Liian nuoriko?

Loukussa.

Olen 14v tyttö ja haluaisin päästä kesällä festareille kuuntelemaan yhtä lempibändiäni. Vanhemmat ovat kuitenkin esteenä, ja sanovat, että olen auttamattomasti liian nuori. Eivät kuitenkaan itse suostu tulemaan mukaan, eivätkä halua edes puhua asiasta. Kysyin jopa, että saanko hakea vapaaehtoistyöhön, mutta siihenkään en missään tapauksessa saa lupaa.
Minä en ole koskaa juonut/polttanut, eikä kyllä kiinnostakkaan. En siis ole tehnyt mitään, minkä takia vanhempani eivät muhun luottaisi. Mä en vain ymmärrä, miksen saisi mennä, vaikka kaveri[/t] ja joku aikuinen olisi mukana. Harmittaa, sillä haluaisin niin kovasti nähdä tuon bändin.

Tuntuu, että vanhempani ajattelevat, että kaikki, mikä tapahtuu ulkona tästä pikkukaupungista, jossa asun on auttamattomasti vaarallista/turvatonta/jotain.

Mikä avuksi?

3

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti 42-v

Tyttäreni on ollut festareilla mukanani siitä saakka kun täytti 10 vuotta. Eli jo 3 vuoden ajan. Olemme myös pikkupaikkakuntalaisia, mutta otamme aina huoneen festarikaupungin hotellista, ja hotellisahan öisin saattaa tavata myös suosikkibändinsä ihan lähi-livenä :D

En minäkään tytärtäni (nyt 13-vuotiasta) vielä yksin päästäisi, mutta jos hän haluaa festareille, niin lähden mukaan. K-18 alueellehan hän ei pääse edes aikuisen seurassa.

• varmasti harmittaa

Vapaaehtoistyöhön sua ei kyllä vielä otettaisikaan festareille. Mun mielestä luotettavan aikuisen kanssa voisi tuon ikäinen aivan hyvin mennä! Itse olen käynyt keikoilla, ilman aikuista, 15-vuotiaasta lähtien joten en näe siinä mitään pahaa.
      Voin hyvin kuvitella miten sinua harmittaa, toivottavasti kyseinen bändi keikkailee vielä parinkin vuoden päästä!

• fwewfwfwgtbev

Lähipiirissä on 14-16 vuotiaita, jotka saavat kaveriporukalla mennä mm. Ruisrockiin, kunhan puhelin on lähettyvillä ja ilmoitetaan välillä että kaikki ok. Toki kaikki on kiinni vanhemmista, ja kaikki ovat erilaisia. Toiset huolehtivat enemmän kuin toiset, ja toiset ehkä ovat ylisuojelevia. Koita puhua järkevästi uudelleen, ja jos sanovat ei, älä kiukuttele vaan pysy asiallisena. Kerro vain kuinka paljon haluat bändin nähdä ja viettää kavereiden kanssa kesää. Onhan alueella järkkäreitä ja aikuisia. Onnea matkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      629
      8358
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      351
      3214
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      422
      2259
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      128
      1357
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      31
      1323
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      15
      1275
    7. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1201
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      93
      1123
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      65
      1075
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      46
      943
    Aihe