Mustasukkaisuus kaukosuhteessa :(

mustissukka

Miten voisin hillitä mustasukkaisuutta? Ollaan oltu pari vuotta kaukosuhteessa ja en tykkää yhtään kun poikaystävälläni on paljon tyttöjä kavereina..... varsinkaan kun omassa lähipiirissä ainoat miespuoliset tuttavat on oikeastaan veljiä tai serkkuja. Tiedän kyllä etten saa rajoittaa hänen elämäänsä ja että en voi vaatia häntä luopumaan näistä kavereista ja että ainoa ratkaisu on omien tunteideni hillitseminen. Vinkkejä tähän? Kokemuksia?

7

1865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukkis-

      Itsellänikin on jonkin verran kokemusta kans tämmösestä.. poikaystävälläni kun myös sattuu olemaan monen monituisia tyttöjä kavereinaan ja näyttää siltä että niitä aivan pörrää ympärillä.. syksyllä menemme ehkä eri paikkakunnille opiskelemaan, ja tiedän että tämä voi minulle olla hiukan hankalaa juuri mustasukkaisuuden takia..:S en tiedä kai mä yritän vaan ajatella etten halua menettää häntä ja yritän hyväksyä asian kohtuuden rajoissa. Eihän toista voi rajoittaakaan. Kuitenkin olen oma itseni ja tiedän että olen hänen ykkösnaisensa edelleen ;d itsekkin kyllä kaipailisin vinkkejä juuri omien tunteiden hillitsemiseen tässä asiassa..

    • Mustis by Vaasa

      Itsellänikin on samanlainen ongelma. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt 1,5 vuotta ja harmittavaa on yksipuolinen mustasukkaisuus. Kun toinen osapuoli ei ole mustis niin eihän se tiedä miltä se tuntuu. Mutta suhteemme aikana olen huomannut että kaikesta voidaan puhua. Muutama viikko takaperin tein kaikkien tyttöystävien kaikista hirveimmän paheen ja rikoin lakia..luin poikaystäväni tekstiviestejä. Älkää te tehkö samaa virhettä mutta sen kerron että eräältä tytöltä jota en tunne oli tullut mielestä erittäin iskeviä viestejä. Otin asian puheeksi ja kysyin onko sulla toinen ja ootko ihastunu tähän tyttöön ja häpeissäni paljastin mitä olin tehnyt. Poikaystäväni näki kuinka häpesin tekoani ja antoi anteeksi. Puhuimme asiasta ja hän käski luottamaan häneen niin hänkin voi luottaa minuun. Olen iloinen että otin asian puheeksi sillä muuten tälläinen riistäisi kaikki voimat. Puhukaa avoimesti ja luottakaa toisiinne.

      Kaiken voi oppia kantapään kautta.

    • asdfghjklöä

      Mä olen myös mustis.... :( Mutta me asutaankin eri maissa ja siis hän ei ole suomalainen. Haluan päästä tästä mustasukkaisuudesta eroon....mutta ehkä se mun kohdalla on niin, että mä pelkään liian paljon, että mua taas satutetaan, koska sitten en kestäisi sitä. Ja kyllä mä häntä rakastan todella paljon ja hänestä on tullut mulle ihan paras kaveri sekä oma kulta

    • Mulla on puoli vuotta takana maailman toisella puolella asuvan poikaystäväni kanssa ja mustasukkaisuutta on ollut ilmassa enemmän kuin tarpeeksi. Erityisesti minun osaltani.

      Miehellä on todella paljon naispuolisia ystäviä/kavereita opintojensa vuoksi, enkä ihmettele miksi. Hän on elänyt koko 20-vuotiaan elämänsä yhdessä äitinsä ja pikkusiskonsa kanssa. Tietää siis, miten naisia tulisi kohdella. Ymmärtää heitä ja on aina olkapäänä, jos jollain on murheita. Kaikinpuolin täydellinen mies :)

      Aivan suhteen alussa olin epävarma ja herkästi mustasukkainen. Niin naurettavaa kuin se onkin, myönnän olleeni mustasukkainen (pikemminkin kateellinen) jopa kulttuurille olennaisista poskisuudelmista... Minulle tuli kuitenkin mahdollisuus tutustua hänen lähimpiin ystäviinsä, jotka tänäpäivänä ovat myös minun ystäviäni. Aivan mahtavia persoonia! Huomasin, että olin ollut mustasukkainen aivan turhaan. Vielä riittää niitä naisia, jotka koittavat saada hänet omalle puolelleen, mutta hän on aina tehnyt selväksi olevansa onnellisesti varattu. Kaukosuhteessa erittäin tärkeää on asioista puhuminen. Uskon ja tiedän, että olen hänen elämänsä ykkösnainen ja mustasukkaisuuskohtaukseni ovat aivan perättömiä.

      Oon huomannut, että asioista kannattaa todellakin puhua. Jos olet mustasukkainen, kerro se hänelle. Ja jos mahdollista, yritä tutustua poikaystäväsi ystäviin. Saatat saada heistä tosiystäviä! :)

    • liianko mustis????

      lohdullista huomata, että muillakin on samaa.
      Ja facebook käyttäytyminen kertoo paljon ihmisestä, vaikka kyseessä onkin "vain facebook", mutta sitä kautta kuitenkin tulee uusia ystäviä ja syntyy parisuhteitakin.
      Itselläni meni hermot, kun poikaystävälläni on naiset fb:ssä koko ajan suorastaan tyrkyllä hänelle.
      Sanoin siitä, mutta hän vain naureskeli, ovat pelkkiä kamuja kuulemma.
      Mutta ne naiset jopa ihan suoraan flirttasivat hänelle ja hän ei laittanut niille mitään kuria, saati vaivautunut kertomaan, että seurustelee jo.
      Ehdotin, että muuttaisi parisuhdestatuksensa sinkusta parisuhteessa olevaksi, muttei sitäkään tahtonut tehdä, liian aikaista kuulemma.
      Ilmeisesti oli mukavempaa kun naiset häärää kimpussa, minun tunteilla ei ollut väliä, liian mustikseksi vaan haukkui, mutta kukapa ei moisesta meiningistä olis mustis?????
      Jos ei ole, ei sitten kauhean paljon välitäkään.
      Joten kyllä minä katsoin, että jos se naisten naurattaminen facebookissa oli tärkeämpää kuin minä, niin kyllä se miehestä vaan vähän arveluttavan kuvan antoi ja lopetin suhteen.

      • teit oikein

        Teit aivan oikein ! Tuo mies oli selvä peluri! Hän ei tyytynyt vain yhteen vaan halusi paljon enemmän. Jos olisit antanut itsesi kärsiä tuota vielä pidempään hän olisi varmasti langennut pettämiseen. Jatka elämääsi ja ole avoin kyllä se oikee sieltä joskus löytyy :) semmonen joka rakastaa sua sellasena ku oot ja tyytyy vaan suhun!


    • black socks

      tiesittehän että mustasukkaisuus johtuu epävarmuudesta itsessä /ja tai parisuhteesta? .. yleensä huonon itsetunnon omaavat ihmiset ovat niitä kaikkein mustasukkaisimpia.
      Nimim. Omia kokemuksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe