Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Projekti; 6 viikkoa -6kg!!!

PROJEKTI 6VK/-6KG

Tänään se alkoi! Nimittäin kuuden viikon teholaihdutusprojekti. Tyttärieni rippiljuhliin mennessä olisi tarkoitus pudottaa 6 kiloa!!! Tavoitteeseeen pyrin sekadieetillä... Eli ensimmäiset 6 päivää olen nyt ACKD EASY DIET:lla ja sitten viikon 1200kaloria päivässä syöden ja taas sitä seuraavat kuusi päivää joko easyllä tai sitten nutriletilla... riippuu nyt vähän, miten tämä easy toimii... Nutria olen aiemmin testannut ja se ainakin toimii... Eli vuoroviikoin pussiruokaa ja kotiruokaa rajoitetusti... Liikuntaa on mahdollisimman paljon, olettaen ettei elämä yhtäkkiseltään muutu...

Eli tänään paino oli 77,8

Liikuntaa on tänään: aamu kävely 1h, vatsoja 3x100, naisten punnerruksia 3x20 ja hulavannetta 10min, illlalla crossrilla tunti (katsoen suurinta pudottajaa... -kannustaa kummasti jaksamaan ;) )

ja mitat: reisi 64cm
lantio 108cm
maha 101cm
vyötärö 90cm

Pyrin päivittämään painotiedot päivittäin ja tunnot myös... Senttejä vain kerran viikossa...

34

757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Huomenta

      Aika tehdä tiliä ensimmäisestä päivästä :) Näläntunnetta oli jonkin verran, muttei häiritsevästi. Join paljon vettä ja funlight-mehua (jossa hiilareita alle 0,1/dl) ja kahvia sekä teetä rasvattomalla maidolla... eli se kahvi/teemaito oli ylimääräistä niinsanotusti, mutta mustana ei mene alas.

      Illalla oli vetämätön olo, joten crossailut unohdin sitten ihan tyystin... Tänään pyrin tekemään myös sen, mutta ihan tuntemusten mukaan. En halua liiaksi vetää piippuun... Nyt on kuitenkin ensisijaisen tärkeää painonlasku...

      Elikkäs se paino... on tänään 76,8kg, eli tasan kilo vähemmän kuin eilen!!! Oikein oikein hyvä alku :) Tästä on ilo jatkaa eteenpäin tänään.

      Aamuinen vadelmavaniljapuuro ei ollut kovin maittava, mutta kyllä sen kahvin kera syödyksi sai ;) Niitä on vielä kahdeksi aamuksi. Omenakanelipuuro oli eilen huomattavasti paremman makuinen.

      Pussit ruoat ovat pääsääntöisesti olleet nyt ihan ok. Juustokeitto eilen oli jopa hyvää :) ja mansikkasmoothiekin juotavaa (ei siis mitään pakkonielemisen tunnetta)

      Siis nyt sitten vaan kävelylle ja vatsat & punnerrukset kehiin...

      Huomiseen :)

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Huomenet

      Kolmas päivä käynnistyi. Eilenkin oli vähän nälkä, muttei mitenkään kohtuuton ja ihemettelen itsekin, ettei mitään mielitekoja ole juurikaan ollut... Mutta onhan tässä näitä päiviä vielä jäljellä....

      Tänä aamuna vaaka näytti lukemat 75,8kg eli pudotusta tasan kaksi kiloa :):) Kivalta tuntuu... Vaikka tästä varmasti hidastuu tahti...

      Olo on kaikkinensa ihan hyvä, mutten kyllä viikkotolkulla putkeen haluaisi näin olla, eli ihan hyvä pitää välissä normi ruokailuakin :)

      Ja eikun jatkamaan projektia :)

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Neljäs päivä alkanut;

      Unta ei riittänyt kuin puoli kuuteen... itku kun toi valoisuus häiritsee niin nukahtamista, kuin heräämistä! :( Mutta onneksi sentään tämä projekti etenee mukavasti.

      Aloitin eilen rinnalla vielä green coffee- tuotteet, katsotaan tehostaako entisestään, vai kuinka käy :)

      Paino tänä aamuna 75.3kg eli siis 2,5kg on tippunut kolmessa päivässä --ei paha :)

      Nälkää oli eilenkin taas ja päänsärkyä, mutta niistä selvittiin. Ensimmäistä kertaa oli kova mieliteko syödä kiinteää ruokaa, mutta kun talossa ei ole mitään (edes kuivaleipää) niin ei voi syödä ;) ja kaupastahan en alennu hakemaan.

      En kyllä pystyisi olemaan montaa viikkoa vain pussiruokinnasa... Tai en tiedä, jos olisi yksin, eikä tarvitsisi tehdä toisille ruokaa, niin saattaisi onnistuakin. Onneksi ei ole niitä liikakiloja ihan niin paljon kertynyt, kuin suurin pudottaja-ohjelman ihmisille... että varmaan tälläinen sovellettu dieetti toimii mulla :)

      Ja sitten vaan aamukävelylle :)

      • Sotkanpoikanen

        Onnea projektille, hienosti sulla on ainakin alkanut! Seuraan mielenkiinnolla.

        Itselläni on kilpirauhasen vajaatoimintaa, jolloin pelkällä pussikuurilla laihduttamista ei suositella. Korvaan pari ateriaa päivässä nutreilla ja lisäksi syön pari kevyttä ateriaa, pääosin keittoja ja salaatteja. Pudotus on hiukan hitaampaa ja nälkä ehkä suurempi kun ketoosiin ei tuolla pääse.

        Olen suunnilleen samoissa painolukemissa kuin sinäkin, pituutta 164. Tavoite olisi ensin alle 70:n ja pikkuhiljaa ainakin 65 kiloon loppusyksyyn = lokakuun loppuun mennessä. Hyvin realistinen, noin 20 viikkoa ja kymmenen kiloa.


    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Viides päivä käynnstyi :) Eilen ei ollut näläntunnetta eikä päänsärkyä, jota esiiintyi lievänä päivinä 2 ja 3. Olo on ihan hyvä, mutta kieltämättä sitä kaipaa ihan oikeaa ruokaa ja varsinkin minulle niin rakasta leipää ;D;D

      Paino tänä aamuna 74.8kg eli tasan kolme kioa on miinusta. Toivottavasti en ihan kamalasti pety ensi viikolla, kun paino varmasti väkisinkin vähän nousee, kun alkaa taas syödä ns. normi ruokaa... Toisaalta kaikki tiputettu ei varmasti tule takaisin ja hyvä on tavallaan tasapainoilla viikko ennen seuraavaa pussikuuria :)

      Liikuntaa ei kyllä näin pienillä kaloreilla voi ihan hirveästi harrastaa, tai ainakaan minulla ei puhti riitä sellaiseen. Olen käynyt aamulla tunnin kävelyllä, tehnyt 3x100 vatsaliikettä, 3x20 naisten punnerrusta ja 10minuuttia hulavanteen (painollisen 1,2kg) pyöritystä... siinä tuntuu olevan ihan sopiva määrä :)

      Siis iloisin ja reippain mielin tähän päivään :):)

      Sotkanpoikanen: kiitos viestistäsi. Tavoitteesi on realistinen. Itsekin epäilin (ehkä vieläkin...) että minulla saattaisi olla kilpparin kanssa jotain häikkää, kun olin yli kolme kuukautta kaloreilla 1500-1800 ja liikuntaa yli 10 tuntia viikossa ja paino ei tippunut kuin kolme ja puoli kiloa koko aikana... Ja palelen aina..... ja muitakin vajaatoimintaan liittyviä oireita löytyy. Seuraavan lääkärissäkäynnin yhteydessä pyydänkin verikokeissa mittaamaan arvot.

      • Sotkanpoikanen

        Kyllä kilppariarvot kannattaa tarkistaa kun se niin helposti käy. Jos arvot ovat lähellä viiterajoja, sitten onkin onnen kauppaa millaisella asenteella varustettu lääkäri sattuu kohdalle. Toiset aloittavat lääkityksen koemielessä helpostikin oireiden perusteella, toiset pitävät pilkun tarkasti kiinne viitearvoista.


    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Lauantai huomenta :)

      Viidessä päivässä lähtenyt 3,5kg painon ollessa tänään 74.3kg :) Viimeinen pussipäivä ja aion tänään jo osittain syödä muutakin. Huomenna sitten siirryn viikoksi ihan kotiruokaan. Toivotaan, että ainakin osa pudotetuista kiloista pysyisi poissa :) Kaipaan kuitenkin jo valtavasti ihan oikeaa ruokaa. Eivät nämä pussikeitot, pirtelöt sun muut pahoja ole, mutta tarve pureskella ja tuntea paloja suussa on suuri :)

      Olen kuitenkin tyytyväinen tähän tuotteeseen ja voin suositella... parina ekana päivänä oli hallittavissa olevaa näläntunnetta, toisena ja kolmantena päivänä lievää päänsärkyä, muuten olo ollut hyvä. Kävelyllä olen jaksanut käydä ja pientä lihashuoltoa eilistä lukuunottamatta. Ensi viikolla sitten liikunnan määräkin nousee, kun kalorimäärät nousevat...

      Tähän asti projekti siis sujunut mallikkaasti :)

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Se olisi sitten 7. päivä menossa kuuden viikon projektista. Alku on ollut hyvä ja olen varsin tyytyväinen itseeni ja tuloksiin.

      Eilen söin pussien lisäksi leipää, rasvaa ja kananmunaa sekä illalla aimo annoksen (onneksi terveelliseksi todettuja ;) ) popcorneja :) Pelkäsin jälkimmäisen aiheuttavan kamalan nestekertymän, muttei sentään... Paino oli sama kuin eilen aamulla eli 74.3kg. Tästä on hyvä jatkaa.

      Tänään siis siirryn laskemaan kalorit ja merkkaamaan ruokani. Huomenna alkaa tehostetumpi liikunta. Eli kävelyn sijaan pyöräily, käsipainot punnerrusten paikalle, hula pysyy... iltaan tulee se crossarilla polkeminen suurimman pudottajan aikana :)

      Ihan hyvä viikko siis takana ja voin suositella kokeilemaan noita ACKD Easy Diet tuotteita... näköjään toimivat :)

      Siis lepopäivää vietellen ja palaamisiin....

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Toinen viikko käynnstyi :) Painoa oli tullut 500g lisää, mutten siitä huolestu, sillä olihan se melko arvattavaa, kun alkaa syödä taas ihan oikeaa ruokaa. Tulinkin siihen tulokseen, että syön noin 1400kcal:ia päivässä, koska 1200 ei riitä kunnolla siihen, että olisi riittävän terveellistä niin rasvojen kuin protskujenkaan osalta... En kuitenkaan halua laihduttaa terveyteni uhalla... Varsinkaan, kun se mekko, jonka rippijuhliin laitan sopii jo päälle :) muutaman kilon tiputus tosin vielä varmasti parantaa istuvuutta. Ja onhan minulla kuitenkin se 10 kiloa tiputettavaa siihen painoon, johon haluan.

      Paino oli tänään siis 74.8kg, mitat otan vasta keskiviikko aamuna, kun tarvitsen niitä mittatietoja muuallekin juuri sinä päivänä.

      Kyllä tämä oikea ruoka sitten on vaan niiiiiiiiiiiiiiin ihanaa :) tunne, että saa kunnolla pureskella ja aidot maut. Siitäkin huolimatta ensi viikko mennään taas niillä pussukoilla.

      Kävin aamulla fillroimassa 45minsaa ja tein käsipainoilla pari settiä yht. 10minsaa ja 10minuutin hulailut lisäksi. Illalla sitten olisi tarkoitus crossailla Suurimman pudottajan ajan...

      ja sitten päivän askreihin....

    • ohhoh...

      Viestiketjun aloittaja laihduttaa varsin kohtuullisesta alkupainosta, pituudesta ei tosin ole tietoa. Laihduttamisen tarkoituksena on olla laihempi tyttärien rippijuhlassa. Millaisen naisen ja oman vartalon hyväksymisen mallin nämä nuoret rippilapset saavat? Onko rippijuhlan merkitys äidille olla hoikempi? Se tuntuu vähän ristiriitaiselta itse asian kanssa. Rippikouluiässä nuoret ovat joka tavalla vielä "etsintävaiheessa". Toivottavasti äidin kiihkoinen laihduttaminen ei anna konfimoitaville vääriä viestiä hyväksyttävästä naisen mallista.

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      No niin tiistaita mennään ja pyöräilemään ei pääse, kun sataa... Tai pääsisi toki, mutta olen sen verran mukavuudenhaluinen, etten lähde... Crossailen sitten illalla tehokkaasti :)

      Ohhoh... ohoh.. annoit kritiikkiä ja ihan varteenotettavaa sellaista... Omalla laihduttamisellani ja kuntoilullani pyrin kannustamaan lapsia terveelliseen elämäntapaan. Kun lapset ovat paikalla, syön heidän kanssaan samaa ruokaa ja minulla on aina kasviksia ja hedelmiä tarjolla. Olen tullut sellaiseen sukuun äitini puolelta, joka on kovin herkkä lihoamaan ja kantaa sukurasitteena niin syöpää, kuin kakkostyypin diabetestäkin, joten liikakilot ovat ainakin suurena riskinä kasvattaa mahdollisuutta sairastua. Viidestä lapsestani kaksi on pyöreähköä ja kolme hoikkaa...

      Mutta ohhoh:n teksti kyllä osui ja upposi siltä osin, etten hyväksy omaa kehoani, en ole sitä ikinä hyväksynyt ja tuskin tämä laihdutuskaan sitä muuttaa. Olen ollut todella hoikkakin (pari vuotta sitten), joten siinä suhteessa toki annan vääränlaista signaalia kehittyville tytöilleni. Koitan kuitenkin aina muistaa kehua heitä ja kannustaa ja tuoda itsevarmuutta ja uskoa heihin. Näyttäisi ainakin siltä, että he ovat hyväksyneet omat kehonsa osaksi itseään. Nuorimmainen on aika tuhti, muttei näytä kärsivän asiasta...

      Mutta laihtuminen juuri rippijuhliin ei ole mikään pointti... Vaan etappi matkalla pysyvään painonhallintaan :) Eli tarkoitus on mahtua mekkoon, jonka olen ostanut poikani vastaavaan juhlaan, enkä siihen sillon lihomisestani johtuen mahtunut :( Kuitenkin siis itselleni on tärkeintä päästä tavoitepainoon, jonka tiedän olevan itselleni sopva ja sitten alkaakin se SUURIN URAKKA, eli sen painon vakauttaminen siihen lopullisesti....

      En minä tietenkään ole tästä velvollinen kenellekään tiliä tekemään, mutta haluan kuitenkin selventää, että tärkeintä on voida hyvin ja liikkua ja syödä säännöllisesti ja terveellisesti.

      Painoa oli tänä aamuna 75,1kg... eli siis nousua... mutta alkoi ne naisten päivät ja sitten eilinen rankempi liikunta keräsi kyllä nesteitä...

      Niin ja mainittakoon vielä se pituuskin eli 169cm on ja tuo paino on siis selkeästi ylipainoa BMI on 26,3 ja normaalipainon yläraja on 25.

      Nyt hommiiin :)

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Huomenta hei :)

      Toisen viikon puoliväliä eletään ja ihan on mukavat fiilikset. Paino oli tänään 74.9kg, eli vähän laskua elisestä :) suunta oikea!

      Mitatkin otin aamulla ja ne ovat:

      aloitus: tänään:

      mitat: reisi 64cm 63,5 -0,5cm
      lantio 108cm 104 -4cm
      maha 101cm 97 -4cm
      vyötärö 90cm 83 -7cm

      eli mukavasti senttejäkin kadonnut :) Olen varsin tyytyväinen.

      Juhannsaattona en syömisiä laske, enkä tarkkaile... pyrin kuitenkin kohtuullisuuteen silloinkin ( ja se, jos mikä on mulle haasteellista)

      Pientä näläntunnetta mulla on iltaisin, muttei hallitsematonta ja mikä parasta, vaikka mieli tekee karkkia ja jätskiä, kun lapsetkin syövät, niin on todella helppo kieltäytyä sen sijaan, että himokkaasti alkaisi itsekkin lappaa herkkuja kiduksiinsa...

      Ja tästä jatketaan :)

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Täällä taas :) Aamulla paino oli 74.6kg eli eilseen vähän pudotusta :) Käväisin tänäänkin pyöräilyllä ja tein käsipainoilla ja hulavanteella. Huomenna onkin sitten se 'en laske kaloreita päivä' Toivon, että pysyisin jokseenkin kohtuudessa ;)

      Mutta jos repsahdan, niin maailmani ei siihen kaadu, vaan sitten lauantaina palataan ohjelmaan ja ensi viikolla sitten Nutrilla vedetään, eiköhän se siitä :)

      Ja sitten juhannusruokien ostoon...

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      No niin ... en minä projektiani ole hylännyt, vaikken eilen tietoisesta valinnasta johtuen kirjoittanutkaan... Eilen juhlimme tyttärieni 15- vuotispäivää ja juhannustakin toki ja ruokailu oli sen mukaista. Edes kohtuudessa en pysynyt, vaikka sen arvasinkin... Minulle 'salliva' ruokailu on kuin juopolla pullon korkkaus... mopo karkaa aina käsistä :( Tänään kuitenkin palaan heti tiukasti ohjelmalle.

      Eilen aamulla paino oli 74,1kg eli pudotusta oli mukavasti... mutta tänään se sitten on 74,7kg eli takapakkia... Varmaankin vain nesteitä paljon eilisen 'tankkauksen' johdosta, mutta toivottavasti katoavat nopeaan.

      Tämä ja huominen mennään vielä kaloreita laskien ja sitten maanantaina alkaa Nutrilet. Hankin kolmen päivän paketin ja vanhastaan on pusseja kaapissa sen verran, että olen nutreilla siis ma-pe ja la-su taas jo kaloreilla.

      Nyt kävelylle :)

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Maanantaissa mennään ja eilen en vaan muistanut tänne mitään kirjoitella. Eilen paino oli 74.8kg ja tänään 74,7kg eli laskusuhdanne :) Nyt aloitin ainakin kolmen päivän nutrauksen... pyrin toki viiteen päivään, mutta katsotaan nyt, miten tässä mennään... kun aina voi sattua ja tapahtua asioita:)

      ostin siis kolmen päivän all in one nutrilett pakkauksen ja lisänä otan 100g kurkkua, koska noi pastat on muuten niin puisevia... kahvimaidon lasken myös mukaan, niin kaloreita tulee päivää kohden pikkasen reilu 900. Katotaan nyt sitten, kumpi on tehokkaampaa nutri vai easy diet ;)

      Kävelyllä kävin aamulla ja tein 3 x 20 dippiä, 3 x 20 punnerrusta ja 3 x 100 vatsaliikettä sekä 10min. hulaa... Jos vaan on energiaa illalla, niin crossailen...

      Uusi viikko, uudet kujeet - näillä mennään :)

      • PROJEKTI 6VK/-6KG

        Toinen nutri päivä. Eilinen sujui ihan hyvin, vaikka tomaattipasta oli KARMEAA :(
        ja heitinkin osan pois, kun ei vaan mennyt yökkimättä alas. Pientä nälkää oli illansuussa, muttei mitään järisyttävää ja yöunikin oli pitkästä aikaa hyvää :)

        Paino oli aamulla 74.3kg, eli 400g miinusta :):) Kyllä tämä tästä.... Kovasti odotan aikaa, kun BMI kertoo minun olevan normaali painossa... ja siltikin, kun siihen pääsen on minulla kamala vatsa, reidet ja peffa, mutta ennenkaikkea kamalat allit ja niistä tuskin koskaan eroon pääsen, ellen leikkauta, mutta siitä tulee rumat arvet... että kumpi sitten parempi...

        Ja tästä sitten vaan jatketaan tiistaita etiäpäin.....


    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Keskellä viikkoa mennään :) Paino oli aamulla 74.1kg eli miinusta 200g ei paljon, mutta alaspäin ;) tässä taas mittoja;



      mitat: reisi 64cm 63,5cm 63cm eli -1cm aloituksesta
      lantio 108cm 104cm 104cm -4cm
      maha 101cm 97cm 97cm -4cm
      vyötärö 90cm 83cm 82cm 13cm

      Senttejäkin sentään kadonnut, vaikkei mitään hurjia määriä, mutta kuitenkin :):)

      Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin :)

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Nutriletit jäivät historiaan eilen... Olin kyllä tosi tiukkana... kolme päivää, mutta mitta tuli täyteen... Pastat ja varsinkin nuudelikeitto ova täysin syömäkelvotonta :(
      No lähti kuitenkin painoa jonkin verran ja tänään palasinkin sitten jo 1300kcal päivään.

      Aamulla paino oli 73.6kg eli miinusta eilseen 500g :) Hyvä hyvä minä :):) Kuuden viikon projektini onnistunee... Nyt mennään puolivälissä ja painoa on siis lähtenyt
      4,2kg olen siis tyytyväinen :) Nyt olen sitten ainakin tämän 1,5 viikkoa noilla kaloreilla ja katson tilannetta sitten viikon päästä sunnuntaina, että otanko pusseja vai jatko loppuun tällä....

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Perjantaina taas... Olin eilen pitkästä pitkästä aikaa ravintolassa syömässä ja söin broileria ja vuohenjuustoa NAM:) lisukkeena salaattia ja kasviksia. Paino on tänään sama kuin eilen eli 73.6kg, mutta olen äärimmäisen tyytyväinen, ettei edes ravintolassa syöminen pilannut dieetiiäni :)

      Tästä siis on hyvä siirtyä viikonloppuun :)

      Niin ja kokonaispudotushan on tässä projektissa nyt 4,2kg ja vuoden alusta painoa on lähtenyt 6,5kg Lopulliseen tavoitteeseeni on matkaa 8,6kg...

      • TH

        Tsemppiä!!!
        Jaksaa, jaksaa ja hyvinhän se on mennyt :D


      • Von Guggenböögeli

        Miks ihmeessä kaikki on painanut miinusta? Onko täällä pelkkiä pahansuopi ja kateellisia akkoja?

        Tsemppiä laihdutukseen!


      • samaa ihmetellyt....
        Von Guggenböögeli kirjoitti:

        Miks ihmeessä kaikki on painanut miinusta? Onko täällä pelkkiä pahansuopi ja kateellisia akkoja?

        Tsemppiä laihdutukseen!

        Sitä kai se on, kateellisia ollaan, jos joku onnistuu jossain!


    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Lauantaiaamuna ollaan taas jo reippaasti lähdössä lenkille, mutta päivitykset ensin :):) Paino oli 73.4kg eli parisataa grammaa miinusta :) Eli hyvin on mennyt ja olenkin tyytyväinen... saattaapi olla, ettei siis pusseja enää edes tarvita, mutta katsotaan ensin sanoi lääkärikin ;)

      ja sitten pihalle....

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Viikon viimeistä viedään ja heinäkuu aloitettiin :) Paino on tänään 73,3kg eli eiliseen vähennystä 100g... 1/4 rasvarasiaa ;) eli jotain sekin :)

      Olo on hyvä, vaikka tosiaan sen 1300 - 50 kcal:ia päivässä syönkin...

      Projektin tavoitteeseen ei mahdotonta matkaa(1,5kg) , joten onnistumisen mahdollisuudet ovat hyvät :)

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Neljäs viikko käynnistyi... Paino tänään sama kuin eilen, vaikka kalorit vähän ylittyivätkin, koska leivoin pullaa ja söin itse yhden (seuran vuoksi... muuten en olisi kyllä koskenutkaan ;) ) Hyvillä mielin kuitenkin jatketaan... Onhan tässä elämässä niin paljon muutakin, kuin laihdutus ;) Viime aikoina vähän liiaksikin ;D

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Huh... jäänyt muutama päivä välistä, mutta on pitänyt vähän kiirettä ;) tänää paino 72kg ja tavoite lähes saavutettu tämän projektin osalta... matka kuitenkin vielä jatkuuu, eli 7kg on lopulliseen tavoitteeseen... Sekin varmasti saavutetaan :)

    • surullista

      Ja miten mahtaa projekti edetä? Ovatkohan rippijuhlat jo olleet ja vieraat ovat saaneet yhdessä iloita päivästä ja äidin laihtuneesta olemuksesta. Rippilapsetkin ovat siinä samalla oppineet, että laihuus on tärkeintä. Ne hieman pyöremmätkin lapset ovat ymmärtäneet, että ei saa olla pyöreä. No, nyt olen vähän ilkeä. Mutta olen ammatillisesta uteliaisuudesta seurannut tätä projektia enkä ole osannut iloita ihan joka asiasta. Kyseessähän ei ole ollut edes todellinen lihavuus, vain hieman täysin tilastollisen rajan ylittävä BMI. Mutta tällaista tämä maailma näyttää nykyään suoltavan. Mikähän mahtaa äidin paino olla vaikkapa puolen vuoden tai vuoden kuluttua näin tiukan kuurin jälkeen. Vai onko...

    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Projekti on vielä käynnissä.... Elämä vaan on mullistunut täysin ... Joten aikaa ei kirjoittelulle ole ollut.... Tällä hetkellä paino on 71,9kg eli 100g vaille tavoitteen ja vielä on viikko aikaa. Kuuri ei ole ollut tiukka muilta osin, kuin ne vajaat kaksi viikkoa, jotka olin pusseilla saadakseni nopeammin tuloksia aikaan. Lapseni ovat kyllä tietoisia painon kanssa kamppailustani... he ovat nähneet minut todella lihavana, sekä hoikkana ja olen heille avoimesti kertonut, miksi haluan olla mieluummin hoikka (suvussa rutkasti sairauksia, joita terveet elämäntavat ehkäisevät...)

      Tarkoitukseni on vielä vuoden päästäkin olla tavoitepainossa joka on siis 65-68kg, luontaisen painonvaihtelun vuoksi kilo sinne tänne pitää olla liikkumavaraa... Tiedän tuon painon olevan hyvänolon painoni, enkä missään nimessä yli nelikymppisenä (ja ihan täysipäisenä) ihmisenä edes kuvittele olevani mikään missivartaloinen, enkä ihannoi laihuutta, vaan pieni naisellinen pyöreys on minusta kaunista :)

      Kieltämättä yhteiskunta asettaa kovasti ulkonäköpaineita.... varsinkin meille naisille... ja jo nuorille tytöille.... Mutta meillä ei lasten ulkonäköä kritisoida ulkonäön tai koon perusteella... osa lapsistani on alipainoisia olleet aina ja pari on pyöreää ja yksi kai sitten ihan 'normaali', kaikki ovat yhtä rakkaita ja tärkeitä... ja lasten aikana en syö mitään pussikuureja, ainoastaan viikoilla jolloin lapset ovat muualla.

      Kurjaa on se, että niin monet ovat valmiita tuomitsemaan ihmisten halun pitää itsestään huolta... ja se nyt kuitenkin on totta, että hoikempana on terveempi!

      Itselläni on nivelrikkoa polvissa (liikalihavuuden tuomaa :( ) ja jo pienikin painonpudotus lievittää kipuja...

      Joten ei olla niin kriittisiä ihmisten tapojen suhteen... tai sen suhteen, miten kukin oman kroppansa hoitaa... Toinen ehkä laihduttaa nopeaan tahtiin ( ja jos vaan luette tutkimuksia, niin niissäkin sanotaan, ettei se kaikille merkitse kilojen takaisin tulemista yhtä nopeaan ja tupalana, niinkuin usein uskotaan... ) toinen taas ei niin huolehdi itsestään ja vetää roskaruokaa kiduksiinsa hyvällä omalla tunnolla.... Eiköhän vaan anneta kaikkien kukkien kukkia :):)

    • littana vatsa

      ONNEA UUDELLE LIHAKSITTOMALLE ROPALLE.ETKÖ TIEDÄ MITÄ KÄY JOS TUOLLA RUOKAVALIOLLA PUDOTAT.Suosittelen tonnikala vedessä raejuusto ananas muutama tumma leipä kiinankaali diettiä.Ostat suoraa sanottuna roskaa.LAHJOITA RAHAA POIS JOS ON VARAA OSTAA TUOLLAISTA.

      • TH

        Onnea projektille ja ennen kaikkea saavutuksellesi. Ihmeen negatiivista porukkaa tuntuu palstoilla olevan. Mutta minä olen onnellinen puolestasi. Hyvää syksyn jatkoa ja onnea matkaan tavoitteissasi.


      • TH

        Onnea projektille ja ennen kaikkea saavutuksellesi. Ihmeen negatiivista porukkaa tuntuu palstoilla olevan. Mutta minä olen onnellinen puolestasi. Hyvää syksyn jatkoa ja onnea matkaan tavoitteissasi.


    • PROJEKTI 6VK/-6KG

      Viimeisen päivityksen aika :) Juhlat ovat sunnuntaina ja kovasti on järjestelyjä tehty ja toivon onnistuneita juhlia rakkaille tyttärilleni :)

      Oma projektini onnistui :) Lähtöpaino oli 77,8kg ja tämän aamuinen paino 71,6kg eli pudotusta 6,2kg :):) Urakka kuitenkaan ei sinällään huipennu tähän, vaan vielä on 6,6kg pudotettavana. Sille en aseta mitään aikarajoitetta, toivon kuitenkin että vuoden loppun mennessä viimeistään.


      ja mitat: reisi 64cm 60cm -4cm
      lantio 108cm 103cm -5cm
      maha 101cm 95cm -6cm
      vyötärö 90cm 80cm -10cm

      eli varsin kivasti on senttejäkin lähtenyt :)

      Tämä oli siis oikein onnistunut projekti. Kiitos teille vähäisille kannustajilleni tuesta, kiitos myös teille, jotka kritisoitte tätä... ainahan kritiikki antaa ajattelemisen aihetta.

      Nyt iloisin mielin kohti sunnuntain juhlaa :)

    • tanezu

      Hei. Olis kiva kuulla että miten on kilot pysynyt poissa? Aikaa on kuitenkin menny jo kivasti :)

      • PROJEKTI 6VK/-6KG

        No vastaan ... ettei ihan putkeen ole mennyt :( Minulla kun ei ole mitään kultaista keskitietä... ja rippijuhlien jälkeen on taas ns. mopo karannut käsistä :( Pystyn elämään hyvin tiukkana kontrolloidusti oikein mainiosti, mutta kun kerran sorrun, tahtoo käydä niin, etten enää välitä ja tulee' antaa mennä vaan ' fiilis... Onneksi sentään kaikki ei ole tullut takaisin ja pyrkimys taas saamaan kontrollia tähän elämään :)

        Jokatapauksessa rippijuhlat olivat todella onnistuneet ja sain kiitosta olomuodostani tuttavilta, joita en ollut nähnyt vuosiin :)

        Onneksi jokainen päivä on uusi mahdollisuus!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe