Talo metsän reunassa osa 1/3

tgbyhnuj

Rakastan metsässä kulkemista, varsinkin keväisin kun ilma on jo lämmennyt. Puut humisevat ympärillä rauhoittavasti, tuore ruoho kahisee jalkojen alla ja saalista tulee yleensä hyvin.

Sinä iltana olin väijyksissä syvällä metsässä sijaitsevan lammen rannalla, jonka äärellä eläimet tapaavat käydä juomassa. Lähistöllä liikkui usein peuroja, kerran olin nähnyt siellä jopa karhun. Nyt saaliseläimiä ei kuitenkaan ollut ilmaantunut paikalle. Olin ollut liikkumattomana paikoillani pitkään ja olin jo vähällä nousta pois piilopaikastani, kun lammen toisella puolella oleva pensas kahahti hieman. Jäin siis vielä paikoilleni silmät ja korvat tarkkaavaisina.

Hetken kuluttua pensaan takaa astui esiin hahmo joka oli melkein kuin ihminen, mutta ei aivan kuitenkaan. Alaston kaunis nainen jolla oli suuret kirkkaat silmät ja suipot korvat vilkuili hetken ympärilleen varovaisesti ja astui sitten lammen äärelle. Tunnistin sen tietenkin heti ja tuijotin näkymää voimatta melkein uskoa onneani. Jopa minun kaltaiseni kokeneet eränkävijät näkevät vain äärimmäisen harvoin metsässä haltioita. Itsekin olin kaikkien metsävaellusteni aikana nähnyt, tai epäillyt nähneeni sellaisen vain pari kertaa ja silloinkin ohimenevänä vilahduksena silmänurkassani. Kun käännät katseesi, ne ovat jo poissa. Eipä ihme että suurin osa ihmisistä ei enää edes usko haltioiden olemassaoloon. Ja ymmärrettävää kyllä, haltiat tekevät kaikkensa välttääkseen meitä ihmisiä.

Siinä se nyt kuitenkin oli veden ääreen kumartuneena ja katseli kuvansa heijastusta lammesta. Hitaasti ja äärimmäisen varovasti aloin irrottaa vyöltäni lassoa jonka olin onneksi ottanut mukaan metsälle. Pienikin vääränlainen liikahdus tai ääni voisi karkottaa kullanarvoisen saaliin peruuttamattomasti pois. Aloin pyörittää lassoa ilmassa varovasti, sitten yhä nopeammin liikkein. Koko ajan pelkäsin, että haltiatar aistisi tuon pienen uudenlaisen väreen ilmassa ja katoaisi näkyvistä. Onneksi se oli kuitenkin keskittynyt lampeen, mitä se siellä nyt sitten näkikin, ja metsähaltian normaali tarkkaavaisuus oli hetkeksi herpaantunut.

Tiesin, että minulla olisi vain yksi tilaisuus. Kun lopulta lähetin lasson saalista kohden saatoin enää vain rukoilla mielessäni onnistumista. Lasson silmukka lensi äänettömästi ilmassa pienen lammen ylitse, laskeutui kohteen yläpuolelle… ja osui täsmälleen oikeaan kohtaan. Lasso putosi haltiattaren ympärille, ja minä vedin samalla hetkellä köydestä voimieni takaa. Lasso kiristyi yhtäkkiä haltiattaren vyötäisille ja vangitsi samalla myös hänen kätensä silmukan sisään.

Ryntäsin esiin väijytyspaikastani pidellen lujasti kiinni köydestä, samalla kun juoksin lammen ympäri saalini luokse. Haltiatar yritti ensin vapautua sen yhtäkkiä vanginneesta nyöristä, sitten se otti pari juoksuaskelta kohti metsän turvaa. Vetäisin köyttä voimakkaasti ja haltia kaatui maahan vatsalleen. Sitten olinkin jo sen luona. Asetuin hajareisin haltian yläpuolelle ja kiskaisin sen kädet esiin. Sidoin haltian kädet sen selän taakse, ja kiedoin varmuuden vuoksi vielä köyttä myös haltian vyötäisille sekä kaulan ympärille. Haltia rimpuili hetken aikaa vimmatusti mutta tajusi sitten vastarinnan toivottomuuden ja alistui kohtaloonsa. Olin saanut elämäni parhaan saaliin.

Oli jo pimeää kun saavuimme talolleni. Haltia käveli vangittuna edelläni ja minä aivan sen perässä köysistä kiinni pitäen. Olin kiitollinen pimeydestä, sillä en todellakaan halunnut kenenkään näkevän saalistani. Taloni sijaitsee toki aivan metsän reunassa ja lähimpään naapuriin on matkaa, mutta silti odotin ja tarkkailin hetken aikaa metsän siimeksessä ennen kuin kuljetin haltiattaren kotiini.

Ohjasin haltian suoraan kellariin, pakotin sen nostamaan kätensä ylös ja kahlitsin kiinni vankkaan kattoparruun. Sitten otin seinältä piiskan, joka oli siellä kerällään kuin tätä tilaisuutta odottaen. – Tiedän että osaat varmasti jonkin verran ihmisten kieltä ja ymmärrät puheeni. Haluan että vannot minulle nyt valan, jossa lupaat palvella minua herranasi ja totella jokaista käskyäni niin kauan kunnes minä toisin päätän.

Haltiatar ei vastannut mitään. Lähetin piiskan matkaan, ja se iskeytyi voimalla metsän neidon paljaaseen selkään. Haltiatar kirkaisi ääneen mutta ei vieläkään suostunut valaan. Kaluni alkoi silti seistä nautinnosta, kun iskin ruoskalla vielä kolme kertaa lujasti sen selkää vasten. Haltiattaren kivunhuudot olivat jokaisen iskun jälkeen yhä voimakkaampia, kunnes sen huulilta kuului hiljaa: – Vannon.

0

3046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Milloin olet viimeksi nähnyt

        Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
        Ikävä
        147
        2537
      2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

        😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
        Luterilaisuus
        414
        2193
      3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

        Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
        Ikävä
        44
        2074
      4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

        Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
        Ikävä
        119
        1364
      5. Hauskaakin jopa...

        Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
        Sinkut
        233
        1320
      6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

        kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
        Ikävä
        119
        1179
      7. Vanhemmalle naiselle

        Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
        Ikävä
        56
        1133
      8. Jos et kaipaakaan minua täällä

        Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
        Ikävä
        11
        1097
      9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

        Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
        Ikävä
        124
        1074
      10. Morning has broken

        Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
        Ikävä
        66
        998
      Aihe