Aikuisen yhtäkkinen akne

Eli ikää minulla on 25 vuotta, ihoni on aina ollut todella hyvässä kunnossa, teininäkään en kärsinyt minkäänlaisesta aknesta, muutamia yksittäisiä finnejä ja mustapäitä ilmestyi silloin tällöin. Ennemmin ihoni on myös ollut aina kuiva kuin rasvainen.

Nyt yhtäkkiä sitten naama kukkii kuin viistoistavuotiaalla konsanaan. Finnejä on ilmestynyt jopa rintaan ja selkään.. Kooltaan ovat suhteellisen pieniä, mutta niitä on paljon ja vieri vieressä.

En tiedä onko tällä yhteyttä muutama kuukausi sitten lopettamaani ehkäisypillerien käyttöön, onko oma hormonitoiminta niin sekaisin että pistää ihonkin tämän näköiseksi. Sen (toivottavaa) palautumista odotellessa kuitenkin kaipaisin neuvoja siihen, miten tätä tilannetta voisi helpottaa.

Meikkaan arkisin päivittäin, mutta puhdistan ihon aamuin illoin. Iltaisin käytän meikinpoistoon apteekista saatavan Decubal-sarjan puhdistusvaahtoa, jonka jälkeen Vichy aqualia thermal-sarjan kasvovoide silmänympärysvoide. Aamuisin huuhtelen kasvot, pyyhin ne kasvovedellä, ja päälle samat voiteet. Kerran-kaksi viikossa ihon kuorinta.

Onko rutineissani/niihin käyttämissäni tuotteissa toivomisen varaa? Onko jolakulla ollut tiettyjä tuotteita, joista olisit saanut apua vastaavaan tilanteeseen?

Vettä yritän juoda paljon ja syön mielestäni suhteellisen monipuolisesti, mutta olisiko kikkoja sitä kautta, mikä auttaisi ihon hyvinvointiin?
0260
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


tris. kirjoitti:

Eli ikää minulla on 25 vuotta, ihoni on aina ollut todella hyvässä kunnossa, teininäkään en kärsinyt minkäänlaisesta aknesta, muutamia yksittäisiä finnejä ja mustapäitä ilmestyi silloin tällöin. Ennemmin ihoni on myös ollut aina kuiva kuin rasvainen.

Nyt yhtäkkiä sitten naama kukkii kuin viistoistavuotiaalla konsanaan. Finnejä on ilmestynyt jopa rintaan ja selkään.. Kooltaan ovat suhteellisen pieniä, mutta niitä on paljon ja vieri vieressä.

En tiedä onko tällä yhteyttä muutama kuukausi sitten lopettamaani ehkäisypillerien käyttöön, onko oma hormonitoiminta niin sekaisin että pistää ihonkin tämän näköiseksi. Sen (toivottavaa) palautumista odotellessa kuitenkin kaipaisin neuvoja siihen, miten tätä tilannetta voisi helpottaa.

Meikkaan arkisin päivittäin, mutta puhdistan ihon aamuin illoin. Iltaisin käytän meikinpoistoon apteekista saatavan Decubal-sarjan puhdistusvaahtoa, jonka jälkeen Vichy aqualia thermal-sarjan kasvovoide silmänympärysvoide. Aamuisin huuhtelen kasvot, pyyhin ne kasvovedellä, ja päälle samat voiteet. Kerran-kaksi viikossa ihon kuorinta.

Onko rutineissani/niihin käyttämissäni tuotteissa toivomisen varaa? Onko jolakulla ollut tiettyjä tuotteita, joista olisit saanut apua vastaavaan tilanteeseen?

Vettä yritän juoda paljon ja syön mielestäni suhteellisen monipuolisesti, mutta olisiko kikkoja sitä kautta, mikä auttaisi ihon hyvinvointiin?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu