Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mikä palomiehissä kiinnostaa?

eipalomies

Kertokaapa arvon naiset, mistä se johtuu että niin moni nainen käy kuumana palomiehistä? Onko se tunne että toinen on vahva, suojelee ja pelastaa tarvittaessa oman henkensä kaupalla? Jotenkin on vaikea tajuta (ei palomiehenä) se että naiset jotka ovat niin tasa-arvoisia, fiksuja ja itsetietoisia kaikessa muussa haluavat kuitenkin niin kovasti suojelua.

Väittäisinpä että toisinpäin se ei toimi. Siis ei ole tietääkseni sellaisia naisammatteja ketä lähes kaikki miehet iästä riippumatta kuolaisivat tyyliin panisin. Okei, sairaanhoitajista ja lentoemoista tykkää moni mies, mutta se ei ehkä ole sillä tavalla seksististä kuin tuo palomiesjuttu.

Tämä kuulostaa ehkä katkeralta, mutta ihan vilpittömästi haluan kysyä tätä.. Ei nimittäin oma ammatinvalinta tainnut osua ihan nappiin aikoinaan. Kävin kovasti kouluja jottain sain hyvän työpaikan ja kohtuullisen palkan. Olen kohtelias, en kauhean ruma, fiksu,lapsirakas, kuunteleva, välittävä ja tunteensa näyttävä aito ihminen mutta tuntuu että en kiinnosta ketään. Siis että naiset ei yleensä tajua sitä hyvyyttä mikä minussa on. Kun ei oo sikspäkkiä enkä pelasta niitä tulimerestä...

Ehkä tästä tulee nyt ryöppy, mutta jos se helpottaa oloa niin saa minua haukkua =D

39

5571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpsö

      Pitkä letku enimmäkseen.

      • 11 + 8

        Ihan heteromiehenä voin sanoa, että kyllä palomiehillä tuppaa olemaan aika hyvät kropat. Työ on fyysisesti raskasta, joten kyllä pojat treenaa. Toisekseen onhan tuo palomies semmoinen miesten ammatti. Turvallinen, huolehtiva, voimaa ja älyä vaativa. En siis näe ihmeelisenä, että suurin osa naisista pitää näitä kiinnostavina tapauksina. Mutta eiköhän suurin osa naisista pidä myös upseereista ja yleensä uniformuun pukeutuvista miehistä. Siinä on kai joku valtajuttu takana.

        Mielikuva sairaanhoitajista on kieltämättä hyvä, rock'n'roll hoitsu liihottelmassa korkkareissaan ja sukkanuha hameenhalkiosta vilahdellen. Tosiasiassa tantat sairaalassa ovat hyvin epäseksikkäitä terveyskenkineen. Lentoemot... mjoo, niistä suurin osa on oikeasti kauniita naisia, jotka huolehtivat ulkonäöstään. Mikäs siinä, varmaan huolitellut miehet miellyttävät vastaavasti naisten silmää. Nuo naisten ammatit on muuten huolehtimiseen ja hoitamiseen liittyviä. Niitäköhän me miehet naisilta jotenkin alitajuisesti kaivataan.


      • Hieno mies

        Ja se kylän suurin kypärä?


    • hoitajatarminäkin

      Kyllähän se on totta, että uniformut kiinnostaa naisia sekä miehiä...palomiehet on juri noita naisten unelmia. Yleensä hyväkntoisia ja pääsääntöisesti vielä komeita muutenkin. Ja ainahan se säväyttää kun joku on niin cool hätätilanteessa ja pelastuu sut tai puoli valtakuntaa tuosta noin vaan..:)Poliisit on myös naisten unelmia.. heillä sama juttu kuin palomiehillä.
      Itse olen sairaanhoitaja.Jo ammattinimekkeeni saa monet miehet hyppimään seinille. Tosi on myös se, että hoitsuissa on lihavia lylleröitä linttaan astutuissa terveyskengissä, mutta on meitä coolimpejakin...ja yleensä jo koulutukseen valinnassa kiinnitetään huomiota hakijan ulkonäköön. Se on muten taivahan tosi, vaikka muuta väitetäänkin...
      Hoitajana minua kiinnostaa siis lääkärit, palomiehet ja poliisit..ei sille voi mitään. Eikös se oo vähän niin, että vakka kantensa valitsee...

      • RikuS1990

        paskat sustakaan kukaan hypi..karkuun voisin harkita juoksevani!!!.


    • 21122112

      Luulisin että palomiehen oletetaan olevan ns. "miehenmittainen mies"
      Mitä se taas tarkoittaa? en tiedä. Naisten mystisin ilmaus.

    • 22

      Ei mikään. Siis vastauksena aloituskysymykseen..Palomiesten ÄO ei taida olla yleensä hääppönen, en jaksaisi miestä joka työn/reenien jälkeen makaa sohvalla Salkkareita katsoen tai häipyy kavereiden kanssa parille kaljalle.
      Aloittajalle, yritätkö kertoa olevasi ruipelo teoreetikko, joka on pettynyt naisten olemattomaan kiinnostukseen? Tarvitset lisää itsevarmuutta ja hieman sikaniska-machoilua persoonaasi lisää. Aloita jokin ihan fyysinen tekeminen, oli se sitten vuorikiipeilyä, muurarinopintoja, itämaista puolustuslajia tai metsätöitä, ihan mitä vaan mikä pistää hien pintaan ja kasvattaa karskia luontoa ja lihaksia. Onnea pariutumiseen!

      • deft

        Itse muutaman palomiehen tuntien voin sanoa että ei se ihan niin mene että työn/treenien jälkeen maataan sohvalla Salkkareita katsoen. Ne päivystysvuorot asemalla kun tuppaa olemaan päivän tai parin pituisia. Sen jälkeen palomies joko nukkuu (ansaitusti) tai tapaa ei-palomieskavereitaan (ansaitusti).
        Toisin sanoen: rankka duuni, rankat palautumiskeinot. Ainakin vakituiselle kumppanille ;)


    • Ei vaikutusta

      Jos mies ei kiinnosta yhtään ja kertookin sitten olevansa palomies niin ei se kyllä herätä yhtään lisää kiinnostusta.

      Mutta ehkä palomies ja poliisi tuo mielikuvan vahvasta ja suojelevasta sankarista. Ja ammatti on miehekäs. Ja usein heillä on hyvä kunto, hyvä kroppa?

      Jos vaan palomiehet kiinnostas niin miksi muillakin ammatinedustajilla käy flaksi naisten kanssa? Ei vaan sulla ois joku palomies kaveri, jonka ympärillä pörrää naisia? Vai kertooko kaikki naiset sulle, että sorry mä tykkään vaan palomiehistä?

    • 16

      Palomies on vain kiertoilmaus pitkän letkun omistajalle.

    • deft

      "Okei, sairaanhoitajista ja lentoemoista tykkää moni mies, mutta se ei ehkä ole sillä tavalla seksististä kuin tuo palomiesjuttu."
      Niin siis millä tavalla tuo ei ole ehkä sillä tavalla seksististä?
      Mä en saa siitä seksististä muuten kuin ajattelemalla ettei nainen voisi olla palomies...tai siis...palo...henkilö...ööh.
      Onhan sitä stuerttejakin lentokoneissa ja "mieshoitsuja"

    • Ratsastuskaveri

      Kyllä se on niin että poliisit vievät voiton tässä skabassa. Miksi? Palomiehet vaan ruiskii, mutta poliisit osaa pidättää.

      • MinnaEspoo

        Täällä kans yks hoitaja joka unelmoi palomiehestä! Se on vaan se ammatti, kun osaa hätätilanteessa auttaa..... Olisi turvallinen olo jos mies olisi palomies


    • Brännäri

      Letku letkeä, mutta varjopuolena on heikohko palkkataso.

    • Äiiijjjjä

      Yksinkertaista, vaikka naisten mielipiteestä puhutaankin. Raavas mies, jonka täytyy olla hyvässä kunnossa jo jokavuotisten kuntotestien takia. Eli miehekäs mies, joka ei pelkää liata käsiään. Turhamaisuus ja hienostelu on naisia varten, myös naisten mielestä. Vaikka naiset ovat ylpeitä miehen statuksesta, niin palomiesten fyysiselle vetovoimalle ei naisen luonto voi mitään. Palomies on kuitenkin duunariammatti. Vain duunarit ja korkeintaan keskiluokkaiset naiset ovat vakavasti kiinnostuneita palomiehistä. Sen sijaan lentäjillä on varaa jo vaativampiin emäntiin. Jos et ole huippukomea, sun pitää jollakin tavalla olla mies (kova jätkä) ja pärjätä vähän siinä missä naiset ja miehet ovat erillaisia.

    • JackyDan

      Koko juttu on evoluutiota. Naiset tunsivat kivikaudella vetoa miehiin, jotka oliva hyviä suojelemaan naista ja jälkikasvua vihollisilta sekä hyviä metsästämään ruokaa. Kaikki naisten erikoiset mieltymykset valtaan ja statukseen sekä rahamiehiin selittyy myös kivikautisilla vieteillä. Mitään ns. arkijärjellä ymmärrettävää selitystä näihin on turha hakea. Ei nainen tietoisesti ymmärrä miksi hakee vahvaa ja suojelevaa miestä ja välttelee semmoisia säikkyvän tai heikon oloisia miehiä, jotka saattaisivat olla hyvinkin sitoutumiskykyisiä. Tämä myös selittää sen, miksi vaarallisilla miehillä on keskimäärin paljon enemmän naisia kuin kilteillä miehillä.

    • deedeedee

      ei se ammatti, vaan et ne miehet on hyvässä kunnossa, yleensä. tunnen yhen ällön palomiehen ja ei se siitä seksikkäämpää tee, että se on palomies.

    • raaka totuus

      Palomiehistä on harvinaisen romantisoitunut käsitys vallalla. Palomiehen erottaa muista miehistä vain se että palomies on keskimäärin paremmassa fyysisessä kunnossa. Muuten palomiehetkin ovat vain tavallisiä äijiä yhtä kunnollisia. Eikä palomies välttämättä ole luonteeltaan mikään epäitsekäs pelastaja tai ritarillinen sankari. Palomiehen ammatti sopii niille miehille, jotka soveltuvat fyysiseen työhön ja jotka eivät keskimäärin paljoa asioita ajattele. Persoonina palomiehet voivat olla aika yksinkertaisia ja tylsiä. Palomiehinä on samanlaista porukkaa kuin raksaduunareina, jätkiä joilla on isot lihakset mutta ei välttämättä mitään muuta.

      Sori kauheasti kun tuhoan sen ruusuisen kuvan palomiehistä muita miehiä parempina.

      • jiiriin

        Tavallinen mies, fysiikka kunnossa eikä viero oikeeta työtä = just täydellistä.

        Raksakundit kääntää mun pään aina ja ehkä mä jatkossa tän ketjun ansiosta tsekkaan myös palomiehet :)


    • 1 + 6

      Tunnen tasan yhden palomiehen (oma serkku) ja hän ei ainakaan hyvässä kunnossa ole. Mutta joo, onhan palomiehet, poliisit, sotilaat ym. paremmassa kunnossa yleisesti kun väestö keskimäärin. JackyDanin kommentti oli osuva miksi naisia ko. ammatti viehättää.

    • ei kannattanut

      Alkukysymykseen, ei mikään. Miksi palomies olisi jollakin tapaa kiinnostavampi kuin muut miehet, pelkän ammattinsa vuoksiko?
      Jossakin elämänvaiheessa palomieheen haksahtaneena voin sanoa, ettei sillä ollut mitään merkitystä mitä teki, ihminen sinällään oli kiinnostava ei ammatti. Tietysti on niinkin, että tietyntyyppiset ihmiset hakeutuvat palomiehiksi ja tämä perusihmistyyppi vetoaa tiettyihin naisiin. Kuten taas jokin muu ihmistyyppi toisiin. Ovatko sitten ne naiset joihin vetoaa palomiestyyppi pääsääntöisesti niitä, jotka kehuskelevat ympäriinsä näitä miehiä.
      Jos olisin tiennyt, että palomiehet ovat tällaisessa maineessa ja jalustalla, olisin suurella todennäköisyydellä jättänyt haksahtamatta sellaiseen. Paskaa tuli siitäkin jutusta niskaan roppakaupalla, mitään en saanut ihmiseltä, joka kuvitteli olevansa jumalan lahja naisille varusteineen, joiden käyttöön olisi ollut syytä hankkia lisäkoulutusta. Pitkä letku ei takaa mitään, mutta jos sen ovat jotkut hyväksi ylistäneet, niin uskoohan mies sen toki pian itsekin.

    • 12+3

      Njaa, palomiehet... eipä ihmeemmin kiinnosta. Poliisikin enemmän fantasiapuolella. Mutta Äijjjjjän kommentissa oli järkeä, pitää olla hyvä siinä missä nainen ei ole hyvä so. niissä hommissa, joissa kädet likaantuu. En aio opetella vaihtamaan rengasta ja tyhjentämään huussia eikä miehen tarvitse opetella taittelemaan rapuaiheisia serviettejä.

    • 3+5

      Hyvä kroppa. Lisäksi mielenkiintoinen ammatti. Jos ammatin perusteella voi vetää johtopäätöksiä luonteesta, palomiehiä voi pitää ahkerina ja hyväntahtoisina. Toisin kun joku yllä oleva kirjoitti, olen huomannut palomiehillä tuonkaltaisia hyviä ominaisuuksia. Toki sitten parisuhdetta ajatellen onkin jo paljon enemmän huomioon otettavia yksilöllisiä piirteitä, joilla ei ole mitään tekemistä ammatinvalinnan kanssa.

    • sooman

      95% palohälytyksistä on turhia/ vääriä. Luulis pallimiehiä turhauttavan. Muutenkin "työ" on oottelua enimmäkseen. :) Miten usein näette lehdessä jutun tulipalosta? Kissojakin haetaan puista enemmän! TOSI miesten työtä!! Poliisit taas enimmäkseen roudaa paskanhajuisia spurguja putkaan, ja kuuntelevat vittuiluja muutenkin. Paljon ennemmin miesten ammatti on sahaava metsuri - siinä on miehillä oikeasti kova kunto!

      • rvahakkarainen2

        Ai ninkö Teuvo Hakkarainen. :D Varsinainen hottis :D:D


    • yövuorolainen

      Itse seurustelen palomiehen kanssa. Ammatti vaikutti jonkin verran "valintaani", koska lähellä oleva ja luotettavaksi havaittu mies on palomies. Tuntemani palomiehet ovat miehekkäitä ja välillä vähän liiankin äijiä, mutta se herkkä puoli löytyy yllättävän helposti. Lisäksi naista osataan kohdella hyvin. Tämä kokemus siis vaan omasta lähipiiristäni, mitään tutkimusta en ole aiheesta tehnyt sen kummemmin =D Ja totta, itseni kunnossa pitävänä naisena vaadin mieheltä myös samaa.

      • Mitenkäs tuo

        Uskollisuuspuoli,eikö se häiritse? Uskollista pano siis palomiestä ei ole olemassa,heidän ajatusmaailma tulee jalkovälistä.


    • Make Stadista

      Palomiehet on upeita, kokemusta on.

    • sex-appeal

      Miehekkäiksi ja seksikkäiksi mielletyt ammatit mm. palomies ja poliisi vetoavat mun kokemuksen mukaan tietyntyyppisiin (vähän "hentoisiin") naisiin eniten, toki enemmistö naisista myös (vähintään salaa) ihastelee näitä äijiä ammatteja. Erilaista turvaa kaipaavat naiset tykästyvät nimikkeisiin lääkäri, lentäjä, lakimies... Masokistiset daamit kuolaa muusikoiden ja muiden haihattelevien taiteilijoiden perään. Kyllähän rokkarille aina riittää tyttöjä tarjolle vaikka ei olis lihaksista ("turvallisuudesta") tietoakaan, se pahapoikamaisuus viehättänee eniten itsestään vähän epävarmoja naisia.
      Itse valitettavasti aina haksahdan muusikoihin. Tiedän kyllä tasan mitä siitä sitten seuraa, mut "herkät taiteilijasielut" on mulle samanlainen heikkous kuin monille muille naisille se "liekkejä vastaan henkensä uhalla taisteleva" palomies. Kaikilla on joku akilleenkantapää. :)

    • näinhän se

      Palomies on panomies.

    • naikkonen2

      Kokemuksesta (x3) sanon, että varokaa palomiehiä! poltatte vielä näppinne ;)
      En ainakaan yhtään poikkeusta ole vielä tavannut.. Vapaa-ajalla harrastavat naisten kaatamista ja kaljan lipittämistä.. että mielummin sitten se sotilas, ne yleensä fiksujakin.

    • kelomies

      Kyllähän ne tuntuu toimivan, jotka ovat pukeutuneet palomiehiksi. Henkinen puoli ei kai ole heistä niin tärkeä kuin fyysinen.
      Eli palomies ei siiviileissään ole palomies jos se ei hänestä näy, tai hän ei sitä kuuluta.
      Mutta arvostan takuulla, jos palomies sytyttää enemmän kuin pörssimeklari, vaikka palkkapusseissa on suuri ero.

    • anka-

      Naisen näkökulma asiaan :

      Jos nyt ihan totta puhutaan lähtemättä miettimään henkisiä puolia niin yksinkertainen syy on hyvä kroppa ja komeat kasvot. Kasvojenkaan ei tarvitse olla NIIN komeat jos on palomies, trust me.

      Itseäni ei kyllä pahemmin ammatinvalinta kysymykset sytytä, kunhan on ns. miehen työ. Kyllä, olen niin whitetrash että en voisi kuvitella seurustelevani pörssimeklarin/pankkineidin kanssa. Tähän syynä ehkä arvomaailmojen ja luonteenpiirteiden kohtaamattomuus. Itse olen reipas ja rempseä, menevä ja iloinen niin jotenkin karsastan ideaa kynttiläillallisista punkkulasi kädessä sellaisessa raflassa jossa ruoka tulee valmiiksi lusikassa ja josta ajetaan mäkin autokaistan kautta himaan. Ei ole mitään ihanampaa kuin kokata ruokaa omalle raskaan työn raatajalleen joka tulee hieman hikisenä kotiin ja nappaa suihkuun mukaan ;)

      Itselleni siis kolahtaa parhaiten perus duunari ;> Ja nimenomaan sellanen kunnon äijä!

      • anka-

        " Kasvojenkaan ei tarvitse olla NIIN komeat jos on palomies, trust me."

        ( univormulla saa paljon anteeksi :D )


    • Hyvä pari

      Palomiehet ovat oletetusti kalenterimatskua eli mukavaa katseltavaa.
      Jos joku sanonoisi olevansa palomies, kulmani nousevat ja herää ilkikurinen hymy.
      Ei sillä että minulla olisi mitään mielessä.

      En ole edes ajatellut mitenkään erityisesti haalia sellaista poikaystäväksi. Miten sellaisia muka löytää? Sitäpaitsi ne ovat naisten kaatajien maineessa. Naah....

      Mutta kylläkai niillä on edelleen se pelastajan status, jolla on hyvä haaveilla. Tasa-arvosta huolimatta olen edelleen naisen kokoinen ja naisen voimilla. Miehen voimat ovat ihan eri juttu. Kyllä sellainen voisi olla hyvä pari ja tiimiläinen.

      Ne ovat kuvia, en tiedä moniko oikeasti elää sen mukaan.

    • 8+14

      Jaaha, täällä P-Pohjanmaalla brankkarit on lyhyitä (alle 180cm) ja leveitä miehiä. Siihen ne palomiehen vermeet niin ihan ku legoukkoja kipittää palopaikalla...huoh. En tykkää.

      Onhan uniformussa tietysti jotain vetoavaa...

      Ja ainakin Heltsinkissä on ihan omia mestoja noille formumiehille, kannattaa käydä siellä äijämetsällä ;)

    • karu totuus?

      Väitän että palomiehissä eniten kiinnostaa se näiden ihmisten elämän arvot, suhtautuminen ihmisiin, kroppa nyt suurimmalla osalla palomiehistä on
      hoikka tai ylipainoinen, harvempi on mitään atleettisia
      kuitenkaan mitenkään erityisesti. Jos ihastut kuppilan öykkäriin niin tuskin
      saat kovin ruusuista suhdetta.

    • katti

      Itsevarma, miehekäs ja osaava mies, sellainen viehättää naisia. Palomiehet ovat ammattinsa puolesta itsevarmoja, miehekkäitä ja kokevat osaavansa asiansa, joten sen vuoksi he varmasti myös viehättävät. Mies, jos on pienempi, heikompi ja avuttomampi kuin minä, saa minut tuntemaan oloni miehekkääksi ja en pidä siitä. Nainen haluaa tuntea olonsa naiseksi, ja en halua kuitenkaan olla vähempää kuin olen, vain jotta mies pääsisi minun tasolleni.
      Pienet ja heiveröiset miehet hakekoon pieniä heiveröisiä naisia, ja me sporttiset, vahvat naiset voimme rauhassa rakastella vahvojen isojen miesten kanssa.

      P.S suosittelen kaikille naisille kokeilemaan hoitajamiehiä, joilla on empatiaa, anatomian tuntemista ja ovat erinomaisen käteviä käsistään. Näistä minulla on kokemusta, ja voin sanoa ettei heidän vertaistaan ole tullut vastaan :)

    • Anonyymi

      Katkera sana palolaitoksen oma poistuu sanan käyttö.
      Pakkopyykji Vartia ei saa olla,ei ole oikeutta siihen,.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1985
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1380
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    6. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1267
    7. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe