Tarvikeliikkeissä myydään dieselautoihin polttoaineen sekaan tarkoitettuja puhdistusaineita. Millaisia kokemuksia porukalla on näistä aineista, onko niistä hyötyä - vai haittaa? Omassa dieselissä kohtalainen savutus kylmänä ilmeisesti jonkin suuttimen kuluneisuuden/lian takia.
Suuttimien puhdistusaine
14
19375
Vastaukset
- D-man
Osta ja kokeile, jos savutus vähenee, on aine toiminut ja vika ollut karstaisuudessa/likaisuudessa, ellei parane, vaihda suutinkärjet.
- Masa
voi auttaa...
- Hapari
Olen myös kuullut että jotkut laittaa ihan 2-tahtiöljyä menoveden sekaan. Mitähän hyötyä tästä oikeasti on? Tätä niksi-pirkka ohjetta ei meinaa netistä löytyä..
- 525 td touring
Hapari kirjoitti:
Olen myös kuullut että jotkut laittaa ihan 2-tahtiöljyä menoveden sekaan. Mitähän hyötyä tästä oikeasti on? Tätä niksi-pirkka ohjetta ei meinaa netistä löytyä..
Kaksitahtiöljyä käytetään voitelemaan ruiskutuspumppua.
Tämä teoria perustuu siihen, että vaikka dieselpolttoaineesta onkin kehittynyt kaiken aikaa parempaa ja puhtaampaa palamisen kannalta, se on samalla muuttunut myös kuivemmaksi ja kuivemmaksi, mikä kuluttaa eräitä osia pumpussa. Näille osille hyvin palava 2t-öljy antaa hieman helpotusta.
Toisten mielestä asia on näin, toiset pitävät koko juttua mersumiesten höpötyksenä. Itse olen pari kertaa vuodessa lorauttanut kaksi desilitraa 2t-öljyä puoleen tankilliseen. - Kasper
525 td touring kirjoitti:
Kaksitahtiöljyä käytetään voitelemaan ruiskutuspumppua.
Tämä teoria perustuu siihen, että vaikka dieselpolttoaineesta onkin kehittynyt kaiken aikaa parempaa ja puhtaampaa palamisen kannalta, se on samalla muuttunut myös kuivemmaksi ja kuivemmaksi, mikä kuluttaa eräitä osia pumpussa. Näille osille hyvin palava 2t-öljy antaa hieman helpotusta.
Toisten mielestä asia on näin, toiset pitävät koko juttua mersumiesten höpötyksenä. Itse olen pari kertaa vuodessa lorauttanut kaksi desilitraa 2t-öljyä puoleen tankilliseen.urbaanilegendaa koko juttu, meinaan toi "kuivuus". Soittakaa Fortumin öljytuoteneuvontaan.
- jaska
ei auttanut mulla yhtään mihinkään.
savua tulee yhtä lailla ja tehot ovat edelleen kateissa.
taitaa olla yhtä tehokasta ainetta kun motor-up- D-man
Ei puhdistusaine kulunutta/viallista konetta uudeksi tee, mutta se puhdistaa polttoainelaitteet, vaikutuksta ei ehjässä koneessa juurikaan huomaa. Kymmenen vuotta sitten kun liikuin paljon Venäjällä, sain joskus huonoa dieseliä, auto kävi tyhjäkäyntiä ravistamalla. Käynti tasoittui aina kun kaatoi lisäainetta tankkiin.
- mitsumies
kokeileppa laimentamttolmalla mäntysuopapalalla hangata sisäpuolelta putkia ja suutimia. koikeile myös wc ankkaa. tarvikeliikkeissä olevat mommöt ovat vain amatöörien rahastukseen tarkoitettuja. joita tosi mies ei tarvitse koskaan.
- m.a2
tunnut silti tietävän paljon ns.tarvikeliikkeen
mömmöistä. jospa vaan pysyisit niissä ja jättäisit nämä korjauspuolet ihan autopuolelle.
säälittävää käytöstä,ei voi muuta sanoa
- NAFTA
Historian havinaa, mutta lisäilen tämän:
Yli 300 kiloa ajetussa BMW-dieselissä on paljon hyötyä 2T-öljystä, jota siis lisätään 60 litraiseen täyteen tankkiin max 0,5 litraa. Haju- ja savutus tyhjäkäynnillä putoaa, samoin kuin kulutuskin 0,5-0,8 litraa/100km.
2T-öljy toimii myös Jeepin dieselin voitelussa, mutta vanhan jakopumppu-dieselin, ei "Common-fail" naku, taloudellisin polttoaine on kotimainen Pro-diesel, joka on lajissaan maailman huippua; jota muuten viedään maailmalle enemmän kuin sellua rahallisesti, vaikka omia öljylähteitä meillä on on pyöreät nolla.
JK. Rikkinäiset suuttimet on irrotettava ja pestävä ultralla tms ja kuluneen termostaatin vaihto parantaa taloutta kummasti, ympäristöstä puhumattakaan.- MieluumminPetroolia
Voitelevat lyjy ja rikki ovat poistetut dieselistä
Kyllä dieselin lisäaineet auttavat.... Nostavat setaaniluku, ja voitetevat suuttimet.
Nykyään suutininjektorit ovat niin hienojakoisia, ettei tavallista kaksiöljyä pidä lisätä tankkiin.
Suosittelen dieselin lisäaieita, ne ovat lentokonepetroolin tyyppisiä ja hajuisia.
Aineita lisätään alle 10 promillea.
- dr_gupta
Kaikenmaailman litkuja tarvitaankin diiseleihin, kustaa myöten.
Jos VW-auto vie litran öljyä sadalla ja öljynvaihto tehdään kerran vuodessa, niin samalla kustannuksella sähköautolla jaa noin 4000km sähköllä.
(VW-öljy, noin 10e litra, öljynvaihto 80e, sähköauton kulutus 0.16kw/1km)
SE oli 4000km.- Liikkuvaöljykattila
Terve
Laita täyssynteettistä 2t-öljyä 2dl tankilliseen dieseliä (50-60l).
Voitelee pumppua, suuttimia sekä puhdistaa. Auton iällä ja mallilla ei merkitystä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842