Liian nuoriko?

Loukussa.

Olen 14v tyttö ja haluaisin päästä kesällä festareille kuuntelemaan yhtä lempibändiäni. Vanhemmat ovat kuitenkin esteenä, ja sanovat, että olen auttamattomasti liian nuori. Eivät kuitenkaan itse suostu tulemaan mukaan, eivätkä halua edes puhua asiasta. Kysyin jopa, että saanko hakea vapaaehtoistyöhön, mutta siihenkään en missään tapauksessa saa lupaa.
Minä en ole koskaa juonut/polttanut, eikä kyllä kiinnostakkaan. En siis ole tehnyt mitään, minkä takia vanhempani eivät muhun luottaisi. Mä en vain ymmärrä, miksen saisi mennä, vaikka kaveri[/t] ja joku aikuinen olisi mukana. Harmittaa, sillä haluaisin niin kovasti nähdä tuon bändin.

Tuntuu, että vanhempani ajattelevat, että kaikki, mikä tapahtuu ulkona tästä pikkukaupungista, jossa asun on auttamattomasti vaarallista/turvatonta/jotain.

Mikä avuksi?

3

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti 42-v

Tyttäreni on ollut festareilla mukanani siitä saakka kun täytti 10 vuotta. Eli jo 3 vuoden ajan. Olemme myös pikkupaikkakuntalaisia, mutta otamme aina huoneen festarikaupungin hotellista, ja hotellisahan öisin saattaa tavata myös suosikkibändinsä ihan lähi-livenä :D

En minäkään tytärtäni (nyt 13-vuotiasta) vielä yksin päästäisi, mutta jos hän haluaa festareille, niin lähden mukaan. K-18 alueellehan hän ei pääse edes aikuisen seurassa.

• varmasti harmittaa

Vapaaehtoistyöhön sua ei kyllä vielä otettaisikaan festareille. Mun mielestä luotettavan aikuisen kanssa voisi tuon ikäinen aivan hyvin mennä! Itse olen käynyt keikoilla, ilman aikuista, 15-vuotiaasta lähtien joten en näe siinä mitään pahaa.
      Voin hyvin kuvitella miten sinua harmittaa, toivottavasti kyseinen bändi keikkailee vielä parinkin vuoden päästä!

• fwewfwfwgtbev

Lähipiirissä on 14-16 vuotiaita, jotka saavat kaveriporukalla mennä mm. Ruisrockiin, kunhan puhelin on lähettyvillä ja ilmoitetaan välillä että kaikki ok. Toki kaikki on kiinni vanhemmista, ja kaikki ovat erilaisia. Toiset huolehtivat enemmän kuin toiset, ja toiset ehkä ovat ylisuojelevia. Koita puhua järkevästi uudelleen, ja jos sanovat ei, älä kiukuttele vaan pysy asiallisena. Kerro vain kuinka paljon haluat bändin nähdä ja viettää kavereiden kanssa kesää. Onhan alueella järkkäreitä ja aikuisia. Onnea matkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3105
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      65
      2653
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2240
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1691
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1519
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1130
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe