Lohikäärmeitä

Koska kreationismi on satua, niin siihen kuuluu usein myös usko muihin satuolentoihin, kuten vaikkapa tulta syökseviin lohikäärmeisiin. Tässä aito Ken Hamin kreationismimuseon mainostaulu:

http://blogs.answersingenesis.org/blogs/ken-ham/2012/06/13/compare-the-billboards-creationists-vs-atheists/

Viime vuonnahan näimme kuinka kreationistinen tohtori selitti julkisesti kreationistiyleisölleen kuinka tultasyöksevät lohikäärmeet kehittyivät dinosauruksista, jotka joutuivat vähähappisessa ilmakehässä hengittämään niin kiivaasti pienten sieraintensa kautta, että nuo sieraimet syttyivät tuleen.

34

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LaD

On siinä meillä tieteentekijä:DD

• tieteenharrastaja
        moloch_horridus kirjoitti:

Niinpä. Tehdäänpä hieman vertailua:

Tuossa oikea tiedettä tekevä tiedemies, joka kertoo, miten monimutkaiset rakenteet syntyvät muuntelun ja valinnan avulla:

http://www.youtube.com/watch?v=Ncgm9QOzQsA&feature=youtu.be

ja tuossa kreationistinen tohtori, joka selittää, miten tulta syöksevät lohikäärmeet kehittyivät:

http://www.youtube.com/watch?v=q9w26JXXpWU&feature=feedu

Kumpikin koettaa ilmeisesti tehdä parhaansa asettuakseen esityksensä kohderyhmän älylliselle tasolle.

• KATin haamu

• ohdfghj

Juh-huh!

Ja tässä saarnaa evoluutiota Moloc-ukko joka uskoo itse ufoihin.

Jo on aikoihin eletty!!!

Miten kukaan voi olla noin umpisokea.
      Kyse ei voi olla muusta kuin evo-uskonnosta.

• karvainen apina

Ei lohikäärmeitä mainita Rtussa. Ne ovat evokkien keksintöjä.

• Kerro tuo esim. sille Reinikaiselle...

• Apo-Calypso

Kerropa tuo ykköskretaleelle Ken Hamille.

• oadhsoäfvauioh

Moloc on Pelle suurella Peellä.
      Miksi?

Siksi koska hänen tapansa on hakea evoluutiota puoltavia esityksiä tälle palstalle vahentuneista, ts. kumotuista evoluutiokäsityksistä jotka ovat sinällään kiintoisia mutta joita ei ole koskaan voitu todeksi todistaa saatikka havainoida.

Molooc on palstan yksinkertaisin hölmö.

Perässä tulee lujaa tieteenharrastaja ruskeaa nuoleskellen. Apo oli joskus jotain mutta ote alkaa hiipua.

• Apo-Calypso

Mahtaa multinikkeilevää hihupelleä harmittaa?
        Sepä hyvä!

• Tulta syöksevä oon.

Lainaa: lohikäärmeitä
      Koska kreationismi on satua, niin siihen kuuluu usein myös usko muihin satuolentoihin, kuten vaikkapa tulta syökseviin lohikäärmeisiin. Tässä aito Ken Hamin kreationismimuseon mainostaulu:

Oijoi, kuinka herttaista. Satuja? Kaikki pystyvät tulta syökesevän lohikäärmeen näkemään, ei niitä enää ole, mutta on ollut, pitäisihän evojen se tietää, evot väittävät että noin 100 000 vuotta sitten, ja en tiedä onko se väärin laskettu...
      Olen itsekin nähnyt lähes, elävän, Dungeon Master pelissä, ja toisessa pelissäni, joka Pitkänniemen Kanadalainen lääkäri, pihistä multa maksuksi käynnistäni, koska olin silloinkin psykoosissa....
      Ja olethan tupakoitsijan nähnyt....
      "Kielin on tuli ja vääryyden maailma" (Jaakob)
      Vain värien kannalta puhuminen on väärin, jatkoin Jaakobin väitettä....

• Oletko oikeasti tossiasi?

Olen eksynyt varmaan väärille palstoille, jos tämä ei ole "mielestä vajaat" - palsta niin on tämä yleissivistyksen taso laskenut Suomessa huimasti.

• Sattamosa
        ambulo kirjoitti:

Oletko oikeasti tossiasi?

Olen eksynyt varmaan väärille palstoille, jos tämä ei ole "mielestä vajaat" - palsta niin on tämä yleissivistyksen taso laskenut Suomessa huimasti.

Lainaa: ambulo

Miksi luulet, että Suomessa on edes mahdollista valehdella? Ei ole, valitettavasti....
        Ette ole Saattanan valhetta kuullutkaan:
        "Tietokone on hiekan jyvä, joita on maailmassa monta".... Ei sekään ole silmän mielestä valhe, kun katsoisi kaukaa....
        HHuuhuh, HHööhHH, GÖÖgh, se oli Saattanan puhetta....

• Parantunut hullu

joka Pitkänniemen Kanadalainen lääkäri, pihistä multa maksuksi käynnistäni, koska olin silloinkin psykoosissa....

Ei se ollut lääkäri, joka sen pihisti, vaan viereisen huoneen toinen pskopaatti, huumekuriikin niille olin, ja oli hyvä että olin, koska muuten olisivat menehtyneet...
        Onneksi edes takkini silloin palautti, vaikka en olisi siihenkään kuollut, vaikka ei olisi palauttanut sitä.....

• Sattamosa kirjoitti:

Lainaa: ambulo

Miksi luulet, että Suomessa on edes mahdollista valehdella? Ei ole, valitettavasti....
        Ette ole Saattanan valhetta kuullutkaan:
        "Tietokone on hiekan jyvä, joita on maailmassa monta".... Ei sekään ole silmän mielestä valhe, kun katsoisi kaukaa....
        HHuuhuh, HHööhHH, GÖÖgh, se oli Saattanan puhetta....

Ei teistä saa mitään selkoa.

• Aukino

Kyllä Satu rakastaa sitä, että koko maailmankaikkeus on yksi suuri satu, ja ei se ole valhe...
      Rakastuin hieman häneenkin, vaikken häneltä vattua saanut, vainkka jouduinkin tupakkia hälle antamaan ja saamaan... Oli kaunis nainen. Vaikkei kaunein...
      Ette ole Kaisaa ehkä vielä nähnytkään?
      Melkein kaimansa on kun oon Aki....

• Hullu sekstailija

Jos ihminen Saattanan pystyy saamaan alas Taivaasta Mika-eelinsa avulla, niin silloin pystymme saamaa Jumalankin alas Taivaasta luoksemme, SEN JULMIMMAN ja RAAIMMAN RAKSTAJAN! Jeesus häntä melko paljon muistuttaa....
        Ei Jeesus samalla tavalla ollut kiltti poika, kuin me kaikki vielä oomme......

• Saastainen vielä
        Hullu sekstailija kirjoitti:

Jos ihminen Saattanan pystyy saamaan alas Taivaasta Mika-eelinsa avulla, niin silloin pystymme saamaa Jumalankin alas Taivaasta luoksemme, SEN JULMIMMAN ja RAAIMMAN RAKSTAJAN! Jeesus häntä melko paljon muistuttaa....
        Ei Jeesus samalla tavalla ollut kiltti poika, kuin me kaikki vielä oomme......

Jeesusta on syytetty mm. siitä, että hän ihmisen halusi tappaa sukupuuttoon, koska moni ämmä pisti väärällä ajalla lapsia tulemaan, ja turhaan runkkauttivat pikkupappeja, kuten minua, ja siksi olen näin saastainen.....
        Tiedän miten siitä puhdistuu, en ole saastaisin, kuitenkaan....

• Saastainen vielä kirjoitti:

Jeesusta on syytetty mm. siitä, että hän ihmisen halusi tappaa sukupuuttoon, koska moni ämmä pisti väärällä ajalla lapsia tulemaan, ja turhaan runkkauttivat pikkupappeja, kuten minua, ja siksi olen näin saastainen.....

Aki, etkö ny voisi pysyä niissä omissa ketjuissasi. Höpötyksesi ei liity mitenkään aiheeseen.

• Pasktori
        Saastainen vielä kirjoitti:

Se on saastaisinta, jos haluaa koko ajan yli 5 kertaa päivässä syödä ja juoda, ja kyllähän tekin tiedätte, minkä näköisiä ovat sellaiset ihmiset...
        "Ei syömärit ja Juomarit peri Jumalan valtakuntaa, vaikkapa Isänsä ja Äitinsä niin tekivät"(Raamatusta).....
        Nuo eivät ole saastaisia ihmisiä, joita edessänne vilahtaa, HEILLä on vielä hyvät tavat.....

• Kova mies

Aki, etkö ny voisi pysyä niissä omissa ketjuissasi. Höpötyksesi ei liity mitenkään aiheeseen.

Lainaa. moloch_horridus

Onko sulla niin pieni järki, ettet näe yhteyttä?
        Säälin sinua, mutta en sitä, että haluat vähän kovistella....
        Vasta vähän kovistelet, yritä enemmän!
        Minä olen kova mies, en mene niin helposti rikki, kuin luulet...

• Punaista lankaa
        Kova mies kirjoitti:

Lainaa. moloch_horridus

Miksi en ole pehmyt mies?
        Vihje, minä urheilenkin jonkin verran.
        Mutta vertailua asiasta ei voi järjestää jos ei kilpailuun osallistu.
        Mutta ei niihin hölmöille tarkoitettuihin kisoihin, joissa ei ole mitään mahdollisuutta lopulta jäädä voitolle, kuten mammonaveikkailuissa on tavallisesti kyse....

Miten minä, muka Kreationismin ja älykkään suunnittelun kategoriasta tässä luiskahdin irti, selitä?
        Jos et selitä, niin ei vaikeneniminen ole kultaa, koska tarvitsen sytkärieni kiviin, vähän kipinöitä....

• Paha olo.

Lainaa: moloch_horridus

Sinunko ketjusi tämä vain olen, oletpas itsekäs:-)
        Älä välitä, niin ole minäkin, vaikka minä kyllä välitänkin siitä, ettei aina toiselle vain pahaa oloa.....

• Kova mies kirjoitti:

Lainaa. moloch_horridus

"Vasta vähän kovistelet, yritä enemmän!"

Jos et lopeta heti kirjoitteluasi tässä ketjussa, minä kaadan tämän talon.

• tieteenharrastaja

Luulisin, että tämä aivoripulisuihku osuu useampaankin ketjuun. Juuri nythän palstan kreapuoli on melkein kokonaan Akin ja multinilkin lantalaarina. Vahinko.

• Ingenjör_81

Ikäviä kuvia ateistin katella, ellei usko että paleontologia 3D-mallinnus oli ammatti muinaisissa valtioissa ympäri maailmaa ...
      http://www.helsinki.fi/~pjojala/Dinoglyfs.htm

Puhumattakaan Marco Polon, Julius Caesarin ja Josephuksen muistipanoista...
      http://www.forbidden-history.com/marco-polo.html
      http://www.genesispark.com/exhibits/evidence/historical/dragons/

Usko, että tyhjyys synnyttää jotakin vaatii paljon enemmän ja rikkoo useampia tieteen lakeja, kuin usko että jokin loi tämän kaiken. Jos katsot ulos ja näet talon, niin luuletko että se syntyi itsestään? Liian monimutkainenko? No yksi solu sisälläsi on yhtä monimutkainen kuin Lontoon keskusta.

Olivatko lohikäärmeet dinosauruksia? Kuvat lohikäärmeistä sekä niistä kertovat legendat ja perimätiedot elävät monissa kulttuureissa eri puolilla maailmaa. Keskustelu dinosauruksista johtaa usein Raamatun jumalisen alkuperän epäilemiseen, mutta olisiko kuitenkin niin, että juuri niiden olemassaolo todistaa Raamatun paikkansapitävyyden? Lohikäärmeet ja dinosaurukset -dokumentti vastaa kysymyksiin, jotka ympäröivät tätä kiisteltyä aihetta.
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=21509

• >Keskustelu dinosauruksista johtaa usein Raamatun jumalisen alkuperän epäilemiseen, mutta olisiko kuitenkin niin, että juuri niiden olemassaolo todistaa Raamatun paikkansapitävyyden? Lohikäärmeet ja dinosaurukset -dokumentti vastaa kysymyksiin, jotka ympäröivät tätä kiisteltyä aihetta.

Mitä hemmetin kiisteltyä aihetta? Jos jossain pellepalstoilla kuten suomi24:ssä kiistellään vähän kaikesta, se ei tosiaankaan tarkoita että kiistely ulottuisi asioita tutkiviin ja niistä oikeasti jotain tietäviin tahoihin eli tiedemaailmaan.

Mitään kuvaamaasi kiistelyä ei siellä todellakaan ole, ellei sitten kiistelyn tunnus mielestäsi täyty sillä että 998 promillea tutkijoista on yhtä mieltä ja 2 promillea toista.

• tieteenharjoittaja

Lohikäärmeitä ei ole tieteellisesti osoitettu olleen olemassa lainkaan:

"Kuvat lohikäärmeistä sekä niistä kertovat legendat ja perimätiedot elävät monissa kulttuureissa eri puolilla maailmaa."

Eroosion paljastamat dinosaurusfossiilit voivat kyllä olla yksi alkusyy "legendoille ja perimätiedoille", joita mikään aihetodiste ei vahvista eläviin olentoihin perustuviksi.

• chris_hitchens

Huijari-Kenillä ja tieteellä ei ole yhtikäs yhtään mitään tekemistä keskenään. Hra Ham on niin vastenmielinen tyyppi ettei mitään rajaa.

Toisaalta hän vaan jatkaa sitä Lutherinkin toteamusta, että Jumalan nimeen valehteleminen on ihan jees.

• Uskovainen Uskis

"Toisaalta hän vaan jatkaa sitä Lutherinkin toteamusta, että Jumalan nimeen valehteleminen on ihan jees."

Valehtelu ei ole koskaan jees. Minä en ole koskaan valehdellut. Paitsi ehkä joskus kun olin kuusi. Kymmenvuotiaana tunsin huonoa omaatuntoa siitä että menin erään Villen kanssa kauppaan josta hän pölli suklaapatukan. Tapaus jäi viimeiseksi pöllimisreissuksi hänen kanssaan, vannoin itselleni. Ja se lupaus piti.

• srhsrfhsrh
        Uskovainen Uskis kirjoitti:

"Toisaalta hän vaan jatkaa sitä Lutherinkin toteamusta, että Jumalan nimeen valehteleminen on ihan jees."

Valehtelu ei ole koskaan jees. Minä en ole koskaan valehdellut. Paitsi ehkä joskus kun olin kuusi. Kymmenvuotiaana tunsin huonoa omaatuntoa siitä että menin erään Villen kanssa kauppaan josta hän pölli suklaapatukan. Tapaus jäi viimeiseksi pöllimisreissuksi hänen kanssaan, vannoin itselleni. Ja se lupaus piti.

ja taas valehtelet...

• chris_hitchens
        Uskovainen Uskis kirjoitti:

“What harm would it do, if a man told a good strong lie for the sake of the good and for the Christian church…a lie out of necessity, a useful lie, a helpful lie, such lies would not be against God, he would accept them.”

Martin Luther, Lying: Moral Choice in Public and Private Life

Rehelliset uskikset...

• Uskovainen Uskis

Noh, eräät ankeriaathan pystyvät käyttämään toista "elementtiä" eli sähkökurrenttia. Herää sitten kysymys, voisiko tultasyökseminen edes teoriassa olla mahdollista. Tulihan on ikään kuin toinen "elementti" hehehe.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      408
      8965
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      185
      3483
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      1938
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      80
      1217
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1085
    6. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1080
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1041
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1035
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1003
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65