Karavaani ohjelma johtaa harhaan

KVanari hento karhu

Hei kaikille.

Olen karavaania harrastanut kauan. Tämä ohjelma on juoppoja ym sekoja täynnä. Ei oikea karavaani ole tuollainen.

Oikea karavaani ei koskaan ota viinaa tai kaljaa, siis alkkohoolia. Koska alkkohooli tuhoaa ihmisen samoi tupakka , huumeet ym muut pahat.

Oikea karavaani liikkuu maltillisesti, ei ole tien tukko ja huomioi muut. Syö terveellisesti salaattia paljon, myös maitoa ja lihaa hieman. Nuo örveltäjäe ei öle karavaanareita, koska lapsetkin ovat heitteillä. Viranomaiset puuttukaa.

Karavaani on puhunut.

199

5101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edcfvv

      Taidat jo olla kännissä tukevasti ??

      • itte oot, lemuut tänne asti SKITSO !!!!!


      • Oikea on housuissas
        HopeaLilja76 kirjoitti:

        itte oot, lemuut tänne asti SKITSO !!!!!

        Tarkoittaako sana oikea tyypillistä eli keskivertoa valtaosaa?

        Jos ei niin olet pelkkä rasisti jonka oma elämäntyyli on muka oikea ja vaihtoehtoinen väärä.


      • Tämä on provo
        Oikea on housuissas kirjoitti:

        Tarkoittaako sana oikea tyypillistä eli keskivertoa valtaosaa?

        Jos ei niin olet pelkkä rasisti jonka oma elämäntyyli on muka oikea ja vaihtoehtoinen väärä.

        Älä edes sönkötä. Tässä on kyseessä PROVO !


      • Oikea on housuissas kirjoitti:

        Tarkoittaako sana oikea tyypillistä eli keskivertoa valtaosaa?

        Jos ei niin olet pelkkä rasisti jonka oma elämäntyyli on muka oikea ja vaihtoehtoinen väärä.

        oi voi


      • 168 hv karavaanari

        kyllä on pöljä ohjelma.ei ole tehty oikeista karavaanareista.oikea karavaanari kiertää maailmaa suomea eurooppaa,siperiaa,ei voi juopotella koska matka jatkuu seuraavana aamuna.tuollainen roskaohjelma olisi lailla kiellettävä.itse kävin juuri virossa ei juopoteltu mutta korkeatasoisessa ravintolassa syötiin maukas ateria ja maitoa ruuan kanssa.ja vettä saa raanasta.


      • Tomupilvi

        Niih.Siis miks mä taas ajoa.Hmm.Ajattelisin?


    • http://keskustelu.su

      Varmasti muistamattomassa tilassa, kun suustaan tuollaisia päästelee. Sikailevaa väkeä aina ovat olleet.

      • semmoista meininkiä

        Ainakin parivuotta sitten oltiin yhdellä leirintäalueellä venetsialaisissa. Karavaaniväki oli niin kännissä illalla vanhoja mummoja myöten. Ja kun seuraavan päivänä siinä puolenpäivän aikaan mentiin makkaranpaistoon, niin jo istuttiin vaunun edessä kaljaoittelemassa. Kysinkin eräältä,että onko täällttä ainanäin railakas meininki, niin kuulemma on ainakin kausipaikoilla asujat tykkää juhlia viikonloput.


    • 42...

      kokemuksenrintaäänellä,viinavirtaa ja hauskaa on

    • aluiperäinen

      Toistan,

      Karavaanin irvikuvia ovat nuo jotka ovat siinä ohjelmassa.

      Oikea karavaani pitää huolen lapsistaan ja ei käytä alkkohoolea. Nuo ihmiset ovat alkkohoolin vaivaavimia ihmispoloja.

      • Kyll lähtöö

        Mikäs sinä olet jeesustelemaan karavaanareita?Itse olen sitä myös ja otan&poltan mutta mitä sitte??Omapa on elämäni ja vapaa-aikani.
        Itse taidat olla kateellinen hiippa kuntalainen.


      • Nähdäkseni
        Kyll lähtöö kirjoitti:

        Mikäs sinä olet jeesustelemaan karavaanareita?Itse olen sitä myös ja otan&poltan mutta mitä sitte??Omapa on elämäni ja vapaa-aikani.
        Itse taidat olla kateellinen hiippa kuntalainen.

        tähän maahan olisi kyllä hyvä saada jo kieltolaki taas voimaan. Ja kaikille, riippumatta oliko kavaraanari tai mikä tahansa Pertti Perheenisä tai Paavo Pultsari. Pahaa tekee kun kattoo kuin heitteillä tämän päivän nuoret on. Ainoa malli mitä kotoa saavat on kuinka kiskotaan sidukka kaksin käsin kitusiin.


      • Asuntovaunuilija 23

        Ei ne olekaan karavaanareita, ne on valittu näyttelemään ja kun kukaan niistä ei ole karavaanari niin näyttelevät mitä on käsikirjoituksessa joku örvelö kirjoittanu.
        Jos näyttäisivät oikeita eihän se ketään kiinnostaisi, koska kaikki olisi hyvin


    • edfvs

      Olet jo toistapäivää kännissä

      • paraskin puhuja SKITSO !!!!!!!!
        NIIIIIIN YLIMIELINEN OLET !!!!


    • Terve karavaanari

      Surkeita juoppoja ovat,niinkuin aloittaja selvästi mainitsi.Onko joillekkin sen ymmärtäminen tabu.vai onko alkoholi syönyt viimeisetkin aivojen rippeet.

    • Musta Audi

      Katsoin kun menin aattona kohti Helsingiä, vastaantulevia asuntoautoja ABC -kuninkaantien kohdalla.
      Siellä he, Viljo ja Eila istuvat varsin pönäkköinä, itsevarmoina molemmat.
      Laittakaa kuitenkin ajovalot päälle kun joskus lähdette kotimatkalle.

    • Superia kaipaava

      PItäis saada Supermarjon porukka ja firman tanssitytöt ohjelmaan.

      • Jöstä

        Mulle riittää seuraavassa jaksossa esiintyvät helluntalaispojat.


      • Superjulkishakuisuus
        Jöstä kirjoitti:

        Mulle riittää seuraavassa jaksossa esiintyvät helluntalaispojat.

        Onko Mikkoset vielä mukana.Kiinosti tää sotilaalisuus.Miksei helluntailaisiakin katsele.Supermarjo ja tanssitytöt vielä mukaan.


    • en oo niiden kaveri

      ...jos tässä nyt puhutaan maikkarin karavaanarit ohjelmasta,niin mielestäni aivan alaarvoista sontaa.ois kait siellä ollut jostakin ottaa normaali ihmisiäkin tuohon ohjelmaan...

      • ebbaelis

        Just niin täysin samaa mieltä


      • lastensuojelija
        ebbaelis kirjoitti:

        Just niin täysin samaa mieltä

        Joo tosi on. Jos lähtee perheenä vaunuilemaan, lapsia ei saa jättää vaunuihin yksin nukkumaan! se on toteen näytetty että kuin nopeasti vaunu palaa kun tuli
        lähtee esim, sähkölaitteista palamaan. Sit kun on vielä kaasupullot, sit ne pienet
        nukkuu sikeästi. Ei ne osaa unissaan lähteä ulos, eikä varsinkaan ihan pienet.
        On ollut tapauksia että aikuinen on tukehtunut omaan oksennukseensa. MIKSI
        JUODAAN NIIN PALJON ETTÄ JÄRKI KATOAA!!!
        Mennään tanssimaan, riekutaan siellä aamutunneille ja välillä otetaan ns.kuppia.
        Olen itse kiertänyt sen verran aiemmin et on nähty sitä sun tätä.
        TARKKAILUA ON LISÄTTÄVÄ LASTENSUOJELUKSELLISISTA SYISTÄ.LAPSI PERHEILLE JOTKA OSAA KANTAA HÄNESTÄ VASTUUN!


    • Terskan esillä pitäm

      Karavaanareista ei vain löydy normaaleja ihmisiä, olisiko pitänyt poiketa pursiseuran puolella. Tuskin olisivat lähteneet moiseen ohjelmaan. Kuvastaahan ohjelma hyvin karavaanareiden älyllistä tasoa.

      • Kuinkahan moni niistä esiintyjistä on oikeasti karavaanari, järjestäytynyt ainakaan?


    • miettikää mitä sanot

      Jos olette sitä mieltä että me karavaanarit olemme juoppoja ja vähä älyisiä niin pitäkää asia omana tietonanne jos se on niin selvää, niin on turhaa sitä meille kerrotte.

    • 42...

      juhannus meniumpikännissä,naapuritkinsuuttu,olin muka kussut heidänpuolell,akkalähtijo kotiin lastenkans,minä menin jälleen naapurinisäntää tahtoonkaljalle,olivat jo riidoissa,eimuutako kesänjatkot,tämätarina on tosi

      • YHTÄ KAIKKI!!

        SIINÄ MIELESSÄ KYLLÄKII!


    • Juur niin eihän em. tapahtumasta vielä kovin montaa kuukautta ole. Muistan hyvin entisten kaverusten sananvaihdon Jäsenkeskustelun puolella. Sellaistahan se karavaanareiden touhu, Alkkoholia ja riitaa jopa julkisesti.

      • s-vidui-lija

        Laittoihan se monipersoonakin omalla rekisteröidyllä nimimerkillään vihdoinkin viestin. Eikä yksinomaan käyttänyt sivupersoonien nimimerkkejä kirjoittamiseensa.


    • Matkaloota

      Sitä matkalootaa,,(matkailuvaunua),,vetää perässään 'taunuksellaan',,sellaset pikkusieluiset persaukiset, jotka ei kykene ostamaan kunnollista rantamökkiä.

      Myös tilapäisenä työmaamajoituksena sitä käyttää Virolaiset orja-halpatyöläiset, jähes samaa sakkia..

      • rikasrössö

        Anna fyrkkaa niin ostan oman lentokoneen ja kierrän vähän maailmaa ... rantamökki eihän siitä näe kuin yhen kuppasen järven


      • y.oye

        Yrittäpä vetää rantamökkiä ympäri Suomea ja muuta Eurooppaa , voi olla hieman hankalaa.


      • Kek kek

        Faijani Asuntoauton hinnalla olisi saletisti saanut yhden kapisen rantamökin! Niin!


      • Oletko katkera

        Katsothan ensi kerralla tarkemmin, montako Taunusta vetää "looraa"!!?? Ja minkä tason matkailuautoja on liikenteessä? Taitavat mennen tullen voittaa vanhan hirsi majan uimalammikon reunalla..Eikä tarvitse hyttysiä ja paarmoja hätistellä, saa vaikka tunturien kupeessa ihailla merimaisemia ja lumia huipuilla!! Ei ole naapurin kakarat vesiskoottereilla päristelemässä, ei kuunnella alituiseen ruohon leikkuuta...Eikös se luonnon rauha olekkin meille karavaanareille se tärkein!?


      • Kerran kokenut
        Oletko katkera kirjoitti:

        Katsothan ensi kerralla tarkemmin, montako Taunusta vetää "looraa"!!?? Ja minkä tason matkailuautoja on liikenteessä? Taitavat mennen tullen voittaa vanhan hirsi majan uimalammikon reunalla..Eikä tarvitse hyttysiä ja paarmoja hätistellä, saa vaikka tunturien kupeessa ihailla merimaisemia ja lumia huipuilla!! Ei ole naapurin kakarat vesiskoottereilla päristelemässä, ei kuunnella alituiseen ruohon leikkuuta...Eikös se luonnon rauha olekkin meille karavaanareille se tärkein!?

        Just joo. Tai sitten leirintäalueella pelaamassa jurrissa saappaanheittoa 'samanhenkisten' kanssa. Vaunujen välissä 2 metriä tilaa ja kaikki jutut kuuluu vaunusta toiseen. Heh heh. Siitä on luonnonrauha kaukana. Ei koskaan minulle.


    • olisko näin?

      Ihminen on ääliö televisiosta katsottuna olkoon mikä tositoosa tahansa. Hää-kokki-bb-idols-matkaopas-viidakko-karavaanari-supermarjo-keskinen-sinnku-.......kaikissa tositoosissa nähdään ääliöitä suomalaisia.

      Tavalliset juntit änkevät nolaamaan itsensä ja koko sukunsa ja ystävänsä noihin ohjelmiin. Ohjelmien ääliöt koostuvat tavallisista suomalaisista.

      • hesu.

        Taitaa olla vielä niin että filmiyhtiö valitsee taviksien joukkosta ne kaikkein parhaat valopäät. Joskus oikein ihmetyttää mikä aja ihmiset katsomaan toisten örveltämistä ja sekoilua? Kai vissiin se että voi tuntea olevansa vähän parempi ihminen kuin nuo ohjelman valopäät, itse en viitsi moisten ohjelmien kyttäilyyn aikaani kuluttaa, ennemin olen täällä netissä teidän muiden riesana.

        ps. Muistakaa ihmiset että vaikka on kuinka realitiy tv:tä, niillä on aina KÄSIKIRJOITUS.


      • tuskaista menoa
        hesu. kirjoitti:

        Taitaa olla vielä niin että filmiyhtiö valitsee taviksien joukkosta ne kaikkein parhaat valopäät. Joskus oikein ihmetyttää mikä aja ihmiset katsomaan toisten örveltämistä ja sekoilua? Kai vissiin se että voi tuntea olevansa vähän parempi ihminen kuin nuo ohjelman valopäät, itse en viitsi moisten ohjelmien kyttäilyyn aikaani kuluttaa, ennemin olen täällä netissä teidän muiden riesana.

        ps. Muistakaa ihmiset että vaikka on kuinka realitiy tv:tä, niillä on aina KÄSIKIRJOITUS.

        Eihän ohjelmassa edes ole oikeita karavaanareita, vaan pelkkiä julkkispölhöjä, jotka sekoilee ympäri maata.


    • hää--hää

      RKP asialla kun viha on suuri saadaan tommoista aikaan.

    • upshups

      Pas .... kan jahuntaa, kyllä karavaarit osaavat pitää huolta lapsistaan, mutta älä sekoita tähän mitään uskonnollisa tapahtumia siellä villiinnytään erittäin paljon, tavalliset karavaanirit ovat rentoja ja hauskoja ... sekä lapset saavat mennä leikkipaikkoihin ja uimaan .... ups ja hups karvaanari olen ollut jo melkein 30 vuotta

    • Jep jep

      Eikös se vanha vitsi ollut jäsennumerosta että numeroituja alkoholisteja.

    • KohtuusKaikessa

      Kyllä se taitaa olla niin, ettei ei osata olla ilman viinaa vapaa-aikana.
      Niin karavaanareille kuin kesämökkiläisille muista puhumattakaan, osalle maistuu viina ehkä liikaakin. Ei kai muutama olut haittaakkaan
      mutta kun pitää juoda koko viikonloppu ja sitten pitäisi töissä maanantaina jaksaa tehdä töitä. Mistäköhän sitten työnantaja maksaa olemisesta työpaikalla vai tehdyistä töistä.

      • mikäihminen

        Et ole tainut itse tehdä töitä koskaan kessu taidat poltella joka aamu tai kun ottaa päähän kumarra johonkin päin


    • ei televisioon

      ei keskiverto ihminen osallistu moisiin ohjelmiin, ainoastaa julkisuushakuiset

      • laulava Emilia

        ohjelmiin osallistuvat yl tyrkyt ja julkisuushakuiset. Kun omat lapset olivat pieniä niin kuljettiin n. 10 vuotta vaunuilla pitkin Suomea. Miehen vaihtelevat työt estivät mökkien vuokrauksen.
        Mutta vaunussa kulkivat niin sade kuin hellevaatteet lapsille. Ruokaa tehtiin itse ja illalla ainakin me ja mielestämme muutkin menivät ajoissa nukkumaan. Ei jaksanut ryyppäillä tms kun sitten ei olisi aamupv jaksanut lähteä mihinkään. kuskin pitää olla vesiselvä ja kaikin puolin skarppina. Ei menty koskaan mihinkään rockicamping alueille vaan perhepaikkoihin.
        Edullista oli, kun ruoka tehtiin itse ja ainoastaan bensaan ja vuokriin kului rahaa


      • påtåri

        Mistä ihmeestä ne löytää tähänki ohjelmaan kaikki törpöt. Tuotannolle vihjeeksi että ohjelmasta puuttuu kiintiö homo, kaikissa muissahan on omat homppelit.


    • ihastunutkaravaanari

      Karavaanarit tekevät samoja asioita kuin veneilijät tai mökkiläiset! ehkä he vain ajavat asuntoautoilla tai rahtaavat vaunuja perässään. ei se heistä erilaisia tee? kyllä minäkin monesti olen ajanut autolla karavaanarin ohi, joka on pysähtynyt tien reunaan jotta autoilijat pääsevät ohi. hei haloo. ei me olla mitään roskasakkia.

    • just joo....itse en ole katsonut yhtään jaksoa, enkä aio ikinä katsoakaan.......joskus jossakin meni joku saksalainen versio, mutta se oli parempi ja jännittävämpi.....tä-
      mä suomalainen skitsojen versio on tyhmä ja häpeällinen ! ja ne, jotka katsovat tuo
      -ta, ovat itse skitsoja, joilta puuttuu elämä !
      Mitä toi sana alkkohoolia tarkoittaa ? Etkö osaa kirjoittaa edes sitä sanaa oikein ?
      OIkein kirjoitettuna se sana on:Alkoholia. Jos täällä sitä sanaa saa käyttää ilman, et
      -tä sitä sensuroidaan yms..........ja ei se mun mielestä ole ns. ruma sana, jos sitä tää
      -llä oikeesti tarkoittaa !

      • Turhaa teeskentelyä

        Mistä ihmeestä tiedät , että ohjelma on häpeällinen , jos et ole koskaan katsonut sitä ? Vai kertoiko naapurisi ja sanoi ; älä katso....


    • romaaniaan

      Kaikenmaailman smuguista niitä ohjelmia pitääkin tehdä.

    • oikea karavaanari

      Olen kanssasi täysin samaa mieltä.Olemme olleet karavaanareita 18v.Milloinkaan en ole nähnyt mitään tuollaista kun tv-ohjelmassa näytetään,jo se että lapset tappelevat ja riehuvat kokoajan myös ajonaikana on käsittämätöntä.Tosin käymme vain SFC-paikoissa.Kyllä treffeillä karavaanarit ottaa alko-tuotteita,mutta maltillisesti,sillä häiriköt poistetaan,eivät kaikk ota.

      .Yleensä nautitaan toisten karavaanareiden tapaamisesta, keskustellaan,nautitaan maisemista,aurinkosta,ennenkaikkea ulkoillaan ja ollaan yhdessä,grillataan,pelataan,uidaan,saunotaan.

      Olen lopettanut ohjelman katsomisen,olen oikeana karavaanarina kokenut sen vääristyneenä,ja ärsyttävänä.

    • vuodesta -83 alkaen

      Minä olen sataprosenttinen absolutisti ja kaikenlisäksi karavaanari ollut 29 vuotta.
      Otan erittäin harvoin mitään miestä väkevämpää, no nyt juhannuksena meni kaksi pulloa Tapioo ja koppa (24tlk) olutta.
      Jotenka voin sanoa että ohjelma antaa aivan väärän kuvan meistä karavaanareista.

      • Ghettosmurffit jee!

        "Minä olen sataprosenttinen absolutisti"..."no nyt juhannuksena meni kaksi pulloa Tapioo ja koppa (24tlk) olutta."

        Mikä saatanan absolutisti sinä luulet olevasi? Tarkistapa tuo sana uudestaan jostain,että mitä se tarkoittaa...absolutisti juo alkoholipitoista juomaa vain lääkkeenä,ei 24 tölkkiä olutta....saatanan pahvipää :D
        Olet ilmeisesti joku ylipalkattu pomo jossakin jolle 24 tölkkiä on 0,1 promillea :D ei näin! tajuatko edes kuinka helvetisti 24 tölkkiä on alkoholia,oli se sitten mitä merkkiä tahansa?


      • TeppoS

        100% absolutisti tempasee 2 pulloa Tapiota. taidat puhua Absolut vodkasta itsesi kohdalla, juoppo.
        Hyvän kuvan se on antanut karavaanareista, ei vielä ole tullut täyspäistä taikka selvää karavaanaria vastaan leirintäalueilla, missä telttailen. Välistä pitävät enemmän meteliä kuin mustalaiskaravaani ja kaverin vaimot pitää päästä nussimaan samalla...
        Roskasakkia ja örveltäjiä kaikki.


    • Veijo Esso

      KUMINAAMARI, KUMINAAMARI ON KAIKKIEN KAVERI!!

    • Valtteri

      Kokemuksia karavaanareista.

      Kännissä örveltäminen on tunnusomaista karavaanarille keskimäärin. karavaanarilla on huono itsetunto tai vähemmyyskompleksi koska kokardit ja rihkamapremikat koristavat karavaanarin asuja sekä kulkuneuvoja. Äänekästä toistensa komentamista - kaikkitietävyys, on yleinen piirre tämän lajin edustajilla. On vessa- ja roskamajureita, toisiaan kyttääviä ja opastajia, mitä enemmän on kokardeja hatussa tai paidassa -sitä vahvemmin karavaanarin ominaispiirteet tulevat esiin.

    • Ghettosmurffi!

      Alkoholia sovelletaan nykyään joka helvetin paikaan,se on harmi,saakelin ghettosmurffit!!

    • xxx56

      Minä oon kuullu että parinvaihtoo siellä harrastetaan.

      • jees jees

        Uskovaisen tavarahan on yhteistä.


      • Swingeri

        Eurooppalaisia seksitapoja tutkiessa oli tultu tulokseen, että 37 % karavaanareista harrastaa parinvaihtoa. Eihän sitä koko päivää jaksa tujotella naapurin biltemasta ostamia siirrettäviä puuaitoja tai uusia kaasupulloja jos naapurin rouva on kolme silmää kosteena. ;D
        Eli antenni alas ja...


      • ^^^^^^^^^^^^
        Swingeri kirjoitti:

        Eurooppalaisia seksitapoja tutkiessa oli tultu tulokseen, että 37 % karavaanareista harrastaa parinvaihtoa. Eihän sitä koko päivää jaksa tujotella naapurin biltemasta ostamia siirrettäviä puuaitoja tai uusia kaasupulloja jos naapurin rouva on kolme silmää kosteena. ;D
        Eli antenni alas ja...

        No herttiles sentään!
        Kun se matalan puuaidan takana tahtoo olla
        ruoho vehreämpää.Siinähän se piilee koko
        karavaanin ihanuus.Ilman sitä luontaisetua
        kuolis karavaanarit sukupuuttoon.


    • Voi vee sentään

      Olisi kiva katsoa ohjelmaa jos siinä olisi normaali perheitä esiintymässä. Ja sitä Lahden alueen (messilän) vetäjiä ihmettelen. Isäntä ainakin ohjelmassa ihan OK, mutta emäntä haukkuu karavaanareita selän takana koko ajan. Ei taida oikeen ymmärtää ketkä sen leivän tuo heidänkin pöytään noissa hommissa mitä tekevät. Pelkästään tämän emännän takia aion kiertää kyseisen alueen kaukaa ja on muutama muukin sanonut aivan samaa. Väärän ammatin on itselleen valinnut hän.

    • +++

      Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. En ymmärrä miksi ohjelmassa ovat samat perheet kuin viimeksi. Kyllähän sitä voi ottaa paukun taikka kaksi, mutta ei sitä ryyppäämään pidä alkaa ainakaan jos lapsia on mukana. Meillä on kolme lastenlasta ja heidän kanssaan on reissuttu paljon myös ulkomailla. He ovat sanoneetkin että mummin ja ukin kanssa on kiva reissata ja tavata mukavia karavaanareita. He ovat saaneetkin paljon kavereita reissuiltamme.
      Oikein ihanaa kesää kaikille karavaanareille.

    • RÖLLI 56789

      TÄYSIN PASKA-OHJELMA...

    • Herättäjät hoi!

      Sarjahan pitäis kuvata herätysjuhlien vaunualueella. Keittoa ei varmaan joo kukaan juo, mutta panevat jatkuvalla syötöllä lisää serkkuja maailmaan kun kanit konsanaan. Siinä Soliferit heiluu...

    • surusilmä

      Oi oi mitä kommentteja....Yks ei ole koskaan ohjelmaa katsonut mutta tietää sisällön melko tarkkaan :) Toinen valvoo kokardeja....jaa jaa : Parikymmentä vuotta tienpäällä liikkunut olen moottoripyörällä ja kymmenen vuotta vaunulla/as.autolla ja täytyy sanoa että ei koskaan ole ollut kenenkään kans mitään ongelmia. Hemmetin reilua porukkaa kaikki tyynni. Paitsi.....ne ylimieliset velka-autoilla kiilaavat jotka imasee itsensä ihan siihen pyörän lokasuojaan tai vaunun taakse kurkkimaan. Ei malta odottaa että annetaan ohitusmerkkiä turvallisessa paikassa kun eteen vaan pitää päästä ja puhista pää punasena.................Joskus säälittää ne vaimot ja muutama mukula jotka on sullottu sinne sillipurkkiin matkatavaroita täynnään olevaan tilaan.........Mutta me motoristit ja karavaanarit nautimme luonnosta ja rauhallisesta matkustamisesta ilman turhia nurinoita. Kukin lomailee omalla tavallaan ja annetaan kaikille siihen se oikeus. Toivotan kaikille oikein hyvää ja etenkin turvallista kesää kun me tuolla tien päällä kohtaamme. Suupielet korviin ja turvallista matkaa................

    • ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

      Joo,selvä tapaus.Selttana päissäänhän tämä on.

    • kemppavessan aromi

      Kyllä siinä jotakin on päässä vikaa kun pitää lasikuituyksiötä roudata muiden riemuksi pitkin Suomea ja paskantaa muoviämpäriin. Onnea.

      • Matkaaja 9004

        Harmittaako sinua kun toiset osaa nauttia elämästä. On kuule paljon kivempaa käydä katsomassa hienoja alueita pitkin suomea kun kököttää keskellä kuusimetsää itsekseensä hirvikärpästen ruokana ja käydä haisevassa puuceessä koko kesä ja haistella sitä lämmintä itseensä.

        Oletko joku kauppamatkustaja joka on tienpäällä kyttäämässä jatkuvasti lomalla olevia kaikkien kavereita niin ja se lasikuitukoppi tulee siellä perässä ihan itsekseensä ja menee sinne mihin se veturikin lomalaisineen.


    • _SiS-

      en tiedä minkälaista uskovaisen elämää on vietetty jos ei alkoholia ole ollut karavaanareilla käytössä..

      kummiskin kaikki kesät 1-14 vuotiaaksi tuli vietettyä tien päällä eri karavaanareiden alueilla (ok ok, 1-2 paikkaa vain per kesä n.2-3 päivää ennen matkan jatkumista mökkimaisemiin), niin kyllä siellä aina enempi tai vähempi oluen kanssa porukka touhusi. en väitä että siellä kukaan naamat oli mutta iltaa kohden vähän hönössä oli se sosiaallisin porukka siellä. mutten kyllä voi missään määrin väittää että olisin jotenkin kärsinyt siitä tai muutakaan, me pennut touhuttiin omiamme päivät välillä tietenkin piti syömään joutaa. omalla tavallaan ihan hauskaa touhua, mutta ei se touhu enää ole sitä samaa kuin 15 vuotta sitten.

      tietenkin karavaanari on teiden tukkona kun ei vaunua saa vetää yli 80Km/h ellei sitten siihen ole muutosta tullut. kaikki kiireelliset paskiaiset jotka ajaa karavaanarin imussa voisi vaikka pitää vähän etäisyyttä siihen edellä ajavaan niin sitten olisi jotkut realistiset mahdollisuudet nähdä oikeasti hyvän matkanverran eteenpäin jos aikoo lähteä ohittamaan edellä ajavaa. sopu sijaa antaa ja maltti on valttia kun tiedetään että ruuhkat ja kuminauha-efektit aiheuttaa ne hulluimmat ja tyhmimmät ohittajat (jotka sitten yleensä karavaanari yleensä ohittaa uudestaan kun tämä ohittaja pysähtyy joka toiselle huoltoasemalle.

      ei ne karavaanarit kiusaa tahallaan, he menevät kuin lakisallii ja meidän muiden on oikeasti vain mukauduttava sen mukaan ja silloin homma toimii.

    • yksjukkis

      Jeps ohjelmaa en katsonut, mutta kun meitä, jotka harrastaa retkipyöräilyä ja telttailua, niin karavaanari katsoo meitä kun halpaa makkaraa, ja aattelee: mitäs köyhät. Tämä siis gampingaluella, nuo kaikki karavaanarit, jotka ovat kansallispuistojen parkkipaikoilla ja retkeilevät siellä, ovat taas ihan toisia, ja moni sanoo, ettei hän olekkaan oikea karavaanari.
      Nuo leirialueet, kun ovat vartioidut, niin kyllä siellä tietenkin kuppia vääntävät, mutta hillitysti, omilla aluella, niistä en osaa sanoa mitään, en oo koskaan käynyt, ja juttuihin pitänee suhtautua varauksella, suomalainenhan lisää juoppotelujuttuunsa aikapaljon.

    • Joku

      Aika monella leirintäalueella tuota karavaanareiden menoa on tullut kateltua ja kyllä - kännääminen kuuluu oleellisesti karavaanarina olemiseen! Välillä tuntuu, että kun leirintäalueella ei ole mitään muutakaan tekemistä niin otetaan vaikka perseet, että saadaan aika edes jotenkin kulumaan ja jotakin hohtoa tylsään leirintäalue-elämään. Siinä pöllyissä on sitten mukava tutustua naapurikaravaanareihin ja muodostaa ryyppyporukoita. Seuraavana päivänä, kun herätään iltapäivällä krapuloissa kuumasta asuntovaunusta, laitetaan grilli palamaan, makkarat paistumaan ja aloitetaan kaljan kittaus alusta

    • kaikkea harrastanut

      Vaunuporukka, mökkiporukka, veneporukka, mp.... jne..
      Joka paikassa otetaan, tai ollaan ottamatta. Ei ne sen kummempaa porukkaa ole - siis ne karavaanaritkaan

    • karavaanari/kabe

      Karavaanareiden sakkiin mahtuu kaikenlaisia a :sta ö:hön niinkuin vaikkapa mökkeilijöihin, veneilijöihin, kennelväkeen, metsästäjiin, kalastajiin(lähes kaikista kokemuksia). Ei karavaanarit ole mikään poikkeus. Kokemuksia karavaanarielämästä on myös kertynyt ja enimmäkseen hyviä kokem sellaisia. Me-henki on ollut käösinkoketeltava. Autettu on aina sitä, jokaapua on tarvinnut(vaunun asettaminen paikoilleen, teltan asennus, leirin purku, jne). Toki ainahan joukkoon eksyy ikäviä aineksia, mutta ovat selvästi vähemmistönä. Aluetta valittaessa kannattaa tietysti olla tarkkana. On sellaisiakin(ainakin yksi), jossa suurimmat häiriön tuottajana on olleet alueen "omistajat" ja "työntekijät". Poliisikaan ei ole ollut tuntematon vierailija alueella.

    • Hymyä naamaan

      Karavaanarit ohjelma on aivan ala-arvoinen ja laitta kaikki karavaanat samaan muottiin. Liikumme ympärivuoden asuntoautolla ja paljon erilaisia leirintäalueita nähty ja koettu. Meille on tärkeintä että paikka on sut siisti ja rauhallisen oloinen, örveltäjät näkee ja kuule jo kaukaa, mutta ei meitä ole häirinnet myöskään ne örveltäjät kun ei meidän ole pakko seurustella heidän kanssaan. Se että karavaanari on kaikkien kaveri sitä emme halua olla, toki jutellaan muidenkin kanssa mutta ei meidän tarvitse koko aikaa olla heidän seurassaa ja kertoa kaikki päivän tapahtumat. Kyllä suomessa riittää katsomista ja on hyvät ulkoilumaastot melkein misssä tahansa. Onneksi sen verran katsoin karavaanari ohjelmaa ettei Messilään ole halua poiketa. Kaikille liikkujille hyvää kesää, kulkipa millä pelillä tahansa.

    • ei enää karav.

      Minulla on kokemusta parin vuoden ajalta karavaanaritouhusta, ja aika karmeaa katsottavaa oli. En suosittele kenellekään, joka ei itse halua örveltää. Naiset oli jollain tapaa miehiäkin kauheampia niissä porukoissa. Toki ei aivan kaikki.

      • VAPAA OON KULKEMAAN

        Heippa kaikille kesäihmisille. Meidän perhe on kokeillut jos jonkinlaista harrastetta. Aluksi normaali vaunuilu, sitteen mökkeily ja edelleen veneily ja nyt palattu matkailuautoiluun. Ja se onkin meidän juttu loppujen lopuksi.

        Mökkeily ajkoi ahdistaa jo alkukeväästä, koska oli odotettavissa taas jokavuotinen kevätsiivous. No, kaikki tuttavat kutsuttiin "viikomlopun viettoon" tarkoituksena teettää heillä siivoustyöt- mutta p..kat..., ei tapahtunut mitään. Ruoki ja juota sitten koko poppoo, joka tulee paikalle kahta kättä heittäen. Ja tuon "kutsun" perusteella heistä sai aina koko kesän riesan heidän ´ohikulkiessaan´. ja joka kerta tyhjin käsin, prkl. Ei siis ollut meille sopiva työleiri.

        No, ei siinä mitään - kokeiltiin matkaveneilyä, siinähän ei siipiveikot pääse niinkään helposti ruokittavaksi liikkuvuuden takia. Se homma ei sopimut meille alkuunkaan - olla erakkona viikkokaupalla, näkemättä muita ihmisiä ollenkaan. Ja kun sääät rajoittavat hommaa muutamiin aurinkopäiviin, päätimme hävittää koko laivan.

        Mutta nyt kun tavallaan palasimme alkujuurille karvaanipuuhiin, se on meidän juttu ja nimenomaan matka-autolla, jossa on kaikki tarvittavat herkut. Tietenkään ei kenelläkään ole mahdollisuutta suoraan ostoon käteisellä, mutta pankit ovat sitä varten, että rahoitus järjestyy sieltä. Ja jos joku naapureista ihmettelee, mistä rahat... - he ei pääse selville miten rahoitus on hoidettu, kun pankkilainalla m-auton omistus tuöee rek.otteeseen velalisen ostajan nimiin. On siinä sitten ihmettelemistä, onko ne saanu perinnön vai lottovoiton tai jotain muuta, mitä ei ole itse hankittu.

        Nyt meillä ei ole riesana mökkisiivouksia, meillä on paljon tututavia ja kavereita. maisemat vaihtuvat silloin kun halutaan. Ensi syksynä maisema vaihtuu Italian biitseille aina seuraavan vuoden kesäkuun puoleen väliin asti. Meillä on nyt "vieraina" sellaisia henkilöitä, jotka ovat nimenomaan toivottuja eikä niitä kahden käden heiluttajia, kuten mökkiaikana. Me näemme yllin kyllin hienoja maisemia sen sijaan, että katselisimme naapurin saunan seinää päivät pitkät. Ja mikä parassta, emme ole mistään tai kenestäkään riippuvaisia - eläköön vapaus.


      • Vapaa oon
        VAPAA OON KULKEMAAN kirjoitti:

        Heippa kaikille kesäihmisille. Meidän perhe on kokeillut jos jonkinlaista harrastetta. Aluksi normaali vaunuilu, sitteen mökkeily ja edelleen veneily ja nyt palattu matkailuautoiluun. Ja se onkin meidän juttu loppujen lopuksi.

        Mökkeily ajkoi ahdistaa jo alkukeväästä, koska oli odotettavissa taas jokavuotinen kevätsiivous. No, kaikki tuttavat kutsuttiin "viikomlopun viettoon" tarkoituksena teettää heillä siivoustyöt- mutta p..kat..., ei tapahtunut mitään. Ruoki ja juota sitten koko poppoo, joka tulee paikalle kahta kättä heittäen. Ja tuon "kutsun" perusteella heistä sai aina koko kesän riesan heidän ´ohikulkiessaan´. ja joka kerta tyhjin käsin, prkl. Ei siis ollut meille sopiva työleiri.

        No, ei siinä mitään - kokeiltiin matkaveneilyä, siinähän ei siipiveikot pääse niinkään helposti ruokittavaksi liikkuvuuden takia. Se homma ei sopimut meille alkuunkaan - olla erakkona viikkokaupalla, näkemättä muita ihmisiä ollenkaan. Ja kun sääät rajoittavat hommaa muutamiin aurinkopäiviin, päätimme hävittää koko laivan.

        Mutta nyt kun tavallaan palasimme alkujuurille karvaanipuuhiin, se on meidän juttu ja nimenomaan matka-autolla, jossa on kaikki tarvittavat herkut. Tietenkään ei kenelläkään ole mahdollisuutta suoraan ostoon käteisellä, mutta pankit ovat sitä varten, että rahoitus järjestyy sieltä. Ja jos joku naapureista ihmettelee, mistä rahat... - he ei pääse selville miten rahoitus on hoidettu, kun pankkilainalla m-auton omistus tuöee rek.otteeseen velalisen ostajan nimiin. On siinä sitten ihmettelemistä, onko ne saanu perinnön vai lottovoiton tai jotain muuta, mitä ei ole itse hankittu.

        Nyt meillä ei ole riesana mökkisiivouksia, meillä on paljon tututavia ja kavereita. maisemat vaihtuvat silloin kun halutaan. Ensi syksynä maisema vaihtuu Italian biitseille aina seuraavan vuoden kesäkuun puoleen väliin asti. Meillä on nyt "vieraina" sellaisia henkilöitä, jotka ovat nimenomaan toivottuja eikä niitä kahden käden heiluttajia, kuten mökkiaikana. Me näemme yllin kyllin hienoja maisemia sen sijaan, että katselisimme naapurin saunan seinää päivät pitkät. Ja mikä parassta, emme ole mistään tai kenestäkään riippuvaisia - eläköön vapaus.

        "Vapaa oon kulkemaan" - tässä onkin se oleellinen kokonaisuus karavaanimatkailusta. Olen samaa mieltä. Hyvä että joku ilamisee asian yksielitteisen selvästi. Kiitos


      • Yritäjä

        Tota kyl nää karavaanarit Ottaa ihan samanlailla alkoa voin sanoa näin pidän yhtä leirintä aluetta tääl lapissa muuten ok.porukkaa mutta? Soittavat ja räyhäävät läpi yön antanut muutamille karavaanareille IKUISEN PORTTI KIELON viimeksi nyt juhannuksena nää HÄIRIKÖT sieltä hesasta t.lappilainen yrittäjä et tälläsiäkin löytyy valitettavasti yrittäjänä rapiat 20.vuotta t.ville


      • Iisalmesta
        VAPAA OON KULKEMAAN kirjoitti:

        Heippa kaikille kesäihmisille. Meidän perhe on kokeillut jos jonkinlaista harrastetta. Aluksi normaali vaunuilu, sitteen mökkeily ja edelleen veneily ja nyt palattu matkailuautoiluun. Ja se onkin meidän juttu loppujen lopuksi.

        Mökkeily ajkoi ahdistaa jo alkukeväästä, koska oli odotettavissa taas jokavuotinen kevätsiivous. No, kaikki tuttavat kutsuttiin "viikomlopun viettoon" tarkoituksena teettää heillä siivoustyöt- mutta p..kat..., ei tapahtunut mitään. Ruoki ja juota sitten koko poppoo, joka tulee paikalle kahta kättä heittäen. Ja tuon "kutsun" perusteella heistä sai aina koko kesän riesan heidän ´ohikulkiessaan´. ja joka kerta tyhjin käsin, prkl. Ei siis ollut meille sopiva työleiri.

        No, ei siinä mitään - kokeiltiin matkaveneilyä, siinähän ei siipiveikot pääse niinkään helposti ruokittavaksi liikkuvuuden takia. Se homma ei sopimut meille alkuunkaan - olla erakkona viikkokaupalla, näkemättä muita ihmisiä ollenkaan. Ja kun sääät rajoittavat hommaa muutamiin aurinkopäiviin, päätimme hävittää koko laivan.

        Mutta nyt kun tavallaan palasimme alkujuurille karvaanipuuhiin, se on meidän juttu ja nimenomaan matka-autolla, jossa on kaikki tarvittavat herkut. Tietenkään ei kenelläkään ole mahdollisuutta suoraan ostoon käteisellä, mutta pankit ovat sitä varten, että rahoitus järjestyy sieltä. Ja jos joku naapureista ihmettelee, mistä rahat... - he ei pääse selville miten rahoitus on hoidettu, kun pankkilainalla m-auton omistus tuöee rek.otteeseen velalisen ostajan nimiin. On siinä sitten ihmettelemistä, onko ne saanu perinnön vai lottovoiton tai jotain muuta, mitä ei ole itse hankittu.

        Nyt meillä ei ole riesana mökkisiivouksia, meillä on paljon tututavia ja kavereita. maisemat vaihtuvat silloin kun halutaan. Ensi syksynä maisema vaihtuu Italian biitseille aina seuraavan vuoden kesäkuun puoleen väliin asti. Meillä on nyt "vieraina" sellaisia henkilöitä, jotka ovat nimenomaan toivottuja eikä niitä kahden käden heiluttajia, kuten mökkiaikana. Me näemme yllin kyllin hienoja maisemia sen sijaan, että katselisimme naapurin saunan seinää päivät pitkät. Ja mikä parassta, emme ole mistään tai kenestäkään riippuvaisia - eläköön vapaus.

        En ole kateelinen mutta kuitenkin hiukkasen . Kun luin tuon tekstin niin tuli tavallaan mieleen miten meillä ollaan vaimon kanssa saman laisessa tilanteessa (ruokaa ja taroilua pitää olla aina valmiina ) Olen onnellinen yeidän puolesta ja toivotan hyvää kesää .Nimin .Iisalmesta .


      • LOPETTAKAA se ohjelm
        Vapaa oon kirjoitti:

        "Vapaa oon kulkemaan" - tässä onkin se oleellinen kokonaisuus karavaanimatkailusta. Olen samaa mieltä. Hyvä että joku ilamisee asian yksielitteisen selvästi. Kiitos

        Juuri näin olemme mekin asian ajatelleet. En ala majoituspalveluksi tutuille. Kuljemme omia teitämme ja piste. Olemme raivoissamme siitä kuvasta joka karavaanareista on annettu ohjelmassa. EIKÖ KO. HENKILÖT PÄTKÄÄKÄÄN AJATTELE MITEN HE ESIINTYVÄT OHJEMASSA??? Saisitte hävetä!!!


    • kokemusta on

      Ohjelma on järkyttävä. Olen kulkenut vuosia matkailuautolla Euroopassa ja jonkin verran myös Suomessa. Lapset ovat ilman muuta turvavöissä matkan aikana eikä niinkuin ohjelmassa heilutaan, huudetaan tapellaan. Hävettää. Ei ihme, jos ulkolaiset karttavat Suomen leirinta-alueita ja pitävät meitä metsäläisinä. Vastuu ohjelmasta on tekijöillä. Olisi luullut, että oikeaa kuvattavaakin löytyy eikä tällaista lasten tappelua, viinan juontia ja juhlintaa. Todellinen leirintäelämä on kaukana tästä. Hävettää!

    • amma

      Mun sisko on perheineen ollu karavaanari jo yli 20v, iteki on tullu kierrettyä nuorempana niiden mukana ja pakko sanoa et toi ohjelma vetää kyllä yli korkeelta ja kovaa. Siitä saa sellasen kuvan et kaikki ois jotain riekkujia ja juoppoja vaikka niin ei todellakaan oo.
      Sisko on ite sitä mieltä et toi sarja pilaa karavaanareiden maineen kokonaan ja sen vois lopettaa vaik heti ja oon kyl ihan samaa mieltä iteki.

    • Asiallista porukkaa

      Karavaanarit on sikäli vastuullista porukkaa ettei ne törttöile kännissä tienpäällä vaunuinensa? Aika vähän on uutisissa kännäilevistä karavaanareista ja heidän aiheuttamista kolareista! Jos taukopaikoilla ottaakin niin mitäs se kuuluu kellekkään? Hehän tavallaan ovat kotonaan vaunuissaan ja omassa rauhassaan ja ottaahan jokainen kotonaan joskus alkomahoolia! Joten älkääs nipottako vai pitäiskö päästä oikein vaunuihin kyttäämään, että mitäs puuhaatte! Mulle ainakin ovat antaneet tietä karavaanarit teinpäällä. Itse en kuulu heihin eikä mulla ole vaunuakaan saati asuntoautoa.
      Joten Hyvää kesää karavaanareille ja älkää välittäkö niuhottajista ja kateellisista panettelijoista joilla ei ole itsellä mahdollisuutta reissata tienpäällä!

    • Älkää ny hulluja puh

      Se sakkihan on pääosin juuri tätä. Örveltäminen on tosi hauskaa? Pääseehän siä
      toisten arvostamaksi henkilöksi "hauskoilla" hölmöilyllä, missään muuallahan tätä "arvostusta" hän ei saa. Tosi säälittävää porukkaa... Muutama lestadiolainen "tupauuno" katselee paheksuen tätä " juntti lomailua". Täysin käsittämättömiä kavereita nämä karavaanarit....

    • Matkailija konkari

      Pitkän matkailu kokemukseni perusteella vätän leirintäalueita.

      Jouput "viikoloppu alkoholistit" siellä "örveltävät", kuten keskustelun aloittaja sanoo.

      Jos matkailen ulkomailla autolla yövyn "bed and breafast" - paikoissa.

      Ja Suomessa hotelleissa, joissa saa nukkua yönsä rauhassa.

      Joskus, kun ei ole matkailu sesonki voin yöpyä leirintäalueiden mökeissä.

    • 42,,,

      turhapuollustella karavaaneja,ohjelmahan on tehty kaikkienkavereista,

    • Drolli321

      Promo, älkää turhaan vastailko

    • tien päällä

      Hei!
      Eihän sellainen ohjelma, ei edes tv:ssä "myy", koka olisi täynnä kilttejä, lainkuuliaisia, asiansa ja lapsensa hoitavia kansalaisia.
      En tosin katso tuota ohjelmaa, sillä saan teistä karavaanareista ihan kyllikseni tuolla tienpäälläkin. Sillä harva teistä on sellainen, joka tietä antaa, joka ajaisi toisesta karavaanarista riittävän kaukana tai muusta edellä ajavasta, harva on myöskään sellainen, joka ajaisi nopeusrajoituksen mukaan, tarkoitan, että tyytyisi perävaunua vedettäessä siihen maximinoupeuteen.
      Mutta taitaakin olla niin, että "oikeita" karavaanareja ei ole muuallla kuin teidän illan istujaisissa, muutaman kaljan jälkeen??

    • Totuusonparasta

      Kyllä, Media antaa väärän kuvan monestakin asiasta en tiedä miksi se pyrkii siihen. Onko se ammattitaidottomuutta, halu vääristellä vai mikä. Sairasta kuitenkin.

      Tähän pätee oikein hyvin se tosiasia että kun asiat kulkevat ihmisestä toiseen, totuudesta ei ole kuin murto-osa, jos sitäkään. Loput on olettamuksia ja vääristyneitä mielikuvia jota pidetään totuutena ja faktana.

      Brittidokumentissa esitettiin tuo fiktioasia jossa ihmiset jopa keksivät ja lisäilivät omituisia asioita kokemuksestaan jossa näkivät tapahtuman baarissa. Moni varmaan on nähnyt sen ohjelman.

      Loppujen lopuksi kun heidän näkemänsä asia näytettiin videolta, patologiset valehtelijat tuli totaalisesti nolaantuneeksi heidän itsensä toimesta. Häpeä näkyi heidän kasvoillaan. Siinä he paskanpuhujat itse todistivat olevansa patologisia valehtelijoita. Totuudessa pysyvät nauroi valehtelijoille heidän tyhmyyttään oli parasta.

    • nöff nöffff hik,,,,

      Samapa tuo onko kesämökki tai joku festarikin, niin finski on sika sielläkin, eli sama missä Suomalainen on, sikahumalassa kuitenkin! Eihän voi olla urheilutapahtmissakaan jos ei ole alkoholitarjoilua? Sikoja kaikki tyynni!

    • ex karavaanari

      Miten ihmeessä pilaa ? Toiset ottaa ja toiset ei, niinhän se menee kaikkialla
      muuallakin....
      Lapset eivät kyseisillä karaavaanareilla ainakaan näyttäneet kärsivän.
      Suomalaisten kateus ja besserwisser meininki se siellä taas pilkistelee!!
      Eiköhän meistä jokainen tajua että, alueilla liikkuu monenmoista kulkijaa niin
      raittiita kuin vähemmän raittiita.

      • kokenut eläkeläinen

        Ämmät kälkättää joka paikassa joka asiasta.
        Sen siitä saa, kun annetaan ämmille ylivalta!
        Maan parhaasta lehdestä Helsingin Sanomistakin on tullut toimituskunnan ämmääntymisen myötä valtakunnan pahin ja epäluotettavin roskalehti.

        Onko siis ihme, että kotimaiset tv-ohjelmatkin ovat tulvillaan sitä ämmäkulttuuria, mikä perustuu juoruihin ja minkä tarkoituksena on tehtailla lisää juoruaiheita!!


    • Nrot 16xxx ja 82xxx

      Kahdeksan vuoden matkailuvaunukokemuksella voin sanoa, että karavaanarit ryyppäävät ja paljon. Etenkin, jos vaunu seisoo kausipaikalla, siellä käydään ryyppäämässä viikonloput ja lomat. Mitä nyt kukkapenkkejä laitetaan reviirin merkiksi ja naapureiden kiusaksi. Ei kukaan sitä tonttia vaunun alla sentään omista.

      Ryypätään joka päivä ja ilta myöhään yöhön omalla pihalla, naapureiden kanssa sekä alueilla olevissa ravintoloissa. Kakarat menee siinä sivussa ilman, että heistä mitenkään huolehditaan, pyörivät siellä juoppojen seassa, kun eivät paljon muutakaan voi. Pakkohan ne lapset on mukaan ottaa, kun ei voi kotiinkaan jättää alaikäisiä heitteille. Teini-ikäisinä, heti kun vain mahdollista, lapset eivät enää lähde mukaan molempien (lasten ja vanhempien) halusta. Tämä on keski-ikäisten örvellysharrastus, lapsille/nuorille se ei sovi ja vanhukset eivät jaksa, kaipaavat rauhallisempaa menoa.

      Alueelta lähdettäessä pitää tarkkaan laskea, milloin promillet ovat niissä lukemissa, että voi ajaa - tai sitten jätetään vaunu alueelle ja lähdetään autolla, ja muija ajaa.

      Usein karavaanarit kyllä ovat taitavia kuljettajia, monet liikennealalla, joten peruuttaminen ja parkkeeraaminen kyllä sujuvat hienosti.

      Näin se menee...

      • 26-----

        Mitä V----a se sulle kuuluu mitä ihmiset vapaaajalllaan teköö ei ne vamasti sun viinoja ainakaan jua pirä pärstäs kiinni


    • turvavyöpakko

      Kakarat hilluu hulluna ajon aikana - mitä jos tuli äkkipysähdys? Lasikuitulootasta ei jää paljon.
      Liikenteessä pakko käyttää turvavöitä - miksi nämä örveltäjät ovat eri asemassa? Tietty, oma asia jos ei kakarooden turvallisuudesta välitä, kakaroilla ei minkäänlaisia käytöstapoja- tuollaista vihamielistä huutelua, potkimista, ainaista nälvimistä ja isi ja äippä vaan ovat että kas, kas sisua löytyy jälkipolvesta..vastuutonta ajella kakarat irrallaan ko keilat.

      • kokenut eläkevaari

        Kakaroilla ei ole käytöstapoja, koska sosiaaliakkakoneistot ovat kieltäneet kasvattamasta lapsia. Saavat mesoa ilman kieltämistä miten haluavat, "ettei tule traumoja"!
        Tuttavani 13v tytär oli autossani ja kieltäytyi käytämästä ulkomailla turvavyötä. Kun komensin kiinnittämään vyön ja totesin, ettei auto liiku, ennenkuin kaikilla on vyöt kiinni, äiti ja isoäiti raivosivat minulle, ettei minulla ole oikeutta komennella heidän tytärtään.
        Varastivat pirut virtalukosta avaimen ja totesivat, että nyt kävelet itse.

        Onneksi kännykkä jäi taskuuni ja hälyyttämäni poliisi ymmärsi huonosta kielitaidosta huolimatta puheeni.
        Poliisi tuli paikalle, auto avaimineen löytyi helposti, koska tiesin naisten määränpään ja koko akkakööri lastattiin poliisiautoon ja putkaan tieliikennelakien tahallisesta rikkomisesta ja ajoneuvon "kapteenin" (=kuljettaja)vastustamisesta sekä auton anastamisesta hallintaansa.

        Tapahtui maamme eteläpuolisessa maassa! Tuomio oli 3kk vankeutta äidille, joka ajoi autoani ja 2kk ehdollista ja iso sakko mummolle rikokseen yllyttämisestä ja avustamisesta.
        Tyttärelle tuli rikesakko turvavyön käytön kieltäytymisestä

        Kaikkialla ei siis vallitse vielä suomalainen ämmävalta!


    • pohjasakkaa-

      Kaikki karavaanarit ovat työttömiä pummeja. Vain syrjäytynyt alkoholisti nukkuu hinattavassa koirankopissa. Sossurahoilla ja työttömyyskorvauksilla ostettu koppi ei ole normaalijärkisen käyttöön. Koppihörhö istuu illalla kopissaan ja juo kunnes sammuu. Välillä voi juoda naapurin koppihörhön kanssa, kunnes tulee riita viimeisestä kaljasta.

    • ss

      alkoholi vitun hyvää jes sille

    • krvssa

      perkeleen karavaanarit saatana aina tien tukkona ei pääse ohi kun ajavat siinä saatannan lötkössä perkele

      • malttia, malttia

        Tässä taas ilmeisesti tie häirikkö joka kaikille tiellä liikkujille vaaraksi!!!!


      • rahtari 2 milj km

        Minä olen ainakin päässyt aina hyvin ohi karavaanareista, sillä ilmoittavat vilkuin milloin on ohittaminen vaarallista tai turvallista ja tarvittaessa ajavat sivuun jopa pysähtyen täysin.
        Asiallista sakkia ovat ainakin tien päällä.


    • Ei tosiTV fani

      Maikkarin tosi TV ohjelmat on muutenkin P.stä. Eikö suomessa tosiaan mitään muuta keksitä. Ulkomailta vaikkapa alankomaiden alkoholistien päiväohjelma,
      ja illan viettoa..
      Miten vaihdat auton renkaa Saksan autobaanalla loukkaamatta itseäsi ja naapureita.
      Purjeveneellä plägällä sillan ali moottorikkolla. Eiköhän siinä jotain aiheita
      tosi TV. hen
      Suosittelen myös itä- naapurin puolella olevia kohteita ala Mikko Haapasalo.

    • työihminen

      Joo kaikke sit lukeekin ,omasta mielestäni kun olen 42v ollut raittiina ja pysynkin lopun elämää,siis täysin absolutisti ja perheessä on teini joka täyttää jo pian 17v täysin raittiina edelleenkin kenenkähän ansiosta ja kasvatuksesta lie mut kuitenkin olen 4 eri kesää kulkenut vaunuperässä eri suunnilla,yleensä kalojoella,eipä ole ollut valittamista meillä ainakaan kanssa autoilijoista,kuin muustakaan liikenteessä,ainoa mieleen tulee tuo ohjelma mikä ei ihan pidä kyl mielestäni lapsia etusijalla,kuten meillä.
      En missään nimessä pitäisi lapsi ilman turvavöitä ajon aikana se on ehdoton laki meillä,muutamista kolareista kun oppii sen kantapään kautta itsekkin,joten enpä kyllä enää istuis itsekkään vöittä autossa ,kun ne pelasti kerran henki paran täpärästi.
      Ohjelmasta en pidä koska täyttä paskaa siellä vaan retestellään ja juodaan näytetään kuinka sit pätäkkää on ja pääsee mihin tahtoo ollaan miten huvittaa ja enpä vuokrais autoani tuollaisille paskasakille.
      Vaikka rahatilanne aina onkin hyvin niukkaa enkä pysty omistamaan autoa ,vaunu ollut ja myyty,mutta en tarvitse kyseistä laitetta omaksi asti.Mutta en morkkaa toisia sen pitämisestäkään sehän on oma asia ja rahaasiakin.
      Kivaahan se on matkustella ja nähdä paikkoja,selvinpäin minä ainakin sen teen ,aina valmis sompamieheksi.
      Karavaanarit ovat kivoja ja ovat ystävällisiä suurin osa ja tosi auttavaisia ,nämä toiset tiellä liikkujat tosin eivät jotka kaahaa bemareilla ja örveltävät paskaa täälläkin .Nuorena ajattelee toki toisin,mut kun täälläkin hoksaa selvästi toiset ettei tiedä asiasta yhtään mitään liekö koskaan edes vaunua peruuttanutkaan saati istunut siinä autossa,niin semmosilla kannata tänne mitään skeidaa laittaa turhaan.Itse täysperää kuskaillut et kyl se kääntyy ja peruutuskin menee vaikka silmät kii.
      Laittakaas tuohon ohjelmaan noi karavaanarit kerrankin sellasia jotka ei juo tuota viinaa lapsien nähden noin kauheesti kuin nyt tossa näytetään ,muutenkin lapsia ei ole näköjään kasvatettu käyttäytymään autoissa,vaunuissa,yleensä missään kunnolla.Vaikka lapset kun väsyy ja tulee kiukkuseksi noissa helposti muutenkin ,pitäis sitä tekemistä keksiä jo ennen matkaa ja pitää niitä taukoja tiheempään jotta lapsetkin saa pitää sitä lomaa eikä vaan äitee ja iskä
      Turvallista kesää joka iikalle ,koittakee malttaa kyl me merkin annamme kun tie on vaan vapaa.Muutamalle vielä.En saa työttömänä ainakaan ostettua autoa enkä vaunuakaan joten jos sulla työttömänä on varaa sossun rahoilla rellestää tuo toki tännekkin niin käydään yhdes karavaanaileeen .Ostan sit sulle myös kahveet ja pullat kortiston varoilla kun kerta sit niin pirusti tienaan.(nmr.pohjasakkaa)

      • autokiitää

        Ohjelma todella ala-arvoinen. Suurin osa karavaanareista fiksua porukkaa. Jotkut eivät juo , jotkut ottaa silloin tällöin, mutta örveltäjiä en ole nähnyt kuin muutaman. Tämän ohjelman ihmiset puolestaan ovat ihan seinästä. Varmaan niin julkisuushaluisia vai eikö maikkari löytänyt muita. En kehtaa kutsua suomalaisiksi. Ohjelmasta olisi voinut tehdä hyvänkin. Olis haastateltu ihmisiä, näytetty eri caravanalueita Suomessa, tanssia väliin. Mutta tälläsenään herättää vaan myötähäpeää. Täytyykö suomalaisen olla aina se hölmöin ja sitä pitää katsella parhaaseen katseluaikaan.


    • Teiden tukot

      Joutasivat nämä paskahuussin vetäjät muualle tien päältä.Onnettomat vetävät pienimoottorisilla tyrox-muovilaatikkoa perässään.Puhumattakaan motorisoidusta paskahuussista.Voi elämän kevät,tulisi jo syksy jotta tienpäälle palaisi rauha.

      • rahtari 2 milj km

        Karavaanarit noudattavat sääntöjä, kuten minäkin rekan ratissa!
        Suurin sallittu nopeus on 80 km/h ja mahdollinen ylitys tapahtuu vahingossa myötämäessä ja myötätuulessa, kun ei vaaranneta muuta liikennettä!
        Karavaanarit ovat yleensä kohteliasta porukkaa. Poikkeustapauksissa on lähes aina nainen ratissa. Miettikääpä vaihteeksi sitä!


      • Liikenteessä mukana

        Kuleppa itsekin olen reissannut matkailu perävaunun kanssa en näe siinä mitään niin sanottua teiden tukko ongelmaa .yleensä oltiin liikenteessä normaaliin aikaan .Se oli surullista sitten roikkua jonkun loisto auton jäljessä mittari lukema 75 kun vois ajaa 80 km .No se on sorom noo ja ohi ( Sanoo mummo lumessa )


      • naisasianajaja
        rahtari 2 milj km kirjoitti:

        Karavaanarit noudattavat sääntöjä, kuten minäkin rekan ratissa!
        Suurin sallittu nopeus on 80 km/h ja mahdollinen ylitys tapahtuu vahingossa myötämäessä ja myötätuulessa, kun ei vaaranneta muuta liikennettä!
        Karavaanarit ovat yleensä kohteliasta porukkaa. Poikkeustapauksissa on lähes aina nainen ratissa. Miettikääpä vaihteeksi sitä!

        Joo niin varmasti, ja nainen ratissa. Miksiköhän??
        Koska se mies ei ole osannut vetää rajaa viinan kanssa lotratessa; pistää muijan
        ajamaan. Eipä mitään, kyllähän nainenkin osaa vaunut vetää, mutta yleensä se
        on niin. Äijä piereksii jä märisee vierellä kuin ajetaan. Liikenteessä on mies moukkia huomattavasti enemmän!!!!!!!!!!!!


    • Caravanmatkailija

      Olen harrastanut karavanimatkailua lähes 40 vuotta ja luulen tuntevani tuon harrastuksen kuin sen harrastajatkin. Mielestäni tuo ohjelma ei kerro mitään karavaaniharrastuksesta ja sen sosiaalisesta merkityksestä. On toki totta, että perjantai-iltana saatetaan jokunen olut ottaa, mutta silsti pidetään huoli niin perheestä kuin naapureiustakin, sillä loppujen lopuksi tämä yhteisö on niin pieni, että ns. örveltäjä ei sen parissa pitkään pysy. Ehkä siksi nuo henkilöt katsovatkin meidän sisäänpäin lämpeneväksi porukaksi.
      Tuossa ohjelmassa kun viis veisataan jopa liikennemääräyksistä yms. säännöistä ja hyvistä tavoista.
      Lopuksi minun on kyllä myönnettävä, että tuo ohjelma ei minulle edellämainituista syistä sovi, sillä se suorastaan etoo olemassaolollaan.

      • varakuskina 44v

        Minunkan mielestäni ohjelma ei vastaa todellisuutta.

        Kyllä karavaanaritkitkin ottavat alkoholia, mutta nyt täytyy erottaa ne kaupunkien liepeiltä vakipaikan varanneet, jotka pitävät vaunuaan vikonkoppujen ryyppypaikkana, niistä oikeista karavaanareista, jotka pitävät asuntovaunu- ja asuntoautomatkailua mailmankuvaansa avartavana vapaana matkailumuotonana.

        On siis kysymys kahdesta aivan eri ryhmästä, joista toinen käyttää vaunuilua alkuperäistarkoitukseensa eli uusien paikkojen ja kansojen näkemiseen ja toinen ryhmä, joka hankkii lähileirialueelle vaunun viikonloppurymyämiseensä!

        Näissä ryhmissä on aivan yhtä suuri ero, kuin koulutetuilla työtä tekevillä maahanmuuttajilla ja elintasoloisiksi tulevilla osaamattomilla afrikkalaisilla maahanmuuttajilla.


      • apukuskina kans
        varakuskina 44v kirjoitti:

        Minunkan mielestäni ohjelma ei vastaa todellisuutta.

        Kyllä karavaanaritkitkin ottavat alkoholia, mutta nyt täytyy erottaa ne kaupunkien liepeiltä vakipaikan varanneet, jotka pitävät vaunuaan vikonkoppujen ryyppypaikkana, niistä oikeista karavaanareista, jotka pitävät asuntovaunu- ja asuntoautomatkailua mailmankuvaansa avartavana vapaana matkailumuotonana.

        On siis kysymys kahdesta aivan eri ryhmästä, joista toinen käyttää vaunuilua alkuperäistarkoitukseensa eli uusien paikkojen ja kansojen näkemiseen ja toinen ryhmä, joka hankkii lähileirialueelle vaunun viikonloppurymyämiseensä!

        Näissä ryhmissä on aivan yhtä suuri ero, kuin koulutetuilla työtä tekevillä maahanmuuttajilla ja elintasoloisiksi tulevilla osaamattomilla afrikkalaisilla maahanmuuttajilla.

        "Varakuskina 44v" osui asian ytimeen!
        Miksei tv-yhtiö lähtenyt matkailijoitten mukana maailmalle ja tehnyt ohjelmaa oikeasta vaunumatkailusta, missä olisi voinut tutustua suureen kansainväliseen joukkoon samaa matkailumuotoa harravia!
        Olisimme saaneet samalla kunnollisen matkailuohjelman.

        Olisi tullut oikea kuva koko matkailumuodosta ja sen harrastajista!
        Todennäköisesti oikean totuuden tultua julki, olisi matkailuvaunujen ja -autojen muunti lisääntynyt roimasti.
        Kummallista, ettei edes mainostava tv-yhtiö moista oivalla.
        Taitaa olla sekin laitos jo luulotietäväisen ämmäkansan hallinnassa!


    • rc harrastaja

      Minä en ole harrastanut karavaania, mutta isän tuttu harrastaa karavaania.
      Hänellä on vakituinen vaunupaikka samalla leirintä alueella, jonne hän joka kesän alkaessa vie asuntovaunun ja menee sinne sitten vaimonsa kanssa aikaa viettämään.
      Mitä nyt leirintä alueella asuntovaunussa sitten pystyy tekemään.
      Eiköhän se karavaanarin elämä ole sellaista yhdessä oloa ja ajan kuluttamista toisten karavaanareiden kassa ja syömistä.
      Eikös se karavaanareiden aika mene lomaillessa, ei siellä asuntovaunussa ainakaan mitään isompia harrastuksia voi toteuttaa.

      Minua ei karavaanari elämä kiinnosta, koska aikani ei tosiaan kuluisia istuskellessa ja joutavia rupatellessa.
      Aika kävisi tosiaan liian pitkäksi, koska ei siinä asuntovaunussa ole tilaa harrastaa yhtään mitään.

    • Höpöhöpö.. siellä yhdessä örvelletään ja kilpaillaan siitä kenellä on upein sisustus, hienoimmat kristallilasit mistä sitten siemaillaan milloin mitäkin. Jos ei ole muuta tekemistä niin seurataan verhonraosta mitä se naapurin setä tai täti oikein duunaa. Sivusta on tullut seurattua ja vieraana mukana ollut.. joten ei kiitos, ei ole myöskään minun juttu.

    • bisnesmies58

      ei ole aikaa tuommoisiin hommiin,pitää tehdä bisnestä

    • J K

      NIIN JOHTAAKIN

    • Kesällä

      Itse olen Karavaanari jo 20v. 3kanavan Karavaanarit ohjelma ON !! tosi heikko tasoinen eikä ole millään tavalla Karavaanarin oloinen,olen jutellut muutamien Karavaanareiden kanssa ja ovat täysin samaa mieltä eikä edes viitsi katsoa tollasta Sontaa, sekä Messilälle ohjelma isoa MIINUSTA

    • AA-kerhon vetäjä

      Olen vieraillut kahdesti karavaanialueella työni vuoksi, molemmat olivat lauantai aamupäivällä. Kaikki tapaamani henkilöt, niin naiset/miehet olivat kaameessa kankkusessa, (tapasin suuren joukon), ainoa keskustelu aihe oli illalla pidettävät juhlat ja niiden suunnittelu. Yksi nainen valitti tuohtuneena, että hän ei enää sitten huolehdi öisin itkevistä lapsista, juokaa vähemmän ja huolehtikaa lapsistanne itse.
      Sain sellaisen kuvan karavaanareista, että ovat lähiön ihmisiä, joilla pieniä lapsia, eivät pääsisi juhlimaan kotoa käsin, kun ei lapsenpiikaa. Karavaanialueella aina kavereita ja lapsista aina joku huolehtii, jos ei itse kykene.
      En todella haluaisi olla karavaanari...huh huh.
      TV näyttää juuri sitä, mitä se on, itsehän esitätte pääosaa, hyvä karavaanari.

    • Erik III

      Kylhä se niin on että EI karavaanari pulloon sylje. Tosin hiemanhan se tuo ohjelma ampuu yli, kylähulluja kaikki.

      Ja ns "uskovaiset"karavaanarit oma joukkionsa omine perversseineen menoineen.
      Kauheat kasat kortsuja ja pullonkorkkeja löytyy seurojen majoitusalueilta.

      Turha sitä kenenkään karavaanarin on kiistää ettei wiina wirtaa ko alueilla. Eihän siellä muutakaan hommaa oo humppaamisen ja karaoken, kumpaakaan ei selväpäisenä voi harrastaa, lisäksi ole.

      Näin se vaan on.

    • Ennen vaikka teltta

      Sellaisiahan ne ovat, itteään kehuvia, eivät osaa kasvattaa penskojaan, kun aika menee kehuskellessa. Ja tuntuu olevan ainakin tuo Messilän karavaanialueen hoitoporukka samanlaista sakkia. Enpäkyllä viittis itse moiseen hölmöilyyn ryhtyä ja ainakin elelisin erossa noista porukoista. Voihan sitä yöpyä normaalistikin.
      Itteään täynnä koko porukka.

    • Kyl toi ohjelma antaa aika väärän kuvan karavaanareista.
      Itse olen matkannut pienestä saakka.
      Meitä on aina opetettu oleen kunnolla kun jossakin liikutaan. Sekä sen että kun ollaa liikkeellä ei juosta autossa ees taas.

    • Pappatunturi.

      Mutta mullapa on Audi.

      • Kesällä

        Nyt on kova olo !


    • Virnuilija

      Kova olo hellittää ko käytät välillä vasenta kättä,,,tuntuu katos vieraammalta..

    • hämäläisvaanari

      Helvattu kun tuota vasenta polvea riipii, ei tohri naapurivaunuun kiljulle mennä. Kovasti pyytelivät 100 l hinkki odottelee porstuvassa. Jonua näkkyy kaapen ovella olevan, ollaan täällä maisassa.

    • Virnuilija

      "Helvattu kun tuota vasenta polvea riipii, ei tohri naapurivaunuun kiljulle mennä. Kovasti pyytelivät 100 l hinkki odottelee porstuvassa. Jonua näkkyy kaapen ovella olevan, ollaan täällä maisassa. "


      ai saakeli nythän tänne varsinainen koomikko pyrähti nerouden ykkönen,, koko telluksen paras koomikko, jätkällä on sana hallussa, saanko lainata tätä seuraavissa suviseuroissa ko lähen käymään. Siinnä kuule valkoosessa teltassa seuranväki pyrähtää nauruun ko tään lohkasen kesken saarnan. Mtäh...

      Mä niin ihailen sinua, komiikan ajatollahi olet,,,,.

    • fghg

      Karavaanari -aina tiellä.

    • bvc

      Ilo ilman viinaa on teeskentelyä

    • paskanykyaika

      en omista enää televisiota ollenkaan tuon kaikenmaailman reality paskaohjelmien vuoksi, kyllä telkkarissa pitää esiintyä ammattitaitoiset näyttelijät mutta ns. oikeidenkin tv-sarjojen taso on vajonnut navan alle, viimeiset kunnolliset tv-sarjat tehtiin 1980-luvulla, sen jälkeen taso on ollut pelkkää paskaa.

      Matkailuvaunuilu olisi varmasti hyvä harrastus jos siihen olisi mulla varaa mutta autokin on pitänyt kaikenmaailman co2 päästöverojen vuoksi ottaa niin pieni ettei siitä ole vaunua vetämään...

    • hotelli tai mökki55

      En tiedä karavaanareiden elämästä mitään, mutta sen olen omin silmin nähnyt tänäkin kesänä että liikenteessä eivät ole moksiskaan kun jono kasvaa takana. Voi hemmetin kiertolaiset, sulloutua nyt pieniin tiloihin jota raahata mukana huonosti kasvatettujen penskojen lisäksi, tosin menee tuossa varmaan hermot kasvatetuiltakin.

      • Paljon nähneenä

        kyllä se pitkälti on niin että viina maistuu...het kun saa "leirinsä" parkkiin niin ei kerkee tassuja maahan veivata jo kaljapullo käteen, varsinkin näillä "kausipaikoilla " ellei siellä jo olla valmiiksi umpitunnelissa :((


      • tavarakuski

        Jos karavaanarin taakse venyy tolkuttoman pitkä jono, on vetoauton ratissa AINA NAINEN! Naisen vahvin ominaisuus on itsekkyys ja muista viis!
        Nykyisin miehet ovat naisia sosiaalisempia!


      • lain mukaan

        Kun ajelee vaunu perässä sallittua 80 km/h, niin ei ole mitään ongelmia. Ongelma on niillä jotka pyrkii etenemään ylinopeudella, mutta eivät vain kykene ohittamaan.


      • vanhavankkuri
        Paljon nähneenä kirjoitti:

        kyllä se pitkälti on niin että viina maistuu...het kun saa "leirinsä" parkkiin niin ei kerkee tassuja maahan veivata jo kaljapullo käteen, varsinkin näillä "kausipaikoilla " ellei siellä jo olla valmiiksi umpitunnelissa :((

        Ja tämä pitää kyllä paikkansa.


    • Greenman

      Viina virtaa, ja pannaan vaunusta toiseen. Siinä on tuon homman totuus 20-vuoden kokemuksella!

      • Musta Redford

        Ei se eroa yhtään meidän kerrostalorapun elämästä. Viina virtaa ja naapurien sängyissä vieraillaan naapurin rouvien mielitekojen mukaan.
        Naapuri nainen apu kirjoitus.


    • Erkki.

      Karavaanarit ei ole mikään yhtenäinen ryhmä. Tinetukkona ei olla ainakaan silloin kun liikutaan vain silloin kun on pakko. Itse en käytä alkoholia enkä luonnollisesti käytä sitä silloinkaan kun karavaanaroin.
      Nopeusrajoitus asuntovaunun vedossa on 80 km/h. Sehän on yleinen nopeusrajoitus. Yleensä nopeimmat tiet ovat myös leveämpä ja nissä on pidempiä suoria.

      Jos rikoo tuota 80 km/h nopeusrajoitusta niin on silloin rikollinen.
      Jos auttaa rikoksen teossa niin sekin on rikos. Sihen en ota kantaa
      onko 80km/h nopeusrajoitus se oikea vai pitäisikö olla vaikka 82,7km/h .
      Sellaiset asiat sovitaan eduskunassa.

      • Hyvä Erkki

        "Sihen en ota kantaa
        onko 80km/h nopeusrajoitus se oikea vai pitäisikö olla vaikka 82,7km/h .
        Sellaiset asiat sovitaan eduskunassa. "

        Erkki, olet upealla tavalla just sellanen oikeen lainen karavaanari, oikea järkimies


    • Volvolla suhaava

      Uskoisin, että karavaanit eivät ole muun liikenteen tukkona tahallisesti vaan silkkaa tyhmyyttään. Mitenkän muuten en voi ymmärtää muutaman karavaanarin letkaa, joka melkein ajaa toistena vaunuissa kiinni ja estävät tehokkasti muiden ohitukset. Olisiko karavaanarien letkeän elämäntavan vastaista jättää vaikka sadan metrin väli vaunujen välille.

      Erkki myös keskittyy niin täysillä ajamiseen, että taustapeliä ei osata käyttää. Lähes poikkeuksetta rekka kyllä näyttää merkkiä vilkulla, kun ohituspaikka tulee. Yhtä poikkeuksetta yksikään karavaanari ei ole vielä osannut tällaista merkkiä minulle näytää. Olen kohta kolmekymmentä vuotta odottanut ratin takana ensimäistä fiksua karavaanaria, ja vielä turhan.

      • reipas matkaaja

        Avaa silmäsi, niin näet sen vilkun. Olen jo 26 vuotta näytellyt sitä aina turvallisessa kohdassa. Oletko sinä se tonokki, mikä ei lähde ohi useastakaan merkistä.
        Aina sieltä letkasta löytyy tilaa, jos sinne osaa vain asiallisesti pujahtaa


    • insinööri 187764

      Kyllä mainitsemasi ohjelma antaa karavaanereista erittäin totuudenmukaisen kuvauksen.Karavaanarithan ovat tuolla tienpäällä aina vähän tientukkona ei se totuus muutu kaunistelemalla,itse en ota kantaa siihen kuinka ne karavaanarit siellä leirintä alueilla ovat mutta tienpäällä he ovat liikenteen hidasteena siitä syystä,että asuntovaunu-auto yhdistelmällä ei saa aja Suomen lain mukaan sitä yli 80kmh nopeutta mikä toisaalta on hyvä asia,erikseen ovat ne asunto autot joilla voidaan ajaa 100kmh ssa olematta tien tukkona.

      • ABCE 2 milj km

        Asuntoautollakaan ei saa ajaa yli 80 km/h, ellei ole huippukallista uutta asuntoautoa, missä on pysähtymismatkaa pidentävää lollikuskien ja lolli-lainsäätäjien vaatimaa lukkiutumatonta jarrujärjestelmää.
        Sitten, jos sinulla on tällainen huippukallis turvallisuutta heikentävä vika-altis ominaisuus autossasi, niin saat ajaa 100 km/h.

        Aivan sama on matkustajaliikenteen busseissa.
        Lainsäätäjien pitäisi kiinnittää enemmän huomiota kuljettajien ammatitaitoon ja ajokokemukseen, kuin typeriin ammattiaidottomasti laadittuihin lakeihin!

        Ai niin, unodinkin, että lainsäätäjiemme "asiantuntijoina" ovat ajokortittomat tohtori- ja maisteriAKAT, jotka ovat nähneet liikennettä joko korpiseudulla teini-ikäisenämopon selässä tai kaupungissa ministeriauton takapenkillä yhteensä muutama sata kilometriä.


    • En aja alinopeutta

      Kyllä minä ajan silti sitä satasta ja joskus tyhjillä taipaleilla ylinopeuttakin,vaikka autollani sen käyttöönottovuoden puolesta saisikin vain ajaa 80kmh. Siksi monelta on hajonnut Fiiatista vitos vaihde,kun junnataan sitä 80 vauhtia,eikä laatikon voitelu pelaa niin alhaisilla kierroksilla lainkaan.

      • TietäväKoneteknikko

        Et näköjään tiedä mitään konetekniikasta kun väität tuollaista humpuukia voitelemattomuudesta.

        Vaihdelaatikon voitelu ei ole moottorin kierrosluvusta riippuvainen ja voitelu toimii aina kun vaihteiston akselit ja hammaspyörät pyörii jos siellä vain on oikea määrä ja oikeaa vaihteistoöljyä.

        Menehän opiskelemaan hieman lisää auto- ja konetekniikkaa ja kerro sitten vasta oikeampia mielipiteitä, ja samoin voit opiskella myöskin tieliikenneoppia koska tuollaista kirjoittamaasi "alinopeus" termiä ei tunne tieliikennelainsäädökset, olet näköjään kehitellyt ikiomia termejäsi.


      • Vitonen turha 80kmh
        TietäväKoneteknikko kirjoitti:

        Et näköjään tiedä mitään konetekniikasta kun väität tuollaista humpuukia voitelemattomuudesta.

        Vaihdelaatikon voitelu ei ole moottorin kierrosluvusta riippuvainen ja voitelu toimii aina kun vaihteiston akselit ja hammaspyörät pyörii jos siellä vain on oikea määrä ja oikeaa vaihteistoöljyä.

        Menehän opiskelemaan hieman lisää auto- ja konetekniikkaa ja kerro sitten vasta oikeampia mielipiteitä, ja samoin voit opiskella myöskin tieliikenneoppia koska tuollaista kirjoittamaasi "alinopeus" termiä ei tunne tieliikennelainsäädökset, olet näköjään kehitellyt ikiomia termejäsi.

        Se on roiskevoitelu ja jos akselit ei pyöri tarpeeksi kovilla kierroksilla,niin ei se voitelu pelaa. Koneteknikonkin pitäisi noin yksinkertainen asia tietää,mutta kun ei niin ei.


      • remonttimies

        Hajoaa se laatikko henkilöautoillakin, kun junnataan liian hitaasti suurimmalla vaihteella, eikä rattaitten pyörimisnopeuteen perustuva vaihdelaatikon roiskevoitelu pelaa. varsinkin nykyiset hyvin vääntävät turbodieselit aiheuttavat vaihdelaatikko- ongelmia, liian alhaisilla käytinopeuksilla vedätetyissä autoissa.

        Välttäkää siis autoa, mitä mainostetaan naisen käyttämäksi, sillä ne ovat usein niitä vaihdelaatikkovikaisia. Toinen vikakohde ja syy on osaamaton kytkimen käyttö!


      • ex tiepalvelumies
        TietäväKoneteknikko kirjoitti:

        Et näköjään tiedä mitään konetekniikasta kun väität tuollaista humpuukia voitelemattomuudesta.

        Vaihdelaatikon voitelu ei ole moottorin kierrosluvusta riippuvainen ja voitelu toimii aina kun vaihteiston akselit ja hammaspyörät pyörii jos siellä vain on oikea määrä ja oikeaa vaihteistoöljyä.

        Menehän opiskelemaan hieman lisää auto- ja konetekniikkaa ja kerro sitten vasta oikeampia mielipiteitä, ja samoin voit opiskella myöskin tieliikenneoppia koska tuollaista kirjoittamaasi "alinopeus" termiä ei tunne tieliikennelainsäädökset, olet näköjään kehitellyt ikiomia termejäsi.

        Veljeni ovat koneinsinöörejä, ja kun heillä tulee autoonsa omaa tyhmyyttään vikaa, niin soittavat ensimmäisenä minulle, joka on paljon tiellä liikunut ja autopalvelumiehenä toiminut itseoppinut autonkorjaaja.

        Siksi en enää luota yhtenkään merkkikorjaamoon, sillä ne on täynnä niitä osaamattomia koneteknikkoja ja koneinsinöörejä, jotka eivät tiedä käytännössä mitään omasta alastaan ja minä saan hinailla heidän juuri "huoltamiaan" ajokkeja tienvarsilta pois!

        Merkkikorjaamojen huoltotoiminta on vain rahastusta tyhmiltä autonomistajilta. Ei muuten ole mahdollista, että juuri kalliisti huolletusta autosta löytyy täysin tukkeentuneita suodattimia, mitä ei ole ehkä koskaan vaihdettu!
        Jotkut automerkit toimivat pitkään siksi, että huollossa tehdään edes puolet vaadituista asioista!


    • kauheaa elämää

      Kuva kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa, TV-sarja koko totuuden.

      HÄVETKÄÄ KARAVAANARIT !!!

      • j.pierunen

        mitä sanoo jorma k.?


      • EX-vankkuristi

        Ei mitään tekoa ohjelmalla oikeitten karavaanareitten kanssa.Muksut ohjelmassa hyppii ajon aikana missä sattuu vaikka pitäisi olla vöissä kiinni.Kukaan ohjelmassa olija EI ole karavaanari vaan jollain lailla "nykyjuppi" tavalla tai toisella.
        HÄPEÄ OLETUS KIRJOITTAJA !!!!


      • Jorma K
        j.pierunen kirjoitti:

        mitä sanoo jorma k.?

        Kyllähän vaunussa on kiva ottaa jormaa suuhun.


    • Totuuden mukainen ohjelma, sellaista se touhu on.

    • 8ewrgh98e3jh3eg

      Mitä siitä matkanteosta asuntovaunun kanssa tulee jos joka kilometrin päästä pitäisi pysähtyä päästämään kaaharit ohi.

    • hmmm....

      Aloitetaan tästä "teiden tukko"-teemasta. Asun nykyisin ulkomailla ja ne parikymmentä vuotta, jotka ehdin Suomessa viettää täysjärkisenä tekivät kyllä selväksi sen, että Suomessa ei ole olemassakaan tukkoja teillä.Ei karavaanareiden, eikä muiden aiheuttamia. Jos joku joutuu ajamaan 20km/h hitaammin ajavan ajoneuvon perässä muutamia minuutteja tai tämän seurauksena muodostuu noin kolmen ajoneuvon jono niin uskoisin, että tästäkin huolimatta ko. ajoneuvojen kuljettajat ehtivät aivan säädyllisessä ajassa mökeillensä olutta nauttimaan. Tukko alkaa olla kyseessä sillon kun ollaan istuttu stradalla tunti auton liikahtamatta yhtään mihinkään.Ja sillon ei paljon mieltä hetkauta onko edessä paapan soliferi vai lakerikengän sport-coupe.

      Se, että KAIKKI karavaanarit harrastaisivat vain lasten heitteellejättöä ja kaljan kittausta ei pidä paikkaansa. Monille karavaanareille matkailuajoneuvo on tukikohta urheilu-,retkeily-kalastus, tai kulttuuriharrastuksille. Ja ne voivat olla se pääasiallinen syy "karavaanata". On jopa henkilöitä, jotka käyttävät matkailuajoneuvoa työkseen.Ja tietysti on niitä joille matkustaminen ja uusiin paikkoihin tutustuminen on se harrastuksen pääasia.

      Eiköhän juoppoja ole se sama prosentuaalinen määrä ihan kaikissa harrastuksissa. Se että joku ottaa känniöverit joka viikonloppu omalla mökillään kainuun perämetissä ei ehkä tule selville ihan samalla tavalla kuin tiiviillä leirintäalueella.

      Karavanharrastuksen ennakkokäsitykset ja -luulot on juurikin sellaisia kuin tässäkin keskustelussa voi lukea. Itse harrastan karavaanausta aktiivisesti, monella eri tavalla. Niin matkaillen ympäri eurooppaa kuin kausipaikkaillenkin. Matkailuajoneuvolla meillä mennään myös tapahtumiin ja se toimii harrastusten tukikohtana. Kaverit vittuilee harrastuksesta, eikä voi käsittää miksi sulloudumme parhaimmillaan useiksi kuukausiksi sardiinirasiaan. Mutta ei tarvi ymmärttääkkään. En itsekkään käsitä mikä vetää ihmisen ikuisiin remonttitalkoisiin ja saman järven rannalle hyttysiä tappamaan. Mutta jos siitä joku nauttii niin hyvä niin. Vapaa-ajallahan pitää tehdä juuri sitä mistä itse pitää.

    • Liukas G-Boy

      "Lapsensa hylkäävät örveltäjät eivät ole oikeita karavaanareita. "

      Onpas.

      Kaikki ne TOLLOT jotka jaksaa istuu jossain vi tun hikisessä autossa, 13h et pääsee jolatin vtun hikiseltä leirintäalueelta toiselle, ja taas grillaa ja taas lasten minigolf ja taas kusirännin puhdistu,....
      Ovat jo alkujaan niiin VTUNtyhmää jenggii, et ihan sama jos joku ryyppäää :-)

    • Tosi on

      Kuka on oikea ja kuka on väärä, riippuu demokratiassa määrästä. Jos tunnet olevasi erilainen kuin karavaanareiden enemmistö, niin sinähän se et ole oikea karavaanari. Viranomaisia ei kannata pyytää apuun, sillä tekemättä mitään ei tee virheitä, on viranomaisten motto. Viranomainen liikahtaa ainoastaan oman edun pakoittamana. Kenen joukoissa seisot, sen lauluja laulat, ja niissä joukoissa se tyhmyys tiivistyy.

    • El Coyote

      Todella hieno dokumentti ohjelma karavaanareista. Näin ulkopuolinenkin pääsee tutustumaan harrastukseenne.

    • eläkeläinen,Evp

      Katoin surullista ohjelmaa karavaanarit ei noudata ollenkaan suomen lakeja Huom ilman turvavöitä hillutaan autossa liikaa makutajia autoissa.Pyydänki viran omais valvontaa lisää Ei kaikki ole mitä nähdään Onneksi.Katolla roikutaan Ei uskoisi Rellestävää Helluntalis porukkaaa .Vain viina puuttu sitten täydellistä resujajia.

    • junttilandiasta

      Melkoisen junttia porukkaa taitaa olla karavaanarit. Samoin Tuurissa kävijät. =D

    • EVVVKjaKVG

      Kattooks joku tollasta paskaa telkkarista OIKEESTI??????

    • Karavaanari nainen

      Hyvää sunnuntaita.

      Illalla parkkeerattu auto rauhalliseen iltayöhön suomen kesäiseen maisemaan tänne johonki missä kalastellen vietetään muutama päivä, ehkä viikko, ehkä pidempikin aika. Ihanainen ympäristö, kivat sauna ja muut palvelut ihan vieressä.

      Tuo ohjelma on täysin yliampuva versio automatkailusta. Eihän siinä noudateta mitään sääntöjä mitä yleisesti autoiluunki liittyy, turvavyöt, yms.

      Oletan että ohjelma on tahallaan/tarkoituksellisesti tehty miten örvelletään, todellisuus on ihan toinen.
      Niin monet alueet käyneenä, en ole tälläistä asiatonta käytöstä havainnut mitä ohjelma kertoo.
      Oiskin suotavaa tehdä vasta- ohjelma tälläiselle nekatiivisuudelle, miten matkustellaan ja käyttäydytään todellisuudessa.

      Illakin kello kymmenen jälkeen ei mistään kuulunut mitään ääniä, ei lasten eikä vanhempien, täys hiljaisuus valtasi koko alueen.
      Aamulla oli perheitä ruokkimassa alueen kotieläimiä, kelle kelpas leipä, kelle makeampi suupala.
      Lapset ilakoi trampoliinilla, ja pelaten omia pallopelejään, kiva seurata heitä.
      Meillä ei lapsia itsellä, mutta nautimme näkemästämme miten lapset tutustuu helposti toisiinsa kohdaten toisensa näillä alueilla, saavat uusia kavereita.
      Alkoholi ei kuulu meidän seuralaiseksi matkailussa, eikä ilmeisesti monen toisenkaan mitä olen vuosien ja taas vuosien aikana karavaani-alueilla asustanut ja paljon sitä on tullut kuljettua paikasta toiseen.
      Joku taas tulkitsee tämänki kirjoituksen puolustavaksi, mutta tässä puhun totta mitä olen kokenut ja nähnyt kanssa matkailijoista.
      Hyvää kesää kaikille, nautikaa ja nautitaan kesästä, niin mekin teemme.

    • K- vaanari

      Kuuden vuoden aikana olen asunut matkailuautossa eri maissa yhteensä n. 30 kuukautta. Tv- ohjelman mukaista menoa ei ole näkynyt.

      • ei kiinnosta

        Eihän siinä ohjelmassa ollutkaan karavaanareita vaan julkkipölhöjä, joiden pitää tunkea naamansa jokaiseen tv-ohjelmaan ja olla muka huvittavia.


    • uiweiuwbfyswuhioc

      Hei karavaanarit. Voisitteko aina välillä siirtyä puoleks minuutiks pientareelle/bussipysäkille ja päästää autojono taka ohi? Juhannuksena se, että pari kyseistä tahoa ei noin tehnyt, sai aikaa ihan helvetillisiä ohituksia muutamilta autoilijoilta, koska kaikilla oli kiire lomanviettoon ja pinna tiukalla. Tokihan mahdolliset kolarit olis ollut ohittelijoiden syytä, mut toisaalta jonoja ei olis tarvinnut olla. Kiitos!

      • vuosia vaunun kanssa

        Ei kannata lähteä loman viettoon pinna tiukalla vaan nukkua yli yön ja lähteä levänneenä ja rauhallisena seuraavana aamuna.
        Oikea karavaanari näyttää vilkulla ohitusmerkin silloin kun ohituksen voi turvallisesti tehdä. Nämä raivokkaat suicideohittajat tekevät ihan omia valintoja.


    • Karavaanari Evp

      Olet oikessa kokeilin muutaman kerran Asunto autoa kunnolista porukkaa suurin osa saa Kiitosta . Karvaanari tv ohjelmaan on Hettu suomen kuuluisammat Törpöt Saava Maksun kun Huutavat ja Hilluvat Vuokra autossa. Jos oma Asunto Auto Tai Asunto Vaunu Karvaanari huletii kaikista.Tiellä kulkevat lain sallimia nopuksia Kiitos.Muistakaa Kravaanaria Suomen Laki suurin osa Noudattaa.Ohjelman tekijät Haluu Mollata Muutkin Muuta seko pää pilaa ohjelman,Turvallista Matkaa Turva Vyöt koskee Karavaanareitakin!!!!!

    • J

      Kyllä karavaanarit on teiden tukkoja. Liikun työkseni isommalla autolla kun yksikään karavaanari liikkuu tuolla tienpäällä, kesällä on aina se ilmiö että vähän väljä siinä edessä keikkuu jonkinlainen lasikuitukoppi.

      • Paremman toivossa...

        Luin tämän ihanan jutustelun kokonaisuudessaan ! Ihmettelen keitä nämä hyvät "ihmiset"oikeasti ovat ?JOS karavaanarit ovat noin vääristyneitä olijoita , niin ettekö te hyvät valkoiseen, siveelliseen ja oikean elämän osaava legioona voisi opettaa hyviä elämäntapoja matkailijoille.Siinä olisi monelle oiva vinkki alkaa vaikka sen alan yrittäjäksi.Olisihan siinä sitten oppia myöskin niille , jotka ostavat sossun rahoilla vaatimattomia kulkupelejä.Tulkaahan esiin.....


      • 80 km t

        vituttaako kun et pääse kaaniallas ylinopeutta


    • Karavaara

      Mustalaiset ..anteeksi romanit liikkuvat karavaaneissa matkailu mersulla paikkakuntalta toiselle maasta maahan maantavalla vai?

    • mammamia

      Karavaanariohjelmasta en tiedä,matta voin sanoa että on ihanaa olla karavaanari! On vapaus liikkua ja katsella eri paikkoja, ei tarvitse varata hotellia yöpymistä varten kun on "koti" mukana. Se viinan lotraaminen on sitten jokaisen oma asia.Ei ole pakko hakeutua semmoiseen paikkaan jossa ei viihdy. Olemme lähes aina löytäneet leirintäalueen ja sieltä rauhallisen paikan ,jossa on ollut mukava olla. Olemme paljon pitäneet myös kausipaikalla, joten asuntovaunu on ollut kuin kesämökki kukkineen ja terassineen.SUOSITTELEN!

      • suositella saa

        "lemme paljon pitäneet myös kausipaikalla, joten asuntovaunu on ollut kuin kesämökki kukkineen ja terassineen.SUOSITTELEN! "

        aika hikinen mielikuva mökistä teillä siellä ihanassa 7m2 kopissanne :-)


    • tiinu-69

      Ei normaalista ihmisestä tai karavaanarista myy, täytyy olla jotain raflaavaa, oli se sitten totta tai ei. Tämä koskee niin maikkaria kuin muutakin mediaa.

    • Kristitty karavaani

      Juuri tämä juopottelu on herättänyt Krilliset karavaanarit jotka asian huomattuaan ovat alkaneet musiikin ym. kautta viemään evankeliumia karavaanareille.
      Totuus on ,että viina/olut ->>>suurin osa karavaanareista käyttää näitä. Syyllistäminen ja totuuden esille tuominen on kaksi eri asiaa.
      Lapset on heitteillä ilman karavaanareitakin. Asia on ehkä vaikeampi salata kun näkijät ja kuulijat lähellä!

    • Karavaani on puhunut

      painele pa
      Autot ja liikenne:

      Autohifistit
      Autokoulu
      Autoliikkeet ja auton ostaminen
      Automerkit
      Auton maahantuonti
      Autovarkaudet
      Autoverot ja vakuutukset
      Dieselit
      Hybridi- ja sähköautot
      Italoautot
      Itäautot
      Jenkkiautot
      Joukkoliikenne
      Kaivinkoneet
      Karavaanarit
      Katsastus
      Kevytliikenne
      Kuorma-autot
      Lava-autot
      Liikenne
      Liikenneonnettomuudet
      Maasturit
      Mobilistit
      Moottoripyörät
      Museoautot
      Pakettiautot
      Parkkisakot
      Polttoaine
      Ralli- ja peltoautot
      Taksit
      Tieverkosto ja kunnossapito
      Traktorit
      Tuning ja harrasteautoilu
      Työsuhdeautot
      Varusteet ja huolto
      Yleistä autoilusta

      AIHEALUEET:

      Ajanviete
      Autot ja liikenne
      Harrastukset
      Koti ja rakentaminen
      Lemmikit
      Matkailu
      Muoti ja kauneus
      Nuoret
      Paikkakunnat
      Perhe
      Ruoka ja juoma
      Ryhmät
      Seksi
      Suhteet
      Talous
      Teknologia
      Terveys
      Tiede ja kulttuuri
      Tori
      Työ ja opiskelu
      Urheilu ja kuntoilu
      Viihde
      Yhteiskunta

      MUUTA:

      Suomi24
      Aakkosellinen hakemisto
      Kommentaattori

      Tältä sivulta on siivottu kirosanoja.

      Näytä koko sivu alkuperäisessä muodossa
      Poista kirosanafiltteri käytöstä

      Suomi24 / Autot ja liikenne / Karavaanarit / Karavaani ohjelma johtaa harhaan
      169 Vastausta 4 057 Lukukertaa
      Karavaani ohjelma johtaa harhaan

      Tilaa palstan RSS-syöte
      Aloita uusi keskustelu
      Poista kirosanafiltteri käytöstä

      KVanari hento karhu
      22.6.2012 10:58
      -32
      Hei kaikille.

      Olen karavaania harrastanut kauan. Tämä ohjelma on juoppoja ym sekoja täynnä. Ei oikea karavaani ole tuollainen.

      Oikea karavaani ei koskaan ota viinaa tai kaljaa, siis alkkohoolia. Koska alkkohooli tuhoaa ihmisen samoi tupakka , huumeet ym muut pahat.

      Oikea karavaani liikkuu maltillisesti, ei ole tien tukko ja huomioi muut. Syö terveellisesti salaattia paljon, myös maitoa ja lihaa hieman. Nuo örveltäjäe ei öle karavaanareita, koska lapsetkin ovat heitteillä. Viranomaiset puuttukaa.

      Karavaani on puhunutskalle juttusi haisee.

    • Knaus 90

      Karavaanari ohjelma on myöskin mielestäni vähän tekemällä tehty.Oikea karavaanari nauttii kiireettömästä elämästä ja toisten ihmisten auttaminen asiassa kuin asiassa kuuluu luonteeseen.Ja jos vielä tuohon ohjelmaan puuttuisin niin miten on mahdollista,että tv ohjelmaan kuvataan tuollaista materiaalia missä oikein houkutellaan olemaan ilman turvavöitä ja vielä ylikuormalla.

    • Rannikkolaanen

      Kokeilimme myös karavaanari elämää,ja kun sanotaan et on kaikkien kaveri.Ei pidä paikkaansa.Olimme porukassa ja treffeillä.Ja ei otettu kaveriks.,Emme juoneet,emme herättäneet huomiota,otimme osaa kaikkeen,tapahtumiin ym,Mutta saimme huomata että ei sinne uudet mukaan käy.Olivat niin sisään lämmennyttä väkeä,samaa totesi muutama muukin vaunukunta jotka halusivat ja toivoivat sitä kaveruutta.No me ostimme mökin,eikä mitään seinänapuripaikkaa.Olemme onnellisia ja saaneet ystäviksi ne joita ei kavereiksi tämä ylpeä poppoo ottanut.Raha kyllä kelpasi,ja siinä se.Ja varmaan tulee taantumaan toiminta,niin nämä vanhat pitävät ohjaimet ja vain nämä omat kaverit,että ajavat uudet tulijat sillä äläluule kaveriksi meiningillä,pois harrastuksen parista.Että terkkuja ja voikaa hyvin.Niin mekin.

      • 15863

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :-D


    • 2+1=3

      En tiedä oletteko juoppoja mutta pokkaa teillä ainakin on. Jumalauta että kehtaatte vetää kilometrin jonoja maantiellä, taistelette viimeiseen asti ettei kukaan vaan pääse ohi.Onnelisen näköisenä tööttäilette niille jotka pääsevät ohi. Hoette kanssamatkustajille." minulla on nyt loma, ei ole mihinkään kiire"
      Okei, ihan kiva että on loma mutta piru vieköön kaikilla ei ole lomaa. Päästä meidät muut töihin.
      Kaikilla on tien käyttöoikeus niin sulla kuin mullakin ja yhteispelillä pitäisi mennä. Aja sinä hiljaa että ehdit katsella maisemia, ota vain muut huomioon, on turhauttavaa ajella perässäsi 100km 70km/h satasen rajoituksella. Otan huomioon kyllä lähtiessäni että hidasteita saattaa olla matkalla kuten talvellakin liukkaan kelin.

      • Malttia ohituksiisi

        Ressukka .... ota Hota niin ei pakota ....
        Aina ajamme nopeuksien mukaan, opettele sinäkin se taito.


      • 80km/h koppi perässä

        Mihin sinulla on niin julmetun kiire .....


    • hikimajat pois tielt

      Ihan oikean kuvan antaa tuo ohjelma. Olen kiertänyt aikoinani myös 20 vuotta ja joka karavaanari leiripaikoilla hirveää örveltämistä. Osti sitten mökin ja huomasin että miksi h.lvetissä on tuommosessa hikimajassa viettänyt lomani juopot naapurissa seuranana. Pitäis lailla kieltää koko karavaarnaus.

      • Mök ja aut

        Meillä mökki ja auto, mökillä maisema sama mutta autoilussa se vaihtuu.
        Meillä on taas juopotteleva mökkinaapuri, huutoa ja karaokea läpi kesän, nuotinvierestä laulavaa ikävä kuunnella ja veden äärellä kun ääni kantaa kauas josta kärsii koko mökki yhteisö.


      • maisema vaihtuu
        Mök ja aut kirjoitti:

        Meillä mökki ja auto, mökillä maisema sama mutta autoilussa se vaihtuu.
        Meillä on taas juopotteleva mökkinaapuri, huutoa ja karaokea läpi kesän, nuotinvierestä laulavaa ikävä kuunnella ja veden äärellä kun ääni kantaa kauas josta kärsii koko mökki yhteisö.

        Jeps, mökki ja vaunu meillä, vähän samanlaista naapurimenoa meilläkin, siksi kesällä on mukava kierrellä suomea vaunulla ja kun syksy saapuu jää se mökkinaapurikin haitareineen kotiinsa, niin me nautimme sitten mökkeilystä kevääseen saakka, kunnes "kierros" alkaa jälleen ....


    • 42...

      katso utajärvisivut pierun sm-kilpailut 28.07.2012 joukolla mukaan kaikkikaverit

    • Kyllä on taas paljon huonosti voivia karavaanareita liikkeellä. Myykää home/ kusikoppinne pois, mitä täällä valitatte. En viitsisi moista harrastusta edes ajatella jos, noin vaikeaa olisi.Tulkaa tänne leirintäalueen kausipaikalle kuten minä tein. repäisin vuosia sitten solikastani pyörät pois ja rakentelin luvatta ympärille erilaisia katoksia. Onhan minulla siihen oikeus toisten kustannuksella.

      Välillä meinaa lemput tulla kateellisteten taholta. Mutta meinaukseksi on aina jäänyt täällä minä edelleen Lempivaarassa kasvimaatani kuopsuttelen. Niin ja kare koiruli naapuripaikalle paskakuoppia.

      JoW@

      • s-vidui-lija

        Kotkalainen "Pursiseuran Kommorodi" siinä lempi aiheestaan kirjoittelee.

        En noissa ketjun aikaisemmissa kirjoituksissa huomannut, että karavaanarit olisivat voineet huonosti, vaan aivan päin vastoin. Karavaanarit olivat tyytyväisiä kiertolaisia. Kanssa autoilijat tuppaavat kulkemaan liian tiukalla aikataululla, hikinauha kiristettynä ohimolle pullistamaan suonia.

        Oikeaa asennetta liikenteeseen. Jos ei tänään ehdi perille, niin sitten ehkä jo huomenna, tai ylihuomenna.

        Kyllä se siittä.


    • bklöö,,,,

      Ohjelmasta huomaa myös, että harrastus on varakkaille. Täytyy olla uusi karavaaniauto tai kallis vene. Jotta voi olla karavaani.

    • 42,,,

      kyllä varmaan monen auton-vaunun rekisteriote on haltialle kirjoitettu,eli satukirja,jota iltaisin luetaan lapsille elisatuja

    • 266----

      Sarja on törkeä riman alitus karavaanareista Yks puhuu paskavaivoistaa toinen näytää kuinka paskat putoaa säiliöstä tyhjennyspaikalla .Pitääs lopettaa koko ohjelma tuallaasta ei jaksa katsoa

    • varakaanarix

      Täälä nämä tekopyhät p-----a housut saarnaa viinan juannista mitä se kellekkään kuuluu pitä kukin teköö lomillaan Nä mä kirjoittajat ryyppää kotonaan kun ei ole vaunua eikä autoa eikä kausipaikkaa

      • tauno 2610..

        Kyllä met olemma aitoja karavaanareita ja kausipaikkalaisia. Karavaanarit ohjelma telkussa kertoopi aidosti meidän elämästämme. On mukavata olla karavaanari kun SFC on järjestänyt oma-aloitteisesti nuin hyvän mainoksen telkkuun. Pyssyy jäsenmäärä pienenä.


      • Hijuulihei
        tauno 2610.. kirjoitti:

        Kyllä met olemma aitoja karavaanareita ja kausipaikkalaisia. Karavaanarit ohjelma telkussa kertoopi aidosti meidän elämästämme. On mukavata olla karavaanari kun SFC on järjestänyt oma-aloitteisesti nuin hyvän mainoksen telkkuun. Pyssyy jäsenmäärä pienenä.

        Kyllä se valitettavasti on tällaista tämä meininki, nytkin on hirveä rapula kolmen juodun lomaviikon jälkeen, pitäisi lähteä menemään kotiin kun huomenna alkaa työt mutta ei uskalla tulla pois täältä peiton alta kun oven takana vahtii puolitoista metrinen smurffi


      • Ernesti

        Outoa touhua.. Lähilammella caravan alueella. Virolaiset asuu laumoittain alueella ajeleevat autoilla yötä. Myöten.
        Pitäävät meteliä. Vaunut katsastamattomia. Isännille kun sanottu. Vastaus maksavia asiakkaita. Ei missään onnistu tälläinen meno. En suosittele kenellekään.


    • e.lä.mä

      Kyllä viinaa ,viiniä, kaljaa. Alko mittari täytyy olla matkassa, tämä on pakollinen eräissä maissa sakot on kovia jos ei ole.

      Kauan sitten ajoin Suomessa vastaan tuli karavaani nosti kättä ihmettelin kuka minut tunsi, huomasin että on tapa, oli ollut Ruotsissakin.

    • vana-tallin

      Alueilla ihmiset harrastaa, pelaavat korttia tai mölkkyä, keskustelevat henkeviä, saunovat pitkän kaavan mukaan ja syövät sekä juovat. Miksi vain juominen otetaan esiin ? Miksi ei kortinpeluuta moitita ankarin sanakääntein, vaikka se on lestojenkin mukaan syntiä.
      Jokainen saa vapaa-aikanaan harrastaa vaikka naku-uintia, kunhan ei tee sitä muiden paheksuvien silmien alla. Voi mennä vaikka naturistirannalle.
      Onhan alueilla myös hiljaisuus esim. 23-07 , jota isännän pitäisi valvoa tai pitäisi .

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe