojen valikoimiin. Olen isuositellut liikettä tutuille ja tiedän, että hyvää palvelua kannattaa joskus odottaakin.

Powermyyjän kannattaisi ehkä miettiä, auttaisiko asennemuutos tai hyvän apulaisen palkkaaminen yrityksen tulosta. Menestyvä kauppias haluaa auttaa asiakasta määrittelemään omat tarpeensa ja löytämään haluamansa, hän ei kutsuisi itseään super- tai powermyyjäksi.

• asiakaspalvelija
        powermyyjä kirjoitti:

Powermyyjä; toivottavasti kukaan muukaan ei tule yritykseesi. Taitaa olla pankkitilinsaldokohdillaan jos on varaa tuollaisiin kommentteihin :D

• Kamera avuksi!

Jos sinulla on kännykässä kamera tai omistat digikameran, ota mukaan silmälasiostoksille, nappaa itsestäsi (tai pyydä myyjää/makutuomariasi) kuva. Jo kameran näytöltä saat jonkinlaisen kuvan lasien sopivuudesta, mutta voit myös siirtää kuvat tietokoneelle ja katsella niitä suuremmalta näytöltä. Silmäsi toki näyttävät erilaiselta kuin linssien kanssa, mutta saat selvemmän kuvan pokien muodon sopimisesta kasvojesi piirteisiin.

• rillipää*
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Piilolinssit ovat oiva apu uusia sankoja valitessa.

Optikolta saa muutaman kappaleen kokeilupakkauksia halvalla tai ehkä ilmaiseksikin silmälasikauppoja tehtäessä. En tiedä, käyvätkö ne ihan kaikille, mutta mielestäni kannattaa kysyä optikolta ja kokeilla.

Kun viimeksi valitsin silmälaseja, aioin jättää päätöksenteon myöhemmäksi, koska ei ollut piilolinssejä mukana. Olin poikennut liikkeesseen ohikulkumatkalla. Fiksu optikko halusi löydä kaupat lukkoon samantien ja antoi piilolinssit, ettei tarvinnut odotella uutta käyntiäni - joka olisi ehkä saattanut jäädä tekemättäkin.

"optimisti-orvokki"...minä en ainakaan pystyisi edes laittamaan piilolinssiä silmääni...jos pystyisin, en käyttäisi silmälaseja ollenkaan vaan käyttäisin sitten niitä piilolinssejä :) Eli ei se kaikilta onnistu että laittaa piilolinssin silmiin jotta näkee kokeilla kehyksiä. Ja varmaan vielä alkaisin maksamaan jostain hetken piilolinsseistä kun ne silmälasit on ihan tarpeeksi kalliit.

• tyytyväinen rillipää
        Kamera avuksi! kirjoitti:

Jos sinulla on kännykässä kamera tai omistat digikameran, ota mukaan silmälasiostoksille, nappaa itsestäsi (tai pyydä myyjää/makutuomariasi) kuva. Jo kameran näytöltä saat jonkinlaisen kuvan lasien sopivuudesta, mutta voit myös siirtää kuvat tietokoneelle ja katsella niitä suuremmalta näytöltä. Silmäsi toki näyttävät erilaiselta kuin linssien kanssa, mutta saat selvemmän kuvan pokien muodon sopimisesta kasvojesi piirteisiin.

"Kamera avuksi"...tää oli oikeesti hyvä idea. Eipä ole tullut koskaan optikolla käydessä ajatelleeksikaan :) Kiitos ideasta

• tottamaar
        rillipää* kirjoitti:

"optimisti-orvokki"...minä en ainakaan pystyisi edes laittamaan piilolinssiä silmääni...jos pystyisin, en käyttäisi silmälaseja ollenkaan vaan käyttäisin sitten niitä piilolinssejä :) Eli ei se kaikilta onnistu että laittaa piilolinssin silmiin jotta näkee kokeilla kehyksiä. Ja varmaan vielä alkaisin maksamaan jostain hetken piilolinsseistä kun ne silmälasit on ihan tarpeeksi kalliit.

Ei piilolinssit riitä ainoiksi "silmälaseiksi". Sankalasit on myös oltava koska piilolinsseissä on rajallinen käyttöaika useimmiten. Itse käytän työssä piilolinssejä ja iltaisin ja usein vapaalla sankalaseja.
        Hyvä idea kokeilla kehyksiä piilolinssit silmissä jos käyttää myös piilolinssejä.

• helppo ratkaisu

Optikkoliikkeessä, jossa itse käyn, tarjottiin kehyksien valintaa helpottamaan kertakäyttöpiilarit ilman eri maksua.

Eivätkä ne muutenkaan paljoa maksa, muutaman euron kappale, kun kyse on kuitenkin suuresti ulkonäköön vaikuttavasta valinnasta..
        Kannattaa kysyä.

• totta
        Kamera avuksi! kirjoitti:

Hyvä neuvo. Itse olen toiminut näin jo monta vuotta, muuten en uskaltaisi ostaa mitään. Valitettavasti vahvoja linssejä ostettaessa totuutta ei kuitenkaan näe ennen kuin silmälasit on valmistettu ja asetettu nenälle - vahva linssi muuttaa lasien ja kasvojen ulkonäköä niiiiin paljon ja hyvin yllättävillä tavoilla.

Itse pyrin ostamaan mahdollisimman neutraalit ja "muodittomat" kehykset, koska silmälasit ovat niin kalliit, ettei niitä voi ihan joka vuosi uusia.

Mutta ehkä tässä puhuttiinkin "kevytlinssisistä", jotka voivat periaatteessa valita mitkä tahansa kehykset makunsa tai muodin mukaan. Näiden ihmisten ehdoillahan silmälasikauppaa muutenkin nykyään pyöritetään.

• palvelua kaivataan
        miinusta kirjoitti:

Joo optikot on sellasii ihme nirppanokkia järjestään, jotka kai kuvittelee olevansa kovinkin hienossa ammatissa - saahan sitä luulla - myyjä mikä myyjä.

• vironsuomalainen
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Höpö-puhetta. Optikon kallista aikaa - istuskella liikkeessään asiakkaita odotellen?

Kaikista ei ole palveluammattiin. Siihen vaaditaan älyä, luovaa ajattelukykyä ja aitoa halua palvella ihmisiä. Kaiken muun voi oppia ja opettaa helposti.

Hyvässä optikkoliikkeessä yksi hyvä ammattilainen pystyy palvelemaan useita asiakkaita samanaikaisesti. Hän osoittaa käytännössä palvelualttiutta, havainnoi ympäristöä kaiken aikaa, antaa välillä asiakkaiden katsella rauhassa itsekseen erilaisia sankoja ja sovitella niitä seuralaisensa kanssa, ja palvelee sellaista asiakasta, jonka huomaa palvelua tarvitsevan.

Joskus lopullinen ostopäätös vaatii useampia käyntejä, ja hyvää palvelua saanut asiakas palaa mielellään tuttuun paikkaan.

Tilannearviokyky ja oikeat toimintamallit kehittyvät harjoituksen myötä sellaisille ihmisille, jotka ihan oikeasti haluavat asiakkaan parasta ja haluavat palvella ihmisiä. Muut ammattilaiset saavat käyttää kalliin aikansa ihan itsensä kanssa asiakkaita odotellen ja kiroilla katkerana miinusmerkkistä tulostaan.

Hyvästä laadusta ja hyvästä asiakaspalvelusta maksaa mielellään hyvän hinnan. Onneksi sellaista on tarjolla.

Oma optikkoni tienasi taatusti viime käynnilläni hyvän tuntipalkan, vaikka taisin viipyä liikkeessä kaiken kaikkiaan lähes pari tuntia. Ostin kahdet silmälasit ja yhdet aurinkolasit kaikilla herkuilla varustetuilla moniteholinsseillä. Kun myy laatua ja osaamista, ei tarvitse toimia halpakauppiaana.

Itse olen saattanut poiketa kerran tyhjään silmälasikauppaan, mutta kun olen pettynyt kerran, olen kulkenut jatkossa ohi. Kauppamatkalla olen pannut merkille, että useissa optikkoliikkeissä näkee äärimmäisen harvoin asiakkaita. Nykyisin käytän vain yhden liikkeeen palveluita, ja olen ilokseni huomannut että siellä on aina ainakin muutama asiakas. Liikkeessä on myös sellaisia sankamalleja, jotka eivät kuulu ihan kaikkien kauppojen valikoimiin. Olen isuositellut liikettä tutuille ja tiedän, että hyvää palvelua kannattaa joskus odottaakin.

Powermyyjän kannattaisi ehkä miettiä, auttaisiko asennemuutos tai hyvän apulaisen palkkaaminen yrityksen tulosta. Menestyvä kauppias haluaa auttaa asiakasta määrittelemään omat tarpeensa ja löytämään haluamansa, hän ei kutsuisi itseään super- tai powermyyjäksi.

Powermyyjä on tyypillinen suomalainen kaikkitietävä nainen!
        Siksi en ostakaan Suomesta silmälaseja, koska saan siellä surkeata asiakaspalvelua ja hirvittävän ylihinnoteltua roskatavaraa!
        Tienaatte laivalipun hinnan moneen kertaan, kun matkustatte Tallinnaan silmälääkäriin ja silmälasikauppaan!
        Tallinnassakin kannattaa käydä useammassa prillipoes!
        Silmälääkäri Suomessa 80€ ja lähimmässä terveyskeskuksessani (500m) 15€.

• ghghgu

Ostin joku aika sitten lasit. Kokeilin kehyksiä ja hyvältä näytti, mutta sitten kun niihin linsseihin läväytettiin melko vahvat tehot, niin eipä enää niin hyvältä näyttänytkään...

Yleensä ne ihmiset, kelle lasit sopivat, eivät ole niin huononäköisiä. Mitä enemmän miinuksia (tai plussaa) laseihin tarvitsee laittaa, niin sitä huonommalta lasit ihmisen päässä yleensä näyttävät... Miinukset ja plussat "vääristävät" kasvoja, miinuslaseilla esim. tulee pienet silmät ja niiden ympäristö..

• niinpä niin

Naisille sallitaan tässäkin asiassa enemmän vapauksia kuin miehille.

Mitä tulee kaikkeen ulkonäköön/hiuksiin/vaatteisiin liittyvään, nainen saa vapaasti "hassutella" värien, kokojen, pituuksien ja tyylien kanssa ja se ei koskaan näytä irvokkaalta tai sairaalloisen väärältä hänelle.

Sen sijaan miehellä täytyy olla täydellisen sopivaa kaikki tai muuten hän näyttää naisten mielestä naurettavalta ja tyylittömältä pelleltä.

• 11

Älä selitä. Hauskat ja tyylivapaat lasit on nimenomaan miesten juttu. Naisilla on olemassa vain yksi hyvä silmälasilook ja se on seksikäs sihteeri.

• silmälasikäärmeily
        11 kirjoitti:

Älä selitä. Hauskat ja tyylivapaat lasit on nimenomaan miesten juttu. Naisilla on olemassa vain yksi hyvä silmälasilook ja se on seksikäs sihteeri.

No toihan on vain sun tyylitajuasi (seksikäs sihteeri).

Joidenkin mielestä ohuet lasinpalaset ovat parhaat (mitäänsanomattoman näköiset, mutta eivät korosta silmälasipäisyysvaikutelmaa) ja toiset taas haluavat särmikkäämmän muotoiset tai väriset kakkulat.

Paras on klisesesti se, mikä pukee kantajansa värejä sekä persoonaa.

• 19
        silmälasikäärmeily kirjoitti:

No toihan on vain sun tyylitajuasi (seksikäs sihteeri).

Joidenkin mielestä ohuet lasinpalaset ovat parhaat (mitäänsanomattoman näköiset, mutta eivät korosta silmälasipäisyysvaikutelmaa) ja toiset taas haluavat särmikkäämmän muotoiset tai väriset kakkulat.

Paras on klisesesti se, mikä pukee kantajansa värejä sekä persoonaa.

Korjataas nyt. Tarkoitin että ainoa oikeasti tyylikäs silmälasilook naisella on seksikäs sihteeri. Ei tällä ole mitään tekemistä tyylitajun kanssa sillä silmät ovat yksi naisen tärkeimmistä viehätyskeinoista. Joko ei mitään tai sitten seksikäs sihteeri, näin se vain menee.

• CineChick
        11 kirjoitti:

- ja sittenkin flaksi on parempi ilman laseja. Testattu.

• huuumormiehii
        19 kirjoitti:

Korjataas nyt. Tarkoitin että ainoa oikeasti tyylikäs silmälasilook naisella on seksikäs sihteeri. Ei tällä ole mitään tekemistä tyylitajun kanssa sillä silmät ovat yksi naisen tärkeimmistä viehätyskeinoista. Joko ei mitään tai sitten seksikäs sihteeri, näin se vain menee.

Hahhah! :)

• Nainen Lapista
        19 kirjoitti:

Mun mies sanoi, että ei pokilla väliä.
        Sitten hän sanoi Kolmatta naista lainaten: tyhmää naista jaksais en, en sentään oo niin kiimainen...

Rakastan häntä vieläkin.

• ÄLLITÄLLI
        19 kirjoitti:

Onkohan liikkeiden hyllyillä "seksikäs sihteeri" nimikkeellä laseja? Onko niitä vain yksi malli vai se miljoona erilaista.. kun niitä sihteereitäkin on vaikka kuinka ja paljon, ja kaikki erilaisia. On pitkää, pätkää, laihaa, lihavaa, sopivaa, tummaa, vaaleeta, kapeakasvoista, pyöreäposkista jne.. ne sihteeritkin on "vain" tavallisia naisia.

• VamraTieto
        ÄLLITÄLLI kirjoitti:

Onkohan liikkeiden hyllyillä "seksikäs sihteeri" nimikkeellä laseja? Onko niitä vain yksi malli vai se miljoona erilaista.. kun niitä sihteereitäkin on vaikka kuinka ja paljon, ja kaikki erilaisia. On pitkää, pätkää, laihaa, lihavaa, sopivaa, tummaa, vaaleeta, kapeakasvoista, pyöreäposkista jne.. ne sihteeritkin on "vain" tavallisia naisia.

Seksikäs sihteeri-look on nettirunkkareiden fantasiaa. Eivät vielä ymmärrä että oikeassa elämässä oikeat naiset ovat eri asia kuin netin pornosivuilla olevat.

• 24
        VamraTieto kirjoitti:

Seksikäs sihteeri-look on nettirunkkareiden fantasiaa. Eivät vielä ymmärrä että oikeassa elämässä oikeat naiset ovat eri asia kuin netin pornosivuilla olevat.

Seksikäs sihteeri look voidaan toteuttaa monilla erilaisilla laseilla. Pidätte vaan rillipäänaiset takaraivossa sen ajatuksen että pitää näyttää seksikkäältä sihteeriltä. Kaikki muut muotihömpötykset jätätte omaan arvoonsa.

• kaunisnainen
        24 kirjoitti:

Seksikäs sihteeri look voidaan toteuttaa monilla erilaisilla laseilla. Pidätte vaan rillipäänaiset takaraivossa sen ajatuksen että pitää näyttää seksikkäältä sihteeriltä. Kaikki muut muotihömpötykset jätätte omaan arvoonsa.

Onneksi saan itse päättää haluanko näyttää seksikkäältä. Miesten mieliksi en tee mitään.

• 29
        kaunisnainen kirjoitti:

Onneksi saan itse päättää haluanko näyttää seksikkäältä. Miesten mieliksi en tee mitään.

No johan pomppasi. Joku päivä tajuat kaiken pukeutumisesi ja laittautumisesi tähtäävän miesten miellytykseen. Erittäin hyvä alku jos olet kaunis! Teet siis jo luonnollista tehtävääsi eli miellytät miesten silmää. Bravo!

• kaunisnainen
        29 kirjoitti:

No johan pomppasi. Joku päivä tajuat kaiken pukeutumisesi ja laittautumisesi tähtäävän miesten miellytykseen. Erittäin hyvä alku jos olet kaunis! Teet siis jo luonnollista tehtävääsi eli miellytät miesten silmää. Bravo!

On sen verran ikää että olisin sen jo tajunnut. :D Jos miellyttää niin sille ei voi mitään, säkissä en sen takia silti kulje.
        Jotkut miehetkin miellyttää silmää vaikka heistä näkee etteivät tee mitään naisten mieliksi.

• 12
        kaunisnainen kirjoitti:

On sen verran ikää että olisin sen jo tajunnut. :D Jos miellyttää niin sille ei voi mitään, säkissä en sen takia silti kulje.
        Jotkut miehetkin miellyttää silmää vaikka heistä näkee etteivät tee mitään naisten mieliksi.

Tarkoitat siis että et ole vielä myöntänyt sitä itsellesi. Väitätkö tosissasi että laittaudut naisia varten? Sehän on ilman muuta kiva näyttää edustavalta mutta kauneuden korostus tehdään miehiä varten. Miksi se on niin vaikeata hyväksyä? Mistäs muuten tiedät että nuo mainitsemasi miehet eivät tee mitään naisten mieliksi?

• kaunisnainen
        12 kirjoitti:

Tarkoitat siis että et ole vielä myöntänyt sitä itsellesi. Väitätkö tosissasi että laittaudut naisia varten? Sehän on ilman muuta kiva näyttää edustavalta mutta kauneuden korostus tehdään miehiä varten. Miksi se on niin vaikeata hyväksyä? Mistäs muuten tiedät että nuo mainitsemasi miehet eivät tee mitään naisten mieliksi?

En laittaudu KETÄÄN varten. Pukeudun ja laittaudun täysin siten kun ITSESTÄ hyvältä tuntuu. Laittautuminen tuo itsevarmuutta jolla ei ole miesten kanssa mitään tekemistä. Saatan myös lähteä kaupungille tuulipuvussa ja lenkkareissa. Jos minulla olisi tilaus parisuhteelle niin en tiedä tekisinkö toisin. Eli KAIKKI naiset ei tälläydy miesten takia. Kaikki naiset ei esitä jotain "soidinmenoja" ulkonäöllään.
        En tiedä tekeekö mainitsemani miehet koskaan mitään naisten mieliksi jos näen miehen sattumalta vain kerran elämässäni.

• 14+16
        12 kirjoitti:

Mä ainakin laittaudun nätiksi itseäni ja toisia naisia varten.

Jos joku mieskin tykkää, niin ei sille mitään voi. Katsoa saa, mut siihen se sit niiden osalta jääkin. :)

• kaunisnainen
        14+16 kirjoitti:

Mä ainakin laittaudun nätiksi itseäni ja toisia naisia varten.

Jos joku mieskin tykkää, niin ei sille mitään voi. Katsoa saa, mut siihen se sit niiden osalta jääkin. :)

Sepä siinä onkin. Toiset on nättejä laittautumatta ja toiset laittautuu. Ihan vaan yleisesti.

• ihan sama
        29 kirjoitti:

On naisia jotka vihaa miehiä. Ihan sama mitä miehet ajattele.

• tuula-neiti

Onneksi ei tarvitse valita enää minkäänlaisia kehyksiä kun kävin laserleikkauksessa. Aurinkolasitkin voi ostaa vaikka halpismarketeista kun ei tarvitse enää vahvuuksia linsseihin.

• Odotapas vain...

Ei minunkaan tarvinnut miettiä kehyksiä viiteentoista vuoteen laseroinnin jälkeen. Nyt tarvitsee taas.

• miinuslasien hyöty

Oletkos sitä miettinyt,että ikänäköä,kun tulee niin tarvitset lasit.Kun antaa miinusnäön olla normaalisti niin voit päästä eroon,kun ikänäköä tulee.Näin mulle sanoi eräs silmälääkäri.

• 48139845823450685252
        miinuslasien hyöty kirjoitti:

Oletkos sitä miettinyt,että ikänäköä,kun tulee niin tarvitset lasit.Kun antaa miinusnäön olla normaalisti niin voit päästä eroon,kun ikänäköä tulee.Näin mulle sanoi eräs silmälääkäri.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!
        "IKÄNÄKÖ". HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Jokaiselle tulee "ikänäköä", kun vuodet vierii. Sitten tarttetaan klasit, jottei ikänäköä kukaan huomaisi. Hehheenä "säilyy" vain 15-20:n välillä. Sitten vaivihkaa tulee ikänäköä ja iKäloppu tulee sitten joskus..

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

• miinusta
        miinuslasien hyöty kirjoitti:

Kävinpä minäkin laserleikkauksessa, kun kyllästyin kertakäyttöpiilarien kanssa sähräämiseen, laseista (tai optikoista) en ole tykännyt koskaan. Olen tyytyväinen.
        Silmälääkärin mukaan en tarvitse lukulaseja vuosiin, jätettiin vähän pelivaraa...
        Vaihtoehtojahan löytyy, ei tarvitse enää varoa kalliita laseja

• kaikki vanhetaan
        48139845823450685252 kirjoitti:

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!
        "IKÄNÄKÖ". HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Jokaiselle tulee "ikänäköä", kun vuodet vierii. Sitten tarttetaan klasit, jottei ikänäköä kukaan huomaisi. Hehheenä "säilyy" vain 15-20:n välillä. Sitten vaivihkaa tulee ikänäköä ja iKäloppu tulee sitten joskus..

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Iänmyöte silmien näkökyvyn heikkenemistä sanotaan "ikänäöksi" Mut hahhahahhahaha kyllä olet tyhmä, että et totakaan tiennyt HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH.

• no niin
        Odotapas vain... kirjoitti:

Ei minunkaan tarvinnut miettiä kehyksiä viiteentoista vuoteen laseroinnin jälkeen. Nyt tarvitsee taas.

Viisitoista vuotta on aika pitkä aika kuitenkin........mikään ei ole ikuista.

• ikänäkö on kiva jutt

No se leikkaustuloskaan ei kestä ikuisesti. Eli sitten taas joskus uuteen leikkaukseen tai piilareita käyttämään. Piilareita saa myös moniteholla.

• naienenen

No nyt on muotia isot kehykset, jotka ei todellakaan pue juuri ketään. Mutta kaikkihan niitä ostaa kun ne on muotia. Naisena sanoisin, että naiset kyllä menee aika lailla muodin mukaan välittämättä siitä, sopivatko ne omiin kasvoihin vai eivät. Kun muillakin on ne raybanit niin pitää itsekin saada.

• Pitää paikkansa

Toivottavasti tämä hipster-muoti menisi äkkiä ohi. Kymmenen vuotta sitten näille pöllölaseille olisi naurettu ja varmaan nauretaan taas kymmenen vuoden kuluttua.
        Älytöntä kiertokulkua.

• vanhempi rillipää
        Pitää paikkansa kirjoitti:

Toivottavasti tämä hipster-muoti menisi äkkiä ohi. Kymmenen vuotta sitten näille pöllölaseille olisi naurettu ja varmaan nauretaan taas kymmenen vuoden kuluttua.
        Älytöntä kiertokulkua.

Kaikille ei myöskään sovi ne noin 10 vuotta sitten muodissa olleet pienet kapeat rakoset, joita kyllä vieläkin näkee. Vähintään siinä vaiheessa, kun alkaa tarvita moniteholinssejä, toivottaa tervetulleeksi vähän isommat kehykset, eli nämä, mitkä nyt ovat muodissa! Hassuahan tuo sinänsä on tuo muodin kiertokulku, isoista pieniin ja taas kohta suuriin. Vähän pakko ostaa aina suurin piirtein muodissa olevat kehykset, tai muuten sitä vasta kamalalta näyttääkin. Koko ikäni melkein olen laseja käyttänyt, mutta ei silti ole tullut mieleenkään mennä leikkauttamaan silmiäni. Lasit ovat osa persoonallisuuttani. Jos joku ihana urho (urpo?) on lasien takia ohi mennyt, niin menköön! Itsekin tykkään lasipäisistä miehistä eikä tosirakkaus ole koskaan laseihin pysähtynyt!

• Tohtori kolkytkolme

En ole välttynyt huomaamasta että ne on muotia mutta KERRANKIN olen iloinen jostain muotioikusta.
        Viimeiset viistoista vuotta on v******ut se että 80-luku tuli takaisin eikä lähde pois kulumallakaan.

Näissä yliisoissa laseissa taas on enemmän 60/70 viboja ja miusta pukee kaikkia hiton paljon paremmin kuin mikään 80-luvulla keksitty.

Isot lasti näyttää funkilta ja seksikkäiltä.

• 2+12
        vanhempi rillipää kirjoitti:

Kaikille ei myöskään sovi ne noin 10 vuotta sitten muodissa olleet pienet kapeat rakoset, joita kyllä vieläkin näkee. Vähintään siinä vaiheessa, kun alkaa tarvita moniteholinssejä, toivottaa tervetulleeksi vähän isommat kehykset, eli nämä, mitkä nyt ovat muodissa! Hassuahan tuo sinänsä on tuo muodin kiertokulku, isoista pieniin ja taas kohta suuriin. Vähän pakko ostaa aina suurin piirtein muodissa olevat kehykset, tai muuten sitä vasta kamalalta näyttääkin. Koko ikäni melkein olen laseja käyttänyt, mutta ei silti ole tullut mieleenkään mennä leikkauttamaan silmiäni. Lasit ovat osa persoonallisuuttani. Jos joku ihana urho (urpo?) on lasien takia ohi mennyt, niin menköön! Itsekin tykkään lasipäisistä miehistä eikä tosirakkaus ole koskaan laseihin pysähtynyt!

Mulla on mustat paksusankaset lasit nyt ja vaikka onki muodissa, niin nää sopii mun kasvoihin ja mun persoonaan! Mieski sanoo että näytän yhtä hyvältä laseilla ja ilman laseja. :)

• kk

Kun vaihdoin piilarit rilleihin yli kymmenen vuotta sitten huomasin ettei seuranhakijoiden taso viihteellä ainakaan laskenut. Urpot rillikammoiset kiertää kauempaa. Vaihdettanhan me välillä muutakin tyyliä, farkut bootcutista pilleihin jne. välillä haluu uudet pokat jotka ei näytä samalta kuin entiset. Onneksi vielä ei tarvitse kaksitehoja tms joten uudet rillit saa kohtuuhintaan kun vähän katsoo mistä ja milloin ostaa.

• F.Eddie
        Tohtori kolkytkolme kirjoitti:

En ole välttynyt huomaamasta että ne on muotia mutta KERRANKIN olen iloinen jostain muotioikusta.
        Viimeiset viistoista vuotta on v******ut se että 80-luku tuli takaisin eikä lähde pois kulumallakaan.

Näissä yliisoissa laseissa taas on enemmän 60/70 viboja ja miusta pukee kaikkia hiton paljon paremmin kuin mikään 80-luvulla keksitty.

Isot lasti näyttää funkilta ja seksikkäiltä.

Ai kun kaikki näyttää 80-luvun juiceleskisiltä tai 70-luvun ahtikarjalaisilta..!? Todella harvalle sopii sellaiset oikeasti.

• herraasiallinen

• herraasiallinen
        herraasiallinen kirjoitti:

http://www.voice-tribune.com/wp-content/uploads/2011/06/Photo-on-2011-05-30-at-21.26-2-300x225.jpg

Tommoset erektiontappajat on aivan hirveet naisella. Tommosille naurettiin vielä muutama vuos sitten mut sitten kun tuli tämä muoti niin onhan ne coolit, paskanmarjat! Ainoa jolle sopii tuollaiset lasit todella hyvin on Kassem G ja ehkä kourallinen muita miehiä (Wiz Khalifa).

Mutta ei lasit turn-off mielestäni naisilla ole. Ihan söpöäkin semmonen ohutkehyksinen sihteeri-look.

• aewt

Naisena voit siis sanoa, millaisia kaikki maailman naiset ovat? No, se riittää osoittamaan kuinka samperin tyhmä olet. Ryömi takaisin koloosi, en halua hengittää samaa ilmaa kanssasi.

• :)
        2+12 kirjoitti:

Mulla on mustat paksusankaset lasit nyt ja vaikka onki muodissa, niin nää sopii mun kasvoihin ja mun persoonaan! Mieski sanoo että näytän yhtä hyvältä laseilla ja ilman laseja. :)

Tietysti miehesi sanoo niin.

• tyytyväinen rillipää
        Pitää paikkansa kirjoitti:

Älytöntä kiertokulkua.

Samaa mieltä näistä nyky laseista. Järkyttävän näköisiä kun isot lasit peittää koko nassun. Itse en noita järkyttävän isoja laseja todellakaan ottaisi koskaan!

• kokenut mies
        :) kirjoitti:

Tietysti miehesi sanoo niin.

Jos miehesi sanoisi toisin, niin suomalaisnaisena vaihtaisit miestä, et silmälaseja!

• Hyvää en vaihda

Sitten kun löydät lasit, joiden muoto sopii parhaiten kasvoihisi, et haluaa vaihtaa niitä. Mulla sama malli jo 12 vuotta, vaikka kehykset olenkin uusinut jo kolmesti. Näiden nykyisten väri ja muoto on niin hyvä, että enpä usko parempia tavoittelevani.

Jättirillejä voin ihailla vanhoista kasarivalokuvista ja sinne saavat jäädäkin.

• tättädättä

Pakko ostaa kehykset, jotka pysyvät päässä: eivät valu nenältä eivätkä hierrä korvantaustoja verille. Kun ihan joka vuosi ei ole varaa laittaa 700-1000 euroa laseihin, kehysten pitää olla myös laadukkaat ja ajattomat. Ikävää, ettei niistä kahdesta mahdollisesta kehysmallista valittu miellytä satunnaisen ohikulkijan silmää. No, rehellisesti sanottuna ei voisi paljoa vähempää kiinnostaa.

• Pöllö!

Sinun mielipiteesi on yksi mielipide eli oletan hyvin vahvasti, että suurin osa meistä ihmisistä ei arvioi toisten silmälasien soveltuvuutta kasvoihin ja jos arvioi, useimmiten kyse on positiivisesta huomiosta.

Minä valitsen silmälasini käytännöllisyyden ja oman makuni mukaisesti. Minullakin on ollut ne mustat paksukehyksiset lasit, ja on vieläkin, tosin varalaseina. Ne ovat siitä hyvät, että ne sopivat kenelle tahansa.

Varmasti me kaikki haluamme näyttää hyvältä mutta emme ainoastaan sinun silmissäsi vaan ennen kaikkea itsemme.

• istu

No varmasti silmälasien soveltuvuutta kasvoihin arvioidaan ihan siinä missä vaatteidenkin ulkonäköä. IHan kuin rillit, jotka sentään lätkäistään naamalle, olisivat jotenkin irrallinen osa ihmistä eikä niin väliä miltä ne näyttävät. Ethän sinäkään mene ostamaan pokia silmät kiinni sovittaen vaan katsot samalla mitlä näytät ne päässä. Jos istuvuus on tärkeintä, niin sittenhän et tarvitse sovituksessa edes peiliä avuksi.

• Olen valinnut silmälasini aina oman makuni mukaan. Viis veisaamatta mitä muut niistä ajattelevat. Onko ne sen hetken muotia vai sata vuotta jäljessä muodista. Ihan yks hailee. Pääasia, että ne omassa naamalla tuntuu hyviltä ja luontevilta.

• Laseilla vai ilman

Jaa, pitäsköhän heittää lasit kokonaan pois ja katsella miehiä utuverhon takaa? Uskon, että melko moni mies näyttää paremmalta ilman mun paksupokaisia tai muodikkaita/tyylikkäitä silmälasejani :)

• Kekkonen, Kepponen,

Tarvitaan vain yksi silmälasimalli ja se on Kekkoslasit.

• cum load arvosana

Kannattaisiko naisten miettiä että ehkä se sperma silmässä ei tee hyvää näkökyvylle...

• miehet vaatii

Mä JOUDUN hankkimaan rumentavat silmälasit kun mun vanhat pokat joita moni kehuu on 2000-luvun lopun muotia ja myös sen takia että silmälasit pitää uusia. Epämuodikkaat lasit löytyy vielä optikkoliikkeen hyllystä mutta kirjoittamattoman säännön mukaan naisen ON PAKKO hassutella. Miettikääpä sitä!

• vyr6r65

Hassutella? Mitä "hassuttelua" siinä on että ostaa aivottomana heilahtelevien muotioikkujen perusteella lasit ollakseen "IN"?

Enempi hassuttelua olisi ostaa massasta poikkeavat lasit...

• Rillikäs

Kummallista. Itselläni olleet lasit "aina" eivätkä ole tahtia/flaksia haitanneet. Vientiä olisi vaikka kuinka paljon.

• silmälasipeikko

valikoima rajallinen. jos oikeasti tarvitsee niitä laseja, ei tosiaan edes ajattele, että pitäis kuluttaa aikaa eri optikkoliikkeissä shoppailuun. samoin, jos yhtään olet tietoinen pokien ja linssien yhteishinnoista, niin kaikilla ei ole varaa kuin niihin yksiin. ei siis voi hankkia eri värisiä ja mallisia, että voi aamulla valita asukokonaisuuteen sopivat sieltä lasijemmasta. Yleensä optikko liikkeillä on yhteistyösopimukset tiettyjen suunnittelijoiden ja valmistajien kanssa, joten senkin takia poka valikoima on mitä on. ja kyllä se optikko/optikon apulainen osaavat yleensä ottaen auttaa siinä pokavalinnassa. itse ainakin olen käyttämäni optikkoliikkeen hlökunnan apuun turvautunut ja luottanut heidän mielipiteisiinsä, se kuitenkin on heidän työtään. toki olisi kiva kun puolison kanssa yhdessä sen valinnan voisi tehdä, koska hän niitä eniten katseleekin, mutta aina sekään ei ole mahdollista. Ehkä sinulla on vain jokin asennevamma tai kammo silmälaseja käyttäviä naisia kohtaan? ja siksi et tykkää. minäkään en tunne vetoa miehiin jotka laseja käyttävät, jostain syystä, vaikka itse käytän. kylläpä löytyy miehissäkin niitä, joille heidän valitsemansa lasit eivät sovi. valinta on aina vaikea, mikä itseä miellyttää, ei välttämättä kuitenkaan omiin kasvonpiirteisiin sovi, itselläni ainakin näin. ei optikko kuitenkaan pakota ottamaan suosittelemiaan, ja yleensä aina saa itse valita hyllystä ne joita saa kokeilla. myös linssien hionnat vaikuttavat pokien valintaan, ja niissä se optikko tietää parhaiten, millaisiin pokiin juuri sinun tarvitsemat linssit parhaiten soveltuvat, ettet maksa ns. turhasta. ei niitä laseja/pokia raaski ihan kamalan usein vaihtaa uusiin.

• vanhempi rillipää

Niitä eri värisiä ja mallisia voi sitten ykköslasien oston jälkeen tilata netistä edullisesti, vaikka täältä:

http://www.zennioptical.com/

Hinta-laatusuhde erittäin hyvä, kokemusta on! Kannattaa kuitenkin katsella sieltä heidän kalliimmasta päästä enimmäkseen!

• M43_lievä_likinäkö

Niitä eri värisiä ja mallisia voi sitten ykköslasien oston jälkeen tilata netistä edullisesti, vaikka täältä:

http://www.zennioptical.com/

Hinta-laatusuhde erittäin hyvä, kokemusta on! Kannattaa kuitenkin katsella sieltä heidän kalliimmasta päästä enimmäkseen!

Minä ostin vuosi sitten Zenniopticalista 5 lasit yht 99,30 eur postikuluineen. Mukana yhdet titaanikehykset joissa erikoisohuet linssit. Laatu hakka mennen tullen monet muut halpiskaupat ja mikä parasta voi vaihdella laseja / tyyliä pukeutumisen ja tilanteen mukaan todella edullisesti!

Taidanpa tilata taas muuten satsin sieltä kun tuli asia puheeksi :)

Kun sivulle rekisteröityy sinne voi ladata oman kasvokuvan ja sovittaa kehyksiä omiin kasvoihin. Kunhan kuva on hyvä virtuaalisovitus toimii yllättävän hyvin.

• vanhempi rillipää
        M43_lievä_likinäkö kirjoitti:

Minä ostin vuosi sitten Zenniopticalista 5 lasit yht 99,30 eur postikuluineen. Mukana yhdet titaanikehykset joissa erikoisohuet linssit. Laatu hakka mennen tullen monet muut halpiskaupat ja mikä parasta voi vaihdella laseja / tyyliä pukeutumisen ja tilanteen mukaan todella edullisesti!

Taidanpa tilata taas muuten satsin sieltä kun tuli asia puheeksi :)

Kun sivulle rekisteröityy sinne voi ladata oman kasvokuvan ja sovittaa kehyksiä omiin kasvoihin. Kunhan kuva on hyvä virtuaalisovitus toimii yllättävän hyvin.

Nämä viestit menevät nyt vähän sivuun tämän viestiketjun aiheesta, kuuluisivat pikemminkin tuonne ajanviete-säästövinkkejä-osastoon tai terveys-näkö-osastoon!

Kiva kuulla jonkun muunkin kokemus Zenniopticalista! Minä ostin sieltä tänä keväänä kolmet lasit, ensin yhdet yksitehot kokeeksi ja sitten vielä kahdet monitehot, joista toiset aurinkolaseina. Olin tosiaan niin positiivisesti yllättynyt noiden yksitehojen laadusta, että uskalsin tilata myös nuo monitehot. Kaikki kolmet ovat aivan erinomaiset ja varsinkin linssiensä puolesta! Sanoisinpa melkein, että niissä on parempilaatuiset linssit, kuin "kotimaisissa" moniteholaseissani, jotka maksoivat 570 e. Linssivaihtoehtojakin on paljon, mutta se heidän 1.57 taitekertoimensa on jo riittävän ohut, jos vahvuus on vaikkapa -2:n paikkeilla. Kolmet lasit maksoivat 117 e (ja jotain senttejä päälle) postikuluineen.

Jutun juju on tietysti se, että nämä lasit valmistetaan Kiinassa. Tilataan Kaliforniasta, mutta työ tehdään Kiinassa. Toivon vaan, että myös työntekijät siellä saavat palkkansa. Kyllähän Kiinassa matkailevatkin ovat teettäneet matkansa aikana silmälaseja, jotka ovat maksaneet jotain 40 euroa. Oikein laadukkaita ovat saaneet eikä niitä myöskään ole tarvinnut odottaa viikkokausia.

• Secretary lover

Mä oon nähnyt paljon niitä jotka näyttää lasit päässä tosi puoleensavetäviltä -jopa enemmän kuin ilman laseja. :P

• Rumia Naisia

Mikään ei ole niin ruma näky kuin suomalainen tämän hetken muodin mukaisesti pukeutunut nainen.

Yksilöllisesti omalle tyylilleen uskollinen viehättävä naisellinen pukeutuminen on aina kaunista.

• jyrki ö

NIIIN komppaan tätä. Sataprosenttisesti (100%). Ihan kuin olisi itseni kirjoittama kommentti.

Jättäisivät trendipelleilyn vähemmälle ja kuuntelisivat omaa itseään, sisintään ja luottaisivat omaan arvostelukykyynsä enemmän pukeutumisen suhteen.

• Kukkiva Tölli

Ei monesti pokattu nainen huonone, päinvastoin herkistyy.

• ÄLLITÄLLI

Arvaas, onko vaikeaa. On sen miljoona erilaista hyvännäköistä pokaa ja värejäkin toinen mokoma. Hinta tietty ratkaisee, koska varsinkin ne hyvännäköiset pokat onkin sitten jo sitä hintaluokkaa, että voi sivuuttaa täysin. Itse ei näe, myyjä tietenkin kehua lonksuttaa sylki suusta roiskuen kun ollaan kalleimmissa hintaluokissa, että ai ai, kun on todella hyvännäköiset ja kuinka sopii ja lässyn lässyn... Ota kavereita mukaan makutuomariksi, niin johan on sitten vaikeaa. Yksi kun tykkää, että sopii, toinen ei jne.. Ei ole helppoa. No aika turhamaistahan tuo on, pääasiahan on sillä, että NÄKEE

• kärpänenkö?

nyt on muotia liian isot aurinkolasit, ei sovi jos pienet kasvot..

• pojoinng

Olen eri mieltä. Ne on just hyviä ne mitkä parikolkyt prosenttia leveämmät kuin kasvot. =)

• eiks voikkin

eihän pienikasvoisen tarvikkaan sellaisia käyttää, kun näyttävät naurettavilta heille. sit voi tulla nettiin haukkumaan niitä, joille ne sopii!

• Kesä83

Ennen olin sitä mieltä että lasit on rumat naisella, mutta nyt kolmenkympin kieppeillä asiaan on tullut pientä muutosta jostain syystä.

En puolla niitä todella isoja kehyksiä jotka on tulleet muotiin uudestaan 70-80 -luvun jälkeen, ovat kaikkein rumimpia! Mutta jos naisella on sopivat kakkulat niin saattaa jollain tapaa olla jopa seksikäs, ja en ainakaan myönnä että mulla olis secretary -fetissejä :)

• pojoinng

Olen täysin eri mieltä. Ne on just hyviä ne v.60-70 tyyliset parikolkyt prosenttia kasvoja leveämmät lasit. =)

• Lukulasit10

Ota joskus ne aurinkolasisi pois, niin näet naiskaunetta lasien kera tai ilman. Jutustelelakin voit alkaa missä vain. Ihme, ettää vastasin tänne sulle, tai älyttömälle jutulle!

• On testattu

Heittäisivät vaikka korvakorut hemmettin ja antaisivat plastiikkakirurgin korjata rei'ät umpeen.

Kelasin oikein taaksepäin ja totesin, että parhaat naiseni kautta aikain ovat olleet silmälasien käyttäjiä. Toki isoimmissa riemuissa lasit pistetään aina syrjään.

• ripa88

Näinhän voi tosiaan olla, optikko ei ole osannut auttaa asiakasta hänen naamalleen sopivien lasien hankinnassa.. tosin olen suurimmaksi osaksi positiivisesti yllättyny, kuinka hyvin lasit pukee naisia. Ne tekee naisesta viisaan näköisen. :)

• Stadin Arska

Samaa mieltä, jostain syystä kaikki lasimallit tekevät kauniista naisita sellaisia "kuuskoskivikatmaa" kotkia

• 1+1=11

on teillä ongelman....

• miinusta

Olihan tässä ongelmia; kukaan ei vain huomannut ihmetellä, miksi silmälääkärikäynnit ja silmälasit maksavat niin paljon. Aikaisemmin laseista sai verovähennyksen, nyt lääkärikäynnistä olemattoman kelakorvauksen.
        Tuskinpa kukaan huvikseen näöntutkimuksissa käy ja lasejaan vaihtelee näön heikentyessä.Taittovirhe on sairaus.
        Jos olisin esim. epäterveellisillä elämäntavoilla (päihteet, ylipaino, liikunnan puute jne.) itse sairauteni aiheuttanut, yhteiskunta osallistuisi sairauteni hoitokuluihin.

• Aivo.

Kyllä menee jo aika pitkälle, onko silmälasien tarkotus se, että näyttää seksikkäältä?
      Yhtähyvin voisin sanoa, että kuulolaite on ihan NO GO ulkonäkönsä vuoksi.

• w4th

Itse näin naisella TOSI epäseksikkäät kyynärsauvat! Miksi naiset käyttävät sellaisia?

• joomoi!

Jos et pidä silmälasi päisistä naisista niin ole pitämättä,näillä ainakin näkee. Minä en pidä kaljamahaisista miehistä!

• Monien tyyli

Suomalaisen naisen tyyli: kolmikymppisenä leikataan hiukset ja hankitaan lasit ja ruvetaan tädiksi.

• tätitättärää

Niin, tyylinhän takia ne lasit hankitaan ja uskottavuuden, kun ollaan siirrytty keski-ikään (25-vuotiaat).

• 20 optikkoa

Hyvien silmälasien etsiminen vie tosiaan aikaa. Itse vietin pari lomapäivää siihen, että kiersin noin 20 optikkoliikettä. Voi kuulostaa oudolta, mutta mikäpä siinä kesäisessä kaupungissa kävellessä, ja kun on sovittanut satoja kehyksiä, alkaa oikeasti tietää mitä haluaa. Ja voinpahan sanoa, että lopulta löytyi kaupungin parhaat lasit ja vieläpä edulliseen hintaan.

Olen mies, ja tällä kertaa hain massasta poikkeavia laseja harvinaisella värityksellä, ja sellaiset lopulta löysinkin. Ostin tosin myös varalaseiksi perinteiset muovisanka-hipsterit, kun halvalla sai.

Miehille oli todella vähän valikoimaa perinteisten, äärivakavien tylsien kehysvalikoimien ulkopuolelta. Monet kehyksistä joita sovitin olivat unisex-malleja, tai jopa naisten kehyksiä. Toisaalta monet naisten kehykset muistuttavat miesten kehyksiä, mutta niistä on tehty "naisellisia" laittamalla kehysten perään mahdollisimman rumat sangat ja jotain epämääräisiä timantti- tai kultakoristejäljitelmiä kehysten etuosaan.

Kärjistäen voisin sanoa siis, että miesten kehykset ovat lähes kaikki perinteistä muottia ja tylsiä, mutta harvat erittäin rumia, kun taas naisten kehyksiä on laidasta laitaan ja rumia on joukossa huomattava osuus. Niitä kun sitten enemmän tai vähemmän tyylitajuttomat ihmiset ostelevat on lopputuloksena, että niitä rumia kehyksiä voipi kadullakin näkyä enemmän. Omassa tuttavapiirissäni tosin naiset käyttävät aika perinteisiä maskuliinisia kehyksiä, enkä muista nähneeni ainuttakaan erityisen rumaa. Isot hipsterkehykset varmaankin rumimmat mitä tulee mieleen.

• rillipää :)

Ennen hipsterit oli tietynlaiset naisten alushousut...nytkö ne on silmälasit tai millon mitkäkin tilanteen mukaan??? Kyllä on maalima muuttunu taas.

Ei muuta kun hipsterit silmille ja menoksi :))

• 20 optikkoa
        rillipää :) kirjoitti:

Ennen hipsterit oli tietynlaiset naisten alushousut...nytkö ne on silmälasit tai millon mitkäkin tilanteen mukaan??? Kyllä on maalima muuttunu taas.

Ei muuta kun hipsterit silmille ja menoksi :))

Eipä se hipster-sana silmälaseihin suoraan viittaa, vaan siihen nykyiseen hipster-alakulttuuriin. Asiayhteydestä kuitenkin käynee ilmi, että "hipsterit" olivat lyhenne hipsterien suosimasta silmälasikehysmallista :)

• twineye

Minä valitsen silmälasini aina itsekkäästi, koska ihan itse ne maksankin. Omalla kohdallani miinusnäköä on niin paljon, että en edes voi valita kovin isokokoisia kehyksiä, koska paksut pluslasit näyttäisivät valtavan paksuilta linssien reunoilla. Siksi pysyttelen vuodesta toiseen varsin pienikokoisissa laseissa.

Pari vuotta sitten silmälasini maksoivat reilut 700 euroa ja nyt olisi taas tarvetta uusia sekä pokat että linssit, kun alkaa ikänäkö vaivata ja pokatkin ovat vuosien varrella naarmuuntuneet melkoisesti. Käytän aina vain yhtä silmälasiparia kerrallaan, joten kyseessä on iso kertaostos meikäläisen palkkaan suhteutettuna. Koska käytän samoja silmälaseja 3-4 vuotta ja koko valveillaoloaikani, niin lasien on pakko olla mukavat päässä, niillä täytyy nähdä ja niiden täytyy miellyttää omaa makua.

Itselläni on ollut muovi- ja metallikehyksiä, väreinä viininpunaista, kirkkaanpunaista, mattakromia jne laidasta laitaan. Aina on löytynyt kivat ja mieluisat lasit. Ikävä kyllä miehiä en ajattele tippaakaan laseja valitessa.

• Minäkin olen

alkanut ihmettelemään millä perusteella miehet valitsevat silmälasinsa ja varsinkin ne aurinkolasit. Vaatetuksesta puhumattakaan. Toisilla näkyy persvako niin että alkaa yrjöttämään. Sitten vedetään suomi t-paita vielä muutaman numeron liian pienenä päälle, niin johan laatta lentää. Rasvaiset hiukset ja ylipitkä letti miehellä. Huh huh.
      Kyllä naiset ovat aina kauniimpia ;)))

• makuuasioita

Tässä se taas nähdään, kuinka turhaa on kiistellä maku asioista ja ettei kaikkia voi kuitenkaan miellyttää. Omasta mielestäni vasta kunnon pokat tekee naisesta seksikkään.

• cabbuzino87

Käytän myös piilolinssejä, mutta ei tule aina laitettua silmiin kun menee silmälaseja valitsemaan. Minä en itse näe ja joudun luottamaan siihen, jos optikkoliikkeen myyjä kohteliaisuuttaan sanoo, että noi sopii sulle tosi hyvin! Ok, tihrustan itse ja no joo onhan noi ihan käytettävän näköiset.. Että näin. Merkkipokat ym. on usein ylihinnoiteltuja ja niihin ei pieni ihminen pysty sijoittamaan. Suosin kapeita metallikehyksiä, jotka ei herätä kovin huomiota. Aurinkolasit onkin sitten kunnon kärpäset! v

• linssie

Minä olen edellisen kirjoittajan kanssa 100% samaa mieltä!

• lopu9087

Pyh sehän on tämän nykymuodin ansiota .. Ei yksinkertaisesti osata enäään tehdä kaikille sopivia laseja .
      Kaupallisuuus ja kilpailu kovaa .. Voihan sitä nainen aina pitää piilolaseja:)
      Muutenkaan en ymmärrä tuota miesten hakua kauniista naisesta. Jos mies saa viereleen kauniin naisen monestikkin on niin että mies on itse täysi Nolla Missä ne on ne komeat miehet silmälaseineen . Moni mieskin on komeampi ilman laseja :))) Se vaan on niin että kauneus on katsojan silmissä :)

• obbe

Kirjoittaa silmälasimyyjä!

• ahneutta

Lähes kaikki lasit ovat tehty kiinassa muutamalla eurolla ja sitten myydään täällä muutamalla satkulla. Merkkilasit maksavat vielä enemmän ja aika harvalla on varaa näihin laseihin. Eli toisin sanoen optikot nyftäävät välistä liian paljon ja asiakkaat saavat rumia halpislaseja.

• åöokub

Mitä väliä niillä lasien ulkonäöllä on. Niiden tarkoitus on kuitenkin vain auttaa näkemään, joillakin kauas ja joillakin lähelle (ikänäkö). Onhan se miehillekin imartelevaa jos nainen edes lasien kanssa näkee sen mitä miehet itsellään pitävät isona ja komeana. Toimivuutta ei pysty parantamaan vaikka sen eroittaakin.

• lisää dioptereit...

Viimeistä ed. mainittuun tarkoitukseen kannattaa hankkia suurennuslasi....

• kai53

Jospa ne lasit ovatkin näön vuoksi , eivätkä mikään muotiasia . Kaikenlaisia pinnallisia tyyppejä pohtii moisia asioita ?

• Pokat up..

Niin , siinä on kyllä halpatuotetulla , prässätyllä muovilla hintaa. Mutta aloittelija antoi oikeastaan hyvän vinkin, pokat toimivat näköjään mitä mainoimmin idioottikarkottimena.

• 192

nyt kyllä naurattaa :) aatelkaa ne silmälasit otetaan pois päästä kun mennään sänkyyn, mutta se kaljamaha ei irtoakaan ihan tosta vaan :D

• minä ite

Itsekeskeinen kusipäisyys tekee ruman, sukupuoleen katsomatta.
      Empaattisuuden puute ja lellipentumainen käytös aikuisiässä jo sairautta.

• !

Haa! Ketjun paras kirjoitus (Kekkoslasittajan rinnalla)

En aio sortua kiusaukseen, mutta kerrankin tekisi mieli kopioida viesti ja liittää se pariin muuhunkin nettikeskusteluun, jotka sen ansaitsisivat.

• spurgunkarkottimet

Hipsteri-lasit on loistava valinta kun haluaa olla rauhassa. Vaikka olisi miten hyvännäköinen ja/tai hyväkroppainen, niin puoli naamaa peittävät tv-ruudut karkottavat mahdolliset häiriötekijät. Itse en kyllä kuulu moisiin kauniisiin ja rohkeisiin, mutta hipsteri-pokat pitävät jopa pummit poissa kimpusta puistoissa/ rannalla/ kahviloissa, koska oletusarvona on aina että ko. lasien käyttäjä on persaukinen ja/ tai pihi (vähän samalla tavalla kuin edhardy-vaatteet paljastavat ääliöt). Eipä ole enää pariin kesään puistossa lueskellessa yksikään spurgu parkkeerannut kylkeen kinumaan rahaa!
      Niin ja en tosiasiassa tarvitse laseja lainkaan, ihmiskarkottimeni ovat vahvuuksettomat parin euron kakkulat krääsäkaupasta. Olen kyllä aina halunnut sellaiset seksikkäät sihteeri-lasit, moisia pokia käyttävät naiset ovat mielestäni kauniita ja vaikuttavat jotenkin menestyksekkäiltä, en tiedä miksi :D

• rillimimmi

Mustat isot pokat eivät ole joka naisen juttuja, joillekkin nuorille sopii, mutta kun parhaat päivät ovat menneet ja kasvot meikittömän harmaat ja ehkä ryppyjäkin niin voivoi.
      Itse valitsin viimeksi hengettömät, kevyet ja huomaamattomat.

• TavisRillipää

Niin,miehethän senkin päättää,millaiset silmälasit nainen saa nenälleen laittaa. Miehiä vartenhan me naiset täällä ollaan. On se kamalaa, kun joillakin sitten lasit pilaa muuten kauniin ulkonäön. Voi miesparkoja kun sittten on yksi kuolattava vähemmän!
      Mä tartten silmälaseja ja pidän sellaisia,kuin hyvältä tuntuu. Ehkei ole muotia ja ehkeivät kaikkien mielestä mun naamaan sovi, mutta mitä sitten. Elän elämäni niinkuin parhaksi näen, en kenenkään mieliksi.

• Tässäpä syy

Tällaisessa pikku kaupungissa elävän pitää ostaa mitä sattuu olemaan. Minkäs teet jos muoti on sillä hetkellä kun laseja ostat mitä hirveintä.
      Kyllä sitä itsekin kiroaa miten rumat ja epäsopivat kehykset on mutta jos on uusien lasien tarvis ei voi oikein vuosia odottaa tyylikkäämpiä kehyksiä.
      Vihaan muutenkin laseja sekä miten paljon niihin uppoaa rahaa. Uusia saa katsella joka toinen vuosi kun linssi vaurioituvat ja sankat väätyilevät eikä ajan myötä saa enää oikaistua istuviksi.

• sangat

Sano se. Kukaan ei varmaan käyttäysi silmälaseja, ellei olisi PAKKO. Kukaan ei laseilla kaunistu. Valikoima menee "muodin" eli rahanvallan mukaan. Ja muotihan on niitä varten, joilla ei ole tyyliä.

• rillipää11

Voi kuule... yllättävän paljon näkee niitä teinejä, jotka ovat ostaneet ne H&M:n hipsterilasit muovilinsseillä. Näyttääksen fiksummalta, muodikkaammaltako? En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti haluavat naamalle ylimääräistä lasia.

• f4tfd
        rillipää11 kirjoitti:

Voi kuule... yllättävän paljon näkee niitä teinejä, jotka ovat ostaneet ne H&M:n hipsterilasit muovilinsseillä. Näyttääksen fiksummalta, muodikkaammaltako? En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti haluavat naamalle ylimääräistä lasia.

Jos niissä on muovilinssit niin eihän feikit saa ylimääräistä lasia naamaan vaan muovia. Ehe ehe.

• 30 % näkevä

Aikas on pienet pulmat jos on aikaa pohtia silmälaseja. Toivottavasti alkuperäinen kirjoittaja joutuu ottamaan joskus pullonpohjalinssit nähdäkseen, sitten ehkä ymmärtää miksi kaikilla ei ole ns. "diorin linssejä".. Ja ettei ap ainakaan pärjäisi piilolinsseillä.
      Sen minkä taakseen jättää (mielipiteissäänkin) sen eestään löytää.

• Look Normal. ..

Toi kaikki eivät tahdo näyttää hyvältä... koska sekopäisiä perverssi sikoja on kaikkialla. =)

• Niin tyylitön

Jos ihmisen huolet rajoittuu siihen minkälaiset pokat kelläkin on ,niin hyvä niin.
      Tiedoksi vain ,että kun kauan elää ,niin noi on niitä pienempiä huolia ihmisen elämässä.
      Siinä ei pokat paljon meinaa jos jalka on amputoitu.

• Niin hyi! kuinka kehtaakin ketjun aloittaja sanoa, että lasit voi rumentaa naista, hirveetä esineellistämistä ja tasa-arvoa loukkaavaa. Mutta odottakaas, jos miehellä on sandaalit ja sukat yhtä aikaa jalassa.

Lisäksi moinen ajattelu on Jeesuksen, Afrikan ja kaikkivoivan Kapitalismin vastaista.

• Kukkis Jii

No joo, tää on taas niin tätä. Aina vaan kriteerin tarttis olla se, että näyttää hyvältä, joopa joo.

No, mulla on lasit, ne on valittu seuraavilla kriteereillä: ovat mukavat ja kevyet, istuvat hyvin, eivät sisälla nikkeliä tai muoveja joille olen allerginen, ovat sen hintaiset, että minulla on niihin varaa ja että kehykset eivät häiritse näkemistä.

Itse en laseja omalla naamallani juurikaan näe, joten mukavuus ja istuvuus ovat tärkeimpiä. Vähän nyt olen katsonut, ettei nyt ihan susi-rumat ole, mutta siinä kaikki. Tuskin kukaan muukaan kehyksiään valitsee sen mukaan, että mikähän muiden mielestä sattuisi olemaam hyvännäköinen... Luulisin niin.

• Toinen mielipide

"Tuskin kukaan muukaan kehyksiään valitsee sen mukaan, että mikähän muiden mielestä sattuisi olemaam hyvännäköinen"

Todella moni nimenomaan valitsee tyylinsä muiden ihmisten mielipiteen/trendien mukaisesti. Tuskin kukaan ajattelee omassa sisimmässään, että ylisuuret Kekkos-lasit tai ylipäätänsä hipster-muoti on hyvännäköistä.

Ihminen haluaa pohjimmiltaan vain toisten ihmisten hyväksyntää ja sitä saa helposti jäljittelemällä muita.

Ironista on, että tämän hipster-aatteen lähtökohtana on juuri erota tyyliltänsä muista. Nyt tämän muodin ollessa valtavirtaa juuri kukaan ei eroa ja kaikki näyttävät samalta massalta hassuine vaatteineen.

• tj

no jo on taas. kyllä se niin vaan kun nyt joudun itselleni pokat vaihtamaan, niin valitettavasti aina muodin mukaan mennään ja kyllä aika idioottimaisia malleja löytyy...mut kai se mentävä kirpputorille..kirjoituksen aloittaja, etsihän itsellesi lasito nainen, niin sittenhän kaikki on hyvin:D

• himpsu

Mulla on mielestäni mulle sopivia laseja, ja jos joku näkee silmälaseista vaivaa, niin toivottavasti kertoo sen heti, nii ei tarvi siihen aikaa kuluttaa.

• Eräs Mies

Kehysmuoti on omien kokemusteni mukaan loppujen lopuksi hyvinkin suppeaa. Pari vuotta sitten yritin löytää Helsingistä pyöreitä Lennon-henkisiä kehyksiä, mutta ei missään ollut.

Turvauduin sitten nettiin ja päädyin tilaamaan ulkomailta kehyksettömät, lähes täysin pyöreät lasit. Edesmennyttä Steve Jobsia lukuunottamatta en muista nähneeni samantyyppisiä juuri kellään. Kaikkea muuta kuin hipster-rillit, vastakohta lähes.

Erilaisia silmälaseja olen käyttänyt parikymmentä vuotta ja nämä ovat ensimmäiset, joista olen saanut paljon palautetta. Aina naisilta, ja hyvin positiivista (olen itse kolmevitonen mies). Viimeksi muutama kuukausi takaperin Uudessa-Seelannissa bensaa ostaessani kassan tyttö kehui. "really cool glasses". Ilmeisesti olen siis osunut valinnassani oikeaan. Perusoptikolta ei olisi löytynyt.

Suurista kehyksistä en voi sanoa itsekään naisilla pitäväni. Ehkä jossain hipsteri-baarimeiningeissä tuollaisia voi käytttää asusteena, mutta arkikäytössä - ei oikein sovi...

• SIIS HÄ??

Ei meikä ainakaan pokia mieti kun heittää pohkeet olalle ja alkaa lauleleen.

Eiköhän niiden lasien ensisijainen tarkoitus ole kuitenkin käyttäjänsä näkökenttää selventää eikä aloittajan mieltymyksiä tyydyttää?

• Hyvä ajatus!

Itse ostan tarkoituksella rumat silmälasit, jotta saisin olla rauhassa baarissa. Jos tuo silmälasien rumentava vaikutus tosiaan pitää paikkansa niin sehän on hyvä keino välttää humalaisten kaljaukkojen epätoivoiset lähentelyt :-)

• aika suhteellista

Mites on seksikkäiden sihteerien laita, joilla on rillit?

• voevoe

Tummat ja paksut kehykset eivät pue ketään. Viime viiden vuoden aikana tullut tyrkytettyä joka kerta kun käyn optikolla.
      "Tässä olisi tämmöset trendikkäät kehykset." ARGH! Jos haluan näyttää kekkosen ja television yhdistelmältä, sanon kyllä niin...Trendien seuraaminen on muutenkin pellejen ja lampaiden touhua.

• nuppu sika

Oun ihan sammoo mieltä!

• juaON

Sama syy kuin miehillä pukeutua Urho Kekkoslaseihin 2000-luvulla! Typerät juntit luulevat näyttävänsä älykkäämmiltä kun puoli naamaa on linssiä ja tummaa sankaa. Idiootit.

• yksinainen 22

Eipä noilla kehyksillä niin ole väliä, kun näkö on -10.50 ja linssit sen mukaiset. Näin paksuja linssejä ei voida edes kaikkiin kehyksiin asentaa ja eipä nuo päässä kehtaisi muutenkaan ulkona liikkua. Käytän piilolinssejä koko hereilläolon ajan, vaikkei silmät sitä aina tunnut kestävänkään.

• Eye infection

Ei ne lasit ulkonäköä muuta vaan ikä, lihominen ja elintavat. :D
      Tsiisus.

Että mä vihaan pinnallisia ihmisiä.

• Ihan sama mitä mieltä muut ovat mun laseista.. Eiks se oo pääasia, että silmälasien ulkonäkö miellyttää itseään, eikä vastaantulijoita? Näin mä ainakin ajattelin, kun lasini ostin!

• tuituitui

• Varsinkin aurinkolasimuoti on heikkoa. En tiedä onko muotia tälläiset "isot läpät" (todennäköisesti) mutta aika monet naiset tuntuvat sellaisia käyttävän.

Monet tavan lasit sopivat naisille ihan hyvin.

• ????????+?

Onko tämä aloitus joku silmälaserasemien buukkaama kampanja?

• näin on

Heitä pokat pois, ja housut pois, ja hommiin!

• Naapurin Pate.

Kapeat ja pienet sihteeri/opettajalasit on seksikkäät. Monet ystäväni ovat ottaneet tämän lookin, koska he tietävät näyttävänsä kauniilta ne päässään. Tietysti heidän naisystävänsä kommentoivat ''onpas sulla epämuodikkaat lasit'', mutta minä laukasen aina miehenä, että ''ennemmin sitä näyttää seksikkäältä sihteeriltä kuten ________ kuin korpihuuhkajalta kuten sinä''.

Tietty se koko yms. vaikuttaa, mutta jumalauta. Te naiset vietätte muutenkin aina reilut 3-7 tuntia housujen etsimisessä tai yhden t-paidan nii viettäkää se sama niiden lasien kanssa niin löytyy jotain sopivaa ettekä näytä huuhkajilta. Semmoset ylisuuret ja paksusankaiset saa jo kolmikymppisen näyttämään viisikymppiseltä tiukkapipolta.

• sweeet!!

Kapeat ja pienet sihteeri/opettajalasit on seksikkäät. Ou jea just tämä.

• tyytyväinen rillipää

ihmettele vaan...aloittaja...mutta, usein naiset valitsee silmälasit jotka mielyttää heitä itseään ja toisekseen..esim, kun minä hommaan uusia silmälaseja niin kun en näe selvästi ilman laseja, niin ei siinä oikein voi muuta kuin luottaa siihen mitä se optikko sanoo. Että näin.

• enkä kysy sinulta

Osalla naisista on ns. feikkilasit, usein ovat niitä muodikkaita muovihärpäkkeitä. Osa taas pitää silmälaseja siksi että näkisivät jotain. Minä valitsen hinnan ja sen mukaan sopivatko naamaani. Enkä todellakaan muodin mukaan kulje.

• Rillit rumentaa

Niin kauan kuin minulla oli millaiset lasit tahansa niin olin seinäruusuna discoissa 80-luvulla. Sitten ostin ensimmäiset piilolinssit ja yhtäkkiä alkoivat miehet pörräämään ympärilläni ! Nousi ihan kusi päähän valehtelematta siitä suosiosta. Mitään muuta muutosta ei siis ollut kuin pokat pois ! Siitä lähtien käytin melkein aina joka paikassa piilareita kunnes silmäni väsyivät jopa kertakäyttölinsseihin. Laseja en kuitenkaan halunnut käyttää kuin kotosalla joten menin silmäleikkaukseen. Kun täytän 100 vuotta niin silloin ehkä voisin ajatella pitäväni laseja.

• clevver

Silmälasit tekevät naisesta älykkään ; )

• rs hj j

Kyllä olet tyhmien naisten kanssa ollut, jos pelkät silmälasit nostavat älykkyyttä.

• Naapurin Pate

Silmälaisit eivät tee naisista älykkäitä vaan joko siellä päässä on järkeä tai ei. Jos lasit tekisivät ihmisestä älykkään niin sitten kannattaa pukea kaikille lasit.

Jos taas tarkotit älykkäällä seksikästä niin ne kaksi asiaa eivät aina kulje käsikädessä vaan joskus erilläänkin.

• huom

On rumiakin naisia jotka eivät käytä rumia silmälaseja.

• Piilolinssi ihminen.

Mikä siinä muuten on, että lasien oston yhteydessä saat aina ilmaisen näöntarkastuksen, mutta piilolinssien oston yhteydessä saatat joutua maksamaan parhaillaan 20euroa tarkastuksesta?

Näin ainakin eräässä Instrumentariumissa.. Jäi sieltä piilolinsit ostamatta..

• uhöouöu

Koska piilolinssit on huomattavasti halvemmat kuin silmälasit.

• 20 optikkoa

Olisi todennäköisesti kannattanut jättää lasitkin ostamatta. :D
        Instru myy mm. samaa kamaa mitä Nissen, ja tarkoitan nyt siis _täysin samaa_, en "samaa". Merkiksi on lätkäisty eri, ja hinta on pahimmillaan kaksinkertainen.

Muistaakseni Nissen myi Or-nimisenä kehyksiä, jotka Instrussa löytyvät nimellä FuZion. En kyllä ostanut lopulta Nisseniltäkään lasejani (koska kehysten laatu oli mitä oli), kunhan vain tahdoin tuoda esille tuon, että monesti sitä ilmaa on hinnoissa aivan hemmetisti niin voidaan tarjota noita ilmaisia näöntarkastuksia.

Itse ostin lasini paikasta, jossa hinnoissa ei ollut ilmaa. Ja myös näöntarkastus maksoi 30 euroa.

• Silmälasi huumaa

Mun mielestä silmälasit sopii ihan hyvin naiselle, ei ne rumenna naista.
      Mä oon ainakin heikkona silmälaseja käyttäviin naisiin, ne saa kyllä jalat alta meikäläiseltä.
      Mun mielestä nainen, jolla on silmälasit on jollainlailla salaperäinen ja kyllä silmälaseja käyttävä nainen on myös sexyn näköinen.
      En tiiä, mut meikäläiseen ainakin vetoaa hyvin voimakkaasti naiset, jotka käyttää silmälaseja.
      Nykyäänhän silmälasitkin on siroja ja kaunita, korumaisia, että miksikäs ne eivät sopisi käytettäviksi.
      Itsekin joudun käyttämään silmälaseja, koska muuten olis maailma epäselvän näköinen.

• sinulle :

VOI VOI se on jokaisen oma asia.
      Anna naisten olla rauhassa.
      Katso ruokaasi kun syöt ..

• Rakkaus on sokea

Hauskaa et kysyit..Nyk vaimoni(8,5 vuotta naimisissa) Kysyi minulta
      käydessäni hänen työpaikallaan näöntarkastuksessa...
      Että miten olisi pukeuduttava jos haluaisi Treffeille...Ihan tuosta vaan...

Arvasit oikein..Ojensin ekat pokat hälle hyllystä...Eikä niillä
      ekoilla treffeillä sitten perjantaina muuta puettukkaan päälle

• vetorres

Itselläni on pieni silmälasi-fetissi ja pidän enemmä rillipäisistä, kuin rillittömistä. Harvakseltaan näkynyt huonosti sopivia laseja, niitäkin kyllä silloin tällöin tulee vastaan. Sama homma kai se on vaatteiden ja kaiken muunkin kanssa.

• Stadin kundi, n50v

En jaksanut lukea ketjua läpi, eikä minulla ole laseja, mutta eihän se ole ennenkään estänyt minua kommentoimasta.

Minun mielestäni naisten ja tyttöjen lasit ovat nykyään paljon tyylikkäämpiä kuin ne televisioruudut 70-80-luvuilla. Paljon näkee todella onnistuneita pokavalintoja varsinkin nuorilla naisilla. Hieman vanhemmilla toimistonaisilla kylläkin tuntuu olevan joku kumma hinku ostaa sellaisia Elton John -tyyppisiä monivärisiä viritelmiä, eivätkä ne näytä hyvältä kenenkään päässä. Itse pidän siroista laseista.

Yksi hyvä esimerkki siitä, miten "älykkölasit" voivat tehdä naisesta vielä viehättävämmän, on Nelosen uusi meteorologi Anniina Törmä. Hän näyttää ihan joltain tosi herttaiselta ja ujolta 15v tytöltä, ja on varmaan tukka tiukalla nutturalla aika monen nörtin unelma. Itselleni tulee mieleen joku 80-luvun Van Halenin musiikkivideon kirjastonhoitaja, joka on olevinaan täysin seksitön tukka kiinni, mutta sitten kun hän avaa hiuksensa, hän muuttuukin himokkaaksi miestennielijäksi. No sori nyt kaikki feministit, mutta minusta silmälasipäiset, siististi hameeseen pukeutuneet kirjastonhoitajatyypit nyt vain ovat niin seksikkäitä...
      :P

• personalbest

Niin, kauneus on katsojan silmissä. Monista meistä taideaineita opiskelleista käsittävät kauneuden hiukan eri lailla kun maallikko ;)

Itse olen halunut lasit jo 12-vuotiaana, kun lainailin jatkuvasti kaverini laseja, ja nyt puhutaan aikakaudesta jolloin rillipöllö-nimitys keksittiin. Sain lasit sitten 14-vanhana, enkä halua niitä enää koskaan pois. Omasta mielestäni lasittomat ihmiset näyttää persoonattomilta, tavan tallaajilta.

Miesmakukin määrittyi aikanaan lasien mukaan. En voinut edes katsoa miestä, jolla ei ollut laseja. No, nyt sama mies ollut vierellä 10 vuotta ja lasien osto on tätä nykyä yhteinen harrastus.

• Ihme ja kumma

Miksi näissä ketjuissa aina morkataan naisia? Onko aloteen tekijät miehiä, vai mikä juttu tämä oikein on?Eikö nykymaailmassa ole jo aivan tarpeeksi sysätty painolastia naisten niskaan ilman,että keksitään niitä lisää ? Aina pitäisi mahtua johonkin muottiin niin ulkonäön suhteen kuin myös työelämässä. Eikö olisi parasta, että naiset puetaan isoihin kauhtanoihin , kasvot ja pää peitetään . Silloinko olisi hyvä? Ei ketään ärsyttäisi minkälaiset silmälasit on, onko liikaa läskiä jne. Antakaa kaikkien kukkien kukkia. Ja arvostelijat, kasvakaa jo vihdoin ja viimmein aikuiseksi.

• tarkkanäköinen

Minusta ilahduttavaa näissä viesteissä on ollut se, että monet naiset kirjoittavat käyttävänsä laseja välittämättä siitä, miten ne vaikuttavat ulkonäköön tai varsinkin, mitä miehet niistä ajattelevat. Kertoo hyvin suomalaisen naisen kutakuinkin vahvasta itsetunnosta ja itsenäisyydestä. Monissa maissa "naisellisilla" naisilla ei juuri näe silmälaseja, käyttävätkö sitten piilareita vai ovatko leikkauttaneet silmänsä, en tiedä. Vai kulkevatko vain puolisokeina ulkonäön tähden. Ehkäpä näiden rumentavista rilleistä valittajien pitäisi sitten vaan hakea kaunokaisensa jostain muualta ja lopettaa ruikutus.

• lasit jo 45 vee

personalbest, sinä sen sanoit. sama juttu meikäläiselläkin.

• likinäköinen köyhä

Eikä kellekään ole tullut mieleen, että ostetaan sellaiset mihin on varaa? Ikävä kyllä, huono näkö ei katso tuloja. Vähätuloisten on hieman vaikeaa satsata lasien ulkonäköön, vaan ostetaan halvimmat mahdolliset pokat. Oletteko tulleet sitä ajatelleeksi?

• namu.

Kyllähän niitä pokia on vaikka minkälaisia, halvallakin. Muutamalla kympillä saa esim Speceiltä jo vaikka minkälaisia. Ei se rahasta kiinni voi olla.

• auts-oh

No halvoissahan ne parhaimmat mallit nimenomaan on. Kalliit lasit on tarkoitettu niille trendipelleille 50

• Wonderfully Grey
        namu. kirjoitti:

Kyllähän niitä pokia on vaikka minkälaisia, halvallakin. Muutamalla kympillä saa esim Speceiltä jo vaikka minkälaisia. Ei se rahasta kiinni voi olla.

Totta, mutta silloin kun voimakkuutta linsseillä on hieman enemmän ja niitä pitää hioa yms. käsittelyjä tehdä (jos nyt ei halua välttämättä kahden sentin paksuisia linssejä pitää, joissa ei ole mitään haijastuksenestokäsittelyjä tai muuta sellaista), niin ei niitä laseja saa kovin halvalla edes Specsiltä. Itseni tapauksessa siedettävän näköiset rillit saa noin kolmella tai neljällä sadalla eurolla.

Ja ihan yleisesti aiheeseen kommenttina, niin kyllä kehyksiä valitessa ainakin minulla kriteerinä on ensisijaisesti se, miltä ne omasta mielestäni omilla kasvoillani näyttävät. Pikkuisen painaa myös optikon tai muun makutuomarin mielipide. Ei siitä tule mitään, jos alkaa miettiä, että mitähän ne työpaikankin miehet tai naapurin Pate minun rilleistäni miettii, saatika joku satunnainen ohikulkija. Ihan tarpeeksi vaikeaa niiden valinta on jo muutenkin, juuri siksi kun ne ovat melkein jokapäiväisessä käytössä ainakin sen pari kolme vuotta. Olisin joskus tahtonut sellaisia "hengettömiä" laseja, jotka ilmeisesti ovat juuri niitä seksikkäitä laseja, joissa on tosi huomaamattomat pokat, mutta nehän eivät sitten sopineet tietenkään omien jättimegamiinuslinssieni kanssa yhteen, näin tiesi optikko kertoa. Eivät tietenkään sellaiset ihmiset, jotka eivät laseja itse joudu pitämään, tai joilla näkövika on tosi lievä, tajua, että tosiaankaan kehysten valinta ei kaikille ole niin yksinkertaista.

Jotta melkoisen monesta seikasta johtuen juuri minulla on nyt sitten juuri tällaiset perkeleen linssit ja pokat naamallani.

• Seksikäs sihteeri

Kyllä se vaan niin on, että lasit hankitaan ensisijaisesti miellyttämään omaa silmää. Itsehän niiden kanssa joutuu elämään ja niitä putsailemaan ja huollattamaan. Tottakai ne lasit saavat miellyttää myös muita ihmisiä, ihan samalla lailla kuin on kohteliasta peseytyä ja meikata myös muita ajatellen. Ne ihmiset, joille pokat ovat se ja sama, eivät todennäköisesti jaksa pitää itsestäänkään huolta.

Itselläni on ollut useammat lasit elämäni aikana ja viimeisimmät olivat -8 voimakkuuksilla. Jokainen vastaavat omaava tietää, mitä se tarkoittaa, myös siellä silmälasiostoksilla. Piilarit päässä olen tiirannut itseäni optikon peilistä, mutta kummasti ne lasit vaan näyttävät linssit päässä erilaisilta. Aina tulee jonkinasteinen pettymys, huolimatta siitä että sovitushetkellä on tuntunut ihan toiselta.

Nyt kun olen käynyt laseroimassa itselleni haukannäön, olen ostanut parit voimakkuudettomat lasit myös sen jälkeen, -ihan omaksi huvikseni. Niiden tarpeesta saa olla kukin mitä mieltä tahansa, ostin kun mieli teki asustaa laseilla aina silloin tällöin. Hinnat olivat tietysti halvemmat, kun ei tarvittu monia ohennuskäsittelyjä. Ja kyllä, en ostanut lasejani veromodan kräpsämuovi-hyllystä, vaan optikkoliikkeestä.

Lasini ovat juuri tuota em. seksikäs sihteeri- mallia. Ehkä enemmänkin vintage-henkisiä, eikä todellakaan mitään koko naaman kokoisia telkkuja. Olen naisellinen ja hyvännäköinen sekä laseilla että ilman. Miesten huomio on plussaa, vaikken sitä ensisijaisesti tavoittele. Parhaimmillaan lasit tukevat persoonaa ja oikeanlaiset pokat kääntävät kyllä oman pääni, oli sitten kyseessä mies tai nainen.

-Seksikäs sihteeri, 31v.-

• Lepakotar

Justiinsa tuo, että miinuksia on reilusti ja sovittaessa ei näe mitään. Piilolinsseistä sain pitkäaikaisen silmävaivan joten niihin en enää koske, valokuvista tulee aina huonoja eikä niistä hahmota kokonaisuutta, makutuomareihin en luota... Eli kaikki silmälasini on valittu sen perusteella mitkä on suurin piirtein näyttäneet parhaalta nenä kiinni peilissä ja kotona seuraa järkytys että näistäkö maksoin kakssataa. :D

• Lepakotar

Suunnitelmani seuraavaa kertaa varten on hankkia pieni monokkeli käytettäväksi sovitettavien kehysten alla...

• naamanaks
        Lepakotar kirjoitti:

Suunnitelmani seuraavaa kertaa varten on hankkia pieni monokkeli käytettäväksi sovitettavien kehysten alla...

Tai pyytää jotakuta avustamaan ja ottamaan kännykkäkameralla kuvan jokaisen freimin sovituksesta. Sitten vertailla kuvia ja poimii parhaimman.

• sdfgbdfgb

Hipsteri-laseista tulee ihan ekana mieleen se Uuden päivän Nanna (mikä Ella Tamminen lienee siviilinimeltään).
      Hipsteripokat sopii hyvin semmoselle pk-seudulla asuvalle Jäbäleissön-Jopolla ajelevalle ja älypuhelin käessä ja katse siinä syntyneelle pride-arvoja kannattavalle 2-kymppiselle kasvissyöjätytölle.
      Ois hauska nähä välillä jotain muitakin pokia mutta eiku pitää Hewnkka Hyppösestä ja Mikko KKusstosesta lähtien lietsoa tuota karmeaa tyyliä

• Liittyy.,

Naisten yleiseen tyylitajuttomuuteen.

• Anonyymi

Suomi joka käsittää oma hoitotyön vain lääkärin hoitotyön vastakohta minä en lääkärin hoitoja makaa t optikko

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2348
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1838
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      69
      1623
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1265
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1164
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1138
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1028
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1020
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      874
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      862
    Aihe