Paras todiste Jumalan olemassaolosta?

767472

Nyt mielipiteitä esiin. Yksinkertaisesti sanokaa mielellään yhdellä sanalla tai lauseella mikä on paras todiste Jumalan olemassaolosta? Kommentit perään jos paras todiste ei ole yksiselitteinen. Kiinnostaa kuulla mikä on teidän mielestänne se asia jonka perusteella Jumalan olemassaolosta ei ole epäilystä.

183

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silmiesi edessä.

• 767472

eli tämä pitäisi ilmeisesti ymmärtää niin että se tarkoittaa maailmankaikkeuden olemassaoloa? Kiitoksia vastauksesta.

• 767472 kirjoitti:

eli tämä pitäisi ilmeisesti ymmärtää niin että se tarkoittaa maailmankaikkeuden olemassaoloa? Kiitoksia vastauksesta.

767472 sanoi :
        ________
        Myöskin niin ,mutta jos katsoisit eteesi elektronimikroskoopin läpi huomaisit
        että se minkä näit , ei ollut se minkä näit.

• Mac?

• pertsa2012 kirjoitti:

767472 sanoi :
        ________
        Myöskin niin ,mutta jos katsoisit eteesi elektronimikroskoopin läpi huomaisit

Miten http://www.eluova.fi/images/1019.jpg todistaa minkään jumalan olemassa oloa?

• Lievästi itseni yllättäen, olen teoloogillisesta seikasta yhtä mieltä pertsa2012:n kanssa.

Minä ajatelen myös niin, että se joko avautuu ihan tässä silmien edessä - tai sitten ei avaudu. Kummin vain, kaikki muu todistelu ja päättely on alisteista tälle ensimmäiselle seikalle ja siinä mielessä silkkaa ajankulua, että se ei enää paremmaksi muutu.

• gloriana_demeter kirjoitti:

Miten http://www.eluova.fi/images/1019.jpg todistaa minkään jumalan olemassa oloa?

gloria
        ______
        Ota riittävä suurennos niin näet että kaikki on pelkkää värähtelevää energiamössöä.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria
        ______
        Ota riittävä suurennos niin näet että kaikki on pelkkää värähtelevää energiamössöä.

Niin?

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria
        ______

Onko jumalasi värähtelevä energiamössö?

gloria sanoi :
        ________
        Kuka muu sanoi noin paitsi sinä ?

Oli tarkoitus vain kertoa se ettei tuo mitä aisteilllasi havaitset ole muuta kuin
        perimmäisen todellisuuden yksi ilmentymä.

Siitä eteenpäin voimme joko nöyrtyä tunnustamaan tietämyksemme
        mitättömyyden tai sitten jatkaa kaikkitietävänä.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        ________
        Kuka muu sanoi noin paitsi sinä ?

Oli tarkoitus vain kertoa se ettei tuo mitä aisteilllasi havaitset ole muuta kuin
        perimmäisen todellisuuden yksi ilmentymä.

Siitä eteenpäin voimme joko nöyrtyä tunnustamaan tietämyksemme
        mitättömyyden tai sitten jatkaa kaikkitietävänä.

-Silmiesi edessä.
        -jos katsoisit eteesi elektronimikroskoopin läpi huomaisit

-Miten http://www.eluova.fi/images/1019.jpg todistaa minkään jumalan olemassa oloa?

-Ota riittävä suurennos niin näet että kaikki on pelkkää värähtelevää energiamössöä.

-Onko jumalasi värähtelevä energiamössö?

Jos ei ole niin kerro ihmeessä mitä yrität selittää. Ei ole muiden tehtävä yrittää kaivaa järkeä jumal "todisteistasi".

-Silmiesi edessä.
        -jos katsoisit eteesi elektronimikroskoopin läpi huomaisit

-Miten http://www.eluova.fi/images/1019.jpg todistaa minkään jumalan olemassa oloa?

-Ota riittävä suurennos niin näet että kaikki on pelkkää värähtelevää energiamössöä.

-Onko jumalasi värähtelevä energiamössö?

Jos ei ole niin kerro ihmeessä mitä yrität selittää. Ei ole muiden tehtävä yrittää kaivaa järkeä jumal "todisteistasi".

gloria sanoi :
        _________
        Kun olet ottanut sen paremman suurennoksen niin tuleat toteamaan
        kaiken jatkuvan loputtomiin mikrokosmokseen.

Tuota mieltä oli professori Laurikainen Helsingin suurenergiafysiikan
        tuolloinen johtaja ,kun piti "meille" esitelmän "ydinfysiikka todellisuuden
        valossa."

En minä yritä esimerkiksi sinua saada vakuuttuneeksi mistään vaan tuon
        vain esiin tietynlaisia haarukointeja , jotka voisivat kuitenkin selventää
        asioita ainakin muille.

Älä kuitenkaan gloria ole epätoivoinen , silllä kovin harva muukaan
        on ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää mitä "yritän" sanoa.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        _________
        Kun olet ottanut sen paremman suurennoksen niin tuleat toteamaan
        kaiken jatkuvan loputtomiin mikrokosmokseen.

Tuota mieltä oli professori Laurikainen Helsingin suurenergiafysiikan
        tuolloinen johtaja ,kun piti "meille" esitelmän "ydinfysiikka todellisuuden
        valossa."

En minä yritä esimerkiksi sinua saada vakuuttuneeksi mistään vaan tuon
        vain esiin tietynlaisia haarukointeja , jotka voisivat kuitenkin selventää
        asioita ainakin muille.

Älä kuitenkaan gloria ole epätoivoinen , silllä kovin harva muukaan
        on ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää mitä "yritän" sanoa.

Niin? Ja miten se liittyy siihen onko jumalia olemassa vai ei?

gloria sanoi :
        ________
        Esimerkiksi siten ettet pysty tieteen keinoin toteamaan Jumalan olemattomuutta,
        jos yrität havainnoida sillä tavoin Hänen olemassaoloaan.

Voisit yrittää haarukoida tuota ongelmaa eri tavoilla - niin minäkin tein yhdessä
        vaiheessa , mutta nykyään ei tarvitse , koska Tiedän kuten tiedät :-)

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        ________

Voisit yrittää haarukoida tuota ongelmaa eri tavoilla - niin minäkin tein yhdessä

Ja miten sekään todistaisi meille mitään jumalista?

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        ________

Ja voisitko luetella sitten epätieteellisen keinon, jolla voi saada tietoa jumalista?
        Siis sellaisen keinon, jonka tulokset hyväksyt kaikki. Eli et turvaudu special pleading argumentointivirheeseen.

Ja voisitko luetella sitten epätieteellisen keinon, jolla voi saada tietoa jumalista?
        Siis sellaisen keinon, jonka tulokset hyväksyt kaikki. Eli et turvaudu special pleading argumentointivirheeseen.

gloria
        _____
        Mikä on special pleading argumentointivirhe.

http://en.wikipedia.org/wiki/Special_pleading

gloria
        ______
        Ainoa keino jolla voit saada haluamasi todisteet on subjektiivinen kokemus
        jonka Jumala antaa omilleen.
        Sinun on maksettava hinta - muutoin ei onnistu.

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria
        ______
        Ainoa keino jolla voit saada haluamasi todisteet on subjektiivinen kokemus
        jonka Jumala antaa omilleen.
        Sinun on maksettava hinta - muutoin ei onnistu.

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Eli sinusta subjektiivinen kokemus on tarpeeksi, jotta sen tulisi vakuuttaa. Toisin sanoen minun tulisi uskoa teleporttaaviin koiriin ja tulitikkuihin, toisten tulisi taas uskoa että ovat tulleet napatuksi avaruusalukselle....ja vain koska siitä on subjektiivinen kokemus?

Kysynpä sinulta: voiko subjektiivinen kokemus olla koskaan väärä?

Eli sinusta subjektiivinen kokemus on tarpeeksi, jotta sen tulisi vakuuttaa. Toisin sanoen minun tulisi uskoa teleporttaaviin koiriin ja tulitikkuihin, toisten tulisi taas uskoa että ovat tulleet napatuksi avaruusalukselle....ja vain koska siitä on subjektiivinen kokemus?

Kysynpä sinulta: voiko subjektiivinen kokemus olla koskaan väärä?

gloria
        ______
        Kenenkään muun ei tarvitse uskoa mitään eikä tulla vakuuttuneeksi.
        Jumala ilmoittaa itsensä vain omilleen.

Tietysti voi olla vääriä kokemuksia.
        Nyt täytyy kuitenkin kiivetä yöpuulle - meillä se aina näillä korvin.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria
        ______
        Kenenkään muun ei tarvitse uskoa mitään eikä tulla vakuuttuneeksi.
        Jumala ilmoittaa itsensä vain omilleen.

Tietysti voi olla vääriä kokemuksia.
        Nyt täytyy kuitenkin kiivetä yöpuulle - meillä se aina näillä korvin.

Teleporttaavia koiria siis on! Kannattaisi sinunkin uskoa, minulla kun on henkilökohtainen kokemus. Jos et avaa sydäntäsi suurelle madonreiälle niin koirat eivät näytä sinulle teleporttaus tekniikkaansa ja sen sijaan paskojat kengillesi.

Teleporttaavia koiria siis on! Kannattaisi sinunkin uskoa, minulla kun on henkilökohtainen kokemus. Jos et avaa sydäntäsi suurelle madonreiälle niin koirat eivät näytä sinulle teleporttaus tekniikkaansa ja sen sijaan paskojat kengillesi.

gloria sanoi :

Jeesus ilmoittaa itsensä valituilleen :

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN itseni hänelle."

Tuosta siis on kysymys ja tuon selityksen paikkansapitävyys on vain vahvistunut tässä vuosien varrella.

Joka tuntee että uskon hehku ja rakkaus Jumalaan enenevät hänen sielussaan, kantaa sisimmässään Kristusta. Kristus ylentää hänen sielunsa maasta ja näkyväisistä ja valmistaa sille asuinpaikan taivaisiin. Joka huomaa sydämensä täyttyvän ilosta ja alkaa hartaan liikutuksen vallassa kaivata Jumalan sanomattomia hyvyyksiä, voi siitä tietää, että Pyhä Henki vaikuttaa hänessä. Kun hän sitten tuntee, että mieli on täynnä ihmeellistä valoa ja taivaallisen viisauden synnyttämiä ajatuksia, se on merkkinä, että Lohduttaja on laskeutunut hänen sieluunsa. Lohduttaja-Henki paljastaa taivasten valtakunnan aarteet, jotka ovat hänen sisimpänsä kätköissä. Tällöin hänen on varjeltava itseään huolellisesti - onhan hän Jumalan palatsi ja Hengen asuinsijat (Rakkaudesta ja elämänvaelluksen täydellisyydestä.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :

Jeesus ilmoittaa itsensä valituilleen :

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN itseni hänelle."

Tuosta siis on kysymys ja tuon selityksen paikkansapitävyys on vain vahvistunut tässä vuosien varrella.

Joka tuntee että uskon hehku ja rakkaus Jumalaan enenevät hänen sielussaan, kantaa sisimmässään Kristusta. Kristus ylentää hänen sielunsa maasta ja näkyväisistä ja valmistaa sille asuinpaikan taivaisiin. Joka huomaa sydämensä täyttyvän ilosta ja alkaa hartaan liikutuksen vallassa kaivata Jumalan sanomattomia hyvyyksiä, voi siitä tietää, että Pyhä Henki vaikuttaa hänessä. Kun hän sitten tuntee, että mieli on täynnä ihmeellistä valoa ja taivaallisen viisauden synnyttämiä ajatuksia, se on merkkinä, että Lohduttaja on laskeutunut hänen sieluunsa. Lohduttaja-Henki paljastaa taivasten valtakunnan aarteet, jotka ovat hänen sisimpänsä kätköissä. Tällöin hänen on varjeltava itseään huolellisesti - onhan hän Jumalan palatsi ja Hengen asuinsijat (Rakkaudesta ja elämänvaelluksen täydellisyydestä.

Miksi minun tulisi todistaa kokemuksesi vääriksi? Kokemuksia on jatkuvasti, ihmiset kuulevat ääniä ja jne.
        Jos haluat käyttää kokemuksiasi "todisteena" muille, niin silloin sinulla on todistustaakka. Sinä saat uskoa mihin lystäät, miten huterilla perusteilla kuin haluat.

Et sinäkään pysty todistamaan kokemustani teleporttaavasta koirasta vääräksi. Voit vain spekuloida , mutta silti sinuun jää kytemään epäilyksen siemen, että mitäs jos se oliskin totta.

Miksi minun tulisi todistaa kokemuksesi vääriksi? Kokemuksia on jatkuvasti, ihmiset kuulevat ääniä ja jne.
        Jos haluat käyttää kokemuksiasi "todisteena" muille, niin silloin sinulla on todistustaakka. Sinä saat uskoa mihin lystäät, miten huterilla perusteilla kuin haluat.

Et sinäkään pysty todistamaan kokemustani teleporttaavasta koirasta vääräksi. Voit vain spekuloida , mutta silti sinuun jää kytemään epäilyksen siemen, että mitäs jos se oliskin totta.

gloria sanoi :
        Et sinäkään pysty todistamaan kokemustani teleporttaavasta koirasta vääräksi.
        _________
        En minä yritäkkään ,mutta haluaisin tietää mikä viesti niillä koirillasi on
        ihmiskunnalle.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        Et sinäkään pysty todistamaan kokemustani teleporttaavasta koirasta vääräksi.
        _________
        En minä yritäkkään ,mutta haluaisin tietää mikä viesti niillä koirillasi on
        ihmiskunnalle.

Rauhaa! Jos uskot tarpeeksi niin saat teleporttauksen lahjan. Jos hulluuttasi kiellät suuren madonreijän ja teleporttaavat koirat, niin koirat paskovat kengillesi.

• Jeesus on Herra !

Evankeliumi Matteuksen mukaan 16, Aikojen merkit

1 Jeesuksen luo tuli fariseuksia ja saddukeuksia, jotka halusivat panna hänet koetukselle ja pyysivät häntä näyttämään merkin taivaasta.

2 Mutta Jeesus vastasi heille: "Illalla te sanotte: 'Tulee kaunis ilma, kun taivas ruskottaa',
        3 ja aamulla: 'Tänään tulee ruma ilma, sillä taivas on synkän ruskottava.' Taivasta te kyllä osaatte lukea, mutta ette aikojen merkkejä.

4 Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka

sille annetaan, on Joonan merkki." Hän jätti heidät siihen ja lähti pois.

Apostolien teot 16

30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

Evankeliumi Johanneksen mukaan 7

16. Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.

17. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

18. Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

Siinä Raamatun vastaus sinulle !

Ota hänet vastaan ,omaan elämääsi !

• M@k3
        Jeesus on Herra ! kirjoitti:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 16, Aikojen merkit

1 Jeesuksen luo tuli fariseuksia ja saddukeuksia, jotka halusivat panna hänet koetukselle ja pyysivät häntä näyttämään merkin taivaasta.

2 Mutta Jeesus vastasi heille: "Illalla te sanotte: 'Tulee kaunis ilma, kun taivas ruskottaa',
        3 ja aamulla: 'Tänään tulee ruma ilma, sillä taivas on synkän ruskottava.' Taivasta te kyllä osaatte lukea, mutta ette aikojen merkkejä.

4 Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka

sille annetaan, on Joonan merkki." Hän jätti heidät siihen ja lähti pois.

Apostolien teot 16

30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

Evankeliumi Johanneksen mukaan 7

16. Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.

17. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

18. Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

Siinä Raamatun vastaus sinulle !

Ota hänet vastaan ,omaan elämääsi !

Keräsit sitten nipun raamatun typerimpiä kohtia ja siitä jonkun pitäisi etsiä todiste Jumalan olemassaolosta?

Jeesus teki vain yhden ihmeen? Kaikki muut ihmeet ovat keksittyjä?

Perhekkin pelastuu kun yksi uskoo? Taivasmatkojen alennusmyynti?

Kun rupeat muslimiksi, niin tulet huomaamaan että koraani on Allahista.
        Joo, kiivetään perse edellä puuhun.

• jk
        M@k3 kirjoitti:

Keräsit sitten nipun raamatun typerimpiä kohtia ja siitä jonkun pitäisi etsiä todiste Jumalan olemassaolosta?

Jeesus teki vain yhden ihmeen? Kaikki muut ihmeet ovat keksittyjä?

Perhekkin pelastuu kun yksi uskoo? Taivasmatkojen alennusmyynti?

Kun rupeat muslimiksi, niin tulet huomaamaan että koraani on Allahista.
        Joo, kiivetään perse edellä puuhun.

Ketjussa kysyttiin parasta todistetta Jumalasta. Eihän vastaaja sille mitään voi, että parempaakaan ei ole tarjolla. Se on hänen mielestään paras todiste, vaikka järkevästi ajatellen se ei todiste ole ensinkään. Ei objektiivinen eikä edes subjektiivinen, koska vastaaja ei kertonut mitään henkilökohtaista itsestään.

• kaarne kirjoitti:

Lievästi itseni yllättäen, olen teoloogillisesta seikasta yhtä mieltä pertsa2012:n kanssa.

Minä ajatelen myös niin, että se joko avautuu ihan tässä silmien edessä - tai sitten ei avaudu. Kummin vain, kaikki muu todistelu ja päättely on alisteista tälle ensimmäiselle seikalle ja siinä mielessä silkkaa ajankulua, että se ei enää paremmaksi muutu.

kaarne sanoi :
        Minä ajatelen myös niin, että se joko avautuu ihan tässä silmien edessä - tai sitten ei avaudu.
        ________
        Todisteet ovat tosiaan aivan "silmiemme" edessä jos vain NÖYRTYY katselemaan
        eikä luule itsestään liikoja.

• pässitutka
        gloriana_demeter kirjoitti:

Ja miten sekään todistaisi meille mitään jumalista?

Eräs todiste on se, että ateistit asettavat vaatimuksia miten heidän itse tulisi saada olla jumala, tai että Jumalan tulisi alistua heidän juoksupojaksi ja mielihalujensa orjalliseksi toteuttajaksi, jotta nämä 'tunnustaisivat' tämän jumalaksi.

Samalla tavalla minä vaadin sinua nuolemaan kenkiäni ennenkuin suostun antamaan sinulle pienintäkään ihmisarvoa.

• pässitutka

Rauhaa! Jos uskot tarpeeksi niin saat teleporttauksen lahjan. Jos hulluuttasi kiellät suuren madonreijän ja teleporttaavat koirat, niin koirat paskovat kengillesi.

Sinulla kävi mäihä. Raamattu kieltää kutsumasta toista hulluksi, joten en kutsu.

• pässitutka kirjoitti:

Sinulla kävi mäihä. Raamattu kieltää kutsumasta toista hulluksi, joten en kutsu.

Oletan että Perstalla kävi mäihä.

• Juhoadi

Tämä epäsuora,symboolinen uskontunnustus on puhutteleva.

• pässitutka kirjoitti:

Eräs todiste on se, että ateistit asettavat vaatimuksia miten heidän itse tulisi saada olla jumala, tai että Jumalan tulisi alistua heidän juoksupojaksi ja mielihalujensa orjalliseksi toteuttajaksi, jotta nämä 'tunnustaisivat' tämän jumalaksi.

Samalla tavalla minä vaadin sinua nuolemaan kenkiäni ennenkuin suostun antamaan sinulle pienintäkään ihmisarvoa.

Kenestäköhän ateisteista puhut?

Minä en haluaisi olla jumala, vaikka se olisi mahdollista. En toivo saada kaikkivoipaa juoksupoikaakaan.

Ainoa mitä vaadin on perusteet väitteillenne, se on ilmeisesti täysin outo konsepti sinulle?

"Samalla tavalla minä vaadin sinua nuolemaan kenkiäni ennenkuin suostun antamaan sinulle pienintäkään ihmisarvoa"

Olet siis typerä ja paha ihminen. Minä kun en vaadi sinulta edes kunnioitusta ja antaisun sinulle silti ihmisarvon.

• Juhoadi kirjoitti:

Tämä epäsuora,symboolinen uskontunnustus on puhutteleva.

Mikset multinikki kerro kenelle osoitat juttusi?

• dgadgyuaftft<adufauf
        pässitutka kirjoitti:

tässä paras todiste kuka loi mailman onko jollain ihmisellä semmoisia voimia no sen loi jumala siinä paras todiste :DDDDD :DDDD

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        muistutus minuun eisaa yhteyttä suomi24 sesta :DD

• näin on

Jumalan tai jumalien olemassaolosta ei ole mitään todisteita.

• hanki lasit

Näetkö ylipäänsä ympärilläsi mitään ? Johan luontokin kertoo hänen olemassaolostaan !

• hanki lasit kirjoitti:

Näetkö ylipäänsä ympärilläsi mitään ? Johan luontokin kertoo hänen olemassaolostaan !

Luonto on vain päätelmä Jumalan olemassolosta. Oletko varma, että päätelmäsi on oikea? Luonto voi olla todiste ihan mistä vaan. Emme voi sitä saletisti tietää, vai mitä, "hanki lasit"?

• Minäpä mietin tätä

Minua taas kiinnostaa kuulla paras todiste Jumalan olemassa olemattomuudesta. Lähinnä siksi, että jos lähdetään siitä, että kaikki on totta, mitä Jumala puhuu ihmiskunnalle, miten jotkut näin kevein perustein ja ilman todisteita ovat poistamassa koko jutun?

Eli siis ihan agnostikoillekin, JOS tämä on totta, tämä on ERITTÄIN TÄRKEÄÄ.

Kaivakaapa siis todisteet esiin.

Samaten kaikki ne, jotka vääntelevät mitä kummallisempia juttuja ja kieltävät kaiken, niin kuin kaikki olisi peruutettu , sovitus, toinen tuleminen etc. à la Lehdeskoski. (Ateistinkin sikäli vielä ymmärtää, ettei hän tiedä, mutta omituista kun PAPPI alkaa väittämään kaikenlaista ilman mitään todisteita, siis SANGEN vastuutonta. Nostaapa vielä palkkaakin siitä.)

• Log_

Kerroppa ensin minkälainen Jumala pitää todistaa olemattomaksi? Kerro minkälaisia havaintoja sinulla on tästä Jumalasta? Voin sitten yrittää todistaa nämä havainnot vääräksi. Ateismini kun on seurausta siitä, että ensimmäistäkään syytä tai todistetta minkään jumalan olemassoloon ei ole esitetty. Lähtökohtani on siis se, että mitään ei ole, joten olemattoman todistaminen olemattomaksi ei tunnu järkevältä.

• "Lähinnä siksi, että jos lähdetään siitä, että kaikki on totta, mitä Jumala puhuu ihmiskunnalle, miten jotkut näin kevein perustein ja ilman todisteita ovat poistamassa koko jutun?"

Jos premissejä ei ole perusteltu, ne voidaan myös kumota ilman perusteluja.

Mutta kun kerran ilmeisesti viittaat Raamatun jumalhahmoon, niin mitenkäs nämä:
        -Sisäiset ristiriidat
        -Ristiriidat todellisuuden kanssa
        -Kaikki "jumalan vaikutukset" ovat subjektiivisia kokemuksia, vahvistusharhaa tai huijausta parhaimmillaankin.
        -Rukouksella ei ole todettu mitään yliluonnollisia vaikutuksia.
        (Lisää riskiä leikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin ja auttaa ainoastaan itse rukoilijaa, kuten vaikkapa meditaatio).
        -Mitään näyttöä kristinuskon jumalan olemassa olosta ei ole tuotu esiin

"Lähinnä siksi, että jos lähdetään siitä, että kaikki on totta, mitä Jumala puhuu ihmiskunnalle, miten jotkut näin kevein perustein ja ilman todisteita ovat poistamassa koko jutun?"

Jos premissejä ei ole perusteltu, ne voidaan myös kumota ilman perusteluja.

Mutta kun kerran ilmeisesti viittaat Raamatun jumalhahmoon, niin mitenkäs nämä:
        -Sisäiset ristiriidat
        -Ristiriidat todellisuuden kanssa
        -Kaikki "jumalan vaikutukset" ovat subjektiivisia kokemuksia, vahvistusharhaa tai huijausta parhaimmillaankin.
        -Rukouksella ei ole todettu mitään yliluonnollisia vaikutuksia.
        (Lisää riskiä leikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin ja auttaa ainoastaan itse rukoilijaa, kuten vaikkapa meditaatio).
        -Mitään näyttöä kristinuskon jumalan olemassa olosta ei ole tuotu esiin

Ja tuota yhtä kirjoittajaa mukaillen:

-henkilökohtainen kokemus ettei Raamatun jumalaa ole.

• totta puhut

"kun PAPPI alkaa väittämään kaikenlaista ilman mitään todisteita, siis SANGEN vastuutonta. Nostaapa vielä palkkaakin siitä.) "

Niin hyvä oivallus ! Jos minä tekisin töissä vastoin työnkuvaani, saisin oitis potkut.
        Luterilaisessa kirkossa ei näin näy käyvän.

• Jumala on !

Ja tuota yhtä kirjoittajaa mukaillen:

-henkilökohtainen kokemus ettei Raamatun jumalaa ole.

" henkilökohtainen kokemus ettei Raamatun jumalaa ole. "

Eli jos et ole käynyt Roomassa, ei Roomaakaan ole. Yhtäpätevä on tuo " väitteesi".

• Jumala on ! kirjoitti:

Eli jos et ole käynyt Roomassa, ei Roomaakaan ole. Yhtäpätevä on tuo " väitteesi".

Ei vaan yhtä pätevä kuin "minulla on henkilökohtainen kokemus, että........."

Rooman olemassa olon todentaminen ei ole pelkän subjektiivisen kokemuksen varassa.

• Jumala on !

Ei vaan yhtä pätevä kuin "minulla on henkilökohtainen kokemus, että........."

Rooman olemassa olon todentaminen ei ole pelkän subjektiivisen kokemuksen varassa.

Mikä tämä "henkilökohtainen kokemus" on ? Tosin tuon sananparrenkin olet lainannut uskiksilta.

Me , kun tulemme henkilökohtaisesti USKOON ! Kuten Raamattu sanoo !

Evankeliumi Johanneksen mukaan 1

Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, ...

• Jumala on ! kirjoitti:

Mikä tämä "henkilökohtainen kokemus" on ? Tosin tuon sananparrenkin olet lainannut uskiksilta.

Me , kun tulemme henkilökohtaisesti USKOON ! Kuten Raamattu sanoo !

Evankeliumi Johanneksen mukaan 1

Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, ...

Kyllä nimenomaan olen lainannut tuon "sananparren" teisteiltä. Ja se on niin teistien kuin minunkin sanomanani pätemätön todiste. Kokemus on todiste kokemuksesta ja sitäkin vain henkilölle, joka sen on kokenut. Kokemukset kun ovat subjektiivisia suurimmaksi osaksi.

Mutta sinun kokemuksesi, että jumalasi on on aivan yhtä pätevä todiste kuin minun kokemukseni ettei sinun jumalaasi ole. Toisin sanoen kumpikaan ei ole lainkaan pätevä. Ja se olikin se pointti.

Kyllä nimenomaan olen lainannut tuon "sananparren" teisteiltä. Ja se on niin teistien kuin minunkin sanomanani pätemätön todiste. Kokemus on todiste kokemuksesta ja sitäkin vain henkilölle, joka sen on kokenut. Kokemukset kun ovat subjektiivisia suurimmaksi osaksi.

Mutta sinun kokemuksesi, että jumalasi on on aivan yhtä pätevä todiste kuin minun kokemukseni ettei sinun jumalaasi ole. Toisin sanoen kumpikaan ei ole lainkaan pätevä. Ja se olikin se pointti.

Kokemus on todiste kokemuksesta, eikä siis sen mahdollisesta lähteestä. Jumalia ei todista uskonnolliset kokemukset.

• pässitutka

Kokemus on todiste kokemuksesta, eikä siis sen mahdollisesta lähteestä. Jumalia ei todista uskonnolliset kokemukset.

Kenenkään ei pidä välittää mitään kirjoituksistasi, koska et tiedä mitään sillä kaikki tiedoksi kokemasi on omin sanoinesi perusteltavissa merkityksettömäksi.

• pässitutka kirjoitti:

Kenenkään ei pidä välittää mitään kirjoituksistasi, koska et tiedä mitään sillä kaikki tiedoksi kokemasi on omin sanoinesi perusteltavissa merkityksettömäksi.

Sinulla on käynyt joku ajatusvirhe, sillä tuo ei pidä paikkaansa.
        Se että pelkkä henkilökohtainen kokemus ei ole todiste muusta kuin siitä että sinulla on ollut kokemus ei tarkota, ettei asioita voisi tietää.
        Harvemmin tieto (lukuunottamatta tieto nimenomaan subjektiivisista kokemuksista, kuten 'miltä minusta tuntuu') perustuu henkilökohtaiselle kokemukselle.

• pässitutka kirjoitti:

Ei tietoni vaikkapa siitä, että maapallo liikkuu avaruudessa, perustu omille tai muiden subjektiivisille kokemuksille.

Jos haluat lähteä hedelmättömälle matrix-linjalle ja esittää, ettet ymmärrä mistä puhun, niin siitä vain.

• hjll

On mahdotonta, että 13000000000 vuotta vanhaan maailmankaikkeuteen tai muihin maailmankaikkeuksiin, rinnakkaistodellisuuksiin tai niiden ulkopuolelle kehittyy tai on ihmistä voimakkaampi ja älykkäämpi olento. Jokin näistä olennoista ei voi olla muita vahvempi ja älykkäämpi. Ihminen on ainoa älykäs ja vahvin olento. Edellä oleva on epätosi äärettömässä olevaisessa, Jumala on. Mahdollisuuksia on niin paljon.

• Jumalan kaltaisia voi olla mahdollisesti olemassa olevissa muissa universumeissa. Kyse oli kuitenkin tästä universumista, jossa ihminen ei muuten ole ainoa älykäs saati vahvin olento.

• hjll sanoi :
        On mahdotonta, että 13000000000 vuotta vanhaan maailmankaikkeuteen tai muihin maailmankaikkeuksiin, rinnakkaistodellisuuksiin tai niiden ulkopuolelle kehittyy tai on ihmistä voimakkaampi ja älykkäämpi olento. Jokin näistä olennoista ei voi olla muita vahvempi ja älykkäämpi. Ihminen on ainoa älykäs ja vahvin olento. Edellä oleva on epätosi äärettömässä olevaisessa, Jumala on. Mahdollisuuksia on niin paljon.
        _____
        Siis jokin ihmistä tyhmempi on luonut ihmisen :-) :-)

• FUCKIFUU

Tarkoititko kristinuskon Jumalaa aka Jehovaa?

Olemassaolon puolesta ei ole mitään todisteita. Olemassaoloa vastaan on useitakin aihetodisteita, paras niistä raamattu.

• johops.

koettu

• 100% varmasti

Kaikki olevainen on todiste Jumalan olemassaolosta. Tyhjästä kun ei tule mitään, eikä millään konstilla, vaikka ateistit kuinka väittäisivät.

:-))))))))

Vain itselleen he tekevät vahingon yrittäessään kieltää itsensä ja koko maailmankaikkeuden Luojan. Hän on nimeltään JHWH, Sana, Logos tai Idea, riippuen kielestä jolla hänen nimensä lausutaan.

JOka muuta puhuu, hän on valehtelija.

• Tyhjiö on epävakaa tila, jossa syntyy reaktioita. En kuitenkaan nyt käsitä miten tämä liittyy jumalasi todistamiseen...

Ja kun olet hakannut olkinukkoasi tarpeeksi, niin yrität ehkä vastata kysymykseenkin.

• åpz

Tyhjiö on epävakaa tila, jossa syntyy reaktioita. En kuitenkaan nyt käsitä miten tämä liittyy jumalasi todistamiseen...

Ja kun olet hakannut olkinukkoasi tarpeeksi, niin yrität ehkä vastata kysymykseenkin.

Tyhjästä on jne......mistä ne reaktiot syntyy jos ei ole mitään, tuohon tarvitaan valtavasti uskoa.

• åpz kirjoitti:

Tyhjästä on jne......mistä ne reaktiot syntyy jos ei ole mitään, tuohon tarvitaan valtavasti uskoa.

Ei kvanttifluktuaatio ole uskon asia vaan teoreettisesti jo -20 luvun lopulla ennustettu ilmiö joka on sittemmin, tosin paljon myöhemmin todistettu kokeellisesti todelliseksi, olemassoolevaksi ilmiöksi.

• åpz kirjoitti:

Niin tai sitten sen uskomiseen tarvitaan sitä tukevat tieteelliset tulokset. Tyhjiö on epävakaa tila. Tiede ei aina käy arkijärkeen mutta on paljon kertovaa että sinusta asioiden pitäisi olla idiootinvarmasti helppotajuisia, että ne voivat olla totta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tyhjiö

Edelleenkin on haussa todisteet jumalistasi sinulla.

• u09
        a-teisti kirjoitti:

Ei kvanttifluktuaatio ole uskon asia vaan teoreettisesti jo -20 luvun lopulla ennustettu ilmiö joka on sittemmin, tosin paljon myöhemmin todistettu kokeellisesti todelliseksi, olemassoolevaksi ilmiöksi.

Niin mutta mistä ne on tullut, kun tyhjästä ei voi mitään tulla

• hhh-,

Niin tai sitten sen uskomiseen tarvitaan sitä tukevat tieteelliset tulokset. Tyhjiö on epävakaa tila. Tiede ei aina käy arkijärkeen mutta on paljon kertovaa että sinusta asioiden pitäisi olla idiootinvarmasti helppotajuisia, että ne voivat olla totta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tyhjiö

Edelleenkin on haussa todisteet jumalistasi sinulla.

Murenee alkutekiöihinsä teoriat

• u09 kirjoitti:

Sitä ei tiedetä mistä ne tulevat, tiedetään vain, että tyhjöön ilmestyy jostakin hiukkaspareja jotka annihiloituvat ja katovat jättäen jälkeensä mitattavissa olevaa energiaa.

Eli tyhjiösä tapahtuu kaksi asiaa: sinne imestyy materiaa, hiukkaspareja ja materia muuttuu sitten energiaksi. Tyhjään siis ilmestyy väistämättä ja aina hiukkasia jotka muuttuvat energiaksi. Tämä on tieteellinen fakta jonka koejärjestelyt on toistettu lukemattomia kertoja. Ilmiö ei siis ole kiistanalainen vaan fakta.

Kvanttifluktuaatiota on esitetty myös avaintekijäksi maailmankaikkeuden syntyyn.

• hhh-, kirjoitti:

Mistäköhän teorioista puhut ja miten ne murenevat alkutekijöihinsä?

• hhh-, kirjoitti:

Vai puhuitko jumalhypoteesista, jolle ei ole vieläkään multinikki ole onnistunut löytämään näyttöä.

• Usko pois!
        u09 kirjoitti:

"Niin mutta mistä ne on tullut, kun tyhjästä ei voi mitään tulla"

Kas kun ne nimen omaan tulevat tyhjästä. Sinulla on lähtökohtana väärä oletus että tyhjästä ei voi tulla mitään, koeta päästä siitä jollakin tapaa yli.

• hhh.,

Mistäköhän teorioista puhut ja miten ne murenevat alkutekijöihinsä?

Se mitä alussa on tapahtunut

• hhh., kirjoitti:

Se mitä alussa on tapahtunut

Missä alussa? Alussa oli alkuräjähdys, sen edeltävistä tiloista ei kovin vahvaa tietoa meillä ole.

Paitsi sinulla selvännäkijällä ilmeisesti on kun tiedät mitä oli "ennen" alkuräjähdystä.

• hhh.,

Missä alussa? Alussa oli alkuräjähdys, sen edeltävistä tiloista ei kovin vahvaa tietoa meillä ole.

Paitsi sinulla selvännäkijällä ilmeisesti on kun tiedät mitä oli "ennen" alkuräjähdystä.

Outoa että oot niin ivallinen enhän minäkään ollut. Hyvää jatkoa kuitenkin

• gloriana_demeter
        hhh., kirjoitti:

Outoa että oot niin ivallinen enhän minäkään ollut. Hyvää jatkoa kuitenkin

Jos olet tuo, jolle vastasin, etkä joku toinen rekisteröimätön nimimerkki, joka tuli väliin huutelemaan, niin ihme jos et tajua miksi olen ivallinen.

• Näyttää siltä. että reilu tunti ei riitä parhaan todistuksen saamiseksi Jumalasta. Todennäköisesti mitään todistusta ei tule kenenkään elämän aikana.

Kuten log_ kirjoitti, niin koko ateisimia ei olisi olemassakaan, jos olisi tiedossa että se Jumala jossain on. Eihän ateismi ole mikään hulluustila, vaan kyllähän jokainen järkevä ihminen uskoo sellaiseeen, joka on selvä tapaus. Jumala ei ole.

Mutta ovet ovat avoinna; jos jotain joskus ilmenee, olen ensimmäisten joukossa uskomassa. Sitä ennen Jumalaan uskominen ei ole mahdollista, se olisi sulaa hulluutta.

Toiset sanovat tuntevansa Jumalan olemassolon, toiset että eivät tunne. Jos Jumala on vain tunnetila, tuntemuksista riippuvavainen, niin ei se kovin vakuuttava todiste ole.

• Ei pidä paikkaansa. On olemassa ihmisiä, jotka eivät usko esim. siihen, että kuussa on käyty tai että evoluutiota tapahtuu.

• FUCKIFUU

Jos kerran maailmankaikkeus osoittaa että jumala on, niin kyllä se paremminkin osoittaisi että on useita jumalia/luojia kuin vain yksi. Mitäs siihen sanotte krisselit?

Jos ID olisi totta, niin se osoittaisi useampaan jumalaan kuin vain yhteen.

• Hyvä aihetodiste olisi se, että "totuutta" julistavat eri uskonyhteisöt ja lahkot löytäisivät yhteisen sävelen.

Nyt jokainen puhuu Jumalan suulla omaa totuuttaan sulkien muita yhtä ponnekkaasti "oikeassa" olevia pelastuksen ulkopuolelle.

Kun tieto tulee tai sen ainakin väitetään tulevan suoraan Jumalalta tai Pyhältä Hengeltä sen kuvittelisi olevan myös sisällöltään samanlainen riippumatta kuka sen tiedon saa. Näin ei vain näytä olevan.

Palaan pohtimaan Jumalan olemassaolon todennäköisyyttä uudelleen siinä vaiheessa kun kristinuskovat viimeistäkin fundamentalistia myöten ovat löytäneet sen yhden ainoan, oikean totuuden, eli kun Jumala kertoo jokaiselle yksiselitteisesti ja selvästi tahtonsa ja oppinäkemykset eivät ole hajallaan kuin jokisen eväät.

Tällä hetkellä tilanne näyttää siltä, että Jumalan sanomisiksi laitetaan omia henkilökohtaisia mielipiteitä ja opittuja uskonnollisia totuuksia jotka ovat taas sitten esittäjän omasta uskonnollisesta yhteisöstä riippuvaisia.

Mitä fanaattisempi uskonyhteisö on, sen varmemmin he väitävät omaavansa sen oikean totuuden. Väärin valitsemin riski on kuitenkin ilmeinen , totuuksia on vain liikaa heilläkin jotka sitä ainoaa oikeaa julistavat.

• YAK-42

Kyllä sinä vielä todisteesi saat.

• Verhottu Helvetti-uhkaus? Vaihteeksi :) Joku totesi jossakin ketjussa, että kyseessä on niin ateistien kuin vääräuskoistenkin (tai väärin kristinuskon Jumalaan uskovien) oma valinta ja sitä voisi hiukan kunnioittaa.

• varmin todiste

Kahdella sanalla sanottuna: Henkilökohtainen kokemus.

• Ja kuitenkin useasti uskovat eivät hyväksy minun henkilökohtaista kokemustani siitä, että Raamatun jumalaa ei ole olemassa :(

• vastasin jo

Ja kuitenkin useasti uskovat eivät hyväksy minun henkilökohtaista kokemustani siitä, että Raamatun jumalaa ei ole olemassa :(

Hetkinen. Jos et osaa vastata siihen, mitä kysyttiin, niin ole hyvä, ja jätä kommentoimatta!

• vastasin jo kirjoitti:

Hetkinen. Jos et osaa vastata siihen, mitä kysyttiin, niin ole hyvä, ja jätä kommentoimatta!

Mitäköhän tässä kysyttiin? Ainuttakaan kysymystä en löydä varmimmalta todisteelta.
        Ja miksi minun kokemukseni siitä, ettei jumalaasi ole olisi yhtään sen huonompi todiste kuin sinun kokemuksesi, että on?

• Tieteen saralla subjektiivisen kokemuksen todistusarvo onvarsin heikko, luonnontieteissä se on 0. Uskon saralla se taas sitten on se vahvin näyttö?

Mitäköhän tässä kysyttiin? Ainuttakaan kysymystä en löydä varmimmalta todisteelta.
        Ja miksi minun kokemukseni siitä, ettei jumalaasi ole olisi yhtään sen huonompi todiste kuin sinun kokemuksesi, että on?

gloria sanoi :
        _________
        Puutun tuohon sen verran , että kysyn puhuuko joku sinulle tuossa
        kokemuksessasi kuten meille vai mikä on kokemuksesi ydin???

• Ei ole todiste

"Kahdella sanalla sanottuna: Henkilökohtainen kokemus. "

Sitä ei voi sanoa todisteeksi. Todiste on jotain sellaista, jonka kaikki voivat todeta olevan samalla lailla. Tai koe, jonka voi toistaa aina haluttaessa samanlaisin tuloksin. Minä en voi millään lailla havainnoida sinun henkilökohtaista kokemustasi ettkä sinä muiden.

• ei usko vaikka näkee

Et siis usko vaikka näkisit. Kysymyksen. heh

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        _________
        Puutun tuohon sen verran , että kysyn puhuuko joku sinulle tuossa
        kokemuksessasi kuten meille vai mikä on kokemuksesi ydin???

Ei tietenkään puhu, en ole skitsofreenikko. Kokemuksen ydin on kokemus, ettei Raamatun jumalaa ole. Se on sisäinen ääni ikäänkuin. Vahva tunne siitä, että jumalanne on mytloginen hahmo. Joidenkin muiden jumalien kohdalla tälläistä vahvaa tunnetta ei ole.

• eikö totta
        Ei ole todiste kirjoitti:

Sitä ei voi sanoa todisteeksi. Todiste on jotain sellaista, jonka kaikki voivat todeta olevan samalla lailla. Tai koe, jonka voi toistaa aina haluttaessa samanlaisin tuloksin. Minä en voi millään lailla havainnoida sinun henkilökohtaista kokemustasi ettkä sinä muiden.

En pysty todistamaan tieteen näkökulmasta, että Jumala on totta. Tosin tiede ei pysty myöskään todistamaan, että Jumala ei ole totta.

• ei usko vaikka näkee kirjoitti:

Miltä Raamatun jumala näyttää ja mistä tietäisin, että se olisi juuri Raamatun jumala ja todellinen, eikä siis jonkin sortin aistiharha?

• ei usko vaikka näkee kirjoitti:

Ja suorana vastauksena: Jos käytät sanaa näkeminen kielikuvallisesti, niin kyllähän minä näytön edessä hyväksyisin minkä tahansa olemassa olevaksi.
        Siinä tapauksessa joko Raamattu puhuu kukkua jumalastanne tai jumalanne on tehnyt jekkuja tiedemiehille.

• eikö totta kirjoitti:

En pysty todistamaan tieteen näkökulmasta, että Jumala on totta. Tosin tiede ei pysty myöskään todistamaan, että Jumala ei ole totta.

Eipä pysty todistamaan ettei kummituksia ole, etteivät avaruusoliot ole vierailleet maapallolla, ettemme ole vain tietokone simulaatio, ettei muiden uskontojen jumalia ole, ettei marsia kierrä näkymätön teepannu jne.

Tämän vuoksi todistustaakka on niillä, jotka väittävät jotain olemassa olevaksi.

Ei tietenkään puhu, en ole skitsofreenikko. Kokemuksen ydin on kokemus, ettei Raamatun jumalaa ole. Se on sisäinen ääni ikäänkuin. Vahva tunne siitä, että jumalanne on mytloginen hahmo. Joidenkin muiden jumalien kohdalla tälläistä vahvaa tunnetta ei ole.

gloria sanoi :
        Ei tietenkään puhu, en ole skitsofreenikko

Minulle Hän on vain puhunyt kaksi kertaa ja tuuppinut oikealle tielle.
        Ethän sinä sitä usko ,mutta et myöskään koskaan saa kokea ellet ole valmis
        maksamaan hintaa siitä.

• a-teisti kirjoitti:

Tieteen saralla subjektiivisen kokemuksen todistusarvo onvarsin heikko, luonnontieteissä se on 0. Uskon saralla se taas sitten on se vahvin näyttö?

a-teisti sanoi :
        Uskon saralla se taas sitten on se vahvin näyttö?
        ________
        Niin on Jumala näköjään hyväksi nähnyt.

• pertsa2012 kirjoitti:

a-teisti sanoi :
        ________

Miksi sitten pyritte pseudotieteen avulla todistamaan jumalaanne todeksi jos jumala on siten säätänyt, että subjektiivinen kokemus eli väite ilman objektiivisia todisteita on Jumalan säätämyksen mukainen menetelmä todistaa hänen olemassaolonsa? :)

• pertsa2012 kirjoitti:

a-teisti sanoi :
        ________

"Niin on Jumala näköjään hyväksi nähnyt."

Lisätäänpä tähän vielä yksi ajatus. Saatoit kieltämättä osua kyllä nyt naulan kantaan.

Subjektiiviset jumala-kokemukset ovat kai ainoat sinänsä rehelliset todistukset jumalista mitä minä olen kuullut vaikkei niiden todistusarvo nyt hääppöinen olekaan.

Ja kun jumalat eivät pidä valheista niin muilla tavoin "todistaminen" johtanee yleensä syntiin, subjektiivisia kokemuksia taas voitaneen pitää rehellisinä kokemuksina vaikka toki erilaisia jumala-kokemuksiakin liioitellaan ja jopa keksitään erilaisten hurmahenkisten porukoissa.

• a-teisti kirjoitti:

"Niin on Jumala näköjään hyväksi nähnyt."

Lisätäänpä tähän vielä yksi ajatus. Saatoit kieltämättä osua kyllä nyt naulan kantaan.

Subjektiiviset jumala-kokemukset ovat kai ainoat sinänsä rehelliset todistukset jumalista mitä minä olen kuullut vaikkei niiden todistusarvo nyt hääppöinen olekaan.

Ja kun jumalat eivät pidä valheista niin muilla tavoin "todistaminen" johtanee yleensä syntiin, subjektiivisia kokemuksia taas voitaneen pitää rehellisinä kokemuksina vaikka toki erilaisia jumala-kokemuksiakin liioitellaan ja jopa keksitään erilaisten hurmahenkisten porukoissa.

a-teisti sanoi :
        ______
        Kokijalle niitten todistearvo on ehdoton.

Tie Jumalan valtakuntaan kulkee vain oven kautta ja se on nöyrtyminen ristin
        juurelle syntinsä tunnustaen ,kun Jumala kutsuu.

Huomasin tuonkaltaista valheellisuutta yhdessä porukassa ja otin sieltä heti
        Ritolat.Nykyään olen vain omissa oloissani.

• Ei ole todiste kirjoitti:

Ei ole todiste sanoi :

• pertsa2012 kirjoitti:

a-teisti sanoi :
        ______
        Kokijalle niitten todistearvo on ehdoton.

Tie Jumalan valtakuntaan kulkee vain oven kautta ja se on nöyrtyminen ristin
        juurelle syntinsä tunnustaen ,kun Jumala kutsuu.

Huomasin tuonkaltaista valheellisuutta yhdessä porukassa ja otin sieltä heti
        Ritolat.Nykyään olen vain omissa oloissani.

"Kokijalle niitten todistearvo on ehdoton."

Ei välttämättä. Osa ihmisistä osaa suhtautua omiin kokemuksiinsakin analyyttisesti ja tarkastella niitä myös puntaroiden ja kriittisesti myös siinä tapauksessa, että ne tukisivat kätevästi omaa maailmankuvaa.. Missään tapauksessa subjektiivisten kokemusten todistusarvo ei ole ehdoton.

Tutkimustenkin valossa tiedetään subjektiivisten kokemusten olevan varsin huono totuuden mittari.

• pertsa2012 kirjoitti:

Ei ole todiste sanoi :

Toisin sanoen vanha kunnon 'sinun pitää uskoa, jotta voisit uskoa'.

• a-teisti kirjoitti:

"Kokijalle niitten todistearvo on ehdoton."

Ei välttämättä. Osa ihmisistä osaa suhtautua omiin kokemuksiinsakin analyyttisesti ja tarkastella niitä myös puntaroiden ja kriittisesti myös siinä tapauksessa, että ne tukisivat kätevästi omaa maailmankuvaa.. Missään tapauksessa subjektiivisten kokemusten todistusarvo ei ole ehdoton.

Tutkimustenkin valossa tiedetään subjektiivisten kokemusten olevan varsin huono totuuden mittari.

a-teisti sanoi :
        _________
        Olen aika analyyttinen persoona ja kuten tiedät sitä tarvitaan ohjelmoinnnissa.
        Muistan vain kauhistuneeni ja järkyttyneeni kun sain ne kokemukseni.

Kokemusteni todistearvo on minullle ehdoton.

• jjii,

Yksinkertaisesta. Lähestykää minua niin minä lähestyn teitä, sanoo Jeesus.

• pertsa2012 kirjoitti:

a-teisti sanoi :
        _________
        Olen aika analyyttinen persoona ja kuten tiedät sitä tarvitaan ohjelmoinnnissa.
        Muistan vain kauhistuneeni ja järkyttyneeni kun sain ne kokemukseni.

Kokemusteni todistearvo on minullle ehdoton.

Käsittääkseni PERTSA, jokaisella miljardeilla ihmisillä, jotka uskovat johonkiin jumalaan, on jonkinlainen "oma kokemus", jota ei keltään voi ottaa pois.

Vaikka minä en jaksa uskoa kaiken mailman hai- ym. jumaliin, niin niihin uskovilla on oltava oma subjektiivinen tieto ja kokemus, jota minulla ei koskaan tule olemaan.

Moni on saanut hallusinaatoita ym, kokemuksia, jotka ovat todellisutta ne kokeneille ihmisille . Vaikka kuinka olisi kykenevä analysoimaan, niin ne eivät tule todellisuudeksi kenellekään muulle.

Eli ovatko kokemukset Jumalasta vai mistä? Oman pään sisäisiä kuten unet?

• jjii, kirjoitti:

jjii.. ei se ole niin yksinkertaista kuin annat ymmärtää, ja Pertsa. Henkilökohtaisesti olen lähestynyt, mutta hän jätti lähestymättä minua. Oli liian yksipuolista yhteydenpitoa.

Ei ollut todisteeksi tuollainenkaan. Pelkkää sanahelinää.

• jjii, kirjoitti:

Lähesty itse suurta madonreikää, niin teleporttaavat koirat ilmestyvät sinullekin!

• helsinkijokkeri kirjoitti:

Käsittääkseni PERTSA, jokaisella miljardeilla ihmisillä, jotka uskovat johonkiin jumalaan, on jonkinlainen "oma kokemus", jota ei keltään voi ottaa pois.

Vaikka minä en jaksa uskoa kaiken mailman hai- ym. jumaliin, niin niihin uskovilla on oltava oma subjektiivinen tieto ja kokemus, jota minulla ei koskaan tule olemaan.

Moni on saanut hallusinaatoita ym, kokemuksia, jotka ovat todellisutta ne kokeneille ihmisille . Vaikka kuinka olisi kykenevä analysoimaan, niin ne eivät tule todellisuudeksi kenellekään muulle.

jokkeri sanoi :
        _________
        Valvetilassa minulle sanottiin :

1)Puhdistaudu

ja sitten joku kuukausi myöhemmin :

2)Kuole itsellesi.

Keneltäkähän nuo kehoitukset voisivat olla.

• vaihtoehtoja
        pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        _________

1)Puhdistaudu

2)Kuole itsellesi.

Mikäli olisit elänyt islamilaisessa kulttuurissa johtopäätöksesi olisi varmasti ollut Allah. Kristillisessä kulttuurissa päättelit kyseessä olleen Jumalan.

Joku toinen olisi voinut taas päätellä kyseessä olleen harhan tai suggestion.

gloria sanoi :
        _______
        Uskon lahjoittaa sinulle Jumala joka vetää sinua Jeesuksen tykö ,jotta voisit
        viedä syntisi Ristin juurelle ja uudestisyntyä Jumalan lapseksi.

Mutta kuten sanottu ilmaista lounasta ei ole - "jotakin" sinun on uhrattava.
        Ei ole kyse mistään Alepa - ostoksista.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        _______
        Uskon lahjoittaa sinulle Jumala joka vetää sinua Jeesuksen tykö ,jotta voisit
        viedä syntisi Ristin juurelle ja uudestisyntyä Jumalan lapseksi.

Mutta kuten sanottu ilmaista lounasta ei ole - "jotakin" sinun on uhrattava.
        Ei ole kyse mistään Alepa - ostoksista.

Niin mutta jos et sinä ole valmis uhraamaan suurelle madonreiälle, niin käsität varmaan miltä minusta tuntuisi uhrata sinun jumalillesi. Tai sitten et ymmärrä, sillä et kykene tarkastelemaan asiaa objektiivisesti tai edes muiden näkökulmasta.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        _________

1)Puhdistaudu

2)Kuole itsellesi.

Minulle ilmestyi teleporttaava koira tuo suuren madonreiän lähettiläs. Eikä kyse ollut edes valveunesta. Miten voit vielä kieltää suuren madonreiän!?! Hulluko olet?

• vaihtoehtoja kirjoitti:

Mikäli olisit elänyt islamilaisessa kulttuurissa johtopäätöksesi olisi varmasti ollut Allah. Kristillisessä kulttuurissa päättelit kyseessä olleen Jumalan.

Joku toinen olisi voinut taas päätellä kyseessä olleen harhan tai suggestion.

vaihtoehtoja sanoi :

Teidän täytyy ihan itse etsiä sitä mikä teille on tärkeintä elämässänne ja mistä
        viimeksi luopuisitte.

Minulle ilmestyi teleporttaava koira tuo suuren madonreiän lähettiläs. Eikä kyse ollut edes valveunesta. Miten voit vielä kieltää suuren madonreiän!?! Hulluko olet?

gloria sanoi :
        _________
        Mitä tuo koira kertoi sinulle ?

Niin mutta jos et sinä ole valmis uhraamaan suurelle madonreiälle, niin käsität varmaan miltä minusta tuntuisi uhrata sinun jumalillesi. Tai sitten et ymmärrä, sillä et kykene tarkastelemaan asiaa objektiivisesti tai edes muiden näkökulmasta.

gloria
        _______
        Sinä et ole saarnannut uskottavasti siitä madonreiästäsi :-)

• koiranreikä
        pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        _________

Ei sillä ole väliä. Pääasia on, että Gloria sai viimeisen sanan.

• koiranreikä kirjoitti:

koiranreikä sanoi :
        _________
        Seurakunta odottaa täällä jännittyneenä mitä viestejä tuo koira antoi
        Profeetta glorialle välitettäväksi :-)

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        _________

Hölmökö olet? Eihän koirat puhu.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria
        _______
        Sinä et ole saarnannut uskottavasti siitä madonreiästäsi :-)

Suuri madonreikä ei paljasta salaisuuksiaan ennen kuin uskot.

gloria sanoi :
        _______
        No mikä viesti suurella madonreiällä on syntisille?

• pertsa2012 kirjoitti:

vaihtoehtoja sanoi :

Teidän täytyy ihan itse etsiä sitä mikä teille on tärkeintä elämässänne ja mistä
        viimeksi luopuisitte.

Elämä. Elämän kunnioittaminen.
        Mutta miten tuo liittyy siihen, että Islamin kulttuurissa olisit todennäköisesti muslimi?

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        _______
        No mikä viesti suurella madonreiällä on syntisille?

Älä yritä pakottaa suurta madonreikää kumartamaan sinun uskomuksiasi! Sinun pitää ihan itse pyytää suurta madonreikää paljastamaan itsensä teleporttaavan koiran välityksellä. En minä voi tehdä uskonmatkaasi sinun puolestasi!

Älä yritä pakottaa suurta madonreikää kumartamaan sinun uskomuksiasi! Sinun pitää ihan itse pyytää suurta madonreikää paljastamaan itsensä teleporttaavan koiran välityksellä. En minä voi tehdä uskonmatkaasi sinun puolestasi!

gloria sanoi :
        ______
        Mykästä koirasta ei ole profeetaksi.

Elämä. Elämän kunnioittaminen.
        Mutta miten tuo liittyy siihen, että Islamin kulttuurissa olisit todennäköisesti muslimi?

gloria sanoi :

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        ______
        Mykästä koirasta ei ole profeetaksi.

Ei koira ole mykkä, se ei vain puhu ihmisten kieltä. Mutta turhaan minä sinulle kirjoitan, kun olet jo paaduttanut sydämmesi ja päättänyt olla uskomatta. Haluat siis, että koirat paskovat kengillesi, hullu olet!

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :

No et varmasti uskoisi olevasi mutta todennäköisyys, että olisit kristitty on minimaalinen.

Ei koira ole mykkä, se ei vain puhu ihmisten kieltä. Mutta turhaan minä sinulle kirjoitan, kun olet jo paaduttanut sydämmesi ja päättänyt olla uskomatta. Haluat siis, että koirat paskovat kengillesi, hullu olet!

gloria sanoi :
        Ei koira ole mykkä, se ei vain puhu ihmisten kieltä.
        ________
        Kerros nyt sitten mitä se sinulle haukahteli ?

No et varmasti uskoisi olevasi mutta todennäköisyys, että olisit kristitty on minimaalinen.

gloria sanoi :
        ________
        Ehkäpä sen lauman kokokaan ei ole järin suuri.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        ________

Niin? Kyllä suuren kristittyjen populaation omaavissa maissakin on muslimeja. Esim. Täällä on kuitenkin todennäköisintä, että ihmisestä tulee kristitty.
        Tiedän että on vaikea tajuta tätä jos uskoo, että on löytänyt totuuden mutta kuitenkin jos olisit kasvanut erillaisessa uskonnollisessa kulttuurissa olisit lähes varmasti jokin muu kuin kristitty.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        Ei koira ole mykkä, se ei vain puhu ihmisten kieltä.
        ________
        Kerros nyt sitten mitä se sinulle haukahteli ?

Johan olen kertonut, että suuren madonreijän salaisuudet paljastuvat vasta kun uskot. Turhaan minä niitä sinulle kertoisin kun et kuitenkaan uskoisi paatuneelta sydämmeltäsi! Mikä sinulla on rauhaa vastaan hä?

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        ________

PERTSA. Islamilaisessa kultuurissa elävät ihmiset ovat muslimeita mitä suurimmalla todennököisyydellä. Miten voit varmuudella sanoa, ettet olisi muslimi sellaisissa valtiossa, kuten olet kristityssä valtiossa kristitty?

Ja islamilaiset tietysti ajattelevat, että he olisivat varmasti islamilaisia, vaikka olisivat syntyneet Suomessa? Tuskinpa! Jokaiselle on se oma usko niin tärkeä, ettei voi kuvitellakaan, että olisi uskonut jonkin toiseen jumalaan jonkin toisen maan kansalaisena, vaikkapa thaimaalaisena.

Vai olsiko Pertsa ollut takuuvarmasti krititty myös thaimaalaisena? Vai vaikuttaako uskoosi syntymävaltiosi?

PERTSA. Islamilaisessa kultuurissa elävät ihmiset ovat muslimeita mitä suurimmalla todennököisyydellä. Miten voit varmuudella sanoa, ettet olisi muslimi sellaisissa valtiossa, kuten olet kristityssä valtiossa kristitty?

Ja islamilaiset tietysti ajattelevat, että he olisivat varmasti islamilaisia, vaikka olisivat syntyneet Suomessa? Tuskinpa! Jokaiselle on se oma usko niin tärkeä, ettei voi kuvitellakaan, että olisi uskonut jonkin toiseen jumalaan jonkin toisen maan kansalaisena, vaikkapa thaimaalaisena.

Vai olsiko Pertsa ollut takuuvarmasti krititty myös thaimaalaisena? Vai vaikuttaako uskoosi syntymävaltiosi?

jokkeri sanoi :
        _______
        Jumalalla on kaikki asiat kädessään - minun ei tarvitse pohtia enää tuollaisia
        asioita.

Katso sinäkin jokkeri miten MIEKKA on putoamassa , EU:ssa talousromahdus
        ja täällä Nikolai Makarovin uhkailut valvontakomission tyyliin.
        Heitä kiinnostaa pohjoisten merialueitten öljyvarat ja siksi haluavat kaapata
        itselleen myös pohjoiseuroopan maa-alueet jotta voisivat napata itselleen
        myös öljyvarat.

Ettekö te papit vieläkään käsitä mitä on tulossa???
        Vai eikö teidän "tunneälyllänne" pystytä ratkomaan arkisia ongelmia :-)

• pertsa2012 kirjoitti:

vaihtoehtoja sanoi :

viimeksi luopuisitte.

Löytyy toki, kuten muslimeiksi kääntyneitä kristittyjä. Subjektiivisena kokemuksena sinusta voi tietenkin tuntua ettei sinusta olisi missään olosuhteissa voinut tulla muslimia, hindua, buddhalaista jne.

Sellainen väite ei ole kuitenkaan millään tavalla todistettavissa, ei puoleen, eikä toiseen.

Todennäköisyydet puhuvat kuitenkin ennenkaikkea toisen mahdollisuuden puolesta jos olisit syntynyt vaikkapa ankaraan islamilaiseen kulttuuriin.

Olisi varmasti todennäköisempää tilastollisestii, että minäkin olisin uskova kuin ateisti jos olisin syntynyt vaikkapa helluntailaisperheeseen.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        _______
        Jumalalla on kaikki asiat kädessään - minun ei tarvitse pohtia enää tuollaisia
        asioita.

Katso sinäkin jokkeri miten MIEKKA on putoamassa , EU:ssa talousromahdus
        ja täällä Nikolai Makarovin uhkailut valvontakomission tyyliin.
        Heitä kiinnostaa pohjoisten merialueitten öljyvarat ja siksi haluavat kaapata
        itselleen myös pohjoiseuroopan maa-alueet jotta voisivat napata itselleen
        myös öljyvarat.

Ettekö te papit vieläkään käsitä mitä on tulossa???
        Vai eikö teidän "tunneälyllänne" pystytä ratkomaan arkisia ongelmia :-)

PERTSA. Taas käänsit asian pois itsestäsi ja uskon vahvuudestasi.

Mutta minä esitän seuraavaa: Jos olisit se sama Pertti ihmisenä, mutta olisit syntynyt vaikka sinne Thaimaahan, ja muutkin Suomessa syntyneet. Ja thaimaalaiset olisivatkin syntyneet suomalaisiksi.

Juttu olisi mennyt niin, että sinä ja kaltaisesi olisivat lähes pomminvarmasti tällä hetkellä buddhalaisia, sillä thaimaalaista korkeintaan 1 % on kristittyjä. Samoin olisi käynyt thaimaalaisille, jos olisivatkin syntyneet Suomeen. Olisi sula mahdottomuus, että Suomeen syntyneet thaimaalaiset olisivat Suomessa automaattisesti buddhalaisia. He olisivat kristittyjä. Osat olisivat vaihtuneet täysin.

Tällä lailla voi ajatella, että Jumalan kutsut ja todellisuus ei ole riippuvainen ihmisestä, vaan valtoista ja niiden uskonnoista. Ihminen ei mene tietyn jumalan mukaan, vaan juuri sen jumalan mukaan, jota kussakin maassa julistetaan.

Siksi en usko sinun Jumala-kokemukseesi. Thaimaalaisena et olisi kokenut sitä.

• a-teisti kirjoitti:

Löytyy toki, kuten muslimeiksi kääntyneitä kristittyjä. Subjektiivisena kokemuksena sinusta voi tietenkin tuntua ettei sinusta olisi missään olosuhteissa voinut tulla muslimia, hindua, buddhalaista jne.

Sellainen väite ei ole kuitenkaan millään tavalla todistettavissa, ei puoleen, eikä toiseen.

Todennäköisyydet puhuvat kuitenkin ennenkaikkea toisen mahdollisuuden puolesta jos olisit syntynyt vaikkapa ankaraan islamilaiseen kulttuuriin.

Olisi varmasti todennäköisempää tilastollisestii, että minäkin olisin uskova kuin ateisti jos olisin syntynyt vaikkapa helluntailaisperheeseen.

a-teisti sanoi :

En ole koskaan väittänyt tietäväni kaikkea enkä oikeastaan mitään , mutta
        tuota edelläkerrottua tietoa ei kukaan pysty ottamaan minulta pois.

Mutta minä esitän seuraavaa: Jos olisit se sama Pertti ihmisenä, mutta olisit syntynyt vaikka sinne Thaimaahan, ja muutkin Suomessa syntyneet. Ja thaimaalaiset olisivatkin syntyneet suomalaisiksi.

Juttu olisi mennyt niin, että sinä ja kaltaisesi olisivat lähes pomminvarmasti tällä hetkellä buddhalaisia, sillä thaimaalaista korkeintaan 1 % on kristittyjä. Samoin olisi käynyt thaimaalaisille, jos olisivatkin syntyneet Suomeen. Olisi sula mahdottomuus, että Suomeen syntyneet thaimaalaiset olisivat Suomessa automaattisesti buddhalaisia. He olisivat kristittyjä. Osat olisivat vaihtuneet täysin.

Tällä lailla voi ajatella, että Jumalan kutsut ja todellisuus ei ole riippuvainen ihmisestä, vaan valtoista ja niiden uskonnoista. Ihminen ei mene tietyn jumalan mukaan, vaan juuri sen jumalan mukaan, jota kussakin maassa julistetaan.

Siksi en usko sinun Jumala-kokemukseesi. Thaimaalaisena et olisi kokenut sitä.

jokkeri sanoi :
        ________
        Tiedän olevani pelastettu ja että Jumala rakastaa minua , enhän minä tarvitse mitään muuta.

Se piskuinen lauma ei ole järin suuri - anna jokkeri myös Jumalalle jokin
        osuus tapahtumien kehittäjänä.

Jumala pitää huolen OMISTAAN !!

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        ________
        Tiedän olevani pelastettu ja että Jumala rakastaa minua , enhän minä tarvitse mitään muuta.

Se piskuinen lauma ei ole järin suuri - anna jokkeri myös Jumalalle jokin
        osuus tapahtumien kehittäjänä.

Jumala pitää huolen OMISTAAN !!

Näin helposti se PERTSA sai lähes jokaisen thaimaalaisen olemaan vailla Jumalan huolenpitoa. He syntyivät väärään maahan. Heistä ei koskaan ole tullut Jumalan OMIA. Jumalan osuus on ollut aivan mitätön tapahtumien kehittäjänä.

Alat taas vaikuttaa tyhmemmältä kuin olet. Aivosi ei käsitä, että thaimaalainenkin olisi saanut Suomessa syntyneenä edes mahdollisuuden olla Jumalan oma ja rakastama. Jumalan vaikutusvalta kun ei ylety valtakunnanrajojen yli. Lauma jää piskuiseksi.

Näin helposti se PERTSA sai lähes jokaisen thaimaalaisen olemaan vailla Jumalan huolenpitoa. He syntyivät väärään maahan. Heistä ei koskaan ole tullut Jumalan OMIA. Jumalan osuus on ollut aivan mitätön tapahtumien kehittäjänä.

Alat taas vaikuttaa tyhmemmältä kuin olet. Aivosi ei käsitä, että thaimaalainenkin olisi saanut Suomessa syntyneenä edes mahdollisuuden olla Jumalan oma ja rakastama. Jumalan vaikutusvalta kun ei ylety valtakunnanrajojen yli. Lauma jää piskuiseksi.

jokkeri sanoi :
        Lauma jää piskuiseksi.
        _____
        Niin saattaa jäädä.

• helsinkijokkeri
        pertsa2012 kirjoitti:

a-teisti sanoi :

En ole koskaan väittänyt tietäväni kaikkea enkä oikeastaan mitään , mutta
        tuota edelläkerrottua tietoa ei kukaan pysty ottamaan minulta pois.

PERTSA siis TIETÄÄ, että Thaimaahankin syntyneenä juuri hän olisi kuitenkin Jumalan pelastettu. Ihme ettei Thaimaassa kovin moni ole sitä kokenut, jos se sinulle on noinkin luonnollista.

Minä kyllä alan uskoa, että olet nähnyt näkyjä, kuten niin moni muukin. Mutta ei niitä teiltä kukaan ole pois ottamassa.

PERTSA siis TIETÄÄ, että Thaimaahankin syntyneenä juuri hän olisi kuitenkin Jumalan pelastettu. Ihme ettei Thaimaassa kovin moni ole sitä kokenut, jos se sinulle on noinkin luonnollista.

Minä kyllä alan uskoa, että olet nähnyt näkyjä, kuten niin moni muukin. Mutta ei niitä teiltä kukaan ole pois ottamassa.

jokkeri sanoi :
        Minä kyllä alan uskoa, että olet nähnyt näkyjä, kuten niin moni muukin. Mutta ei niitä teiltä kukaan ole pois ottamassa

• M@k3
        pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        Ei tietenkään puhu, en ole skitsofreenikko

Minulle Hän on vain puhunyt kaksi kertaa ja tuuppinut oikealle tielle.
        Ethän sinä sitä usko ,mutta et myöskään koskaan saa kokea ellet ole valmis
        maksamaan hintaa siitä.

On tainnut tuupata liiankin kovaa kun olet kaatunut ja satuttanut pääsi niin että jutuissa ei ole mitään tolkkua.

Olisitko itse valmis kokeilemaan islamia? Saattaisit vaikka huomata että se on totuutta ja että olet elänyt koko ikäsi harhassa.

• 66666666
        M@k3 kirjoitti:

On tainnut tuupata liiankin kovaa kun olet kaatunut ja satuttanut pääsi niin että jutuissa ei ole mitään tolkkua.

Olisitko itse valmis kokeilemaan islamia? Saattaisit vaikka huomata että se on totuutta ja että olet elänyt koko ikäsi harhassa.

Itse ainakin näen jutuissa tolkkua.. Ja mitä tarkoitat tolkulla?

• kö ?

Pystytkö yleensäkään pysymään asiassa, vai meneekö sulla kaikki aina överiksi.

• 767472

Avaukseni herätti näemmä keskustelua ihan kiitettävästi. Odotin tosin saavani muutaman vastauksen enemmän väittelyn sijaan mutta sekin meni sentään kiitettävän korkeatasoiseksi fysiikan suhteen.

Jotenkin jäin otottamaan että joku olisi ehdottanut raamattua parhaaksi todistukseksi?

Subjektiviisesta todistuksesta sen verran että kokijalleen se on kyllä vakuuttava, mutta juuri tuon vakuuttavuuden takia kokija ei välttämättä ala syvällisesti pohtimaan itse kokemuksen alkusyytä vaan ottaa sen joka tuntuu parhaalta.

Kaverini esimerkiksi näki painajaisen (hereillä ollessaan) joka sai hänet ehdottomasti uskomaan helvettiin kun taas minä tiedän että hän on ollut monesti hoidossa skitsofrenian (litiumin puutteen) takia niin en usko hänen tavallaan näyn johtuneen yliluonnollisesta syystä.

Itse taas ala-asteikäisenä koin ilmiön joka oli suoraan kuin raamatussa kuvattu pyhän hengen päälle laskeutuminen, ja uskoin sen silloin tulleen Jumalalta, kun taas nyt tulkitsen sen psykologiseksi ilmiöksi koska olin herkistyneessä tilassa löytämäni ja hautaamani linnunraadon takia.

• Eräs sivustakatsoja

Huvittavaa. Ateistit pimahtivat ihan täysin kun heiltä vaadittiin todisteita.

Hmmmm.......Ja kuitenkaan taas yhtään todistetta heidän väitteilleen ei löytynyt., ja muut eivät edes (agnostikot etc.) uskaltautuneet tähän ketjuun epätodisteineen. Eli siis se, että luulee, ettei Jumalaa ole, on SUBJEKTIIVISTA, eikä sisällä mitään todisteita. Mutta luulkaa rauhassa.

• Hei minähän kirjoitin suuret listat siitä miksi kristinuskon jumalia ei ole.

"Ja kuitenkaan taas yhtään todistetta heidän väitteilleen ei löytynyt"

Mille väitteille?

"muut eivät edes (agnostikot etc.)"

Häh? Tarkoitatko agnostisia ateisteja vai teistejä? Agnostisia teistejä ilmeisesti kun laskit heidät ateisti-ryhmän ulkopuolelle....

"Eli siis se, että luulee, ettei Jumalaa ole, on SUBJEKTIIVISTA, eikä sisällä mitään todisteita. Mutta luulkaa rauhassa. "

Sellainen mille ei ole perusteita, voidaan kumota ilman perusteita biaaach.

Hei minähän kirjoitin suuret listat siitä miksi kristinuskon jumalia ei ole.

"Ja kuitenkaan taas yhtään todistetta heidän väitteilleen ei löytynyt"

Mille väitteille?

"muut eivät edes (agnostikot etc.)"

Häh? Tarkoitatko agnostisia ateisteja vai teistejä? Agnostisia teistejä ilmeisesti kun laskit heidät ateisti-ryhmän ulkopuolelle....

"Eli siis se, että luulee, ettei Jumalaa ole, on SUBJEKTIIVISTA, eikä sisällä mitään todisteita. Mutta luulkaa rauhassa. "

Sellainen mille ei ole perusteita, voidaan kumota ilman perusteita biaaach.

Ja ateismi= ei jumaluskoa. Se ei sisällä mitään väitettä.

• Hah hah aivan.....

Se varmaan johtuu siitä, että he eivät ole tottuneet olemaan KUULUSTELTAVINA kuten kristityt. Sitä paitsi he eivät vastanneet aloitukseen, vaan toiseen kommenttiin.

No, kuitenkin nyt saatiin hyvä ketju luotua jossa he keskustelevat ja kristityt voivat keskittyä toisissa aloituksissa keskustelemaan kerrankin rauhassa keskenään mielenkiintoisemmista aiheista.

Yrittäkää tällä tavalla houkutella heitä pois jaloista yhteen ketjuun rähisemään ja pilkkaamaan ja mitä heillä nyt on tapana tehdä.

• ERÄS SIVUSTAKATSOJA. Olet jotenkin huvittunut, kun ateistit eivät saa todistettua, ettei Jumalaa ole. Kuule, ajattelepa vaikka niin, että minä, joka en usko jumaliin, en usko myöskään ufojen olemassoloon.

Ja minun pitäsi nyt jotenkin todistaa ufo-uskovaisille, ettei niitä ufoja ole kuin heidän päässään. Ei onnistu, miten voin se todistaa? Sama, etten voi mitenkään todistaa, ettei jumaliaan ole. Olemattoman todistamista olemattomaksi on vaikea todistaa. On yhtä vaikea näköjään todistaa todelliseksikaan.

Mutta ufo-uskovaiset ja jumala-uskovaiset saavat luulla rauhassa, että ovat oikeassa. Sehän on vain heidän SUBJEKTIIVINEN kokemuksensa. Minun ei ole pakko uskoa kaikkea hörhöä.

• näin on

Kristityssä kodissa olen pienestä pitäen oppinut tuntemaan Jumalan

• Kristityssä kodissa en pienenäkään tajunnut miten toiset kykenivät uskomaan jumaliin.

• kuvastin

kerroppas meille kuka/mitä jumala on jos kerran tunnet

• Jotain jäi mieleen

Näyttää jotain jääneen mieleesi, kun olet edelleen kiinnostunut uskonasioista

• Ei mitään hajua kenelle yrität vastata. Aloittajalle ilmeisesti.

Mutta...Totta helkutissa olen kiinnostunut siitä mihin toiset ihmiset uskovat ja miksi.
        Miksi en olisi? Ovathan teistitkin kiinnostuneita ateisteista...tai lähinnä ateistien haukkumisesta.

• EMMIPO

Kun noudattaa Jumalan Testamenttia eli 10 käskyä sanantarkasti sanoissaan ja teoissaan, sekä Jeesuksen Testamenttia/Oppeja sanantarkasti sanoissaan ja teoissaan EIKÄ KETÄÄN TAI MITÄÄN MUUTA, niin kaikki mitä sanoo ja/tai tekee on todiste Jumalasta, ja Jumalan läsnäolosta henkilössä. Ei se sen vaikeampaa ole.

• 54M1

kerrassaan erinomainen huomio

• EMMIPO

Saarnamies kertoo youtubessa kuinka "ihmisjärki ei kykene ymmärtämään Jumalaa". Raamatussa kerrotaan kuinka Jumala loi miehen ja naisen omaksi kuvaksensa ja kaltaiseksensa. Tasan tarkalleen milloin saarnamies menetti järkensä ja mistä syystä?

Jeesuksen mukaan "lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta" mutta järjettömän saarnamiehen mukaan lapsi on syntinen ja perisyntinen. Jos lapsen perimä on Jumalasta ja saarnamiehen perkeleestä, niin on kait parempi pitää saarnamies kaukana lapsista.

• Ma5a

Paras todiste yhdellä sanalla on: Mielikuvitus.

Mitään parempaa todistetta ei ole ja tuohan on tietysti surkea todiste millekkään asialle.

• Siellä on totuus

Kannattaa lukea Raamattua

• näin on

Kesäinen luonto todistaa suuresta Luojasta

• christian-blog

Jumalan Testamentti, Jumalan Laki, 10 Käskyä, on Ensimmäinen Raamattu. Niitä kun noudattaa sanantarkasti, Jumala tulee esille jokaisesta ihmisestä.

• christian-blog

Ihan samalla tavalla koskien Jeesuksen oppeja, ja jopa Suomen perustuslakia:Kun noudattaa Suomen perustuslain §1-§11 esimerkiksi (jotka perustuvat Jumalan lakiin ja Jeesuksen oppeihin) sanantarkasti ja johdonmukaisessa järjestyksessä, todistaa olevansa Suomalainen ja Suomen puolesta.

• uuuuuuuuuuuuuu
        christian-blog kirjoitti:

Ihan samalla tavalla koskien Jeesuksen oppeja, ja jopa Suomen perustuslakia:Kun noudattaa Suomen perustuslain §1-§11 esimerkiksi (jotka perustuvat Jumalan lakiin ja Jeesuksen oppeihin) sanantarkasti ja johdonmukaisessa järjestyksessä, todistaa olevansa Suomalainen ja Suomen puolesta.

totta se on. mutta varautukaa kärsimään myös

• ...

Aloitus sinällänsä on jo vähän tyhmä, kun ei Jumalasta ole todisteita.

• dingbats

Itse asiassa Raamatun mukaan on useita Jumalia, nimittäin jokaisella etnisellä kansalla on omat Jumalansa, mies ja nainen. Niiltä perintönä mm. äidinkieli joka on periytynyt vanhemmilta lapsille, k. e. suomenkieli. Lukee Raamatussa. =)

• dingbats
        dingbats kirjoitti:

Itse asiassa Raamatun mukaan on useita Jumalia, nimittäin jokaisella etnisellä kansalla on omat Jumalansa, mies ja nainen. Niiltä perintönä mm. äidinkieli joka on periytynyt vanhemmilta lapsille, k. e. suomenkieli. Lukee Raamatussa. =)

"26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

26 και ειπεν ο θεος ποιησωμεν ανθρωπον κατ εικονα ημετεραν και καθ ομοιωσιν και αρχετωσαν των ιχθυων της θαλασσης και των πετεινων του ουρανου και των κτηνων και πασης της γης και παντων των ερπετων των ερποντων επι της γης
        27 και εποιησεν ο θεος τον ανθρωπον κατ εικονα θεου εποιησεν αυτον αρσεν και θηλυ εποιησεν αυτους

Kieliopillisesti oikein käännetty, seuraten Septuagintan ajanmukaista (400 EAA: Kreikka, Arabia, Coptinen) kielioppia/kielituedettä = Jumalat, Mies ja Nainen on oltava monikossa:

26 Ja JUMALAT SANOIVAT: "Tehkäämme ihminen KUVAKSEMME, KALTAISEKSEMME; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27 Ja JUMALAT LOIVAT IHMISET OMIKSI KUVIKSENSA, JUMALAIN KUVIKSI HE HEIDÄT loi; MIEHEKSI ja NAISEKSI HE LOIVAT HEIDÄT."

• bicarbonata
        dingbats kirjoitti:

Tuo on totta. Jos uskoo mitä tietämätön ja epävakaa opettaa raamatusta, tulee yhtä tietämättömäksi ja epävakaaksi kuin opettajansa.

• bicarbonata
        dingbats kirjoitti:

"26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

26 και ειπεν ο θεος ποιησωμεν ανθρωπον κατ εικονα ημετεραν και καθ ομοιωσιν και αρχετωσαν των ιχθυων της θαλασσης και των πετεινων του ουρανου και των κτηνων και πασης της γης και παντων των ερπετων των ερποντων επι της γης
        27 και εποιησεν ο θεος τον ανθρωπον κατ εικονα θεου εποιησεν αυτον αρσεν και θηλυ εποιησεν αυτους

Kieliopillisesti oikein käännetty, seuraten Septuagintan ajanmukaista (400 EAA: Kreikka, Arabia, Coptinen) kielioppia/kielituedettä = Jumalat, Mies ja Nainen on oltava monikossa:

26 Ja JUMALAT SANOIVAT: "Tehkäämme ihminen KUVAKSEMME, KALTAISEKSEMME; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27 Ja JUMALAT LOIVAT IHMISET OMIKSI KUVIKSENSA, JUMALAIN KUVIKSI HE HEIDÄT loi; MIEHEKSI ja NAISEKSI HE LOIVAT HEIDÄT."

Myös tässä "ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat"" osassa on kieliopillisia käännösvirheitä, mutta menettelee noinkin, kun tärkein on esillä.

• zdcgfhz

Ei niitä ole ensimmäistäkään niin ei voi valita parasta.

• Ei voi olla sattumaa

Mulle omakohtaisen uskon lisäksi parhaita todisteita Jumalasta ovat Raamatun totuudet Israelista. Sen historia ja tulevaisuus. Enin osa jo eletty todeksi. Meistä jokainen sen voi todistaa, olipa sitten uskossa tai ei.

• M@k3

Olet lukenut liikaa ja ainoastaan hihuleiden mainos-sivuja, jos viitsisit tutkia historiaa ja puolueettomia sivuja, niin huomaisit että asiat eivät ole ihan niinkuin hihulit mainostavat.

• kannattaa rukoilla

Jumala vastaa rukouksiin

• Ei ainakaan silloin kun sitä yritetään tutkia.

Joku kristitty kerran kertoi tuon saman mutta lähempi tarkastelu osoitti, että ihmisen pitää itse tehdä myös töitä sen eteen. Mutta mikä osa siitä työstä sitten jää jumalien ansioksi?

• Ohi on 320

' 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

• M@k3

Saada uskomaan mitä?
        Siihen aikaan oli aika yleistä, että kuolleet nousivat, kun ei ollut minkäänlaista lääkäriä tarkistamassa olivatko he oikeasti kuolleita, puhumattakaan siitä, että eräät tekivät siitä suorastaan viihdettä ja palkkasivat jonkun esittämään kuollutta.

• Jos kuolleet nousisivat, niin kyllä minä zombeihin uskoisin (muihinkin kuin niihin zombeihin, joita mm. Haitilla joskus duunaillaan). Sitä en ymmärrä miten zombit olisivat todiste yhdestäkään jumalasta, vaikka uskoisikin jumaliin....ehkä haluat selventää?

• Jeesus elää

Olen jo tänään keskustellut aamurukouksessa Jeesuksen kanssa

• 33

Keskustelu on aina kaksisuuntaista. Mitäpä Jeesus vastasi?

• Joku roti

Onko Jumala kaikkivoipa?Voiko se sitoa kahta kaljupäistä tukasta yhteen?Ei.

• Ihan hyvä mutta ongelma tuossa on se, että alapäänkarvoituksestakin käytetään joskus termiä tukka.

• näin on

Jumala on kaikkivaltias

• evlut

Jumalan aurinko paistaa tänäänkin sekä hyville että pahoille

• Vaikka aurinkokuntamme tähti olisikin kristinuskon jumalan omistuksessa, niin meillä ei ole mitään näyttöä siitä, että kristinuskon jumala olisi olemassa, saati että omistaa tähden.

• saa kysyä

Eikö mitään näyttöä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      87
      5946
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3547
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      160
      2079
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      231
      2002
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      174
      1751
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      284
      1513
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1031
    8. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      67
      1021
    9. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      1000
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      110
      946
    Aihe