Trichotillomania = pakollinen tarve, riippuvuus nyppiä tai repiä esim. hiuksiaan päästä, ihokarvoja, ripsiä tai kulmakarvoja.
Itse tykkään ottaa itseltäni ripsiä. RIpsirivissäni ei kuitenkaan ole aukkokohtia, eivätkä ne mielestäni ole kovin harvat. Enkä mielestäni revi niitä, vaan pyörittelen sormien välissä tukkoa ripsiä, ja sitten niistä irtoaa välillä niitä pisimpiä, jotka pian muutenkin lähtisivät irti. Usein tämä alkaa illalla, ja silloin kun silmää alkaa kutittaa. Ilman ripsiväriä en tätä tee, koska silloin ripsistä ei pyöritellessä saa niin hyvin tuntumaa, ne ovat liukkaat. Saan tästä ripsien pyörittelystä jonkilaista mielihyvää.
Onko minulla siis trichotillomania, tai voiko tämä ripsien pyörittelyni kehittyä nopeasti sellaiseksi, ellen sitä lopeta? Minua huolestuttaa asia kovasti, sillä olen hyvin tarkka hiusteni, samoin myös ripsieni suhteen. Lapsuudessani minulla ei ole mitään tällaista koskaan ollut, joten voiko se puhjeta myös myöhemmällä iällä yhtäkkiä? Suurempaa stressiäkään tai muuta laukaisevaa tekijää tässä ei mielestäni ole ollut. Mutta tuo ripsien pyörittely on alkanut noin puoli vuotta sitten oikeastaan huomaamattani.
Onko minulla trichotillomania?
Mielihyvää ripsistä?
1
52
Vastaukset
- feyt
Mie en tekis tolleen. Sitten kun ne tarpeeksi monta kertaa VÄKISIN revitään karvatupesta ne ripset niin se karvatuppi vaurioituu ja sulle ei kasva enään ripsiä.
Ne ripset suojaa sun silmiä joten kannattaa oikeesti yrittää lopettaa toi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756