Golf kiinnostaa, kannattaako haetuttaa sitten

SSSSSSSSSaaaaaaa

VOLKSWAGEN GOLF 1.9 D 5D STW AUT 77KW N 2009.01.05 90
14 894 euroa saksassa ja vero 3530.02 euro yht: 18 424 euroa
Lähde tullin sivuilta katoin tälläsen.

Kun suomessa tuon verran ajettujen hintapyynnöt liikkuu 20 000 eurossa.


VOLKSWAGEN GOLF 1.4 5D STW 118KW N 2010 0806
saksanhinta ollu 2 22017.70 ja autovero siihen. 5086.08

Suomessa tuollaista saa 25-27te ja automaatilla.


Noihin kuluihin vielä hakukustannukset yli 1000 euroa,
vai enkä mä ymmärrä totta taulukkoa?
Jos ostaa jostain palvelun 1400e ja auto tuodaan satamaan sellaisen
kun haluaa niin ei tuolla taulukolla todellakaan kannata että mitä
hintoja nuo oikein on.

12

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksdgksdjgjg

      Yleisesti voidaan sanoa että uudehkon perusauton (esim golf) tuonti ei kannata.
      Mutta jonkun erikoisauton tuonti kannattaa, koska hinnat on saksassa murto-osa suomihinnoista. Ja yleensä saksassa autot on vähemmän ja ajettuja ja paremmassa kunnossa kuin suomiautot. Vaikka kateelliset täälä vinkuukin että tuontiautojen mittarit on ruuvattu.
      Itse olen tuonut 4 autoa ja kaikki ovat olleet loistavia ostoksia. En tosin ole tehnyt kauppoja missään turkkilaisten häkkipihoissa

      • 30

        "Erikoisauto" tarkoittaa ilmeisesti sellaista, joka ei saksalaisille enää kelpaa.


    • Golffia saksasta..

      http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-golf-2-0-gti-dsg-rosenheim/162321715.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=61&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&climatisation=AUTOMATIC_CLIMATISATION&negativeFeatures=EXPORT&colors=WHITE&maxMileage=80000

      Miten tuo verot kattelin että voisi olla luokkaa:
      EU-maasta tuodun henkilöauton arvioitu hinta Suomessa.

      Ajoneuvon yleinen pyyntihinta Suomessa 32000 EUR
      Tavanomaiset alennukset (5% x 32000 EUR 750 EUR) - 2350 EUR
      Yleinen vähittäismyyntiarvo eli verotusarvo =29650 EUR
      Autovero 6315.45 EUR
      Maksettava määrä yhteensä (autovero alv) 7704.849 EUR
      Auton hinta veroineen 23704.849 EUR

      Jonkun saksasta roudaavan hakukustannukset 1400 euroa.

      Meneekö tuo noin ja voiko tuo saksassa oleva gti olla noin
      helvetisti halvempi?

      • 4+7

        Mobilen halvin hinta voi tietysti olla houkutteleva, mutta yleensä GTI maksaa kai yli 20 t€.
        Verot on ilmeisesti laskettu väärin, koska niissä puhutaan vielä alvista. Tuolla pyyntihinnalla vero on 8954 €.


    • Autokuuuuuuuume..

      Miten tuo vero lasketaan/katotaan?

      http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-golf-automatik-climatic-alu-göttingen/163096300.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=96&minPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2011-01-01&maxPrice=15001&ambitCountry=DE&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&colors=WHITE&maxMileage=60000

      Paljos tollaseen tulis veroa? Suomessa tollanen maksaa noin 25-28 tuhattaeuroa.

      Tehdastakuukin voimassa vielä, kai se takuu on voimassa vielä suomessakin sitten.

      • wedwwwdddwdwdwd

        http://tinyurl.com/cu58kzh
        Kuulemma vero olis jotain luokkaa 5000 euroa kirjoitti joku
        saksasta autoja välittävä 1600 niitä kustannuksia yht 20 000 euroa.
        Olisi siis 5000 euroa halvempi kuin suomessa.

