Arabimiesten mustasukkaisuus

Tulppaanikimppu

Osaako joku sanoa mistä johtuu arabimiesten mustasukkaisuus? Onko kyseessä joku kulttuurillinen juttu vai onko luonne vaan niin tulinen, että turpaan tulee, jos joku vieras mies vilkaiseekin hänen naiseensa?

Ja toinen juttu...miten te naiset, joilla on arabimies, olette suhtautuneet heidän omistushalukkuuteen, mustasukkaisuuteen, jne? Toki heitäkin on moneen junaan, mutta oma mieheni jankuttaa "sä oot mun", "sun vartalo ei kuulu muille miehille", jne. Mieheni sanoi olevansa minusta mustasukkainen koko ajan. Asia ei mua mitenkään häiritse, mutta kun olen kysynyt asiaa häneltä, niin hän on sanonut, että jos on rakastunut, on myös mustasukkainen, se on normaalia. Tosi tajuan tuon, olenhan itsekin mustis, mutta eri lailla.

Onko kyseessä siis joku kulttuurijuttu, luonne, miehen huono itsetunto vai luottamuspula naistaan kohtaan?

70

3838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+20

      Kulttuuri. Ei kai sitä sen enempää tarvitse selittää? Luuletko, että ne huivijutut ja muut hullutukset on oikeasti jumalan sanomana käyttöön otettu?

    • Tulppaanikimppu

      Nainen saa itse valita käyttääkö huivia vai ei. Se on naisen oma valinta, johon kukaan ulkopuolinen ei voi vaikuttaa, oma mies mukaanlukien. Mutta huivin käytöstähän tässä kysymyksessä ei ollut kysymys, mutta kysyn nyt ihan mielenkiinnosta, että mitä ne muut hullutukset mahtaa olla sinun mielestäsi?

      • vapaata valintaako

        Kiinnostavaa. Onko oikeasti niin, että musliminainen voi itse päättää, käyttääkö huivia vai ei? Eikö hänen miehensä voi vaatia sitä? Kuinka suuri osa Suomessa asuvista musliminaisista ei käytä huivia, onko mitään käsitystä tästä?


      • 2+6

        No vaikkapa miehen oikeus kurittaa naistaan. Edelleen: luuleeko joku ihan oikeasti, että joku eteerinen henkiolento tuli maan päälle kertomaan miten asiat menevät, vai voisiko kuitenkin olla että nämä tavat ja uskonnon määräykset ovat ihan ihmisten luomia ja kulttuurista syntyneitä ilmiöitä?


      • Tulppaanikimppu
        vapaata valintaako kirjoitti:

        Kiinnostavaa. Onko oikeasti niin, että musliminainen voi itse päättää, käyttääkö huivia vai ei? Eikö hänen miehensä voi vaatia sitä? Kuinka suuri osa Suomessa asuvista musliminaisista ei käytä huivia, onko mitään käsitystä tästä?

        Musliminaisen pitää pukeutua kunnioittavasti ja väljiin vaatteisiin, kätkeä vartalonsa vieraiden miesten katseilta. Huivin käyttö ei ole velvollisuus vaan jokaisen oma valinta. Näin mieheni minulle sanoi. Mies ei saa naista pakottaa huivin käyttöön, eikä kukaan muukaan. Ja täytyy myös muistaa että muslimimaitakin on erilaisia ja eri kulttuurien välillä sielläkin on eroja. Suomessa asuvista musliminaisista en osaa sanoa kuinka suuri osa huivia käyttää.


      • vapaata valintaako
        Tulppaanikimppu kirjoitti:

        Musliminaisen pitää pukeutua kunnioittavasti ja väljiin vaatteisiin, kätkeä vartalonsa vieraiden miesten katseilta. Huivin käyttö ei ole velvollisuus vaan jokaisen oma valinta. Näin mieheni minulle sanoi. Mies ei saa naista pakottaa huivin käyttöön, eikä kukaan muukaan. Ja täytyy myös muistaa että muslimimaitakin on erilaisia ja eri kulttuurien välillä sielläkin on eroja. Suomessa asuvista musliminaisista en osaa sanoa kuinka suuri osa huivia käyttää.

        Mitä arvelet muslimimiehen tykkäävän siitä, kun vierailen hänen kodissaan vaimolla kylässä ja pukeudun esim. kesällä lyhyeen hameeseen ja hihattomaan puseroon? En haluaisi muuttaa pukeutumistani, koska kerran itse viihdyn tuollaisissa vaatteissa.


      • Tulppaanikimppu
        vapaata valintaako kirjoitti:

        Mitä arvelet muslimimiehen tykkäävän siitä, kun vierailen hänen kodissaan vaimolla kylässä ja pukeudun esim. kesällä lyhyeen hameeseen ja hihattomaan puseroon? En haluaisi muuttaa pukeutumistani, koska kerran itse viihdyn tuollaisissa vaatteissa.

        Relatkaa nyt hyvät ihmiset! Tottakai sä pukeudut niinkuin lystäät, vaikka vierailetkin muslimimiehen vaimolla kylässä heidän kodissaan.Ei hän sun pukeutumiseen puutu, koska et ole hänen vaimonsa.


      • vapaata valintaako
        Tulppaanikimppu kirjoitti:

        Relatkaa nyt hyvät ihmiset! Tottakai sä pukeudut niinkuin lystäät, vaikka vierailetkin muslimimiehen vaimolla kylässä heidän kodissaan.Ei hän sun pukeutumiseen puutu, koska et ole hänen vaimonsa.

        Kiitos tiedosta. Arvelinkin noin, mutta hyvä aina kysellä. Tuntuu vaan olevan niin tarkkaa huivien tms. kanssa omissa piireissään. Ajattelin lähinnä omalla kohdallani, olisiko parempi laittaa jotain pitkiä housuja ja pitkää puseroa. Helppoahan sekin on. En halua ärsyttää.


      • Itsekin nainen

        "Nainen saa itse valita käyttääkö huivia vai ei. Se on naisen oma valinta, johon kukaan ulkopuolinen ei voi vaikuttaa, oma mies mukaanlukien"

        Nyt järki käteen. Jokainen nainen siellä voi kokeilla kerran liikkua ilman huivia ja katsoa sitten sielä onko sitä mieltä, että kyseessä on hänen oma valintansa. Se on omaa valintaa tasan niin kauan, kun suostut pitämään huivia, mutta jos päätät olla ilman, huomaat, ettei se noin vain onnistukaan. Ehkä teille käännynnäisille on vähän väljemmät säännöt.


      • M
        Itsekin nainen kirjoitti:

        "Nainen saa itse valita käyttääkö huivia vai ei. Se on naisen oma valinta, johon kukaan ulkopuolinen ei voi vaikuttaa, oma mies mukaanlukien"

        Nyt järki käteen. Jokainen nainen siellä voi kokeilla kerran liikkua ilman huivia ja katsoa sitten sielä onko sitä mieltä, että kyseessä on hänen oma valintansa. Se on omaa valintaa tasan niin kauan, kun suostut pitämään huivia, mutta jos päätät olla ilman, huomaat, ettei se noin vain onnistukaan. Ehkä teille käännynnäisille on vähän väljemmät säännöt.

        nimenomaan. Varsinkin jos on kyse todella konservatiivisista maista tai todella maaseudusta, tämä pitää paikkansa. Miehet toki sanovat, että nainen saa itse valita.. mutta kuten yläpuolella kerrotaan, ei se oikeasti ole vaihtoehto


      • Anonyymi
        Tulppaanikimppu kirjoitti:

        Musliminaisen pitää pukeutua kunnioittavasti ja väljiin vaatteisiin, kätkeä vartalonsa vieraiden miesten katseilta. Huivin käyttö ei ole velvollisuus vaan jokaisen oma valinta. Näin mieheni minulle sanoi. Mies ei saa naista pakottaa huivin käyttöön, eikä kukaan muukaan. Ja täytyy myös muistaa että muslimimaitakin on erilaisia ja eri kulttuurien välillä sielläkin on eroja. Suomessa asuvista musliminaisista en osaa sanoa kuinka suuri osa huivia käyttää.

        Naapurissani asuu pakolaisperhe,jossa äiti käyttää huivia,parikymppinen tytär ei. Tytär meikkaa,kulkee minihameessa,verkkosukissa. Hän meni naimisiin arabimiehen kanssa ja edelleen ilman huivia ja paljastavat vaatteet. Mistä lie johtunee?


      • Anonyymi
        2+6 kirjoitti:

        No vaikkapa miehen oikeus kurittaa naistaan. Edelleen: luuleeko joku ihan oikeasti, että joku eteerinen henkiolento tuli maan päälle kertomaan miten asiat menevät, vai voisiko kuitenkin olla että nämä tavat ja uskonnon määräykset ovat ihan ihmisten luomia ja kulttuurista syntyneitä ilmiöitä?

        Suosittelen välttämään muslimimiehiä. Alussa voipi olla 3kk ihanaa mutta sitten tulee se todellinen luonto esiin. Myös siitä kiltiltä vaikuttaneesta komistuksesta. Terv ajoissa eronnut...En ehtinyt kokea väkivaltaa,mutta sen uhka leijui ilmassa jo. Enkä onneksi sitoutunut millään tavalla tuohon ihmiseen.


      • Anonyymi
        Tulppaanikimppu kirjoitti:

        Relatkaa nyt hyvät ihmiset! Tottakai sä pukeudut niinkuin lystäät, vaikka vierailetkin muslimimiehen vaimolla kylässä heidän kodissaan.Ei hän sun pukeutumiseen puutu, koska et ole hänen vaimonsa.

        Ja ei suomalaisten tarvitse muuttaa tapojaan,ette te muutu arabeiksi😂


    • 16+7

      Kulttuuristahan se johtuu ja varmaan ihmeellisestä ajatusmaailmasta, että naiset hinkuaa koko ajan seksiä eikä niihin voi luottaa. Arabimiehelle on länsimaista miestä suurempi kauhistus edes ajatus että nainen pettäisi. Kai se johtuu siitä että he kuvittelevat omistavansa naisen, ei pelkästään olevansa tämän kanssa yhdessä.

      • MiraLaChica

        Länsimainen mieskö sitten suhtautuu naisensa petollisuuteen olan kohautuksella? Siihenkö tämä maailma on mennyt, että uskollisuudella ei ole mitään väliä kenellekään?


    • 36

      Ei koske ainoastaan arabeja. Kaikkien ulkomaalaisten tapa. Myös espanjalaisten (kristittyjä). Suomimiehet nyt on tottunu että oma nainen pukeutuu kuin hutsu.

      • blondiee**

        siis mitää? oletko joku muslimiksi kääntynyt aivopesty suomalainen nainen, joka on alkanut vihata suomalaista kulttuuria ja kuljet burkha päällä, jottei kukaan mies sinua vaan himoitsisi? aniharva suomalainen nainen oikeasti pukeutuu hutsumaisesti, ellei vertauskohteena ole joku saudi arabia.


      • 12
        blondiee** kirjoitti:

        siis mitää? oletko joku muslimiksi kääntynyt aivopesty suomalainen nainen, joka on alkanut vihata suomalaista kulttuuria ja kuljet burkha päällä, jottei kukaan mies sinua vaan himoitsisi? aniharva suomalainen nainen oikeasti pukeutuu hutsumaisesti, ellei vertauskohteena ole joku saudi arabia.

        Ihan ateisti olen joka on suhteessa Irakin kurdin kanssa.. Ei ole pakottanut minua tekemään yhtikäs mitään, itse saan päättää mitä teen.
        Tissit tyrkyllä lyhyt hame tai minisortsit päällä on minun mielestä halvan näköistä. Aika paljon näkee kesäisin...
        Mua himoitsee kaikki miehet ja oma mies saa olla onnellinen että minut sai itselleen. Sinä taidat olla joku katkera suomimies jonka naisen komea muslimimies on vienyt. Ei ole pätkääkään ikävä kaljamahaisia, kiroilevia, huonotapaisia/käytöksisiä suomimiehiä. Oma on just vastakohta.


      • 4+6
        12 kirjoitti:

        Ihan ateisti olen joka on suhteessa Irakin kurdin kanssa.. Ei ole pakottanut minua tekemään yhtikäs mitään, itse saan päättää mitä teen.
        Tissit tyrkyllä lyhyt hame tai minisortsit päällä on minun mielestä halvan näköistä. Aika paljon näkee kesäisin...
        Mua himoitsee kaikki miehet ja oma mies saa olla onnellinen että minut sai itselleen. Sinä taidat olla joku katkera suomimies jonka naisen komea muslimimies on vienyt. Ei ole pätkääkään ikävä kaljamahaisia, kiroilevia, huonotapaisia/käytöksisiä suomimiehiä. Oma on just vastakohta.

        "Mua himoitsee kaikki miehet"

        On olemassa hyvää itsetuntoa ja sitten on olemassa harhaisuutta. Lauseesi edustaa jälkimmäistä. Mutta tärkeintä että on hyvä fiilis.

        "Ei ole pätkääkään ikävä kaljamahaisia, kiroilevia, huonotapaisia/käytöksisiä suomimiehiä."

        Entä kaljamahaisia, kiroilevia, huonotapaisia/käytöksisiä ulkkismiehiä?


      • 12+2=14
        4+6 kirjoitti:

        "Mua himoitsee kaikki miehet"

        On olemassa hyvää itsetuntoa ja sitten on olemassa harhaisuutta. Lauseesi edustaa jälkimmäistä. Mutta tärkeintä että on hyvä fiilis.

        "Ei ole pätkääkään ikävä kaljamahaisia, kiroilevia, huonotapaisia/käytöksisiä suomimiehiä."

        Entä kaljamahaisia, kiroilevia, huonotapaisia/käytöksisiä ulkkismiehiä?

        Voit sanoa noin, mutta et kuitenkaan tunne minua. Sovitaan sitten vaikka että olen harhainen kun kuitenkin alkaisit inttämään ;)

        "Entä kaljamahaisia, kiroilevia, huonotapaisia/käytöksisiä ulkkismiehiä?"

        Missäs näitä tapaa? Ehkä joistain tietyistä maista löytyy, mutta nyt en puhukaan heistä.


      • 213231
        12+2=14 kirjoitti:

        Voit sanoa noin, mutta et kuitenkaan tunne minua. Sovitaan sitten vaikka että olen harhainen kun kuitenkin alkaisit inttämään ;)

        "Entä kaljamahaisia, kiroilevia, huonotapaisia/käytöksisiä ulkkismiehiä?"

        Missäs näitä tapaa? Ehkä joistain tietyistä maista löytyy, mutta nyt en puhukaan heistä.

        Olet harhainen ehkä lähinnä miesten suhteen.Eli luulet miesten olevan jotain mitä he eivät ole. Nimittäin sellaista naista ei ole vielä syntynytkään, jota KAIKKI miehet himoitsisivat. Miehet ovat mieltymyksineen erilaisia ja harvaa miestä kuitenkaan himottaa nainen kuin nainen. Eli himottaaksesi kaikkia miehiä sinun tulisi olla hyvin monenlainen, mikä ei valitettavasti kuulu ihmisen ominaisuuksiin. Mutta tekee varmasti gutaa kuvitella, että jokainen miespuolinen vastaantulija himoitsee sinua. Mielikuvitusleikit ovat muutenkin suositeltavia. Ei niistä haittaa ole, ellei raja todellisuuden ja kuvitellun välillä hämärry.


      • dcszadcljs
        213231 kirjoitti:

        Olet harhainen ehkä lähinnä miesten suhteen.Eli luulet miesten olevan jotain mitä he eivät ole. Nimittäin sellaista naista ei ole vielä syntynytkään, jota KAIKKI miehet himoitsisivat. Miehet ovat mieltymyksineen erilaisia ja harvaa miestä kuitenkaan himottaa nainen kuin nainen. Eli himottaaksesi kaikkia miehiä sinun tulisi olla hyvin monenlainen, mikä ei valitettavasti kuulu ihmisen ominaisuuksiin. Mutta tekee varmasti gutaa kuvitella, että jokainen miespuolinen vastaantulija himoitsee sinua. Mielikuvitusleikit ovat muutenkin suositeltavia. Ei niistä haittaa ole, ellei raja todellisuuden ja kuvitellun välillä hämärry.

        No totta kai takerrut pikkuasioihin ja olet pilkunviilaaja. Okei, myönnän, ei kaikki mua himoitse. Mutta aika moni kuitenkin. En ole huomaamaton hiirulainen joka ei halua erottua kadulla. Uskallan erottua ja erotunkin massasta. Kuulema hyvällä tavalla (en mauttomasti, en käytä mm. minishortseja/minihameita).


      • kaikki>jotkut
        dcszadcljs kirjoitti:

        No totta kai takerrut pikkuasioihin ja olet pilkunviilaaja. Okei, myönnän, ei kaikki mua himoitse. Mutta aika moni kuitenkin. En ole huomaamaton hiirulainen joka ei halua erottua kadulla. Uskallan erottua ja erotunkin massasta. Kuulema hyvällä tavalla (en mauttomasti, en käytä mm. minishortseja/minihameita).

        "Okei, myönnän, ei kaikki mua himoitse. Mutta aika moni kuitenkin."

        Älä kirjoita jotain, mitä et tarkoita. Älä kirjoita typeryyksiä, jos et halua vaikuttaa typerältä. Tai jos kirjoitat, niin älä sitten ainakaan kitise, jos sinulle huomautetaan asiasta.


      • 17+4
        kaikki>jotkut kirjoitti:

        "Okei, myönnän, ei kaikki mua himoitse. Mutta aika moni kuitenkin."

        Älä kirjoita jotain, mitä et tarkoita. Älä kirjoita typeryyksiä, jos et halua vaikuttaa typerältä. Tai jos kirjoitat, niin älä sitten ainakaan kitise, jos sinulle huomautetaan asiasta.

        Okei olen typerä ja sinä olet oikeassa jokaisessa asiassa :D :D
        voi elämä.


      • Anonyymi
        blondiee** kirjoitti:

        siis mitää? oletko joku muslimiksi kääntynyt aivopesty suomalainen nainen, joka on alkanut vihata suomalaista kulttuuria ja kuljet burkha päällä, jottei kukaan mies sinua vaan himoitsisi? aniharva suomalainen nainen oikeasti pukeutuu hutsumaisesti, ellei vertauskohteena ole joku saudi arabia.

        Minulla syyrialainen(kurdi) mies eikä kertaakaan ole lyönyt. Hän sanoo kunnioittavansa perhettä,johon minä ja tyttäreni entisestä suhteestani kuulumme. Olen miettinyt milloin alistaminen alkaa,mutta eipä ole viitteitä. Meneekö vielä vuosia?


      • Anonyymi
        12 kirjoitti:

        Ihan ateisti olen joka on suhteessa Irakin kurdin kanssa.. Ei ole pakottanut minua tekemään yhtikäs mitään, itse saan päättää mitä teen.
        Tissit tyrkyllä lyhyt hame tai minisortsit päällä on minun mielestä halvan näköistä. Aika paljon näkee kesäisin...
        Mua himoitsee kaikki miehet ja oma mies saa olla onnellinen että minut sai itselleen. Sinä taidat olla joku katkera suomimies jonka naisen komea muslimimies on vienyt. Ei ole pätkääkään ikävä kaljamahaisia, kiroilevia, huonotapaisia/käytöksisiä suomimiehiä. Oma on just vastakohta.

        Niin. Minäkin ennen olin 120kilosen kaljamahamiehen kanssa. Hänellä oli aina kiirus juomaan ja valitti miten vähän minä juon. Hirveän katkera hänestä tuli kun minä ja kursi ihastuttiin.


      • Anonyymi
        12 kirjoitti:

        Ihan ateisti olen joka on suhteessa Irakin kurdin kanssa.. Ei ole pakottanut minua tekemään yhtikäs mitään, itse saan päättää mitä teen.
        Tissit tyrkyllä lyhyt hame tai minisortsit päällä on minun mielestä halvan näköistä. Aika paljon näkee kesäisin...
        Mua himoitsee kaikki miehet ja oma mies saa olla onnellinen että minut sai itselleen. Sinä taidat olla joku katkera suomimies jonka naisen komea muslimimies on vienyt. Ei ole pätkääkään ikävä kaljamahaisia, kiroilevia, huonotapaisia/käytöksisiä suomimiehiä. Oma on just vastakohta.

        Tuskin sua kaikki miehet himoitsee😂😂😂😂


    • F-u-2

      Kulttuurijuttu. Tulee siitä että nainen on esine joka omistetaan. Puritaanisimmilla seuduilla pettäjänaiset tai muuten vastahankaiset kivitetään kuoliaiksi. On on ihan hyväksytty juttu.

    • Arabic miehen vaimo

      kyllä olen kanssa huomannut tämän mustasukkaisuuden ja omistushalun arabi miehessäni.Mustasukkaisuus ilmenee mitä ihmeellisin tavoin ja kontroloiminen on jonkin verran helpottunut.Mutta toisaalta se on tunne että joku välittää ja toisaalta liika ahdistaa.Olen kyllä kuullut mieheltäni,että olet minun vaimoni ja minun vaimoni käyttäytyy hyvin ja en saa katsella muita miehiä silmiin jne.Yrittävät rajoittaa,mutta olen kyllä sanonut ja elänyt vapaana suomalaisena naisena ja olemme kiistelleet näistä asioista monta kertaa.Mutta rakastan miestäni ja hän minua myös.

    • liirumlaarum

      Minun mieheni ei ole arabi, mutta on muslimi.

      Hän ei rajoita minun pukeutumistani millään tavalla ja on ylpeä ulkonäöstäni niin kotona kuin kaupungillakin.
      Kun olemme menossa ulos, hän odottaa että puen ylleni nättiä, mutta ei mauttomuuksiin menevän paljastavaa (esim. puolet rinnoista paljastava kaula-aukko) sekä että meikkaan itseni.

      Hän haluaa olla ylpeä minusta ja oikeastaan "paistattelee parrasvaloissa" kun hänen kaverinsa vilkuilevat meitä.
      Heidän kulttuurissaan toisen miehen naisen katselu ja tuijottaminen on erittäin häpeällistä. Siis mies tekee väärin jos tuijottelee, ei nainen.

      Mustasukkaisuutta hänessä oli alkuun ihan riittämiin, mutta kun suhde eteni vakiintuneelle pohjalle, se jäi. Hän tietää että maailmaani ei mahdu muita miehiä ja osaa olla ihana ja viehättävä sekä yllätyksellinen, että mielenkiintoni häneen säilyy :)

      Silloin alussa tuo mustasukkaisuus ilmeni ylettömänä kyselynä päivän tapahtumista, ketä olin tavannut ja ketä kaikki tutut ovat jne.

      Kun kysyin, että mikä ihme siinä on ku ei voi luottaa, oli hänen vastauksensa, että toisiin miehiin ei voi luottaa... haha... No kun hänelle selvisi, ettei suomalainen nainen ole niin tahdoton, että miehet noin vain tulee ja vie, hänen tämän tapaiset vainoharhaisuudet loppuivat.

      Hän on kertonut, että hänen kulttuurissaan perhe on miehelle kaikki kaikessa ja mies on eniten ylpeä vaimostaan ja lapsistaan. Kun vaimo on kaunis ja miehelleen uskollinen, se on miehen suurin kunnia.
      No toki hän on oppinut vuosien saatossa, että suomalainen kulttuuri on vähän toinen.

      Luulen, että tuo arabimiesten mustasukkaisuus on juuri tuota ajatusmaailmaa, että nainen on tahdoton ja miehellä on kaikki oikeudet. Heidän täytyy vaatia, että naiset on piilotettu "rumuuteen", ettei kenelläkään vieraalla miehellä vaan tulisi mieleen koskea naiseen.
      Ehkäpä myös naiset opetetaan sielläpäin, että heidän vartalonsa on synti ja miehen mieli on niin hallitsematon, että he eivät pysty määräämään omaa toimintaansa sen nähdessään.
      Arabimaissa ei kuitenkaan tietämäni mukaan tapahdu paljoa raiskauksia, johtuneeko juuri tuosta naisten hunnuttamisesta vaiko rangaistusten kovuudesta.
      No poikkesin jo aiheesta... mutta minun vastaukseni on että kulttuuri ja miehen oma persoonallisuus.

      • 2414214

        "Arabimaissa ei kuitenkaan tietämäni mukaan tapahdu paljoa raiskauksia, "

        Ihan vain mielenkiinnosta: mihinköhän tämä tietosi perustuu?


      • Herbes Wiirus
        2414214 kirjoitti:

        "Arabimaissa ei kuitenkaan tietämäni mukaan tapahdu paljoa raiskauksia, "

        Ihan vain mielenkiinnosta: mihinköhän tämä tietosi perustuu?

        Intuitio. Vain kristityt raiskaavat"


      • Anonyymi

        Hyh mä inhoan tuota miesten asennetta, että jos/kun nainen on julkisella paikalla pukeutunut näyttävästi ja meikannut, mies patsastelee ylpeänä ja "paistattelee parrasvaloissa". YÄÄK en ole mikään munanjatke ferrari, jota käydään näyttämässä satunnaisille ihmisille tai kavereille asenteella, että "häähää, katsokaa mitä mulla on".

        Entinen miesystäväni oli juuri tuollainen, ei tosin ollut arabi eikä muslimi, oli intialainen. Mutta hän siis olisi halunnut, että kaupungille laitan minihametta, korkkareita, vimpan päälle meikin, jossain määrin (ei nyt liikaa kuitenkaan) paljastavan yläosan, että ruma ja lyhyenläntä intialainen olisi voinut päteä. Sitten olisi halunnut myös pussailla ja halailla julkisesti oikein niin, että kaikki näkevät "toi nainen on mun". Hyi yöks mitä teatteria ja todella alentavaa ja esineellistävää mua kohtaan! Ihmekös on nyt ex-miesystävä!


      • Anonyymi
        2414214 kirjoitti:

        "Arabimaissa ei kuitenkaan tietämäni mukaan tapahdu paljoa raiskauksia, "

        Ihan vain mielenkiinnosta: mihinköhän tämä tietosi perustuu?

        Perustunee siihen, että noissa pyllynreikämaissa ei naisilla ole paljoakaan realistisia mahdollisuuksia raportoida kokemastaan seksuaalisesta väkivallasta. Saattavat joutua itse lain mukaan syytetyn penkille tai jos siltä välttyvät, niin ainakin saavat yhteisön paheksunnan ja oman maineen menetyksen. Ihan totaalisen eri asia raportoida raiskauksesta Suomessa kuin jossain Iranissa.


    • Kulttuurijuttu

      Opittu kulttuurisidonnainen juttu se on.

      Minun egyptiläinen mieheni lähinnä nykyisin kiusoittelee, että wau, nyt kyllä saat liikennekaaoksen aikaan, jos noilla seksikkäillä korkokengillä lähdet kadulle kävelemään!

      Aluksi hän kylläkin kuvitteli, että hänen täytyy jotenkin suojella minua muilta miehiltä. Hän esimerkiksi varoitti minua istumasta bussissa vieraan miehen viereen, kun "ei niistä ikinä tiedä". En silloin tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa.

      Mutta se meni nopeasti ohi hänen omin silmin todetessaan, ettei eurooppalaisessa kulttuurissa (paitsi Välimeren maissa) miehillä ole tapana muutenkaan ylettömästi flirttailla saati hävyttömästi lähennellä vieraita naisia. Hän totesi, että hänen vaimonsa näköjään saa kulkea rauhassa ilman hänen uhkaavaa olemustaankin!

      Matkustan paljon työn puolesta, usein miesporukassa, joten ei siitä mitään tulisi jos mies olisi mustasukkainen. Hän sanoo, että Egyptissä olisi toinen juttu, minulla pitäisi olla aina joku vihaisen näköinen sukulaismies hätistelemässä miehiä pois ympäriltäni pörräämästä. Minuun hän siis luottaa, kaikkiin miehiin hän usemmiten kylläkään ei luota.

    • queen23

      Minä olen ymmärtänyt, että siinä on arabimiehen kunniasta kysymys, jos vieras mies lähestyy vaimoa, ja sama koskee siskoja ja muita suvun naisia, esim jos sisko käyttäytyy huonosti, se on erittäin paha asia muiden miesten silmissä arabimiehelle ja häpeä, sama koskee tietysti vaimoa, ihmettelen minäkin että arabi miehillä on kummallinen käsitys, että nainen on joku tahdoton otus, joka ei osaa sanoa omaa tahtoaan, jos joku häntä häiritsee.
      Minä en mieheni mielestä saa sanoa sanaakaan vieraalle miehelle, en mennä mieslääkärille , hierojan pitää olla nainen ehdottomasti, työpaikalla saan vaihtaa pari sanaa miespuolisen työkaverin kanssa. Kaiken hän perustelee suurella rakkaudella, hän luottaa minuun täydellisesti, mutta sanoo että miehiin ei voi luottaa. Hän asuu vielä omassa maassaan ja tulevaisuus on arvoitus, mielenkiintoinen kyllä ja rakkautta riittää.

      • 9+3

        "Minä en mieheni mielestä saa sanoa sanaakaan vieraalle miehelle, en mennä mieslääkärille , hierojan pitää olla nainen ehdottomasti, työpaikalla saan vaihtaa pari sanaa miespuolisen työkaverin kanssa. Kaiken hän perustelee suurella rakkaudella, hän luottaa minuun täydellisesti..."

        Odotettavissa todellinen unelmien satuliitto, kun mies jo nyt osoittaa selviä prinssin elkeitä.


      • niinpä niin
        9+3 kirjoitti:

        "Minä en mieheni mielestä saa sanoa sanaakaan vieraalle miehelle, en mennä mieslääkärille , hierojan pitää olla nainen ehdottomasti, työpaikalla saan vaihtaa pari sanaa miespuolisen työkaverin kanssa. Kaiken hän perustelee suurella rakkaudella, hän luottaa minuun täydellisesti..."

        Odotettavissa todellinen unelmien satuliitto, kun mies jo nyt osoittaa selviä prinssin elkeitä.

        No minun miesystävä ei koskaan voi avioitua minun kanssani, kun voisi tulla ex vastaan ja se vasta häpeä olisi...vaimon ex...


      • Multasormi1234
        9+3 kirjoitti:

        "Minä en mieheni mielestä saa sanoa sanaakaan vieraalle miehelle, en mennä mieslääkärille , hierojan pitää olla nainen ehdottomasti, työpaikalla saan vaihtaa pari sanaa miespuolisen työkaverin kanssa. Kaiken hän perustelee suurella rakkaudella, hän luottaa minuun täydellisesti..."

        Odotettavissa todellinen unelmien satuliitto, kun mies jo nyt osoittaa selviä prinssin elkeitä.

        Ehkäpä suominaisia kiehtoo juuri tuo noissa arabeissa, kun he osaavat olla miehiä ja näyttää kaapin paikan.Tasa-arvohömpötys on menny täällä överiksi. Oma arabini sanoi, että eurooppalaiset miehet ei naisistaan välitä tuon taivaallista, koska antavat näiden heilua puolialastomana julkisella paikalla, juoda ittensä kaatokänniin, flirttailla muille heti kun omalta ukolta silmä välttää. Hän oikein kauhistui, kun kerroin, että exälleni olis ollu ihan ok jos olisin halunnu mennä vieraisiin, kun vaihtelu kuulema virkistää ja tiedä jos oisin reissuiltani saanu kivoja vinkkejä petipuuhiin.No itse hankki vinkkejä siihen malliin, että ero tuli.


      • 3443234
        Multasormi1234 kirjoitti:

        Ehkäpä suominaisia kiehtoo juuri tuo noissa arabeissa, kun he osaavat olla miehiä ja näyttää kaapin paikan.Tasa-arvohömpötys on menny täällä överiksi. Oma arabini sanoi, että eurooppalaiset miehet ei naisistaan välitä tuon taivaallista, koska antavat näiden heilua puolialastomana julkisella paikalla, juoda ittensä kaatokänniin, flirttailla muille heti kun omalta ukolta silmä välttää. Hän oikein kauhistui, kun kerroin, että exälleni olis ollu ihan ok jos olisin halunnu mennä vieraisiin, kun vaihtelu kuulema virkistää ja tiedä jos oisin reissuiltani saanu kivoja vinkkejä petipuuhiin.No itse hankki vinkkejä siihen malliin, että ero tuli.

        "Ehkäpä suominaisia kiehtoo juuri tuo noissa arabeissa, kun he osaavat olla miehiä ja näyttää kaapin paikan."

        Sanoisin, että aika harvoja tuollainen kiinnostaa. Tuskin kovin moni haluaa kehityksessä takaisin 1800-luvulle. Ainahan tietysti on siinä määrin heikkoja ja kypsymättömiä yksilöitä, jotka tuntevat olonsa turvalliseksi ja rakastetuksi vain, jos heitä holhotaan kuin lapsia. Ehkä heiltä on jäänyt perusturvallisuuden tunne kokematta lapsudessa tms. Tasapainoinen aikuinen ei halua elää toisen aikuisen määräysvallan alla parisuhteessaan.


      • ansaan joutunut

        JOs vielä voit perääntyä, niin lähde ihmeessä pois. Mikään rakkaus ei auta sua, kun sun kontrollifriikki miehesi tulee tänne. Hän epäilee sua joka käänteessä. Unohda työkavereiden kanssa illanvietot, eronneiden naispuolisten ystävien tapaamiset (ovat huoria, jotka haluavat vetää sut huoraamisen tielle), älä lue naistenlehtiä (niissä opetataan pettämistaä), puhumattakaan tv-sarjoista (pelkkää pornoa), kaverisi luo et voi mennä kyläilemään, jos siellä sattuu olemaan hänen miehensä kotona (kun siellä voi olla miehen kavereita tai hui voit jopa sortua pelehtimään kaverisi miehen kanssa, jos vaikka kamusi käy suihkussa), kassajonossa on miehiä, lihatiskin myyjä on mies, uimahallissa on miehiä (ja sä uit siellä alasti), auringonotto rannalla on itsensä näyttämistä, auton katsastusasemalle meno suorastaan huokuttelee pikapanoon, kuntosalilla ou nou - ei saa mennä. Miesten kavereille ei sitten kannata olla ystävällinen, kunnon vaimo ei edes näyttäydy (teet ja kahvit voi keitellä, mutta älä näyttäydy), koska jos ei voi suomalaiseen mieheen luottaa, niin ei ainakaan maanmiehiin.


        Kysymys EI pelkästää ole naisen tahdottomasta luonnosta ja miesten himoista - vaan paholaisen maanpäällä olosta. Paholainen haluaa sabotoida ihmisien elämän ja kuiskuttelee ihmisten korviin "harrasta heti seksiä, kun tilaisuus ihan kenen kanssa tahansa". Ja pahoisen voima on niin suuri, että hyveellisinkin sortuu. Joten sua hän valvoo koko ajan.

        Mun mies ei osoittanut mustasukkaisuuden merkkejä (tapasimme Suomessa, hän siis oli jo asunut täällä), kunnes sai mut niin sanotusti "satimeen" eli hankkimaan lapsia hänen kanssaan. Kun lapset kasvoivat taaperoikäisiksi, alkoi hullu mustasukkaisuus. Kaikki mitä tein, oli vääriin. Hän vei kontrollinsa niin huippuunsa, että lopulta olin pelon murtama surkimus, lähes tahdoton myötäilijä. Luovuin lähes kaikesta, mm. turvallisinta oli mennä kauppaan karmeissa rytkyissä, lakata pesemästä hampaita, käydä suihkussa ennen töihin lähtöä (tai tehdä se salassa tietysti), koska vain panemisen vuoksi siistyityisin.

        Hänen kotimaassaan ne säännöt vasta onkin, tuskin osaat tarpeeksi riiputtaa päätäsi ja pitää katsettasi suunnattuna katuun ulkona. Ryhti, iloisuus ja utelias ympäristön tarkkailu on pelkkää miesten bongailua ja itsensä näyttämistä. Kun illalla istutte jossain kahvilassa (jos nyt satut mukaan pääsemään) istu ihan hiljaa, koita pitää ilme kurissa kavereille. Kun aikasi tulee pitkäksi miehen jutellessä kavereidensa kanssa, keksi mielenkiintoista katsottavaa kahvikupistasi tai fanta-pullostasi, niin vältyt kuulusteluilta kotona.

        MIehesi ei sitten tarvitsekaan olla yhtä suojassa, kun hän on mies. Hän on vapaa katselemaan keitä tahansa ja yleensä pettämäänkin, kunhan on saanut sut kotiin nalkkiin.

        NEUVO: älä siedä mieheltäsi mitään sellaista mitä et pitäisi normaalina ja hyväksyttävänä suomalaiselta mieheltäkään. Mustasukkaisuus ja kontrollitaipumus ovat yleensä pysyviä ominaisuuksia ja koituvat aina kärsimykseksi naiselle. Pahimmillaan väkivallaksi ja ääritapauksessa kuolemaksi (Suomessa kuolee joka toinen viikko nainen miehensä ja yleensä ex-miehen tappamana, ja puhutaan nyt siis suomalaisista miehista).

        Arabimiehesi mustasukkaisuus ei siis ole mitenkään söpöä, jota kannattaa sietää. Jos nyt "pakko" saada arabi, niin ota sellainen, joka ei ole noin mustasukkainen.


      • lkjljh
        ansaan joutunut kirjoitti:

        JOs vielä voit perääntyä, niin lähde ihmeessä pois. Mikään rakkaus ei auta sua, kun sun kontrollifriikki miehesi tulee tänne. Hän epäilee sua joka käänteessä. Unohda työkavereiden kanssa illanvietot, eronneiden naispuolisten ystävien tapaamiset (ovat huoria, jotka haluavat vetää sut huoraamisen tielle), älä lue naistenlehtiä (niissä opetataan pettämistaä), puhumattakaan tv-sarjoista (pelkkää pornoa), kaverisi luo et voi mennä kyläilemään, jos siellä sattuu olemaan hänen miehensä kotona (kun siellä voi olla miehen kavereita tai hui voit jopa sortua pelehtimään kaverisi miehen kanssa, jos vaikka kamusi käy suihkussa), kassajonossa on miehiä, lihatiskin myyjä on mies, uimahallissa on miehiä (ja sä uit siellä alasti), auringonotto rannalla on itsensä näyttämistä, auton katsastusasemalle meno suorastaan huokuttelee pikapanoon, kuntosalilla ou nou - ei saa mennä. Miesten kavereille ei sitten kannata olla ystävällinen, kunnon vaimo ei edes näyttäydy (teet ja kahvit voi keitellä, mutta älä näyttäydy), koska jos ei voi suomalaiseen mieheen luottaa, niin ei ainakaan maanmiehiin.


        Kysymys EI pelkästää ole naisen tahdottomasta luonnosta ja miesten himoista - vaan paholaisen maanpäällä olosta. Paholainen haluaa sabotoida ihmisien elämän ja kuiskuttelee ihmisten korviin "harrasta heti seksiä, kun tilaisuus ihan kenen kanssa tahansa". Ja pahoisen voima on niin suuri, että hyveellisinkin sortuu. Joten sua hän valvoo koko ajan.

        Mun mies ei osoittanut mustasukkaisuuden merkkejä (tapasimme Suomessa, hän siis oli jo asunut täällä), kunnes sai mut niin sanotusti "satimeen" eli hankkimaan lapsia hänen kanssaan. Kun lapset kasvoivat taaperoikäisiksi, alkoi hullu mustasukkaisuus. Kaikki mitä tein, oli vääriin. Hän vei kontrollinsa niin huippuunsa, että lopulta olin pelon murtama surkimus, lähes tahdoton myötäilijä. Luovuin lähes kaikesta, mm. turvallisinta oli mennä kauppaan karmeissa rytkyissä, lakata pesemästä hampaita, käydä suihkussa ennen töihin lähtöä (tai tehdä se salassa tietysti), koska vain panemisen vuoksi siistyityisin.

        Hänen kotimaassaan ne säännöt vasta onkin, tuskin osaat tarpeeksi riiputtaa päätäsi ja pitää katsettasi suunnattuna katuun ulkona. Ryhti, iloisuus ja utelias ympäristön tarkkailu on pelkkää miesten bongailua ja itsensä näyttämistä. Kun illalla istutte jossain kahvilassa (jos nyt satut mukaan pääsemään) istu ihan hiljaa, koita pitää ilme kurissa kavereille. Kun aikasi tulee pitkäksi miehen jutellessä kavereidensa kanssa, keksi mielenkiintoista katsottavaa kahvikupistasi tai fanta-pullostasi, niin vältyt kuulusteluilta kotona.

        MIehesi ei sitten tarvitsekaan olla yhtä suojassa, kun hän on mies. Hän on vapaa katselemaan keitä tahansa ja yleensä pettämäänkin, kunhan on saanut sut kotiin nalkkiin.

        NEUVO: älä siedä mieheltäsi mitään sellaista mitä et pitäisi normaalina ja hyväksyttävänä suomalaiselta mieheltäkään. Mustasukkaisuus ja kontrollitaipumus ovat yleensä pysyviä ominaisuuksia ja koituvat aina kärsimykseksi naiselle. Pahimmillaan väkivallaksi ja ääritapauksessa kuolemaksi (Suomessa kuolee joka toinen viikko nainen miehensä ja yleensä ex-miehen tappamana, ja puhutaan nyt siis suomalaisista miehista).

        Arabimiehesi mustasukkaisuus ei siis ole mitenkään söpöä, jota kannattaa sietää. Jos nyt "pakko" saada arabi, niin ota sellainen, joka ei ole noin mustasukkainen.

        Minkämaalaisen miehen kanssa olit? Toivottavasti olet päässyt hänen määräysvaltansa alta jo pois!


      • Tulppaanikimppu
        ansaan joutunut kirjoitti:

        JOs vielä voit perääntyä, niin lähde ihmeessä pois. Mikään rakkaus ei auta sua, kun sun kontrollifriikki miehesi tulee tänne. Hän epäilee sua joka käänteessä. Unohda työkavereiden kanssa illanvietot, eronneiden naispuolisten ystävien tapaamiset (ovat huoria, jotka haluavat vetää sut huoraamisen tielle), älä lue naistenlehtiä (niissä opetataan pettämistaä), puhumattakaan tv-sarjoista (pelkkää pornoa), kaverisi luo et voi mennä kyläilemään, jos siellä sattuu olemaan hänen miehensä kotona (kun siellä voi olla miehen kavereita tai hui voit jopa sortua pelehtimään kaverisi miehen kanssa, jos vaikka kamusi käy suihkussa), kassajonossa on miehiä, lihatiskin myyjä on mies, uimahallissa on miehiä (ja sä uit siellä alasti), auringonotto rannalla on itsensä näyttämistä, auton katsastusasemalle meno suorastaan huokuttelee pikapanoon, kuntosalilla ou nou - ei saa mennä. Miesten kavereille ei sitten kannata olla ystävällinen, kunnon vaimo ei edes näyttäydy (teet ja kahvit voi keitellä, mutta älä näyttäydy), koska jos ei voi suomalaiseen mieheen luottaa, niin ei ainakaan maanmiehiin.


        Kysymys EI pelkästää ole naisen tahdottomasta luonnosta ja miesten himoista - vaan paholaisen maanpäällä olosta. Paholainen haluaa sabotoida ihmisien elämän ja kuiskuttelee ihmisten korviin "harrasta heti seksiä, kun tilaisuus ihan kenen kanssa tahansa". Ja pahoisen voima on niin suuri, että hyveellisinkin sortuu. Joten sua hän valvoo koko ajan.

        Mun mies ei osoittanut mustasukkaisuuden merkkejä (tapasimme Suomessa, hän siis oli jo asunut täällä), kunnes sai mut niin sanotusti "satimeen" eli hankkimaan lapsia hänen kanssaan. Kun lapset kasvoivat taaperoikäisiksi, alkoi hullu mustasukkaisuus. Kaikki mitä tein, oli vääriin. Hän vei kontrollinsa niin huippuunsa, että lopulta olin pelon murtama surkimus, lähes tahdoton myötäilijä. Luovuin lähes kaikesta, mm. turvallisinta oli mennä kauppaan karmeissa rytkyissä, lakata pesemästä hampaita, käydä suihkussa ennen töihin lähtöä (tai tehdä se salassa tietysti), koska vain panemisen vuoksi siistyityisin.

        Hänen kotimaassaan ne säännöt vasta onkin, tuskin osaat tarpeeksi riiputtaa päätäsi ja pitää katsettasi suunnattuna katuun ulkona. Ryhti, iloisuus ja utelias ympäristön tarkkailu on pelkkää miesten bongailua ja itsensä näyttämistä. Kun illalla istutte jossain kahvilassa (jos nyt satut mukaan pääsemään) istu ihan hiljaa, koita pitää ilme kurissa kavereille. Kun aikasi tulee pitkäksi miehen jutellessä kavereidensa kanssa, keksi mielenkiintoista katsottavaa kahvikupistasi tai fanta-pullostasi, niin vältyt kuulusteluilta kotona.

        MIehesi ei sitten tarvitsekaan olla yhtä suojassa, kun hän on mies. Hän on vapaa katselemaan keitä tahansa ja yleensä pettämäänkin, kunhan on saanut sut kotiin nalkkiin.

        NEUVO: älä siedä mieheltäsi mitään sellaista mitä et pitäisi normaalina ja hyväksyttävänä suomalaiselta mieheltäkään. Mustasukkaisuus ja kontrollitaipumus ovat yleensä pysyviä ominaisuuksia ja koituvat aina kärsimykseksi naiselle. Pahimmillaan väkivallaksi ja ääritapauksessa kuolemaksi (Suomessa kuolee joka toinen viikko nainen miehensä ja yleensä ex-miehen tappamana, ja puhutaan nyt siis suomalaisista miehista).

        Arabimiehesi mustasukkaisuus ei siis ole mitenkään söpöä, jota kannattaa sietää. Jos nyt "pakko" saada arabi, niin ota sellainen, joka ei ole noin mustasukkainen.

        "Hänen kotimaassaan ne vasta säännöt onkin", saakos udella mikä maa mahtaa olla kyseessä?


      • ansaan joutunut
        Tulppaanikimppu kirjoitti:

        "Hänen kotimaassaan ne vasta säännöt onkin", saakos udella mikä maa mahtaa olla kyseessä?

        Mies on pohjoisafrikkalainen, ei siis saudi tai muusta fundamentalisesta maasta kotoisin. Huom siis, pointti on just tässä, säännöt ovat miehen(!) sääntöjä. Mustasukkaisen ja vallankäytön haluisen sääntöjä.


      • 21432432
        ansaan joutunut kirjoitti:

        Mies on pohjoisafrikkalainen, ei siis saudi tai muusta fundamentalisesta maasta kotoisin. Huom siis, pointti on just tässä, säännöt ovat miehen(!) sääntöjä. Mustasukkaisen ja vallankäytön haluisen sääntöjä.

        Eikö kulttuurilla ole mielestäsi mitään vaikutusta tässä?


      • ansaan joutunut
        21432432 kirjoitti:

        Eikö kulttuurilla ole mielestäsi mitään vaikutusta tässä?

        On toki kkulttuurilla vaikutusta, esimerkiksi se paholaiseen uskominen on varmasti kulttuurisidonnainen asia. Ja jotkut tavatkin joo, mutta enemmän olen sillä kannalla, että mustasukkaisuus ja kontrollointi ovat henkilökohtaista käyttäytymistä ja ilmenee suurin piirtein samanlaisena kulttuurista riippumatta.

        Ehkä islamilainen kulttuuri vielä värittää synkemmäksi mustasukkaisuutta, kun kulttuuriin kuluu miesten ylivaltaisuus, oikeus ylivaltaan, naisiin nähden. Silloin yksilö ehkä vähemmän pitää käyttäytymistään ei-toivottvana ja ns. sallii itselleen, oikeuttaa itselleen kontrolliin ja epäluuloon sekä syytöksiin. Jos on äidinmaidosta imenyt ajatuksen, että nainen on heikko ja naisen halujen vapaaksi päästäminen on koko yhteisön tuhon alkuvoima. Täysin toisenlaiseen kulttuuriin - kuten Suomeen - muuttaessaan on ihminen sitten täysin ymmällään, kun ei osaa tulkita ihmisten käyttäytymistä oikeasta viitekehyksestä. Vaan katselee sitä oman kulttuurinsa läpi, ja silloin esim.kuin aloittajan mies tulee lähes hulluksi vaimon mentyä mieshierojalle, kun on tottunut siihen, että siskot eivät edes kättele sukuun kuulumattomia miehiä. Täysin kaavutettu naiseus ja oma vaimo uimarannalla bikineissä, siitähän tulee hulluksi.

        Mutta ei silti pitäisi kenenkään naisen suostua ihmeellisiin käyttäytymisvaatimuksiin, jos ei sellaisiin suostuisi suomalaisenkaan miehen taholta. Se on vähän sama kuin, jos joku pieksäisi kepillä, ja sitten ei se muka sattuisi, kun pieksäjä pieksee muuten vaan tavan vuoksi eikä vahingoittamisen vuoksi. Mustelmia tulee kumminkin ja voi jopa kuolla.

        Ja mikä vielä pahentaa mustasukkaisuutta on se, että monissa muslimikulttuureissa ihmiset ovat kasvaneet kolektiiviseen kulttuuriin eikä yksilön oikeudesta ole niin väliä. Ovat itsekin tottuneet alistumaan isien ja veljiensä tahtoihin.


      • 123321
        ansaan joutunut kirjoitti:

        On toki kkulttuurilla vaikutusta, esimerkiksi se paholaiseen uskominen on varmasti kulttuurisidonnainen asia. Ja jotkut tavatkin joo, mutta enemmän olen sillä kannalla, että mustasukkaisuus ja kontrollointi ovat henkilökohtaista käyttäytymistä ja ilmenee suurin piirtein samanlaisena kulttuurista riippumatta.

        Ehkä islamilainen kulttuuri vielä värittää synkemmäksi mustasukkaisuutta, kun kulttuuriin kuluu miesten ylivaltaisuus, oikeus ylivaltaan, naisiin nähden. Silloin yksilö ehkä vähemmän pitää käyttäytymistään ei-toivottvana ja ns. sallii itselleen, oikeuttaa itselleen kontrolliin ja epäluuloon sekä syytöksiin. Jos on äidinmaidosta imenyt ajatuksen, että nainen on heikko ja naisen halujen vapaaksi päästäminen on koko yhteisön tuhon alkuvoima. Täysin toisenlaiseen kulttuuriin - kuten Suomeen - muuttaessaan on ihminen sitten täysin ymmällään, kun ei osaa tulkita ihmisten käyttäytymistä oikeasta viitekehyksestä. Vaan katselee sitä oman kulttuurinsa läpi, ja silloin esim.kuin aloittajan mies tulee lähes hulluksi vaimon mentyä mieshierojalle, kun on tottunut siihen, että siskot eivät edes kättele sukuun kuulumattomia miehiä. Täysin kaavutettu naiseus ja oma vaimo uimarannalla bikineissä, siitähän tulee hulluksi.

        Mutta ei silti pitäisi kenenkään naisen suostua ihmeellisiin käyttäytymisvaatimuksiin, jos ei sellaisiin suostuisi suomalaisenkaan miehen taholta. Se on vähän sama kuin, jos joku pieksäisi kepillä, ja sitten ei se muka sattuisi, kun pieksäjä pieksee muuten vaan tavan vuoksi eikä vahingoittamisen vuoksi. Mustelmia tulee kumminkin ja voi jopa kuolla.

        Ja mikä vielä pahentaa mustasukkaisuutta on se, että monissa muslimikulttuureissa ihmiset ovat kasvaneet kolektiiviseen kulttuuriin eikä yksilön oikeudesta ole niin väliä. Ovat itsekin tottuneet alistumaan isien ja veljiensä tahtoihin.

        "enemmän olen sillä kannalla, että mustasukkaisuus ja kontrollointi ovat henkilökohtaista käyttäytymistä "

        "Ehkä islamilainen kulttuuri vielä värittää synkemmäksi mustasukkaisuutta, kun kulttuuriin kuluu miesten ylivaltaisuus, oikeus ylivaltaan, naisiin nähden. Silloin yksilö ehkä vähemmän pitää käyttäytymistään ei-toivottvana ja ns. sallii itselleen, oikeuttaa itselleen kontrolliin ja epäluuloon sekä syytöksiin. Jos on äidinmaidosta imenyt ajatuksen, että nainen on heikko ja naisen halujen vapaaksi päästäminen on koko yhteisön tuhon alkuvoima."

        On hiukan vaikea seurata logiikkaasi. Kummallisella tavalla ensin vähättelet kulttuurin vaikutusta ja sitten tunnustat selvin sanoin ja monin esimerkein, että kulttuurin vaikutus on hyvin suuri (kuten esim. yllä olevassa lainauksessa). Totta kai yksilön käyttäytyminen on aina yksilön käyttäytymistä, mutta yksilön käyttäytyminen on aina myös kulttuurista käyttäytymistä. Hauki on kala (kuten kaikki kalat), mutta se on myös aivan kiistatta hauki.

        On tietenkin sellaisia asioita kuin temperamentti, jotka ovat synnynnäisiä ja lähtökohtaisesti kulttuurista riippumattomia, mutta niidenkin ilmenemismuotoihin vaikuttaa kulttuuri aivan ratkaisevasti.


      • ansaan joutunut
        123321 kirjoitti:

        "enemmän olen sillä kannalla, että mustasukkaisuus ja kontrollointi ovat henkilökohtaista käyttäytymistä "

        "Ehkä islamilainen kulttuuri vielä värittää synkemmäksi mustasukkaisuutta, kun kulttuuriin kuluu miesten ylivaltaisuus, oikeus ylivaltaan, naisiin nähden. Silloin yksilö ehkä vähemmän pitää käyttäytymistään ei-toivottvana ja ns. sallii itselleen, oikeuttaa itselleen kontrolliin ja epäluuloon sekä syytöksiin. Jos on äidinmaidosta imenyt ajatuksen, että nainen on heikko ja naisen halujen vapaaksi päästäminen on koko yhteisön tuhon alkuvoima."

        On hiukan vaikea seurata logiikkaasi. Kummallisella tavalla ensin vähättelet kulttuurin vaikutusta ja sitten tunnustat selvin sanoin ja monin esimerkein, että kulttuurin vaikutus on hyvin suuri (kuten esim. yllä olevassa lainauksessa). Totta kai yksilön käyttäytyminen on aina yksilön käyttäytymistä, mutta yksilön käyttäytyminen on aina myös kulttuurista käyttäytymistä. Hauki on kala (kuten kaikki kalat), mutta se on myös aivan kiistatta hauki.

        On tietenkin sellaisia asioita kuin temperamentti, jotka ovat synnynnäisiä ja lähtökohtaisesti kulttuurista riippumattomia, mutta niidenkin ilmenemismuotoihin vaikuttaa kulttuuri aivan ratkaisevasti.

        Selventämistä. Siis mustasukkaisuus ja mitä siitä seuraa käyttäytymisen tasolla:i kontrolli, epäileminen ja syyttely, väkivalta ja alistaminen, vaatimukset ym ja tunnekokemus: mustasukkaisen kokema sisäinen tuska, kun hän kuvittelee puolisonsa pettävän, hylätyksi tulemisen pelko jne. ovat universaalija. Ei ole niin tasavertaista yhteiskuntaa, etteikö siellä mustasukkaisua yksilöjä kasvaisi. Mustasukkaisuus on ensisijaisesti yksilön psyykkisen kehityksen ongelma (varhainen trauma kiintymyssuhteessa, huono itsetunto ja muut sisäiset mallit ja elämän myöhemmät kokemukset).

        Tätä alttiutta sitten värittää kulttuuri, ja pahimmillaan ruokkii sitä tosi paljon. Ja kaikkea kontrollia, joka siis näyttäytyy puolison omistus- ja määräilyhaluisuutena ei pidä tulkita mustasukkaisuudeksi! Ja tässä tulee varmaan nyt se kulttuurinen ero: moni suomalainen nainen tulkitsee (tässä nyt puhutaan siis arabimuslimeista) arabimiehensä vaatimukset (äkä puhu vieraille, älä käytä paljastavia vaatteita, älä tapaa eronneita ystäviäsi, älä mene baariin jne) mustasukkaisuudeksi - siis pelkästään mustasukkaisuudeksi. Se näyttää siltä ja tuntuu siltä, mutta se voi olla myös niitä miehen mielestä täysin normaaleja vaatimuksia normaalille vaimolle. Se voi olla sekä että. Tai pelkästään mustasukkaisuutta.

        Ongelma tulee siinä, että suomalainen nainen yrittää liikaa ymmärtää ja tulkita. Ja ratkaista ongelmaa sillä, että saisi miehensä luottamaan itseensä. Ja lulee sen mikä näyttäytyy mustasukkaisuutena olevan osoitus rakkaudesta.

        Tämä ei ole yksinkertainen asia. Ja siksi kai vaikuttaa siltä, että edellinen väite kumoaa jälkimmäisen. Sen kuitenkin olen huomannut, että usea arabimies täällä Suomessa on varsinainen kontrollihirmu ja koko ajan huolissaan vaimon käytöksestä. Ja naiset ymmärtävät liikaa, kunnes kaikki on pilalla.


      • EiSaaAntaaPeriksi

        Heh, noin se minunkin mieheni aluksi vaati, eli ei mieslääkäriä, ei varsinkaan mieshierojaa, ei saa puhua miehille töissä tai muuallakaan, miespuoliset kaverit pois facebookista jne.

        Höpönhöpöä, josta tuli muutama tosi iso riitakin. Päätin että en ala mieheni vuoksi eristämään itseäni miespuolisesta yhteiskunnasta, ja pikkuhiljaa ollaankin siinä pisteessä että facessa on niitä mieskavereita, mies oli itse mukana (käytävässä odottamassa) kun kävin miesgynekologin vastaanotolla, ja todellakin juttelen ja nauran miespuolisten työkavereiden kanssa siinä missä naistenkin kanssa!

        Kyllä se aika vaan auttaa monessa asiassa, kun täällä ovat ja elelevät, ja näkevät että tässä yhteiskunnassa miesten ja naisten kanssakäyminen on ihan normaalia, eikä kiellettyä ja tabu niinkuin hänen kotimaassaan.


      • prinses27

        Moi queen23 ois kiva vaihtaa ajatuksia mulla samanlainen tilanne.mistäpäin miehesi.


    • tiluliluliilulei

      "Oma arabini sanoi, että eurooppalaiset miehet ei naisistaan välitä tuon taivaallista, koska antavat näiden heilua puolialastomana julkisella paikalla, juoda ittensä kaatokänniin, flirttailla muille heti kun omalta ukolta silmä välttää."

      Tajuan toki etta olisi vastuutonta antaa 3-vuotiaan lapsen hillua puolialastomana julkisella paikalla, mutta voisi kuvitella etta aikuinen nainen osaa itse rajoittaa hillumistaan ja nakuiluaan. Eli siis tarvitse miehen antaa tai olla antamatta lupaa, tai silma kovana tarkkailla naisen holtitonta aivotonta poukkoilua.

      Mutta minulla onkin tasa-arvohompottaja europpalainen mies. Joten ilmankos hourailen taallakin ihan ilman valvontaa.

      • ei nakuilulle

        "Tajuan toki etta olisi vastuutonta antaa 3-vuotiaan lapsen hillua puolialastomana julkisella paikalla, mutta voisi kuvitella etta aikuinen nainen osaa itse rajoittaa hillumistaan ja nakuiluaan."
        Niinhän sitä VOISI kuvitella...
        Toisaalta, useimmiten ne miehet on tienneet minkälaisen kanssa ovat halunneet naimisiin jo silloin menovaiheessa... Parempi olla menemättä naimisiin, jos tietää, että samanlaisena tulee jatkumaan kuin alkoikin..!


      • Anonyymi

        Islam sentään kieltää alkoholin. Voisi suomalaiset ottaa oppia islamista. Muslimimiehissä ei ole juoppoja toisin kuin suomalaisissa.


    • mina taasen :-)

      Jos suomalaismies on mustasukkainen suomalaisista naisista hän on RASISTI ja huonon itsetunnon omaava.

      Ainoastaan ulkomaalaisilla miehillä on oikeus olla mustasukkaisia OMISTA ja OMISTAMISTAAN naisista. Tämähän on heidän ihana kulttuurinsa/uskontonsa/luonteensa?

    • Itsekin nainen

      Kulttuuri- ja uskontokysymys. Liittyy kunniakäsityksiin. Nainen on esine, joka omistetaan. Sitä ei jaeta muille. Siksi peittävä vaatetus ja jatkuva vahdinta, missä nainen liikkuu. Jos nainen rikkoo näitä vastaan -> miehen kunnia menee ja mies joutuu naurunalaiseksi oman yhteisönsä jäsenien silmissä. Niin kun tiedetään, kyseessä ei ole kaikkein tasa-arvoisimmat miehet, vaan nainen on alempiarvoisempi.

      Raasut naiset luulee sitä intohimoksi ja äärimmäiseksi rakkaudeksi, vaikka oikeasti kyseessä on vaan miehen kunnia ja omistamishimo :(

      • Habibti

        No jos se pelkästään kunniasta on kiinni, niin uskoisin, että mun mies ois valinnu jonkun toisen. :--) Hyväsydäminen kyllä oon, mutta menneisyys ei ollut mitään siveellisintä tai kunnillisinta, mitä vois toivoa. Joten uskon, että ihan rakkaudesta mut haluaa. Muuten varmaan valitsis jonkun kauniin arabitytön.


    • onneksijoohi

      "Kysymys EI pelkästää ole naisen tahdottomasta luonnosta ja miesten himoista - vaan paholaisen maanpäällä olosta. Paholainen haluaa sabotoida ihmisien elämän ja kuiskuttelee ihmisten korviin "harrasta heti seksiä, kun tilaisuus ihan kenen kanssa tahansa". Ja pahoisen voima on niin suuri, että hyveellisinkin sortuu. Joten sua hän valvoo koko ajan."

      Kuulostaa niin tutulta, jokainen kurdi ja arabimies jota olen erehtynyt edes tapailemaan on ajatellut juuri noin! On tietysti olemassa sellaisiakin naisia (tai lähinnä niitä nuorempia teinityttöjä ta muuten vaan erityisen hukassa olevia naisia) jotka suostuvat kenen tahansa kanssa olemaan, niin monet musumiehet ajattelevat sitten että kaikki naiset on Täysin samanlaisia vailla poikkeuksia! ja sellaisten ihmisten mieltä ei voi kukaan muuttaa vaikka olisi kuinka hyvä ja raitis tahansa, kokemusta on. Parasta vain heti pistää poikki ja unohtaa ylimustasukkainen mies, oli sitten minkä maalainen tahansa

    • Mika Häkkinen

      "Kuulostaa niin tutulta, jokainen kurdi ja arabimies jota olen erehtynyt edes tapailemaan on ajatellut juuri noin!"

      Oletko sä joku keräilijä? Tuo on just se asia, jota en voi käsittää, että tietyille naisille niitä miehiä vaan "sattuu" osumaan kohdalle kerta toisensa jälkeen. Mistään viidakkokuumesta (aavikkokuume?) ei tietenkään ole kyse tai fetissistä tai kiertopalkintona olosta tai kansallisesta itseinhosta tai mitään muutakaan millä joku voisi kuvitella olevan negatiivisia konnotaatioita, vaan ihan nyt sattumalta kerta toisensa jälkeen törmää kurdiin tai arabiin tai vaikkapa nigerialaiseen. Eihän nyt ainakaan missään Helsingissä voi edes sattumalta löytää suomalaista miestä, vaikka kuinka etsisi...

    • kunniakulttuuriko

      Tietysti täytyy olla keräilijä järki hoi? minkä sille voi etteivät suomalaiset uskalla lähestyä ulkona ja pyytää kahville? miksi täytyy olla pimeä baari ja pää täynnä viinaa että mies uskaltaa lähestyä? sitä minä en tiedä enkä ymmärrä ja kyllä olen mennyt treffeille jos joku mukavan oloinen mies on ehdottanut ja kansalaisuuteen katsmatta, tosin nykyään enää harvoin menen jos mies on muslimi ja vaikuttaa epämääräiseltä, koska en pidä islamin uskosta tällä tarkoitan en halua sitä itselleni ja teen sen heti selväksi.

      Kyllä niitä kiertopalkintonaisiakin riittää, siirtyvät mokumiehestä numero 1. lopulta mokumieheen numero 10. tai 50. tai 100. mutta sinä eivätkä nämä mokumiehetkään käsitä sitä etteivät Kaikki naiset ole se yksi ja sama jakorasia/kiertopalkinto. Sinä tavallaan tuet sitä samaa ajattelutapaa että treffeillä käyminen on väärin jos treffeille ei saisi mennä tietyn maalaisen miehen kanssa? niin tietäisitkö sinä Helsingistä sitten hyviä paikkoja joissa tutustua suomalaisiin miehiin jotka eivät riehu kännipäissä?

      ps. nigerialaista miestä minulla ei ole ollut, heh sinun mielestäsi varmaan "vielä" ei vaan olen kyllä jutellut nigerialaisten kanssa ja vaihdan sanaa kaikkien kanssa jotka haluavat jutella, mutta sehän ei tarkota sänkyyn hyppäämistä eilö

    • 8+4

      liekö kulttuuri vaikko äidin maidosta imetty - mutt sellaisia ne on. minun kaverini asuu maassaan,muslimi ihan puhtaasti ei käytä alkoholia kuten toiset, eikä polta piippua - urheilija (roppa siis KUNNOSSA, minunhan tulisi olla mustis), joten siinä mielessä ehkä jäävi. mutta huolehtii tuhottomasti jos olen täällä kotimaassa ulkona, niin hän "ole varovainen, kun ne miehet haluaa sinua" Nohuh huh! kaikkiko ne nyt juuri minua haluaa siellä ravintolassa :)

      mutta hänen maassaan kun olen 5krt/vuodessa, niin hyvin selvästi hän on sitä mieltä että ei voi luottaa arabimieheen. päivisin kuljen yksin tai ystävien kanssa, hänen ollessa töissä. mutta iltaisin ja iltaelämään lähdettäessä ei ole juurikaan muuta vaihtoehtoa kuin mennä kaksin. eipä sillä ilomielin lähdenkin hänen kanssa, oloni on silloin turvattu. kun on sattunut että hän on poistunut wc:hen niin jopas jo viereisestä pöydästä kaveri kipasee juttusille ja jättää puh.no. että näin! jotenkin skandinaavinaiset vetää niitä puoleen, itse on mustatukkainen ja iholta hyvin ruskea (johtunee tästä matkailusta) ja käytän aurinkolaseja (peitän taivaan siniset silmäni) mutta jotenkin ne tunnistaa.
      ja minua ei häiritse kaverini mustasukkaisuus tai sanoisinko paremmin huolehtiminen, heitä toisinaan huumorilla vastaan. jaksamista! anna mennä välillä toisesta korvasta ulos.

    • habibti

      Varmaan ihan kulttuuri oma luonne. Mun mies on ainakin tosi mustasukkanen musta. Ja juurikin kutsuu, että oon hänen oma ja mun vartalo kuuluu vaan sille. Mutta niin hänkin on mun oma. :--)

      Poikakavereita mulla ei tietenkään saa olla, mutta sen johdosta ei hänelläkään saa tyttökavereita olla. Pukeutuessa noudatan hänen toivettaan, etten pukeudu liian paljastavasti, kuitenkin ihan oman makuni mukaisesti.

      Joskus tulee riitaa, kun ollaan molemmat hassuista asioista mustasukkaisia, mutta pääsääntöisesti ei haittaa. Tykkään vaan, kun joku välittää noin paljon.

      • 3+9

        "Poikakavereita mulla ei tietenkään saa olla, mutta sen johdosta ei hänelläkään saa tyttökavereita olla."

        Ankeaa.


      • Anonyymi

        Naiset voisi opetella olemaan pukeutumatta paljastavasti. En ole koskaan ymmärtänyt miksi mies sallii naisensa pukeutua kuin ilotyttö. Islamissa nämä pukeutusmissäännöt suojaa tyttöjä ulkonäköpaineilta, joista moni länsimaalainen tyttö kärsii kun media tursuaa Kim Kardashianin kaltaisia naisia. Ei ole ihme miksi syömishäiriöt lisääntyy.


    • Tulppaanikimppu

      Kuinka niin ankeaa? Jokainenhan itse päättää haluaako jostain luopua suhteen takia. Oma elämäni ei ankeaa ole, koska mulla ei ole miespuolisia ystäviä. Se on heidän kulttuurissaan normaalia, että eri sukupuolta olevien kanssa ei hengailla, kavereita saa olla, kunhan ovat samaa sukupuolta. Etenkin naimisiin menon jälkeen se on goodbye vastakkaista sukupuolta oleville kavereille. Tästä aiheesta keskustelimme mieheni kanssa jo suhteen alkumetreillä ja mulle se ei ongelmaa tuota, eihän mulla oikeestaan edes ole miehiä ystävinä ja nekin puolitutut keitä on, niin ei ole mikään ongelma heistä "luopua". Eikä uusia miesystäviä edes tee mieli hommata, olen yhden miehen nainen, oli se sitten arabi tai oikea härmäläinen.

    • Vielä yksi

      Tulppaanikimppu, halusin kommentoida koska kulttuurin luonteen osuus mustasukkaisuuteen (/kontrollointiin/mihin sitten lieneekään) oli jo käsitelty, mutta tätä mun juttua ei, omasta mielestäni.
      Sanoisin että on niinkin, että puolison kunnioitus muuten vaikuttaa paljon siihen, onko luottamuksen tunne vai ei.
      Mun mielestä aviopuolisoiden välinen kunnioitus (tai myöskään toisen ihmisen kunnioitus ihmisarvon vuoksi) ei ole suomalaisille itsestäänselvyys - pitäisi tottakai olla.
      On vähän vaikea selittää tarkemmin mistä puhun, tuosta tuskin pääsee vielä kärryille...
      Tarkoitan, puolison tulisi aina, joka hetki, tuntea että kukaan ei mene hänen edelleen. Vaimona haluan ensi sijassa hyvää miehelleni. En tee tahallista "huomionhakua", en pyri sitomaan häntä itseeni tekemällä hänet mustasukkaiseksi ("näätsä miten noi miehet kuolaa mun perään!!"). Jos ilmaisen, että en muita tarvitse ja sen minkä teen, teen että olisimme onnellisesti yhdessä, ei hänelläkään ole tarvetta alkaa laatimaan rajoitteita elämälleni. Toki minun tulee vaatia myös häneltä sama kunnioitus itseäni kohtaan. (Jos ei tajua vaatia, se on voi voi!)
      Tämä ei tarkoita että pitäisi kaikki harrastukset jättää ja aina käyttää pelkkää kaapua, ei tosiaankaan! Tarkoitus on vaan, että eletään elämämme 1) onnellisina ja 2) yhdessä, onnellisina yhdessä. Luottamus antaa vapautta!
      Sama siis koskee sekä moku- että ihan supisuomalaisia pareja. On kummallista, miten niin useat käyttäytyvät kuin kaikkein lähimpiä ihmisiä tarvitsisi ottaa huomioon kaikkein vähiten!
      Ehkäpä sinäkin saattaisit innostua Leo Buscaglian kirjasta "Syntynyt rakastamaan: mietteitä rakkaudesta". Tätä on mukavaa lukea vaikka oman kullan kanssa yhdessä ;))

    • Elämääeisenenempää..

      Nimimerkiltä "ansaan joutunut" ihan helevetin hyviä kirjoituksia, jotka kannattaa lukea ajatuksella!!

      Heti tuli mieleen, että ONNEKSI en itse suostunut noudattamaan oman mieheni "toivomuksia" jotka hiljalleen alkoivat muuttua käskyiksi. Siis just näitä paljastavaan pukeutumiseen, kaverimiehiin, muille miehille puhumiseen ja hymyilemiseen, kavereistani eristämiseen (kaikki oli muka juoppoja, narkkareita, huoria tai muuten vaan tyhmiä) ym liiittyviin asioihin.

      Alkuun puoli vuotta, tai ehkä vuosi, meni niin että halusin olla mieliksi ja kokeillakin tuota toisentyyppistä elämää muslimin naisena, mutta pikkuhiljaa alkoi otsalohkoa kiristää kaikenlainen puuttuminen asioihin, jotka tässä yhteiskunnassa on ihan normaaleja. Oikeasti v*tutti, kun tulin töistä tai kaupasta kotiin, ja mies sieltä sohvalta kääntyi katsomaan ja kommentoimaan jotain tyyliin "olitko sä NOISSA vaatteissa ulkona" tai "jaahas, halusit taas näyttää rintojasi muillekin" tai jotain muuta typerää ja ahdistavaa. Pitkään nielin kitkerät kommenttini, tai aloin puolustella itseäni ("eihän nää vaatteet ny mitään paljastavia oo", "miten niin muka paljastan rintojani" jne), mutta tulihan se päivä kun kuppi meni nurin ja huusin ja sätin miestäni typerästä kyttäilystä ja aiheettomasta mustasukkaisuudesta. Riitelimme lähes päivittäin varmaan pari-kolme viikkoa, kun tein selväksi että saatans vieköön puen päälleni mitä tykkään, puhun ja hymyilen kenelle tykkään, (esim duunissa on pakkokin) eikä mikään niistä tarkoita että olisin iskemässä muita tai edes kiinnostunut muista miehistä. Kävimme tosi TOSI lähellä eroakin, mutta ilmeisesti mieheni rakastaa minua ihan tosissaan (kuten minäkin häntä) koska alkoi pikkuhiljaa ymmärtää, ettei kaveriporukat, miespuoliset työkaverit ja kaverit, pukeutumiseni tai mikään muukaan muuta tunteitani häntä kohtaan. Päinvastoin se kontrollointi ja vahtiminen olisi erottanut meidät lopullisesti!

      Kyllähän miestäni edelleen hiukan vaivaa etenkin kesäaikaan avoimempi pukeutuminen, iloinen luonteeni ja se että juttelen ja nauran herkästi myös muiden ihmisten (etenkin miesten) läsnäollessa, mutta eipä tuo enää katsele paheksuen, huomauttele tai pidä ristikuulusteluja niin kuin joskus ennen. Käymmehän yhdessä rannallakin, eikä sano biksuista enää mitään! Kaipa hän tajusi silloin sen riitaisan kautemme aikana, kun näki etten pelleile, vaan tein selväksi että saa lähteä jatkamaan omillaan jos asiat ei muutu, että parempi antaa periksi, koska todella haluaa kanssani elää. Olen todennäköisesti myös jo voittanut hänen luottamuksensa, koska en todellakaan ole ikinä antanut aihetta mustasukkaisuuteen tai epäilyihin. Ja kun SAAN tehdä mitä haluan, niin enää ei ole tarvetta uhmailla, eikä tule turhia riitoja. Pian tapahtuu sekin, mistä en pari vuotta sitten olisi uskaltanut uneksiakaan, eli matkustan ulkomaille ilman häntä. Aikoohan hänkin käydä jälleen kotimaassaan. Minä perustelin että epäreilua jos sä pääset reissuun ja mä en, ja homma oli sillä selvä. Minä kun en hänen kotimaahansa aio mukaan lähteä. Siellä ei rannalla maattaisi ja vietettäisi lomaa sanan varsinaisessa merkityksessä... :)

      Parilla kaverillani on myös ulkomaalainen mies (muslimi) ja he ovat kertoneet samaa, että alkuun oli sitä-sun-tätä sääntöä, vahtimista jne, mutta kun muutama vuosi yhteiseloa on takana, niin mies alkaa luottaa, ja pikkuhiljaa sitä eletään niin kuin kuka tahansa pariskunta. Ei toki mene kaikilla niin, mutta sitten pitääkin alistua niihin sääntöihin, tai juosta karkuun ja lujaa.

    • huivivaiei

      Hyvä ketju luettavaksi sekä kommentoitavaksi. Sattumoisin törmäsin tähän ja saahan täältä niitä vastauksia asioihin joita en ole tiennyt.

      • Raaka Watson

        Mikä pointti on nostaa vanha keskustelu ylös?

        Seuraa palstaa niin huomaat että erityisesti musliminpatjat selittävät kaikki mahdolliset huonot puolet muslimeissa parhain päin.

        On täysin käsittämätöntä että naiset hyväksyvät muslimeilta miltei mitä tahansa, no Kalellahan on tähän oma teoriansa, mitä eivät kuunapäivänä hyväksyisi suomalaiselta mieheltä.

        Faktaa on se että suhteen paras hetki on silloin kun se alkaa, siitä alkaa alamäki ja toisilla se on loivempi ja toisilla se on jyrkempi. Yleensä muslimien kanssa taitaa olla enemmänkin kyse vapaasta pudotuksesta, mutta patjat pitävät kiinni kynsin hampain.

        Ymmärrän että käy egolle jos joutuu myöntämään että on ryssinyt, mutta useinmiten olisi kaikille osapuolille parasta jos patjat sen tekisivät.

        Toisaalta ymmärtää myös sen että jos eroaa muslimista on vaikea saada aikaan pysyvää suhdetta ihmisen kanssa. Ei normimies katso naista joka on niin tyhmä että on mennyt suhteeseen kivikaudella elävän olennon kanssa.


    • Jemmila

      Totta mikä totta.Näin kertoo Watson ja oikein kertoo.See on kivikaudelta.
      Muuten Suomi mimmit kerron teille että muslimi miehissä ehkä kannataa katsoa menneisyydä.Tarkoitan sitä että missä perustellä on Suomen ihminen joutunut.Paljot ulkomaalaiset elää ennen katulla vuosia niin siellä kuin tuolla.Ehkä avioliitto ei menestyy näin että mies saa vaan naimisiin jonkun kanssa.Lämmin huone ei riittää siihen.Riittä see sen verran että aikaa menneisyytä mietiä.
      Ja mitä siitä seuraa- kostoo vaimolleen
      Olen itsekin ulkolainen ja tullut rakkauden kauttaa tähään maahan.Vaikka olenkin eronnut kuintenkin tervellä pohjalla.Siksi että meillä molemilla olit omassa maassa kotit- oikeat kotit.

    • Anonyymi

      Njaa, kulttuurissa on että naisoletettu on omaisuutta, samalla tavalla kun lampaat jotka myös sopii harjoitteluun!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe