Länsiauto = Kolariauto

Seppo

Munasin!!
Ostin uudehkon auton kyseisestä lafkasta. Myyjä oli kiva ja sillai. "Joo, hyvä auto, ei kolhuja missään. Kyljet on suorat ja kaikinpuolin nätti. Ei kolaroitu, siisti on."

No widdu!! Pesin auton n. viikon kuluttua ja kappas, hokasin että autoa on maalattu jälkeenpäin. Ei oo tehtaan jäljiltä.

Soitto lafkaan: "Tämä on tarkastettu auto, ei mitään vikaa! Ei me kaikkia autoja suurennuslasilla tutkita. Kunnossa se on!!

No, se oli siellä samassa paikassa maalattu, selvisi sitten tämäkin. Mutta ei mitään muuta kantaa, ei hinnanalennusta, ei korvausta, ei mitään... Onnea vaan ostokselle ja kovaa ajoa!! Harmitusta!!

102

11097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Carfox

      Kannattaa varmaan tutkia niitä autoja myös itse ennen ostopäätöstä, koska isoissa firmoissa niin monta sopan keittäjää että virheitä varmaan sattuu. Ja ei merkkiliikkeiden seula tällä hetkellä kovinkaan tarkka ole kun uusia ei paljoa myydä ja käytetyillä pitää saada kuluja peittoon. Tarkkana kannattaa olla...

      • askjshkl

        Haittaako jos autoa on maalattu!?


      • kimir
        askjshkl kirjoitti:

        Haittaako jos autoa on maalattu!?

        "Haittaako jos autoa on maalattu!?".
        Eikö todellakaan haittaa jos autoa on maalattu ilman että tietää miksi,esim millaisessa kolarissa auto on ollut ja maali pinta riittää osto perusteeksi..


      • kimir2
        kimir kirjoitti:

        "Haittaako jos autoa on maalattu!?".
        Eikö todellakaan haittaa jos autoa on maalattu ilman että tietää miksi,esim millaisessa kolarissa auto on ollut ja maali pinta riittää osto perusteeksi..

        luuletko että kaikki nettijutut on totta


    • paikkamaalaus naarmu

      No mistä tiedät että auto on sitten myös kolaroitu?

      Ei kai pelkkä (paikka)maalaus tarkoita kolariautoa???

      Esim. Mazda 6 on ruosteessa vissiin jo uutena, kuten ranskikset ja fiiatit. Niissähän on paikkaa paikan päällä.

      • Pysytäänpä asiassa.

        Ranskikset voit unohtaa ruostetilastoistasi pois. Tilalle voit laittaa vaikka VW Golffin, josta maalit lähtee hilseilee lastuina irti ja lakat lähtee viimeistään koneellisessa pesussa.

        Autokaupoille kannattaa ottaa maalinpaksuusmittari taskuun, niin ei tarvii myyjän puheista kaikkea ottaa tosissaan. Lainaat kaverilta tai maalaamosta.


      • JOKI VIRTAA

        MINULLA ON 16 VUOTIAS RANSKATAR JA EI TARVITSE RUOSTETTA ETSIÄ.SITÄ EI NIMITTÄIN OLE.EI MYÖS N.10 VUOTTA VANHOISSA FIATEISSA.NIIN,ETTÄ PUHU SITTEN KUN JOTAIN TIEDÄT ASIOISTA .ON NIMITTÄIN GALVANOITU KORI;EI RUOSTU.KYSY VAIKKA KATSASTUSVIRANOMAISILTA.OVAT NYKYÄÄN MUUT MERKITJOTKA RUOSTUVAT.


      • herraasiallinen
        JOKI VIRTAA kirjoitti:

        MINULLA ON 16 VUOTIAS RANSKATAR JA EI TARVITSE RUOSTETTA ETSIÄ.SITÄ EI NIMITTÄIN OLE.EI MYÖS N.10 VUOTTA VANHOISSA FIATEISSA.NIIN,ETTÄ PUHU SITTEN KUN JOTAIN TIEDÄT ASIOISTA .ON NIMITTÄIN GALVANOITU KORI;EI RUOSTU.KYSY VAIKKA KATSASTUSVIRANOMAISILTA.OVAT NYKYÄÄN MUUT MERKITJOTKA RUOSTUVAT.

        Ihmiset eivät lue CAPS-tekstejä, tiedoksi vaan.

        Ja lisäksi ranskalaiset autot on niin vähäruosteisia ollu 80-luvun loppuvuosilta asti että haastajaa saa hakia.


      • ruostuu kyllä
        JOKI VIRTAA kirjoitti:

        MINULLA ON 16 VUOTIAS RANSKATAR JA EI TARVITSE RUOSTETTA ETSIÄ.SITÄ EI NIMITTÄIN OLE.EI MYÖS N.10 VUOTTA VANHOISSA FIATEISSA.NIIN,ETTÄ PUHU SITTEN KUN JOTAIN TIEDÄT ASIOISTA .ON NIMITTÄIN GALVANOITU KORI;EI RUOSTU.KYSY VAIKKA KATSASTUSVIRANOMAISILTA.OVAT NYKYÄÄN MUUT MERKITJOTKA RUOSTUVAT.

        Mulla oli -2000vm. punto 60. oli 7 vuotta ,kun ruostui puhki takajakatilasta. Molemmin puolin läpireijät. Laitoin lasikuitukittiäja vahingon kiertämään.


      • Suoma
        herraasiallinen kirjoitti:

        Ihmiset eivät lue CAPS-tekstejä, tiedoksi vaan.

        Ja lisäksi ranskalaiset autot on niin vähäruosteisia ollu 80-luvun loppuvuosilta asti että haastajaa saa hakia.

        Hyvin sanottu! Minä ainakin hyppäsin tuon HUUTAJAN kommentin yli.


      • 2-litranen
        JOKI VIRTAA kirjoitti:

        MINULLA ON 16 VUOTIAS RANSKATAR JA EI TARVITSE RUOSTETTA ETSIÄ.SITÄ EI NIMITTÄIN OLE.EI MYÖS N.10 VUOTTA VANHOISSA FIATEISSA.NIIN,ETTÄ PUHU SITTEN KUN JOTAIN TIEDÄT ASIOISTA .ON NIMITTÄIN GALVANOITU KORI;EI RUOSTU.KYSY VAIKKA KATSASTUSVIRANOMAISILTA.OVAT NYKYÄÄN MUUT MERKITJOTKA RUOSTUVAT.

        Mullekin joku kertoi että Ranskalaiset autot on ruosteettomia nykyään, galvanoitu....Mie ostin eilen Peugeot 406-96 alle 500 egellä....oli öljyt laskenut tielle..mutta moottori on ehjä... hihnat yms. uusittu, kats. ruosteeton metallihohtoväri, 2 renkaat..ja stereot joka yksin jo maksanee saman kuin auto...syytä ei ole selvitetty-- miksi öljyt läksi lipettiin...moottorin tkaa jotain mennyt

        Maksoinko pitkäks?


      • 13+3
        2-litranen kirjoitti:

        Mullekin joku kertoi että Ranskalaiset autot on ruosteettomia nykyään, galvanoitu....Mie ostin eilen Peugeot 406-96 alle 500 egellä....oli öljyt laskenut tielle..mutta moottori on ehjä... hihnat yms. uusittu, kats. ruosteeton metallihohtoväri, 2 renkaat..ja stereot joka yksin jo maksanee saman kuin auto...syytä ei ole selvitetty-- miksi öljyt läksi lipettiin...moottorin tkaa jotain mennyt

        Maksoinko pitkäks?

        on käytössä clio 2000 ei ruostetta. VW T4 2003 ruostetta löytyy reippaasti ja maalit tippuu paloina jne. Ranskis pelleiltään parempi ja mennyt katsastuksestakin läpi viimeiset 3 vuotta laakista. VW jokakerta saanut hylsyn.


      • lälläti läääääää
        Suoma kirjoitti:

        Hyvin sanottu! Minä ainakin hyppäsin tuon HUUTAJAN kommentin yli.

        minäpä luin.


      • siitruna

        itse asiassa meidä 14 vuotta vanhassa citroen xantiassa ei oo yhtään ruostetta


      • Tarkkana siellä...
        ruostuu kyllä kirjoitti:

        Mulla oli -2000vm. punto 60. oli 7 vuotta ,kun ruostui puhki takajakatilasta. Molemmin puolin läpireijät. Laitoin lasikuitukittiäja vahingon kiertämään.

        Punto ei ole ranskalainen, vaan italiailainen auto. Fiat Punto, eikö totta?


      • Tarkkana siellä...
        Tarkkana siellä... kirjoitti:

        Punto ei ole ranskalainen, vaan italiailainen auto. Fiat Punto, eikö totta?

        korjaan: italialainen


    • Carfox

      Huomion arvoista on että jutun kirjoittaja myöntää että munasi mutta haukkuu silti julkisesti autoliikkeen. Niinhän se usein menee. Vika on aina jossain muussa kuin itsessä...

    • CarFox

      Liike erikseen mainitsi ettei ole kolaroitu, jos on niin kaupanpurku ehdottomasti.

      • Lukutaitoinen...

        Kiitos kommenteistasi
        En ikinä osta autoa teiltä.
        Lisäksi lupaan mainostaa toimintaanne.


      • Toiset vaan on.....
        Lukutaitoinen... kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi
        En ikinä osta autoa teiltä.
        Lisäksi lupaan mainostaa toimintaanne.

        Tuollaiset Lukutaitoisen kirjoitelmat voi jättää täysin omaan arvoonsa! Ketä hitossa kiinnostaa mielipiteesi? Itsesi olet jo munannut etkä autoliikettä. Anna mun kaikki kestää!!! Että tyhmyys voi kerääntyä noin totaalisesti yhteen henkilöön! Minä olen ostanut ko. autoliikkeestä useamman käytetyn auton, katsonut ensin tarkkaan auton läpi eikä ole koskaan tarvinnut katua, puhumattakaan, että täällä olisin päätäni aukonut!


    • Elvis oli kala

      Olipa kerran E46 BMW ja ruosteinen konepelti ja asiakas, joka ei antanut vaihtaa uutta konepeltia takuuseen, koska se uuden konepellin maalaus erottuisi ja autoa luultaisiin kolariautoksi...
      Meitä on moneen lähtöön ja autoja maalataan monesta syystä.

    • Käytettyjen myyjä

      Uusista autoista jotka ostajille luovutetaan on 5 % jo tässä vaiheessa käynyt jonkin laisessa paikkamaalauksessa tai muussa auton korin korjaustyössä (esim lampun lasin vaihdossa tai joku lista uusittu), eikä ne autot siitä ole huonontuneet. Kuluttaja ei tiedä asiasta siinä vaiheessa yhtään mitään eikä tarvitsekaan tietää.

      Jos käytettyä autoa on korjausmaalattu niin suurin osa noista korjausmaalauksista tehdään muista kuin kolaroinneista johtuneista syistä.

      • kirjoitustaitoinen

        jeps..
        ja varsinkin jos asennutat lisävarusteita.
        kesäesojen työnjälki hirvittää.
        eipä teillä mitään vastuuta ole.


      • TheUnexplained

        Joo, monasti kun satamasta ajetaan uusia autoja säilytyskentille, niin niitä kolhitaan ja ne menee paikkamaalaukseen. Joutuvat ajaa talvellakin ikkunan jäässä, kun ei saa laittaa lämppäriä päälle. Kyllähän siitä kolhuja helposti tulee. Eli jonkun ihka uusi tilattu auto on jo ennen luovutusta ollu kolhujen takia paikkamaalauksessa.


    • C8765EE

      Pieni mälli voi merkitä paljon uusia osia. Itsellä oma auto sai pusun keulaan ja pysyi ajokuntoisena, kaikki pelasi edelleen valoja myöden. Ajoin autolla kuukauden normaalisti ja sitten se meni korikorjaamoon.

      Uusiksi meni konepelti, maski, massiivinen puskuri, umpiot, moottoritilan suojamuovit. jne. Nyt keula on 2003 mallisessa autossa mallia 2011 ja olen tyytyväinen, koska keula ei uutta häpeä.

      Toinen juttu onkin sitten nää oiotut lunarivehkeet, joita ei mielestäni pitäsi korjata ensinkään, saati myydä eteenpäin, niistä ei ole kuin murhetta. Korin oikominen pitäisi lailla kieltää. Ihan kolariturvallisuuden takia, koska oiotut rakenteet ei kestä uudessa mällissä toisella kerralla enään mitään.

      • pajaukko

        montako kolariautoa oot laittanu tai koittanu? Ihmiset niitä tekee kuule uusiakin ja
        kuussakin on käyty kuulemma. Että eiköhän jonkun peltipurkinkin saa kunnolla korjattua. Outoa sakkia Suomalaiset ku ajetaan mielummin jollain -80 luvun toyotalla kuin uudennihkeällä kunnostetulla ruosteettomalla/ turvavarustellulla autolla, joka todentotta on turvallisempi ,kuin vanhat ruosteiset ritsat.


    • vunderbaumi

      Eikö se ole parempi maalattuna, kuin naarmuisena ja korjaamatta,
      onhan noita uusissakin kuljetusvaurioita maalattu vaikka kuinka paljon,
      toivottavasti asia tulee nyt kuntoon, kun kirjoitit tänne,
      kas, kun et katsonut autoa ostaessasi, vai huumasiko Wunderbaum?
      Voi, hyvää kevättä poika sinun kanssasi, tiedä mitä tässä tekisi...

    • Näytti hyvältä

      ...siinä kaikki.Itsekin menin tähän samaan lankaan ostaessani Herttoniemen Autokeskuksesta Helsingistä käytettyä autoa. Ikää ei ollut kuin viisi vuotta, joten en osannut epäilläkään ruostevaurioita. Katsoin autoa likaisena juuri tulleena vaihdokkina, olisi pitänyt se itse pestä tai ainakin kieltänyt myllyttämästä ja meikkaamasta, mutta myyjällä oli julmettu kiire saada auto pesuun ja meikkiin ennen luovutusta. Ja kyllähän auto kiilsi ja liikkeen kirkkaissa valoissa ei pikku naarmuja tuskin edes olisi huomannut.

      Kunnes...olin pitänyt autoa pari kuukautta, niin jumalauta, peräluukussa kämmenen kokoinen ruosteläikkä, mistä sai hakea ehjää peltiä. Muutama vuosi kun olis tuota pitänyt vielä, niin olisi saanut hakea uuden luukun laseineen ja koko höskä maalattavaksi.
      Samoin vasen takakulma oli jossain mällätty ja raavittu, sillä maalauksessa oli ihan selvä paikkamaalauksen tuhruinen ja samea sauma. Viimeinen niitti oli, kun koko vasemman takasivulasin alta maali on kokonaan lakkoineen hilseillyt, ihan kuin vedetty johonkin kaiteeseen koko mitalta. Tästä tulee tuhansien eurojen paukku, kun aletaan hitsaamaan uutta peltiä ja maalaamaan uutta sinne tänne oikeasti häivyttäen.

      Jälkikäteen selvisi, että liikkeet käyttävät vaihtoautoja myllyttäessä ja meikatessa värivahaa, mikä tekee juuri sen, kun vahana aivan kelvoton, mutta häivyttää mukavasti isommatkin maalivauriot näemmä. Turha väittää sokeaksi, sillä esim. vaihtoautoista en edes pidä vaihtoehtona katiskaa, minkä konepelti on kuin Jatimaticin jäljiltä tai ajettu sorarekan perässä Lappiin.

    • Jatimatikki

      Oletko sokea, vai värivahakauppias?

    • Ranskatar 13v

      Ennen kaupantekoa kannattaa varmistaa Trafista, onko auto ollut poissa rekisteristä jossain vaiheessa historiaansa. Tämä enteilee yleensä kolariautoa.

    • ooppelistinisti

      Kaikista autoista tulee vanhana Ooppeli eli osta suoraan sellainen niin ei tarvii vinkua jos huijataan autokaupassa.

    • c.c.c.c.c.c

      https://www.autorekisteri.fi/ sivulta saa tilattua tiedon autostaan ja niistä tiedoista käy ilmi jos se on joskus kolaroitu.

      Itse huomasin tätä kautta, että nykyinen autoni on kolaroitu vuonna 2002, mutta osasin jotenkin epäillä sitä jo aiemmin, kun huomasin oston jälkeen ettei takaluukku oikein istu toiselta puolelta paikoilleen vaan jää rako takaluukun ja kyljen väliin.

      • Pientä tarkkuutta

        Tsot tsot,kolaroin autoani männä vuonna ,en löytänyt siitä merkintää tuolta linkistä??Kannaisi ehken tarkentaa että tuosta linkistä löytyy rekisteristä poistetut kolariautot jotka joku on sitten lunastanut ja korjannut ....


      • c.c.c.c.c.c
        Pientä tarkkuutta kirjoitti:

        Tsot tsot,kolaroin autoani männä vuonna ,en löytänyt siitä merkintää tuolta linkistä??Kannaisi ehken tarkentaa että tuosta linkistä löytyy rekisteristä poistetut kolariautot jotka joku on sitten lunastanut ja korjannut ....

        Eikö kolaroidulle audolle pidä suorittaa tarkistuskatsastus?


      • Juu kyllä
        c.c.c.c.c.c kirjoitti:

        Eikö kolaroidulle audolle pidä suorittaa tarkistuskatsastus?

        Pitää niin mutta ei tässä nyt siitä ollutkaan kyse,tarkistuskatsastuksellahan katsastusviranomainen juuri tarkistaakin että auto on asianmukaisesti korjattu...


      • Pientä tarkkuutta
        c.c.c.c.c.c kirjoitti:

        Eikö kolaroidulle audolle pidä suorittaa tarkistuskatsastus?

        Kaksi käsitettä menee helposti taas sekaisin,lievästi kolaroitu auto ja lunastuskuntoon kolaroitu auto...


    • soljonen

      kunnon valitusta, joo ei se aina tarkoita sitä , jos autoa on maalattu että se olisi kolaroitu. :D kyllä teitä puusilmiä löytyy,ja se on ihan hyvä vaan, teidän kustannuksella voi todella hyvin tehdä rahaa kun ette autoista mitään ymmärrä.

    • JK

      MITÄ SITTEN?!

    • voi vaha sentään

      Jos pidät autoa pari kuukautta ja peltiin tulee kämmenen kokoinen mätäläiskä/ruoste, niin sellaista seppää ei löydykään, joka se niin pitkäksi ajaksi värivahalla meikkaa. _Eihän se mitään kittiä ole :)

    • Matti Meikäläinen

      Mikäli kolarikorjaus on tehty ammattitaidolla,niin auto on uudenveroinen...Tosin onko se tuossa tapauksessa sitten tehty ammattitaidolla,jos tavallinen matti meikäläinen (?) huomaa että sitä on maalattu?Joillekin vaan on periaatekysymys että kolarikorjattua autoa en osta,tuossa kyseessäolevassa tapauksessa oma tuntumani on,että pidä kipeinäsi.....

    • LOL

      HAHAA LOL ei kuule mAaLaUs haittaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
      ¨'

    • Inssiukko

      Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kysy asiaa häneltä, käsittääkseni se on ilmaista ja monessa asiassa hänen yhteydenotto muuttaa liikkeen kannan hyvin nopeasti.

      • voi..h..

        En ole kyllä ikänä ostanut maalaamatonta autoa, eiköhän ne kaikki ole maalattu ainakin kerran :D Ja jos auto on lunastettu jossain vaiheessa niin rekisteriotteeseen tulee merkintä/ prosentit vaihdetuista osista.
        Ja sitten tulee nämä jotka ostaa "uudehkon" kymmenenvuotta vanhan 2000e auton ja luulee että se on uusi........... ja soittavat langat punasena kuluttaja asiamiehelle että nyt tätä mun "uutta" autoa on maalattu ja siitä on jo lampukin palanut... voi hel...i
        Osta uusi 2012 vuosimallin auto jos haluat virheettömän auton, äläkä poraja sen vanhan paskan kanssa, halpa on aina halpa joka suhteessa.


    • Itse ostin 2010 auton joka oli kanssa mällätty. Tässä tapauksessa myyjä kertoi autosta ja toiseksi tiedot löytyivät myös rekisteriotteesta. Ostamani auto on toiminut täydellisesti. Ei se aina pidä paikkaansa että saat romun tilalle.

      Jos autosi on korjattu liikkeessä. Niin luulisi sen silloin olevan myös kunnossa. Olisit mennyt valittamaan firman johdolle asiasta jos sinua on väärin kohdeltu. Voithan kuluttaja-asiamieheltä tästä asiasta.

    • Eetu-72

      Masa meikäläisellekin tiedoksi ettei kolaroitu auto ole JUURI koskaan uudenveroinen. Vakuutusyhtiöt ei suostu maksamaan pienen vekin vuoksi esim, uutta lokasuojaa. Pakkeloitu pelti taas ei ole missään muodossa uudenveroinen. yleensä myös autoon tulee lisää nitinöitä ja natinoita varrattuna uuteen. Kolari voi myös helposti aiheuttaa muita vikoja myöhemmin vaikka niistä ei heti kolarin jälkeen havaintoja löytyisikään.

      Se on kuitenkin käsittämätön massa jos 2 autoa törmää vastakkain vaikka edes 30km/h:n vauhdilla, ei se hyvää tee koskaan.

    • pörinä-äiti

      Kaupankäynnin pitäisi olla kuitenkin rehellistä eli maalaisjärki sanoo, että jos auto on ollut kolarissa niin ostajan pitäisi saada tietää niin kolaritiedot kuin tehdyt korjauksetkin, eikös se olisi reilua kauppaa se.
      Tässä maassa autoilija on aina se joka maksaa, muusta viis, on verottajaa ja ku...ttajaa. Koko suomalainen autoilukulttuuri, jos se nyt mitään kulttuuria on, on hukassa.
      Kaiken maailma käyttömaksut pitäisi poistaa, dieselverot sun muut ministerien parturimaksut jotka kaivetaan vähäosaisten kukkarosta. Jos autoilu ja autojen hinnat eivät olisi niin sikakalliita ihan vaan sen takia, että osa eliitistä vihaa pientä ihmistä ja tämän autoilua, niin nuoret miehtkin voisivat tässä maassa paremmin.
      Tällä hetkellä suomalainen poliittinen kulttuuri on miesvastainen , ei salli pojille aikuistumisriittiin kuuluvia auton pörinöitä. Tämä aiheuttaa nuorissa pojissa ja miehissä ahdistuneisuutta joka purkautuu sitten ikävin tavoin kun toinen vaihtoehto olisi saada halvahko auto ja lupa pörrätä sillä mielin määrin.

    • kicsikka

      totta että ranskalaiset eivät ruostu, minunkaan BX:n muoviosat eivät ole lainkaan ruosteessa vähän eriväriset tosin kuin muu osa autosta....

    • kysymällä selviää

      kysele katsastuskonttorilta tai poliisilta, onko heidän papereissa merkintää kolarista.. jos sellanen merkintä löytyy, niin autoliike on varmasti asiasta tiennyt..
      ja hinnan pitäisi alhaisempi kolariautolla olla

      • ????

        Mistähän hitosta se liike voi kolarista tietää, onkohan sielä joku meedio töissä.


    • tramal

      ei myyjät välttämättä tiedä eikä moni muukaan onko autoa kolaroitu??? se että on kyseessä rekisteristä poistettu auto,ja vakuutusyhtiöltä ostettu!!!se pitää kyllä kertoa ja sen kyllä näkee rek.otteestakin!! ja jos ei liike siitä kerro se syyllistyy petokseen??kaupasta voi sitte hakea alennusta tai kaupanpurkua? terveisin rehellinen autokauppias jo yli 40 vuotta.

    • hei haloo käytetty ei ole uusi jollet satu tietämään. Turhaan itket, osta ensi kerralla uusi niin ei tartte valittaa LMAO

    • diipadaapa

      En tiedä mutta vaikuttaa tää kolarikorjaus pikkasen näitten mekkiliikeiden propakandalta.
      Jos teräs ei kestä kerran uudellenmuokkausta niin ei kai sitä pidä laittaa autoon ollenkaan.
      Kysyy vaam yks hölmö :)

      • merkkil..

        Nyky autojen kolari korjaus on tarkkaa hommaa, merkkiliikkeillä on tehtaan ilmoittamat mitkä palkit kuuluu aina vaihtaa uusiin jos on pienikin vaurio..... nyrkkipajat laittaa vaan lasikuitukittiä :D


      • Automaalari
        merkkil.. kirjoitti:

        Nyky autojen kolari korjaus on tarkkaa hommaa, merkkiliikkeillä on tehtaan ilmoittamat mitkä palkit kuuluu aina vaihtaa uusiin jos on pienikin vaurio..... nyrkkipajat laittaa vaan lasikuitukittiä :D

        Eipä ne merkkiliikkeet missään muodossa ole yhtään sen parempia kolarikorjauksessa kuin joidenkin hienosti nimeämät nyrkkipajat. Itse ollut joskus 9vuotta "merkkiliikkeessä" töissä ja nyt ollut oma "nyrkkipaja" 7vuotta. Ja kyse on automaalaamosta. Hommat tehdään just tasan samanlailla kummassakin paikassa. Ja heti seinän takana on peltikorjaamo, joka on taatusti parempi kuin merkkikorjaamoilla. Ne mitä merkkikorjaamolla ei PYSTYTÄ tekemään, niin yleensä siirtyy tohon seinän taakse ja sit mä maalaan ne. Ja autohan päinvastoin paranee kolaroidessa, kun saa uusia osia vanhojen tilalle. Ja lunastusautot on todella hyviä, jos on osaavat tekijät. Ja nykyään melkein kaikki lunastusautot on valvottuja korjauksia. Eli tarkastaja käy tarkistamassa tiettyjen työvaiheiden jälkeen, että korjausta saa jatkaa. Joten jos ajatte kolarin, ni kannattaa miettiä, ettei se merkkiliike takaa mitään parempaa laatua. Tekijät sen laadun takaa, eikä mikään automerkin kyltti liikkeen katolla.


      • Joskus isäntä

        Jos teräs on kerran myötänyt niin se ei oikaisemalla muutu uudenveroiseksi. Se näyttää samalta, mutta lujuusominaisuudet eivät enää ole välttämättä samat.


      • joo o
        Automaalari kirjoitti:

        Eipä ne merkkiliikkeet missään muodossa ole yhtään sen parempia kolarikorjauksessa kuin joidenkin hienosti nimeämät nyrkkipajat. Itse ollut joskus 9vuotta "merkkiliikkeessä" töissä ja nyt ollut oma "nyrkkipaja" 7vuotta. Ja kyse on automaalaamosta. Hommat tehdään just tasan samanlailla kummassakin paikassa. Ja heti seinän takana on peltikorjaamo, joka on taatusti parempi kuin merkkikorjaamoilla. Ne mitä merkkikorjaamolla ei PYSTYTÄ tekemään, niin yleensä siirtyy tohon seinän taakse ja sit mä maalaan ne. Ja autohan päinvastoin paranee kolaroidessa, kun saa uusia osia vanhojen tilalle. Ja lunastusautot on todella hyviä, jos on osaavat tekijät. Ja nykyään melkein kaikki lunastusautot on valvottuja korjauksia. Eli tarkastaja käy tarkistamassa tiettyjen työvaiheiden jälkeen, että korjausta saa jatkaa. Joten jos ajatte kolarin, ni kannattaa miettiä, ettei se merkkiliike takaa mitään parempaa laatua. Tekijät sen laadun takaa, eikä mikään automerkin kyltti liikkeen katolla.

        Mutta kyllä kyltin katolle saaminen edellyttää jo tietyjen kriteerien täyttämistä. En tokikaan tarkoita että esim edellä kirjoittanut automaalari olisi huonompi kuin merkkiliike suurin osa kolarikorjaamoista käyttää oikeita menetelmiä ja hommaa uudempiin autoihin kyllä alkuperäiset korjaus pellit et ei siin hyvä niin mutta kyllä niitä nyrkkipajojakin vaan ikäväkyllä löytyy suomenmaasta aika paljon joiden jälki ja työnlaatu on mitä on......


    • Eenesti

      Mun uutena ostettu auto maalattiin viiden vuoden aikana neljä kertaa, ja kaikki ilkivallan takia. Eli kyl maalauksiiki tulee, vaik autoo ei sen kummosemmin kolhiskaan. Vähän ostajaliike asiaa ihmetteli, mutta kun historia oli tiedossa, asia kuittaantui sillä. Ei kaikki jälkeenpäin maalatut kolaroituja ole.

    • EPI

      MITÄ SITTEN,OSTA HEVONEN.

    • hevoskauppiaita he

      jos myyty ilman kolarointia niin vaadi hyvitystä tietenkin! meille on myyty samoin kotkan vauhti-vaunusta samalla kusetuksella heidän omassa käytössä ollut uudenkarhea auto virheettömänä. joten emme koskaan ole heidän kanssaan asioineet sen jälkeen vaan olemme hakeneet seuraavat fordimme muualta. ei merkkiliikkeeseen enään voi luottaa.

    • Jaramazzo

      Rinta-Jouppi pääsi aikanaan Ajankohtaiseen kakkoseen myymällä lunastetun ja purkutuomion saaneen Audin asiakkaalle priimana esittelyautona. Kaupan purkuun ei löytynyt perustetta edes oikeussalista.

      Ei ole muissakaan PK-seudun (jos muuallakaan?) autokaupoissa hurraamista. Jos myyjät eivät edes tiedä mitä heillä on myynnissä niin tuskin myöskään tietävät muutakaan inventaariostaan. En todellakaan ymmärrä mitä etua on ostaa käytettyä autoa liikkeistä/jobbareilta. Paikkakunnan kuluttajaneuvojalta voisi yrittää saada tukea?

    • voi veijo

      "Nyky autojen kolari korjaus on tarkkaa hommaa, merkkiliikkeillä on tehtaan ilmoittamat mitkä palkit kuuluu aina vaihtaa uusiin jos on pienikin vaurio."
      lainaus
      jos tää ei ole maahantuojien pikku propakandaa niin ei mikään

      • just joo

        ei mitää propagandaa kyllä kuulkaas uusissi autoissa on kokoonpainuvat jousto vyöhykkeet ja suurlujuus teräspalkit erikseen ja liimattavat saumat ja alumiini peltejä yms. joita eivaan mikillä tokelleta kii ja pakkelia päälle... ei sillä etteikö asiantuntevassa kolarikorjaamossa olisi myös noita malli kohtaisia tietoja. Mutta ei valitettavasti sillä naapurin jampalla joka autotallissa korjaa jotain avk linttaa :D


    • Moni kakku päältä ka

      Ajoin viisi vuotta ihan selvällä kolariautolla, myyjä ei kertonut, selvisi 'oikean' laisessa valaistuksessa katsoessa. Viisi vuotta miltei mitään tekemättä ja omat 'tällit' mukaan lukien. Mitä se pinta haittaa, jos sisus on kunnossa.

    • Osta uusi

      Käytetty on aina käytetty, voi olla 'pökitty' ja senjälkeen paikkailtu, edellisen omistajan toimesta.. tai miten vaan..

      Käytettyä ostettaessa on riski otettava, niin myös udenauton ostossa, uusissakin autoissa on ns. 'maanantaipäivän, krapulavapinoissa, vitutuksissa' tehtyjä autoja.

      Eikä ne virheet aina auditoinnissa paljastu, tarkoituksella 'huomata' , sillä auditoijallakin voi olla 'hoh hoijjaa päivä'..

      Kuitenkin jos mahdollisimma virhettömintä etsii silloi pitää mennä ostamaan uusi.. ja jos siinä uudessakin on jotain fuulii niin eiku vaihto taas uuteen, autothan on kulutustavaraa, käyttöikä on alle 10v tai yli merkistä ja hinnasta riippuen..

      Turha kitinä pois, persaukiset kitisee omista töppäyksistä ja kadehtii niitä joilla on varaa uuteen pirssiin..

      Nimim.. Autoteollisuudessa työskentelevä..

    • korvaus

      mitäs tuo haittaa jos on taka tai etu puskuri maalattu! Sitä ei kyllä paljon huomaa..Mutta auton sivut.Tahtoo jättää ainna vähän enemmän väri haaleutta..Mutta sekin saa hyvällä faksilla hyvin korjattua..Me korjaamme päivittäen kolari autoja..AsiAkkaat on olleet erittäen tyytyväisiä..Ota auton myyjään yhdeyttä..Ehkä voit saata korvauksen........

    • voihan kolari

      itse olen ollut automaalarina useamman vuoden tehden enimmäkseen autoliikeiden vaihtoautomaalauksia.lähes jokaista vaihtoautoa maalataan.useimmiten nokkapellit ja etupuskuri yms maalataan kiveniskujen takia,jos auto on edes jonkun tonnin arvoinen..onhan vaihtoautoissa lommoja ja puskurit halkeillut yms..niiden takia useimmiten vaihtoautoja maalaillaan...jopa ihan uusia autoja on maalattu moneen kertaan...tehtaalla asti tulee esim.valumia ja kaikenlaista virhettä joita jälkeenpäin korjaillaan.tämä on fakta ja siihen on vaan totuttava..valmistajalla on hienot robotit jotka maalaavat auton ja automaalarit taas ihmisiä..eihän automaalaritkaan saa paskoja töitä läpi.ne korjataan jos ovat huonoja.automaalareita ei arvosteta pätkän vertaa vaikka mitä tekisi..aina on ihmisillä jotain haukuttavaa..monet automaalaamot ei edes suostu tekemään yksityisille automaalauksia.hankala on löytää auto joka on virheettömässä kunnossa jota ei ole koskaan maalattu...edes uusista autoista.mutta se että autoa on maalattu ei tarkota että sitä on kolaroitu..kiveniskujen ja lommojen takia niitä useimmiten maalataan

    • 1006

      Mun Alfan vasemman puolen ovi meni maalaukseen koska viereisessä ruudussa Corsaansa pitäneellä ylipainoisella mammalla oli ilmeisesti tapana paiskoa omaa oveaan suoraan mun auton kylkeen. Kun lumet suli ja aurinko alkoi pikkasen pilkistämään niin huomasin että ovessa oli keltaisen vihreää naarmua siistissä rivissä. Vitutti aika ohuesti.

      • 1006

        Korjataan nyt vielä että se oli vasemman puoleinen ovi.


      • 1006
        1006 kirjoitti:

        Korjataan nyt vielä että se oli vasemman puoleinen ovi.

        Eikun oikean puolen. Voi elämä. Nyt nukkumaan.


      • 1006
        1006 kirjoitti:

        Eikun oikean puolen. Voi elämä. Nyt nukkumaan.

        niin ja ruostevauriot hitsattiin ja maalattiin samalla kerralla


    • Seppo

      Perkeleen LeSux en enää osta täällaista rumaa japsipaskaa

    • Urhoska

      Ja vaikka olisikin kolaroitu, se ei tarkoita, että olisi koko auto ollut paskana. Kolareita on myös pienempiä, joissa lamppu irtoaa ja vähän lokasuojaa menee ruttuun.

    • A.Aaaautomies...

      En oikein edes tiedä onko sillä mitään merkitystä, vaikka olisikin kolaroitu, jos on asiallisesti korjattu ja jos on alkuperäiset kilvet eli ei ole kierrätetty AVK:n ym. kautta ja jonkun harrastelijakorjaajan laittama.

      Tietysti myyjän ei kannattaisi erikseen mainostaa kolaroimattomaksi jos ei ole varmaa tietoa.

      • kolaripelitkunniaan

        jos auto on lunastettu ja myydään AVK :lla siihen tulee aina rekisteriotteeseen merkintä edellinen rekisteritunnus. toki voi hommata siis tilata rekisteröintikatsastuksen yhteydessä alkuperäisen siis saman tunnuksen, silti otteessa lukee edellinen kilpi ja montako % osia on vaihdettu.
        ja sitten tuosta korjaamisesta: AVK :lla alkaa olemaan ainakin uudemmissa autoissa vaatimuksena ehdollinen korjaus, joka taas vaatii usein korinmittaus pöytäkirjan, 4 pyörä suuntauksen, airbag tarkastuskirjan jne.
        olen ostanut monia autoja AVK :lta ja laitellut niitä, pikkujutut itse ja appiukon pajalla loput koska hänellä on korinoikaisu jutut yms.sekä kaikki edellä mainitut mittalaitteet.
        se etu joskus lunastusautoissa on että niissä voi olla tosi vähän kilometrejä mittarissa ja varustelutaso huippua.
        mutta se pitää sanoa että kolariauto on aina kolari auto. vaikka kaikki korin jännitteet ja suuntauset ja maalaukset olis tehty viimeisen päälle niin iskussa autoon aina joku esim anturi heilahtaa ja saattaa tulla noita harmillisia vikoja, sekä jos koria on oikaistu ja vaikka se olisi kuinka hyvin kotelosuojattu. aina joku liitos on jossainpäin autoa vähän saanut kipeätä jne.
        hyvin on autot mennyt kaupaksi kolariautoina olen myynyt ja aina laittanut vähän halvemman hinnan kun "ehjistä" autoista pyydetään
        hyvää kesää kaikille ja poiketkaa pirkkalaan ja espooseen katsomaan komeita viutiloautoja...;)


      • A.Aaaautomies...
        kolaripelitkunniaan kirjoitti:

        jos auto on lunastettu ja myydään AVK :lla siihen tulee aina rekisteriotteeseen merkintä edellinen rekisteritunnus. toki voi hommata siis tilata rekisteröintikatsastuksen yhteydessä alkuperäisen siis saman tunnuksen, silti otteessa lukee edellinen kilpi ja montako % osia on vaihdettu.
        ja sitten tuosta korjaamisesta: AVK :lla alkaa olemaan ainakin uudemmissa autoissa vaatimuksena ehdollinen korjaus, joka taas vaatii usein korinmittaus pöytäkirjan, 4 pyörä suuntauksen, airbag tarkastuskirjan jne.
        olen ostanut monia autoja AVK :lta ja laitellut niitä, pikkujutut itse ja appiukon pajalla loput koska hänellä on korinoikaisu jutut yms.sekä kaikki edellä mainitut mittalaitteet.
        se etu joskus lunastusautoissa on että niissä voi olla tosi vähän kilometrejä mittarissa ja varustelutaso huippua.
        mutta se pitää sanoa että kolariauto on aina kolari auto. vaikka kaikki korin jännitteet ja suuntauset ja maalaukset olis tehty viimeisen päälle niin iskussa autoon aina joku esim anturi heilahtaa ja saattaa tulla noita harmillisia vikoja, sekä jos koria on oikaistu ja vaikka se olisi kuinka hyvin kotelosuojattu. aina joku liitos on jossainpäin autoa vähän saanut kipeätä jne.
        hyvin on autot mennyt kaupaksi kolariautoina olen myynyt ja aina laittanut vähän halvemman hinnan kun "ehjistä" autoista pyydetään
        hyvää kesää kaikille ja poiketkaa pirkkalaan ja espooseen katsomaan komeita viutiloautoja...;)

        >> jos auto on lunastettu ja myydään AVK :lla siihen tulee aina rekisteriotteeseen merkintä edellinen rekisteritunnus >>

        Nänhän se on ja r-ote kannattaa tutkia huolella vaikka kuinka ostaisi autoa autoliikkeestä. Varmaan aika monelta jää tutkimatta. Samaten se auto kannattaa tutkia tarkkaan siellä autoliikkeessä eikä vasta kaupanteon jälkeen kotona.

        Itsellä on ollut pari vähän reilummasta mällistä kyhättyä menopeliä. Tarkkaan kun tutkii ennen kun ostaa, välttyy ainakin pahimmilta miinoilta. Itsellä ei ole ollut mitään erityisiä ongelmia.


    • 16+13

      Ei ihme jos käytetyn auton saa kolaroituna. Isäni tilasi vuosia sitten uuden Volvon, joka oli uudelleen huonosti maalattu ja muita vikoja löytyi pitkä lista. Auto oli kaiken lisäksi Amerikan vientimallia, jossa oli mm. sivuvalot, jotka eivät olleet laillisia Suomessa. Selvisi, että auto oli pudonnut liukuhihnalta.

      • huh huh

        16 13 on varmaan pudonnut itse sängystä


    • kaikki ookoo

      minäki ostin 2000 mallin ww nin ja myyjä kertoi sen olevan kolari auto rehellisesti,se ei minua haittaa koska auton hinta oli paljo edullisempi ja autoon oli tehty korjaukset asiallisesti siis ei hätää auto kulkee edelleenkin ja matka taittuu

    • 55

      Kyllä täällä on paljon paskan jauhajia, jotka eivät tiedä saati ymmärrä mistä puhuvat. Itse olen ollut autokorikojaajana ja automaalarina omassa korjaamossani 20 vuotta. Ja tehnyt satoja kolari korjauksia, alalla kaikkinensa 35 vuotta, ei minua pelota ostaa kolarikorjattua autoa. Se kun on hyvin tehty ei se häpeä paljonkaan uudelle, itse ajan kolari autoilla ja hyvin kulkee. Kyllä sinkitty auto ruostuu samalla tapaa kuin sinkitön, se kun hapettuu ensin sitten alkaa ruostuminen. Ranskan rauta happanee aika joutuin, kiven iskuista se alkaa ja alusta taka akselin luota umpi ruostessa muutamassa vuodessa. meillä kun sattuu oleen yksi ranskalainen murheen ryyni joka tuli 40,000 ajettuna ei kolari autona ranskan helmi renu vuosimallia 2002 vaimon ajokki.

    • Amobil

      Mitä sillä on väliä jos se oli kolaroitu ? Uutta peltiä / osia vaan ja maalia. Se siitä huonommaksi tai paremmaksi muutu.

    • Onko tämä kolaroitu?

      www.nettiauto.com/4845276

      Mietin vain siksi kun se on noin epäilyttävän halpa.

      • Autokauppias evp.

        Ei ainakaan hinnan puoleen ole, ihan täydessä rahassa, sentään 6v. vanha auto!


    • Autokauppias evp.

      Autosi ei ole välttämättä kolariauto, voi olla maalattu ns. merivaurioita. Uusia autoja myydään hyvin usein niin, että niitä on jouduttu maalaamaan joiltakin osin ja jopa joitakin peltiosia on jouduttu vaihtamaan. Yleensä maalaukset suorittaa sellainen maalaamo, joka taitaa työnsä, mutta aina ei näin ole ja jopa sokeakin huomaa maalatut kohdat.

      Aikoinaan omassa autoliikkeessäni myytiin myös vaurioituneista korjattuja ajoneuvoja, ne myytiin asiakkaalle niin, että asiakas oli tietoinen ostamastaan ajoneuvosta ja kauppakirjassa/kuitissa luki myös maininta vauriokorjauksista. Jälkeenpäin ei ollut mitään epäselvää, että mitä oli myyty/ostettu. Joskus joku yritti jälkeenpäin vaatia hinnan alennusta tai kaupan purkamista, vedoten juuri että ajoneuvo on ollut vaurioitunut, mutta vaateet loppuivat, kun asiakkaan nimi löytyi kauppakirjasta jossa oli maininta vaurioista.

      Myimme muille autoliikkeille joskus vaurioituneista korjatuja uudehkoja ajoneuvoja ja kyllä minulle jäi sellainen käsitys, että eivät he juuri omille asiakkailleen kertoneet vaurioista ja saimme joitakin puhelinsoittoja heidän kärttyisiltä asiakkailtaan. Meillähän ei ollut mitään ongelmaa, kun ajoneuvot olivat meiltä myyty em. maininnoin vaurioista.

      Tiedän, että monista merkkiliikkeistä on myyty hyvinkin pahasti vaurioituneesta korjattu auto asiakkaalle, kertomatta lainkaan vauriokorjauksista. Jos korjaukset on suoritettu liikkeen omassa korjaamossa, on aika vaikea mennä myymään ajoneuvoa kolaroimattomana.

    • Ok

      No menköön nyt sitten tämän kerran.

    • Iso hintahaitari

      "Onko tämä kolaroitu?
      14.6.2012
      www.nettiauto.com/4845276
      Mietin vain siksi kun se on noin epäilyttävän halpa."

      Ero kalleimman ja halvimman saman ikäisen vastaavan auton välillä on melkein nelinkertainen.

      • Miten niin halpa???

        Ihan täydessä rahassa on, jos pitää myydä, kun ikää on jo 6 vuotta autolla.


    • Jos auto on kolaroitu, niin senhän näkee rekisteriotteesta, jos on pitänyt vaihtaa jotain osia siihen. Esim. pelkkä tuulilasin vaihto ja korin uudelleen muotoilu ei vielä rekisteriotteessa näy. Ja mitä sitten, vaikka olisikin kolariauto? Tuttu ostaa aina autonsa AVK:lta, korjaa autot ja näin saa halvalla hyvän menopelin.

    • räksistä

      Autoa joudutaan maalaamaan vaikka ei olisi kuin vähän naarmuuntunut parkkipaikalla. Ei siitä auton korin lujuus tai ruostesuojaus kärsi!

    • V-ITUN UUVATIT!!!!

      V-ITTU SENTÄÄN!!!!

      AUTO EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE K-O-L-A-R-O-I-T-U jos sitä on maalattu!?!?!?!

      Autoihin tulee parkkipaikoilla ja "hups" osu vähän tolpannokkaan naarmuja ja käytönjälkiä... ihan jokaiseen autoon, enemmän tai vähemmän.
      Näitä jos aletaan KOLARIKSI vääntämään niin HUH-HUH!??!

      Eikös se oo kivempi ostaa auto jossa ei ole naarmuja kuin auto, jossa niitä on?

      STANA mikään kolariauto oo jos on hyvin maalattu naarmu hoidettu kuntoon!

    • moio3

      itse en ainakaa halua että omassa autossa olisi sävy eroja se tarkoittaa että huono maalaaja jos omalle kohdalle sattuu joskus nii veisin asian eteenpäin enkä itkisi täällä (jos en saisi asiaan korjausta ottaisin asian omiin käsiin ja tekisin myyjälle kansalais pidätyksen xD)

    • Anonyymi

      Joo mulla samanlaista kokemusta .selvisi vasta 4.5 vuoden päästä ostohetkestä.ajovalo remontin yhteydessä kun piti irrottaa maski niin selvisi ,että runkopalkki saanut iskun ja oikea luokasta paljastuu vihreä maali eli maalattu sinisellä päälle ja laitettu vääränlainen sisälokasuoja ja myös etumaskista näkyy vihreää vaikka auton sininen.nii tämä myös Länsiauto Herttoniemi . sanoivat että auto ei ole käynyt peltikorjaamolla heidän omistuksen aikana,vaikka o n ainut omistaja ennen kuin ostin heiltä auton niin kuin sanoivat .että tälläinen tapaus .tarkastajaa auto company päälle jos kyseisestä liikkeestä aiotte ostaa auton.

    • Anonyymi

      Länsiautosta ei kannattaa osta autoa. Kokemus siis Tanpereelta, auto oli likainen ja myöhemmin löydetiim maalattuja paikkoja. Kysyttiin vielä kun ostimme, että onko auton kanssa kaikki hyvin ja myyjä kuka näytti tosi ystävällinen sanoi, että joo kaikki hyvin. Ne sanovat, että ne meiden tehty. Mut jos tarkalla nyt jälkikäteen katso myyntikuvia, sitten sieltä myös näkee. Mut alussa ei osa niitä huomata sieltä, koska kuvat on otetu näin, että ei huomaa. Niinnisp firma ja huijaa ihmisiä. Harmi. Ei suosittele Länsiautosta ostaa autoa. Huijarit siellä. Esim. Edelliset kaksi autoa ostettu Toyota Kaivokselasta ja siellä ikinä tommosta sais tapahtua. Kaikki hoidettu seillä hyvin ja tosi hyvä palvelu. Suosittelen .

      • Anonyymi

        Ehkäpä kantasuomalainen saisi parempaa palvelua.


    • Anonyymi

      Autossa ei välttämättä ole naarmuja, kolhuja, ruostetta tms vaikka olisikin yli maalattu tai teipattu. Se ei myöskään tarkoita sitä, että olisi kolariauto ja myyjä on velvollinen kertomaan 2-kilpisyydestä. Trafista selviää jos on kolarihistoriaa.

      • Anonyymi

        Trafista selviää se, onko auto mennyt lunastukseen, ei sieltä kolarihistoria selviä.

        Autoa on voitu kolhia vaikka miten lommoille parkkipaikoilla ja/tai ajaa sellainen kolari että on vaihdettu ovia tai lokasuojia, mutta auto ei ole mennyt lunastukseen.

        Onko noilla sitten mitään merkitystä käytön kannalta, on ihan eri jutttu.


    • Anonyymi

      Länsiautosta ei todellakaan kannata autoa ostaa.. Kokemus on Hyvinkäältä, 1.2tsi Octavian osto rouvalle.. Auto osoittautui öljypolttimeksi.. Goodwillin mukaan rempattiin 10000 eurolla alkuperäistä moottoria mikä kesti rempan jälkeen 25tkm/2 vuotta niin tuli veivi lohkosta pihalle.. Selvisi purkamisessa että oli vaihdettu 2kpl erilaisia mäntiä jossa painoeroa 20g.. Hienoa toimintaa, kiertäkää todella kaukaa..

    • Anonyymi

      VÄLTTÄKÄÄ!
      ¨10/2021 TULI OSTETTUA OPEL INSIGNIA 2.0TURBOLLA NELIVETO JA KAIKKI MUUT HERKUT.
      kerran moottori pamahti ja nyt kuuluu korkeataajusita piipitystä moottorista.

      Länsiauton asenne on vittumaista. sekavaa vittuilua kun soittaa asiakaspalveluun. hävetkää!

      • Anonyymi

        juuri näin toimii länsiauto kokemusta on


    • Anonyymi

      Länssi auto
      Ouki tänä osti outoo jaa toimi,luottaa ouki ouki ja matkaa
      Tervemeno auto ja su

    • Anonyymi

      länsiautossa huijattu kaikkein eniten,suorastaan petoksia tehty myyjän toimesta.

    • Anonyymi

      Ostin hopean värisen 2017 farmarin Hondan toisella puolella ovissa selvät värierot..

      kuulemma ollu uudestalähtien oven peittämät mainostarrat ja se tehdy hieman väri
      eroa... tarkistin on ollu kyllä sellaisessa Firmassa..mutta uskoisko?'

      olen seurennut uudempia myynnissä olevia autoja väri eroja löytyy kun on muovi ja peltiä siis lähes kaikista väri kuultaa erilailla..

      tämä tapaus eii liity länsiautoon ..

      • Anonyymi

        Usko vuan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      424
      2962
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2286
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      349
      1996
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1903
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1757
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe