Pikaisia vastauksia -

kiitos!

Olen menossa muutaman viikon kuluttua tapaamaan erästä miestä, jonka kanssa olen nettitreffeillä kirjoitellut. Mies ei voi työnsä puolesta antaa valokuvaansa. Minäkään en ole kuvaani antanut. Mies kirjoittaa kaikinpuolin asiallisesti ja kertoo tuntemuksistaan ym. aidon oloisesti. Hän kiinnostaan minua kirjoittelun perusteella. Hän ei ole lipevä eikä mielistele.

Eli uskallanko mennä tapaamaan tätä miestä? Mikä voikaan olla sellainen ammatti, ettei voi kuvaa laittaa. Sain hänen numeron viikko sitten, mutta sekin oli salainen. Miksei hän voi edes paljastaa ammattiaan, vaikkei kuvaa laittaisikaan...

Täällä liikkuu kuitenkin kaikenlaisia jopa rikollisia, joten sanokaapas kannattaako mennä tapaamaan/onko kellään kokemuksia vastaavasta?

27

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Ukkomies siellä odottamassa Sua.

    • .................

      Kuulostaa valitettavasti pahasti tekosyyltä, motiivia ei kukaan ulkopuolinen voi tietää. Ei työn vuoksi voi antaa sinulle kuvaa tai paljastaa edes nimeään, salli minun nauraa. Ymmärrän kyllä, ettei monestakaan syystä halua julkisesti kuuluttaa kaikkea kaikelle kansalla, mutta se menee jo pahasti vainoharhaisuuden puolelle mikäli pelkää sinun levittävän hänen tietojaan.

    • ~ciis~

      Voihan sitä tavata ilman kuvaakin, yleisellä paikalla. Jos siellä on Matti Vanhanen tai peitetoiminta-Seppo.

    • M50+

      Olen kerran tehnyt kuten yllä olevassa ja salannut henkilötietoni tapaamiseen saakka. Vaihdoimme pari lyhyttä viestiä, jonka jälkeen sokkotreffit olivat Helsingin rautatieasemalla iltapäiväruuhkan aikaan.

      Olen samaa mieltä siinä, että tämä menee vainoharhaisuuden puolelle, mutta niin kaikesta huolehtivat viranomaisemme meitä neuvovat tekemään ja olen sen verran ollut verkossa, että tiedän ettei kaikilla ole kaikki langat pääkopassa ihan paikallaan.

      Miehelle fyysisen turvallisuuden riski on pienempi, mutta mietin kyllä pienen hetken ennen kuin jatkoin puheluita mielenterveyssyistä eläkkeellä olevan neidin kanssa.

      Puhelin on oiva väline varmistamaan, että toinen on kutakuinkin sitä mitä hän väittääkin olevansa. Jos matkaa on enemmän, jatkaisin videopuhelulla ennen turvallista ensitapaamista.

    • täysin nolla

      Ei sellasta ammattia olekkaan suomessa ettei voi antaa kuvaa. Tai ehkä joku huumepoliisi joka tekee peite tehtäviä tai salainen poliisi. Mut tuskin se mies sellases ammatis on. Eli se on naimisissa ja haluaa vaan seksiä sulta. voi olla myös vaarallinen joten sinuna en suostuis tapaamiseen jollei kuvaa anna.

    • pikaisia vastauksia!

      Ajattelin, kuten tuossa toiseksi edellisessä viestissä mainitaan, että taidan soittaa hänelle ja kuulostella miltä hän kuulostaa puhelimessa. Työnsä hän on maininnut henkisesti raskaaksi, jossa ilmeisesti tarvitaan myös hyvää fyysistä kuntoa. Poliisi minullekin tuli ensimmäisenä mieleen. Silloin kyllä ymmärrän varsin hyvin miksei halua täällä kuviaan jaella. Tosin miksi poliisi etsisi seuraa täältä.

      Ei halua seksiä, ei harrasta yhden yön suhteita, vastauksena tuohon edelliseen viestiin.

      Enpä ole täällä itsekään kuviani jaellut, muutama tyyppi on pyytänyt, mutta tuntuu tosi oudolta laittaa oma kuva jollekin ventovieraalle, sitä paitsi kuvaa voi käsitellä ja kuka tahansa voi laittaa jonkun muun kuvan kuin omansa....

      • jennie

        Kyllä ne poliisitkin seuraa nettideiteistä etsii. Oon nettideiteikautta tavannut yhden poliisin ja kirjoitellut toisen poliisin kanssa, mutta välimatkan takia tutustuminen jotenkin jäi. Oon tavannut sitä kautta myös yhden poliisikokeleen ja tehnyt tuttavuutta pariin muuhun poliisikokelaaseen (syystä tai toisesta kirjoittelu ei kuitenkaan johtanut tapaamiseen).

        Eiköhän ne poliisitkin oo ihan tavallisia ihmisiä, jotka etsii seuraa samanlaisista paikoista muiden kanssa. Eihän sitä siviilissä olevaa poliisia sen ammatin edustajaksi tiedä, joten tuskin niillä sen parempi flaksi baarissa on kuin muillakaan miehillä.


      • jep jep
        jennie kirjoitti:

        Kyllä ne poliisitkin seuraa nettideiteistä etsii. Oon nettideiteikautta tavannut yhden poliisin ja kirjoitellut toisen poliisin kanssa, mutta välimatkan takia tutustuminen jotenkin jäi. Oon tavannut sitä kautta myös yhden poliisikokeleen ja tehnyt tuttavuutta pariin muuhun poliisikokelaaseen (syystä tai toisesta kirjoittelu ei kuitenkaan johtanut tapaamiseen).

        Eiköhän ne poliisitkin oo ihan tavallisia ihmisiä, jotka etsii seuraa samanlaisista paikoista muiden kanssa. Eihän sitä siviilissä olevaa poliisia sen ammatin edustajaksi tiedä, joten tuskin niillä sen parempi flaksi baarissa on kuin muillakaan miehillä.

        Minulta on muutama poliisi seksiä hinkunut, kaikki nämä poliisit ovat olleet naimisissa...

        Että "tavallisia" ihmisiä ovat joo.

        (En antanut.)


      • pohjoiseen päin...
        jep jep kirjoitti:

        Minulta on muutama poliisi seksiä hinkunut, kaikki nämä poliisit ovat olleet naimisissa...

        Että "tavallisia" ihmisiä ovat joo.

        (En antanut.)

        En ollut sitten sun luona :).
        Olin yhden tytön luona seksittelemässä ja hän sai viestin että on tulossa.
        Kysyin kuka on tulossa niin sain vastauksen että yksi kaveri Liikkuvasta poliisista eikä ehdi viipyä kauaa niin tytsy saatteli minut ovelle aika nopeasti.


    • että näin...

      Se, että ei voi kertoa ammattiaan tai lähettää valokuvaansa, on todella outoa. Mitähän muuta se salaa?

    • Turvallisesti netist

      Tottakai uskallat!

      Minulla oli sama tilanne eli en asemani vuoksi voinut levitellä kuvia netissä. Mutta toki järki pitää olla tapaamisen suhteen. Kaikki naiset joita tapasin ymmärsivät asian mutta muista aina kultainen sääntö: tapaa vain julkisella paikalla.

      Onnea nettitreffeille! Netti on kuitenkin aina turvallisempi vaihtoehto kuin baari!

    • En minäkään kertoisi ammattiani tai tarkkaa asuinpaikkaani tai muitakaan kovin yksityiskohtaisia asioita elämästäni ennen parempaa tutustumista, mutta kuvan kyllä lähetän pyydettäessä.

      Jos tapaatte vasta "muutaman viikon" kuluttua niin ehtiihän hänestä vielä selvitä paljonkin. Mutta ehdottomasti kannattaa jutella puhelimessakin, skype olisi vielä parempi.

    • mies 32

      Tapasin kerran yhen nais poliisin tääl netissä ja sit kutsuin sen mun luokse. Se oli sellanen vaalee 30 vuotias tosi hyvännäköinen. Ei se multa kuvaa pyytänyt vaikka sit lähetin sen kuitenkin. Asiat johti toiseen ja meille tuli seksisuhde joka kesti vuoden. Ollaan nykyään ystäviäkin.

    • monia syitä

      Minulle kävi niin, että mies sanoi, ettei pysty koneellaan laittamaan kuvaa??

      Kirjoiteltiin aika kauan, kunnes vaadin tapaamista, ei sitä halua kirjoitellakkaan ihan tuntemattoman kanssa kuukausitolkulla.

      Tavattiin ja ymmärsin heti, miksi ei kuvaansa lähettänyt, tapaaminen kesti sitten muutaman minuutin.

      Arvaattekin syyn.

    • jep jep

      Itse en menisi. Loukkaantuisin pidemmän kirjoittelun jälkeen siitä että mies ei sen vertaa luota minuun että antaa kuvansa.

      Päättelisin itsekin että miehellä on jotain salailtavaa, lienee tosiaan ukkomies joka ei halua antaa kuvaa ettei jää TODISTEITA toiselle naiselle...

    • Kuvankaunisko?

      Itselläkin just tuo luottamuskysymys tuli mieleen. Miksi haluaisit tavata miehen joka ei luota ja arvosta sinua sen vertaa että voisi sinun yksityiseen sähköpostiisi kuvaansa lähettää.

      Itse en lähtisi deiteille ilman valokuvaa, mutta jokainen tekee niinkuin haluaa. Pettymykset poikaset vain tuossa ovat pahasti ilmassa

    • ei kannata

      Jotain se salaa! Minä en menisi..

    • pikaisia vastauksia!

      Vastatakseni tuohon pettymyksen poikaseen, että mitä pettymistä siinä on, jos ei edes tunne ihmistä... Ja mitä tuohon luottamukseen ja arvostukseen tulee, niin miksi pitäisi luottaa ihmiseen, jota ei edes tunne. Itsekään en ole lähettänyt täällä kuvaa yhdellekään sitä pyytävälle. Se tuntuisi vääryydeltä itseä kohtaan...

    • kikurokörl

      Tässä yks näkökulma. Teen julkisella puolella töitä ja mun päätökset vaikuttaa puljun asiakkaisiin pahimmillaan niiden loppuelämän ajan. Joka viikko teen päätöksiä (tietenkään ne ei oo mun henk.kohtaisia vaan lain tulkinnasta syntyneitä), joista joku kärsii.

      Siviilissä olen facebookissa omalla nimelläni ja kaikille näkyvässä profiilikuvassani näkyvät kasvoni. Puhelinnumeroni on julkinen. Neittidetissä mulla on myös valokuva, mutta käytän nimimerkkiä, joka ei viittaa mitenkään oikeaan nimeeni. Kysyttäessä kerron etunimeni ja ennen treffejä olen aina antanut sen julkisen puhelinnumeroni (eli Fonectaan tai Eniroon soittamalla saa kyllä sukunimenikin selville).

      Voin aivan hyvin kertoa ammattini yksityisviestissä jollekin miehelle, jolle sillä hetkellä kirjoittelen. Voin kertoa sen myös ravintolassa, jos joku seurueessa kysyy, mitä teen.

      Tietoturvakoulutukseni on ajan tasalla ja noudatan vaitiolovelvollisuuttani ja muuta varovaisuutta. Liekö sitten hyvää ihmistuntemustani, mutta kenestäkään kirjekaveristani ei ole tullut vainoajaa.

      Jos joku vielä pohtii, voiko poliisi antaa henkilötietojaan netissä, niin tuossapa vaikka Helsingin poliisin päällystöä nimineen ja toimenkuvineen poliisin kotisivulta:

      http://www.poliisi.fi/poliisi/helsinki/home.nsf/pages/FBB0B026A3EC7520C2257687002DA23D?opendocument

      Poliisipäällikkö Jukka Riikosesta löytyy toiselta sivulta vielä oikein hyvä kasvokuvakin, voisi vain hymyillä ehkä.

      Näiltä pohjilta siis vastaan aloittajalle, että tuskin on kamuasi kielletty paljastamasta ammattiaan. Jos olisikin James Bond, niin niillekin on peiteammatit, joiden mukaan ne voi siviilissä elää kuten normaalit ihmiset ainakin ja varsinkin kuten niillä ei mitään salailtavaa olisikaan. Eli kaksi vaihtoehtoa, eka on se, että on tosiaan naimisissa tai avoliitossa. Toinen se, että luulee olevansa pirun tärkeä ja ajattelee susta varsin epäimartelevasti, että voisit olla ihminen, joka yrittää hyötyä deittinsä asemasta. Suoraan sanottuna, varsin luotaantyöntäviä syitä molemmat. Mutta jos äijä ajaa sun kaupunkiin, niin tsekkaisin kyllä hepun. Jos itse ajaisin 250 km, niin sitten sanoisin deiteillä, että eiköhän ajeta sun kautta, koska salailusi on saanut minut epäilemään, että sinulla on perhe, mutta tokihan voit sen tässä ja nyt todistaa vääräksi olettamukseksi. Tsekkauksen jälkeen pyytäisin anteeksi ja jatkettaisiin juttua jälleen luottavaisina.

      • Kyse ei ole niinkään kuvasta kuin oikeasta nimestä. Milloin se tulee paljastaa? Milloin esimerkiksi yllä mainitut poliisijohtajat kertoisivat nettideittissä keitä he oikeasti ovat. Kuva ja ammatti antaisivat jo riittävästi tietoa henkilöllisyyden selvittämiseen kyseistä sivua käyttäen.

        Kuvan lähettäminen on tarpeetonta. Tarvitsee kertoa vain oikea nimensä niin kuvia löytyy.

        Verkossa liikkuvien pahantekijöiden yksi rahastustaktiikka on kiristys. Uhataan paljastaa viestiliikenne perheelle, työpaikalle tai medialle. Vanhasen tekstiviestit ovat esimerkki viestien paljastamisesta.

        Kuvat eivät ole hyviä todisteita avioriidoissakaan, jos kytkentää viestiliikenteeseen ei ole. Vaimo pääsee käsiksi miehensä ja hänen rakastajattarensa viesteihin joko niin, että viimemainittu ne hänelle lähettää tai murtautumalla laittomasti miehensä sähköposteihin. Naisten kuvat miehen tietokoneella eivät ole todiste uskottomuudesta eikä vaimon sinne pitäisi päästäkään.


      • p358 kirjoitti:

        Kyse ei ole niinkään kuvasta kuin oikeasta nimestä. Milloin se tulee paljastaa? Milloin esimerkiksi yllä mainitut poliisijohtajat kertoisivat nettideittissä keitä he oikeasti ovat. Kuva ja ammatti antaisivat jo riittävästi tietoa henkilöllisyyden selvittämiseen kyseistä sivua käyttäen.

        Kuvan lähettäminen on tarpeetonta. Tarvitsee kertoa vain oikea nimensä niin kuvia löytyy.

        Verkossa liikkuvien pahantekijöiden yksi rahastustaktiikka on kiristys. Uhataan paljastaa viestiliikenne perheelle, työpaikalle tai medialle. Vanhasen tekstiviestit ovat esimerkki viestien paljastamisesta.

        Kuvat eivät ole hyviä todisteita avioriidoissakaan, jos kytkentää viestiliikenteeseen ei ole. Vaimo pääsee käsiksi miehensä ja hänen rakastajattarensa viesteihin joko niin, että viimemainittu ne hänelle lähettää tai murtautumalla laittomasti miehensä sähköposteihin. Naisten kuvat miehen tietokoneella eivät ole todiste uskottomuudesta eikä vaimon sinne pitäisi päästäkään.

        Oikean nimen aika on vasta sitten kun tavataan/on tavattu.


      • ~cissi~

        Ei ole mitään objektiivista standardia jonka mukaan henkilöllisyys ja/tai kuva annetaan tai ei anneta. Riittää, että henkilö itse kokee tarpeelliseksi salata tiedot, joista olisi tunnistettavissa. Siinähän ihmettelette.


    • jamespotkukelkka

      Noh, omasta kokemuksesta heitän nyt tämän ilmoille, mutta puolustusvoimat on esimerkiksi sellainen lafka, joka toivoo että kriisinhallintapalveluksessa oleva henkilö ei netissä levittelisi, tietenkään operatiivisia seikkoja paljastavia valokuvia, mutta äärimilleen vietynä myöskään omaa kuvaansa oikea nimensä kera esim. facebookissa.

      Jotkut rauhanturvaajat kunnioittivat toivetta enemmän kuin toiset.

    • kikurokikuro

      Mutta rauhanturvaajatkin saavat kertoa siiviilissä olevansa rauhanturvaajia. Puhumattakaan nyt nimestään tai kuvastaan. Ethän sinäkään muuten tietäisi, että kaverisi ovat /ovat olleet rauhanturvaajia.

      • jamespotkukelkka

        Totta kai saavat. Kyse onkin siitä, että niin PV ohjastaa netin osalta, koska tykkää viedä aiheessa tietoturvan äärimilleen. Ja kuten sanoin, kehotuksen noudattaminen oli hyvinkin henkilöstä riippuvaa. Itse vain varmistin etten mitään arkaa postaile nettiin.


    • Profiiliton

      Itse olen toiminut, kuten toinen on toiminut. Jos mies antaa salaisen puhelinnumeron, niin teen minäkin tai soitan vakiopuhelimestani, mutta laitan numeron salauksen päälle. Jos hän antaa julkisen numeronsa, minäkin voin tehdä niin. Silloin puntit ovat tasan.

    • meitäonmoneenjunaan

      Mun tuttava seurusteli muutaman kuukauden miehen kanssa joka oli aluksi myös noin salaperäinen, selitteli vastuullista, raskasta ja erittäin salaista työtään. Joku armeijan palveluksessa oleva muistaakseni oli. Sitten piti tulla yhteinen viikonloppu mökillä, romantiikkaa ym suunniteltiin.. Paria tuntia ennen tapaamista mies katosi... ei vastannut puhelimeen, ei sähköposteihin. Katosi vaan.

      Ystäväni oli pitkään huolissaan ja aika maassa. Viimein tajusi että tää juttu oli ilmeisesti tän miehen sairaan mielen tulosta... Pelottavaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      654
      4814
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3241
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2498
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 255
      1899
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1363
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe