Karppaus ja kalorit

aloittaja.....

Kun karppaa ja jättää hiilarit pois, niin täytyykö kuitenkin laskea kaloreita syömistään ruoista? Helposti pekonilla ja lihalla kalorit nousee. Vai onko ideana se, että keskitytään vain hiilareiden maksimaalisenn vähentämiseen ja unohdetaan kalorit ja niiden laskeminen. Kiitos jos joku osaa auttaa. =)

15

1759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maitotilan peter

Tottakai ne kalorit ratkaisee. Itse kun söin Atkinsin ohjeitten mukaan, lihoin tosi nopeesti. Mutta syö lihaa ja pekonia vaan vähän ja paljon salaattia, se on paree.

• Kun karppaa eli syö vähähiilihydraattisesti niin ei tarvitse lainkaan laskea kaloreita sillä niiden laskeminen johtaa harhaan. Rasva, vaikka siinä on paljon kaloreita, ei lihota lainkaan vaan laihduttaa. Hiilihydraattipitoinen ruoka voi sisältää vähemmän kaloreita koska hiilihydraatti on sokderia ja sokeri lihottaa. Kaloriteoria on jo kuopattu koska se on virheellinen.

Montignacin todistus kaloriteoriaa vastaan

Kirjassaan "Syön hyvin ja siksi laihdun" ranskalainen Michel Montignac todistaa kaloriteorian virheelliseksi jäljempänä referoiduin perustein. Montignacin johtavat ajatukset ovat seuraavat: "Lihominen ei johdu liiasta syömisestä vaan huonosta syömisestä." Kirjassaan hän opettaa "syömään terveellisesti ilman että sinun tarvitsee syödä ikävästi" eli "opettaa itse kunkin pysymään haluamansa painoisena samalla pöydän antimista nauttien niin kotona, ystävien luona kuin ravintolassa". Hänen mukaansa "vanhat ruokailutottumukset ovat usein syynä yleiseen haluttomuuteen ja huonoon suorituskykyyn niin urheilussa kuin ammatillisessa elämässä".

Montignacin mukaan kalorien vähentämiseen perustuva laihdutusteoria jää varmasti 20. vuosisadan suurimmaksi "tieteelliseksi ankaksi". "Se on ansa, huiputus, hölmö ja vaarallinen olettamus, jolla ei ole mitään tieteellistä perustaa. Ja kuitenkin se on ohjannut ravitsemuskäyttäymistämme yli puolen vuosisadan ajan."

http://www.ahjos.net/zone/kalorit.htm

• Heh !

>

Lääkäri Antti Heikkilä kylläkin sanoo näin: "[Karppaajan] Paino voi junnata myös siksi, että rasvankäyttö on liiallista.". Tämähän on päivänselvää: liika rasva estää laihduttamisen ja liiallinen rasva varastoituu vararavinnoksi vyötärölle.

>

Kuitenkin mm. lääkäri Antti Heikkilä väittää toisin: "Monet karppaajat sortuvat syömään liikaa, minkä vuoksi paino ei putoa." ja "Vaikka rasva palaa, paino ei laske, jos syö yli kulutuksen.".

Jep, "paino ei laske, jos syö yli kulutuksen".

En tiedä, miten vanha tämä Heikkilän takinkääntö on, että hän hyväksyy nykyisin kaloriteorian, mutta näköjään hänenkin kuvitelmamaailmansa muuttuu hiljalleen edes hivenen rationaalisempaan suuntaan. Millähän viiveellä hänen perseenlipittäjälauma muuttaa mielipiteensä ?

>

Huomatkaa "Montignacin todistus" - siis ei todiste vaan todistus. Juuri kuten jehovantodistajillakin on ihmisiä, joilla on todistus Jeesuksen kohtaamisesta tai muusta vastaavasta uskomuksesta.

Ei siis tieteellinen todiste vaan henkilökohtainen todistus uskonsa kohteesta.

>

Mutta siis Heikkiläkin tosiaan on nykyisellään jo päässyt irti tuollaisesta hölmöilystä, jolle ei ole todisteen häivääkään.

>

Tämä tässä kirjoittelussa eniten naurattaakin: 20. vuosisata päättyi toista kymmentä vuotta sitten, mutta vieläkään ei ole ensimmäistäkään tieteellistä lähdettä, jossa osoitettaisiin kaloriteoria virheelliseksi. Edelleen siis jos syö yli kulutuksen, lihoaa. Kaloriteoria on siis edelleen suurin laihduttamista ohjaava tieteellinen teoria.

Jaa niin, varmasti joku epäilee, valehtelenko Heikkilän uusista mietteistä. Jokainen voi tarkistaa asian täältä:
        http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art-1288468844085.html (josta siis suorat lainaukset).

• --------ahj
        Heh ! kirjoitti:

>

Lääkäri Antti Heikkilä kylläkin sanoo näin: "[Karppaajan] Paino voi junnata myös siksi, että rasvankäyttö on liiallista.". Tämähän on päivänselvää: liika rasva estää laihduttamisen ja liiallinen rasva varastoituu vararavinnoksi vyötärölle.

>

Kuitenkin mm. lääkäri Antti Heikkilä väittää toisin: "Monet karppaajat sortuvat syömään liikaa, minkä vuoksi paino ei putoa." ja "Vaikka rasva palaa, paino ei laske, jos syö yli kulutuksen.".

Jep, "paino ei laske, jos syö yli kulutuksen".

En tiedä, miten vanha tämä Heikkilän takinkääntö on, että hän hyväksyy nykyisin kaloriteorian, mutta näköjään hänenkin kuvitelmamaailmansa muuttuu hiljalleen edes hivenen rationaalisempaan suuntaan. Millähän viiveellä hänen perseenlipittäjälauma muuttaa mielipiteensä ?

>

Huomatkaa "Montignacin todistus" - siis ei todiste vaan todistus. Juuri kuten jehovantodistajillakin on ihmisiä, joilla on todistus Jeesuksen kohtaamisesta tai muusta vastaavasta uskomuksesta.

Ei siis tieteellinen todiste vaan henkilökohtainen todistus uskonsa kohteesta.

>

Mutta siis Heikkiläkin tosiaan on nykyisellään jo päässyt irti tuollaisesta hölmöilystä, jolle ei ole todisteen häivääkään.

>

Tämä tässä kirjoittelussa eniten naurattaakin: 20. vuosisata päättyi toista kymmentä vuotta sitten, mutta vieläkään ei ole ensimmäistäkään tieteellistä lähdettä, jossa osoitettaisiin kaloriteoria virheelliseksi. Edelleen siis jos syö yli kulutuksen, lihoaa. Kaloriteoria on siis edelleen suurin laihduttamista ohjaava tieteellinen teoria.

Jaa niin, varmasti joku epäilee, valehtelenko Heikkilän uusista mietteistä. Jokainen voi tarkistaa asian täältä:
        http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art-1288468844085.html (josta siis suorat lainaukset).

Minä kuulin sinun olevan hakemassa uutta lukemista jostain huoltoasemalta.

• Heh !
        --------ahj kirjoitti:

Minä kuulin sinun olevan hakemassa uutta lukemista jostain huoltoasemalta.

>

Minä kun luulin, että kyykytetyt hihhulit pitäisivät turpansa kiinni.

Tosiaan, minun lähteenihän on aina varsin vakuuttavat, joten viittauksesi on jälleen hävinneen luuserin ininää.

HAH HAH !

• --------ahj
        Heh ! kirjoitti:

>

Minä kun luulin, että kyykytetyt hihhulit pitäisivät turpansa kiinni.

Tosiaan, minun lähteenihän on aina varsin vakuuttavat, joten viittauksesi on jälleen hävinneen luuserin ininää.

HAH HAH !

Pikkulinnut vain kertoi

• Heh !
        --------ahj kirjoitti:

Pikkulinnut vain kertoi

>

Ja unessa arvatenkin. Ole nyt vitun vajakki hiljaa edes, jos Sinulla ei ole mitään asiaa muuta kuin julistaa tuota, kuinka katkera olet kun Sinut kyykytin niin totaalisesti.

HAH HAH !

Olet kyllä säälittävä. Mieti nyt itseäsi. Mieti, mitä muut ajattelevat tuollaisista viesteistäsi minulle.

• -----------ahj
        Heh ! kirjoitti:

>

Ja unessa arvatenkin. Ole nyt vitun vajakki hiljaa edes, jos Sinulla ei ole mitään asiaa muuta kuin julistaa tuota, kuinka katkera olet kun Sinut kyykytin niin totaalisesti.

HAH HAH !

Olet kyllä säälittävä. Mieti nyt itseäsi. Mieti, mitä muut ajattelevat tuollaisista viesteistäsi minulle.

Sinulle nimenomaan. Niinkauan kunnes kasvat aikuiseksi.

• Heh !
        -----------ahj kirjoitti:

Sinulle nimenomaan. Niinkauan kunnes kasvat aikuiseksi.

>

Minulle mitä ?

>

Taitaa kyykytetty hihhuli nyt olla vaan nyreissään karusta kohtalostaan.

Sitä tuskin kannattaa kuitenkaan täällä julistaa. Oletko oikeasti noin vitun vammainen ? Mieti nyt, mitä muut ajattelee kun tulet pillittämään kuin pikkutyttö kun kaikki kuitenkin tietää, miten lujaa sait pataasi. Sinun argumentit vaan murskattiin täydellisesti ja totaalisesti. Nyt et enää kykene tarttumaan asiaan ollenkaan. Pelottaako, että pistän Sinut jälleen polvillesi ?

HAH HAH !

Montako viestiä olet jo kirjoittanut viestini perään, jossa Sinulla ei ole asiaan mitään sanottavaa ? Pelkkää tyhjää itkemistä vaan. Voiko vammaisempaa olla.

• HHeee3
        Heh ! kirjoitti:

>

Minulle mitä ?

>

Taitaa kyykytetty hihhuli nyt olla vaan nyreissään karusta kohtalostaan.

Sitä tuskin kannattaa kuitenkaan täällä julistaa. Oletko oikeasti noin vitun vammainen ? Mieti nyt, mitä muut ajattelee kun tulet pillittämään kuin pikkutyttö kun kaikki kuitenkin tietää, miten lujaa sait pataasi. Sinun argumentit vaan murskattiin täydellisesti ja totaalisesti. Nyt et enää kykene tarttumaan asiaan ollenkaan. Pelottaako, että pistän Sinut jälleen polvillesi ?

HAH HAH !

Montako viestiä olet jo kirjoittanut viestini perään, jossa Sinulla ei ole asiaan mitään sanottavaa ? Pelkkää tyhjää itkemistä vaan. Voiko vammaisempaa olla.

Anteeksi olet vaan niin vitun vammainen idiootti ettet edes itse sitä huomaa.

Mene satupeilisi eteen kysymään: ken on maassa etevin. Kyllä sieltä vastauksen saat...SINÄ!

• Heh !
        HHeee3 kirjoitti:

Anteeksi olet vaan niin vitun vammainen idiootti ettet edes itse sitä huomaa.

Mene satupeilisi eteen kysymään: ken on maassa etevin. Kyllä sieltä vastauksen saat...SINÄ!

>

Siis kumpi täällä on vammainen idiootti, jos valitaan kahdesta:
        1. Kirjoittaa argumentteja VHH:hon liittyvistä asiosta
        vai
        2. Kirjoittaa pelkkiä tyhjiä kommentteja kohdan 1. kirjoittajalle ilman mitään asiaa ?

Pelkääkö kohdan 2. hihu, että kyykytän hänet taas totaalisesti, ettei enää uskalla sanoa mitään itse asiaan. Tämä on tietysti hyvää kehitystä. Idiootit luikkii häntä koipien välissä pensaaseen huutelemaan typeryyksiä (mikä varmasti vähentää hihhuli-VHH:n suosiota) ja kirjoittavat asiaan vasta sitten kun on perusteltu kanta (jota toki voi joutua odottelemaan piiiiiiiiitkään) - kun pelottaa niin paljon, että taas löytää itsensä syväkyykystä.

HAH HAH !

• joopajoo

No eihän sitä pärjää, jos koittaa noudattaa esim 1500kcal ja syö kananmunaa ja pekonia tms. ruokavaliossa. Kyllä jäis nälkä, jos ei 1500kcal ylittyis.

• näin on

Väärin meni. Kokeile, niin ei tartti kinata. Jätä leipä pois, Niin mutta eihän sitä voi jättää, kun se on hyvää, Siinä on sokeria ja siihen jää koukkuun.

• Oma kokemus

Jos karppaamalla ei laihdu, niin melkeinpä kaloreita täytyy laskea ja liikuntaa lisätä.

Itse en syö viljatuotteita, perunaa, riisiä enkä vihanneksista hiilihydraattipitoisimpia kuten maissia tms. En myöskään syö hedelmiä enkä sokeria. Ruokavalioni perustuu siis puhtaasti kasviksiin, marjoihin, pähkinöihin, maitiotuotteisiin ja lihaan ja kalaan. Hiilareita kertyy päivässä n.20-50g. Joskus jopa alle, jos syön vain salaattia ja kalaa.

Ylläolevalla ruokavaliolla en laihdu grammaakaan. Laihdun vain, jos lisään liikuntaa ja tarkkailen annoksien määrää. Jos esimerkiksi syön liikaa juustoa, niin lihon. Yhden aterian päivässä korvaan hiilihydraattiniukalla proteiinijauheella, joka pitää nälän pois viisikin tuntia. Se on kätevä varsinkin matkoilla, ei tarvitse etsiä syötävää nälkäänsä.

Siskoni laihtui 15kg ylläolevalla ruokavaliolla, mutta hän olikin ennen pizza-pasta-pulla-sipsi-karkki-syöppö. Toki hän laihtui, kun vaihtoi roskaruoan kasviksiin ja kalaan. Siinä ei tarvinnut sen kummempi hiilihydraattitietoinen uusherännäinen olla!

Ainut hiilihydraattiniukan ruokavalion etu kohdallani on se, että en ole niin väsynyt ja uninen kuin ennen, ärtynyt vatsa ei ole enää turvoksissa, enkä varsinaiseti liho. Siksi jatkan valitsemallani tiellä... Karppauksessa kannattaa siis kuunnella ja tarkkailla omaa kehoaan enemmän kuin luottaa karppi-lahkolaisten "totuuksiin". Äitinkikin lihoi karppauksen aloitettuaan, ja on nyt kehitellyt oman linjan, mikä sopii hänen kropalleen ja paino alkoi vasta nyt pudota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1486
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1248
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      930
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      853
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      830
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      822
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      804
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      800
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32