        Tuo koneen koko ihmetytti, tuossahan lukee että tuo on jokin
        usa mallia oleva kone.


      • 16
        wedwwwdddwdwdwd kirjoitti:

        http://tinyurl.com/cu58kzh
        Kuulemma vero olis jotain luokkaa 5000 euroa kirjoitti joku
        saksasta autoja välittävä 1600 niitä kustannuksia yht 20 000 euroa.
        Olisi siis 5000 euroa halvempi kuin suomessa.

        Tuo koneen koko ihmetytti, tuossahan lukee että tuo on jokin
        usa mallia oleva kone.

        Auto ei ole saksalaisessa rekisterissä, vaikka TÜV-paperi on. Rekisteröinti Suomeen voi olla vaikeaa jollei mahdotonta. Autossa on USA:ssa käytössä oleva 5-sylinterinen kone.


      • 16
        16 kirjoitti:

        Auto ei ole saksalaisessa rekisterissä, vaikka TÜV-paperi on. Rekisteröinti Suomeen voi olla vaikeaa jollei mahdotonta. Autossa on USA:ssa käytössä oleva 5-sylinterinen kone.

        Veroja voi olla vaikea laskea, koska EU-kulutusta ei ole tiedossa. Tehdastakuuta ei ilmeisesti ole, koska tarjoavat käytetyn auton takuuta lisähintaan.


      • 16
        16 kirjoitti:

        Auto ei ole saksalaisessa rekisterissä, vaikka TÜV-paperi on. Rekisteröinti Suomeen voi olla vaikeaa jollei mahdotonta. Autossa on USA:ssa käytössä oleva 5-sylinterinen kone.

        Veroja voi olla vaikea laskea, koska EU-kulutusta ei ole tiedossa. Tehdastakuuta ei ilmeisesti ole, koska tarjoavat käytetyn auton takuuta lisähintaan.


      • wdcwwwwcw
        16 kirjoitti:

        Auto ei ole saksalaisessa rekisterissä, vaikka TÜV-paperi on. Rekisteröinti Suomeen voi olla vaikeaa jollei mahdotonta. Autossa on USA:ssa käytössä oleva 5-sylinterinen kone.

        Ei ole saksan vw:n sivuillakaan tuolla koneella eli nuo on saksaan
        tullu käytettyinä jostain.. tuolla on siis jokunen muukin tollanen 2.5 koneella
        oleva golffi.


    • luojan tuoja

      Teillä on nyt pojjaat kekustelu väärillä raiteilla. Ensinnäkin noin 10 vuotta sitten suomalaisella ei ollut mitään mahdollisuutta tuoda autoa ulkomailata. Se oli estetty niin totaalisesti suomen eri lakiversioilla ja verotuksella. Nyt ollaan siinä vaiheessa, että suomalainen voi ja saa hakea auton ulkomailta. Ongelmana on se että, esim. saksalainen ja ruotsalainen saavat ostaa autonsa paljon halvemmalla. Kuten edellä, te laskette kuinka paljon tulee esimerkki autoihin veroa, niin suomalaiselle tulee ikävä kyllä veroa. Ruotsalainen kun hakee saksasta auton, siihen EI tule minkäänlaista autoveroa. Lisäksi on aivan sama mistä auto on tuotu, vaikka ammeriikasta, niin auto on kilvissä hetkessä. Suomi taas vaati hyväksymättömiin autohin lähes kaiken E hyväksytyiksi ja silti on vaikea saada kilpiin. Ei siitä kannata kinastella kannattaako auton tuoda esim. saksasta, kinastelkaa siitä on autoverotus kohdallaan suomessa.

      • tuontilakko

        Kannattaa siis boikotoida kaikenlaista autontuontia kunnes autovero on kumottu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

      kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

      Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe