Hei, mainosten mukaan uusi Volvo v60 hybridi kuluttaa 1,9 litraa satasella. Voiko tuo pitää paikkansa?
Nimittäin sama uutinen kertoi, että valmistavat autoa vain tuhat kappaletta vuonna 2013, ja Suomeen niistä tulee vaivaiset 35. Jos auto on noin hyvä, eikö sitä pitäisi valmistaa heti alkuun miljoona kpl. Mikä juttu tässä oikein on? Onko samaa kökköä kuin Volvon Bi-fuel, joka haudattiin vähin äänin muutama vuosi sitten...
Keneltä Volvo muuten ostaa hybridi-järjestelmän?
Volvo v60 hybridi
38
14772
Vastaukset
- 2.4 STW
Mainostekninen ja laskennallinen juttu. Kyseessä on auto mitä voi ladata myös verkkosähköllä. Jos verkkosähköllä ei lataa niin kulutus on jossain tavallisen Volvodieselin luokassa tai isompi.
Jos verkkosähköllä pääsee latailemaan niin kulutus tietysti pienenee.- lisäys
Lakennallisuus koskee vain Volvon hybridiä, Plug in Priuksen kulutus on se mikä on ilmoitettu?
- Setä S
lisäys kirjoitti:
Lakennallisuus koskee vain Volvon hybridiä, Plug in Priuksen kulutus on se mikä on ilmoitettu?
Nyt toivoisin täsmennystä, mikä "laskennallisuus" tarkoittaa?
- lisäys
Setä S kirjoitti:
Nyt toivoisin täsmennystä, mikä "laskennallisuus" tarkoittaa?
Kysy 2.4 STW:ltä, se tietää kun kerran käytti ekana moista sanaa.
- nafta-sähkömies
tarkoittaa volvon tapauksessa sitä että voit ajaa seinästä akkuun ladatulla virralla sähköautona jotain 30 ehkä 60 kilometriä, ei kuitenkaan koko 100 kilometriä.
tällöin kulutukseksi tulee se normin mukaisesti poltettu pari litraa naftaa...tilanne kuitenkin tulee karuksi siinä vaiheessa kun ajetaankin vielä seuraava sata kilometriä lataamatta akkua, tällöin toimitaan siten sekä ladataan akkua että siirretään autoa, ja kulutus pyöriikin jossain 7 litran paikkeilla/100km- Prius plug in
Toyotan kohdalla taas kaikki ilmoitetut asiat pitävät paikkansa vaikka maailman tappiin. Kulutus 2,8l/100km, 9 turvatyynyä, halvimmat ylläpito- ja käyttökulut, ylivoimainen laatu. Mitä ikinä keksit superlatiivejä, kaikki käy Toyotaan. Toyota on maailman keikkein eniten ostetuin hybridi.
- Setä Salama
Prius plug in kirjoitti:
Toyotan kohdalla taas kaikki ilmoitetut asiat pitävät paikkansa vaikka maailman tappiin. Kulutus 2,8l/100km, 9 turvatyynyä, halvimmat ylläpito- ja käyttökulut, ylivoimainen laatu. Mitä ikinä keksit superlatiivejä, kaikki käy Toyotaan. Toyota on maailman keikkein eniten ostetuin hybridi.
Onko todellakin niin, että Volvo laskee hybridin kulutuksen eri tavalla kuin Tojota? Onko tuosta jokin lehtijuttu tai vastaavaa?
Ja keneltähän Volvo mahtaa ostaa tuon hybridijärjestelmänsä? En oikein usko, että on Volvon itsensä, kun ostavat moottoreitakin? - nafta-sähkömies
Setä Salama kirjoitti:
Onko todellakin niin, että Volvo laskee hybridin kulutuksen eri tavalla kuin Tojota? Onko tuosta jokin lehtijuttu tai vastaavaa?
Ja keneltähän Volvo mahtaa ostaa tuon hybridijärjestelmänsä? En oikein usko, että on Volvon itsensä, kun ostavat moottoreitakin?aina kun kyseessä on plug-in eli seinästä ladattava, euro-kulutus lasketaan: sähkö seinästä polttoaine, jotta päästään se sata kilomeriä, se mitä auto kuluttaa todellisuudessa riippuu ihan kuljettajasta ja olosuhteista.
joskus oli joku juttu hybridi-projektista volvon ja ABB:n kesken, mutta minulla ei ole tietoa onko tämä sen
tuo "prius plug in'in" purkaus on vaan tarkotettu mollaamiseen - ironiaa ja sarkasmia
Setä Salama kirjoitti:
Onko todellakin niin, että Volvo laskee hybridin kulutuksen eri tavalla kuin Tojota? Onko tuosta jokin lehtijuttu tai vastaavaa?
Ja keneltähän Volvo mahtaa ostaa tuon hybridijärjestelmänsä? En oikein usko, että on Volvon itsensä, kun ostavat moottoreitakin?Sitä se on!
- seurailija
ironiaa ja sarkasmia kirjoitti:
Sitä se on!
jostakin syystä se vaa kohdistuu erityisesti toyotan...mutta myös muiden japanilaisfirmojen tuotteisiin/faneihin,
täällä eurolandiassa kun pitäisi vaan ajaa sillä raksuttavalla ja savuttavalla nokivasaralla, toki niissä nykyisin on tehoja, muttä myös ongelmia - vinoilu paikallaan
seurailija kirjoitti:
jostakin syystä se vaa kohdistuu erityisesti toyotan...mutta myös muiden japanilaisfirmojen tuotteisiin/faneihin,
täällä eurolandiassa kun pitäisi vaan ajaa sillä raksuttavalla ja savuttavalla nokivasaralla, toki niissä nykyisin on tehoja, muttä myös ongelmiaJa paras asiantuntemus ei-japanilaisfirmojen tuotteista löytyy juuri teiltä japanilaisfirmojen tuotteita fanittavilta peeloilta. Tyrkytättekin asiantuntemustanne hyvin hanakasti kuten sinäkin nyt.
- Avesti
vinoilu paikallaan kirjoitti:
Ja paras asiantuntemus ei-japanilaisfirmojen tuotteista löytyy juuri teiltä japanilaisfirmojen tuotteita fanittavilta peeloilta. Tyrkytättekin asiantuntemustanne hyvin hanakasti kuten sinäkin nyt.
Ihme ettet kuitenkaan vastannus aloittajan kysymykseen kun tiedät asiasta kaiken. Vinoilu voi olla paikallaan mutta vain sinulle.
- seurailija
vinoilu paikallaan kirjoitti:
Ja paras asiantuntemus ei-japanilaisfirmojen tuotteista löytyy juuri teiltä japanilaisfirmojen tuotteita fanittavilta peeloilta. Tyrkytättekin asiantuntemustanne hyvin hanakasti kuten sinäkin nyt.
ai :0 ... sekö on ei oo sitten oman jutun tyrkyttämistä, kun täällä toyota-palstalla tullaan kokoajan "opettaa" että "miksi ajatte noilla tyhmillä" patteri-autoilla" kun voisitte ajaa tehokkailla (eurooppalaisilla)dieseleillä..." saman on monessa muussakin asiassa kuten ajo-ominaisuuksissa, mutta ei siitä nyt sen enempää
- "opetusta"
seurailija kirjoitti:
ai :0 ... sekö on ei oo sitten oman jutun tyrkyttämistä, kun täällä toyota-palstalla tullaan kokoajan "opettaa" että "miksi ajatte noilla tyhmillä" patteri-autoilla" kun voisitte ajaa tehokkailla (eurooppalaisilla)dieseleillä..." saman on monessa muussakin asiassa kuten ajo-ominaisuuksissa, mutta ei siitä nyt sen enempää
"täällä toyota-palstalla"
Tojopeelo on ominut hybridi- ja sähköautopalstan toyotapalstaksi.
Tarvitset näköjään "opetusta" edelleenkin! - Pysytään asiassa
Prius plug in kirjoitti:
Toyotan kohdalla taas kaikki ilmoitetut asiat pitävät paikkansa vaikka maailman tappiin. Kulutus 2,8l/100km, 9 turvatyynyä, halvimmat ylläpito- ja käyttökulut, ylivoimainen laatu. Mitä ikinä keksit superlatiivejä, kaikki käy Toyotaan. Toyota on maailman keikkein eniten ostetuin hybridi.
Eipä tuo prius pärjännyt tuossa EcoTourissakaan: http://www.autoliitto.fi/?x20043=3769361
- seurailija
"opetusta" kirjoitti:
"täällä toyota-palstalla"
Tojopeelo on ominut hybridi- ja sähköautopalstan toyotapalstaksi.
Tarvitset näköjään "opetusta" edelleenkin!no joo, väärin kirjoitin...kun täällä(piti lisätä tähän väliin "ja") toyota-palstalla tullaan kokoajan...
on herkässä kun yhdestä "ja" sanasta pitää nostaa tommonen äläkkä, sitäpaitsi kenellä muulla valmistajalla kummonen kokemus aiheesta...
etkä sitten kommentoinut muuta osaa tekstistä...miten on, pitääkö se olla sitten "puhdas" ja "tehokas" nokivas...eiku diesel?!
ps. ja tuu iha vapaasti opettaa - e-kosti
Pysytään asiassa kirjoitti:
Eipä tuo prius pärjännyt tuossa EcoTourissakaan: http://www.autoliitto.fi/?x20043=3769361
tuota pihistely kisaa on turha laittaa esimerkiksi, sillä siihen priuksella osallistunut pari, tai siis kuljettaja, ajoi autoa mahdollisimman väärin, joko tahallaan tai taitamattomuuttaan
- hyrbiid
seurailija kirjoitti:
no joo, väärin kirjoitin...kun täällä(piti lisätä tähän väliin "ja") toyota-palstalla tullaan kokoajan...
on herkässä kun yhdestä "ja" sanasta pitää nostaa tommonen äläkkä, sitäpaitsi kenellä muulla valmistajalla kummonen kokemus aiheesta...
etkä sitten kommentoinut muuta osaa tekstistä...miten on, pitääkö se olla sitten "puhdas" ja "tehokas" nokivas...eiku diesel?!
ps. ja tuu iha vapaasti opettaatälläistä evoi olla sitten kun koko suomenkansalaisuutta täällä yrittää valistaa.
- takaisinkutsumestari
e-kosti kirjoitti:
tuota pihistely kisaa on turha laittaa esimerkiksi, sillä siihen priuksella osallistunut pari, tai siis kuljettaja, ajoi autoa mahdollisimman väärin, joko tahallaan tai taitamattomuuttaan
ja taas Toyotaa syrjitään ja vääristellään vai tuntuukohan sokeasta uskovaisesta vain niin?!?!?
- 0håẗrdfdåp
takaisinkutsumestari kirjoitti:
ja taas Toyotaa syrjitään ja vääristellään vai tuntuukohan sokeasta uskovaisesta vain niin?!?!?
Ei Priuksella ole saumaa pätkällä dieseleille kun ajetaan 100km/h nopeuksia. Mikäli ajetaan max. 60-70km/h alueella niin silloin osaava kuski laittaa dieseleille hybridillä kampoihin. Pulse & glide tekniikalla Prius kuluttaa 3,5l/100km lukemia.
On totta että Prius vaatii kuljettajalta osaamista, jotta se menee luvattuihin kulutus arvoihin, dieselissä riittää että pitää vain vauhdin tasaisena.
Miksi ekokisaa ei ajeta myös taajamaympäristössä?
Siellä Prius pieksee kulutuksessa V70 dieselit yms. mennen tullen. Auto kannattaa valita käyttötarpeen mukaan. Prius ei ole ykkösvalinta jos ajelee pitkiä pätkiä motaria jatkuvasti. Taajaama-ajossa Prius on kuitenkin lyömätön. MOT. - tojo kusettaa aina
Setä Salama kirjoitti:
Onko todellakin niin, että Volvo laskee hybridin kulutuksen eri tavalla kuin Tojota? Onko tuosta jokin lehtijuttu tai vastaavaa?
Ja keneltähän Volvo mahtaa ostaa tuon hybridijärjestelmänsä? En oikein usko, että on Volvon itsensä, kun ostavat moottoreitakin?> Onko todellakin niin, että Volvo laskee hybridin kulutuksen eri tavalla kuin Tojota?
On totta. Toiloota oli saanut peräti 2 hypetysautoa (Auris ja Prius) HS:n julkaisemalle "pahimmat normikulutuksilla huijaukset TOP10" –listalle! Todelliset kulutukset jopa 40 % normikulutuksia suurempia...
Siis hypetysautoihin pätee ihan sama kuin muihinkin - mitä pienempi normikulutus, sitä suurempi ero luvatun ja todellisen kulutuksen välillä. Ja toilootan lupauksissa tuppaa välillä olemaan reilusti ilmaa. Muistammehan japaninhevosvoimat, turvatyynyjen määrällä kikkailun jne. - Äippäs
tojo kusettaa aina kirjoitti:
> Onko todellakin niin, että Volvo laskee hybridin kulutuksen eri tavalla kuin Tojota?
On totta. Toiloota oli saanut peräti 2 hypetysautoa (Auris ja Prius) HS:n julkaisemalle "pahimmat normikulutuksilla huijaukset TOP10" –listalle! Todelliset kulutukset jopa 40 % normikulutuksia suurempia...
Siis hypetysautoihin pätee ihan sama kuin muihinkin - mitä pienempi normikulutus, sitä suurempi ero luvatun ja todellisen kulutuksen välillä. Ja toilootan lupauksissa tuppaa välillä olemaan reilusti ilmaa. Muistammehan japaninhevosvoimat, turvatyynyjen määrällä kikkailun jne.Kyllä mua sitten kiukuttaa Toyotan ylivoima!
Kun puhutaan vähän vievistä autoista, ovat %-määräiset erot suuria. Litra määräisissä kulutuksissa ei sitten niin suurta eroa olekkaan. Toteutuneen ja ilmoitetun välille tulekkaan.
Hybrid on helppo saada viemään 100% luvattua enemmän. Poljetaan vaan kaasua ja jarrua vuoron perään. Siinä on sitten jutun juurta juunaksille kuinka paljon enemmän hybrid vie. Vaikka kyse on pelkästään osaamattomuudesta käyttää autoa oikein.
Helpottiko muuten kiukkusi? - vammaiset kuskit
Äippäs kirjoitti:
Kyllä mua sitten kiukuttaa Toyotan ylivoima!
Kun puhutaan vähän vievistä autoista, ovat %-määräiset erot suuria. Litra määräisissä kulutuksissa ei sitten niin suurta eroa olekkaan. Toteutuneen ja ilmoitetun välille tulekkaan.
Hybrid on helppo saada viemään 100% luvattua enemmän. Poljetaan vaan kaasua ja jarrua vuoron perään. Siinä on sitten jutun juurta juunaksille kuinka paljon enemmän hybrid vie. Vaikka kyse on pelkästään osaamattomuudesta käyttää autoa oikein.
Helpottiko muuten kiukkusi?Kasvattaa se huono ajotyyli muidenkin autojen kulutusta.
Toki se on mahdollista, ellei jopa väistämätöntä, että toilootalla ajavat ovat keskimääräistä tyhmempiä / osaamattomampia kuskeja, jotka sitten noita typeryyksiä tekevät. Ei toilootaan päädy ne, jotka jotain tekniikasta ymmärtävät ja osaavat autoltaan jotain muutakin vaatia kuin että sitä on HS tai naapurin setä kehunut.
Näkeehän tämän, valitettavasti, liikenteessäkin. Ajonopeudet taajamassa rajoitus 30...20, mutta moottoritiellä tyydytään 70-90 nopeuksiin, omalla kaistalla pysyminen on ylivoimaisen vaikeaa jne. - okimjnhgbfdcxs
vammaiset kuskit kirjoitti:
Kasvattaa se huono ajotyyli muidenkin autojen kulutusta.
Toki se on mahdollista, ellei jopa väistämätöntä, että toilootalla ajavat ovat keskimääräistä tyhmempiä / osaamattomampia kuskeja, jotka sitten noita typeryyksiä tekevät. Ei toilootaan päädy ne, jotka jotain tekniikasta ymmärtävät ja osaavat autoltaan jotain muutakin vaatia kuin että sitä on HS tai naapurin setä kehunut.
Näkeehän tämän, valitettavasti, liikenteessäkin. Ajonopeudet taajamassa rajoitus 30...20, mutta moottoritiellä tyydytään 70-90 nopeuksiin, omalla kaistalla pysyminen on ylivoimaisen vaikeaa jne.Kasvattaa se muidenkin autojen kulutuksia kyllä, mutta suurin % kasvu on helpoin saada aikaan vähiten kuluttavalle autolle.
Priuksen hybridijärjestelmä poikkeaa melkoisesti tavallisen bensa / diesel auton tekniikasta. Priuksen järjestelmän toiminnan riittävän syvällisesti ymmärtävät pääset jopa alle luvattujen kulutusten. Tämä ei toimittajilta yms. kokeilijoilta helposti onnistu, varsinkaan jos ei autotekniikan ymmärrys muutenkaan oikein riitä.
Prius on siis auto, joka todella palkitsee osaavan kuljettajan. Toisin kuin diesel moottorinen auto joka kuluttaa lähes saman, ajoi sillä maantiellä lähes miten tahansa.
Väitän että monet Toyota kuskit ovat varsin hyvin tietoisia autotekniikasta, eivätkä sen vuoksi mitään euro vikapesää ottakkaan murheikseen. - Prius hörjöjen uni
0håẗrdfdåp kirjoitti:
Ei Priuksella ole saumaa pätkällä dieseleille kun ajetaan 100km/h nopeuksia. Mikäli ajetaan max. 60-70km/h alueella niin silloin osaava kuski laittaa dieseleille hybridillä kampoihin. Pulse & glide tekniikalla Prius kuluttaa 3,5l/100km lukemia.
On totta että Prius vaatii kuljettajalta osaamista, jotta se menee luvattuihin kulutus arvoihin, dieselissä riittää että pitää vain vauhdin tasaisena.
Miksi ekokisaa ei ajeta myös taajamaympäristössä?
Siellä Prius pieksee kulutuksessa V70 dieselit yms. mennen tullen. Auto kannattaa valita käyttötarpeen mukaan. Prius ei ole ykkösvalinta jos ajelee pitkiä pätkiä motaria jatkuvasti. Taajaama-ajossa Prius on kuitenkin lyömätön. MOT.mahtavat verrokit v70 ja Prius.
- åpokihygtf
Prius hörjöjen uni kirjoitti:
mahtavat verrokit v70 ja Prius.
Jos avaat ylempänä olevan linkin, niin voit havaita että V70 voitti Eko tourilla:
"Tapahtuman kovimmasta tuloksesta vastasi Autoliiton puheenjohtaja Martti Merilinna kartanlukijanaan Tekniikan Maailman toimittaja Hannu Ahonen. Volvo V70 1.6 DRIVellä ajanut parivaljakko tarvitsi matkalla ainoastaan vajaat 3,5 litraa dieseliä sataa kilometriä kohden. Tulos on perheautolle erinomainen."
Eikö se ole sitten hyvä vertailukohta Priukselle? - sähköohjaus
Prius plug in kirjoitti:
Toyotan kohdalla taas kaikki ilmoitetut asiat pitävät paikkansa vaikka maailman tappiin. Kulutus 2,8l/100km, 9 turvatyynyä, halvimmat ylläpito- ja käyttökulut, ylivoimainen laatu. Mitä ikinä keksit superlatiivejä, kaikki käy Toyotaan. Toyota on maailman keikkein eniten ostetuin hybridi.
Joo se prius on tehty jenkkeihin suburban ympyröihin. Ohjaus on tosi surkea suunnanarvontajärjestelmä talviliukkailla,ei voi volvoon 4wd verrata samalla viikolla.eli tojossa on surkea suuntavakavuus, kokeile sössössä menopaluu Kuopioon...
- kitkoil
Prius plug in kirjoitti:
Toyotan kohdalla taas kaikki ilmoitetut asiat pitävät paikkansa vaikka maailman tappiin. Kulutus 2,8l/100km, 9 turvatyynyä, halvimmat ylläpito- ja käyttökulut, ylivoimainen laatu. Mitä ikinä keksit superlatiivejä, kaikki käy Toyotaan. Toyota on maailman keikkein eniten ostetuin hybridi.
Meillä hybridi toyoyta rav 2016 ja kuluttaa huomattavasti enemmän bensaa kuin entinen perusbensa rav joka vei 7-8,6 l 100/km tämä sähköauto melkein vie akkujen lopputtua 15 l /100km
- Anonyymi
Prius plug in kirjoitti:
Toyotan kohdalla taas kaikki ilmoitetut asiat pitävät paikkansa vaikka maailman tappiin. Kulutus 2,8l/100km, 9 turvatyynyä, halvimmat ylläpito- ja käyttökulut, ylivoimainen laatu. Mitä ikinä keksit superlatiivejä, kaikki käy Toyotaan. Toyota on maailman keikkein eniten ostetuin hybridi.
Japanilaisten autojen kulutus vaikuttaa todellista pienemmältä, koska niiden nopeus- ja matkamittari näyttää aina liikaa. Kyllähän eurooppalainenkin auto menee pienellä polttoaineella, jos ajaa liikenteen tukkona alinopeutta ja luulee ajaneensa pitemmästi kuin oikeasti onkaan. Nauratti kun Arttu Harkki testasi näitä japsihybridejä ja ajoi saman reitin kaupunkiajoa useilla eri autoilla. Tankille mennessä hän laski kulutuksen matkamittarin mukaan ja yllätys yllätys: ajettu matka piteni japsikaaralla ajettaessa, eli kulutus ja päästöhuijausta tehdään Japaniassa nopeus- / matkamittaria virittämällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japanilaisten autojen kulutus vaikuttaa todellista pienemmältä, koska niiden nopeus- ja matkamittari näyttää aina liikaa. Kyllähän eurooppalainenkin auto menee pienellä polttoaineella, jos ajaa liikenteen tukkona alinopeutta ja luulee ajaneensa pitemmästi kuin oikeasti onkaan. Nauratti kun Arttu Harkki testasi näitä japsihybridejä ja ajoi saman reitin kaupunkiajoa useilla eri autoilla. Tankille mennessä hän laski kulutuksen matkamittarin mukaan ja yllätys yllätys: ajettu matka piteni japsikaaralla ajettaessa, eli kulutus ja päästöhuijausta tehdään Japaniassa nopeus- / matkamittaria virittämällä.
Vanha keskustelu, mutta vastaan silti. Autoissa on nykyään elektronisesti ohjattu mittaristo, vaikka siinä olisi viisarit. Ajotietokone tietää todellisen nopeuden ja matkan, mutta näytettävää nopeutta vääristetään tahallaan, jotta nopeusmittari saadaan näyttämään liikaa EU-säädösten mukaisesti. Samaa vääristystä ei tarvitse tehdä matkamittarille.
Tekniikan Maailman koeajoraporteissa ja vertailuissa kerrotaan koeajoauton matkamittarin virhe. Esim. uuden 2019 mallin Corolla Hybridin matkamittarin virhe on 0,3 % siten, että matkamittarin näyttäessä 100 km, niin auto on kulkenut 100,3 km. Tästä seuraa, että todellinen polttoaineenkulutus on siis pienempi kuin tankkauksista matkamittarin mukaan laskettu.
Samassa vertailussa olleen Skoda Octavian matkamittari näyttää 0,8 % liian vähän. Kun mittariin on tullut 100 km, niin auto on kulkenut vasta 99,2 km. Skodan todellinen kulutus on siis isompi kuin tankkauksista matkamittarin mukaan laskettu kulutus.
Toyotan matkamittarin virhe on pienin kyseisessä viiden auton testijoukossa (Ford 2,1%, Kia 2,3%, Nissan 1,1%, Skoda 0,8%, Toyota 0,3%)
- sesiitä.,.,.
Opel Ampera kuluttaa kaupungissa 9L/100km, jos akku on käytettu loppuun.
- mielissään
Eipä V70 vie paljoa sekalaisessa ajossa, jossa matkustaa 3 hengen työporukka, joka arki päivä 15km suuntaansa, jolloin kulutus on DRIVe:llä 4.1l/100km. Matkaan sisältyy niin motaria kuin vähän kaupunkiajoakin. Tampere-Nokia-Tampere/päivä. Ja ei tarvi tilastakaan tinkiä vaikka haluaisikin "pihin" auton.
- 5345345
Jo V60ssä tuo pikkudiesel ja DCT on yhdistelmä mikä vaatii raskaan liikenteen kuskin malttia. Kiihtyvyys pitää mitata kalenterilla.
Tuo kone tuntuu hengettömällä kaikissa tilanteissa. Liikkeelle ei pääse kun aski arpoo kytkimien kanssa ynnä kone etsii turboon kierroksia ja sitten liikkeellä ollessa vääntöä tuntuu olevan enimmillään 150Nm.
- Suomessa huono
Muistakaa Jannut että Volvo on diesel eli napsahtaa diesel-vero päälle. Tojo ob bensa eli ei diesel-veroa.
- melko köyhä
Joo ja Volvo maksaa rutkasti enemmän!
- 1Mrd
Kauppalehti juuri uutisoi, että Volvo sai kiinalaisilta miljardin hätälainan. Ilman rahoituspakettia kuppio olisi mennyt nurin.
Tällaisessa tilanteesa firmalla on taipumus liiotella tuotteidensa hyvyyttä. - Khkhhkbkk
Miksi ihmeessä volvo v60 upridin käyttövoima päästömaksut on 647€ vuosi vaikka ilmoitetu päästöt minimissä ???
Samanlaiset vuosiverot pitää maksaa normi diesel volvosts- Anonyymi
Peppuaukinen yhteiskunta tarvitsee sinun veroja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa922060- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391290
- 791110