Laihaksi sanominen hyväksyttyä

Näin meillä

Kukkakeppinä ärsyttää se, että kuka vaan voi huomauttaa siitä, että on laiha/vähän muotoja. Auta armias jos jollekin loukkaannut siitä, kun on sanottu "hei vähä sä oot laiha!! Huhhu, syö oikeest" Eihän kukaan nyt pyöreömmillekkään sano, "söisit vähemmän" tai "kui sä oot noi läski?" Syön ihan normaalisti ja herkuttelen paljon, silti paino pysyy liian vähänä.

11

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoh..

      Itse oon ihmetelly aivan samaa. Odotan sitä hetkeä kun voin sukuni vanhemmille naisille asiallisesti mutta napakasti sanoa mitä mieltä olen heidän kuorohuomauttelusta.

    • Pieni on kaunista

      Luulen että suurimmalla osalla noista huomauttelijoista on huono itsetunto ja ovat hoikemmille naisille vain kateellisia. Totuushan on että hoikempi ja sopusuhtaisempi ihminen on kauniimpi. Mulle anoppi aikoinaan huomautteli koostani (olen pienikokoinen ja -luinen "taskuvenus") mutta sivuutin ne kommentit huomioimatta mitenkään. Aiheettomiin huomautuksiin ei kannata käyttää energiaa, korkeintaan todeta vastaukseksi että "kommenttisi ei aiheuta toimenpiteitä".

    • äitee*4

      Olen ollut koko ikäni hoikka, en lihonut edes raskauksien aikana. Ylipainoiset kyllä huomauttelee ja käskee syömään enemmän, minä huomautan takaisin, että syön heti enemmän kun sinä syöt vähemmän. Jostain syystä on loppunut nuo huomauttelut.

    • woiejgiowrejiore

      olen aina ollut hoikka mies, hoikkuudesta on huomautelleet enimmäkseen naiset tyyliin syötkö sinä jne., joten turha luulla että vain naisille huomautellaan.

      Olen teollisuustyöntekijä jossa on myös fyysisesti raskaita tehtäviä, arvelen solakkuuteni johtuvan enimmäkseen siitä runsaasta energiankulutuksesta. Olen 37v, n. 177cm pitkä ja painoa 69kg. Nuorempana olin vieläkin kevyempi, n. 60kg jotain parikymppisenä.

    • iuhkiuh

      Takas samalla mitalla! Jos joku mulle sanoo että "Hyi kauheeta kun sä oot laiha" Takas tullaan "hyi kauheeta kun sä oot lihava." helppo sanoa takaisin kun toinen ei voi sanoa mitään takas. :D Mitäs itse ensin alkaa kitisemään laihuudesta.

      • slim but smart hopef

        Eikö takaisin samalla mitalla ole vajoamista samalle tasolle sen arvostelijan kanssa?


    • ögeööhk

      Muistan kanssa kuinka yks kaveri sanoi joskus, söisit enemmän niin saisit lihaakin luides ympärille. Todella loukkaavaa ja koulussa köksäntunnilla mulle annettiin viimeinen jäänyt lätty, kun olin porukan hoikin. Kyllä raivostutti silloin. En tiedä sitten oliko tuo hyvällä vai pahalla..

    • Laiha vs. LÄSKI

      Sama juttu. Kukaan ei ajattele, miltä LAIHASTA tuntuu em. kommentit... auta armias, jos saman suuntaa sanotaan PYÖREÄLLE!!!

    • Ärsyyntynyt

      Itse olen kuullut lukemattomia kertoja näitä "älä lennä tuulen mukana", "voi että, ootpa sä laiha", "syöks sä mitään", "ota nyt vähän lisää kakkua, niin saat säkin lihaa luittes ympärille", "Miehet tykkää naisista joissa on jotain mistä ottaa kiinni, eikä luurangoista. Samoin pituudestani (160 cm) saan jatkuvasti kuulla vitsailuja "nouse seisomaan" jne. Jos menisin sanomaan jollekin, että ootpas sä läski tai älä nyt enää ota sitä kakkua, kyllä sunkin pitäs laihduttaa niin kyllä varmaan porukka kattos murhaavasti!

      Kukaan ei varsinaisesti ole pahasti sanonut, mutta työkaverilleni joku tuntematon mies sanoi, että miks sä oot laihduttanut itses noin rumaks. Mä en ole edes ihan laihimmasta päästä, en alipainoinen, enkä näytä anorektikolta (ja vaatteideni alta löytyy selluliittiakin...). Ja vaikka näyttäisinkin, oikeuttaako se kommentteihin?Jossain välissä lihoin n. 4-5 kg ja sitä ei kukaan huomannut, mutta kun laihduin takaisin vanhoihin mittoihin sitä päiviteltiin. Ja joku sitten kommentoi kun näki mun vanhan kuvan, että tossa sä oot vähän lihavampi. Täh? Enkös mä ollut kaikkien mielestä silloinkin laiheliini?

      Lisäksi nämä kommentoijat usein on sellaisia jotka itse ovat jatkuvasti laihiksella ja laskevat kaloreita? Miksi, jos hoikkuus on niin kamalaa? Itse en ole koskaan ollut laihiksella ja syön ihan normaalisti.

    • Luuviulu

      Tänä päivänä hoikkudella on markkina-arvoa. valtava bisnes pyörii laihdutusvalmisteiden ja realitysarjojen ympärillä joissa suurin laihduttaja palkitaan massiivisilla rahapalkinnoilla. Totta on, että katukuvassa on paljon ylipainoisia, joille oikeasti jo terveydellisistä syistäkin tekisi hyvää muutaman kilon pudotus. Itse pienenä naisena olen törmännyt hoikkuuden ongelmaan lähinna kauppojen pieninä vaatevalikoimina. Miksi kaupat tilaavat suuria eriä vaatteita koko 40 ja ylöspäin. Työn ja tuskan takana on löytää itselle sopivia vaatteita edes normihintaan. Jos hoikkuus on kerran niin ihannoitava asia, niin nk pullukat saisivat miettiä sitä miltä tuntuu oikeasti olla hoikka. Ei tämäkään herkkua aina ole. Onhan elämässä muutakin kuin ruoka. Onhan??? Ystävät, harrastukset, mieluisa työ/opiskelu jne jne. Tuohon arvosteluun törmään lähes viikoittain. Vaikka olenkin jo yli 40 nainen olen saanut useilta miehiltä kommentteja, että vartaloni on kauniimpi kuin =) monella 20 vuotiaalla naisella. Se pisti miettimään.... Kultainen keskitie on kaiketi parasta tässäkin asiassa

    • wrtyt

      Laihuudesta kehdataan huomautella, koska se ei oikeasti ole "paha" asia. Laihalla on siis "hyvää" asiaa liikaa! Siksi ihmiset eivät tajua loukkaavansa. Siitä voi vitsailla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      596
      16328
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      46
      14594
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      373
      9231
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      45
      5199
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      11
      4472
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      162
      2951
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      111
      1780
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1329
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1245
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1227
    Aihe