Hirveän isoja vaatteita nykyään!

Epä Normaali

Olen 155 cm enkä edes hirveän hoikka kokoisekseni, vaan paino on siinä 52-53 kilon hujakoilla. Vaan kaikki vaatteet on levyssuunnassakin kauhean isoja! En tajua, että miten 28 tuuman farkut voi olla liian isoja. Insinöörinä ei mahdu jakeluun, miten 28 tuumaa voi olla eri merkeissä eri kokoa, kun rakennusmaailmassa jos 28 tuumaa menee tekemään todellista isommaksi, tulee äkkiä lähtö...

Ostin vastikään North Icen puvun XXS. Housut pysyy jalassa, eli ne on vyötäröltä kohtuu sopivat. Mutta takki, olisi varaa lihoa 10 kiloa ja mahtuisi vieläkin.

4

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeans for Jean

      Nykyään kaikki vaatteet tehdään Kiinassa jossa ei ole mitään hajua mitoituksista saati muista laatustandardeista, ja samahan pätee kenkiinkin. Itse olen 157cm/45kg ja sopivien vaatteiden löytäminen on todella työn takana. Mutta kun uutterasti etsii niin kyllä löytää, esim. nettikaupoista ulkomailta olen usein löytänyt itselleni sopivia, kivannäköisiä vaatteita. Ja nykyään kun ihmiset on lihavampia kuin aiemmin niin kokoja on muutettu vastaavasti, esim. nykyinen S vastasi ennen lähinnä M kokoa. Olen itsekin joutunut ostamaan farkkuja 24 tuumaisina kun 25 tuumaiset on jo liian isot. Tosin eri valmistajien/ketjujen koot ja mallit vaihtelee.

    • Aikuinen Nainen

      Olen samaa mieltä, sekä vaatteitten että jalkineitten koot ovat suurentuneet. Nuorena ompelin paljon vaatteita, osittain siitä syystä, että kaupasta ei löytynyt istuvia vaatteita, olin silloin 165 cm, 46 kg ja vyötäröympärys 56 cm. Onneksi tässä viimeiset 30 vuoden aikana kiloja on tullut 10 lisää, elikkä tämä päivänä olen edelleenkin 165 cm, painan 56, ja vyötärömitta on 64 cm. Pienin koko sopii nykyään yleensä minulle, jos vaatteesta löytyy kokoa 34 tai XS. Vielä kymmenen vuotta sitten käytin pääsääntöisesti 36 kokoisia yläosia, elikkä koot ovat ihan selkeästi suurentuneet. Haluaako kaupat saada ihmiset uskomaan, että asiakkaat ovat pienemmät kuin ovat, meneehän M koon vaatteet päälle, elikkä ei hätää, vaikka M koon vaate melkoinen teltta onkin. Sama pätee kenkiin, ennen minulla oli pääsääntöisesti 37 tai 4. Nykyään melkein kaikki kengät ovat 36 tai 3, 3,5 kokoisia, eihän jalan pitäisi pienentyä vanhetessa vaan päinvastoin suurentua.
      Moni vaateliike ottaa vieläkin sisään vain koosta 36 ja ylöspäin, sääli, hukun niihin. En kuitenkaan valita tänä päivänä, koko 34 istuu kuin valettu päälläni, ja yleensä löydän laadukkaita vaatteita hyvillä alennuksilla, nähtävästi meitä siroja naisia ei ole niin paljon

    • Mullaki housujen osto on täyttä pee-aata ison takamuksen takia. Noitten vaatteiden tekijöiden on vaikee ymmärtää myös sitä, ettei kaikilla ole laattapersettä ;)

    • Tissitelttailija

      Joo-o. Kaikki paidat tehdään nykyisin ihan ihmeellisen mallisiksi teltoiksi. Asiaa voi vaikeuttaa tietysti suuri rintavarustus, joka vaatii toki teltan, ja sitten kapea vyötäröni. Mutta jostain syystä esim. 5 vuotta sitten paidat olivat hyvän mallisia tällaiselle ihmiselle eivätkä tuollaisia roikkuvia telttoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe