Asun avoliitossa hieman itseäni nuoremman miehen kanssa. Talo on hänen josta hän maksaa lainaa nuin 500 euroa kuussa.
Mutta mä maksan sitten kaiken muun eli sähkö 200-300 euroa kuussa, vesi 60 egee, telkkariluvat, laajakaistat, kakkosauton , joka on hänen nimissään osamaksuerät, yms pientä...Ja sitten vielä minä olen ostanut koko tän 2 vuotta ruuat ...ja laittanut sen myös...mieheni saa kaupasta vain ostettua vain oluensa..
Mä tienaan muutaman satasen vähemmän kuussa...
Olen laittanut mieheni talon puutarhan uuteen uskoon, laittanut kotia...
Ilman kiitosta!
Mies osti itselleen uuden kalliin auton ja mulla ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen..mitään en saa itselleni...ja nyt mies on menossa ostamaan itselleen kallista harrastustarviketta kesälomarahoillaan..minhan rahat menee tietysti ruokaan :(
Mitä te tekisitte? Miten tilanne pitäisi ratkaista?
Käytetäänkö hyväksi...
12
347
Vastaukset
- muuten mies pellolle
Varastat siltä sen luottokortit ja käteiset. Ilmeisesti kun olet elättäjä, niin sinulle sitten kuuluu talousasiat, eli kaikki raha-asiat ja liikenne sulle, ja sinä säätelet niitä mihin on varaa ja tarpeellista/hyödyllistä, ja sitä mukaa annat miehelle rahaa, tai ostat itse. Oikeesti, sun täytyy olla määrätietoinen ja hieman röyhkeä. Kiittämätön paskakasa tuo miehes.
- mk
Maksat vai omat menosi koska olette avoliitossa ja teillä ei ole lapsia niin mies voi heittää sinut pihalle koska vain. Ainoa asia mikä kannattaisi tehdä on mennä näimisiin niin et laittaisi rahojasi turhaan yhteiseen kotiin joka ei ole sinun. Kyllä miehesi pitää maksaa kaikki kulut mikä talosta tulee ja koskee myös käyttökustannuksi että silleen. Laitappa rahahanat kiinni ja jos mies kyselee niin sanot että talo on sinun ja myös kustannat sen kaikki kulut koska emme ole naimisissa ja nyt sinä laitat rahasi ihan turhaan sen talon käyttömenoihin. Miehesi maksattaa sinulla asioita ja tietää että erossa et saa mitään kun ette ole naimisisa.
- jepajep12342346
"Kyllä miehesi pitää maksaa kaikki kulut mikä talosta tulee ja koskee myös käyttökustannuksi että silleen."
No ei tietenkään noin, silloinhan siivelläeläjä vain vaihtuisi!
Kyllä käyttömenot kuuluvat selvästi puoliksi, vai eikö AP muka esimerkiksi käytä lämmintä vettä?
Minun mielestäni asunnon käyttömenot pitäisi maksaa puoliksi sekä lainan korot puoliksi. Korot ovat asumisen hinta ja lainanlyhennys taas säästämistä.
Miksi ihmeessä ihmiset antavat mennä näiden asioiden tämmöiseen pisteeseen, miksei noista voi puhua etukäteen? Minä arvaan että AP on hymyssä suin maksellut tähän saakka, kunnes on sitten alkanut miettimään että pitäsköhän näitä käytäntöjä muuttaa.
En myöskään usko että AP:n miehellä on mitään tekemistä puutarhan kanssa, äijä kun näyttää välittävän lähinnä moottoriajoneuvoista. Ettei vain AP olisi itse omilla rahoillaan hommannut sinne kivaa kukkaa ja puskaa? Ainakin meillä kaikki puutarha-asiat, nurmikkoa lukuunottamatta, lähtevät aina vaimon aloitteesta. Minua kun ei kuistin kukka-amppelit ja puutarhan istutukset, pensaat ja puut kiinnosta. Kunhan nurmi on siisti niin a vot!
Koska asunto on miehen ja laina myös, niin hänen kuuluu se maksaa. Hän kartuttaa siten omaa omaisuuttaan. Yhteiset kulut kuuluu puolittaa, koska molemmat niitä käyttävät ja niistä hyötyvät. Jos auto on osamaksulla ja sinä maksat, niin vaadi auto omiin nimiisi. Miksi ihmeessä maksat ukon maksuja ja elämistä? Jos ero tulee, niin sulle ei jää mitään.
Ihan jääräpäisesti ja sentilleen ei kannata yhteistaloudessa rahoja laskea, mutta ei myöskään kannata omilla rahoillaan rahoittaa kokoajan toisen elämistä.
Nyt otat asian puheeksi ja sanot että tilanne on epäreilu. Jos ei mene jakeluun, niin ota hatkat. Siinä vaiheessa kun "maksuautomaatti" on taloudesta poistunut, niin alkaa tyhmempikin tajuamaan puolison arvon - viimeistään jääkaapin ollessa tyhjä ;)- lellu...
Laita menot taulukkoon ja sitten palaveri miehen kanssa siitä kuinka menot jaetaan.
Talo on miehen ja hän maksaa siitä lainanlyhennyksen. Sillä rahalla hän kartuttaa omaisuuttaan. Ko. raha jää miehelle säästöön. Lainanlyhennystä ei kannata huomioida jaettavissa menoissa ollenkaan.
Kakkosauton lainan lyhennys on asuntolainan kanssa samantyyppinen kulu. Jos teille tule ero, auto jää miehelle, vaikka olisit maksanut sen. Onko auto sinun käytössäsi vai miksi maksat sen lyhennyksen ? Kun teillä on kaksi autoa niin sinun kannattaa maksaa vain omissa nimissä olevan auton lainaa.
Tämän jälkeen puolittaisin kaikki asumiseen ja ruokaan liittyvät peruskulut (ruoka, vesi, sähkö, netti j.n.e). Voit myös maksaa miehelle asumisesta pientä 'vuokraa'. Näiden jäkeen kumpikin voi tehdä lopuilla rahoilla mitä haluaa. Laittaa sen puutarhaan, uusiin autoihin, harrastuksiin, säästöön.
Miten olet ajautunut tuollaiseen tilanteeseen ? - m ä vaan
Olet täys idiootti. Sua käytetään hyväksi ja en tajua et miksi sä annat käyttää itseään tolleen hyväksi . Maksat kaiken ja mies vaan ostaa kaljaa. Ruokit miestä ja laitat puutarhaa. olet sille pelkkä palvelija joka antaa pimppiä joskus.
- anteeksi vaan
Naisten tyhmyydellä ei ole mitään rajaa näköjään. Juoksetko myös seinään päin jos miehes käskee.
- näin on
tuu mulle emännäks..saat maksaa kaikki muut mä maksan asuntoa
500 kuussa ja kun on oma heitän pellolle,,, - oppeliini1
Miksi et muuttaisi omaan asuntoon tai jakamaan rehellisesti toisen kanssa saman asunnon. Siis valitset kämppäkaverin (2 makuuhuonetta-kummallekin oma, yhteinen oh, keittio ja kylppari) tuossa reihellisesti jaatte vuokran ja vesi-sahko ym yhteiset kulut. Kumpikin luonnollisesti hoitaa omat henkilokohtaiset menonsa kuten ruokansa ja juomansa.
Tietenkin voit olla ystava nykyisen miehesi kanssa, eihä sinun oma asumisjarjestely teistä vihamiehiä tee!
Saattaa hyvinkin olla että mies heti hankkii itselleen toisen elättäjän, mutta se onkin uusi keskustelun aihe. - riskaabelia
Häviät tuossa aivan mielettömästi, jos ero tulee.
- mies kohta 37v
Mä haluan tollasen naisen kuin sinä jos kerran maksat vapaa ehtoisesti miehen elämisen ja huvit. Kaikki tollaset elättäjä naiset ilmottautukaa heti??
- tasa-arvelia
pitäähän vanhan eukon maksaa nuoresta miehestä jotenkin
-tietty
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180