Oiva Manner!!! Tietoa?

Tiedonhalu

Isäni kitaransoiton opettaja oli oiva manner ja minulla on oiva mantereen tekemä klassinen kitara. Voisiko joku kertoa minulle hänestä ja hänen kitaroistaan jotain infoa? Tiedän jo sen minkä tiedän omasta kitarastani. Se soi pehmeämmin ja kauniimmin kuin mikään muu kitara johon olen törmännyt. Ja kaula on mukava soittaa (kaikki silä soittaneet ovat sitä sanoneet)... onko kellään muulla hänen kitaroitaan?

4

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JeeJeeKale

Kokeile Googlea, kansallisarkistoa, kirjastoja, tietosanakirjoja...

• jyrkka1

Hei! Oiva Manner oli isoisäni ja minulla on yksi hänen tekemiään kitaroita. Poikani soittaa sillä. Jos haluat lisää tietoa niin ota yhteyttä meilillä.

• Juho

Taitaa olla aika myöhässä tämä viesti, mutta kuitenkin:

Minullakin on Oiva Mannerin 1965 tekemä klassinen kitara. Sain vinkin kitaraopettajaltani (jonka nimeä en enää muista), ja kävin sen ostamassa mestarin työpajalta Pohjois-Haagasta, sieltä ison kiven takaa. Maksoi silloin 250 mk, joka taisi olla suunnilleen koko palkkani ensimmäisestä harjoittelupaikastani. Mutta kitara oli hyvä, ja on edelleen, vaikka muutama halkeama vaivaakin. Vaikka ns. asiantuntijat väittävät, ettei kitara parane ikääntyessään, sanoisin, että tämä kyllä parani ainakin ensimmäiset kymmenen vuotta, jolloin sitä "rääkättiin" paljon. Nuorena oilin aika aktiivinen harrastaja, mutta mm. perheen kasvettua soittaminen on jäänyt kovin vähiin. Nyt eläkkeellä ole taas tarttunut keppiin vähän useammin. Ja voipa olla, että kitarakin herää taas parammin soimaan. Uskon ja toivon ainakin niin.

• Anonyymi

Moi! Tämä viesti tulee todella myöhään ,minulla myös on Oiva Manner kitara VM.1960 . Kitara jäi isältäni minulle perinnöksi.Kitara on tällä hetkellä korjattavana, jonka jälkeen uskon sen olevan lähellä alkuperäistä loistoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1287
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1028
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      887
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      836
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      807
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      764
    Aihe