Lidlin palkka?

J.J-75

Paljonko Lidlissä työntekijät tienaa? Haluaisin kuulla eteenkin niitten ihmisten kokemuksia jotka on työssä ja/tai lopettanut työnsä Lidlissä. Oliko vaikeuksia työsuhteessa?

10

6247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyjä

Myyjän palkkaus on TES:ssä määrätty. Jollei sitä maksa, voi työnantajan haastaa asiasta vaikka käräjille asti jossei pelkkä soitto liittoon auta (yleensä riittää, kun liiton edustaja soittaa pomolle). Lidl on samanlainen kuin muutkin halpaketjut eli kaikessa säästetään mahd. paljon. Siispä voit olettaa että siellä saa TES minimin mukaisen palkan eikä yhtään enempää.

• Ex-työntekijä

Mä sain 7,03 euroa tunnilta vehniän lidlin varastolla.

• J.J-75
        Ex-työntekijä kirjoitti:

Mä sain 7,03 euroa tunnilta vehniän lidlin varastolla.

Kaupan alan TES:n mukaan 8,01e/h lisät. (kalleusluokka I)

Vehniällä sijaitsee Lidlin logistiikkakeskus, siellä työskentelevillä 8,23e/h (kalleusluokka I)

Kyseisessä tapauksessa kyseessä lienee ollut harjoittelijan palkka.
        Lainaus TES:n palkkaliitteestä:
        "Harjoittelijan palkka on 85 % kunkin ammatin alimman vaativuusryhmän 1. vuoden palkasta kussakin kuntien kalleusluokassa"

http://www.matkapuhelininfo.com/forum/posting.php?mode=reply&t=31785

ja eikun väittelemään... jos ei pidä paikkaansa.

• Entinen työntekijä...

Älä vaan ikinä mee Lidliin töihin, siellä ei toimi mikään. Olin siellä puol vuotta ja yhtä tuskaa oli. Kauhee pompotus koko ajan, jos kassalla ei ollu tarpeex nopee siitä valitettiin, pitää vetää 47 tuotetta minuutissa ja mä sentään kykenin 41:een ja sain rasitusvamman.siitä seuras 2,5 viikkoa sairaslomaa ja niitä vitutti. Ja tauoille ei aina pääse. jos on paljon asiakkaita niin turha toivokaan päästä edes tupakalle. Ja tauko on tasan 10 minuuttia eikä yhtään yli tai se vähennetään palkasta.Tein töitä noin 37 tuntii viikos ja palkka oli jotain 1200 ja tonni jäi käteen ku otetaan verot pois.Ja vaikka työvuoro ois loppunu klo 22 niin sit ei välttämättä päässykää lähtee vaan joutu jäämään viel töihin, minä en jääny ikinä ja sain kyllä kuulla siitä.Niin ja yks asia vielä...klo 21-22 siellä siivotaan koko myymälä ja se on raskasta 7 tunnin kassalla istumisen jälkeen.Ja vaikka luvattiin alussa että saa tehdä muutakin kuin istua kassalle mutta taisin noin 10 kertaa puolessa vuodessa tehdä jotain muuta.Onnex en oo enää siellä!Toivottavasti tämä auttoi sinua.

• TYÖNtekijä

Nohnoh, eipä varmaankaan kannata noin paljon yleistää, sillä itselläni on neljä kuukautta töitä Lidl Suomi ky:ssa takana ja tyytyväinen edelleen.

Ensimmäisenä palkkoihin, jotka kyseenalaistuksesta huolimatta ovat korkeammat kuin kaupanalan TES määrää. Niihin lisätään LIDL-lisä. Lisäksi yritys tarjoaa normaalia paremmat (vrt. esim pääosa yleisimmistä kesätyöpaikoista) ilta- ja lauantailisät. Tietenkään palkat eivät ole mitään lottovoittoja, mutta aivan täysin normaalilla kaupanalan tasolla.

"Entinen työntekijä..." kommentoi Lidl:n töiden raskautta ja työteliäisyyttä, mutta itse olen asiassa täysin eri mieltä. Meillä työtekijä todellakin SAA tehdä työpäivänsä aikana kaikkea mahdollista (varasto, myymälä, hyllytys, pullo, kassa, siivous jne) ja sehän takaa vain sen, ettei työhän ehdi kyllästymään.

Myöskään johdolta tulevaa ns. painetta en ole pahemmin joutunut kohtaamaan. Meillä myymälävastaavat ovat leppoisia, tosin jämptejä ja asiallisia, mutta ahertavat töitä siinä missä muutkin myyjät. Pomotuksestahan on vain pelkkää harmia.

Sanotaanko, että Lidl on hyvä valinta niille, jotka haluavat, jaksavat, pystytvät ja ovat tottuneet TEKEMÄÄN TÖITÄ. Hengailemaan on turha kuvitella menevänsä, mutta oikealla asenteella pääsee pitkälle ja saavuttaa nopeasti ylemmän tasonkin suosion.

Niin ja siihen siivoukseen vielä: Jos hommansa tekee ripeästi ja porukka toimii tiiminä, eipä jouduta yli 22.00 jäämään. Ja - jos olet elämässäsi joskus siivoillut, niin eipä iltasiivouksen hommat sen rankenpia ole. ( Mutta jos äiti on siivoillut puolestasi tähän asti, niin adjö sulle vaan)

• Entinen työntekijä...
        TYÖNtekijä kirjoitti:

Nohnoh, eipä varmaankaan kannata noin paljon yleistää, sillä itselläni on neljä kuukautta töitä Lidl Suomi ky:ssa takana ja tyytyväinen edelleen.

Ensimmäisenä palkkoihin, jotka kyseenalaistuksesta huolimatta ovat korkeammat kuin kaupanalan TES määrää. Niihin lisätään LIDL-lisä. Lisäksi yritys tarjoaa normaalia paremmat (vrt. esim pääosa yleisimmistä kesätyöpaikoista) ilta- ja lauantailisät. Tietenkään palkat eivät ole mitään lottovoittoja, mutta aivan täysin normaalilla kaupanalan tasolla.

"Entinen työntekijä..." kommentoi Lidl:n töiden raskautta ja työteliäisyyttä, mutta itse olen asiassa täysin eri mieltä. Meillä työtekijä todellakin SAA tehdä työpäivänsä aikana kaikkea mahdollista (varasto, myymälä, hyllytys, pullo, kassa, siivous jne) ja sehän takaa vain sen, ettei työhän ehdi kyllästymään.

Myöskään johdolta tulevaa ns. painetta en ole pahemmin joutunut kohtaamaan. Meillä myymälävastaavat ovat leppoisia, tosin jämptejä ja asiallisia, mutta ahertavat töitä siinä missä muutkin myyjät. Pomotuksestahan on vain pelkkää harmia.

Sanotaanko, että Lidl on hyvä valinta niille, jotka haluavat, jaksavat, pystytvät ja ovat tottuneet TEKEMÄÄN TÖITÄ. Hengailemaan on turha kuvitella menevänsä, mutta oikealla asenteella pääsee pitkälle ja saavuttaa nopeasti ylemmän tasonkin suosion.

Niin ja siihen siivoukseen vielä: Jos hommansa tekee ripeästi ja porukka toimii tiiminä, eipä jouduta yli 22.00 jäämään. Ja - jos olet elämässäsi joskus siivoillut, niin eipä iltasiivouksen hommat sen rankenpia ole. ( Mutta jos äiti on siivoillut puolestasi tähän asti, niin adjö sulle vaan)

mikäs perseen nuolija sä oikein oot...?kyl sä viel tajuut tosi asian.Mä oon kuule siivonnu elämäni aikana varmasti enemmän ku sinä.Mä en todellakaa tarkota et se ois rankkaa mut sitä ku ei siel mikään toimi!johtajatki on ihan idiootteja. Onnee vaa sulle "mahtavas" työpaikas! HAH HAH...

• liideli
        TYÖNtekijä kirjoitti:

TESsin määräämän tuntipalkan päälle maksettava ns. Lidl-lisä oli huikeat 10 senttiä/h (ainakin viime vuoden puolella, kun olin siellä vielä töissä). Ei mikään hurraahuutojen arvoinen juttu, vaikka ihan ok "kaupanpäällinen" olikin. Mainitsemistasi normaalia paremmista ilta- ja lauantailisistä en ole kuullutkaan?? Itse sain tasan samat lisät kuin mitä TESsin mukaan kuuluu saadakin. Mitään ekstraa ei ollut. Tietääkseni Lidl noudattaa tätä käytäntöä kuten kaikki muutkin "kunnon" (kesä)työpaikat.

Omien ja tuttavien työkokemuksen perusteella kyseisessä firmassa voi sanoa, että pomo-osaston tapa suhtautua alaisiinsa määrää aikalailla viihdytkö myymälässä vai et. Meillä oli mukava myymälävastaava ja ihan ok aluepäällikkö, jotka yrittivät pitää työolosuhteet suht inhimillisinä huolimatta "pääkallonpaikalta" jatkuvasti satelevista käskyistä ja määräyksistä. Työn pakkotahtisuudelle hekään eivät mahtaneet mitään, kiitos minimissään pidetylle henkilökunnan määrälle.

Kunnollisten taukojen puute ja raskaat kassavuorot (jopa 4-5h putkeen ennen kuin pääsi tauolle) kypsyttivät tosissaan ajan myötä ja saivat vaihtamaan työpaikkaa. Lisäksi lupauksista huolimatta, siis että saa tehdä muutakin kuin olla kassalla, työ kuitenkin oli pääasiassa just tuota kassalla istumista. Ja siihen kyllästyi aika äkkiä. Onnittelut sinulle TYÖNtekijä jos olet päässyt tekemään muutakin ;) Itse en kadu lähtöäni Lidlistä enkä sitäkään, että tuli oltua siellä töissä; onpahan nähty ja koettu sekin paikka.

• TÖNtekijä
        Entinen työntekijä... kirjoitti:

mikäs perseen nuolija sä oikein oot...?kyl sä viel tajuut tosi asian.Mä oon kuule siivonnu elämäni aikana varmasti enemmän ku sinä.Mä en todellakaa tarkota et se ois rankkaa mut sitä ku ei siel mikään toimi!johtajatki on ihan idiootteja. Onnee vaa sulle "mahtavas" työpaikas! HAH HAH...

Jahasjahas, ja miksköhän mä nuolisin herra Lidl:n persettä Suomi 24 keskustelufoorumissa? =D

Joo-o ja enempää en lähdekkään sitten kommentoimaan mm. siivousmääriä tms. koska suoraan sanottuna eipä kiinnosta herraista hevon helvettiä, kuinka paljon olet siivonnut elämäsi aikana. Omasta puolestani ja sivusta seuranneena voin todellakin vain todeta, että kun on aikaisemminkin ollut moppi kädessä, niin kyllä ne iltatyöt kyseisessä yrityksessä onnistuu muitta mutkitta.

Miksi sitten ylipäätään kirjoitin niinkin postitiiviseen sävyyn Lidl:n töistä, kun kerran palkankorotusta on ainakin oman järkeni mukaan melkoisen vaikea tätä kautta ansaita? Siksi koska juuri "Entisen työntekijän...," kaltaiset kommentoijat tekevät mahdollisesti tulevien työntekijöiden duuneista paskoja, koska työhönhakijat ovat jo valmiiksi asennoituneet helvettiin. Tuolloin asenne vain kasvaaa ja kasvaa kunnes kuria on taas pakko kiristää - ja rotanpyörä lähtee pyörimään.

Olen seuraillut Lidl -ketjun toimintaa oikeastaan sivusta alusta asti Suomeen rantautumisen jälkeen (omien opiskeluideni ja kiinnostukseni vuoksi) ja selvää muutosta yrityksen organisoinnissa ja johtamismallissa on tapahtunut. Alkuaikojen diktaattori meininki on vähitellen vaihtunut kiitettävän pohjoismaiseksi tiimitoiminnaksi.

Mutta totta on, että erittäin paljon työilmapiiri riippuu myymälävastaavista ja aluepäälliköistä. Kun porukka töissä ei pokkuroi toisilleen vaan niin kesätyöntekijät, osa-aikaiset, kuukausipalkkalaiset kuin myös myymälävastaavatkin ovat samalla viivalla, niin homma toimii.

Eihän kukaan tosin voi toisen puolesta arvioida, sopiiko työ tekijälleen vai ei. Se selviää vain kokeilemalla. Siksi aluksi sopimuksessa onkin koeaika.

Niin, ja kiitoksia oikein paljon onnentoivotuksista, mutta "mahtava" on valitettavasti liioittelua ja työtkin alkavat olla jo vähitellen mun kohdalla Lidl:issä kohti loppuaan. Ketjulle toki onnea voit toivottaa! ;)

• Samaa hommaa

Kaupoissa kaikenmoista tehneenä sanoisin iltasiivouksen kuuluvan jokaisen ketjun arkeen. Mitä tulee pomoihin ja muuhun niin samanlaisia ne on jokapaikassa. Taukoja taas saa esimerkiksi (kokemuksesta tiedän) Citymarketin kassalta 5.75 h:sen työpäivän aikana 13,5 minuuttia eikä yhtään yli(Tekevät mielellään näitä alle 6 tunnin työpäiviä niin ei tule työntekijälle taukoja, ainakin pääkaupunkiseudulla) Palkka suoraan TES:stä, ei edes 10centtiä Lidllisää.

Ruikutus sikseen ja alanvaihto jos ei myymälähommat kiinnosta. Herrat käskee ja duunari tekee =)

• tes

kyllä tauko on kaikilla jopa 4h tekijöillä, jos ei pidä on oma moka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      108
      2727
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      29
      1321
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      98
      1166
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      997
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      987
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      948
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      833
    8. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      40
      668
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      663
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      625
    Aihe