Olen 15 vuotias tyttö ja olen harkinnut ottavani spiraalipermanentin. Olen jutellut äitini kanssa ja hän on suostunut siihen, mutta varoitti että permanentit voivat tuhota hiuksia liikaa ja niistä voi tulla sellaiset kuin hänellä oli nuoruudessaan eli sellainen pöllähtänyt takkupesä joka ei näyttänyt hyvältä. Kerran kysyin kampaajalta että millaisia ne ovat ja paljon maksaa ja miten niitä hoidetaan. Hän sanoi että kun minulla on pitkät hiukset niin ne maksaisivat suunnillen 100 euroa ja samalla jouduttaisiin vähän leikkaamaan kerroksittain koska omat hiukseni eivät ole ollenkaan kerroksittain leikatut. Mutta ongelmana on se että hiukseni ovat tikkusuorat! Vihaan hiuksiani ja joka päivä teen itselleni illalla letit ja aamulla avaan ne ja laitan tonnin lakkaa jotta olisi edes jonkinlaiset kiharat, olen tehnyt näin jo melkein vuoden ajan! Joten jos minulla on suora hiukset niin pysyisivätköhän ne hiuksissani enkä tuhlaisi rahojani siihen että kampaajat tekisivät monta tuntia niitä ja ne pysyisivät vain viikon.
Haluaisin että ne näyttäisivät suunnilleen tältä: http://lib.store.yahoo.net/lib/yhst-76045738081495/cecilia2.jpg tai tältä http://www.buzzle.com/img/articleImages/486713-8325-51.jpg mutta pelkään että ne näyttäisivät tältä http://www.hairboutique.com/images/Belinda.jpg
Olen myös kuullut että ne kuivattavat hiuksia mutta olen valmis käyttämään niitä mömmöjä jotka kosteuttavat. Ja tiedän myös että permanentti kasvaa itsekseen pois. Mutta mitä mieltä te olette? Olen kyllästynyt väsäämään lettejä joka ilta :(
Spiraalipermanentti
14
5033
Vastaukset
- luulenpa
kaikella todennäköisyydellä siitä tulee juuri tommonen kun viimesessä kuvassa. Miksi et leikkaisi vähän lyhyempää mallia missä ei haittaa että hius on suora mutta silti näyttävä?
- Pikkutytteli
Älä vaan ota permanenttia! Mä otin alle 3 vuotta sitten ja nyt on taas pitkät suorat hiukset, mutta oli aivan hirveää odotella, millon permanentti kasvaa pois ja latvat menevät huonoon kuntoon ajan mittaan! Eikä niistä kiharoista tule sellaiset kun haluat, ei minullakaan tullut. Joten elä vaan mene pilaamaan hiuksiasi!!!! =)
- ei ikinä enää
Samaa mieltä älä ota permistä, meidän skandinaavien huikset ei näytä niin hyviltä tuossa änkyrä kiharassa, vaan ovat kuin kuiva henäkasa päässä.
Myös noista kiharoista on kauheesti vaivaa.
- permari
Mutta kun mulle ei sovi suorat hiukset :( ne menevät lyttyyn ja ne näyttävät suoraan sanoen typeriltä, aina lässähtävät ja kun niitä koittaa laittaa jotenkin niin aina on hiukset silmillä. On mulla kyllä lyhyempikin malli ollut hiuksissa mutta se ei vaan sovi minulle, näytän kovin pyöreäkasvoiselta kun silmätkin ovat kuin lautaset. Niin kovasti haluaisin edes kokeilla miltä ne näyttäisivät ja sitten vaan vaikka katuakkin päätöstä... Mutta sisko kun kysyi kampaajalta niin he suosittelivat että menen sinne "arvioitavaksi" hiusten kannalta, he pesevät hiukset ja testaavat sitä jotenkin ja sitten kertovat oman mielipiteensä että kannattaisiko ottaa permanenttia :) mutta kiitos omista mielipiteistä!
- Isopää
Ymmärrän sua hyvin. Mulla on kans jotenkin sen muotoiset kasvot, että mulle sopii paremmin kiharat ja pöyheät hiukset. Olen harkinnut kans permistä, mut pelottaa se hiusten kuivuminen. Sitten ne vasta onkin kauheat. Mutsuorana ne on rumat lötköt jotka roikkuu silmillä ja korostaa "pallopäätä", yök.
- permari
Isopää kirjoitti:
Ymmärrän sua hyvin. Mulla on kans jotenkin sen muotoiset kasvot, että mulle sopii paremmin kiharat ja pöyheät hiukset. Olen harkinnut kans permistä, mut pelottaa se hiusten kuivuminen. Sitten ne vasta onkin kauheat. Mutsuorana ne on rumat lötköt jotka roikkuu silmillä ja korostaa "pallopäätä", yök.
Niin mut myös sekin vähän pelottaa ettei ne onnistu ja hiukset menee TODELLA huonoon kuntoon vaikka mulla on super paksut ja vahvat hiukset... En just haluais rahojani hukkaan heittää.. Mutta jos nyt ensin kävisi siellä kampaajalla kysäisemässä että mikä on asian laita, antaa ammattilaisten hoitaa homma ;) laitatko itse miten hiuksia että jos ne on suorat niin kiharratko vai onko pitkät ja pidät kiinni vai miten? Itse tosiaan letitän joka ilta hieman kosteat hiukset ja laitan valmiisiin letteihin päälle geeliä hieromalla ja sitten aamulla avaan ja suihkutan lakkaa tuhdisti :)
- Isopää
permari kirjoitti:
Niin mut myös sekin vähän pelottaa ettei ne onnistu ja hiukset menee TODELLA huonoon kuntoon vaikka mulla on super paksut ja vahvat hiukset... En just haluais rahojani hukkaan heittää.. Mutta jos nyt ensin kävisi siellä kampaajalla kysäisemässä että mikä on asian laita, antaa ammattilaisten hoitaa homma ;) laitatko itse miten hiuksia että jos ne on suorat niin kiharratko vai onko pitkät ja pidät kiinni vai miten? Itse tosiaan letitän joka ilta hieman kosteat hiukset ja laitan valmiisiin letteihin päälle geeliä hieromalla ja sitten aamulla avaan ja suihkutan lakkaa tuhdisti :)
Kiharran joo oikeestaan joka ilta. Mulla on vähän kiharaa itsellä luonnostaan, mut puolipitkät hiukset ei jaksa kihartua. Eli pesun jälkeen annan kuivahtaa ja kihartelen milloin mitenkin: Papiljoteilla, patukoilla, harvemmin lämpörullilla.
Aamulla aukasen ne ja laitan lakkaa osio kerrallaan. Ja nostan usein hiukset viel löysälle nutturalle tai sit joku sivuponnari. Mut katastrooffi on valmis ku on sadekeli, kun kiharat ei pysy vaik kuin olis sitä lakkaa ja muotoilusuihketta alla. Ottaa päähän. Siksi just kaipaisin sitä permistä, että se tukisi hiusta ja pitäis kampausta paremmin "muodossa". - permari
Isopää kirjoitti:
Kiharran joo oikeestaan joka ilta. Mulla on vähän kiharaa itsellä luonnostaan, mut puolipitkät hiukset ei jaksa kihartua. Eli pesun jälkeen annan kuivahtaa ja kihartelen milloin mitenkin: Papiljoteilla, patukoilla, harvemmin lämpörullilla.
Aamulla aukasen ne ja laitan lakkaa osio kerrallaan. Ja nostan usein hiukset viel löysälle nutturalle tai sit joku sivuponnari. Mut katastrooffi on valmis ku on sadekeli, kun kiharat ei pysy vaik kuin olis sitä lakkaa ja muotoilusuihketta alla. Ottaa päähän. Siksi just kaipaisin sitä permistä, että se tukisi hiusta ja pitäis kampausta paremmin "muodossa".Nii ja sit jos olis permis ni vaik ne sateella kastuis ni ne kiharat silti tulee takaisin kunhan ne vaan kuivaisi! Se olis se paras juttu, ja aina aamul ku avaan letit ni ne kiharat on upeet mut sit ku koulussa kattoo peilistä ni ne on sellaset lässähtäneet :(
- Surkeapermis97
Mullekkin sanottiim että 100 euroa maksaa, sitte loppu hinta oliki vittu 140! Otin viime syksynä , juuri kyseisen spiraalipermiksen, sitte ostin asiaan kuuluvat suihkeen shampoon ja hoitoaineen=200 €. Se permanentti latistu jo suoraks seuraavana iltana, enkä ollu pessy/kastellu hiuksia. Tällä hetkellä mulla kihartuu toisinaan yks suikale niskasta ja,se näyttää tosi tyhmältä.... Mulla meni rahat kankkulan kaivoon, en tiedä, voi olla että riiippu kampaajastakin, mutta mulla on kyllä taipusat hiukset, joten vähän epäilyttää mun hiukset on tosi surkeessa kunnossa nyt, mieti vielä
- permari
Ikävä kuulla että sulle kävi näin :( mutta ikinä ei tiedä miten omat hiukseni reagoisivat siihen ja pakkohan se riski on tavallaan ottaa jotta saisi tietää... Mutta selvitän asian vielä kampaajan kanssa ja varmistan myös tarkan hinnan ettei käy niinkuin sinulle. Mielestäni jos ilmoitetaan hinnaksi 100 euroa niin sillon sen pitää olla sata eikä yli!
- gdeyibgrunvdykcfu
Airi vaan, nyt ammattilainen ei saa tehdä alle 16 vuotiaalle permistä, eikä väriä :( Ja usko vaan se tulee näyttämään juurikin siltä, kun toi viimeinen kuva :(
- permari
Ai miks ei saa? Ja kyl mul on värjätty hiukset ihan kampaajalla täytän parin viikon pääst 16 :)
- sljgojdf
permari kirjoitti:
Ai miks ei saa? Ja kyl mul on värjätty hiukset ihan kampaajalla täytän parin viikon pääst 16 :)
Mulla itellä on aivan sama tilanne! mä haluaisin permanentin ja mä saisinkin sen ottaa, mutta en tiedä uskallanko :) mulla on aika pitkät ja suorat hiukset ja kyl pidän näistäkin, mutta haluaisin jotain vaihtelua ku tyksin niii kiharoista! ja oois niii ihana ku ei tarvis aina laitella niitä niin paljo, ja pistäää puoli pulloo lakkaa hiuksii, että ne näyttäis hyvälle :):) oon nii vakavasti harkinnu ottaaa permanentin, ja äiti sano että mun kanttis ottaa! joten mitä mä teen? uskallanko ottaa? :)
- permari
sljgojdf kirjoitti:
Mulla itellä on aivan sama tilanne! mä haluaisin permanentin ja mä saisinkin sen ottaa, mutta en tiedä uskallanko :) mulla on aika pitkät ja suorat hiukset ja kyl pidän näistäkin, mutta haluaisin jotain vaihtelua ku tyksin niii kiharoista! ja oois niii ihana ku ei tarvis aina laitella niitä niin paljo, ja pistäää puoli pulloo lakkaa hiuksii, että ne näyttäis hyvälle :):) oon nii vakavasti harkinnu ottaaa permanentin, ja äiti sano että mun kanttis ottaa! joten mitä mä teen? uskallanko ottaa? :)
Mä sanoisin että juokse kampaajalle ja ota äkkiä!!! sitte voit tulla kertomaan lopputuloksen tänne :) Mä niin haluaisin kanssa permiksen mutta eka käyn kyllä siellä kampaajalla ni ne pesee mun hiukset ja sitte testaa sitä jotenki... miks ne ei tee sillei että leikkais suikaleen hiuksista ja sitte siihen tekis sen permanentin ja kattois miten se reagoi siihen!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017433
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805018- 794849
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522679
- 402576
- 482229
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840