YTK teki eroanomuksen minun puolestani kassasta, mutta liitosta pitäisi erota itse,onko jollain malli miten se pitäisi tehdä, olen ollut metallissa vuodesta -88, mutta nyt mulle riitti, kaikenlaisia muistioita pitäisi tehdä riita-asioissa, liitto ei muuten tee mitään ja huomasin ettei niistä ole mitään hyötyä.....nämä paikalliset sopimukset sopivat kyllä työnantajalle.
Metalliliitosta eroaminen ????
15
3589
Vastaukset
- YTK:lainen
Jos työmaalla on joku luottovanki niin siltä saa sellaisen eroilmoitus lanketin, siihen vaan syherträt jotain ja sillä selvä. Helppoa kuin kaljanjuonti.
- YTK:n jäsen
Eroanomusmalli kiitos ! kaljaa osaan kyllä juoda
Ei ole, työpaikka on niin pieni, ettei ole edes luottamusmiestä ja osa työntekijöistä ei ole missään liitossa.
- YTK:lainen
Täten eroan rahankeruuliitosta tällä päivämäärällä, nimikirjoitus ja selvennös, päivämäärä ja postiin. Helpompaa kuin kaljanjuonti.
- Näin helppoa
Ilmoita erosi sähköpostitse.
- ksssi
Joo ei siihen mitään määrämuotoisia kaavakkeita tarvita, ihmisellä on Suomessa vapaus olla kuulumatta mihinkään yhdistykseen. Ilmoittaa vain nimensä ym. yksilöintitiedot ja että lopettaa jäsenyytensä.
Laitoin sähköpostitse eroilmoituksen...nyt kaikki on selvää.
YTK:ssa on ytk-yhdistys maksaa 17 € vuodessa, siinä näkyy olevan oikeusturvavakuutusta yms, vaikka maksaisi tuonkin on halvempaa kun olla ammattiyhdistysliikkeessä.
- ei temari
Itse erosin sakoosta jo aikoja sitten kun tukivat Tarja Halosta presidentiksi, oli mielestäni riittävä syy. Jätin vain maksut maksamatta (niitä EI laiteta ulosottoon) niin tuli kirje että olet erotettu ja olin helpottunut.
- Taidat nyt
valehdella ja kirjoittaa pelkkää muunneltua totuutta.
Ay-jäsenmaksuthan menee aina suoraan palkasta.
Kyllä sitä täytyy oikein erikseen kirjallisesti erota ammattiyhdistysliikkeestä jos joku niin jostain syystä haluaa tehdä. - Ei ay
Taidat nyt kirjoitti:
valehdella ja kirjoittaa pelkkää muunneltua totuutta.
Ay-jäsenmaksuthan menee aina suoraan palkasta.
Kyllä sitä täytyy oikein erikseen kirjallisesti erota ammattiyhdistysliikkeestä jos joku niin jostain syystä haluaa tehdä.Taidat nyt sinä valehdella. Jos et anna työnantajalle valtakirjaa pidättää jäsenmaksu palkasta, niin silloin sitä ei pidätetä.
Jäsenmaksut voi maksaa itsekin liittoon. Jos laiminlyöt jäsenmaksut puolelta vuodelta, niin yleensä liitto erottaa sinut. Yleensä erottamispäiväksi merkitään se päivä, kun jäsenmaksujen maksaminen on päättynyt.
Huono seuraus tästä on, että myös kassamaksut ovat jääneet maksamatta ja tulee katkos, jolloin työssäoloehdon kerääminen alkaa alusta, kun liityt johonkin kassaan. - käytäntö eri
Ei ay kirjoitti:
Taidat nyt sinä valehdella. Jos et anna työnantajalle valtakirjaa pidättää jäsenmaksu palkasta, niin silloin sitä ei pidätetä.
Jäsenmaksut voi maksaa itsekin liittoon. Jos laiminlyöt jäsenmaksut puolelta vuodelta, niin yleensä liitto erottaa sinut. Yleensä erottamispäiväksi merkitään se päivä, kun jäsenmaksujen maksaminen on päättynyt.
Huono seuraus tästä on, että myös kassamaksut ovat jääneet maksamatta ja tulee katkos, jolloin työssäoloehdon kerääminen alkaa alusta, kun liityt johonkin kassaan.Teoriassa ehkä asia on noin kuin miten sinä nyt kerrot.
Mutta käytännössähän 99.9%:sesti ay-jäsenmaksut pidätetään suoraan duunarin palkasta.
Se on kaikista helpoin ja vaivattomin tapa duunarille olla ns.järjestäytynyt työntekijä. - Ei ay
käytäntö eri kirjoitti:
Teoriassa ehkä asia on noin kuin miten sinä nyt kerrot.
Mutta käytännössähän 99.9%:sesti ay-jäsenmaksut pidätetään suoraan duunarin palkasta.
Se on kaikista helpoin ja vaivattomin tapa duunarille olla ns.järjestäytynyt työntekijä.Käytäntö on erilainen eri aloilla. Täytyy huomioida myös se, että kaikissa tesseissä ei ole sopimusta liiton jäsenmaksun suoraperinnästä. Silloin työnantajalla ei ole velvoitetta periä jäsenmaksuja palkasta. (oliko se nokia, kun ilmoitti lopettavansa jäsenmaksun perinnän yhdeltä työntekijäryhmältä?)
Suurin osa liittojen jäsenistä toki käyttää jäsenmaksun suoraperintää, koska se on vaivattomin tapa hoitaa jäsenmaksut. Mutta pakkoa siihen ei ole, jos haluaa itse laskea jäsenmaksun suuruuden ja tilittää rahat liitolle. Useimmiten tästä on seurauksena liitolta lisäselvityspyyntö, jotta selviää onko jäsenmaksut maksettu kokonaispalkasta vai peruspalkasta. - ~cis~
Ei ay kirjoitti:
Käytäntö on erilainen eri aloilla. Täytyy huomioida myös se, että kaikissa tesseissä ei ole sopimusta liiton jäsenmaksun suoraperinnästä. Silloin työnantajalla ei ole velvoitetta periä jäsenmaksuja palkasta. (oliko se nokia, kun ilmoitti lopettavansa jäsenmaksun perinnän yhdeltä työntekijäryhmältä?)
Suurin osa liittojen jäsenistä toki käyttää jäsenmaksun suoraperintää, koska se on vaivattomin tapa hoitaa jäsenmaksut. Mutta pakkoa siihen ei ole, jos haluaa itse laskea jäsenmaksun suuruuden ja tilittää rahat liitolle. Useimmiten tästä on seurauksena liitolta lisäselvityspyyntö, jotta selviää onko jäsenmaksut maksettu kokonaispalkasta vai peruspalkasta.Toi on epäkohta, että tesseissä on menty tollasta sopimaan. Kaksi liittoa, työnantajan ja työntekijän, on sopineet keskenään jäsenmaksujen perinnästä. On kaupan alan työnantaja, jonka siis on periaatteessa pakko tilittää pamilaisten jäsenmaksut niiden palkoista, siis tehdä ilmaista työtä ay-liikkeen hyväksi.
Mutta toisaalta työnantajan pitäisi kohdella työntekijöitään tasa-arvoisesti. Entä kun yksi työntekijä kuuluu postin unioniin, toinen elintarviketyöläisten liittoon ja kolmas toimihenkilöliittoon
On iso työ tilittää ja ilmoitella kaikille mahdollisille liitoille, kun firmassa pitäisi tehdä tuottavaakin työtä. Mutta ei ole sekään oikein, että toisen työntekijän jäsenmaksut hoidetaan, toisen ei. Nuo sopimukset jäsenmaksujen perinnästä pitäisi lopettaa ensi tilassa. Jos työntekijä pitää liiton jäsenyyttä tärkeänä, hän hoitaa maksun itse. Näinpä työnantaja ei edes tiedä, ketkä on järjestäytyneitä ja ketkä ei.
- YTK-OOKoo
Kyllä meikällä 4v.takaperin YTK hoiti koko ero "prosessin" antamallani valtuutuksella! Eikö se enään toimi? Liitoista lähtijöitäkö jo liikaa ja se teettää liikaa ytklle töitä??? Metallissa kaikki päin peetä!!! Jos sinne jotain asiaa niin soitostakin perivät extraa...
- maksa maksusi
Pitäähän tyhmien lampaiden maksaa herrojen kulut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274