Töitä riittää tekevälle

Töitä on!

Töitä on. Riippuu vain ja ainoastaan itsestään, viitsiikö sitä tehdä. Se, ettei töitä ole, on huonoin peruste olla työttömänä! Luuri kouraan ja soittelemaan yrityksiin ja myymään osaamistaan! Ja jos osaaminen kaipaa päivittämistä, niin harjoitteluun! Mitään syytä jäädä sohvalle makaamaan ja manaamaan työttömyyden kurjuutta ei ole!

Hyvää juhannusta kaikille ja asennetta siihen työnhakuun!

76

1343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tempputyöllistäminen

Tottakai me töitä halutaan tehä, mut jos hallitus lisää työttömyyttä tahallaan tuomalla tänne halpatyövoimaa ja siirtämällä meidät kortistoon odottaamaan itsetunnon murtumista ja orjapajalle, niin pitäiskö nyt ihan tosissaan hakee töitä ja palvella väärää herraa, joka kuitenkin tuhoaa meidät lopussa? Ei kiinnosta, joten palvelen Jumalaa ja Jeesus Kristusta parhaani mukaan. Amen

• maapallo-miehiä

Hieno vastaus!

Minunkin puolestani tämä maailma voi painua.. sanonko minne, heh. On kamalaa kun tämä maailma on mennyt ihan käsittämättömäksi pelleilyksi. Paljon tehdään tehtaissa turhia laitteita jotka vielä tehdään tahalteen heikkolaatuisiksi jotta voitaisiin myydä enemmän ja enemmän, samalla kun luontomme täyttyy jätteistä kiihtyvällä tahdilla.

Onko tuollaisessa menossa enää mitään järkeä? Ei ollenkaan. Tämä maapallo tuhoutuu kohta tähän mahdottomuuteen. Miksi pitää vetää kaikki ihan siihen totaalisen tuhon partaalle, ja sitten vasta voivotella että "ei olisi pitänyt, ei olisi sitä ja tätä.."

• 20+3

Tämä ei suinkaan ole hallituksen syytä, vaan äänestäjien tai ennemminkin äänestämättäjättäneiden.
        Kyse on oravanpyörästä: Työtön saa tukia > tuet maksetaan verorahoista > yrityksiä verotetaan voitosta > yritys ei voi kasvaa ja palkata työvoimaa > lisää työttömiä > kiristetään yritysten ja hyvin tienaavien verotusta > jotta yritys voi jatkaa toimintaansa, se joutuu tekemään leikkauksia (rikkaat ja viisaat siirtää tässä kohtaa kirjansa veroparatiisiin ja osa vie liiketoimintansa mukanaan ja lakkauttaa koko toiminnan suomesta), irtisanoo työntekijöitä (/leikkaa palkkoja/etsii halvempaa työvoimaa) > lisää työttömiä lisää kiristyksiä jippijaijee!!
        Ja tähän kaikkeen on ratkaisu! Otetaan mallia esim. Virosta. Yrityksen ei tarvitse maksaa voitosta veroa jos rahaa ei nosteta pois > Houkuttelee yrityksiä Suomeen > lisää työpaikkoja > lisää verotuloja > Yritysten helmpomi kasvaa ja kehittää toimintaa > lisää työpaikkoja > lisää verotuloja > voidaan pienentää veroprosentteja > houkuttelee hyvätuloisia (suomen kokoisessa maassa yksikin hyvätuloinen on valtiolle bisnes) > lisää veronmaksajia > lisää verotuloja ja niin edelleen.
        Kommunismi on todettu jo moneen kertaan kaikkea muuta kuin toimivaksi. Pitkälle viety kapitalismi sen sijaan on etu myös vähäosaiselle. Tätä vain harvoin pidetään edes mahdollisena. On niin helppoa olla siellä vasemmalla kun ei ole tuloja ja he kannattavat tukia. Mutta tuet ovat yksi suurimmista syistä siihen, että tukia tarvitsevia ylipäätään on. Raha ei kasva puussa vaan se otetaan verotuloina veronmaksajilta, niin yrityksiltä kuin yksityisiltäkin.

• h4h

No miksi sitten ette palkkaa meitä työttömiä esim. raksalle ja otatte vaan virolaisia ja harjottelijoita ??

Joo kyllä niitä töitä on, mutta se ei poista työttömyyttä jos ottaa virolaisia ja harjottelijoita vaan lisää sitä. Johtajien ahneus työttömyyden syy. Ahneella on paskanen loppu. Toihin kyllä mennään heti kun otetaan ja maksetaan 2000€/kk

• Kurjuutta jaossa !

Huomaa että viestiketjun aloittaja ei ole itse joutunut kokemaan työttömyyttä !
      Itse olen 15 vuotiaasta asti tehnyt raskasta työtä vuoteen 2009,kunnes eräs pörssiyritys päätti päästä eroon yli 50 vuotiasta työntekijöistään.
      Kas minäkin olin eräs niistä sadasta valitusta jotka saivat lopputilin.
      Sen jälkeen olen käynyt kahdet kurssit ollut kolmeen otteeseen pätkätöissä.
      Iloittautunut vuokrafirmoihinkin työnhakijaksi ei yhtään ilmoitusta ole tippunut.
      Hakemuksia olen lähettänyt kymmenittäin eri yrityksiin,ei edes vastausta.
      Eli pian tulee nelisenvuotta työttömänä,voin sanoa että ei ole helppoa.
      Ansiosidonnaisen loputtua ei ole mitään tulevaisuutta vain leipäjonoissa oloa,että saa edes ruokaa.

• Töitä on, palkkaa ei

Kyllä tuo aloittaja itse on työtä vailla: ei täällä kukaan työssäkäyvä tapa aikaansa.
        Aloittaja vaan on jollain tapaa vinksahtanut eli onanoi vuodesta toiseen näiden höpinöidensä välityksellä.

• kukaan ei ota

Joo ei niitä palkka töitä kovin helposti noin vaan saa.

. Mennään heti kun joku ottaa ja toinen ehto on tietenkin se, että palkkaa pitää saada v'äh TES, mutta ei vaan kukaan tunnu ottavan vaikka haettu on.

• On töitä!

Työnnähän nyt juhannuksen kunniaksi löylykauha aunukseesi ja lopeta höpäjäminen.
      Toinen vaihtoehto on etsiä jortille vastakappale ja ruveta hommiin!

• Jesus is the Lord

To what can I compare this generation? It is like children playing a game in the public square. They complain to their friends. (Matthew 11:16)

Anyone who isn't with me opposes me, and anyone who isn't working with me is actually working against me
      (Matthew 12:30)

If you pay attention to these laws and are careful to follow them, then the LORD your God will keep his covenant of love with you, as he swore to your forefathers.
      (Deuteronomy 7:12)

• Puuhastelupajalta..

Jeesuskin tekisi ilmaiseksi töitä! Mene ja tee sinä samoin.

• t8itu7r

On ja ei ole.

Työtä on mutta se on osittain tehty kannattamattomaksi. Sovitellulla päivärahalla saattaa päivästä jäädä käteen 20 euroa eli lapselle annettava palkka ja se siitä. Soviteltu päiväraha tulee, vaikka olisit miten köyhä ja kun sinä hyödyt nettona vain puolet, se ei ole edes aina kannattavaa: teet joka toisen työpäivän ilmaiseksi.
      Olit miten pienituloinen tahansa. Eli työmatkat ja ruoat siihen päälle ja voi mennä miinukselle.

Lisäksi se raja saattaa pieniä korvauksia saavalle tulla yllättävän nopeasti vastaan ja siinähän selvität kelalle asumistukia, kassalle/kelalle tulojasi ja odottelet rahojasi ja päädyt lopulta sossun luukulle työsi takia.

Valtio ei ole 20 vuoteen saanut tätä asiaa ajantasalle, vaan edelleen työ on täysin kannattamatonta ja kallista, etenkin yksinasuvalle, köyhälle, joka ei omaa siis jotain elättäjää ja työ ole harrastus.

Näitä töitä siis on, mutta niistä voi olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.

Lisäksi pienempi palkkaien työn vastaanottaminen saattaa laskea ansiosidonnaisiasi. Tätäkään valtiomme ajan tasalla olevat päättäjät eivät ole korjanneet eikä se heitä kiinnosta. Siitähän maksaa vain pätkätyöntekijät, eivät he: ja he saavat 6tonnia kuussa ja sopeuttamiseläkkeen.
      Jos siis saat 800 euroa kuussa, voitkin saada pätkän jälkeen 700 euroa: sinuako se motivoisi töihin? Älä valehtele! Sinäkin teet tasan tarkkaan töitä rahan takia. Et köyhtyäksesi etkä päätyöksesi sossun luukulle.

Päättäjät ja ammattiliitot ovat huijanneet ihmisiä nyt viime lamasta saakka. He eivät muka keksi ajantasalle saatavaa systeemiä, vaikka onhan tässä ollut aikaa. He eivät halua keksiä. Heitä ei kiinnosta. Syyllistäminen ja valheiden syöttäminen on halvempaa. ja tuntuu tehoavan ihmisiin.

Miksi kukaan jolla on työkokemusta haluaisi harjoitella? Miksi minun pitäisi tehdä ilmaista työtö kenellekään, olla orja? Olen käynyt nuorest saakka töissä ja silloinkin palkkaa on maksettu. Lisäksi koulutuksien yms. työharjoitteluilla olen laskenut jo tehneeni ilmaista työtä työnantajille (ja valtiolle) kymmenien tuhansien edestä. En ole senttiäkään velkaa kenellekään: en sinulle enkä valtiolle. En ole edes työttömänä suurveroja maksaessani ehtinyt tienata takaisin sitä ilmaistyönmäärää mitä olen tehnyt.
      En tosiaankaan ole velkaa kenellekään enkä tosiaankaan tee mitään harjoitteluja. Jos osaaminen kaipaa päivittämistä, on työnantajan homma perehdyttää ja kouluttaa.

Kaikkineen, siis kursseilla yms. oikeasti työttöminä meillä on ainakin 300 000 ihmistä. Missä on ne 300 000 työpaikkaa, voisitko kertoa? Ota huomioon ettei kaikki voi tai halua muuttaa, tai osa ei enää halua muuttaa. On eri elämäntilanteita ja erilaisia ihmisiä, mistä sinä siis löydät täältä satojatuhansia työpaikkoja? Ihan ala vaan luetella. Sillä jos varma tietä on että töitä on, ja puhutaan sadoista tuhansista, pitää sinun nyt aivan varmana tietää ainakin kymmeniä tuhansia. Moni olisi varmaan tiedosta kiitollinen.
      Ehtona on se, että sillä työllä tietenkin elää.

Tekemistä kyllä riittää, se on eri asia. En minäkään toimettomana ole, enkä sohvalla makaa. Elämäni sujuu oikein hyvin nykyään, kun olen lakannut stressaamasta ja etenkin kun laskin, miten monen kymmenen tuhannen euron edestä saan ihan vaan ollakin työttömänä.
      En manaa kurjuutta, olen aktiivinen, harrastan, opiskelen, kehitän itseäni.
      En aio hakea yhtään työpaikkaa enää sillä perusteella että "mikä tahansa käy" kun ei enää takuulla käy.

Hyvää kesää ja ota asioista selvää. Asennetta elämään!

• ikityötön!!!

Totta. Olen työtön koska työnteko ei ole mun juttu.

• 3

minnäi sain lopputilin53 vuotisna, en halunnu viäl sillo työttömäks joten meninpä töihin ja olin nii kaua aikaa notta tuli 57 risat tauluu ja sitte halusin yt.issä loparit ja saimpa myös.... nyt naatitaa vaa...

• Tri.Sorbus

Mitä osaamista sinulla on myytävänä, paskakalervo? Löylykauhaleikkejä?

• passiiviseks opetett

Ei ne työharjoittelut tai työkokeilut mitään pysyvää työpaikkaa anna, eikä niitä käymällä työllisty. Ne ovat vaan keino millä työttömyyslikuja saadaan sorvattua pienemmiksi. Noilla toimenpiteillä yritykset saavat heille ilmasen työntekijän, jolla voi teettää ne työt mitä muut ei viitsi välttämättä tehdä. Eikä harjoittelujaksot näytä hyvältä ansioluettelossakaan, ne kun ovat työkkärin järjestämiä juttuja, ne mielletään työttömille ajankuluksi järjestettyyn toimintaan. Joskus eräällä työkkärin järjestämällä ammatinvalinnanohjauskurssilla, kouluttaja oli sitä mieltä, että mun olis pitänyt mennä työkokeiluun ja harjoittelemaan alaa, jota olin aikoinani tehnyt työkseni muutaman vuoden putkeen. Jotenkin ei innostanut pätkääkään moinen ehdotus, tuskin se itsekään olis innosta hihkunut, jos joku olis hänelle itselleen ehdottanut, että meneppä harjoittelemaan sitä kouluttajan hommaa uusiksi tai mene työkokeiluun kokeilemaan sitä työtä. Sama "fiksu" kouluttaja sanoi, ett mun olis pitänyt hänen mielestään mennä uudelleen kouluttautumaan siihen ammattiin, mistä mulla oli jo suorittettuna yks samantyyppinen tutkinto. Jotenkin tuntui, että sillä henkilöllä oli isot luulot omasta osaamisestaan ja alentuva asenne meitä koulutettavia kohtaan. Jospa hänkin joutuisi joskus omalla kohdalla kokemaan, että mitä se työttömyys on ja joutuis menemään itse samanlaiseen koulutukseen mitä itse veti meille työttömille. Ehkä saattais asenteet muuttua silläkin tyttelillä. Mulla innostus töiden ja opiskelupaikan hakemiseen loppuivat tuon pakkokurssin jälkeen =(

• jetsulleen`_

Juuri näin.

Yritykset nimenomaan käyttää tätä orjatyövoimaa hyväksen samoin kuin palkkatukipaikkoja, he saavat siitä mojovat alennukset, joten se on huomattavasti halvempaa työvoimaa. Sitten kun palkkatukijaksa alkaa loppua niin kas kummaa ei löydy enää töitä, koska se olisi liian kallista palkata normaalilla palkalla.

• Jumalan poika..
        jetsulleen`_ kirjoitti:

Juuri näin.

Yritykset nimenomaan käyttää tätä orjatyövoimaa hyväksen samoin kuin palkkatukipaikkoja, he saavat siitä mojovat alennukset, joten se on huomattavasti halvempaa työvoimaa. Sitten kun palkkatukijaksa alkaa loppua niin kas kummaa ei löydy enää töitä, koska se olisi liian kallista palkata normaalilla palkalla.

"" Jeesuskin tekisi ilmaiseksi töitä! Mene ja tee sinä samoin ""

No enpä usko, että Jeesus ryhtyisi pirun palvelijaksi.
        Jumalan poika ei palvele pirua.

• elämän realiteetti
        Jumalan poika.. kirjoitti:

"" Jeesuskin tekisi ilmaiseksi töitä! Mene ja tee sinä samoin ""

No enpä usko, että Jeesus ryhtyisi pirun palvelijaksi.
        Jumalan poika ei palvele pirua.

Jeps.

Meillä tavallisilla pulliaisilla ei ole kykyä muuttaa vettä viiniksi eikä vuokraa maksetuksi. Emme myöskään pysty taikomaan tyhjästä ruokaa ja rahaa, joten tarvitsemme kyllä sitä palkkaa maksaaksemme pakolliset laskumme ja ruokamme.

• motmot
        jetsulleen`_ kirjoitti:

Juuri näin.

Paskaa puhutte. Siihen on syy jos ei työtä löydy

1) ollaan liian nirsoja. Jos ei ole kokemusta tai taito ruostunut niin pitäis silti saada hyvä liksa
        2) ei tehdä harjoitteluajalla täydellä asenteella vaan odotellaan että kun tulee se palkkapaikka niin alanpa tekemään. No harjoittelun aikana pitää antaa näyttö asenteesta, ahkeruudesta ja osaamisesta.

Halpaa ja hyvää ei ole. Minulla oli oma firmassa peräkkäin kolme toimistosihteeri harjoittelijaa. Helpommalla pääsi kun teki itse. Lisäksi vasta neljäs oikealla palkalla palkattu näiden jälkeen hoiti hommansa ja tarttui toimeen itsenäisesti, on luotettava. Siis yhden toimistorutiinit itsenäisesti hoitavan ihmisen löytämiseen pitää palkata kuusi ihmistä. Siis viisi jolle annettiin mahdollisuus on vieläkin työttömänä. Ja ihan omaa laiskuuttaan. Tämä hyvä tekijä etsii nyt itselleen seuraajaa kun etenee firmassa päälliköksi kunhan sopiva seuraaja löytyy.

Enää en tosiaankaan ota näitä harjoittelijoita vaikka ilmaiseksi saisin. Kertonee asenteesta ja laadusta jotain. Peiliin kannattaa siis todellakin katsoa aina välillä. Tiedoksi että maksan hyvän palkan ja edut päälle hyville tekijöille. Näille aiemmille kokeilaille tulisi lähettää lasku kun tuhlasivat monen aikaa turhaan.

• ett sä pomo ole
        motmot kirjoitti:

Paskaa puhutte. Siihen on syy jos ei työtä löydy

1) ollaan liian nirsoja. Jos ei ole kokemusta tai taito ruostunut niin pitäis silti saada hyvä liksa
        2) ei tehdä harjoitteluajalla täydellä asenteella vaan odotellaan että kun tulee se palkkapaikka niin alanpa tekemään. No harjoittelun aikana pitää antaa näyttö asenteesta, ahkeruudesta ja osaamisesta.

Halpaa ja hyvää ei ole. Minulla oli oma firmassa peräkkäin kolme toimistosihteeri harjoittelijaa. Helpommalla pääsi kun teki itse. Lisäksi vasta neljäs oikealla palkalla palkattu näiden jälkeen hoiti hommansa ja tarttui toimeen itsenäisesti, on luotettava. Siis yhden toimistorutiinit itsenäisesti hoitavan ihmisen löytämiseen pitää palkata kuusi ihmistä. Siis viisi jolle annettiin mahdollisuus on vieläkin työttömänä. Ja ihan omaa laiskuuttaan. Tämä hyvä tekijä etsii nyt itselleen seuraajaa kun etenee firmassa päälliköksi kunhan sopiva seuraaja löytyy.

Enää en tosiaankaan ota näitä harjoittelijoita vaikka ilmaiseksi saisin. Kertonee asenteesta ja laadusta jotain. Peiliin kannattaa siis todellakin katsoa aina välillä. Tiedoksi että maksan hyvän palkan ja edut päälle hyville tekijöille. Näille aiemmille kokeilaille tulisi lähettää lasku kun tuhlasivat monen aikaa turhaan.

Sun vastauksesta huomaa ettet itse ole joutunut työharjoitteluja suorittamaan. Itse olen ollut työharjoitteluissa, jotka kuuluivat osana työkkärin järjestämään koulutukseen. Eräässäkin paikassa kokoojaharjoittelijana jouduin korjaamaan myös vakinaisten tekemiä piirilevyjä vaikka siellä oli muuten sellanen periaate ett jos oli vikoja levyillä, niin tekijä korjaa ne itse. Eikä työtehtäviin annettu kunnollista opastusta, piti mutu-tuntumalla yrittää pärjätä. Eikä siitä työstä palkkaa maksettu, ihan ilmasia oltiin sille firmalle. Monet firmat käyttää työharjoittelijoita ilmaisena työvoimana, eivätkä ota nk. oikeisiin töihin, koska tietävät saavansa uudet harjoittelijat tilalle, kun entiset poistuu paikalta. Itse olen aina tehnyt työharjoittelujaksot niin hyvin kuin olen pystynyt, vaikka ei palkkaa maksettukaan. Mutta sen koen järjettömäksi touhuksi, jos pitää mennä harjoittelemaan ilman palkkaa tai pelkällä työttömyyskorvauksella kulukorvaus, sellasta työtä jota on tehnyt useamman vuoden ihan työkseen. Eikä ne työharjoittelut aina perustu vapaaehtoisuuteen vaan työkkäri on voinut pakkoosoituksena määrätä työkokeiluun tai työharjoitteluun. Sekin on älytöntä, ett ihminen pakoitetaan esim. sairaala-apulaisen hommiin, jos ei ole mitään halua tai intoa hoitoalan töihin muutenkaan. Työtön ei pysty itse millään tavalla vaikuttamaan minkä alan työkokeilupaikkoja tai työharjoittelupaikkoja hänelle pakolla ehdotetaan. Sitten ihmetellään, ett miks joku harjoittelija ei ole kauhean innostunut työharjoittelupaikastaan. Mä en muuten usko, ett olet jonkun firman omistaja. Sillä vähän vaikea on uskoa, ett joku pomo näitä kirjoituksia täällä lukis. Mun mielestä monilla pomoillakin olis peiliin katsomisen paikka, kun käyttävät työharjoittelijoita jatkuvasti ilmaisina työntekijöinä, ilman aikomustakaan palkata yhtäkään heistä vakinaiseksi työntekijäksi.

• Hyvin sanottu!

Lainaus alkaa:

Matti Aalto 14.02.klo 15.18

Kuolleetkin ovat työkykyisiä

Niin, eihän vakuutuslääkärin tarvitse nähdä potilastaan todetakseen hänet terveeksi ja / tai työkykyiseksi.

Joissakin tapauksissa työntekijä on ollut jo kuolinsyytutkimuksen jälkeen patologianlaitoksen kylmähuoneessa jotkut jo haudassa kun vakuutuslääkäri on todennut 100% työkykyisyyden.

Merkille pantavaa on nimenomaan se että kyseisissä tapauksissa työkykyiseksi toteaminen on tapahtunut ilman kuolleeksi toteamisen ja kuolinsyytutkimuksen diskvalifiointia.

Diskvalifioimisen puuttumisesta ja saman käytännön jatkumisesta seuraa loogisesti se että kuolleen toteaminen työkykyiseksi ilmentää vakuutusyhtiöiden vakiintunutta lainvoimaiseksi jäänyttä käsitystä työkykyisyydestä.

On se muuten hassua että yksityiset yritykset saavat huseerata vakavien asioiden kanssa. Joku Big Brother ja 7 päivää soveltuvat huomattavasti paremmin yksityisen liiketoiminnan pariin.

• FNRust
    • 2017 loppu?

"""Ei ne työharjoittelut tai työkokeilut mitään pysyvää työpaikkaa anna, eikä niitä käymällä työllisty. Ne ovat vaan keino millä työttömyyslikuja saadaan sorvattua pienemmiksi"""

Sen vuoksi meillä on työttömiä, koska suurinosa ei ole suostunut VIELÄ ilmaistöihin, joten niille on järjestettävä erilaisia kyykytyskursseja jottai saatais ne antamaan periksi ja alistuvan. Eiks niitä taida ollakin jo satojatuhansia ilmaistöissä? Tähän nää poliitikot tähtää ja se piru siellä pyramidin huipulla. Viime kädessä lyödään ruokahanat kiinni ja pakotetaan ottamaan pedon merkki eli luultavasti joku mikrosiru ottaan tai käteen. Se on menoa sitten, mut pelastus löytyy Jeesuksesta. Jos ei usko, niin pitää sitten vaan rukoilla teidänkin puolesta. Aamen ja siunausta teille.

• Hyväksikäyttöfirmat

Nuo ilmais/orjatyöt vielä jotenki ymmärrän, jos ne on jossain julkisella sektorilla (terveydenhoito, vanhustenhuolto, kehitysvammahuolto, peruskoulu, päivähoito, tms), mutta EN sitä, että yritykset saa itselleen työppärin junailemia (pakottamia) ilmaisorjia 3-12 kuukaudeksi kerrallaan!

• Anonyymi
        Hyväksikäyttöfirmat kirjoitti:

Nuo ilmais/orjatyöt vielä jotenki ymmärrän, jos ne on jossain julkisella sektorilla (terveydenhoito, vanhustenhuolto, kehitysvammahuolto, peruskoulu, päivähoito, tms), mutta EN sitä, että yritykset saa itselleen työppärin junailemia (pakottamia) ilmaisorjia 3-12 kuukaudeksi kerrallaan!

Heikkolahjainen mies voi aina alkaa lähihoitajaksi.

pipopää

• Kökövara
    • Töitä on!
    • Töitä on!
    • pimeä työ

olen 64-vuotias pätkätyölainen palkattomia töitä paljon niitä en tee enkä pimeitä töitä enkä suo seksi nautintoja kellekkään palkattuja töitäkin on tarjolla ne vaan menee puskaradion kautta minut irtisanottin 1991 ja kehittelin itselleni työpaikkoja sanoin että en halua vakipaikkaa opin äkkiä arvioimaan koska tavitaan tekijää ja sanoin että olen käytettävissä vielä on yksi työ tiedossa sitten lopetan helppoa ei ole ollut ja joka ei ole ollut työttömänä voisi kokeilla puhelin myyntiä omaksi iloksi kuukauden tai seksityöntekijäksi viikokosi näitä töitä on tarjolla sanon että töitö millä elää niitä ei ole paljon joten työttömät olette yhtä arvokkaita kuin työtä tekevät

• Töitä on!
    • Uskossa kovana

""Onko tuollaisessa menossa enää mitään järkeä? Ei ollenkaan. Tämä maapallo tuhoutuu kohta tähän mahdottomuuteen. Miksi pitää vetää kaikki ihan siihen totaalisen tuhon partaalle, ja sitten vasta voivotella että "ei olisi pitänyt, ei olisi sitä ja tätä..""

SIlleenhän se menee et kaikki lopulta loppuu. Siellä raamatussa ne lukee jossain muodossa. Yks oli ainakin niin, että evankeliumi saavuttaa jokaisen maailman kolkan, niin sitten tulee loppu. Varmaan jytisee ja kovin sitten. Rukoillaan parempia päiviä ja sielulle rauha Jeesuksen nimeen. Amen

• työtön mies

Olin orjatöissä yhes työkkärin järkkäämäs firmas. No varastin siltä firmalta 5000 euroa enkä jäänyt kiinni. Lisäksi olin purkamassa sen firman kautta yhtä omakotitaloa. Purkasin sen silleen et otin kaikki käyttökelpoisen talteen ja myin. Se oli tiiliverhoiltu talo joten myin tiilet josta sain 3000 euroa. Lisäks paljon puutavaraa josta sain kans hyvät rahat. Pomo ei tiennyt siiäkään mitään. Eli tienasin melkein 10 tuhatta siitä firmasta 9 euron päiväpalkalla. Kuka sanoo ettei orjatyöt kannata? Tosin en enään menis orjatöihin..

• varaudu vararikkoon

Julkinen tunnustus, hienoa. Raastuvassa tavataan. tv: ex-pomosi

• Hyvin pyyhkii.
        varaudu vararikkoon kirjoitti:

Ei taideta kumminkaan tavata...

• Anonyymi
        varaudu vararikkoon kirjoitti:

tv on ex pomosi?

• Tosiaan on!

Minä teen työtä viitisen päivää viikossa, mutta siitä ei riitä senttiäkään sinulle. Pidän kaiken itse ja teen työtä iloiten.

• death.to.earth

On todella masentavaa luettavaa kun aikuiset ihmiset näsäviisastelevat.

Kyllä, on työpaikkoja ja tekevälle töitä riittää. Mutta koskaan ei muisteta mainita sitä että ne kaikki työt ovat 9 euron ylläpitokorvauksella. Ei palkalla.

Kuka jaksaa painaa koko elämänsä loppuun työharjoittelijana? Et saa edes eläkekertymiä. Ei ole mitään kesälomaa. On vain pieniä pätkiä siellä täällä työttämänä ja sitten taas takaisin työharjoitteluihin/kursseille, tai tulee karenssi.

Vain pieni osa työttömistä pystyy välttämään kaikki kurssit ja työharjoittelut. He ovat rapajuoppoja sekä narkkareita joiden elämä taas on niin pohjalla että on ihmeellistä että niillekin on työläiset kateellisia. Eivät he ryve rikkauksissa vaikka saavatkin sitä "ilmaista rahaa". Se vähäinen raha menee heti kurkusta alas eikä sillä leveästi elellä.

Olen huomannut että työtön joka ei ole alkoholisti ja joka yrittää hoitaa asiat niin hyvin kuin mahdollista, saa vain entistä enemmän paskaa niskaansa työkkäristä. Jos hoidat työharjoittelun hyvin ja teet siellä ahkerasti töitä, työkkärissä katsotaan että "ahaa! tuossa onkin tyyppi joka uskoo mitä tahansa ja suostuu kaikkeen. Laitetaanpa se käymää läpi kaikki vittumaisimmatkin hanttihommat mitä vaan pystytään keksimään!"

Olen itse ollut tuossa tilanteessa. Olin jos jonkinlaisessa hanttihommassa ja sain jos jonkinlaisia rangaistuksia kun oli "ylijäämää" sossussa ym. Eli siis minua rangaistiin siitä kun kaikki rahat pilkottiin eri osiin ja sitten kun en ole huippu-ennustaja joka osaa kaikki lain koukerot, sain rangaistuksia koska olin toiminut väärin.

Viimeinen niitti oli se kun 900 euron kuukausipalkalla olin yhdessä narikassa vahtimestarina ja en tajunnut omatoimisesti lakkauttaa asumistukea. Olin nostanut sitä silloin kun olin töissä, joten rangaistuksena sain maksaa 2 vuoden ajan 50 euroa kuussa työttömyyskorvauksista kaiken sen väärin nostetun asumistuen takaisin.

Ei kannata missään nimessä tehdä kunnolla töitä työharjoitteluissa. Saat vain tyhmän maineen ja sinulle nauretaan seläntakana.

Onko kukaan muu muuten huomannut kuinka esim. Helsingin Työvoiman Palvelukeskuksessa, eli "Duurissa" muutamat naispuoliset virkailijat nauravat sellaista räkäistä ja vahingoniloista naurua?

Monesti kun olen istunut siellä käytävällä odottamassa vuoroani, kuuluu kun ne akat siellä puhuu jostain työttömästä kuinka ne sai sitä kusetettua ja sitten kuuluu kuorossa: "WRÄ-HÄ-HÄ-HÄ-HÄ-HÄ!!" Oikein ilkeä pilkkanauruääni.

• työ on tärkein

"Kyllä, on työpaikkoja ja tekevälle töitä riittää. Mutta koskaan ei muisteta mainita sitä että ne kaikki työt ovat 9 euron ylläpitokorvauksella. Ei palkalla."

Pääasia onkin, että työstä saa edes nimellisen korvauksen. Työ itsessään on tarpeeksi kiittävää, jotta sitä kannattaa tehdä. Ilman työtä passivoituu helposti ja syrjäytyy - se että saa olla mukana työelämän kiemuroissa ehkäisee tehokkaasti syrjäytymistä ja siitä aiheutuvia lieveilmiöitä ja kannustaa työntekijää osoittamaan osaamistaan. Tärkeää on myös ryhmään kuulumisen tunne, mikä on harvoin mahdollista ilman työpaikkaa.

• death.to.earth
        työ on tärkein kirjoitti:

"Kyllä, on työpaikkoja ja tekevälle töitä riittää. Mutta koskaan ei muisteta mainita sitä että ne kaikki työt ovat 9 euron ylläpitokorvauksella. Ei palkalla."

Pääasia onkin, että työstä saa edes nimellisen korvauksen. Työ itsessään on tarpeeksi kiittävää, jotta sitä kannattaa tehdä. Ilman työtä passivoituu helposti ja syrjäytyy - se että saa olla mukana työelämän kiemuroissa ehkäisee tehokkaasti syrjäytymistä ja siitä aiheutuvia lieveilmiöitä ja kannustaa työntekijää osoittamaan osaamistaan. Tärkeää on myös ryhmään kuulumisen tunne, mikä on harvoin mahdollista ilman työpaikkaa.

Tuo on jo oikeasti aika röyhkeä ajattelumalli. Varmaan Kiinassakin olevat orjatyöläiset ovat pohjattoman onnellisia siitä että heidän päiväpalkkansa on vain nimellinen 1 euro, pääasia että saa kuulua muiden orjien tavoin johonkin orjapajaan jossa painetaan 16 tuntia päivässä jotain merkkivaatteita hyvällä yhteishengellä.

On aika jännä että tuollainen röyhkeä ja itsevarma selitys saa nykyään jopa hyväksyntää. Oletko itse sitten näissä työharjoitteluissa? Vähän epäilen. Sillä ei kukaan joka on vähän pitempään näitä kusetuksia läpikäynyt voi enää ottaa niitä noin tosissaan.

Muista kuitenkin ettei kaikki työttömät ole noin epätoivoisia että on vaikka ilmaiseksi töissä jotta saa kuulua johonkin lammaslaumaan. Kyllä minä saan aikani kulumaan oikein hyvin työttömänä enkä kaipaa lainkaan sitä työyhteisöä jossa lähinnä puhutaan seläntakana ja nokitaan aina kun on tilaisuus.

Viihdyn paljon paremmin yksin.

• ...

No tuota, jos vaikka maisteri laitetaan keittelemään kahveja ja lajitelemaan postia, niin ei se ole kyllä yhtään palkitsevaa. En myöskään ymmärrä miksi kahvikeittoon, puheluiden vastaamiseen ja postin hakemiseen tarvitaan yhtään mitään papereita, oli kyse sitten merkonomista, tradenomista tai maisterista. Ei siihen edes ylioppilaspaperia tarvitse, jotta osaa kastella kukkia tai keittää kahvia. Jokainen ihan peruskoulutasoinenkin osaa nuo hommat.

Työ ei muutenkaan itsessään ole välttämättä palkitsevaa. Otetaanpa esimerkkinä se, että olisit työpaikalla työpaikkakiusattu. Monessa paikkaa myös karsastetaan liian osaavia ja fiksuja työntekijöitä, he ovat uhkana muille. Joten tämäkään ei hirveästi kannusta näyttämään osaamista.

Monessa työpaikassa ei ole edes minkäänlaista ryhmähenkeä, joten siinä se sitten se ryhmähenkikin...

• Liivimies

Minä kuulun liivijengiin, mikä vahvistaa ryhmään kuulumisen tunnetta. Ei mikään ilmaistyö tosiaankaan vahvista minkäänlaista tunnetta - lukuun ottamatta vihantunnetta.

• Anonyymi
        Liivimies kirjoitti:

Minä kuulun liivijengiin, mikä vahvistaa ryhmään kuulumisen tunnetta. Ei mikään ilmaistyö tosiaankaan vahvista minkäänlaista tunnetta - lukuun ottamatta vihantunnetta.

Mistä jengikäsite on tullut? Amerikasta?

• raitis kuitenkin

"Olen huomannut että työtön joka ei ole alkoholisti ja joka yrittää hoitaa asiat niin hyvin kuin mahdollista, saa vain entistä enemmän ****** niskaansa työkkäristä"

Tämä on tosiasia. Noissa toimenpiteissä mihin annat itsesi käskyttää helposti paukahtaa karenssi ... kun sattuu kaikenlaista sälää verrattuna siihen että olisit aktiivinen työnhakija ja hakisit oikeita (ehtisit hakea) töitä ihan kotoa käsin niin kuin työttömälle kuuluisi olla se ainoa velvollisuus.

• Nimijamerkki

Kun olin työtön, ainoa peruste olla tekemättä palkkatyötä, oli se, etten sitä saanut. Tein kyllä kotiTÖITÄ ja vapaaehtoisTÖITÄ työn haun lomassa. Huonoin peruste olla työttömänä se ettei töitä ole? Vaikka kuinka mietin, en keksi omalle, toivottavasti jo taaksejääneelle työttömyysajalle muuta perustetta. Tosin en suosutnut edes pieraisemaan siihen työnantajaan, jonka tiesin työkkärissäkin olevan mustalla listalla maksattomien palkkojen ja lakisääteisten maksujen takia...sellaiselle ei tartte kenenkään mennä.

• Koiruus mielessä

Kyllä mulla ainakin riittää kotitöitä, kun koirakin pyörii jaloissa.

• Töitä on!
      • pikkukorjauksia

ehjät moottorit lentää ilmassa, mutta hajonneet moottorit matkaa rekkakuljetuksessa belgiaan korjattaviksi! näi toimii johdon lentävä huolto!..

• rauhoittaa kalervon

meillä riittää vöitä, voimme vöittää jopa kalervon vuoteeseen se kummasti

• Nyt taas on

Aina on töitä ja tekemistä ollut. Palkkatyö on asia erikseen, toisinaan on, toisinaan ei.

• Carpe diem

Nyt kipin kapin mansikan, mustikan ja lakan poimintaan suomalaiset työttömät ennen kuin thaimaalaiset ja virolaiset ja venäläiset ja espanjalaiset kerkiää korjata koko sadon.

• näi kävi nyt
        Carpe diem kirjoitti:

Nyt kipin kapin mansikan, mustikan ja lakan poimintaan suomalaiset työttömät ennen kuin thaimaalaiset ja virolaiset ja venäläiset ja espanjalaiset kerkiää korjata koko sadon.

Oikein hyvä kun keräävät pois mätänevästä pellostasi joita voit ostaa sitten lähi kaupasta puhtaasta suomen luonnosta käsin pomittuna!.

• Nyt taas on

No ei voi, kun pitää tehdä töitä. Mutta menen sitten kun mustikat kypsyvät ja poimin ihan itselleni kaiken, sekä vien sukulaisille. Niin kuin tein työttömänäkin. ei mustikoita pidä raakana mennä poimimaan. Meille päin on kyllä tulossa huono lakka- ja mustikkavuosi. Mustikan kukat vei halla, lakat liiat sateet.

• kalervon neuvo

Parhaiten onnen löytääkin, kun pyytää pääsyä työllistäviin toimenpiteisiin,

• Kullervo+++

Jos nämä työllistävät toimenpiteet ovat sinun onnesi, ei se tarkoita, että ne ovat muiden onni.
        Minä nautin loisimisesta.

• Uljas Paneksija

Paneskelemalla paras onni löytyy - ei missään "toimenpiteissä"!

• rjrj

siinähän se videolla tulikin. On myös niitä jotka halauvat töihin. Siis työhön josta maksetaan palkkaa, mutta kaikille töitä tekeville ei riitä töitä. Jotkut jää ilman.

• hohhoijaaa.....

Suomessa on työttömiä työnhakijoita noin 230 000 ja avoimia työpaikkoja noin 60 000- 70 000. Ei luulisi olevan mahdoton tehtävä edes täysin umpiluupäälle päätellä mitä tuo tarkoittaa. Ja jos tosiaan on, niin selitän:

Vaikka oletettaisiin ideaalitilanne, että kuka tahansa työnhakija pystyisi tekemään mitä tahansa työtä riippumatta terveydellisistä, koulutuksellisista, sosiaalisista ym rajoitteista ja missä päin maata tahansa ja kaikki työpaikat siten täyttyisivät, niin silti oli sen 160 000 - 170 0000 työtöntä. Siis parhaassa täysin utopistisessakin tapauksessa olisi vielä tuon verran työttömiä! Siinä sulle realiteettejä kun susta "se ettei töitä ole huonoin peruste olla työttömänä".

• illuusio murenee

Kun saat suusi avattua te-toimistossa oikeuksista, niin sinua aletaan pelkäämään ja illuusio murenee silmiesi edessä hetkessä. Tädit luottaa ja on tottunut siihen, että työtön ei valita, jos valittaa niin merkataan heti häiriömerkintä (orja protestoi) tietokantaan, tämän jälkeen täti menee kauhuissaan kotiin ja toivoo että perästä ei kuulu mitään.

• Kiva laiskotella

Tee sinä vaan töitä, notta meille sossun varassa eläville riittää fyffee.

• Anonyymi

Eräänä päivänä vaellat kädet farkun taskuihin tungettuna katse maassa, ja määränpäästä ei ole tietoa, kunhan pysyt muun "lehmä"lauman mukana kerjätäksesi päivän ruokapalan.

• Meego-rulez
    • Töitä on!
    • laastimies

Jos työteko maittaa, laitoin ilmoituksen www.ammattipalvelu.fi :n sivulle. Nyt on muuraushommia niin paljon kuin viitsii tehdä.

• Viaton Työnantaja

Kyllä!

Muuraushommat ovat niin helppoja tehdä. Senkus vaan kastaa kauhan laastiin ja heittää aineen seinälle. Helppoa! Vain viitsimisestä kiinni.

Kaikki ammattikoulut pitäisi lakkauttaa turhina koska ei muurarin hommia tarvitse lainkaan opetella eikä harjoitella. Senkus vaan viitsii tehdä niitä!

• Paljas Uneksija
        Viaton Työnantaja kirjoitti:

Kyllä!

Muuraushommat ovat niin helppoja tehdä. Senkus vaan kastaa kauhan laastiin ja heittää aineen seinälle. Helppoa! Vain viitsimisestä kiinni.

Kaikki ammattikoulut pitäisi lakkauttaa turhina koska ei muurarin hommia tarvitse lainkaan opetella eikä harjoitella. Senkus vaan viitsii tehdä niitä!

Oot sen verran tolvana, ettet näy muurauksesta ymmärtävän hevonpaskan vertaa...
        Jatka vaan niissä "työllistävissä toimenpiteissä", kuten kuntouttavaa työtoimintaa humoristisesti kuvataan.

• viiskymppinen akka

Tuo olisi minulle luontaisin tapa etsiä työtä, palattuani Suomeen hyvin sosiaalisesta maasta, jossa kaikki hoituu puhelimitse tai kasvotusten. Työkkärissä kuitenkin on kerrottu jo kolmen virkailijan toimesta, että tuo ei ole enää tapana SUomessa. Pitää hakea netin kautta, jotta ei tuhlaa työnantajien aikaa. Yrityksillä on hakuohjeet verkkosivuillaan tai ilmoitukset mollissa, kuulemma.

Minulle vaikeinta on se, että en oikein tiedä, millaista työtä edes osaisin tehdä tässä muuttuneessa maassa. Oma ala on kutistunut olemattomiin. Itsensä työllistäminen olisi luontevin ratkaisu, mutta entä se Suomen hurja verotus ja yrittäjäeläkemaksut? Ei oikein huvita ajaa itseään konkurssiin. Mieluummin kitkuttelee tuilla ja miettii, olisiko minusta siivoojaksi vai pyllynpesijäksi ilman muodollista pätevyyttä.

Haluan työtä, mutta en oikein tiedä, miten sitä saisin. Tonnikin kuussa riittäisi palkaksi. Siitä voisi jo säästääkin.

• elämä on paskaa

"Työkkärissä kuitenkin on kerrottu jo kolmen virkailijan toimesta, että tuo ei ole enää tapana SUomessa. Pitää hakea netin kautta, jotta ei tuhlaa työnantajien aikaa. "

Näin se on, olen soitellut ja kysellyt töitä, mutta aina vastaus kuuluu; "laita/täytä hakemus kotisivuillamme". Siksipä vastaan vaan työpaikkailmoituksiin... ja olen menettänyt toivoni että saan omanalani hommia, joten keskityn laittamaan hakemuksia "paskaduuneihin" tosin sieltäkään ei edes haastattelukutsuja kuulu..................

• hr

Töitä kyllä on, mutta sen hakeminen on naurettavaa pelleilyä nykyisin.
      ennen vuosituhannen vaihdetta riittä työpaikalla käynti, siellä tarjottiin vielä pullakahvit ja sanottiin lopuksi että tervetuloa töihin.

• Töitä on!

"Töitä riittää tekevälle"

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288493944854.html
      Anttila-tavarataloissa aloitetaan yt-neuvottelut
      Yhteensä henkilöstön vähennystarve on noin 60-70 henkilöä

Nyt kipikapi lähimpään Anttila tavarataloon kysymään työpaikkaa. Siellä saattaa vielä töitä riittää tekevälle, mutta jo ensi viikolla voi hyvinkin olla jo liian myöhäistä!

• Anonyymi

Kyllähän töitä tekevälle riittää mutta kun palkkaa pitäisi myös saada että pärjää ilman yhteiskunnan tukia tässä korkeiden elinkustannusten maassa!

• Anonyymi

Puhuit kaikkien työttömien puolesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuit kaikkien työttömien puolesta.

Ei puhunut minun puolestani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei puhunut minun puolestani.

Oletkin vittumainen Kokoomuslainen

• Anonyymi

”Muutamat rabbi Steinsaltzin Talmud käännösten kommentit antavat ymmärtää, että tietyt viisaat hallitsivat johdonmukaisesti tietyllä tavalla (esim. ankarasti), koska heidän luonteensa oli taipuvainen tähän suuntaan. ...Lukijat päättelivät, että viisaat antoivat henkilökohtaisten ennakkoluulojensa vaikuttaa päätöksiinsä, ja epäilivät heidän auktoriteettiaan.”
      https://judaism.stackexchange.com/questions/17300/why-were-some-of-the-works-of-rabbi-steinsaltz-banned

Osin tämän takia olen alkanut olla sitä mieltä, että ihmisten pitäisi turvautua enemmän tekoälyyn mm. te-toimistossa käydessään, koska virkailijoilla on oma uskomusmaailmansa, jonka nimi on "uskottavuus" ja "normaalius", ja joka estää asiakasta tuomasta heidän eteensä mm. selvityksen omasta luonteestaan, että mihin työhön se soveltuu.
      Sama ongelma on sekin, että asiakas joutuu olemaan tekemisissä minkä hyvänsä luonteen kanssa, vaikka yhteisymmärrystä ei juuri olisikaan. Sellainen on "uskottavuutta"...

Lisää aiheesta sefariasta:
      ..."yksittäiset horoskoopit määrättiin tähdistöjen mukaan eri yksilöiden syntymähetkellä, ja jotka osoittivat eri yksilöille erilaisia ​​elinehtoja heidän syntymäajansa mukaan".

"Jumala asetti maan ja kaikki sen päällä olevat asiat tähtien ja tähtikuvioiden valtaan riippuen niiden pyörimisestä ja sijainnista, kuten astrologian tutkimus on osoittanut... Nyt heidän käytöksensä siitä hetkestä lähtien, kun he tulivat olemassaoloon..., on Korkeimman heille määräämän mallin mukaan.
      Yksi Hänen teoistaan oli se, että Hän asetti näiden korkeampien voimien voimaan konfiguraatiot ja kykyjä muuttaa alaistensa käyttäytymistä...
      ihmiset, jotka ovat saavuttaneet auringon ja eri energiavoimien tasot ulkoavaruudessa, ja jotka tietävät kuinka nämä energiavoimat vaikuttavat siihen, mitä tapahtuu maanpäällisessä maailmassamme".

Älkää taistelko vain sen puolesta, että saatte jotain työtä, vaan sen puolesta, että teidän luonneidentiteettinne tunnustetaan.
      Muussa tapauksessa me näemme sen kieltämisen suhteen ajan tulevaisuudessa, jolloin teidän kansallinen identiteettinnekin hävitetään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      5355
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2615
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2212
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      155
      1264
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1223
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      972
    10. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      21
      917
    Aihe