Ihannenainen

surli

sainpa tietää et mieheni ihannenainen onkin aivan toisenlainen ulkonäöltään kuin itse olen. Hitsi kun tuntui tosi pahalta. Vuosikymmeniä tässä on yhdessä seilattu, mutta.......

17

270

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota rauhallisesti

Lähes kaikkien miesten ihannenainen on missi. Lähes kaikkien naisten ihannemies on "jääkiekkoilija". Ei meillä taviksilla ole heihin mitään mahdollisuuksia.

Vai väitätkö että vuosikymmeniä kanssasi ollut miehesi on miesihanteesi, komeampi kuin nuoret jääkiekkoilijat?

Eivät ne missit ole sun miehestä kiinnostuneita vaan niistä jääkiekkoilijoista.

• surli

No sitä en kyllä uskokaan et missit veisi mieheni! Mutta kyse onkin jostain muusta, elämä jatkuu varmasti eteenpäin kuten ennenkin. Haluaisin kuitenkin olla miehelleni se ihannenainen:) kukapa ei haluaisi. Nyt tiedän, etten ollut ees silloin kauan sittenkään. Ja että miks näin kauan on yhdessä seilattu, siinäpä kysymys.

• Appe7

"Ja että miks näin kauan on yhdessä seilattu, siinäpä kysymys"

Suhde koostuu aika paljon muustakin kuin siitä miltä toinen näyttää?

Sinun logiikallasi kaikkien pitäisi valita parinsa vain ulkonäön perusteella.

• Pöhkö! Ei ulkonäkö ole parisuhteessa tärkeintä vaan sisältö. En minäkään ollut ulkoisesti mieheni ihannenainen (hoikka blondi), mutta muut ominaisuudet veivät voiton. Mitä miehesi sinussa arvostaa? Huumorintajuasi? Samaa arvomaailmaa? Kokkaustaitoasi? Luonteennne vain osuvat yksiin?
      Toisaalta jos asia sinua niin kaivelee, niin mikä sinussa jää ihanteesta? Tukan värin ja mallin muuttaa helposti, piilareilla saa silmistäkin oikean väriset. Vaikeampaa on muodon muokkaaminen, laihdutusta/lihotusta lukuunottamatta. Plastiikkakirurgia on paitsi kallista, niin minusta suurimmalta osalta turhaa.
      Väitän että näet nyt mörköjä siellä, missä niitä oikeasti ei ole.
      Ei kukaan jaksa parisuhdetta ulkoisesti ihanneyksilön kanssa, jos sisältöä ei ole.

• surli

Varmaan näenkin mörköjä, tiedän sen, mutta sattuu se silti. En halua et olen miehelleni ihannenainen taikoessani parhaita lihapullia tai et omaan loistavan huumorintajun. Haluan olla naisellinen nainen mieheni silmissä kaikin puolin ja jos en asetu raameihin, niin välillä kuulen rivien välistä ja kyyneleet silmiini saan. Naisellinen vika?

• Muuta ne asiat, jotka pystyt muuttamaan ja hyväksy ne, joita et voi muuttaa.
        Parempaa neuvoa en voi antaa. Rakastat varmasti miestäsi todella paljon, kun haluat olla hänelle kaikessa täydellinen. Jokaisessa meistä on vikoja ja virheitä. Täydellistä ei ole olemassakaan. Elämä on helpompaa kun molemmat parisuhteen osapuolet tämän ymmärtävät ja hyväksyvät.

• ole paras mahd. itsesi

Kyllä helpottaa, kun olet sen näköinen kuin itse haluat olla! Oletko nyt itse tyytyväinen ulkonäköösi?

Mun miehen ihanne olisi varmaan pitkä, hoikka blondi ja minä olen lyhyt, tumma ja muodokas! Mutta hei! Treenaan ja katson mitä syön ja pidän peffan piukkana - eipä tuo valitakaan! ;) Mua se kuitenkin lempii ja sovitaan hyvin yhteen. Sen kaveri just jätti todellisen muotovalionaisen, kun ei muuten natsannut. Ulkonäkö on vaan yksi seikka meissä naisissa - mieskin rakastaa kokonaisuutta uskoisin. Joskus tunnen alemmuutta ihanneulkonäköisien naisten ollessa seurassa, mutta mitä sitten!?! Ei ne oo uhka vaan ainoastaan erilaisia. Niillä ei oo sitä mitä mulla on! Ehkä niiden mies haluaakin tumman ja tulisen... Säkin oot jonkun miehen unelma!

• voi voi voi
        ole paras mahd. itsesi kirjoitti:

Kyllä helpottaa, kun olet sen näköinen kuin itse haluat olla! Oletko nyt itse tyytyväinen ulkonäköösi?

Mun miehen ihanne olisi varmaan pitkä, hoikka blondi ja minä olen lyhyt, tumma ja muodokas! Mutta hei! Treenaan ja katson mitä syön ja pidän peffan piukkana - eipä tuo valitakaan! ;) Mua se kuitenkin lempii ja sovitaan hyvin yhteen. Sen kaveri just jätti todellisen muotovalionaisen, kun ei muuten natsannut. Ulkonäkö on vaan yksi seikka meissä naisissa - mieskin rakastaa kokonaisuutta uskoisin. Joskus tunnen alemmuutta ihanneulkonäköisien naisten ollessa seurassa, mutta mitä sitten!?! Ei ne oo uhka vaan ainoastaan erilaisia. Niillä ei oo sitä mitä mulla on! Ehkä niiden mies haluaakin tumman ja tulisen... Säkin oot jonkun miehen unelma!

niin, kun on "jonkun miehen" unelma ja se oma mies haaveilee aivan muusta.. Sä kirjoitit vain sun hyvästä tilanteesta ja sivuutit täysin aloittajan ongelman, et "kuullut" häntä hänen asiassaan ja tilanteessaan. Tsemppasit kyllä, mutta eri lähtökohdista ja erilailla asian käsittäen. Kun se oma mies, jonka kanssa pitää elää, haaveilee toisesta niin jos et ymmärrä, mitä se merkitsee parisuhteen ilmapiirille, vaikka sinun suhteesi onkin kai hyvä, niin et ymmärrä. Toivottavasti aloittajaa joku kuulee, ymmärtää, mut ennenkaikkea osaa jotain oikeasti hyviä neuvoja antaa. Ei auta, et on ehkä jonkun ihanne, jos siitä ei ole mitään tietoa, eikä se realisoidu omassa elämässä, realisoituu vain se, et mies haikailee jotain muuta ja et se ilmenee pahoina tuntemuksina.

• ole paras mahd. itsesi
        voi voi voi kirjoitti:

niin, kun on "jonkun miehen" unelma ja se oma mies haaveilee aivan muusta.. Sä kirjoitit vain sun hyvästä tilanteesta ja sivuutit täysin aloittajan ongelman, et "kuullut" häntä hänen asiassaan ja tilanteessaan. Tsemppasit kyllä, mutta eri lähtökohdista ja erilailla asian käsittäen. Kun se oma mies, jonka kanssa pitää elää, haaveilee toisesta niin jos et ymmärrä, mitä se merkitsee parisuhteen ilmapiirille, vaikka sinun suhteesi onkin kai hyvä, niin et ymmärrä. Toivottavasti aloittajaa joku kuulee, ymmärtää, mut ennenkaikkea osaa jotain oikeasti hyviä neuvoja antaa. Ei auta, et on ehkä jonkun ihanne, jos siitä ei ole mitään tietoa, eikä se realisoidu omassa elämässä, realisoituu vain se, et mies haikailee jotain muuta ja et se ilmenee pahoina tuntemuksina.

Pyh, ei ole välttämättä noin ollenkaan! Ei ap ole kirjoittanut Mitään tuollaista kuin sinä väität, Luepa uusiksi nuo. Ap on ainoastaan saanut tietää, millainen on miehen ihannenainen ulkoisesti ja kipuilee oman olonsa (huom) kanssa, minkä tuo tieto hänessä aikaansaa. Ei mies mitään välttämättä unelmoi tms!

Väitän, että tuo olo on ap:n päässä ja siellä on siis myös ratkaisu. Mies on tehnyt vain sen hölmöyden, että lipsautti tuon tiedon ulos. Mies on ollut ap:n kanssa vuosia, tuskinpa olisi ellei ap häntä viehättäisi.

Väitän, että luen ap:n viestit paljon oikeammin kuin sinä ja tsemppaukseni menee juuri oikeaan. Tuollainen ylisentimentaalisuus on vaan niin perinaisellista, mutta tällaisissa asioissa se ainoastaan estää ratkaisun löytämistä.

• voi voi voi
        ole paras mahd. itsesi kirjoitti:

Pyh, ei ole välttämättä noin ollenkaan! Ei ap ole kirjoittanut Mitään tuollaista kuin sinä väität, Luepa uusiksi nuo. Ap on ainoastaan saanut tietää, millainen on miehen ihannenainen ulkoisesti ja kipuilee oman olonsa (huom) kanssa, minkä tuo tieto hänessä aikaansaa. Ei mies mitään välttämättä unelmoi tms!

Väitän, että tuo olo on ap:n päässä ja siellä on siis myös ratkaisu. Mies on tehnyt vain sen hölmöyden, että lipsautti tuon tiedon ulos. Mies on ollut ap:n kanssa vuosia, tuskinpa olisi ellei ap häntä viehättäisi.

Väitän, että luen ap:n viestit paljon oikeammin kuin sinä ja tsemppaukseni menee juuri oikeaan. Tuollainen ylisentimentaalisuus on vaan niin perinaisellista, mutta tällaisissa asioissa se ainoastaan estää ratkaisun löytämistä.

mutta kun aloittaja on nimenomaan nainen, perinainen, mies ei elä jonkun ideaalinaisen kanssa vaan normaalin tuntevan naisen kanssa! Minä rinnastaisin hänen mahedollisesti kokemansa tunteet aikamoiseen pettymykseen. Tottakai hänellä on nyt mielessään ongelma kun on saanut tietää tuosta, eihän sitä voi teeskennelläkään etteikö asiat ja näkökulma muuttuisi jos yhtäkkiä kuulisi jotain noin inhottavaa. Tottakai siinä miettii sitten miehen tunteiden aitoutta monta kertaa, ja se, että on vuosi yhdessä ei tarkoita sitä, että tunneyhteys on kunnossa, se tarkoittaa vain, että aikaa on kulunut paljon, mutta ei merkitse, että suhde olisi ollut kunnossa. Pikemminkin tuo tieto lähinnä nostaakin pintaan sen kysymyksen, että mitä nainen oikeatsi merkitsee ja miksi miehellä pitää vuosienkin avioliiton jälkeen olla joku "ihannenainen", onko se joku takaportti et jos löytyy parempi vai eikö mies ole tyytyväinen suhteeseen kuitenkaan, vai arvostaako mies sittenkin naisissa eniten pinnallisia asioita.. Näitä kysymyksiähän se nostaa ja kyllä nevarmasti tuntuu aika hämmentäviltä. Voihan olla, ettei mies unelmoi, mut aika epätodennäköistä, koska on tuollainen ihanneolio olemassa ja koska mies ei välitä (kuten sinäkään) naisen tunteista tuon tapauksen ilmitultua. Edelleen sivuutat naisen todellisen kokemuksen ja hankaluuden kuittauksella ylisentimentaalisuudesta, mutta sekin voi olla jonkun kokemus. Vaikka mies olisi vuosia ap:n kanssa, voi ap:n ajatukset muuttua miehestä kyllä melko paljon, kun yhtäkkiä tajuaa, että mies vertailee ja katselee sillä silmin muita ja että hän ja hänen tunteensa ja kokemuksensa eivät olekaan miehelle tärkeitä. Miestä ei edes haittaa, että nainen pahoittaa mielensä. Eikö rakastava ihminen olisi huolissaan ja tekis kaikkensa jos toisella on paha mieli,vaikka se olis hänelle tyypillinen tapa reagoida? Sinusta ei. Minusta kyllä.

• voi voi voi
        voi voi voi kirjoitti:

mutta kun aloittaja on nimenomaan nainen, perinainen, mies ei elä jonkun ideaalinaisen kanssa vaan normaalin tuntevan naisen kanssa! Minä rinnastaisin hänen mahedollisesti kokemansa tunteet aikamoiseen pettymykseen. Tottakai hänellä on nyt mielessään ongelma kun on saanut tietää tuosta, eihän sitä voi teeskennelläkään etteikö asiat ja näkökulma muuttuisi jos yhtäkkiä kuulisi jotain noin inhottavaa. Tottakai siinä miettii sitten miehen tunteiden aitoutta monta kertaa, ja se, että on vuosi yhdessä ei tarkoita sitä, että tunneyhteys on kunnossa, se tarkoittaa vain, että aikaa on kulunut paljon, mutta ei merkitse, että suhde olisi ollut kunnossa. Pikemminkin tuo tieto lähinnä nostaakin pintaan sen kysymyksen, että mitä nainen oikeatsi merkitsee ja miksi miehellä pitää vuosienkin avioliiton jälkeen olla joku "ihannenainen", onko se joku takaportti et jos löytyy parempi vai eikö mies ole tyytyväinen suhteeseen kuitenkaan, vai arvostaako mies sittenkin naisissa eniten pinnallisia asioita.. Näitä kysymyksiähän se nostaa ja kyllä nevarmasti tuntuu aika hämmentäviltä. Voihan olla, ettei mies unelmoi, mut aika epätodennäköistä, koska on tuollainen ihanneolio olemassa ja koska mies ei välitä (kuten sinäkään) naisen tunteista tuon tapauksen ilmitultua. Edelleen sivuutat naisen todellisen kokemuksen ja hankaluuden kuittauksella ylisentimentaalisuudesta, mutta sekin voi olla jonkun kokemus. Vaikka mies olisi vuosia ap:n kanssa, voi ap:n ajatukset muuttua miehestä kyllä melko paljon, kun yhtäkkiä tajuaa, että mies vertailee ja katselee sillä silmin muita ja että hän ja hänen tunteensa ja kokemuksensa eivät olekaan miehelle tärkeitä. Miestä ei edes haittaa, että nainen pahoittaa mielensä. Eikö rakastava ihminen olisi huolissaan ja tekis kaikkensa jos toisella on paha mieli,vaikka se olis hänelle tyypillinen tapa reagoida? Sinusta ei. Minusta kyllä.

kysymys ei ole pelkästään siitä, että kyseenalaistuu se, välittääkö mies naisesta. Kysymys on myös siitä, pystyykö nainen välittämään miehestä ja pystyykö suhde jatkumaan jotenkin normaalina tuollaisen jälkeen. Moni nainen varmaan arvostaisi itseään niin paljon, että päättäisi elää mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa, voihan mieskin elää suhteessa vain tottumuksen ja helppouden vuoksi, mutta ei välttämättä todellisin tuntein ole jutussa mukana ollenkaan ja jokainen ihminen joutuu arvioimaan, haluaako olla jutussa mukana, jos se ei perustu rakkaudelle vaan jollekin muulle.

• ole paras mahd. itsesi
        voi voi voi kirjoitti:

kysymys ei ole pelkästään siitä, että kyseenalaistuu se, välittääkö mies naisesta. Kysymys on myös siitä, pystyykö nainen välittämään miehestä ja pystyykö suhde jatkumaan jotenkin normaalina tuollaisen jälkeen. Moni nainen varmaan arvostaisi itseään niin paljon, että päättäisi elää mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa, voihan mieskin elää suhteessa vain tottumuksen ja helppouden vuoksi, mutta ei välttämättä todellisin tuntein ole jutussa mukana ollenkaan ja jokainen ihminen joutuu arvioimaan, haluaako olla jutussa mukana, jos se ei perustu rakkaudelle vaan jollekin muulle.

Voi voi voi sua kuule... On ihan utopiaa kuvitella olevansa puolisonsa "ihanne" kaikessa, joten ei pitäisi ottaa niin vakavasti tuollaisia. Miehet nyt on miehiä ja niillä on ihanteensa ja fantasiansa, joihin me naiset ei täysin ylletä. Ja päinvastoin. Ton kun sisäistäisit.

En ole tunteeton, mutta en myöskään aio tukea semmoista tunnemaailmaa, joka ei rakenna mitään hyvää.

• 17+2

Muutaman kerran olen yrittänyt seurustella naisen kanssa, joka on ollut lähellä ulkoista ihannettani. Molemmista suhteista voisi käyttää nimitystä tuskien taival. Helpoistakin asioista tuli välillä pirun hankalia ja yhteisymmärykseen pääseminen tuntui lähinnä välirauhalta ennen seuraavaa konfliktia (myönnetään en ole itsekkään ehkä se helpoin tapaus). Vuoden verran tuli molempaa suhdetta jaksettua jatkaa ennenkuin tuli seinä vastaan, henkisesti se oli vaan aivan liian uuvuttavaa. Ei sitä vaan jaksa kotona sellaista jatkuvaa pientä valtataistelua pienistä asioistakin.

Sen jälkeen tutustuin naiseen, joka on hyvin erilainen kuin kaksi edellistä. Hän ei ulkokuoreltaan kuulu omaan ihannenainen kategoriaan, muttei hän rumakaan ole missään nimessä, lähinnä vain piirteiltään erilainen. Alkuun en sen kummemmin häntä ajatellut kaveria kummempana, mutta jossain vaiheessa sen vaan tajusi kuinka toisen kanssa viihtyy niin hyvin, hän saa minut nauramaan ja meillä on lähes säännönmukaisesti aina hyvä fiilis ja viihdytään toistemme seurassa (kaipa sitä voisi sanoa, että ollaan samalla aaltopituudella). Huomaampa vielä tekeväni asioita, joihin en ikinä olisi edellisten kanssa lähtenyt mukaan ja välillä toimin noissa jopa aloitteen tekijänä (se on itsenikin yllättänyt ihan täysin).

Nyt ollaan oltu viitisen vuotta yhdessä ja hyvin pyyhkii, enkä pois suostu vaihtamaan ja vanhaan palaamaan.

• .mies.

Missähän yhteydessä se hänen "ihannenaisensa" tuli ilmi? Ettei vaan pikastuksessaan heittänyt tappelun tuoksinassa, että et ole koskaan ollut hänen ihannenaisensa. Vai määrittelikö hän kenties hyvinkin tarkkaan, minkälainen on hänen ihannenaisensa.

Minä (keski-ikäinen mies) en ainakaan vieläkään osaa määritellä minkälainen on ihannenaiseni. En ainakaan jos se pitäisi tehdä ulkonäön perusteella. Minä olen seurustellut hoikkien, rehevien, tummien, vaaleiden, pitkien ja lyhyiden kanssa ja jokaisessa on ollut omat persoonalliset piirteensä johon olen sillä kertaa ihastunut.

Jos hän sinua jo vuosikymmenet on kestänyt katsella, niin etköhän sinä hänelle ainakin jonkin sortin ihannetta edusta.

• Ihan samaa pohdin. Tai ehkä aloittija kärtti ja kärtti vastausta niin kauan, että mies lopulta sanoi jotain jotta kyseleminen loppuisi. Aika oudolta tuntuisi, että vuosikymmenien yhteiselon jälkeen mies tyynesti alkaisi kertoilla millainen hänen unelmanaisensa todellisuudessa on.

• Cloetta...

Minun ihannemieheni on ulkonäöltään Pierce Brosnanin ja Jack Nickholsonin risteytys ja tällä ihanteella ei ole mitään tekemistä tosielämän kanssa. Oma mieheni on jotakin aivan muuta mutta mielestäni kuitenkin kaikkein komein ja kiihottavin mies minulle.

• ..

Jos et pärjää misskisoissa et voi olla kenenkään miehen ihannenainen.
      Vaimo valitaan sen mukaan että se palvelee eikä ulkonäön perusteella.
      Missit eivät palvele kun nillä on vaihtoehtoja, sulla ei. Siksi hän sut valitsi, tuon huonon itsetuntosi takia sulle voi sanoa ja tehdä mitä huvittaa ja silti sä roikut.
      Missi ei roiku huonossa suhteessa.
      Vähän kun sua kiusaa niin olet taas palvelualttiimpi.Etkö sä huomaa, epävarmuutesi pistää sut taas yrittämään.

Ei sun mies mikään tyhmä ole, varmistaa palvelut jatkossakin. Et sä mihinkään lähde. Ikinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5587
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3703
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3245
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      454
      2589
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1620
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1366
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1319
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1293
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      151
      1196
    Aihe