Helsingissä ei kesätöitä

Työnhaku ei kannata

Olen n. 3kk sitten aloittanut kesätöiden hakemisen koska oman alani vakipaikassa ei ole kesällä töitä firmassa missä olen töissä. Olen laittanut hakemuksia n.40 paikkaan ja sekin sisältäen lähes kaikki mahdolliset paikat mit vain Mol.fi sivuilla löytyi, oelmatta turhan nirso mitä itse työ on. Minulla on alempi korkeakoulututkinto ja paljon kokemusta myös ns. fyysisistä hanttihommista. Mutta ei tunnu Helsingissä olevan rehellisiä töitä, ei edes pientä pätkää. Tuntuu että sieniä sateella tahtiin syntyvät ovat osittain pilanneet koko
työllistymis prosessin. Niistäkin on kokemusta kauemmalta ajalta. Joskus 6-8v sitten ehkä vielä soi hommia sopivasti kun tarvitsi. Viime kesänä menin taas usean vuoden tauon jälkeen yhteen näistä vuokratyöfirmoista ja sai odotella aktiisivisen yhteydenpidon jälkeenki n.kuukauden enenn kuin mitää työtarjouksia sateli. Kiva juttu mutta kun niitä hommia tarvis kesällä eikä enää syyskuussa. Toinen asia on mikä ihmetyttää monella isolla frimalla ja näillä vuokrafirmoilla on se että jatkuvasti näkee ilmoituksen haetaan saman tapaisiin töihin jatkuvasti muka työntekijäitä mutta kun menet paikan päälle ja kysyt niin ei niitä oikeasti olekaan, paitsi ehkä sitten 2-6kk päästä jos silloinkaa. Tuntuu olevan lähinnä ilmainen mainospaikka työvoimatoimisotn sivut näille firmoille missä pidetään "haamutyöpaikkoja". Ja kerätään ihmisten CV:tä talteen jos joskus mahdollisesti oliskin töitä. Enää tuntuu olevan mahdotonta löytää suoraan töitä ilman näitä välistäveto firmoja. Sinänäs outoa että luulisi että se tulee vain paljon kalliimmaksi kuin suoraan palkaaminen. Tietysti siinäkin omat puolensa sitten. Jos jollain tarjota töitä niin yhteyttä tänne =)

7

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aurinkoinen myyjäkö)

      Töitä löytyy aina, mutta työnhakijan täytyy tänä päivänä olla se tekohauska kaikkien naurattaja jotta kelpaa työelämälle. H"uoraamistahan se on, että työtä saadakseen pitää muokata persoonaansa, mutta muukaan ei auta paitsi jos perustaa oman firman.

      Tänä päivänä koulutus on sivuseikka samoin kuin ahkeruuskin. Jokainen avokonttori on kuin kloonattu toisistaan. Kunhan olet tekopirteä p"erseen nuolija ja omaat kauniin vartalon ja kuvaukselliset kasvot niin kelpaat pomoille sukupuolesta riippumatta. Oman työsihän voit aina teettää toisilla.

    • ihanaa on elämä

      Ihanaa on opiskelija elämää itellä on raksan tutkinto amiksesta ja parivuotta työkokemusta ja raksainssiks luetaan niin ei kelpaa edes noille riistäjille. Mikään ei ole niin surullista kun kehua itteensä vuokrafirmaan että miksi juuri sinä. Sit jos jostain työtä saa niin ei viiti edes antaa kun 60% itestään kun se 110% antaminen ei johda mihinkään. Mikäs tässä persaukisena olla isin ja äiskän nurkissa pyörimässä. Pistettävä sossun laput menemään niin pääsee taas omaan kämppään venyttämään esaa ja nostelemaan toimeentuloa. Kyllähän tässä valtiossa työtä tekis mutta kun valta on pitänyt antaa noille riistäjille.

    • kokemusta on

      Niin no huipputekijä varmasti olet, jos "edes" vuokrafirmat ei ota sua. Siinähän kärsit. hyvä tekijä saa aina töitä.

    • Eipä löydy ei!

      Siis ois ollu hommia Helsingissä tarjolla, mutta koska kunnon palkkaa ei suostuta maksamaan saati sitten muita etuja kuten lounasseteliä, niin eipä kiinnosta.

    • kohta tradenomi

      Sama juttu itselläni, en tosin ole vielä ihan valmis tradenomi. Merkonomin tutkinto löytyy pohjilta ja erilaisista hanttihommista 10-vuoden työkokemus. Oman alan hommiin ei vaan pääse ja hanttihommia ei viitsi enää tässä vaiheessa koulua tehdä. Pitäisi saada jo alan työkokemusta, koska nyt jo ihmetellään että miksi olen tehnyt pitkään hanttihommia? No siksi tietysti, kun oman liiketalouden alan hommiin ei pääse edes ilmaiseksi harjoitteljaksi.

      Kaverit tekee lähinnä erilaisia hanttihommia ja joku on päässyt vuokrafirman kautta pätkätyöläiseksi naurettavan pienellä palkalla. Et voi suunnitella elämääsi yhtään mihinkään, kun kolmikymppisenä joudut tekemään jotain 10 €/ h töitä pätkäsopimuksella ja korkeakoulututkinnolla.

      Hienoa kun peruskoulun jälkeen oon opiskellut 7-vuotta ja tulevaisuus on jossain taksin ratin takana känniläisiä kuskaamassa ja v ittuilua kuuntelemassa.

      Omat päivät kuluu lähinnä netissä surffaillen ja työhakemuksia täytellen, turhaan.

    • vihdoin päivätöissä

      Juuripa näin. Mutta tällä ei ole mitään tekemistä vuokratöiden kanssa, sillä vuokratyöt ovat juuri ne josta nämä korkeasti koulutetut ihmiset saavat edes jonkunlaista rahaa. itse tein viimeiset kolme vuotta vuokraduunia henkeni pitimiksi samalla kun hain oman alan töitä, joka päivä, taukoamatta. Jatkuvasti paikan nenän edestä vei joku kultalusikka suussa syntynyt ääliö jolle vanhemmat oli maksanut opiskelun ja elämän ja kulut palkattomien työharjoitteluiden ajan, kun taas itse ei ollut varaa tehdä palkattomia työharjotteluita, ja opiskeluiden ajan piti koko ajan tehdä ilta- ja viikonlopputöitä.
      Luojan kiitos edes vuokrafirmoista sai töitä jotta sai ruokaa pöytään. Tämä tilanne on erittäin paska Suomen koulutetulle nuorisolle.
      Keskitytäämpä välillä tähän ongelmaan sen sijaan että louskutettaisiin leukoja vuokrafirmojen pahuudesta....

    • ooopp009

      töitä on. olet ehkä hakenut vääriltä aloilta tai firmoista joissa ei oikeasti ole töitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      226
      1988
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      69
      1728
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1120
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      6
      1006
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe