Oiva Manner!!! Tietoa?

Tiedonhalu

Isäni kitaransoiton opettaja oli oiva manner ja minulla on oiva mantereen tekemä klassinen kitara. Voisiko joku kertoa minulle hänestä ja hänen kitaroistaan jotain infoa? Tiedän jo sen minkä tiedän omasta kitarastani. Se soi pehmeämmin ja kauniimmin kuin mikään muu kitara johon olen törmännyt. Ja kaula on mukava soittaa (kaikki silä soittaneet ovat sitä sanoneet)... onko kellään muulla hänen kitaroitaan?

4

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JeeJeeKale

Kokeile Googlea, kansallisarkistoa, kirjastoja, tietosanakirjoja...

• jyrkka1

Hei! Oiva Manner oli isoisäni ja minulla on yksi hänen tekemiään kitaroita. Poikani soittaa sillä. Jos haluat lisää tietoa niin ota yhteyttä meilillä.

• Juho

Taitaa olla aika myöhässä tämä viesti, mutta kuitenkin:

Minullakin on Oiva Mannerin 1965 tekemä klassinen kitara. Sain vinkin kitaraopettajaltani (jonka nimeä en enää muista), ja kävin sen ostamassa mestarin työpajalta Pohjois-Haagasta, sieltä ison kiven takaa. Maksoi silloin 250 mk, joka taisi olla suunnilleen koko palkkani ensimmäisestä harjoittelupaikastani. Mutta kitara oli hyvä, ja on edelleen, vaikka muutama halkeama vaivaakin. Vaikka ns. asiantuntijat väittävät, ettei kitara parane ikääntyessään, sanoisin, että tämä kyllä parani ainakin ensimmäiset kymmenen vuotta, jolloin sitä "rääkättiin" paljon. Nuorena oilin aika aktiivinen harrastaja, mutta mm. perheen kasvettua soittaminen on jäänyt kovin vähiin. Nyt eläkkeellä ole taas tarttunut keppiin vähän useammin. Ja voipa olla, että kitarakin herää taas parammin soimaan. Uskon ja toivon ainakin niin.

• Anonyymi

Moi! Tämä viesti tulee todella myöhään ,minulla myös on Oiva Manner kitara VM.1960 . Kitara jäi isältäni minulle perinnöksi.Kitara on tällä hetkellä korjattavana, jonka jälkeen uskon sen olevan lähellä alkuperäistä loistoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      109
      6963
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4461
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      49
      4005
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3548
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      192
      3515
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2989
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2714
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      48
      2542
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13