Tuohon aikaisemmin avaamaani viestiketjuun vedoten, voisitte nyt kertoa aatostanne ja miksei aatoksistannekin.
Eilen illalla siis olitte kuin käet ilman kukkua ja kohelsitte kuin Ellun kanat tarhassaan ja Sus. Tampereen lentokentällä, itse kertoi!
Aamummalla sitten sammuitte yhdessä kokkojen kanssa. Eikö vaan mennytkin kuvailuni aika oikein?
Miten sitä nyt ihminen voi syttyä, kysytte. Vaikeaahan se siinä kosteudessa onkin, toista tai kolmannetta se on kokon kanssa, juuko?
Nyt on siis siirrytty aikaan dagen efter ja kuunnellaan kupariseppien taontaa, killkun kalkun, including me!
Mitenkäs se juhannus?
41
209
Vastaukset
- on tainnu
vesille lähteneet hukkua kun ei ole kuulunu mittään.
Mikä siinä on, että suomalaiset ei osaa pitää hauskaa ilman viinaa, ei edes luonnon helmassa. Ihan kamala möykkä kuului järven takaa aamuun asti, tyyni vesi toisti kaiken ja kamala mökä musiikin jumputus pakkosyötettiin koko tienoolle. Itikoita oli ettei parvekkeellakaan voinut istua ja telkkarin juna juttu oli typerä, matki sitä norjalaisten Hurtigrutenia. On siinä suomalaisen miehen mallia Iirossa ulkomaille, kuin uuno turhapuro.
Päätä siis särkee unen puutteessa- Sinä ja sun Ellunkanas :D en tiedä, enkä kohelluksista, mutta nukuttaa kovin.
Ouluun asti ja vähän yli pysyin hereillä junamusikanttien ja virkeän juontajan ansiosta, niin ja kauniiden maisemien:D
Aika mukavaa oli seurata aurinkoa valoa päin tavallaan. On tuo 1000 km sentään pitkä matka, selvästi paistoi aurinko Seinäjoen tienoilla kun täällä oli hieman jo hämärämpää.
Klo 2.00 unten maille, josta Neelakissa herätti 4.15 jahdatessaan jotakin lentävää, sängynpäädyn seinällä, ja yritti päästä tosi ison taulun taakse, siinä kiskoi tassullaan, kurkki sinne taakse pääsikö saalis karkuun!
Hyvä. ettei koko painava teos irronnut... huh !
Ihan mukava Juhannusaatto kerran näinkin, vaikka jäi nuo unet vain pariin tuntiin.
Eipä tässä ihan taontaa kuulu:D nukuttaa ja silmät kirvelee paljosta *töllön* valosta,...kellahdetaan päivällä sitten :) moi- ?
Jospa kukin arvelisi Vain oman tilansa ja olonsa?
On ollut ihan minunmaakuuni Juhannus .
Tyttärenpoika puusi heille juhannuksenviettoon ---kieltäydyin kohteliaasti. Koska olen sellainen Yksinäinen Susi kanssa .
Morsein en ole ollut koskaan juhannuksena . Olen Helmikuun morsian -- ja syntymäpäivänä vihittiin --niin että varmasti ukko muisti kukkasilla.
Niin oli iloinen yllätys , illalla aika myöhään jo ,olimme Jerrynkanssa viimesellä keikalla , kun Taksi n ovi avattiin ja kauhee kalapalik kuului ULLAMUMMUUUU . no hyviä naapureita oli olleet juhlimassa ja kotio tulossa . Ja mikä ihmeellistä --entinen työkaverini ,Hbib oli taksikuskina , Jälleennäkemisen riemu oli suuri .. Kai tiedätte ,ei ne IRANILAISERT ole ihan yhtä hiljasia kun me Suomalaiset ( ilmanviinaa) , Oltiin samassa Ortoperifirmassa työssä 15v --ja nyt hän oli Taksikuskina. Ei olis uskonu --hän
oli Hyvä suutari Ja eihän sitä tiedä vaikka tekis pimeitä hommia ---en kerinnyt kysyyn onko tullut perheenlisäystä.
Voi olla , että hän poikkee minulle jokupäivä.
Juhannus oli herttainen --jne. menihän se ihan mukavati, sitä Junajuttua katsoin pikkusen ,sillontällöin . Mutta eiollut minunmakuuni.- patrickki
Sinun onkin parasta katsella niitä ruottalaisia ohjelmia, Sisuratiokin on liikaa.
- Kummajainen?
Meitä on moneksi.
Painuimme kotonamme pehkuihin pian puolenyön jälkeen.
Kaikki varaamani 2 keppanatölkkiä jäivät juomatta.
Samoin kaapissa töröttävät tequila, sherry, brandy ja slivovitci.
Olenkohan omituinen koska milloinkaan en ole saanut, yrityksistä huolimatta, päätäni kipeäksi alkoholista.
Uupuneeksi kylläkin.
Palasimme viikko sitten kuukauden matkalta Espanjasta joten pieni lepo hiljaisessa kaupungisa on paikallaan. - aleksandrovits
Juhannukseksi ryypätään?
Se on köyhyyden merkki, kun ryyppää vappuna ja juhannuksena. Köyhäthän niin tekevät! - susmorsian ek.
no niin, ainahan kaikkeen sotkeu´un, vaikkei mikkään tarkotus. Luojalle kitos älysin illala kotio tulla, kävin kyl entiselle heilallain Pirkkalassa ruuat tekasemassa ja kelattin niitä entisiä aikoja, aina hyvät puolet jää muistiin. Siellä mie sen Hornetinkin tilasin kunniakierrokselle, mukavan höpsö oli tää, en elläissäin saanu niin nauraa kuin sillon. Ne jutut hällä....oikeesti kyllä oli Napolissakin ollu, mutta riistäyty käsistä hältä sitten fakta ja fiktio. Mut oikeesti oli kyl todisteena valokuvat muunmuassa Charles Aznavourinki tapaamisesta, vieressä istui, samoin mielinäyttelijäni Antony Quinnin kanssa.
Mutta c´est la vie, tiemme erkanivat, mutta aina on kiva,kun hyvillä tunteilla erotaan, silti jää ystäväksi.
Mahdottoman hyvä valokuvaaja hän, varmaan Oscarin voisi saada minustakin otetuista kuvista, niinku sen "sisimmän" tavoitti." Tuo saunakuvakin profiilissani hänen ottamansa.
Niin, hän on myös se,joka mulle Kalasnikovin on testamentannut, ja kerran jos toisenkin pakkailin hänen asearsenaaliian, kiillotteli kiukkupäissään joskus tuhatmääräisiä patruunoitaan.
ja hän oli se, jonka ostaman timanttisormuksen paiskasin hankeen !!! - susmorsian ek.
P.S.. Ramadan kohta tuo lievitystä , he, islamistit eivvät käytä alkohololia.
Yleensä Allah riitää "huumeeksi", siksi kai ovatkin niin vahvoila....aatelkaa islamisti Suomi !!!- Ep. Tuomas
Kaksi tuntemaani muslimia.
Heidän vaimonsa valittivat, että koko ramadan ajan heput läträävät yöt viinan kanssa ja syödä mässäävät.
Työpaikalla tekemieni havaintojen perusteella väitteet eivät olleet perättömiä.
- no jaa.
tuolla ne jaksaa leuhkia, ettei käytä alkoholia. Huumeet on kuitenkin ihan ok, khatia ainakin Afrikasta tulleet ja mitäs piippuja ne Turkissakin imee.
Kylläpä vaan muslimimaissa on salakapakat ja hotellit joissa viinaa käytetään, ulospäin ei näytetä.
Onkohan se itse valittu vai uskonnon pakottama. Eikös sus ole aina ollut vapaan päätännän kannalla.
Onko muslimi niin heikko, ettei yhtään saa alkoholia ottaa, heti vie koko käden ja miehen turmioon. Sehän oli ennen Suomessakin raittiuskavatuksen tapa. On meillä kieltolakikin ollut eikä hyvää seurannut.
Eiköhän tämä muslimien nuori polvi opi viinan käyttöön kun pääsevät vanhempiensa orjjuudesta ja tytöt heittää huivit helkkariin. Aloituksen sanomiset ei nyt sovi minuun, mutta ajattelin kertoa kuinka kamala minun aattoni oli, että yksi tällainenkin aatto piti sattua.
Kerron kuinka aatto sujui minulta, tein viimeisiä silauksia siivouksessa ja se oli lakanoiden ja tyynylinojen vaihto, olen aina pessyt lakanat ja tyynyliinat heti, etten ole säilyttänyt niitä käytettynä , ja niin tein nyttekin,
Pyykit koneeseen ja kone käyntiin, kävin aina välillä katsomassa mitenkä edistystä tapahtuu ja jäin ihmettelemään kun taas katsoin että nyt tuo viisari ei liiku mihinkään kun aina vaan näyttää samaa lukemaan,
ja eihän se liikkunutkaan ja minä pyysin pojan tulla katsomaan että mikä tuli, niin poika sanoi että maanantaina sitten vaan uutta konetta ostamaan, että tämä on rikki, se polttaa sulakkeet että ei kannata korjauttaa, sillä rahalla saa jo uudenkin.
Voi jessus, sanoin minä, ja kone on pyykiä täynnä ja kone rikki, ei autanut muu kuin, vaattet pois päältä ja huuhtelemaan ämpärissä koko koneellinen pyykkiä, siinä olikin urakkaa kun joka kerta kun otin uuden vaatteen niin piti vaihtaa ämpärissä vesikin, ei sellasessa pienessä vesimäärässä muuten olisi tullutkaan mitään.
siinä meni minun aattoni aika inhottavasti ja vei tosi paljon aikaa, kyllä olin väsynytkin, mutta heräsin huomaamaan, että kyllä nuo kodinkoneet on hieno keksintö.
On se mentävä alkuviikolla ostamaan uusi pesukone, minkä merkkinen ja millainen mahtaa olla hyvä kone ???
Kertokaa kellä on hyvä kone.- susm.
vai kamala, miten kamalaa, siun elämäs on...mie kyl naurut hersyytään.
susm. kirjoitti:
vai kamala, miten kamalaa, siun elämäs on...mie kyl naurut hersyytään.
Kuuleha Sus, onks siull räntyy viel kaalissais ????
No olihan juhannusaato! Oli siinä hommaa kun koneellisen jouduit huuhtelemaan, ja kiertämään, sellaista se, ei se kysy mikä päivä on kun jokin menee sököksi.
Itselläni on Candy Alfa Laval päältä täytettävä 3-4 kg vetävä kone.
On toiminut moitteettomasti 5 vuotta, ainoa mitä nyt olisin toivonut sen olevan vajaatäyttöinen kun olen yksin huushollissani.
Vaikea on tietää pesukoneiden paremmuudesta, luottaisin kyllä myyjän asiantuntemukseen, alan ammattilaisina. Veikon Kone on ollut luotettava hankintapaikkani.
Täällä sataa koko päivän, ja Katti vaan maata retkottaa sängyllä, mahtaakohan taas keikkua ens yönä :D
Saunaan pujahdan illemmällä ja sitten otan takaisin viimeöiset valvojaiset.- *Kukkahame*
Koneissa on eroja, eikä aina kallein ole paras.
Minulla Rosenlew Passeli ja jotain, on toiminut n 7v aivan niin kuin ohjelmoin, turvalukko pysyy harvinaisen kauan päällä ennen kuin pääsen tyhjentämään,
Tyttäreni osti n vuosi minun jälkeeni koneen joka maksoi mansikoita, siinä on totain pikkuvikaa ollut tuon tuostaan, mutta tekniikkaa on sitten enemmän kuin minun tavallisessa koneessa.
Ovat koneetkin yksilöitä ja osa maanantai kappaleita, sanoisin että onnen kauppaa samalla, myyjät varmaankin kertovat sinullke lisää.
Juhannuksen jälkeenkin tulee se arki.- kuivanenä
Ei tässä muuta, mutta kun nenässä kuivaa räkä, niin miten siinä olet fiinisti?
*Kukkahame*,,,,,Tämä nykyinen kone minulla on samallainen, ja kesti 13 v. Päätin kun menen ostamaan uutta että pyydän sellaista tavallista perus konetta ei mitään hienouksia ne on aina rikki.
- *Kukkahame*
monica kirjoitti:
*Kukkahame*,,,,,Tämä nykyinen kone minulla on samallainen, ja kesti 13 v. Päätin kun menen ostamaan uutta että pyydän sellaista tavallista perus konetta ei mitään hienouksia ne on aina rikki.
Monicalle
Moni muukin on sanonut että jos on hieno ja toiminta asta öhön ne koneet ovat herkkiä ja lakkoilevat milloin mistäkin.
Pitempiaikaisia ovat ei niin laajasti toiminnalliset.
Onnea hankintaasi!
- minulla tuo
vessan pytty tukkeentui kun loppui vessapaperi ja sanomalehtee käytin. Olisko tuo turun sdanomat liika paksua, neuvokaa pliis .
- huuuuuuu
Käytä kättä.
- ystävä hädässä
älä käytä sitä maanantain lehteä, käytä sitä sunnuntai lehteä.
Se arki se tulee noisaa vessa asioissakin.- ullamirjami****
Niin niistä pesukoneista --- Minulla on Elektro (EH) Helios < Compi jet> Jja olentyytyväinen Sama kone Pesee ja kuivaa on ollut kätevä .
Tarvitsin hyvän koneen , kun työssäkäydessäni pesin työvaatteni itse ,olis ne Firmakin pesettänyt muiden mukana . Mutta ei kelvannut minulle .--
Käytin työssä valkoisia vaatteita .
Oli kyllä siittä kalliimmasta päästä. Ja toimii vieläkin vaikka isommanpyykin pesen talonpesutuvassa nykyään. - P,S vielä
ullamirjami**** kirjoitti:
Niin niistä pesukoneista --- Minulla on Elektro (EH) Helios < Compi jet> Jja olentyytyväinen Sama kone Pesee ja kuivaa on ollut kätevä .
Tarvitsin hyvän koneen , kun työssäkäydessäni pesin työvaatteni itse ,olis ne Firmakin pesettänyt muiden mukana . Mutta ei kelvannut minulle .--
Käytin työssä valkoisia vaatteita .
Oli kyllä siittä kalliimmasta päästä. Ja toimii vieläkin vaikka isommanpyykin pesen talonpesutuvassa nykyään.Niin juhannuspyhä on illassa ja sain tänään kotiini Tyttären pojan joka keitti lohisoppaa .. Lapset ei kyllä oiken siittä tykänneet -- voi olla kyllä syy ---ne lordags kuudikset iso pussi oli mukana kun tulivat ja niitä naposteltiin ennen ruokaa.
Mansikat olin syönyt jo edellisenä päivänä ,ja niitä olis tarvinnut olla jälkkäriks -- mutta jäätelö maitto Ja kahvia aikuisille .
Huomena onkin sitten se tavallinen Sunnuntai .
- Atolfia
Minä kun olen niin taikauskoinen, joten enpä ala tuota pesukonettani kehumaan. Se saattaa kiitoksesta hullaantua ja perua yhteistyö-ja avunantosopimuksen. Hyvin se on kuitenkin rullannut. Nyt sylkäisen 3 kertaa vasemman olkani yli.
Katselin klo 12 jälkeen tultuamme kotiin tuota "Juhannusjuna"-ohjelmaa ja kyllä ihmettelin, kuinka joku voi luulla, että ranskalaiset ja saksalaiset viitsivät katsoa moista ohjelmaa. Ei tyypillistä suomalaista juhannusmusiikkia kuulunut ollenkaan. Ei myöskään suomalaisia juhannuksenviettotapoja lainkaan.
Tyhjänpäiväistä jutustelua, joka ei varmaan kiinnosta juuri ketään puoliunisena katsoa.
Kuva katkeili ja puhe katkeili. Sitten näytettiin pelkkää junaa lipumassa tylsien pohjalaisten maisemien keskellä yön hämärissä.
Olisi ollut edes kulkemassa Savon reitillä. Olisi koko ajan ollut erillaisia vesi. ja mäkimaisemia. Kaikenlaiseen ohjelmantekoon rahaa tuhlataan.
Tämä on vain minun mielipiteeni. Sanottakoon vielä, että alkuilta jäi minulta näkemättä, lieneekö ollut yhtään parempaa.Katkeilu
Tuo mainitsemasi katkeilu johtui siitä, että lähetin oli junassa. Suurella nopeudella liikkuvasta junasta ei ole helppo saada linkkiyhteyttä. On vähän kuin ampuisi junasta kiväärillä vaikkapa tulitikkuaskiin.- pätemisentarve
Ruuneperi kirjoitti:
Katkeilu
Tuo mainitsemasi katkeilu johtui siitä, että lähetin oli junassa. Suurella nopeudella liikkuvasta junasta ei ole helppo saada linkkiyhteyttä. On vähän kuin ampuisi junasta kiväärillä vaikkapa tulitikkuaskiin.Pasilan vaiheilla oli sähkökatkos,näin sitä asiaa selvitettiin maalaisjärjellä jo ohjelman aikana,joka vaikutti katkoihin.Tietenkin insinööri tasolla asian näinkin voi nähdä
- Hyvä atolfia !
Kerrankin rehellinen mielipide, et mennyt tuonne kehu kerhoon.
No ehkä joku ei ratapihoja kauniimpaa ole nähnytkään ja turhapuron näköinen mies joikaamassa on hienoa. Kyllä ne ulkomailla saa taas uuden aiheen pilkata suomalaisia. - suppeita näkemyksiä
No tuolla virituositeetillä pianistina, saa olla metsäsuomalaisen näköinenkin!
Outoa ettei kukaan kiinnitä huomiota muuhun kuin ulkonäköön! - *Kukkahame*
Kyllä piano sai äännellä Iiron sormikäsittelyssä, oli se nautinnollista kuultavaa.
Ei sitä kravatilla ja mustalla puvulla soiteta vaan taidolla, ilman nuoristoja sitä musiikkia hän loihti tulemaan.
Ei se ruutupaita ollut minkäänlaisena esteenä, tottapuhuen en ole nähnyt Iirolla kai koskaan mitään viimisen päälle pukeutumista.- *Kukkahame*
Huomasin mutta en korjaa, täällä on niin hyviä lukutaitoisia
- Paras mielipide si-
nulla Kukkahame TÄSSÄ ketjussa. Tuo Atolfia kokee aina kaiken niin negatiivisesti.
Kun nyt Juhannusaatto toi yhden palstasiskon osalle arkista vaivaa, niin
Erkki Junkkarisen laulu, joka alkaa sanoilla : On arkea elomme tää,...
tuo kaivattua hohtoa tähän aamupäivään:)
http://www.youtube.com/watch?v=UmB0mbJUniMKatsoha ihmettä, miekkii otan ossain tuost Junkkarisen laulusta tuo alku lauseen, sehä sopi miulle,,,,,, just jetsulleen jees....
Nii, sitähä se elämä on,,,,, arkea elomme tää....oli sit vaik juhannus....- se sama Atolfia
Kyllähän Iiro taitava soittaja on. Oikein mukavasti soitteli ja austraalialainen laulajatar veti komeasti laukun, jota Iiro säesti noin extempporee. En moiti Iiron musiikkia, mutta kaikenkaikkiaan olisi voinut olla enemmän suomalaiskansallinen ohjelma.
Anteeksi, jos nyt olen negatiivinen. En nyt kuitenkaan tunnusta olevani aina negatiivinen. Harvoin täällä valitan mitään.
Laita nyt "Paras mielipide" kunnon nimimerkki, että voin kiittää moitteista. On inhottavaa huiskia puskan takaa.
Terv. Atolfia- haisee ...
itsekehulle ne kuhumiset, miksi ei voisi muuten laittaa reilusti nikkiä, kun jotakin kehuu.
Juhannus meni mukavasti, vaikka kotona oltiinkin. Saunottiin, ihan tuore vihta haettiin päivällä, samoin kuin juhannus meijjutkin
Krillatttiin ja syötiin parvekkeella, taidettiin ottaa pienet hömsyt omasta nurkkakaapista.
Katseltiinhan mekin sitä juhlajunaa parasta siinä oli sen Iiron soittaminen taituri hän on omassa lajissaan. Tietysti myös kesäiset maisemat olivat mukavia, ilma senkun vaaleni mitä pohjoisemmaksi päästiin. Jäi kuitenkin matka kesken väsy yllätti.
Junkkarisen laulu sopii näin juhannuksen jälkeen. On arkea elomme tää, niinhän se alkaa ja niinhän se on.
Löysin siitä samasta linkistä armeejakaverin esittämän suvivalssin se ehkä Kallion paras, ainakin parhaita.
Nythän se eilen ja tänäänkin on satanut, aatto mitä kauneinta kesäpäivää.
Tällainen juhannus meillä, Late Vaan.- Atolfia
haisee ... kirjoitti:
itsekehulle ne kuhumiset, miksi ei voisi muuten laittaa reilusti nikkiä, kun jotakin kehuu.
Niinpä, reilusti nikkiä vaan! "haisee" on hieman kyseenalainen nikki.
- susmorsian ek.
voi hyvät iimmeiset, miten taas hauskoja juttuja. Viru Valge toi tuo yläkerran eestlane , suiksd ...siks ni naurttaa.
- aleksandrovits
Vähän tasapaksuhan tuo juhannus oli.
Juhlajunaa ei tukkut seuratuksi, kun ei ole televisiota.
Viinaa ei kehtaa ottaa juhannuksena, sillä kun leimautuisi köyhäksi.
Mukava kun tuli arki. - suvea odotellessa
Todella mukava, että arkiaamu valkeni. Sateisena kylläkin, mutta hieman jo tuossa illankorvissa aurinkokin lämmitti. Antoipahan taas hivenen kesän tuntua.
Aamulla oli niin kylmä, että piti jopa hanskat käteen laittaa, kun pyörällä kauppaan läksin. No, kastelihan se palatessa, mutta onneksi lämmin koti odotti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.141993Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831534Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1491362Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971308Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381188- 84928
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49882Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138813Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13807Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas126800