Kihlajaiset

eltony666

Minkalaisia kihlajaisia teillä on ollut? Siis juhlia? Isot? pienet? Kihlauduimme juuri poikaystäväni kanssa. Suhdetta takana on jo kolmisen vuotta, vaikka nuoria vasta olemmekin. Minä pidän juhlista ja siksi haluan keski-kokoiset, mukavat juhlat. Laskeskelin, että jos kummankin lähimmät sukulaiset ja ystävät kutsuisimme, kertyy siitä jo lähemmäs 100 henkeä!?! Siis oikeesti vain lähimmät. Paljonko rahaa te olette laittaneet kihlajaisiin? Oletteko tarjonneet siellä ihan lämpimän ruoan, vai vaan kahvit kakkuineen? Ja missä niitä olette pitäneet? Kotona? Vai vuokranneet jonkun paikan? Kiitos vastauksistanne, meikäläinen on vähän hukassa :D

33

10262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • överit

      Tuo kuulostaa ja hääseurueelta... En kyllä usko että Suomessa pahemmin vietetään kihlajaisia, ehkä enemmänkin jenkkien juttua tuo.

    • fjdksla

      Pohjanmaalla kihlajaiset ovat juuri noinkin isoja, melkein niinkuin häät, 50-100 henkeä kevyesti.

      Mieluummin juhlisi niitä kihlajaisia pienellä porukalla ja häihin kutsuisi sitten ihan kaikki. Tai no jos rahaa riittää, niin mikäs siinä, "harjoitushäät" ja "oikeat häät".
      Useimmiten tuppaa tuo rahoituspuoli rajaamaan aika paljon.

      Varsinkin jos ei ole mitään hajuakaan kustannuksista, esim. pitopöytä alk. 30e /hlö. Ja sekin vielä aika maltillinen arvio, nykyään taitaa olla 35-40e /hlö.
      Tähän vielä paikan vuokraukset, koristeet, puvut...

    • ...

      Me pidimme kihlajaisjuhlat. Emme kyllä itse aikoneet pitää, mutta kummankin vanhemmat olivat sitä mieltä, että kyllä nyt ainakin kahvit lähipiirille. No, mikäs siinä, tykkäämme juhlia lähisuvun kesken, joten järjestimme pienet pippalot. Tosin pelkistä kahveista ei sitten ollutkaan kyse vaan porukalla vanhempiemme kanssa tarjottiin ihan ruoka, kahvit ja illalla sitten vielä olutta ja siideriäkin. Juhlat järjestettiin vanhempieni luona, koska silloiseen asuntoomme emme oikein olisi mahtuneet. Paikalla oli lähisukua, joiden kanssa olemme paljon, ja muutamia kavereita. Taisi olla hieman reilu parikymmentä henkilöä. En osaa sanoa paljonko meni rahaa, kun vanhemmat maksoivat aika paljon, kun se heidän ideansakin oli. Ei kuitenkaan varmaan älyttömiä, muutama satanen luultavasti. Ihan mukavat juhlat, ei siinä mitään. Meille tosin kynnys juhlien pitämiseen ei ollut kovin suuri, koska pidämme tuolla samaisella porukalla paljonkin illanistujaisia. Meille se sopi. Tuon isompia juhlia en kyllä kihlajaisiksi olisi järjestänyt. Nuo teidän juhlanne tosiaan jo kuulostavat vähän häiltä, mutta jos teillä päin on tuollainen tapa niin ehkä sitten. Jos nyt kuitenkin rajaisitte vielä tuota ihmismäärää. Esim. vain kummankin perhe ja ihan lähimmät ystävät. Tai jos siitä ei tule kovin isoa porukkaa, voisit laajentaa isovanhempiin jne. Ette kai kuitenkaan pidä viikottain yhteyttä noihin kaikkiin 100 henkilöön? Valitkaa ihan surutta vain ne henkilöt joiden kanssa olette koko ajan yhteyksissä ja kutsukaa muut sitten vain häihin.

    • eahdhaeh

      Kihlajaisista kannattaa tehdä henkilömäärältään ja kustannuksiltaan mahdollisimman pienet. Mieluummin säästätte rahat häitä tai omaa kotia varten! Jos tarjoatte kahvin lisäksi lämpimän ruuan, ostatte tarjoilut pitopalvelulta/ravintolalta ja/tai vuokraatte paikan, niin kustannuksia tulee melkeinpä saman verran kuin häihinkin. Oletteko jo miettineet, millaiset häät sitten pitäisitte? Kyllä, mielestäni häät pitäisi kuitenkin olla paljon mahtavammat kuin kihlajaiset.

      Vietin kihlajaisia vajaa kymmenen vuotta sitten. Järjestimme itseasiassa kahdet juhlat, minun ja hänen vanhempien kotona, koska sukumme ja ystävämme asuivat hieman eri puolilla. Vanhempamme osallistuivat kuitenkin molempiin juhliin. Vieraita oli molemmissa juhlissa yhteensä alle 50. Sukulaisista kutsuimme vain vanhemmat, sisarukset puolisoineen, isovanhemmat ja vanhempien sisarukset puolisoineen. Lisäksi kutsuimme molemmat noin 3-4 kaveria kumppaneineen.

      Kustannuksista en osaa sanoa, koska juhlat järjestettiin vanhempien avustuksella talkoovoimin. Kaikki tarjoilut oli itse tehtyjä tai korkeintaan jotain keksejä saatettiin ostaa kaupasta. Juhlissa ei tarjottu lämmintä ruokaa, vaan pidimme pelkän kahvitilaisuuden. Kahvin kanssa tarjolla oli suolaista ja makeaa.

    • Häitä juhlitaan

      Me menimme kahdestaan toistemme kanssa kihloihin kaikessa hiljaisuudessa ja jälkikäteen vain ilmoitimme perheillemme ja kavereillemme asiasta.
      Ei siinä sen enempää juhlia tarvittu, onnitteluista olimme iloisia.

      • Anonyymi

        Me meinattiin myös että ihan vaan kahdestaan juhlimme kihlajaisia emme ole niin kovia juhlijoita.. Joku kaveri voi käydä..


    • tytteli29

      Juhlimme kihlojamme vanhempien ja ystävien kesken. Porukkaa oli noin 15 henkeä. Kahvit ja kakut tarjosimme ja illalla oli sitte naposteltavaa ja boolia :) Ei mitään suurta - perus illanvietto! :) ONNEA! :)

    • miehen puolikas 28

      Ei me pidetty kihlajais juhlia mut häissä oli n 110 vierasta ja rahaa meni 50 000. En kutsunut mun isää ja äitiä kun ne haukkui mun tyttöystävää eivätkä pitäneet siitä muutenkaan. Ne toki yritti tulla häihin mut niiden tulo estettiin.

    • Ei häitä

      Kihlajaiset tuli mulle yllärinä. Mies oli ostanut sormuksen, sain sen ruusun kera lauantai-iltana. Siinä sitten tulikin kiire järjestää jotain sunnuntaiksi, kun kuitenkin haluttiin vähän juhlia tapausta. Kävin aamulla kaupan auettua hakemassa kakun, vähän syötävää ja mietoa viiniä - Alko ei ollut auki. Soittelin niille kavereille jotka pääsivät pikapikaa paikalle (en tietysti paljastanut syytä, kutsuin muuten vaan). Pikasiivous, päälle vähän jotain parempaa ja pöytä koreaksi niistä aineksista mitä oli, siinä meidän kihlajaiset.

    • ihan outoa

      Aika lapselliselta ja teennäiseltä minusta vaikuttaa... ei ole tullut mieleen mitään "kihlajaisia" pitää, ihan outo ajatus. No kai siinä sitten saa tuplaten lahjoja?

    • tuntuupa kyllä

      hieman oudolta, lieko tämä fb-aika sekoittanut tehokkaasti käsityksen "läheisimmistä ystävistä", jos 100 henkeä kutsuttaisiin jo kihlajaisiin. En tiedä kenenkään lähipiiristäni pitäneen mitään suurempia kihlajaisia. Kun itse kihlauduin mieheni kanssa aika lyhyen seurustelun jälkeen, pidin aika suureellisena jo sitäkin, että mentiin miehen vanhemmille ja anoppi oli leiponut täytekakkua.

    • kosintaa odottava

      En ole itse vielä kihloissa (toki sitä kovasti jo odotan), mutta itse ajattelisin kutsua vain molempien vanhemmat kahville meidän kotiin. Tai sitten viettää kahdet kihlajaiset, jossa toisessa olisi mun vanhemmat ja veljet, ja toisessa puolestaan puolisoni vanhemmat ja siskot perheineen. Sekä mahdollisesti vain parhaat tosi ystävät. Näin siksi, koska asumme eri puolilla suomea.

      Sitten häihin kutsuisin molempien vanhemmat, sisarrukset perheineen, isovanhemmat, serkut perheineen, tädit, sedät, enot ja ystävät. Siitä tulee vajaa 100 henkilöä.

      Eli kihlaisiin vain muutamia ihmisiä ja häihin sitten enemmän porukkaa!

    • 5kk/3kk/2kk

      Me aloimme seurustelemaan 28.03.2012, muutimme yhteen 10.05.2012 ja menimme kihloihin 12.06.2012 (häitä juhlimme ensi kesänä (2013) ja ei me olla juhlittu meidän kihlajaisia mitenkään.

      Juhlimme sitten häitä ensi kesänä (2013), jonne tulee sitten porukkaa.

      • joopa joo

        Mikäs kiire teil on? Hyvä kun edes toisia viel tunnette... :D


      • 5kk/3kk/2kk
        joopa joo kirjoitti:

        Mikäs kiire teil on? Hyvä kun edes toisia viel tunnette... :D

        Eipä meillä ollut mikään kiire.

        Mentiin tunteitten mukaan eteenpäin.


      • joopa joo
        5kk/3kk/2kk kirjoitti:

        Eipä meillä ollut mikään kiire.

        Mentiin tunteitten mukaan eteenpäin.

        Kyllä toi aika kiireelliseltä vaikutti. Ei ketään pysty hyvin tuntemaan noin pienessä ajassa. Ellei sit kyseessä ole jo vuosien takaa ihminen, jonka kanssa oltu kaverina ja nyt sitten rakastuttu. Mutta jos ei, niin pistää miettimään.


      • 5kk/3kk/2kk
        joopa joo kirjoitti:

        Kyllä toi aika kiireelliseltä vaikutti. Ei ketään pysty hyvin tuntemaan noin pienessä ajassa. Ellei sit kyseessä ole jo vuosien takaa ihminen, jonka kanssa oltu kaverina ja nyt sitten rakastuttu. Mutta jos ei, niin pistää miettimään.

        Se on sinun mielipiteesi se.

        Meistä se ei kiireelliseltä tuntunut eikä vaikuttanut.

        Miksi maksaa 2 saman kokoisesta asunnosta vuokraa 600€/kk, kun voi asua samankaton alla ja maksaa yhdestä asunnosta 600€/kk vuokraa?

        Minä en näe mitään järkeä, että olisin asunut Oulussa 55-neliöisessä kerrostalokaksiossa koirieni kanssa ja maksanut reilu 600€/kk vedestä ja sähköstä. Nyt kun asun mieheni kanssa yhdessä 55,5-neliöisessä kerrostalokaksiossa, niin vuokraa jää maksettavaksi 600€/kk (johon sisältyy vesi ja sähkö (ei ole sähkösopimusta ja valoja voi pitää vaikka yötä päivää päällä, niin vuokra pysyy samana).

        En olekaan sanonut, että näin pienessä ajassa ehtisi tuntea toisensa ja jopa hyvin. Joo emme tunne kunnolla. Sou?

        Ja ei emme tunne toisiamme vuosien takaa.

        Siinäpähän mietit mitä haluat,

        Meidän suhde on hyvällä pohjalla ja vakaalla pohjalla.

        Me emme ole vielä tähän asti riidelleet kertaakaan ja ei tulla kyllä sitä tekemäänkään.

        Miksi riidellä / tapella?

        Erimielisyyksiä on ja niitähän saa olla, mutta meillä ne erimielisyydet keskustellaan rauhassa ja toisia katsoen. Ei huutamalla jne..

        Joten....


      • 1v/11,5kk/11kk
        joopa joo kirjoitti:

        Kyllä toi aika kiireelliseltä vaikutti. Ei ketään pysty hyvin tuntemaan noin pienessä ajassa. Ellei sit kyseessä ole jo vuosien takaa ihminen, jonka kanssa oltu kaverina ja nyt sitten rakastuttu. Mutta jos ei, niin pistää miettimään.

        Heissan,

        Mepä ollaan oltu yhdessä jo 1v, avoliitossa 1pvän päästä 1v ja kihloissa 1kk päästä 1v, joten REVIPPÄS SIITÄ

        ENT. 5kk/3kk/2kk


      • niinpä niin
        1v/11,5kk/11kk kirjoitti:

        Heissan,

        Mepä ollaan oltu yhdessä jo 1v, avoliitossa 1pvän päästä 1v ja kihloissa 1kk päästä 1v, joten REVIPPÄS SIITÄ

        ENT. 5kk/3kk/2kk

        Painotus sanalla JO. *reps*


      • minasanoin
        5kk/3kk/2kk kirjoitti:

        Se on sinun mielipiteesi se.

        Meistä se ei kiireelliseltä tuntunut eikä vaikuttanut.

        Miksi maksaa 2 saman kokoisesta asunnosta vuokraa 600€/kk, kun voi asua samankaton alla ja maksaa yhdestä asunnosta 600€/kk vuokraa?

        Minä en näe mitään järkeä, että olisin asunut Oulussa 55-neliöisessä kerrostalokaksiossa koirieni kanssa ja maksanut reilu 600€/kk vedestä ja sähköstä. Nyt kun asun mieheni kanssa yhdessä 55,5-neliöisessä kerrostalokaksiossa, niin vuokraa jää maksettavaksi 600€/kk (johon sisältyy vesi ja sähkö (ei ole sähkösopimusta ja valoja voi pitää vaikka yötä päivää päällä, niin vuokra pysyy samana).

        En olekaan sanonut, että näin pienessä ajassa ehtisi tuntea toisensa ja jopa hyvin. Joo emme tunne kunnolla. Sou?

        Ja ei emme tunne toisiamme vuosien takaa.

        Siinäpähän mietit mitä haluat,

        Meidän suhde on hyvällä pohjalla ja vakaalla pohjalla.

        Me emme ole vielä tähän asti riidelleet kertaakaan ja ei tulla kyllä sitä tekemäänkään.

        Miksi riidellä / tapella?

        Erimielisyyksiä on ja niitähän saa olla, mutta meillä ne erimielisyydet keskustellaan rauhassa ja toisia katsoen. Ei huutamalla jne..

        Joten....

        Tosi kiireiseltä ja hätäiseltä aikataululta kuulosta...pikakihlat-pikaero. Eihän kukaan opi ketään tuntemaan tuossa ajassa. Ihmeelistä jopa vastuutonta toiminta...moni kyllä pääsee sanomaan, että "minähän sanoin ettei tuollainen kestä..."


      • teineteini
        1v/11,5kk/11kk kirjoitti:

        Heissan,

        Mepä ollaan oltu yhdessä jo 1v, avoliitossa 1pvän päästä 1v ja kihloissa 1kk päästä 1v, joten REVIPPÄS SIITÄ

        ENT. 5kk/3kk/2kk

        kauheeta mitä toiminta...teinit ilmeiseti kyseessä.


    • sanlk

      Kihlajaiset voi järjestää kavereiden kesken (10-20 vierasta), ja laittaa jotai hyvää naposteltavaa ja juotavaa. Illalla koko porukalla vaikka baariin. Ei Suomessa ole tapana mitään sen suurempaa tehdä. Samantyylistä juhlintaa kuin esimerkiksi synttäreiden juhliminen.

      Häät on sitten sellaiset jonne järkätään kunnolla kaikkia, ja pyydetään vieraitakin se satakunta. Kieltämättä olisin hyvin huvittunut jos joku kaveri/sukulainen kutsuisi minut kihlajaisiinsa johon on kutsuttu 100 vierasta ja erikseen vuokrattu paikka. En toki suoraan pariskunnalle asiasta sanoisi, mutta varmasti selän takana heitettäisiin vitsiä aika kovasti noista pippaloista. Anteeksi, ei ole tarkoitus loukata :) Mutta ei ne kihlat oikeasti ole noin ison juhlan paikka, säästä vaikka energiasi niiden häiden suunnitteluun :)

    • tyttöööö85

      Siskoni kihlajaiset olivat aika pienimuotoiset; molempien vanhemmat ja sisarukset. Ja vanhemmat tapasivat toisensa ensi kertaa kyseisessä tapahtumassa. Ystäville oli sitten juhlat myöhemmin erikseen. Itse en vaivautuisi pitämään :D

    • Kukin tyylillään

      Jossain Pohjanmaalla kuulemma vietetään isoja kihlajaisia. Ehkä tuo 100 henkeä on siellä "keskikokoiset juhlat"! Itse olen Pirkanmaalta ja en kyllä tunne kuin yhden pariskunnan joka on pitänyt edes pienet kihlajaiset eli kutsunut vanhemmat ja sisarukset. Tai no jos ei lasketa omia vanhempiani, mutta siitä nyt on aikaa! Työkaverini joka on Pohjanmaalta ihmetteli kovasti, kun eräs työkaverimme ei aikonut pitää ollenkaan kihlajaisia. Ja kerroin, että ei siinä ole mitään kummallista. Mun mielestä 100 hengen juhlat on aika hulppeat!

      Me kihlauduimme "hiljaisuudessa", emme edes hommanneet sormuksia. Häihinkin vieraita kutsuttiin vaan viitisenkymmentä. Ystäväni ei kutsunut maistraattiin edes vanhempiaan, kutsuivat myöhemmin kotiinsa n. 10 henkeä kakkukahveelle.

      Miten itse tykkäätte ja varaa on!

    • Me menimme poikaystäväni kanssa viikonloppuna kihloihin. Juhlat olivat siinä, että menimme kihlatun veljen luokse juomaan kahvit, vanhempani sattuivat käymään seuraavana päivänä käymään ja kahvit juotiin. Simple.

    • Mimiyako-san

      Kihloihin menimme kahden vuoden seurustelun jälkeen, ihan kahden kesken lomamatkallamme. Juhlia ei oikeastaan pidetty, mutta pieni kahvitilaisuus kyllä, johon kutsuimme molempien vanhemmat, sisarukset ja isovanhemmat. Ei siis mitään sen kummempia juhlallisuuksia, juhlat pidettiin mun lapsuudenkodissani, koska oma asuntomme on pieni kaksio ja sinne eivät olisi vieraat millään kerralla mahtuneet :)
      Budjettikin oli aika pieni, äitini ja siskoni leipoivat kahvin kanssa tarjottavat, ainekset niihin eivät maksaneet paljoa.

      Ehkä häät sitten isommalla porukalla, katsotaan tuleeko juhlia vai menemmekö ihan maistraatissa naimisiin.. :D

    • Meillä näin

      Meillä oli sellaiset kihlajaiset, että kutsuttiin minun vanhempani & siskoni, sekä kihlattuni vanhemmat & sisko. Lisäksi kutsuimme kummankin kummit. Lisäksi poikaystäväni isovanhemmat saapuivat myös. Meitä oli kaiken kaikkiaan noin 20 henkilöä. Ja ihan minun ja kihlattuni asunnolla pidettiin nämä pippalot.

      Ensin kilistettiin kuohuvalla. Sitten tarjolla oli ensin täytekakkua ja kahvia/teetä. Pari puhettakin siinä pidettiin. Taustalla soi musiikki, ja sellaista yleistä seurustelua vain! Siitä tunnin päästä oli tarjolla boolia ja suolaista piirakkaa ja snckseja.

      Ilta kesti klo 18-21 noin suunnilleen, sitten kaikki lähti. :) Oli tosi kivaa, rentoa ja helppoa. Tein kaiken tarjottavan itse, paitsi äitini oli ostanut kaksi täytekakkua porukalle. Ei tullut mitenkään kovin kalliiksi, ja oli tosi kiva ilta!

      Kun vieraat lähti, me mentiin kahdestaan saunaan ja juotiin ylimääräiseksi jäänyt kuohuva puoliksi ja juteltiin tulevaisuudesta :)

    • Neiti23v.

      En edes tiennyt että voi pitää kihlajaisia :D En ole vielä kihloissa, mutta odotellessa... En ole suunnitellut mitään juhlia..

      Tuo kuulostaa enemmänkin hääjuhlilta minusta.

    • Miayko-san

      Pienet kihlajaiskahvitukset pidettiin mun vanhempien luona, koska kaksioomme ei ei olisi sitä seuruetta saanut mahtumaan millään :)
      Vieraina olivat molempien sisarukset, vanhemmat isovanhemmat (kummallakin vain yhdet isovanhemmat elossa).
      Tarjoiluun kuului suolaista ja makeaa, itse "juhla" kesti muutaman tunnin, kun ihmiset tutustuivat toisiinsa ja juttelivat keskenään.

      Ei meistä kumpikaan olisi mitään tuota isompaa tilaisuutta halunnut pitää, ehkä häät on sitten eri juttu tulevaisuudessa :)

    • Vendela K

      Minä olen kihloissa Pohjanmaalta kotoisin olevan miehen kanssa, ja kihlajiset vietettiin hänen kotonaan.
      Vieraitten lukumäärää en todellakaan tiedä, oli avoimet ovet ja suunnilleen koko kylä kävi kahvilla ja syömässä!
      Miehen vanhemmat maksoi, mun vanhemmat ja läheiset oli vieraina.
      Ja häistä tulee sitten oikein kunnon häät!! :-)

      • eikestaaaa

        Enteilee tosi pahaa tuollainen...tuntenut yhden vastaavan tapauksen ja se ei pitkkän kestänyt se liitto.


    • Anonyymi

      Tulihan sitä kihlausta juhlittua pienimuotoisesti, naimisiin ei ollakkaan sitte edetty.

    • Anonyymi

      Voi kuulostaa hullulta. Mutta vietimme kihlajaisiamme exäni tädin perheen kanssa heidän mökillään juhannusaattona. Siellä oli muutakin exäni sukua.
      Meistä oli tullut exän tädin perheen ja koko hänen sukunsa kanssa jo edellisen suhteeni aikana, tosi hyviä ystäviä. He olivat kaikki ihania ihmisiä. Vaikka minulla oli uusi mies, he hyväksyivät hänetkin ja pitivät hänestä. Exäni tädistä ja hänen miehestään tuli myös ensimmäisen lapsemme kummeja. Pidimme paljon yhteyttä ja vietimme aikaa yhdessä. Nyt he ovat jo iäkkäitä ja exän tätikin asuu hoitokodissa dementoituneena.
      Kihlajaisten ohjelmaan, silloin 80 luvulla juhannuksena kuului. Saunomista, uintia ja syömistä, terassitanssit. Minulla oli silloin luonnonkukkaseppele päässä ja odotin silloin ensimmäistä lastamme. Oli tosi helteinen ja kaunis juhannus. Ne oli tosi kivat, ikimuistoiset kihlajaiset.
      Illalla istuimme rannassa rakovalkealla ja paistoimme makkaraa ja tulihan muiden, paitsi minun, alkoholiakin hillitysti otettua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe