Tässäpä helppo resepti muffinsin leipojalle

ingaliina

ja muillekkin jotka tykkää leipoa:))
Tää ei ole kyllä ihan kotimainen resepti:)

Filpulla

3kk piimää
3kk sokeria
200g margariinia
2tl vanilijasokeria
3tl soodaa
14dl vehnäjauhoja
raesokeria tai muuta makiaa päälle.Paistetaan 220 asteessa.

Toivottavasti satut kurkkaamaan tänne ja otat ylös reseptin ja varmaan muillakin palstalaisilla voisi olla helppoja muffinsreseptejä sulle:)

Niin ja nyt on vihdoin munkin potut maassa ja täälläkin kesä meinaa tulla:))

http://youtu.be/FdPmW84DnHQ

55

796

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • imelää ja äitelää:(

Ei mitään varsinaista dieetti emmettä ole tuo resepti. Noita kun popsii, lihoo 10 kg viikossa.

• ingaliina

Ei tämä henkilö, joka tykkää leipoa muffinsia olekkaan dietillä:)Eikä niitä kannate ihan popsimaan alkaa:)

• annikoo..

Helppoja reseptejä nykyään kaivataan....ei tarvi vatkata ja vaahdottaa..
      niin montaa ainesta......eikö siihen tule munaakaan....Voisin kokeilla ja laittaisin vaniljan tilalle....kaakaon....varmaan käypi

Tämän alkavan viikon sanottiin olevan ...edellistä lämpimämpi

• ingaliina

Mä olen saanut joskus reseptin ruotsista yhdeltä tutulta ja helppo kyllä tehdä.Kannattee yhden paistaa ensin kokeeksi,että pitääkö jauhoja lisätä.Ei laiteta munaa;)Voi laittaa varmaan kakaota ja mustikoitakin taikinan joukkoon.
        En ole kyllä maistanut sellaisia johon on kakaota lisätty ja en tiedä sitten millaiselle maistuvat kun on soodaakin laitettu..

Onkohan tänään ollut ukkosta kun mulla puhelin ihan mykkänä.Ei sillä pääse mihinkään.Ukkonen kai vioittanut Soneraa:)))

• Joo on ollu
        ingaliina kirjoitti:

Mä olen saanut joskus reseptin ruotsista yhdeltä tutulta ja helppo kyllä tehdä.Kannattee yhden paistaa ensin kokeeksi,että pitääkö jauhoja lisätä.Ei laiteta munaa;)Voi laittaa varmaan kakaota ja mustikoitakin taikinan joukkoon.
        En ole kyllä maistanut sellaisia johon on kakaota lisätty ja en tiedä sitten millaiselle maistuvat kun on soodaakin laitettu..

Onkohan tänään ollut ukkosta kun mulla puhelin ihan mykkänä.Ei sillä pääse mihinkään.Ukkonen kai vioittanut Soneraa:)))

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/

• ingaliina
        Joo on ollu kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/

Niin tarkoitit varmaan ukkosta.Nyt puhelin toimii.Ehdin jo hakea vanhan puhelimen mutta kun sekään ei toiminut niin uskoin että muualla vika on.
        Kävi mielessä että jos olen unohtanut maksaa puhelinlaskun ja suljettiin ;))

• annikoo..

Soneralla oli verkossa häiriötä iltapäivällä.....koko maassa....
      Liian vähän tulee leivottua nykyään.....katoaa kohta koko jauhopeukaloinen....mutta kun ei ole syöjiä...pakkaseen voi tietysti aina laittaa....varalle...Raparperi piirakan kyllä aion tehdä...kun saan tutulta raparperiä....

• ;)))

Olen sen verran lyhyen matkan leipoja, että ostan suoraan kaupasta;)
        Siinä tulee sitten muutakin herkkuva kuin muffinseja.

Viikonloppuna muuten söin tuoretta raparperrymansikkapiirakkata.

• annikoo..
        ;))) kirjoitti:

Olen sen verran lyhyen matkan leipoja, että ostan suoraan kaupasta;)
        Siinä tulee sitten muutakin herkkuva kuin muffinseja.

Viikonloppuna muuten söin tuoretta raparperrymansikkapiirakkata.

Raparperi ja mansikka ne yhteen sopppii.......kotomaisena nimenomaan.
        Kiisselikin hyvää....aivan alkoi mansikkaa tehdä mieli jo....

• ingaliina

Kyllä vain miekin aion tehdä raparperi piirakkaa kun vähän kasvavat vielä.
        Pakkaseen laitan loput varret.
        Tuolla kaivoin maasta tataria pois.Kasvaa aina niin isoksi ikkunan eteen että ei näe ulos.Päätin tuhota sen tänä kesänä.Hirveän paksut juuret siinä on .Ihan kuin puun juuret.

• ;)))
        annikoo.. kirjoitti:

Raparperi ja mansikka ne yhteen sopppii.......kotomaisena nimenomaan.
        Kiisselikin hyvää....aivan alkoi mansikkaa tehdä mieli jo....

Mieli alkoi tehdä, mieli.
        Pitäisikin kaivaa pakkasen pohjalta viimeiset viime kesän ostokset. Muutama rasia on, en vaan muista mitä sektorista mustikka-vadelma-mansikka-ja musta herukka.
        Talvella tullut popsittua silloin tällöin mitä käteen on osunut. Ilman loogista järjestystä.

Pian alkavat myydä jo uutta satoa, noin kuukauden sisällä.

• annikoo..
        ingaliina kirjoitti:

Kyllä vain miekin aion tehdä raparperi piirakkaa kun vähän kasvavat vielä.
        Pakkaseen laitan loput varret.
        Tuolla kaivoin maasta tataria pois.Kasvaa aina niin isoksi ikkunan eteen että ei näe ulos.Päätin tuhota sen tänä kesänä.Hirveän paksut juuret siinä on .Ihan kuin puun juuret.

Se tatar on varmaan kova leviämään...mutta hyvä näkösuojana....ja ihan hyvän näköinen kasvi....
        Nyt on paljon levinnyt kotipihoilta sitä jättibalsamia....luontoon....miksi himalajanpommeiksi jotkut kutsuvat sitä.......ja muitakin vieraita kasveja jotka ei ole kuulunut meidän luontoon ...alunperin
        Kumma kun jotkut leviää ja kasvaa niin sitkeästi...

• ingaliina
        annikoo.. kirjoitti:

Se tatar on varmaan kova leviämään...mutta hyvä näkösuojana....ja ihan hyvän näköinen kasvi....
        Nyt on paljon levinnyt kotipihoilta sitä jättibalsamia....luontoon....miksi himalajanpommeiksi jotkut kutsuvat sitä.......ja muitakin vieraita kasveja jotka ei ole kuulunut meidän luontoon ...alunperin
        Kumma kun jotkut leviää ja kasvaa niin sitkeästi...

Hyvän näköinen se tatari on kyllä mutta sillä pitäisi olla isompi tilakin ja joku kertoi että oli mennyt talon alle ja toiselta puolen tullut ulos:)Mä epäilen kyllä että oliko se ihan totta;)
        Mulllakin oli se jättibalsami ja tuhosin sen mutta vielä viime kesänä nousi perunamaalla.Huono siitä on päästä erilleen.Yksi pikku tyttö leikki siinä vieressä ja sai ihottuman siitä.

• laittaisin ehkä piimän tilalle mansikka-ugurttia. tulisi marjaa siihen sitten samalla, ja sen myötä vitskuja. mutta kun ei oo uunia niin jää sitten pannulle tuo homma. ja se on aika nihkeetä tehä muffareita pannulla. :-)

• ingaliina

Toi kuulostaa hyvältä laittaa mansikkajugurttia.Pitää kyllä kokeilla.Miksiköhän
        en ole sitä hoksannut ennen:)Eihän se tartte aina olla piimää vaikka ovatkin nimeltään filpullia;))
        Kyllä täältä kahvilasta saa hyviä vinkkejä:)

• ingaliina kirjoitti:

Toi kuulostaa hyvältä laittaa mansikkajugurttia.Pitää kyllä kokeilla.Miksiköhän
        en ole sitä hoksannut ennen:)Eihän se tartte aina olla piimää vaikka ovatkin nimeltään filpullia;))
        Kyllä täältä kahvilasta saa hyviä vinkkejä:)

heitin lonkalta ugurtin koska en oo piimän ystävä olleskaan. kuten muutkin happamat maitotuotteet: aika nihkeesti maistuvat.
        oisko ne sitten jordgubbsugurtpullia filpullien sijaan? vaikeempi sana lausua, mutta ehkä maku kompensoi.. :-)

• ingaliina
        kielibasa kirjoitti:

heitin lonkalta ugurtin koska en oo piimän ystävä olleskaan. kuten muutkin happamat maitotuotteet: aika nihkeesti maistuvat.
        oisko ne sitten jordgubbsugurtpullia filpullien sijaan? vaikeempi sana lausua, mutta ehkä maku kompensoi.. :-)

No oli kyllä aika vaikea sana jos jollekkin tuolla nimellä reseptin antaa.
        Mä taidan kirjoittaa uuden reseptin keittokirjaan nimellä Basan jogurttipullat ;))
        No sie et tykkää piimästä ja mie en tykkää maidosta vaan piimästä;))
        Mutta varmaan kokeilen tuota jogurttia niihin muffinseihin.

• semmonen keittokirja on kyllä jotta sille olis maailmassa tilausta.. vitamiinirikkaita ja happamia tai makeita pullia tai muffareita reseptin mukaan.
      luulen, jotta ehkä niihin voisi vähän lihaakin laittaa... vähäsen edes :-)

• Pannaria

jossa on poronlihanokareita. Nammmmmmmmm, tosiaan tekemisen ja maistamisen arvoinen pannari.
        Normaali pannaritaikina, ja siihen pannulla paisetettuja poronlihanokareita, missä sipulia seassa.

• ingaliina

Voi varmaan lihaakin laittaa mutta varmaan pitäisi reseptiä muuttaa muutenkin.Ei taida sokeri sopia silloin.Suolaa täytyisi ainakin laittaa.Olisi ne vain erikoisia muffinssia sitten ja taas olisi uusi resepti;))

• Muuten meni hyvin, mutta kun otin sen kipon uunista, ni en nyt ymmärrä, kuinka saan raesokerit pysymään siinä päällä. Vaikka ei siinä mitään sokereita näy.

• ingaliina

No eikä laardi ko se sokeri laitetaan ennenkuin uuniin laitetaan;)Sokeri kyllä pysyy silloin päällä:)Kyllä sie sen tiesitkin ;D

• ingaliina kirjoitti:

No eikä laardi ko se sokeri laitetaan ennenkuin uuniin laitetaan;)Sokeri kyllä pysyy silloin päällä:)Kyllä sie sen tiesitkin ;D

Tuo ohjeesi ei kyllä kerro mitään siitä, missä järjestyksessä hommat hoidetaan ja mitä siitä taikinasta tehään. Jotta käytetäänkö jotain muotteja vai lurautetaanko pellille suoraan, eli kuinka notkeaa taikinasta tehään? Yleensä jauhojen kanssa en edes vilkaise noita desilitramääriä, vaan kädessähän sen tuntee, millo taikina on sopivaa. Ainaski pullaa tehessä. .

• ingaliina
        LaardiBee kirjoitti:

Tuo ohjeesi ei kyllä kerro mitään siitä, missä järjestyksessä hommat hoidetaan ja mitä siitä taikinasta tehään. Jotta käytetäänkö jotain muotteja vai lurautetaanko pellille suoraan, eli kuinka notkeaa taikinasta tehään? Yleensä jauhojen kanssa en edes vilkaise noita desilitramääriä, vaan kädessähän sen tuntee, millo taikina on sopivaa. Ainaski pullaa tehessä. .

Ei siinä ole mitään sen kummempaa järjestystä.Kaikki vain sekoitetaan keskenään.No niitä muffinsseja siitä tehdään ja paperimuotteihin voi panna, eikun laittaa.Noh mie en ole laittanut ihan noin paljon jauhoja heti kun olen yhden esipaistanut ja sitten lisännyt jos tarvii.Kun se vähän on silläkin väliä mitä jauhoja käyttää (kakkujauhoja tai puolikarkeitako).
        Et sie voi sitä käteen ottaa ;D

• ingaliina kirjoitti:

Ei siinä ole mitään sen kummempaa järjestystä.Kaikki vain sekoitetaan keskenään.No niitä muffinsseja siitä tehdään ja paperimuotteihin voi panna, eikun laittaa.Noh mie en ole laittanut ihan noin paljon jauhoja heti kun olen yhden esipaistanut ja sitten lisännyt jos tarvii.Kun se vähän on silläkin väliä mitä jauhoja käyttää (kakkujauhoja tai puolikarkeitako).
        Et sie voi sitä käteen ottaa ;D

Sitte vielä ihmetellään ko äijiä ei saa keittiöhommiin, ko on tommosta salatiedettä.

Haluaisinpa nähä se ihmeen ko kaikki toi roina laitetaan kulhoon ja sitte yritetään sekottaa. Varsinkin margariini sulattamatta.

En mie pannukakkutaikinaakaan yritä sormin sekottaa, ku tiien, mitä sille tehään ja kuinka notkeaa pitää olla.

• ingaliina
        LaardiBee kirjoitti:

Sitte vielä ihmetellään ko äijiä ei saa keittiöhommiin, ko on tommosta salatiedettä.

Haluaisinpa nähä se ihmeen ko kaikki toi roina laitetaan kulhoon ja sitte yritetään sekottaa. Varsinkin margariini sulattamatta.

En mie pannukakkutaikinaakaan yritä sormin sekottaa, ku tiien, mitä sille tehään ja kuinka notkeaa pitää olla.

Kyllä sie vain ossoot ,kun tunnut olevan kaikessa muussakin niin taitava.

No joo kai minun olisi pitänyt vähän tarkemmin laittaa toi resepti,mutta kun se on niin helppo resepti.
        Niih..kyllä se margariini pitää sulattaa ja jäähtyneenä laittaa sekaan.
        Kai munkin pitää ihan itsekkin tehdä pitkästä aikaa muffinseja kun muutkin epäilee tuota mun reseptiä;(

• ingaliina kirjoitti:

Kyllä sie vain ossoot ,kun tunnut olevan kaikessa muussakin niin taitava.

No joo kai minun olisi pitänyt vähän tarkemmin laittaa toi resepti,mutta kun se on niin helppo resepti.
        Niih..kyllä se margariini pitää sulattaa ja jäähtyneenä laittaa sekaan.
        Kai munkin pitää ihan itsekkin tehdä pitkästä aikaa muffinseja kun muutkin epäilee tuota mun reseptiä;(

Epäilyksen sijaa ei ole reseptissä. Näkeehän sen aineksista. (paitti että piimän korvaisin jollain muulla, siis ei lisättyä piimää taikinassa)

Sen takia vaan tuohon tartuin, että vähemmällä kokemuksella varustettu keittiövelho kun tuon mukaan yrittää tehä, ni varmasti menee sormi suuhun.
        Tommoset margariinin sulattamiset ei ole kaikille itsestään selviä.

• ingaliina
        LaardiBee kirjoitti:

Epäilyksen sijaa ei ole reseptissä. Näkeehän sen aineksista. (paitti että piimän korvaisin jollain muulla, siis ei lisättyä piimää taikinassa)

Sen takia vaan tuohon tartuin, että vähemmällä kokemuksella varustettu keittiövelho kun tuon mukaan yrittää tehä, ni varmasti menee sormi suuhun.
        Tommoset margariinin sulattamiset ei ole kaikille itsestään selviä.

Olet oikeassa,olisi minun pitänyt tarkemmin laittaa toi resepti.Ja ainahan on resepteissä maininta että pitääkö rasva sulattaa vai ei.

Ja tuo kahvikupin kokokin on ihan perus normaali kuppi.Ei mitään kahvimukeja.
        Kahvikuppi on puolitoista desiä.Jos piimän jättää pois niin varmaan kuitenkin jotain hapanta pitäisi olla kun on toi sooda nostatusaineena.

Tänhän kyllä teen itsekkin ihan mielenkiinnosta niitä ja laitan jogurttia ,ainakin osan korvaan piimästä sillä.Kerron sitten tulikosyötäviä mutta ensin pitää työt tehdä:(

• ingaliina kirjoitti:

Olet oikeassa,olisi minun pitänyt tarkemmin laittaa toi resepti.Ja ainahan on resepteissä maininta että pitääkö rasva sulattaa vai ei.

Ja tuo kahvikupin kokokin on ihan perus normaali kuppi.Ei mitään kahvimukeja.
        Kahvikuppi on puolitoista desiä.Jos piimän jättää pois niin varmaan kuitenkin jotain hapanta pitäisi olla kun on toi sooda nostatusaineena.

Tänhän kyllä teen itsekkin ihan mielenkiinnosta niitä ja laitan jogurttia ,ainakin osan korvaan piimästä sillä.Kerron sitten tulikosyötäviä mutta ensin pitää työt tehdä:(

Vähän sama ko tehtiin piimäpiirakkaa pääsiäisenä, tai tarkemmin sanottuna rahkaaha siihe tuli oikeen mojovasti ja tietysti kermaa ja sitte ku oli liian löysä täyte ni muruli otti ja heitti siihe pölysokeria, ni joha sakeni. Kyllä sitä syötiinki. Ja seuraavalla kerralla viisastuneena tuli kaulittua pullataikina tarpeeksi ohueksi jotta ei ole sellasta kymmenen sentin pullaosuutta ja päällä sentti rahkaa, vaan toisitte päin.

• ingaliina
        LaardiBee kirjoitti:

Vähän sama ko tehtiin piimäpiirakkaa pääsiäisenä, tai tarkemmin sanottuna rahkaaha siihe tuli oikeen mojovasti ja tietysti kermaa ja sitte ku oli liian löysä täyte ni muruli otti ja heitti siihe pölysokeria, ni joha sakeni. Kyllä sitä syötiinki. Ja seuraavalla kerralla viisastuneena tuli kaulittua pullataikina tarpeeksi ohueksi jotta ei ole sellasta kymmenen sentin pullaosuutta ja päällä sentti rahkaa, vaan toisitte päin.

Kokeilemalla oppiikin minkä verran voi laittaa mitäkin.Miekin varovaisesti lisäsin vähä kerrallaan jauhoja filpulliin,eikä tarvinnut kaikkea määrää laittaa mikä ohjeessa oli.
        Rahkapiirakka onkin hyvää.
        Tyttö käväisi tuossa ja söi kolme filpullaa maidon kera:)Kai ne sitten on syötäviä;))

• Kylläpä reseptissä on noihin nesteisiin nähden liikaa vehnäjauhoja, taitaa tulla muffinseista hyviä vasaroita tolla reseptillä?;D

• ingaliina

No ei vain ole ollut liikaa ja jauhoilla on väliä millaisia käyttää.Aina on onnistuneet
        minulla ainakin ja helpot tehdä:)

• niin.
        ingaliina kirjoitti:

No ei vain ole ollut liikaa ja jauhoilla on väliä millaisia käyttää.Aina on onnistuneet

Satumaisen kannalla minäkin, tuo jauhomäärä kyllä melkoinen, tuli vain mieleeni että huomsitkos ohjeessasi olevan tosiaankin 14 dl jauhoja, jos tuo määrän saat nesteeseen sovitettua niin melkoinen suoritus. :)

• ingaliina kirjoitti:

Juuh, mut enpä lähtis tuolla reseptillä edes kokeilemaan muffinseja...tosin sulla lukee tuossa otsikossa että fil pulla...ettei vaan ole jotain pullaa? Muffinseihin tulee ainakin puolet vähempi jauhoja, ei mitenkään noin suuria määriä, käyttipä mitä jauhoja tahansa, minä käytän ihan normaaleja puolikarkeita vehnäjauhoja.:)
        Jos tuo onkin jotain ruotsalaista bullaa? Toki liikaa olis noita jauhoja pullaankin tuolla nestemäärällä...anteeksi vaan, mutta sanoin vaan asian kokemuksen omaavana.:)

• niin. kirjoitti:

Satumaisen kannalla minäkin, tuo jauhomäärä kyllä melkoinen, tuli vain mieleeni että huomsitkos ohjeessasi olevan tosiaankin 14 dl jauhoja, jos tuo määrän saat nesteeseen sovitettua niin melkoinen suoritus. :)

Joo, mut resepti onkin ruottalainen.;DDD Joten, hyvin ymmärrettävää heh hee....

täs olis vertailukohtaa muffinseissa:

150 g voita tai margariinia
        2 dl sokeria
        2 munaa
        1 tl vaniljasokeria
        4 dl vehnäjauhoja
        1 tl leivinjauhetta
        1 dl maitoa
        4 dl mustikoita

nestemäärä suurinpiirtein sama, kun lasketaan maito, marjojen, munien sisältämä neste

• ingaliina
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

Juuh, mut enpä lähtis tuolla reseptillä edes kokeilemaan muffinseja...tosin sulla lukee tuossa otsikossa että fil pulla...ettei vaan ole jotain pullaa? Muffinseihin tulee ainakin puolet vähempi jauhoja, ei mitenkään noin suuria määriä, käyttipä mitä jauhoja tahansa, minä käytän ihan normaaleja puolikarkeita vehnäjauhoja.:)
        Jos tuo onkin jotain ruotsalaista bullaa? Toki liikaa olis noita jauhoja pullaankin tuolla nestemäärällä...anteeksi vaan, mutta sanoin vaan asian kokemuksen omaavana.:)

Kyllä vain olit oikeassa jauhojen suhteen ja kun mulla jäi tuosta ohjeesta se noin sana pois niin ei ollut oikein tarkkaa määrää jauhoista. Niistä tulee pullamaisia kun paljon laittaa jauhoja.Niin ja ja tuo nimikin viittaa pullaan ja pulliakin voi paistaa muffinsmuoteissakin;))
        No mutta hyvä että selvisi tuo jauhomäärä.

• ingaliina

Oli siinä,mä tarkistin vielä tuosta vanhasta ,mikä oli jo kellastunut paperi ja kyllä siinä oli vain 14 dl jauhoja.Pitää kai ihan alkaa tekemään että mä en vain ihan väärää reseptiä tyrkytä.No en mä tänään taida;))

• niin.

Huomenna tekaiset muffinsit ja tarjoat niitä sitten meillekin. :)
        .
        tuota minä vaan sitä että jos pannukakkuun laitetaan litra maitoa ja vain viisi desiä jauhoa, niin edelleen, melkoinen määrä tuo 14 dl. Nyt joku voisi sanoa että eihän pannukakkua ja muffinsitaikinaa voi verrata keskenään, totta, ei voikaan, vai voiko sittenkin. :)

• ingaliina
        niin. kirjoitti:

Huomenna tekaiset muffinsit ja tarjoat niitä sitten meillekin. :)
        .
        tuota minä vaan sitä että jos pannukakkuun laitetaan litra maitoa ja vain viisi desiä jauhoa, niin edelleen, melkoinen määrä tuo 14 dl. Nyt joku voisi sanoa että eihän pannukakkua ja muffinsitaikinaa voi verrata keskenään, totta, ei voikaan, vai voiko sittenkin. :)

No ei tietenkään voi verrata.Täytyy olla kyllä paksumpaa taikina muffinseihin.
        Pannukakkuuun suunnilleen samanlainen taikina pitää olla kuin lettuihin.

Kai mun on pakko tehdä,että tiedän varmasti tuon jauhomäärän.

• 3 kuukautta piimää ei kuulosta houkuttelevalta ,.

• ingaliina

Ei monikaan tykkää piimästä ,eikä piimätuotteista.Kaikilla on omat mieltymyksensä.

• annikoo..

Tässä yksi ihqu resepti......
      Onnenkakun ohje :
      2dl lempeyttä
      2dl anteeksiantoa
      2dl rehellisyyttä
      2dl itsehillintää
      2dl hellyyttä
      3dl oikeudentuntoa
      2dl aurinkoista mieltä kohotusaineeksi

Kaikki aineet sekoitetaan yhteen ja paistetaan lämmöllä.

• ingaliina

Tuo onkin hyvä resepti.Ei tarvi uuniakaan:)
        Basakin voisi tehdä tuolla ohjeella kun ei kuulemma omista uunia ;))

• ingaliina kirjoitti:

Tuo onkin hyvä resepti.Ei tarvi uuniakaan:)
        Basakin voisi tehdä tuolla ohjeella kun ei kuulemma omista uunia ;))

mulla on uuniton kahen neliön keittiö. uunittomuus on kyllä harmi.. mieluusti pata-ruokia puuhailisin.. ja saishan aldista mini-uunin, mutta en oo raaskinu ostaa. menis pöytätilaa turhan paljon uunille sitten :-)

• ingaliina
        kielibasa kirjoitti:

mulla on uuniton kahen neliön keittiö. uunittomuus on kyllä harmi.. mieluusti pata-ruokia puuhailisin.. ja saishan aldista mini-uunin, mutta en oo raaskinu ostaa. menis pöytätilaa turhan paljon uunille sitten :-)

no harmi kyllä kun tykkäisit tehdä itse ruokaa mutta monesti jää joku laittamatta
        tlanpuutteen takia.No on sulla varmaan ainakin hella että ei tarvi valmisruokia aina syödä.Niihin kyllä kyllästyy pidemmän päälle.

• ingaliina

No niin mä leipasin muffinsit vai onko ne pullia sitten;))Muffinsiksi mun ruotsalainen ystävä niitä nimitti.
      Mittasin eri astiaan vehnäjauhot ja täytyy myöntää että 2.5 desiä jätin laittamatta ja kirjoitin omaan ohjeeseenkin että noin 9-11 desiä jauhoja.Mulla oli tuossa vanhassa ohjeessa merkitty n.14dl ja varmaankin tarkoitti että noin 14dl ja kokeeksi paistaa ensin yksi.
      Kyllä ne on vähän niinkuin enämpi pullia kuin muffinsia.Siitä on niin pitkä aika kun viimeksi olen tehnyt niitä,että en muista minkä verran jauhoja laitoin silloin.
      Kaksi pellillistä tuli ja hyviä olivat .Vieraskin sattui sopivasti kahffeelle:)

• annikoo..

Hyvältä maistuu ...jos joku leipoo itse...ihana tuoksu jo saa veden kielelle.... Onhan niitä muffinsi ja kakkumuffinsi ohjeita vaikka kuinka...
        tuli mieleen yksi kakkuohje ...jota olen tehnyt usein joskus....siinä mitattiin kupilla aineet....kupin koolla ei ollut tässä tapauksessa merkitystä....kunhan oli samankokoinen joka aineessa.....hyvää tuli....

• ingaliina
        annikoo.. kirjoitti:

Hyvältä maistuu ...jos joku leipoo itse...ihana tuoksu jo saa veden kielelle.... Onhan niitä muffinsi ja kakkumuffinsi ohjeita vaikka kuinka...
        tuli mieleen yksi kakkuohje ...jota olen tehnyt usein joskus....siinä mitattiin kupilla aineet....kupin koolla ei ollut tässä tapauksessa merkitystä....kunhan oli samankokoinen joka aineessa.....hyvää tuli....

On mullakin sellainen raparperipiirakan ohje johon tulee kaikkia aineita kahvikupillinen ja päälle muruseos.Aika rasvanen kyllä on.

Mikähän näitä sivuja nyt hidastaa,pitää odottaa kauon ennenkuin saa viestin lähtemään.Ärsyttävää :(

• ÄkkiäPianHetiNyt

RumaJaHyvä

Isoon mukiin:

4 ruokalusikallista jauhoja
      4 ruokalusikallista sokeria
      2 ruokalusikallista kaakaojauhoja
      1 muna

sekoita ja lisää

3 ruokalusikallista maitoa
      3 ruokalusikallista öljyä

sekoita ja pane mikroon

Mikro täysille ja 3 minuuttia (tehosta riippuen -) . Odota, kunnes taikaina lakkaa nousemasta. Lapioi lautaselle ja syö.

• Ostaa.

Kaupasta valmiit muffinsit,se on yksinkertaisin resepti ja aina onnistuu.

• tseke vaara

space-muffinsseja

• En oo kuullu

Mitä toi kk tarkoittaa?

• !!

annikooingaliinahöperöheippa se juttelee taas yksinään suuriman osan.)))))
      muista olla tarkempi!

• No mutta..

unohdit aurinkoisen.. :D

• ???
        No mutta.. kirjoitti:

unohdit aurinkoisen.. :D

Pakkomielle !!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe